F1 2025 - Bahrainin GP

Jösses että nuo brittiselostajat on pihalla, ihmettelevät vieläkin mistä tuo romu radalle on tullut. Olivat nyt varmoja että se tuli tuosta Tsunodan toisesta kolauksesta Sainzin autoon. Höh.
 
Hetken jo mietin mitä Russellille tapahtu kun tilastoissa 20…

Show Car toi tapahtumia mutta edelleen vähän kyseenalainen.
 
Sainzille 10sec rangaistus toisen auton ajattamisesta pihalle, mutta Tsunoda ei saanut mitään vaikka tööttäsi kahteen otteeseen Sainzia, josta aiheutui siis myös tuo SC ja lisäksi Sainzin kisa piloille kun auto paskana.
 
Sainzille 10sec rangaistus toisen auton ajattamisesta pihalle, mutta Tsunoda ei saanut mitään vaikka tööttäsi kahteen otteeseen Sainzia, josta aiheutui siis myös tuo SC ja lisäksi Sainzin kisa piloille kun auto paskana.
Ja Lawsonille 5s rankku pienestä toisen auton kosketuksesta, josta ei edes tapahtunut mitään.
 
Monella tavalla kiinnostava kisa. En luettele kaikkea, mutta se että autoissa vikoja ja varikkotoiminnoissa myös. Tässä on menty aika monta vuotta ettei autoissa ole mitään vikaa ja varikkotoiminnoissakin vain Sauberilla...ja lisätään nyt sekin että kiinnostavaa että kisan näyttösysteemeissäkin vikaa.
 
Piastri vaikuttaa jotenkin varmemmalta ja tasaisemmalta kuin Norris. Moni tuntuu puhuvan siihen malliin, että Norris vie mestariuden mutta ei Piastri sitä kyllä helpolla anna.
Ei ole kyllä tallin kannalta hyvä tilanne, elleivät sitten aja tasaisesti kaksoisvoittoon. Optimaalisinta olisi selkeä ykkös- ja kakkoskuski.
 
Ei ole kyllä tallin kannalta hyvä tilanne, elleivät sitten aja tasaisesti kaksoisvoittoon. Optimaalisinta olisi selkeä ykkös- ja kakkoskuski.
Optimaalisuus on hankalaa, jos ajat jatkuvasti tallimääräyksin kakkoseksi?
Toisaalta, voihan ajatella että Red Bullila on oltu äärioptimoituja kun moista autoa ei osannut ajaa kuin Max, ja nyt ei edes hänkään ;-)
 
Höh, Russell ei saanu penistä vahinkoderssistään. :(

1744572022343.png

Ja Hulkki hylättiin, samasta syystä kuin Ferrarit Kiinassa

1744572095070.png
 
Stroll on mm-pisteissä nyt siististi keskipakassa mukana, siinä missä Alonso on junnujen kanssa nollilla. Stroll on tuonut kaikki Aston Martinin pisteet tähän mennessä kautta.
 
Näinköhän alkaa vihdoin näkymään Alonson otteissa ikä.. Kyllähän se pudotus jossain vaiheessa välttämättä tulee, ja onko Alonsolle on nyt tullut se pudotus. Toinen vaihtoehto että autoa on kehitetty Strollia silmällä pitäen ja se näkyy tuloksissa.
 
En lähtisi tässä kohtaa tekemään hirveän suurta analyysia pisteiden perusteella Alonso vs. Stroll tilanteesta. Neljä kisaa takana vasta ja niistä ensimmäisessä oli sääolosuhteiden myötä pientä lottoa, joskin Alonso toki itse aiheutti keskeytyksensä tuolloin. Toisessa kisassa auto petti alta ja kahdessa viimeisessä Alonso on sijoittunut Strollin yläpuolelle mutta auto ollut muihin talleihin verratuna heikompi ja pisteitä ei ole tippunut. Vahva usko siihen, että Alonso voittaa Strollin taas selkeästi pisteissä kunhan auto ei nyt tipahda Sauberin tasolle.
 
Mielenkiintoista että nyt kun Max oli vaikeuksissa auton kanssa niin kakkoskuski jopa jollain tasolla suoriutu sillä :hmm:
 
Hetkinen. Miten tuo DRS-systeemi oikein toimii? Luulin, että autoille tulee signaali, joka antaa mahdollisuuden avata takasiiven. Vai tuleeko vai signaali merkkivalon kera, että kuski on oikeutettu avaamaan siiven?
 
Hetkinen. Miten tuo DRS-systeemi oikein toimii? Luulin, että autoille tulee signaali, joka antaa mahdollisuuden avata takasiiven. Vai tuleeko vai signaali merkkivalon kera, että kuski on oikeutettu avaamaan siiven?
Automaattisesti sen käytön sallimisen pitäisi toimia, mutta Russellin autosta ei saatu mitattua aikaa jonka takia ottivat FIA:n luvalla käyttöön täysin manuaalisen DRS:n.
 
Hetkinen. Miten tuo DRS-systeemi oikein toimii? Luulin, että autoille tulee signaali, joka antaa mahdollisuuden avata takasiiven. Vai tuleeko vai signaali merkkivalon kera, että kuski on oikeutettu avaamaan siiven?
Kuskille merkki, että oikeutettu avaan takasiiven, kun alle sekunti eroa. Russelin tapauksessa taisi olla ratissa bugi, että radion painaminen avasi takasiiven vähän sääntöjen vastaisesti :D

edit: hidas ja korjataan vähän, eli Russelilta hajosi GPS- tai vastaavaa ja FIAn luvalla muutettiin takasiipi manuaaliseksi. Russell taisi itse sanoa, että siipi aukesi, kun yritti tallille puhua.
 
Kuskille merkki, että oikeutettu avaan takasiiven, kun alle sekunti eroa. Russelin tapauksessa taisi olla ratissa bugi, että radion painaminen avasi takasiiven vähän sääntöjen vastaisesti :D

edit: hidas ja korjataan vähän, eli Russelilta hajosi GPS- tai vastaavaa ja FIAn luvalla muutettiin takasiipi manuaaliseksi. Russell taisi itse sanoa, että siipi aukesi, kun yritti tallille puhua.
Ratissa siis oli ilmeisesti joku backup nappi radiolle mistä painamalla oli myös takasiipi auennut vaikka sen ei kai niin olisi pitänyt toimia, mutta taisi siinä autossa olla aika paljon enemmänkin sähkövikoja päällä.
Russellhan olis pitäny liputtaa mustalla ulos koska transponderi ei toiminu.
Tämän osalta ilmeisesti riittää, kun koittaa pitää toiminnassa parhaalla mahdollisella tavalla, ja muuten ei väliä. Toimitetaan tiimeille valmiina niin ei toisaalta yllätä.
 
Kai siellå kuitenkin edelleen on ne varatyypit jotka laskee autojen kierrokset kynä/paperi-menetelmällä.
 
Tuolla kun järjestäjin systeemit tökki muutenkin ni ois aika epistä ollut jos sitä käytettäisiin valikoimaan poikia pois kisasta. Tulis ihan yksi benettoniukkeli mieleen...
 
Tuolla kun järjestäjin systeemit tökki muutenkin ni ois aika epistä ollut jos sitä käytettäisiin valikoimaan poikia pois kisasta. Tulis ihan yksi benettoniukkeli mieleen...
Viittaatko siihen kun tallipäällikkö Flavio Briatore käski kuljettajaansa Nelson Piquet junioria ajamaan seinään, jotta tallin toinen kuski, Fernando Alonso, voittaisi kilpailun sopivasti sattuneen turva-autoepisodin edesauttamana?
 
Viimeksi muokattu:
Eikös Antonellillakin ollut ongelmia ratin sähköjen kanssa? Ilmeisesti ei sentään ollut vaarassa irrota.
 
Sama syy kuin miksi Lewis oli väistänyt kaulailut. FIA.n muu väki ei pidä tyypistä, eikä kuskit pidä tyypistä. Herää vain kysymys että miten munaton täytyy organisaation olla ettei rikkovaa tyyppiä saada ulos heti kun tilanne sitä vaatii.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
274 590
Viestejä
4 730 495
Jäsenet
77 209
Uusin jäsen
Jurbs

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom