F1 2021 - Iso-Britannian GP

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
326
Kausi 2021

01. Bahrainin GP, Sakhir, 26.-28.3.
02. Emilia-Romagnan GP, Imola, 16.-18.4.
03. Portugalin GP, Portimão, 30.4.-2.5.
04. Espanjan GP, Barcelona, 7.–9.5.
05. Monacon GP, Monte Carlo, 20.–23.5.
06. Azerbaidzhanin GP, Baku, 4.-6.6.
07. Ranskan GP, Le Castellet, 18.–20.6.
08. Steiermarkin GP, Spielberg, 25.-27.6. (Kanadan GP:n korvanneen Turkin GP:n tilalla)
09. Itävallan GP, Spielberg, 2.-4.7.
10. Iso-Britannian GP, Silverstone, 16.–18.7.
11. Unkarin GP, Budapest, 30.7.–1.8.
12. Belgian GP, Spa-Francorchamps, 27.-29.8.
13. Hollannin GP, Zandvoort, 3.-5.9.
14. Italian GP, Monza, 10.–12.9.
15. Venäjän GP, Sotshi, 24.–26.9.
16. Singaporen GP, Marina Bay, 1.–3.10.
17. Japanin GP, Suzuka, 8.–10.10.
18. Yhdysvaltain GP, Austin, 22.–24.10.
19. Meksikon GP, Mexico City, 29.–31.10.
20. Brasilian GP, São Paulo, 5.–7.11.
21. Australian GP, Melbourne, 19.-21.11.
22. Saudi Arabian GP, Jeddah, 3.-5.12.
23. Abu Dhabin GP, Yas Marina, 10.-12.12.
____________________________

Viikonlopun aikataulu:


Perjantai
1. vapaat harjoitukset 16:30
Aika-ajo 20:00

Lauantai
2. vapaat harjoitukset 14:00
Sprinttikisa 18:30

Sunnuntai
GP 17:00
____________________________

Sää:


https://www.yr.no/en/forecast/daily-table/2-2637827/United Kingdom/England/Northamptonshire/Silverstone
Täsmäsää Silverstone
____________________________

Silverstone Circuit

2021-10_iso-britannia.png


Ratamuutokset:

- N/A
____________________________

Black round Pirelli:


2021-10_iso-britannia.jpg


Rengassettejä kuljettajilla on käytettävissä ennalta määrätty määrä kutakin. Sprinttikisaviikonloppuna yhteensä 12 settiä.
Hard 2
Medium 4
Soft 6

2021 British Grand Prix - Preview
____________________________

Kilpailun nimi: Formula 1 Pirelli British Grand Prix 2021
Radan nimi: Silverstone Circuit
Radan pituus: 5,891 km
Kisapituus: 52 kierrosta = 306,198 km
Kierrosennätys: 1:27.097
Max Verstappen, Red Bull Racing-Honda (2020)

2020
Podium:
1.
Lewis Hamilton, Mercedes
2.
Max Verstappen, Red Bull Racing-Honda
3.
Charles Leclerc, Ferrari

Paalupaikka:
Lewis Hamilton, Mercedes - 1:24.303

Kisan nopein kierros:
Max Verstappen, Red Bull Racing-Honda - 1:27.097

Edellisiä voittajia:
2019:
Lewis Hamilton, Mercedes
2018:
Sebastian Vettel, Ferrari
2017:
Lewis Hamilton, Mercedes







____________________________

MM-pistetilanne (9/23 osakilpailua)

Kuljettajat:


01. Max Verstappen 182
02. Lewis Hamilton 150
03. Sergio Perez 104
04. Lando Norris 101
05. Valtteri Bottas 92
06. Charles Leclerc 62
07. Carlos Sainz 60
08. Daniel Ricciardo 40
09. Pierre Gasly 39
10. Sebastian Vettel 30
11. Fernando Alonso 20
12. Lance Stroll 14
13. Esteban Ocon 12
14. Yuki Tsunoda 9
15. Kimi Räikkönen 1
16. Antonio Giovinazzi 1
17. George Russell 0
18. Mick Schumacher 0
19. Nikita Mazepin 0
20. Nicholas Latifi 0

Tallit:

01. Red Bull 286
02. Mercedes 242
03. McLaren 141
04. Ferrari 122
05. AlphaTauri 48
06. Aston Martin 44
07. Alpine 32
08. Alfa Romeo 2
09. Williams 0
10. Haas 0

Epävirallinen Nations Cup:

01. Iso-Britannia 251
02. Alankomaat 182
03. Meksiko 104
04. Suomi 93
05. Espanja 80
06. Monaco 62
07. Ranska 51
08. Australia 40
09. Saksa 30
10. Kanada 14
11. Japani 9
12. Italia 1
13. Venäjä 0

____________________________

Kauden pisteytys:


10 ensimmäistä saa pisteitä, voitosta 25, toisesta sijasta 18 ja kolmannesta 15. Sijoista 4-10 saa 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 pistettä.

Kilpailun nopeimman kierroksen ajanut kuljettaja saa yhden pisteen, jos sijoittuu kymmenen parhaan joukkoon.
____________________________

Tallit & Kuljettajat:


Mercedes-AMG Petronas F1 Team GER Mercedes
44 Lewis Hamilton GBR
77 Valtteri Bottas FIN

Red Bull Racing AUT Honda
11 Sergio Perez MEX
33 Max Verstappen NED

McLaren F1 Team GBR Mercedes
3 Daniel Ricciardo AUS
4 Lando Norris GBR

Aston Martin Cognizant F1 Team GBR Mercedes
5 Sebastian Vettel GER
18 Lance Stroll CAN

Alpine F1 Team FRA Renault
14 Fernando Alonso ESP
31 Esteban Ocon FRA

Scuderia Ferrari Mission Winnow ITA Ferrari
16 Charles Leclerc MON
55 Carlos Sainz ESP

Scuderia AlphaTauri Honda ITA Honda
10 Pierre Gasly FRA
22 Yuki Tsunoda JPN

Alfa Romeo Racing ORLEN SUI Ferrari
7 Kimi Räikkönen FIN
99 Antonio Giovinazzi ITA

Haas F1 Team USA Ferrari
9 Nikita Mazepin RUS
47 Mick Schumacher GER

Williams Racing GBR Mercedes
6 Nicholas Latifi CAN
63 George Russell GBR
____________________________

Sekalaisia linkkejä:


Kauden 2021 yleisketju
F1-lähetykset
Formula 1 | News and Information on all Formula 1 Racing GPs
MTV F1
BBC F1
Sky Sports F1
McLaren F-1 - site about team of Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes Epävirallista statistiikkaa
_______________________________
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Joka päivä on nyt panosta niin ei ole enää turhaa päivää :thumbsup:
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Huhu kertoo että George Russelin Mercedes -sopimus julkaistaan tulevana viikonloppuna.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
84
Mitenkäs starteissa käytettävät renkaat menevät nyt tuon sprinttikisan myötä?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 637
Top-kymppi lähtee niillä millä tulee sprintin maaliin. (Arvaan että aika-ajossa on sunnuntaina käytettävät renkaat ja sprinttikisaan tulee jotkut bonusrenkaat.)
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
525
Top-kymppi lähtee niillä millä tulee sprintin maaliin. (Arvaan että aika-ajossa on sunnuntaina käytettävät renkaat ja sprinttikisaan tulee jotkut bonusrenkaat.)
Ei ja Ei.

Aika-ajossa on maksimissaan 5 settiä softeja kaikilla, ei muita seoksia. Sprinttiin ja kisaan on kaksi vapaavalintaista settiä mitä tahansa seosta ja kaikki saa startata millä haluaa. Sprinttikisassa ei ole pakollista pysähdystä.
 
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
545
Nyt on mielenkiintoinen viikonloppu sprinttikisan vuoksi. Toisaalta eivät voimasuhteet varmaan hirveästi muutu, mutta mielenkiintoista nähdä vaikuttavatko muutokset joihinkin kuskeihin enemmän kuin toisiin.
 
Liittynyt
30.12.2019
Viestejä
73
Ompas repaleinen aikataulu tälle kisaviikonlopulle, meinaan kahdeksaltako vasta aika-ajot? Mutta päästäämpähän näkemään maistiaiset tästä sprintti-formaatista ja sunnuntaina sitten varsinainen kisa.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Oliko joskus puhetta että noiden sprinttikisojen lähtöjärjestys olisi käänteinen? Nythän ei niin ole, vai kuinka?

edit. Eikun tässähän se olikin. Noinko se menee?
"Lauantain kisaan lähdettäisiin MM-pisteiden perusteella käännetyssä järjestyksessä. Sunnuntain varsinaisen kisan lähtöruudukko puolestaan määräytyisi suoraan lauantain tulosten perusteella. "

 
Liittynyt
30.12.2019
Viestejä
73
Oliko joskus puhetta että noiden sprinttikisojen lähtöjärjestys olisi käänteinen? Nythän ei niin ole, vai kuinka?

edit. Eikun tässähän se olikin. Noinko se menee?
"Lauantain kisaan lähdettäisiin MM-pisteiden perusteella käännetyssä järjestyksessä. Sunnuntain varsinaisen kisan lähtöruudukko puolestaan määräytyisi suoraan lauantain tulosten perusteella. "

Kisaviikonloppu yksinkertaisuudessaan: huomenna aika-ajot lauantain 17 kierroksen sprinttiin joka taasen määrittää lähtöjärjestyksen sunnuntain kisaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 031
Mikä idea Lauantain vapailla harjoituksilla on, jos auton säädöt pitää lukita jo Perjantaina?
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Mikä idea Lauantain vapailla harjoituksilla on, jos auton säädöt pitää lukita jo Perjantaina?
Onko tästä ollut puhetta, että säädöt pitää lukita perjantaina? Toki eihän ne harjoitukset pelkkää säätöjen hakemista ole, vaan haetaan myös tuntumaa ja testataan renkaita yms.
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
48
Onko tästä ollut puhetta, että säädöt pitää lukita perjantaina? Toki eihän ne harjoitukset pelkkää säätöjen hakemista ole, vaan haetaan myös tuntumaa ja testataan renkaita yms.
On ollut. Autot lyödään "parc fermeen" ensimmäisten treenien jälkeen ja sen jälkeen niillä säädöillä mennään. Toki jotain pientä voi säätää, kuten etusiipi, mutta pääasiassa loput viikonlopusta mennään niillä säädöillä, jotka ensimmäisten harjoitusten jälkeen on.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Vähän tylsä ja oikeastaan täysin turha tuo uusi systeemi. Tuo sprinttikisa olisi ehdottomastti pitänyt ajaa käännetyssä järjestyksessä että olisi tuonut jotain mielenkiintoa, nyt vaan isot tallit (redbull ja mersu) käärii tuostakin extra pojot kun niitä on tarjolla vaan kolmelle nopeimmalle, ja sitten kuitenkin "pääkisaan" lähdetään tuossa sprintin järjestyksessä ni mikä tässä nyt on niin hienoa?

Lisäksi tuo lauantain harjoitus on nyt täysin turha olettaen että olosuhteet pysyy edes suhteellisen samana. Tuskin tullaan kovinkaan paljon autoja radalla näkemään . Säädöt kun täytyy enimmäkseen lukita jo perjantaina ni mikä idea talleilla olisi pyöriä turhaan radalla "kuluttamassa" osia turhan takia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
525
On ollut. Autot lyödään "parc fermeen" ensimmäisten treenien jälkeen ja sen jälkeen niillä säädöillä mennään. Toki jotain pientä voi säätää, kuten etusiipi, mutta pääasiassa loput viikonlopusta mennään niillä säädöillä, jotka ensimmäisten harjoitusten jälkeen on.
Autot vapautetaan tietysti parc fermeestä ennen toisia harjoituksia. Eivät voi vaihtaa mitään merkittäviä komponentteja, mutta voivat tehdä mm. alustaan ihan normaalia säätötyötä. Tällä varmistetaan, ettei tiimit pääse tekemään mitään aika-ajoautoja.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Vähän tylsä ja oikeastaan täysin turha tuo uusi systeemi. Tuo sprinttikisa olisi ehdottomastti pitänyt ajaa käännetyssä järjestyksessä että olisi tuonut jotain mielenkiintoa, nyt vaan isot tallit (redbull ja mersu) käärii tuostakin extra pojot kun niitä on tarjolla vaan kolmelle nopeimmalle, ja sitten kuitenkin "pääkisaan" lähdetään tuossa sprintin järjestyksessä ni mikä tässä nyt on niin hienoa?
En nyt tiedä, että miten tämä systeemi olisi normaaliin systeemiin nähden tylsempi? Sprinttikisa on siitä mielenkiintoinen, että periaatteessa monien kuskien kannattaa ottaa aika varovaisesti, että säilyttää hyvät lähtöasetelmat varsinaiseen kisaan, mutta samalla osa kuskeista hakee varmasti riskillä parempia sijoituksia, joka voi sekoittaa asioita merkittävästi. Mitä tekee varovaisella asenteella matkaan lähtenyt kuski, kun takaa yritetään ohi? Ei siinä nyt voi ilmaiseksikaan sijoja antaa, mutta toisaalta ei varmasti tekisi mieli myöskään taistella vastaan kovalla riskillä.

Käännetyssä järjestyksessä ei ole mitään järkeä, kun sprinttikisan ideana on määrittää lähtöjärjestys sunnuntain varsinaiseen kisaan. Käännetyn järjestyksen kisat ovat sitten asia erikseen ja niitä itsekin toivon, mutta tähän tarkoitukseen se ei tietysti sovellu mitenkään.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Pointti onkin että tuo koko systeemi on nyt toteutettu ihan päin sitä itseään. Ainakin omasta mielestä järkevin ratkaisu olisi ollut ajaa sitten tuon lauantain harjoituksen tilalla toinen aika-ajo varsinaiseen pääkisaan. Tuossa tapauksessa sprinttikisa olisi sitten voitu ajaa käännetyssä järjestyksessä. Toki jotain tuossa sprinttikissan AA:ssa olisi pitänyt sitten muuttaa, esim antaa pisteitä 5 parhaalle ettei parhaat tiimit olisi ruvenneet kikkailemaan itseään perälle.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Mersu vastusti viime kaudella käänteistä järjestystä ja silloin se kaatui siihen. Tämä nykyinen on ihan hyvä järjestely, ei ole enää turhia päiviä, tähän mennessä perjantai on ollut katsojan kannalta aika turha.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Pointti onkin että tuo koko systeemi on nyt toteutettu ihan päin sitä itseään. Ainakin omasta mielestä järkevin ratkaisu olisi ollut ajaa sitten tuon lauantain harjoituksen tilalla toinen aika-ajo varsinaiseen pääkisaan. Tuossa tapauksessa sprinttikisa olisi sitten voitu ajaa käännetyssä järjestyksessä. Toki jotain tuossa sprinttikissan AA:ssa olisi pitänyt sitten muuttaa, esim antaa pisteitä 5 parhaalle ettei parhaat tiimit olisi ruvenneet kikkailemaan itseään perälle.
Mun pointti onkin, että vaikka sitä itselle voi tulla mieleen vaikka mitä mielenkiintoisia vaihtoehtoja, niin onko tämä systeemi aiempaa huonompi? Ei siitä nyt tule mitään, että aina voivottelee, kuinka olisi omasta mielestä parempiakin tapoja tehdä sitä ja tätä. Jos laji kiinnostaa muutenkin, niin vaikea tässä kokeilussa on nähdä mitään erityisen negatiivista, vaikka mieleen tulisikin vielä radikaalimpia ideoita.

Itse olen tyytyväinen, että tehdään edes jotain. F1 on lajina niin kaavoihin kangistunut, että vaikea siellä on lähteä oikeasti radikaaleja muutoksia tekemään. Hiljalleen voidaan edetä kohti isompia muutoksia ja tämä kokeilu voi olla askel juuri siihen suuntaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 249
Käännetty järjestys tarkoittaisi sitä, että tunnustetaan että lajin viihdearvo on paska joten luovutaan urheilullisesta puolesta ja ihan vaan luodaan keinotekoisesti sitä viihdettä. En sano, että olisin ehdottomasti sitä vastaan, mutta se on sen verran iso kynnys ylitettäväksi että ihan ymmärrettävää että ei ainakaan vielä ollut halua tehdä sellaista päätöstä. Toki oletan että tulossa on tylsää paskaa ja autojen säästelyä sprinttiformaatissa, mutta tietty masokismi kuuluu lajiin :smoke:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
Tästä uudesta kisaformaatista tulee lähinnä mieleen se Ecclestonen ajama eliminointityylinen aika-ajo. Keksimällä keksitään jotain muutoksia niihin pääosin hyvin toimiviin osiin lajista.

Eilinen 2022 auton julkistustilaisuus DJ esityksineen kertoi varmaan ihan tarpeeksi minkälaisia faneja tulevaisuudessa yritetään houkutella. Jos tämä uusi kokeilu epäonnistuu niin ehkä seuraavaksi voidaan kokeilla vaikka battle royale tyylistä kisaformaattia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
48
Silti ihan virkistävää että kokeillaan uusia ideoita näissä yksittäisissä kisoissa. Tosin nytkin olisi voitu tuo perinteinen aika-ajo korvata sillä että jokainen olisi vetänyt yhden nopean kierroksen vuorollaan niinkuin ennenvanhaan ja siihenkin olisi voitu ajojärjestys vaikka arpoa, tietysti tuohon olisi Brittien mahdollisesti vaihtelevat olosuhteet tuoneet omat ongelmansa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 255
Silti ihan virkistävää että kokeillaan uusia ideoita näissä yksittäisissä kisoissa. Tosin nytkin olisi voitu tuo perinteinen aika-ajo korvata sillä että jokainen olisi vetänyt yhden nopean kierroksen vuorollaan niinkuin ennenvanhaan ja siihenkin olisi voitu ajojärjestys vaikka arpoa,
Käänteinen ajojärjestys vs sarjatilanne.

Kauden ensimmäisessä käänteinen järjestys vs tallin edellinen sijoitus, talli valitsee kuskit.

Jos joudutaan keskeyttää sään takia, niin jo ajaneet saa valita ajavatko uudestaan. (vähemmän kitinää keskeytyspäätöksistä)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 118
Vastustan henkeen ja vereen kaikkia gimmicksejä (sanakirja: uusi myyntiä edistävä idea). Sen sijaan, että yritetään ratkaista sarjan suuria ongelmia (tallien tasoerot, tallien vähyys, DRS:stä eroon pyrkiminen, kalliit moottorit, säästellen ajetut kisat, ruohonleikkuria muistuttavat moottoriäänet jne.), mennään siitä, mistä aita on matalin, eli runkataan viikonlopun formaattia. Helpompaa ja halvempaa se on kuin satojen miljoonien aerodynaamiset muutokset. Ja mikä parasta, enemmän mahdollisuuksia actioniin mikä tuo medianäkyvyyttä ja lisää rahaa Liberty Medialle! Vähän kuin uusi Timanttiliigan uudistus nollata tulokset viimeisiltä kierroksilta. VMP. Perustaisivat oman sarjan, jossa voi tehdä kaikkea mariokart-kokeiluja ja jättäisivät F1-säännöt rauhaan. Ai niin, onhan Formula E olemassa fanibuusteineen ja teknojumputuksineen.

No, Bottaksella usein kulkee Perjantaina. Toivottavasti myös aika-ajoissa tänään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 132
Vastustan henkeen ja vereen kaikkia gimmicksejä (sanakirja: uusi myyntiä edistävä idea). Sen sijaan, että yritetään ratkaista sarjan suuria ongelmia (tallien tasoerot, tallien vähyys, DRS:stä eroon pyrkiminen, kalliit moottorit, säästellen ajetut kisat, ruohonleikkuria muistuttavat moottoriäänet jne.), mennään siitä, mistä aita on matalin, eli runkataan viikonlopun formaattia. Helpompaa ja halvempaa se on kuin satojen miljoonien aerodynaamiset muutokset. Ja mikä parasta, enemmän mahdollisuuksia actioniin mikä tuo medianäkyvyyttä ja lisää rahaa Liberty Medialle! Vähän kuin uusi Timanttiliigan uudistus nollata tulokset viimeisiltä kierroksilta. VMP. Perustaisivat oman sarjan, jossa voi tehdä kaikkea mariokart-kokeiluja ja jättäisivät F1-säännöt rauhaan. Ai niin, onhan Formula E olemassa fanibuusteineen ja teknojumputuksineen.

No, Bottaksella usein kulkee Perjantaina. Toivottavasti myös aika-ajoissa tänään.
Muuten samaa mieltä, mutta minusta DRS on ihan hyvä, koska jos tallien erot on pienet johon pitää pyrkiä, miten pääsee suoralla ellei edellä ajava tee selkeää virhettä mutkan ulostulossa? Ei kai slipstream nyt niin hyvä ole kun otetaan huomioon että 2022 autoillakin likaista ilmaa on silti paljon, eli mutkassa jää takana oleva jokatapauksessa.
 

Cojin de Raton

Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 640
Tästä uudesta kisaformaatista tulee lähinnä mieleen se Ecclestonen ajama eliminointityylinen aika-ajo. Keksimällä keksitään jotain muutoksia niihin pääosin hyvin toimiviin osiin lajista.

Eilinen 2022 auton julkistustilaisuus DJ esityksineen kertoi varmaan ihan tarpeeksi minkälaisia faneja tulevaisuudessa yritetään houkutella. Jos tämä uusi kokeilu epäonnistuu niin ehkä seuraavaksi voidaan kokeilla vaikka battle royale tyylistä kisaformaattia.
Hyvinkin pian F1 on enemmän show kuin mikään oikea urheilutapahtuma. Yhtä aitoa kilvanajoa kuin Nascar ”stage” perseilynsä kanssa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 118
Moilaps sanoi:
Itse en pidä DRS-avustettuja "ohituksia" edes ohituksina. Ne ovat siirtymiä. DRS pilasi sarjan siten, että enää ei oteta riskejä ohituksissa, vaan ne suoritetaan turvallisesti ja kliinisesti suorilla. Kuollettavan tylsää. Tietysti ollaan nähty kisoja, jossa DRS on tuottanut loistavaa viihdettä, mutta minusta ohittamisen pitää olla todellinen haaste, uroteko, eikä mikään napin painallus.
Taistelu on F1:sten suola, ei niinkään ohittaminen. 60 kierrosta taistelua ilman ohistusta on parempi kuin 60 ohitusta ilman taistelua.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 255
Itse en pidä DRS-avustettuja "ohituksia" edes ohituksina. Ne ovat siirtymiä. DRS pilasi sarjan siten, että enää ei oteta riskejä ohituksissa, vaan ne suoritetaan turvallisesti ja kliinisesti suorilla. Kuollettavan tylsää.
Jos sitä pitäisi vain aero juttuna jolla suojaudutaan edellä ajavan ilman pilaamiselta. Olisko enemmän kilvanajotuntua.

Vai olisko vaihtoehto sellainen jos se DRS olisikin edelläajavalla, eli sen auto muuttuisi ilmaa vähemmän sotkevaksi.

Tai jos DRS ulottuosi pitkälle suraan mutkaan, ja viheriöt olisi juoksuhiekkaa.

Mutta miten lajiin saisi ohituksia ilman DRSää, poislukien rata jossa tulkuttoman pitkä suora, ajojärjestyksen mukaan oma kaista, ja tolkutun nopeusero.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 118
Olisit samantien kääntänyt gimmickin vaikka kepulikonstiksi tai kikkailuksi.
Gimmick on hyvä sana, mutta suomenkieliset vastineet huonoja. Siinä ei ole mitään huijaamista mukana, kuten kepulikonstista voisi päätellä. Ja kikkailu on enemmänkin jotain fyysistä, mitä kuljettaja voi auton ratissa tehdä. Jos sprinttikisaa pitäisi jotenkin kuvailla, niin markkinallinen turhake tai pöhinälisäke olisi parempi termi.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Katotaan nyt että miten viikonloppu sujuu ja haukutaan vasta sitten. Omasta mielestä ihan hyvä että uudistuksia yritetään, koska F1 viikonloput on ollut jo pidemmän aikaa väsynyttä settiä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 622
Aika-ajon voittaja ei siis saa paalua historiankirjoihin. ok. Aivan naurettavalta kuulostaa tämä systeemi. Mitä tällä haetaan. Samat kaverit siellä on kärjessä. Olisi ollut edes joku käännetty lähtöjärjestys sunnuntain kisaan. Ainut jännitys piilee siinä, että kuka hajottaa autonsa huomisessa sprintissä.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Mitä ne tuolla SKY valittaa että nopein ei saa paalua, onhan se paalu siihen huomiseen kisaan missä jaetaan myös 3 parhaalle pisteitä. Siitä en tiedä että jääkö historiankirjoihin, en kyllä keksi syytä että miksi ei jäisi, kyse on kuitenkin aika-ajosta.

Onko enemmistö katsojista muka sitä mieltä että nyt olisi mukavampaa katsoa 2 vapaita harjoituksia.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 240
Noista lähetyksistä voi mun mielestä jauhaa tuolla f1-lähetykset - ketjussa. Puhutaan itse kisasta täällä. Ei toki suurin vääryys ole, mut menee helposti lähetyksestä jauhamiseksi.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 906
Huppista Mersulta löytyi vaihteeksi 0,5sec lisää vauhtia. Ham vain 0,035s Verstappenista.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Kimi ei ajanut maaliin tuota viimeistä vetoa, oliko ruuhkaa vai mitä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
3 622
On kyllä pahat ennusmerkit ilmassa. Kun Hamilton joskus päättää lopettaa, niin tilalle saadaan Russell dominoimaan. Toki kukaan ei tiedä mitä ensi kauden autot tuo tullessaan. Miten tuo Vettel taikoi itsensä kolmanteen osioon.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Russelia hehkutetaan ja onhan se hyvä kuski, mutta veikkaan että sen tallikaveri on niin paska että sen takia autoa pidetään umpisurkeana. Silloin kun paska tallikaveri kyntää niin on helppo loistaa.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
4 906
On kyllä pahat ennusmerkit ilmassa. Kun Hamilton joskus päättää lopettaa, niin tilalle saadaan Russell dominoimaan. Toki kukaan ei tiedä mitä ensi kauden autot tuo tullessaan. Miten tuo Vettel taikoi itsensä kolmanteen osioon.
Sitten kun Russell pääsee Mersulle niin talli ei ole enään voittajatalli.

Haluaisin kerrankin nähdä Russell:n tallikaverina jonkun oikea kuskin. Nähtäisi kaverin oikea taso.

edit: Skylla näytettiin incar Russellin kierroksesta niin pakko todeta että onhan tuo Williamsin auto hlvetin hyvässä tikissä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 139
Viestejä
4 192 713
Jäsenet
70 868
Uusin jäsen
Kaskii

Hinta.fi

Ylös Bottom