F1 2024 - Brasilian GP

Mene itse tuonne polkuautolla kisailemaan niin siitä se selviää.
Ei se kaikille ole selvää jsuttinhan joku täällä selitti että jos osaa pitälippistä, ja ymmärtä sinisten ledienbarvon, nin ei kukaan oo nopaempi kuin kuka tahansa somerolainen teini!

Muta olipa taa kiinostava kisa, ja miten heilahtelee suorityuskyky autoilla kisasta toiseen ja nyt märällä!
Wau!

On siinä Perezuillä taas selittäistä mutta helpotta kun heittää vastakyssärin: "kuka ois ollut parempi?" Kun e suomalaisia lippiksiäkän nyy ole tarjolla ;-D
 
Käyttääkö kukaan chromecast UHD mokkulaa television yhteydessä? Tänään otin viaplayn kuukaudeksi että näkee suomalaisen mahdolliset viimeiset F1 päristelyt niin viaplayn streamaus kuvanlaatu on aivan älyttömän surkea, hiihtokin oli ihan katsomiskelvotonta kuraa.

Netflix, MAX, youtubet toimii aivan huipulla kuvantarkkuudella.

Se mikä on erikoista niin, kännykällä ja tietokoneella pystyn muokkaamaan viaplayn kuvanlaadun mutta chromecastilla ei voi vaihtaa kuvanlaatua vaikka kuinka yritän viaplayn ohjeilla löytää valikot, se vaan puuttuu chromen profiili osiosta.

Onko teillä hyvä kuvanlaatu viaplayn chromestreameissä?
 
Verstappen nousi sijalta 17 voittoon 20 sekunnin erolla ja kellotti 17 nopeinta kierrosta. Mutta tuuriahan tää oli hei eikä talenttia :kahvi:
Sija 17 mutta edessä oleva Albon ei lähtenyt kisaan, Sainz lähti varikolta ja Stroll töhöili lämmittelykiekalla ja eipä Ferrarilla, Mersulla tai McLarenilla osattu ennakoida että Colapinto ajaa sc peräs seinään aiheuttaen punaiset ja siitä johtuen Vers sai ilmaiset sijoitukset + uudet renkaat :cigarbeye: :btooth:
 
Tänään otin viaplayn kuukaudeksi että näkee suomalaisen mahdolliset viimeiset F1 päristelyt
Suht erikoinen perustelu maksaa :D Valen taaperrusta nyt on nähty jo useampana kautena, siinä ei ole mitään nähtävää.

Tähän päivään asti oli vielä kuljettajien MM-taistossa pieni sauma Norrikselle, mutta sekin menetettiin käytännössä nyt. :(

Pointti kuitenkin se, että suomalaisrintamalla ei ole tapahtunut aikoihin mitään mielenkiintoista tai tv-lähetyksissä seuraamisen arvoista.

Ensi kaudesta on näillä näkymin tulossa kiinnostavin taisto vuosikausiin, mutta suomalaisten kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.
 
Sija 17 mutta edessä oleva Albon ei lähtenyt kisaan, Sainz lähti varikolta ja Stroll töhöili lämmittelykiekalla ja eipä Ferrarilla, Mersulla tai McLarenilla osattu ennakoida että Colapinto ajaa sc peräs seinään aiheuttaen punaiset ja siitä johtuen Vers sai ilmaiset sijoitukset + uudet renkaat :cigarbeye: :btooth:
Niin että oli sitten pelkkää tuuria vai mitä koitat sanoa?
 
Eikö ne vieläkään ole saanut päätöstä siihen, että tuleeko rankkua vai ei Norrikselle, Russellille jne siitä uusintakierroshässäkästä?
 
Valmistajien mestaruudesta tulee sentään mielenkiintoinen taistelu. RedBull vaikuttaisi jäävän tässä kisassa kolmanneksi Perezin ajellessa miten sattuu. (Mitä ihmettä Perezille kävi alkukauden jälkeen)? McLaren on vahvoilla viemään tittelin mutta Ferrari ollut myös vahva loppukaudesta.

Kärkikolmikon takana Mersu ja Aston Martin saavat kerätä tai olla keräämättä pisteitä ihan rauhassa. Sijat 4. ja 5. ovat heille sementoitu. Peräpäässä sen sijaan on mielenkiintoista kuhinaa, kun Alpine onnistui nousemaan toiseksi viimeiseltä sijalta RB:n ja Haasin ohi tuplapodiumilla. Siinä on kolme tallia 5 pisteen sisällä toisistaan. Saapa nähdä onnistuuko Haas ja RB ohittamaan vielä Alpinen.

Williams menetti nyt taisteluparinsa Alpinen loikan vuoksi eikä pysty enää nostamaan sijaansa. Sauber jatkaa hännillä ja yhtäkään pistettä on tuskin luvassa. Vähän alkaa kuulostamaan siltä, että Bottas ei saa jatkokauttakaan Sauberilla. Vaan avaisiko Perezin tohelointi takaportin vielä RebBullille? Bottaksella kuitenkin erinomainen trackrecord huipputallin kakkoskuskina. 5 kautta Mersulla, 5 tallimestaruutta. Max tuskin pistäisi pahakseen Bottaksesta aisaparina :think:.

Screenshot_20241104_113142_Chrome.jpg
 
Mahti ajo kyllä Verstappenilta. Ainoa kuski joka tuolla oikeasti hyökkäs ja ajoi muilta kyllä luulot pois. Haters gonna hate ja koettaa tässäkin ketjussa keksiä tekosyitä, miksei eilinen ollut yksi kovimmista ajosuorituksista koskaan F1 radalla - ja sitä kautta neljäs mestaruus lähes varma.
 
Verstappenin renkaiden pito oli muihin verrattuna aivan ylivoimaista. Alussa pystyi ohittelemaan milloin mistäkin välistä ilman renkaiden lipsumista ja lopussa toki kierrosajat aivan omilla sekuntiluvuilla. En suostu mitenkään uskomaan, että gridin 17 muuta joutuu keskittymään radalla pysymiseen ja yhden renkaat ei lipsu ollenkaan pelkällä ajotaidolla. Kertokaa nyt joku jokin hyvä selitys tälle. :lol:
 
Verstappenin renkaiden pito oli muihin verrattuna aivan ylivoimaista. Alussa pystyi ohittelemaan milloin mistäkin välistä ilman renkaiden lipsumista ja lopussa toki kierrosajat aivan omilla sekuntiluvuilla. En suostu mitenkään uskomaan, että gridin 17 muuta joutuu keskittymään radalla pysymiseen ja yhden renkaat ei lipsu ollenkaan pelkällä ajotaidolla. Kertokaa nyt joku jokin hyvä selitys tälle. :lol:
Verstappen oli aivan ylivoimainen. Kukaan muu ei pystynyt nostamaan sijaansa samalla tavalla, vaikka hännillä oli muitakin nopealla autolla. Sainz pääsi muutamista ohitse hännillä mutta ajoi lopulta ulos. Perez ei päässyt mihinkään. Piastri ei päässyt edellä ajavista ohitse hieman top10 paremmalla puolella ja Lecrec jumitti samaan kasaan käytyään varikolla. Verstappen jäi toki samaan kasaan lopulta ajettuaan muut kiinni mutta oli hilkulla ajaa Lecrecistä ohi. Todennäköisesti olisi lopulta mennytkin vaikka turva-autoa ei olisi tullutkaan.

Sitten kun Norris ja Russell taistelivat keskenään, niin eivät pysyneet radalla. Verstappenilla taisi mennä vaan yksi mutka vähän pitkäksi, kun haki ohitusta Oconista. Lopulta sitten myös meni ohi. Ihan ilmiömäinen suoritus.
 
Kimin 2005 Suzuka nousu kuivalla radalla 17 => 1 on kovin. Huh huh. Siitäkin kohta 20 vuotta. Wanha olo.

Mutta eiköhän tuosta Verstappenin eilisestä suorituksestakin saa myös aika hyvän koosteen malliksi tuleville sukupolville. :)
 
Näitä märän kelin kisoja tarvittaisiin ainakin yksi per vuosi (mieluusti enemmän) jotta säilyy jonkinlainen ote siihen että ketkä osaa ajaa ja ketkä ei. Kyllähän Strollikin välillä voi suoriutua jopa Alonson tasoisesti jos on sopiva palikkarata ja helpot olosuhteet. Sainz väläyttelee kun pääsee olemaan omalla mukavuusalueellaan. Norris itse asiassa melkein putosi jo Q3:sta ja se ei ollut mikään vastaava sattuma kuin Verstappenin Q2 loppuvedon vienyt red flag.
 
Mitenköhän olisi Maxin käynyt, jos Colapinto ei olisi ajanut seinään? Olisiko saanut tehtyä eroa vanhoilla intereillä vai olisiko uudemmat renkaat tullut ohi ja Max pudonnut pois pisteiltä oman pysähdyksen jälkeen?
 
Verstappenin renkaiden pito oli muihin verrattuna aivan ylivoimaista. Alussa pystyi ohittelemaan milloin mistäkin välistä ilman renkaiden lipsumista ja lopussa toki kierrosajat aivan omilla sekuntiluvuilla. En suostu mitenkään uskomaan, että gridin 17 muuta joutuu keskittymään radalla pysymiseen ja yhden renkaat ei lipsu ollenkaan pelkällä ajotaidolla. Kertokaa nyt joku jokin hyvä selitys tälle. :lol:
Minäs vuonna, uran alkupuolella, Verstappen juuri Brasiliassa loisti samalla tavalla. Ajeli täysin omia ajolinjojaan ja pujotteli muiden ohi. Ehkä sillä normi ajolinjalla on liukaampaa sitten sateella?

edit: 2016
 
Viimeksi muokattu:
Verstappenin renkaiden pito oli muihin verrattuna aivan ylivoimaista. Alussa pystyi ohittelemaan milloin mistäkin välistä ilman renkaiden lipsumista ja lopussa toki kierrosajat aivan omilla sekuntiluvuilla. En suostu mitenkään uskomaan, että gridin 17 muuta joutuu keskittymään radalla pysymiseen ja yhden renkaat ei lipsu ollenkaan pelkällä ajotaidolla. Kertokaa nyt joku jokin hyvä selitys tälle. :lol:
No katso onboardia, ei tuossa mitään sen isompaa magiaa ole kuin että toinen osaa ajaa ja toinen ei. Kyllähän noissa keleissä erot jopa maailman parhaiden välillä tulee eroon ja sitten kun katsoo millaisissa ongelmissa keskinkertaiset kuskit kuten Stroll on. 100% samat renkaat kuitenkin kaikilla ihan varmasti Pirellin toimesta on.

Yksinkertaisesti vaatii vaan paljon rohkeutta ja tuntumaa, missä pidon raja menee. Katsoo vaikka ekan kiekan pitkää kolmosmutkaa, missä kaikki muut ajaa jonossa muita seuraten kun verstappen ainoana ajaa märällä ulkoreunalla ohi monesta pelkästään siksi, että uskaltaa painaa kaasua ja mennä tuonne märemmälle. Sama myös ykkösmutkan "syöksyissä", moni ei sitä lähtenyt kokeilemaan mutta kyllä sinne auto pysähtyi, myös esim. Leclercin puolustaessa Verstappenia vastaan. Mutta haluttiin vain ajaa ajolinjaa pitkin.
 
Minäs vuonna, uran alkupuolella, Verstappen juuri Brasiliassa loisti samalla tavalla. Ajeli täysin omia ajolinjojaan ja pujotteli muiden ohi. Ehkä sillä normi ajolinjalla on liukaampaa sitten sateella?

edit: 2016
2019 Hockenheimilla Verstappen pyörähti ainakin kerran täydet 360 astetta, olisi vaan enemmän ollut vauhtia niin ei olisi sitäkään sirkus musiikkia tarvinnut kuunnella silloin.

Ham ja Valtterikin pyörähteli silloin meidän katsomon edessä, Valtterilla oli tosin enemmän vauhtia silloin kun meni seinään asti :cigarbeye: :btooth:
 
Onhan märkäkelit kiinnostavia, eilen märän taitajat Hamiloton, ja Alonso ihmeissään, ja muistamme miten aikoinaan myös Button ja Vettel olivat seinissä. Tosin nyt ei ole mitään Michael Andrettia joka olisi aina seinässä. Toki hänenkin puolustuksekseen pitää sanoa etä sateeseen tottumattomalla kävi huono säkä vuoden kanssa kun sateli useammin kuin sen kerran.

Ollut meillä kyllä tuuria tän "tylsän" kauden kanssa, tallien voimasuhteet on kimpoilleet kivasti.
 
Ollut meillä kyllä tuuria tän "tylsän" kauden kanssa, tallien voimasuhteet on kimpoilleet kivasti.
Jep, tämän piti olla se välivuosien välivuosi, kun ei kuskitkaan vaihtuneet edelliseltä kaudelta.
Nyt Mäkki on haastamassa tosissaan ja ainakin kolme junioria tekee asioita radalla ja jokunen perinteinen maksukuski mokaa asioita. Kernassaan mainiota viihdettä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 506
Viestejä
4 475 199
Jäsenet
73 945
Uusin jäsen
JsKK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom