Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Erikoinen päätös (vaikkakin oikea) kun vertaa miten aikaisemmissa kisoissa on saannut kiemurrella ilman mitään rankkuja kierrostolkulla. Toivottavasti tuo on nyt sit se linja tulevaisuudessakin.
tossa ainakin Bottaksen incarOnko tästä Alonson kiemurtelusta videoo tarjolla?
Jep näkee sokeekin, että ihan syystä tuli.Aika selvä. Ansaittu rangaistus.
Kattelin tuon just bottaksen onboardista ja ei tosta kyllä mitään rankkua tule. Samanlaisia tilanteita jossa kiemurrellaan suorilla on joka kisassa. Yleensä noista tulee varoituskin vasta jos tuota on tehnyt kierrostolkulla putkeen.
Ei olis kyllä enää ehtinyt Oconin ohi. Tuo tapahtui viimeisellä kierroksellaNiin ehkä tosta kannattikin testata tuleeko rankkua muuten Bottas ois saattanut mennä oconinkin ohi..
Väärin. Alfa oli nopeimpien joukossa. Mainitsemasi Aston oli hitaampi suoralla. Radalla oli vain vaikea ohittaa, vaati hyvät lähdöt drs-suoraa edeltävästä mutkasta (mutkista). Mm. Leclercillä (nopein suoralla) oli vaikeaa ennen kuin vaihtoi uutta kumia alle.Eiköhän alfalla vaan ollu laitettu aika-ajoihin lisää siipeä että pärjäisivät paremmin sateella. Tuo sitten kostautui varsinkin zhou:lle kun ei vaan suoravauhti riittänyt ohittamaan edes DRS avulla. Käytännössä Aston kulki samaa vauhtia takasuoralla siipi kiinni kun alfa siipi auki.
Et siis edes lukemia katsomalla muuta mieltäsi? Sen sijaan keksit muita selityksiä.. Leclerciä (ohitussetuppi/vähän siipeä, silti oli vaikeaa kovilla renkailla) ja Sainzia (sama auto, mut siipeä enemmän) käytin ihan tarkoituksella myös esimerkkeinä.Etusiiven säätöjä saa tosiaan vaihtaa, mutta etusiipi nyt muutenkin vaikuttaa aika minimaalisesti huippunopeuteen ja sillä haetaan lähinnä sopivaa balanssia. Sinällään DRS nopeuksilla ei ole edes hirveästi ole väliä, koska tuolloinhan se koko elementti on takasiivestä auki joka suurilta osin eliminoi isomman siiven määrän. Isoin ero tulee sitten kun ajetaan siipi kiinni (niinkuin esim sateella aika-ajossa jossa DRS ei ole ollenkaan käytössä) Alfahan jopa jäi tossa takasuoralla/tai ei ainakaan yhtään saavuttanut ennenkuin saivat siiven auki vaikka oli kuitenkin johtuu lähellä imussa.
Astonilla taisi olla väärät rengaspaineet AA:ssa, sellaista ainakin kuulin eilen töllöstä syyksi että floppasivat totaalisesti vaikka edeltävässä treenissä olivat tosi kovia sateella.
No en kyllä muuta mieltä. Enemmän nuo aika-ajon nopeudet kertoo koska silloin ajettiin takasiipi kiinni ja takasiiven säätöihin ei AA jälkeen saanut koskea. Joko et ymmärrä miten aerodynamiikka/ilmanvastus toimii, tai haluat vaan tahallaan olla ymmärtämättä. Nuo yksittäiset huippunopeudet ei merkkaa juuri mitään, Zhou ja bottas sai kuitenkin aika moneen muuhun nähden ajella eilen aika reilusti siipi auki ja pääsi imussa aina viimeiseen mutkaan DRS hyödyllä ihan toisen perässä. Toki alfan kuskit myös totesivat että eivät ole tarpeeksi nopeita suorilla, mutta ilmeisesti valehtelivat?Et siis edes lukemia katsomalla muuta mieltäsi? Sen sijaan keksit muita selityksiä..
No en kyllä muuta mieltä. Enemmän nuo aika-ajon nopeudet kertoo koska silloin ajettiin takasiipi kiinni ja takasiiven säätöihin ei AA jälkeen saanut koskea. Joko et ymmärrä miten aerodynamiikka/ilmanvastus toimii, tai haluat vaan tahallaan olla ymmärtämättä. Nuo yksittäiset huippunopeudet ei merkkaa juuri mitään, Zhou ja bottas sai kuitenkin aika moneen muuhun nähden ajella eilen aika reilusti siipi auki ja pääsi imussa aina viimeiseen mutkaan DRS hyödyllä ihan toisen perässä. Toki alfan kuskit myös totesivat että eivät ole tarpeeksi nopeita suorilla, mutta ilmeisesti valehtelivat?
Eiköhän alfalla vaan ollu laitettu aika-ajoihin lisää siipeä että pärjäisivät paremmin sateella. Tuo sitten kostautui varsinkin zhou:lle kun ei vaan suoravauhti riittänyt ohittamaan edes DRS avulla. Käytännössä Aston kulki samaa vauhtia takasuoralla siipi kiinni kun alfa siipi auki.
Ei ole todistetta kun en arvannut napata livestä ja Multiview for F1 ei vielä toiseksi tue noita sen omia live timing ovelay juttujaan jälkikäteen.Jeh, syytä en voi arvata mutta tuolta se näytti kisassa, oli sitten aika-ajoissa Alfa miten nopea tahansa mutta kisassa vauhti ei juurikaan lisääntynyt vaikka siiven aukaisi... ja juurikin vs. esim Ferrati tai Redbull, joilla siiven avauksen jälkeen vauhti lisääntyi selkeästi...
Jos jollain olisi kuvaa Bottaksen in-carista sillai, että kun siipi aukeaa ja grafiikka näyttäisi paljonko se nopeus nousee niin... Olisi kiva nähdä. - Ja vastaavasti Maxin Redbullista sama.
Aina siiven aukaisuun saakka Bottas oli samassa tahdissa edellä ajavan kanssa, mutta samalla hetkellä kun siipi aukesi jäi Bottaksen Alfa heti vähän taaksepäin. Vaikka grafiikka sanoi että hänelläkin oli siipi auki.
Verrattuna mihin? Bottashan oli suurimman osan kisasta drs-junassa. Oliko Alonsolla vikalla kierroksella drs käytössä btw? Ei pysty nyt tsekkaan, ku poistivat videon. Vaikee sanoa ohituksestakaan (tai siis sen mahdollisuudesta) mitään, ku Alonso vaihto (selkeästi) tyylii 6-7 kertaa kaistaa suoralla. Ei ihme, että rankkua napsu.vauhti ei juurikaan lisääntynyt vaikka siiven aukaisi...
Verrattuna mihin? Bottashan oli suurimman osan kisasta drs-junassa.