F1 2022 - Kanadan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Sainzin olisi pitänyt hyökätä aivan täysillä uusintalähdössä. Tiimi olisi ollut varmasti ollut tyytyväinen, jos olisi ohittanut Maxin tai vaikka olisi kolaroinutkin Maxin kanssa. Mutta vielä näyttäisi olevan mahdollisuuksia
 
Höpöhöpö. Heti kun tuli keltaiset bottas oli vielä neulansilmässä ja olisi ehtinyt varikolle. Yksi sija tuossa meni, jos olisi tullut heti ni olisi leclercin edellä.
Keltaisista kesti vielä jonkin aikaa ennenkuin tuli turva-autosta ilmoitus, missähän Bot sillon mahto olla?
 
Keltaisista kesti vielä jonkin aikaa ennenkuin tuli turva-autosta ilmoitus, missähän Bot sillon mahto olla?
Mitähän väliä sillä on? Tsunodan auto oli pysähtynyt radan viereen varikon ulostuloon ni tuo oli 100% varmaa että tulee SC.
 
Mitähän väliä sillä on? Tsunodan auto oli pysähtynyt radan viereen varikon ulostuloon ni tuo oli 100% varmaa että tulee SC.
joo se on helppoa sohvalta jälkeenpäin, ei kukaan muukaan käynyt varikolla ennen turva-auto ilmoitusta
 
Huoh Sainz on koko ajan niin lähellä mutta silti kaukana. Onneksi kuitenkin Alfalla tulee tätä menoa hyvä tulos, ja kiva nähdä Hamilton palkintosijoilla sekä tallikaveriaan edellä.
 
Varmaan kaikki paitsi alonso pääsi tekemään stopin turva auton takana joten bottaksella oli saman verran tuuria kun muilla
 
Vasta toinen podium Hamiltonille tällä kaudella. Viimeks menny näin huonosti 2009 McLarenilla, jos oikein katsoin.
 
Bottas ja Sainz pienoinen pettymys. Olisin odottanut kummaltakin kovempaa haastoa kisan aikana ja erityisesti lopun taistossa. Mutta jos ei kulje, niin ei kulje. Verstappen niin tasaisen varma suorittaja ja kylmäpäinen viimeistelijä, että lieneeköhän ketään haastajaksi enää tällä kaudella.
 
Mitähän väliä sillä on? Tsunodan auto oli pysähtynyt radan viereen varikon ulostuloon ni tuo oli 100% varmaa että tulee SC.

On sillä sen verran väliä, että keltaisten aikana ei radalla ole nopeusrajoitusta, VSC JA SC aikana on. Eli olisi hävinnyt enemmän jos olisi tullut saman tien sisään.

Sillä ei ole mitään merkitystä että ajoi kerran radan ympäri, koska kaikki autot kiertää radan samaan tahtiin. Tärkeintähän tuossa oli ainoastaan keretä ennen fyysistä turva-autoa kierrokselle.
 
On sillä sen verran väliä, että keltaisten aikana ei radalla ole nopeusrajoitusta, VSC JA SC aikana on. Eli olisi hävinnyt enemmän jos olisi tullut saman tien sisään.

Sillä ei ole mitään merkitystä että ajoi kerran radan ympäri, koska kaikki autot kiertää radan samaan tahtiin. Tärkeintähän tuossa oli ainoastaan keretä ennen fyysistä turva-autoa kierrokselle.
Itseasiassa olisi ollut täysin optimiaika tulla varikolle. SC ilmoitus tuli juuri kun bottas ohitti varikon sisääntulon.Niinkun sanoin aikasemmin olisi ollut leclercin edellä jos olisi tullut tuolloin varikolle, se on sit eriasia olisiko ollut mitään vaikutusta lopputulokseen.
 
saas nähdä miten käy Alonsolle
FIA STEWARDS: TURN 12 INCIDENT INVOLVING CAR 14 (ALO) UNDER INVESTIGATION - WEAVING ON STRAIGHT
19 Jun 2022, 21:46:24

eli viimeisellä kiekalla kurvaili Bottaksen edessä aika rajulla tavalla.
jos tuosta tulee perinteiset +5 sekuntia, niin silloin molemmat alfat nousee yhden sijan ja alonso on kymmenes.
 
  • Tykkää
Reactions: Exe
Hamilton oli niin iloista naamaa että huh, Kai se on kaivannut podium paikkoja...Mut ei tuu enää niin helposti sillekkään vaikka hyvä kuski onkin
 
Ocon tarjoaa DRS-apua Alonsolle.
Saattoi olla sovittu taktiikka Alonso suojasi Oconia? ja tallille hyvät sijat. Hienosti ajoi Zhoukin ja sai siitä palkan, Bottaksella kävi kohtuu hyvä tuuri turva-auton kanssa. Muuten olis voinut mennä Zhoun kanssa toisinpäin.
Hyvää työtä molemmilta.
 
saas nähdä miten käy Alonsolle
FIA STEWARDS: TURN 12 INCIDENT INVOLVING CAR 14 (ALO) UNDER INVESTIGATION - WEAVING ON STRAIGHT
19 Jun 2022, 21:46:24

eli viimeisellä kiekalla kurvaili Bottaksen edessä aika rajulla tavalla.
jos tuosta tulee perinteiset +5 sekuntia, niin silloin molemmat alfat nousee yhden sijan ja alonso on kymmenes.
Kattelin tuon just bottaksen onboardista ja ei tosta kyllä mitään rankkua tule. Samanlaisia tilanteita jossa kiemurrellaan suorilla on joka kisassa. Yleensä noista tulee varoituskin vasta jos tuota on tehnyt kierrostolkulla putkeen.
 
Kattelin tuon just bottaksen onboardista ja ei tosta kyllä mitään rankkua tule. Samanlaisia tilanteita jossa kiemurrellaan suorilla on joka kisassa. Yleensä noista tulee varoituskin vasta jos tuota on tehnyt kierrostolkulla putkeen.
juu ei se ihan niin paha ollutkaan ku mitä aluksi näytti, toi kopsattu race controllin ilmo vaan lisäs vettä myllyyn.
 
Sainz on 148 starttia ja ei yhtään voittoa, ikää on 27 että aika nuori kuski, mutta kyllä se voitto pitää ottaa tällä kaudella.
 
Vahvasti kääntynyt mestaruuskamppailu Maxille, ja hänen tasaisuudella kukaan ei ole ohittamassa häntä pistetaulukossa jos vaan säästyy teknisiltä murheilta. Leclerc teki minkä voi, olisi ollut mielenkiintoista nähdä mikäli hän olisi päässyt Oconista ohi heti että olisiko päässyt paljon tuoreimmilla mediumeilla lopussa hyökkäämään ja ehkä Mersun päänahat oli otettavissa.

Alpinen kyyti oli lopulta aika pettymys, mutta ilmeisesti Alonsolla oli jotain vikaa autossa, ihmettelinkin miten ei saanut Oconia ja Leclerciä kiinni vaikka oli paljon tuoreimmat renkaat alla kisan keskivaiheella, toki Alpine munasi myös strategiassa kun ei otettu Alonsoa VSC:n (x2) aikana sisään.

Mersulla todella luotettava vehje ja kerää aina irtopisteet kun Bullilla ja Ferkulla on ongelmia.
 
Erikoinen päätös (vaikkakin oikea) kun vertaa miten aikaisemmissa kisoissa on saannut kiemurrella ilman mitään rankkuja kierrostolkulla. Toivottavasti tuo on nyt sit se linja tulevaisuudessakin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 928
Viestejä
4 570 402
Jäsenet
75 332
Uusin jäsen
Wildhoney

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom