F1 2025 - Bahrainin GP

Jösses että nuo brittiselostajat on pihalla, ihmettelevät vieläkin mistä tuo romu radalle on tullut. Olivat nyt varmoja että se tuli tuosta Tsunodan toisesta kolauksesta Sainzin autoon. Höh.
 
Hetken jo mietin mitä Russellille tapahtu kun tilastoissa 20…

Show Car toi tapahtumia mutta edelleen vähän kyseenalainen.
 
Sainzille 10sec rangaistus toisen auton ajattamisesta pihalle, mutta Tsunoda ei saanut mitään vaikka tööttäsi kahteen otteeseen Sainzia, josta aiheutui siis myös tuo SC ja lisäksi Sainzin kisa piloille kun auto paskana.
 
Sainzille 10sec rangaistus toisen auton ajattamisesta pihalle, mutta Tsunoda ei saanut mitään vaikka tööttäsi kahteen otteeseen Sainzia, josta aiheutui siis myös tuo SC ja lisäksi Sainzin kisa piloille kun auto paskana.
Ja Lawsonille 5s rankku pienestä toisen auton kosketuksesta, josta ei edes tapahtunut mitään.
 
Monella tavalla kiinnostava kisa. En luettele kaikkea, mutta se että autoissa vikoja ja varikkotoiminnoissa myös. Tässä on menty aika monta vuotta ettei autoissa ole mitään vikaa ja varikkotoiminnoissakin vain Sauberilla...ja lisätään nyt sekin että kiinnostavaa että kisan näyttösysteemeissäkin vikaa.
 
Piastri vaikuttaa jotenkin varmemmalta ja tasaisemmalta kuin Norris. Moni tuntuu puhuvan siihen malliin, että Norris vie mestariuden mutta ei Piastri sitä kyllä helpolla anna.
Ei ole kyllä tallin kannalta hyvä tilanne, elleivät sitten aja tasaisesti kaksoisvoittoon. Optimaalisinta olisi selkeä ykkös- ja kakkoskuski.
 
Ei ole kyllä tallin kannalta hyvä tilanne, elleivät sitten aja tasaisesti kaksoisvoittoon. Optimaalisinta olisi selkeä ykkös- ja kakkoskuski.
Optimaalisuus on hankalaa, jos ajat jatkuvasti tallimääräyksin kakkoseksi?
Toisaalta, voihan ajatella että Red Bullila on oltu äärioptimoituja kun moista autoa ei osannut ajaa kuin Max, ja nyt ei edes hänkään ;-)
 
Höh, Russell ei saanu penistä vahinkoderssistään. :(

1744572022343.png

Ja Hulkki hylättiin, samasta syystä kuin Ferrarit Kiinassa

1744572095070.png
 
Stroll on mm-pisteissä nyt siististi keskipakassa mukana, siinä missä Alonso on junnujen kanssa nollilla. Stroll on tuonut kaikki Aston Martinin pisteet tähän mennessä kautta.
 
Näinköhän alkaa vihdoin näkymään Alonson otteissa ikä.. Kyllähän se pudotus jossain vaiheessa välttämättä tulee, ja onko Alonsolle on nyt tullut se pudotus. Toinen vaihtoehto että autoa on kehitetty Strollia silmällä pitäen ja se näkyy tuloksissa.
 
En lähtisi tässä kohtaa tekemään hirveän suurta analyysia pisteiden perusteella Alonso vs. Stroll tilanteesta. Neljä kisaa takana vasta ja niistä ensimmäisessä oli sääolosuhteiden myötä pientä lottoa, joskin Alonso toki itse aiheutti keskeytyksensä tuolloin. Toisessa kisassa auto petti alta ja kahdessa viimeisessä Alonso on sijoittunut Strollin yläpuolelle mutta auto ollut muihin talleihin verratuna heikompi ja pisteitä ei ole tippunut. Vahva usko siihen, että Alonso voittaa Strollin taas selkeästi pisteissä kunhan auto ei nyt tipahda Sauberin tasolle.
 
Mielenkiintoista että nyt kun Max oli vaikeuksissa auton kanssa niin kakkoskuski jopa jollain tasolla suoriutu sillä :hmm:
 
Hetkinen. Miten tuo DRS-systeemi oikein toimii? Luulin, että autoille tulee signaali, joka antaa mahdollisuuden avata takasiiven. Vai tuleeko vai signaali merkkivalon kera, että kuski on oikeutettu avaamaan siiven?
 
Hetkinen. Miten tuo DRS-systeemi oikein toimii? Luulin, että autoille tulee signaali, joka antaa mahdollisuuden avata takasiiven. Vai tuleeko vai signaali merkkivalon kera, että kuski on oikeutettu avaamaan siiven?
Automaattisesti sen käytön sallimisen pitäisi toimia, mutta Russellin autosta ei saatu mitattua aikaa jonka takia ottivat FIA:n luvalla käyttöön täysin manuaalisen DRS:n.
 
Hetkinen. Miten tuo DRS-systeemi oikein toimii? Luulin, että autoille tulee signaali, joka antaa mahdollisuuden avata takasiiven. Vai tuleeko vai signaali merkkivalon kera, että kuski on oikeutettu avaamaan siiven?
Kuskille merkki, että oikeutettu avaan takasiiven, kun alle sekunti eroa. Russelin tapauksessa taisi olla ratissa bugi, että radion painaminen avasi takasiiven vähän sääntöjen vastaisesti :D

edit: hidas ja korjataan vähän, eli Russelilta hajosi GPS- tai vastaavaa ja FIAn luvalla muutettiin takasiipi manuaaliseksi. Russell taisi itse sanoa, että siipi aukesi, kun yritti tallille puhua.
 
Kuskille merkki, että oikeutettu avaan takasiiven, kun alle sekunti eroa. Russelin tapauksessa taisi olla ratissa bugi, että radion painaminen avasi takasiiven vähän sääntöjen vastaisesti :D

edit: hidas ja korjataan vähän, eli Russelilta hajosi GPS- tai vastaavaa ja FIAn luvalla muutettiin takasiipi manuaaliseksi. Russell taisi itse sanoa, että siipi aukesi, kun yritti tallille puhua.
Ratissa siis oli ilmeisesti joku backup nappi radiolle mistä painamalla oli myös takasiipi auennut vaikka sen ei kai niin olisi pitänyt toimia, mutta taisi siinä autossa olla aika paljon enemmänkin sähkövikoja päällä.
Russellhan olis pitäny liputtaa mustalla ulos koska transponderi ei toiminu.
Tämän osalta ilmeisesti riittää, kun koittaa pitää toiminnassa parhaalla mahdollisella tavalla, ja muuten ei väliä. Toimitetaan tiimeille valmiina niin ei toisaalta yllätä.
 
Kai siellå kuitenkin edelleen on ne varatyypit jotka laskee autojen kierrokset kynä/paperi-menetelmällä.
 
Tuolla kun järjestäjin systeemit tökki muutenkin ni ois aika epistä ollut jos sitä käytettäisiin valikoimaan poikia pois kisasta. Tulis ihan yksi benettoniukkeli mieleen...
 
Tuolla kun järjestäjin systeemit tökki muutenkin ni ois aika epistä ollut jos sitä käytettäisiin valikoimaan poikia pois kisasta. Tulis ihan yksi benettoniukkeli mieleen...
Viittaatko siihen kun tallipäällikkö Flavio Briatore käski kuljettajaansa Nelson Piquet junioria ajamaan seinään, jotta tallin toinen kuski, Fernando Alonso, voittaisi kilpailun sopivasti sattuneen turva-autoepisodin edesauttamana?
 
Viimeksi muokattu:
Eikös Antonellillakin ollut ongelmia ratin sähköjen kanssa? Ilmeisesti ei sentään ollut vaarassa irrota.
 
Sama syy kuin miksi Lewis oli väistänyt kaulailut. FIA.n muu väki ei pidä tyypistä, eikä kuskit pidä tyypistä. Herää vain kysymys että miten munaton täytyy organisaation olla ettei rikkovaa tyyppiä saada ulos heti kun tilanne sitä vaatii.
 
Bahrainin kisa ulkomaisin silmin:


Iso-Britannia ---------
Mirror

Lando Norris voi olla tyytyväinen johtaessaan edelleen MM-sarjaa, mutta hän myöntää, ettei tunne olevan "lähelläkään" huippusuorituksia. Norris on toistaiseksi ymmällään ongelmien syystä, kun tiimikaveri Oscar Piastri hengittää jo niskaan.
...
"Olen luottavainen, että minulla on kaikki tarpeellinen ja tiedän pystyväni voittamaan mestaruuden", Norris vakuutti. "Olen varma, että olen tarpeeksi hyvä kuski, mutta jostain syystä en pääse auton kanssa samalle viivalle."
"Viime kaudella, tunsin jokaisessa kurvissa, miten auto käyttäytyy ja miten se tulisi toimimaan. Tunsin olevani auton kanssa yhtä. Tämä vuosi tähän saakka ei olisi voinut erilaisempi."
"Jopa Australiassa, voitin kisan, mutta en tuntenut oloani autossa hyväksi, en tuntenut oloa varmaksi. Auto oli täydellinen ja se helpottaa suorituksiani, mutta en saa tällä hetkellä autosta irti sitä minkä tiedän olevan mahdollista, ottaa kipeää myöntää se."
...
Useat tallit haastavat tällä hetkellä McLarenia, mutta heidän 58 pisteen etumatka toisena olevaan Mersuun vain neljän kisan jälkeen on kuitenkin huomattava.



Russelin kisa oli kaukana helposta, kun ohjelmistoviat kiusasivat hänen Mersuaan kisan loppupuolella, jolloin hän miltei menetti koko tuloksensa.
Ensinnäkin, auton transponderi lakkasi toimimasta kunnolla, joka aiheutti hänelle sekä hänen takaan tulleelle Lando Norrisille ongelmia avattavan takasiiven kanssa kisan lopussa. Samalla avattava takasiipi aukesi hetkeksi kohdassa, jolloin sitä ei olisi saanut käyttää, mutta britti selvisi tilanteesta rangaistuksetta tuomariston tutkinnan jälkeen.
...
Myös auton jarruihin tuli vikaa ja hän kertoi ajaneensa kisan viimeiset 10 kierrosta tietämättä toimivatko ne vai ei.
"Se oli todella haastava kisa", Russel kertoi. "Meillä oli ongelmia viimeisillä 12 kierroksella, mukaan lukien jarrujen drive-by-wire järjestelmän vika. Kun painoin jarrua, poljin ei toiminut aina samalla tavalla, minun piti resetoida järjestelmiä saadakseni sen toimimaan."
...
Toto Wulff: "Nyt näimme, miten nopeasti tilanne voi muuttua täysin toisenlaiseksi. George teki tänään upeaa työtä. Hän pelasti podiumisijoituksen tiimille suorituksellaan. Hän kärsi jarruongelmista ja hänen piti ottaa huomioon jarrupolkimen epätasaisuus jokaisessa mutkassa.
Hän pystyi siihen eikä menettänyt ylimääräistä aikaa, se oli uskomatonta. Hän myös piti hyvää huolta pehmeistä renkaistaan viimeisellä stintillä, ajoi nopeasti ja puolusti sijoitustaan oikeilla hetkillä maksimoidakseen suorituksensa."


Australia --------------------
Sydney Morning Herald

Australialainen, ajettuaan hänen uransa 50:nnen GP:nsä, otti McLarenille johtopaikan paalulta eikä luopunut siitä, vaikka turva-auto kutistikin hänen seitsemän sekunnin etumatkansa käytännössä nollaan.
...
Piastri piti hermonsa kun kisa käynnistettiin uudelleen, ja tuli maaliin 15,5 sekunnin erolla toisena tulleeseen Russeliin ja kolmantena maaliin saapuneeseen McLarenin Lando Norrisiin. Piastri johti kisaa käytännössä koko ajan, vain menetettyään johtopaikan hetkeksi varikkopysähdyksen ajaksi ja ajoi tiimipäällikkö Andrea Stellan samoin "täydellisen kisan - täydellinen viikonloppu Oscarilta".
...
Voitto oli Melbournilaiselle Piastrille tämän kauden toinen, voitettuaan aiemmin Kiinan GP:n maaliskuussa, ja ollen näin kauden ensimmäinen kuski joka on voittanut kaksi kisaa.
Tämä merkkipaalu - jonka hän saavutti vain viiden kisan jälkeen - on jo yhtäläinen viime vuoden voittojen kanssa yhteensä, Piastrin voitettua silloin Unkarin ja Azerbaidzanin kisat toisella McLaren-kaudellaan. Voitto Bahrainissa nosti Piastrin nelinkertaisen ja hallitsevan maailmanmestarin, Red Bullin Max Verstappenin, edelle toiselle sijalle 74:llä pisteellä, hän on vain kolme pistettä MM-sarjaa johtavan tiimikaverinsa Norrisin takana. Verstappenilla on nyt 69 pistettä.


Italia ----------------------
La Gazzetta dello Sport

Hamilton: "En odottanut kisan menevän näin huonosti ja että sopeutumiseni tähän autoon on niin hankalaa. Mutta ei se mitään, jatkan yrittämistä". Tämä oli kova kommentti brittikuskilta, joka äänestettiin joka tapauksessa kisan parhaimmaksi kuskiksi. "Toivon näyttäneeni tänään, että minusta on vielä johonkin, minun pitää yrittää jatkaa samalla tavalla".
...
Leclerc: "Heillä [McLarenilla] on tällä hetkellä suorituskykyisin auto, tämä oli meille tänään paras mahdollinen tulos, taistelin mutta se ei riittänyt." Olisiko Saudi Arabiasta odotettavissa jo podiumisijoitus? "Toivon todella sitä, on masentavaa kun yrität kaikkesi ja tulet maaliin neljäntenä", monacolainen kommentoi samaan tapaan kuin edellisessäkin kisassa, "Tämänhetkinen tilanteemme ei hymyilytä, yritin kaikkeni, mutta se ei riittänyt."
...
Vasseur: "En tiedä, olisimmeko pystyneet parempaan. Kun päätimme pidentää ensimmäistä stinttiä, ajatuksena oli saada hyötyä kisan lopussa tuoreemmista renkaista. Turva-auto, joka tuli radalle juuri kun pääsimme hyvään vauhtiin, kuitenkin pilasi suunnitelmamme ja tasoitti erot viimeisellä stintillä. Tällaisia asioita ei voi hallita tai suunnitella etukäteen."
...
Vasseur: "Kaikille on selvää, että McLaren on askeleen edellä, mutta joissain olosuhteissa pystymme haastamaan heidät. Yleisesti ottaen, he ovat keskimäärin kaksi-kolme kymmenystä meitä nopeampia, heidän etunsa on tuossa kokoluokassa. Tänään taistelimme Mersun ja Red Bullin kanssa, jotka ottivat askeleen taaksepäin. Tilanne voi muuttua kisa kisalta, mutta olemme taistelussa mukana."
...
Mitä on odotettavissa Saudi Arabiasta? Vasseur: "Meidän pitää pidättää odotuksiamme. Tänään kaikkien tallien haasteena oli renkaiden kulutus, mutta Jeddahissa käy melkein päinvastoin, voit tehdä vaikkapa kymmenen aika-ajo kierrosta samoilla renkailla. Totesimme sen viime vuonna, kun turva-auto tuli kisan alussa radalle ja laitoimme autoon keskikovat renkaat, joilla ajoimme maaliin saakka."


Ferrarin pitkään odotetut päivitykset saatiin käyttöön Bahrainissa. Ne toimivat, myös kuljettajien mielestä. Sakhirin viikonloppu oli Ferrarille toistaiseksi kauden paras, sekä pisteiden että sijoitusten valossa, jos jätämme huomiotta Kiinassa ajetun sprinttikisan.
...
Lewis Hamiltonilla oli taas vaikeuksia yhden nopean kierroksen ajamisessa aika-ajoissa, saavuttaen vain yhdeksännen lähtöruudun. Kisassa britti pääsi viidennelle sijalle, tullessaan maaliin heti tiimikaverinsa jälkeen. Kisasta Ferrari keräsi hyvät pisteet, he voittivat Max Verstappenin molemmilla autoillaan.
...
Punaiset hävisivät kuitenkin taas George Russelille, samaan tapaan kuin kauden kahdessa ensimmäisessäkin kisassa.
...
SF-25 auton uudet osat, erityisesti uusi alusta, veivät sitä askeleen eteenpäin. Se nähtiin jo aika-ajoissa, Leclercin saavuttaessa kauden parhaan tuloksensa, ja myös kisassa, auton käyttäytyessä rauhallisemmin ja ennustettavammin, jos sitä vertaa edellisiin kisoihin.
...
Turva-auton saapuessa radalle kaikki saivat mahdollisuuden vaihtaa alle uudet renkaat. Tällöin SF-25 osoitti siinä olevat puutteet.
...
SF-25 autolla oli hankaluuksia kovien renkaiden kanssa. Hamilton, joka kamppaili hienosti Norrisin kanssa, joutui heti vaikeuksiin. Toisaalta, Leclerc pystyi ylläpitämään hyvää vauhtia usean kierroksen ajan, ennen kuin joutui myös antamaan periksi McLarenin englantilaiskuskille.
...
SF-25:n ja kovien renkaiden "huono suhde" oli nähtävissä myös japanissa, jossa Leclerc menetti vauhtiaan paljon enemmän kuin Russel kisan loppuvaiheilla. Fred Vasseurin ja tiimin pitää selvittää tämä ongelma, jotta he pysyvät mahdollisimman kilpailukykyisinä koko kisojen ajan tulevissa GP:ssä.



Saksa -----------------------
Auto, motor und sport

McLarenin australialaisella oli kisa hallussaan lähdöstä maaliin saakka. Otettuaan kauden toisen voittonsa, ja neljännen koko F1 uransa aikana, hän kavensi eroa MM-sarjassa kolmeen pisteeseen tiimikaveriinsa Lando Norrisiin.
...
Toinen sija meni George Russelille. Mersukuski ohitti Charles Leclercin kisan alussa ja otti kauden neljännessä kisassa jo kolmannen podiumisijoituksen. Lando Norris jäi kolmanneksi. McLarenin toinen kuski otti hyvän lähdön, mutta teki kisan itselleen vaikeaksi. Hän ei ollut lähdössä kunnolla omassa lähtöruudussaan.
...
Max Verstappen tuli maaliin kudentena. Hän pääsi lopussa vielä Pierre Gaslyn ohi. F1:n hallitsevan maailmanmestarin kisa ei pysynyt kasassa. Tämä oli parhaimmillaan vahinkojen minimointia. Hän valitti koko kisan ajan Red Bullin huonosta ajettavuudesta. Toisaalta, Gasly ajoi Alpinella vakuuttavasti kisassa vahvan aika-ajon jälkeen ja keräsi Enstonen tallille kauden ensimmäiset pisteet.
...
Haas keräsi Bahrainissa tärkeitä pisteitä. Ex-kuski Nico Hulkenberg oli kaukana siitä. Sauberin kuski tuli maaliin 13 sijalla, mutta kun hänen autonsa pohjalevy oli kulunut liikaa, kisan tuomaristo hylkäsi saksalaisen suorituksen.


Useampaa kuskia ei enää pystytty seuraamaan puuttuvien transponderien signaalien vuoksi. George Russel kärsi siitä eniten. Mersukuski näkyi tuloslistassa, mutta hänen kierroksensa ja kierrosaikansa jäivät piiloon. Tiimi ei pystynyt seuraamaan kuskiaan monitoreiltaan. Samaan aikaan George Russelin ratissa oleva näyttökin pimeni. Hän ei enää pystynyt seuraamaan omia kierrosaikojaan eikä nähnyt eroja toisiin kuskeihin.
...
Avattavan takasiiven automaattinen hallintakaan ei ollut enää toiminnassa. FIA salli kuskien avata takasiipeä manuaalisesti. Koska useat eri järjestelmät kaatuivat samaan aikaan, tärkeimmät toiminnot uudelleenohjelmoitiin varanappien taakse. Tiimi ohjeisti Russelia käyttämään lisäpainiketta, joka hallitsi sekä avattavaa takasiipeä, että radioliikennettä. Kun Russel yritti puhua tiimille radion kautta, hän tietämättään avasi samalla takasiiven. Kun hän huomasi virheensä, hän sulki takasiiven samantien. FIAn tutkinnassa selvisi, että takasiipi oli auki 37 metrin matkalla, josta Russel sai 0,02 sekunnin edun. Hän kuitenkin hiljensi vauhtiaan tahallaan ennen seuraavaa mutkaa, jolloin hän menetti 0,28 sekuntia. Hän selvisi tilanteesta rangaistuksetta.
...
Pahin tilanne Russelille muodostui kuitenkin jarrujen brake-by-wire -järjestelmän vikaantumisesta 12 kierrosta ennen maalia. Järjestelmä säätää jarrutusvoimaa jarrujen ja moottorijarrutuksen välillä. "Välillä järjestelmä toimi, välillä ei, välillä jarrupoljin toimi pitkään odotetulla tavalla, välillä vain hetken"
...
Jarrujärjestelmän näyttäessä vetelevän viimeisiään, tallin insinöörit ohjeistivat Russelia käyttämään passiivista järjestelmää. Tällöin järjestelmä ei enää hyödyntänyt moottorijarrutusta, mutta ainakin kuski pystyisi luottamaan tasaiseen jarrutukseen.
...
Kisassa toiselle sijalle ajanut Russel selvisi kuitenkin pahimmasta, näyttöruudun täydellisestä pimenemisestä. "Silloin ajamisesta olisi todella tullut täysin sokkona ajamista", päästrategi Rosie Wait selitti. "Georgella ei olisi edes ollut ledejä, jotka kertovat, milloin hänen tulee vaihtaa vaihdetta.". Russel lisäsi: "Kaikki tekemäni asetukset olisivat jääneet voimaan kisan loppuun saakka". Heti kisan jälkeen ei ollut selvää, mikä vian oli aiheuttanut. Tiimipäällikkö Toto Wulff epäili jonkinlaista ongelmaa johtosarjassa.


Hollanti -----------------------
De Telegraaf
Verstappen tiesi odottaa Bahrainista vaikeaa kisaa Red Bullille, mutta talli sai todellisen iskun kasvoilleen. Sunnuntain kisassa myös varikkopysähdyksissä oli ongelmia. Verstappen taisteli paremmasta sijoituksesta kisan lopussa.
...
Verstappen, kuten Norris ja Pierre Gasley, kävivät varikolla 10 kierroksen jälkeen, mutta Maxin varikkokäynti kesti pidempään, sillä lähdöstä ilmaiseva liikennevalo jäi näyttämään punaista. Kierrosta myöhemmin kävi samoin myös hänen tiimikaverilleen Yuki Tsunodalle (hän oli lopulta yhdeksäs).
Toisin kuin hänen edellä ajavat kuskit, Verstappen otti alle kovat renkaan keskikovien sijaan toiselle stintille. Hän kuitenkin totesi, ettei renkaissa ollut pitoa ja ne kärsivät ylikuumenemisesta. Antonelli ja Hamilton pääsivät limburgilaisen ohi, jolloin hän tippui takaisin yhdeksännelle sijalle.
...
Verstappen tuli varikolle toistamiseen kierroksen 26 jälkeen, mutta tälläkään kertaa pysähdys ei ollut virheetön. Nyt ongelmaksi muodostui oikean eturenkaan vaihtaminen, jolloin pysähdyksessä kesti melkein viisi sekuntia.
...
Verstappen ja hänen kisainsinöörinsä Gianpiero Lambiase eivät juurikaan keskustelleet kisan loppuosalla. Maailmanmestari ei päässyt kisan kuudentena ajaneen Alpinen Pierre Gasleyn ohi kovilla renkailla.
...
Norris teki kaikkensa päästäkseen Leclercin ohi ja varmisti näin kolmannen sijan. Ferrarikuski puolusti uhmakkaasti ja piti sijastaan pitkään kiinni, mutta joutui luovuttamaan vain viisi kierrosta ennen maalia. Norris lähti jahtaamaan toisena ajanutta Russelia, mutta ei saanut häntä kiinni. Myös Verstappen sai lopulta Gaslyn kiinni ja pääsi vanhan tallikaverinsa ohi päästen maaliin kuudentena.


Italia - blogi ------------------
Leo Turrini
Loppujen lopuksi, jos olet lähdössä kärkitalleista ainoa, jolla on allaan keltaraitaiset renkaat, se tarkoittaa että olet edelleen vaikeuksissa Rubikin kuutiosi kanssa.
Mutta kolmen ensimmäisen hävyttömän kisan jälkeen, poislukien Kiinan sprinttikisa, olotila on varovasti rohkaiseva.
Parempi: vähemmän masentava kuin yleensä.
...
Lauantain fiaskon jälkeen, Hamiltonilla oli arvostettava kisa. Hän lähti yhdeksäntenä, tuli maaliin viidentenä.
Mutta Ferrarin todellinen johtaja tällä historiallisella hetkellä on Charles Leclerc. Näimme saman myös Bahrainissa.
...
Odottaessamme todellisen Lewisin ilmestymistä, pitää kysyä itseltämme, mitä Ferrari olisi ollut ilman Charlesia vuodesta 2019 saakka.
...
Norrisilla on ongelma nimeltään Piastri. Piastri, jonka olen aina sanonut näyttävän samalta kuin nuori Kimi Räikkönen.
Kimistä puheenollen: Antonelli oli tällä kertaa pettymys.
Russel on aina liian aliarvostettu
 

Statistiikka

Viestiketjuista
274 723
Viestejä
4 734 012
Jäsenet
77 219
Uusin jäsen
ateks

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom