F1 2025 - Britannian GP

Jos ainoa oikea selostaja Kyllönen olis vielä remmissä niin se huutais tässä kohtaa NICO, NIIICOOO itkunsekaisesti kuten Häkkisen ekan voiton kohtalla :lol:
 
Nyt mie vaan toivon niin paljon, että McLarenin kaverit huomioi tän ja antaa kunnon shampanja kylvyn Nicolle! Juhlisivat "voittajaa"
 
Tappi sai itkemällä ja kiihdyttämällä tuon rankun Piastrille, oikeus tapahtui siinä että sitten ajoi ulos ja ei voita GP:tä.
Ei tainnut olla ihan noinkaan:

"When the clerk of the course had declared that the safety car was coming in that lap and the lights were extinguished, Car 81 suddenly braked hard (59.2 psi of brake pressure) and reduced speed in the middle of the straight between T14 and T15, from 218 kph to 52 kph, resulting in Car 1 having to take evasive action to avoid a collision. This momentarily resulted in Car 1 unavoidably overtaking Car 81, a position which he gave back immediately."
 
Hulkki rikkoi ennätyksen ja teki samalla uuden olemalla eniten GP:tä ajanut kuljettaja ennen ensimmäistä palkintopalli sijaa. :D
 
Oli kyllä outoa tuo slikseillevaihtorumba. Alonso kävi vaihtamassa malliksi kaiklile ettei kannata, ja sitten silti kaikki tuntee vaihtoon 4 kierrosta lian aikaisin ;-D Esim. Piastri olisi voittanut jos olisi vartonut pari kierrosta enemmän.
 
Eipä tainnut harmillisesti tapahtua.

No ei, tämä nyt oli tämmöstä "romanttista" unelmointia pitkään lajia seuranneelta. Niin tai näin, Nico oli tän kisan "voittaja" mun papereissa :thumbsup:

Joku saattaa ajatella, että siellä oli tuuria Nicolla matkassa. Lainaan tässä kohtaa Vilanderia, "Moottoriurheilussa ei ole koskaan tuuria" :lol:
 
Oli kyllä outoa tuo slikseillevaihtorumba. Alonso kävi vaihtamassa malliksi kaiklile ettei kannata, ja sitten silti kaikki tuntee vaihtoon 4 kierrosta lian aikaisin ;-D Esim. Piastri olisi voittanut jos olisi vartonut pari kierrosta enemmän.

Eikä olis. Piastri kävi itseasiassa parhaalla mahdollisella hetkellä varikolla, Norris hävis pari sekuntia kun joutu tuleen kierroksen myöhemmin varikolle.
 
No ei, tämä nyt oli tämmöstä "romanttista" unelmointia pitkään lajia seuranneelta. Niin tai näin, Nico oli tän kisan "voittaja" mun papereissa :thumbsup:

Joku saattaa ajatella, että siellä oli tuuria Nicolla matkassa. Lainaan tässä kohtaa Vilanderia, "Moottoriurheilussa ei ole koskaan tuuria" :lol:
Kyllä väitän, että esimerkiksi Max ja Lewis olisi huomioinut enemmän Nicoa kuin McLarenin kaksikko. Ei nyt tietysti ole mikään vaatimus mutta on noita ylläri-podiumisteja yleensä juhlistettu enemmän ”vakikaluston” puolesta. Upea saavutus mutta tuo podium meininki jäi jotenkin harmittavan vaisun tuntuiseksi.
 
Kyllä väitän, että esimerkiksi Max ja Lewis olisi huomioinut enemmän Nicoa kuin McLarenin kaksikko. Ei nyt tietysti ole mikään vaatimus mutta on noita ylläri-podiumisteja yleensä juhlistettu enemmän ”vakikaluston” puolesta. Upea saavutus mutta tuo podium meininki jäi jotenkin harmittavan vaisun tuntuiseksi.
Ehkä Lewis, Maxista nyt en tiiä.. nää nuoret jannut eivät ymmärrä tommosta
 
Ehkä Lewis, Maxista nyt en tiiä.. nää nuoret jannut eivät ymmärrä tommosta
Max on kyllä usein ihan leppoisan oloinen ukko silloin kun sitä ei vituta jokin. Usein vaan vituttaa. Ja on kuitenkin sen verran podiumilla notkunut, että luulen kanssa että olisi antanut Hulkille hetken valokeilassa. Jos siis olisi tuolla podiumilla ollut ja jos ei olisi vituttanut, mitkä nyt ei tainneet kumpikaan toteutua.
 
Max on kyllä usein ihan leppoisan oloinen ukko silloin kun sitä ei vituta jokin. Usein vaan vituttaa. Ja on kuitenkin sen verran podiumilla notkunut, että luulen kanssa että olisi antanut Hulkille hetken valokeilassa. Jos siis olisi tuolla podiumilla ollut ja jos ei olisi vituttanut, mitkä nyt ei tainneet kumpikaan toteutua.
Max ei mielestäni, ainakaan nykyään, enää hirveästi pura sitä vitutustaan viattomiin. Osaa kyllä arvostaa ja iloita muiden suorituksista vaikka oma menestys ketuttaisi. Nytkin ensimmäisenä onnittelemassa Hulkkia, kuten yllä mainittiin, ja iloitsi Norrisinkin ensimmäisestä voitosta vaikka se tuli hänen kustannuksellaan.
 
Verstappen sanoi haastiksessa että olettivat kuivaa keliä sunnuntaiksi ja menivät low downforce autolla aika-ajoihin. Mutta toisin kävi kuten huomattiin.
 
Redditissä tuli vastaan... Magnussen oli siis Sauberin pilttuussa seuraamassa kisaa

Magnussen got his podium on his first race, had a long career, lost his seat, then got back in the game and got his pole late in his career.

Hülkenberg got his pole on his first year, had a long career, lost his seat, then got back in the game and got his podium late in his career.
 
Ei tainnut olla ihan noinkaan:

"When the clerk of the course had declared that the safety car was coming in that lap and the lights were extinguished, Car 81 suddenly braked hard (59.2 psi of brake pressure) and reduced speed in the middle of the straight between T14 and T15, from 218 kph to 52 kph, resulting in Car 1 having to take evasive action to avoid a collision. This momentarily resulted in Car 1 unavoidably overtaking Car 81, a position which he gave back immediately."
Alkaa mennä hyvin hämyiseksi, että milloin rankkuja jaellaan ja milloin ei. Vastaavaa säätöä SC:n perässä on tehty iät ja ajat, viimeksi Kanadassa Russell pelleili ja "ajatti" Maxin samaan tapaan edelleen. Tuolloin 30 psi jarrupainetta ei kuitenkaan ollut liikaa. Vastaavasti täysin polkimella seisomalla se olisi 130-140 psi, joten ei Piastrikaan jarrulle täysin hypännyt.

Jokainen tuossa letkassa kuitenkin tietää, että suorillakin jarrutellaan satunnaisesti lämpöjen pitämiseksi yllä.
 
Mielestäni on hyvä, että alkavat jakaa kovempia rangaistuksia silloin, kun kuljettaja yrittää kalastella rangaistusta toiselle. Ei ole sattumaa, että Maxin rangaistuspistepotin myötä tuollainen perseily on lisääntynyt. Ei tehdä Formuloista mitään eurooppalaista jalkapalloa, jossa vastustajan ohikävely saa vastapuolen pelaajan luhistumaan ja huutamaan kuvitteellisesta kivusta.
 
Mielestäni on hyvä, että alkavat jakaa kovempia rangaistuksia silloin, kun kuljettaja yrittää kalastella rangaistusta toiselle. Ei ole sattumaa, että Maxin rangaistuspistepotin myötä tuollainen perseily on lisääntynyt. Ei tehdä Formuloista mitään eurooppalaista jalkapalloa, jossa vastustajan ohikävely saa vastapuolen pelaajan luhistumaan ja huutamaan kuvitteellisesta kivusta.
Piastrin jarrutuksessa ei kyllä tainnut olla kyse rankkujen kalastelusta, eikä Piastri tai McLaren sellaista Maxille vaatinut.
 
Alkaa mennä hyvin hämyiseksi, että milloin rankkuja jaellaan ja milloin ei. Vastaavaa säätöä SC:n perässä on tehty iät ja ajat, viimeksi Kanadassa Russell pelleili ja "ajatti" Maxin samaan tapaan edelleen. Tuolloin 30 psi jarrupainetta ei kuitenkaan ollut liikaa. Vastaavasti täysin polkimella seisomalla se olisi 130-140 psi, joten ei Piastrikaan jarrulle täysin hypännyt.

Jokainen tuossa letkassa kuitenkin tietää, että suorillakin jarrutellaan satunnaisesti lämpöjen pitämiseksi yllä.

Erona se että Kanadassa oli hiukan parempi näkyvyys kun Silverstonessa. Ja tais se 60psi olla aika lähellä täysjarrutusta noissa olosuhteissa.
 


Hienoja reaktioita Nicon kolmannesta sijasta. On sitä odotettukin!

Toi on varmaan ärsyttävimmän kuuloinen selostaja mitä oon formula ykkösissä kuunnellu
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa mennä hyvin hämyiseksi, että milloin rankkuja jaellaan ja milloin ei. Vastaavaa säätöä SC:n perässä on tehty iät ja ajat, viimeksi Kanadassa Russell pelleili ja "ajatti" Maxin samaan tapaan edelleen. Tuolloin 30 psi jarrupainetta ei kuitenkaan ollut liikaa. Vastaavasti täysin polkimella seisomalla se olisi 130-140 psi, joten ei Piastrikaan jarrulle täysin hypännyt.

Jokainen tuossa letkassa kuitenkin tietää, että suorillakin jarrutellaan satunnaisesti lämpöjen pitämiseksi yllä.
Piastri teki jarrutuksensa siinä kohtaan kun safety car:n valot oli sammutettu. Eli takana tulijat on jalka herkällä odottamassa hetkeä milloin Piastri laittaa lapun lattiaan. (tästä on mainittu myös rangaistuslauselmassa)

Russell teki muuten temppunsa kun safety car oli vielä radalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 566
Viestejä
4 836 510
Jäsenet
78 260
Uusin jäsen
jarsand

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom