F1 2021 - Brasilian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Eipä tuossa voinu olla muutakaan vaihtoehtoa. Käyttääkö Mersu nyt tämän parhaakseen ja vaihtaa kinkun autoon kaiken mahdollisen mitä vaihdettavissa on?
 
Harmi ettei tuossa päätöksessä lukenut kuinka paljon tuo takasiipi sitten aukesi, ei se varmaan ihan muutamasta millistä ollut kiinni kun katsoo miten auto eilen kulki..
 
Harmi ettei tuossa päätöksessä lukenut kuinka paljon tuo takasiipi sitten aukesi, ei se varmaan ihan muutamasta millistä ollut kiinni kun katsoo miten auto eilen kulki..

Sillä työkalulla pukataan siitä siivestä "läpi" ja siinä on mittari. Sillä laitteella painetaan 10Nm voimalla ja jos ei mene läpi on se laillinen, kaikki sen alle on laittomia

E: Ei toki vastannu sun kysymykseen, mutta kuten sanoitkin ei ollu muutamia millejä liikaa auki.
 
Twitterissä tuli vastaan.



Tietävämmät tietää onko näin?

Todennäköisesti vaihtaa kaiken mahdollisen.
Nuo mahdolliset vaihdokset aiheuttavat rankkua itse kisaan. Eli mahdollisen 7. - 10. lähtöruudun sijasta joutuisi lähtemään varikolta.

Sprinttikisaan toki Hamilton joutuu lähtemään varikolta 20. ruudun sijaan, koska hänet hylättiin. Eli hän on viimeisenä ensimmäisen sektorin jälkeen (Pl. kolaroijat)..mikä hidastanee hieman hänen etenemistä
 
Niin, Hamilton olis voinu vaihtaa nyt sprinttiin kaiken mahdollisen mutta eipä taida keretä enää.
 
Aivan käsittämätöntä että päätöksen teossa kesti näinkin pitkään.


Tää on ollu ollu F1:ssä ihan normaalia jo vuosia. Päätöksissä kestää, ne eivät ole toisiinsa verrattuna kovin usein verrattavissa ja välillä aivan helvetin hämmentäviä. En tiedä onko säännöt aivan helvetin epäselvät vai onko tuomariston ammattitaito niin paskaa ja vaihtelevaa että noi on mitä on.
 
Tuossapa tuo FIA:n pöytäkirja:

20211113_190709.jpg
 
Vaihteeksi jopa kiinnostaa katsoa se sprintti :smoke: Tosin voi olla että Hamiltonilla ei olekaan panosta jos vaihtaa paljon autosta.
 
Aivan oikein Lewikselle, kuitenkin sellainen Schumin kaltainen venkura.
 
Vaihteeksi jopa kiinnostaa katsoa se sprintti :smoke: Tosin voi olla että Hamiltonilla ei olekaan panosta jos vaihtaa paljon autosta.
Tuskin vaihtaa osia? Se tarkoittaisi lähtöä varikolta varsinaisessa kisassa. Sprintissä voi kuitenkin nousta helposti 5. sijalle ja saada paljon paremmat lähtökohdat varsinaiseen kisaan.
 
Eihän Mersulla ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin käskyttää Bottas kolaamaan Verstappenin. :cigar2:
Ei toki tule tapahtumaan. On kyllä jännä nähdä, kuink agressiivinen Bottas uskaltaa olla ekoissa mutkissa.
 
Jaaha, pitääkö laittaa bingolappu montako kertaa kuulee lauseen "ärsytetty Hamilton" sprintissä ja/tai huomisen kisassa. :smoke:
 
Mielestäni ihan oikein meni rangaistukset. Verstappenille vähän vaikea heittää kisaan jotain rangaistusta, koska aika-ajot meni sääntöjen mukaisesti, mutta aika-ajojen ulkopuolella sitten sääntöjen vastaisesti. Hamiltonin rangaistuksessa ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin hylkyyn.
 
Mikähän ihme tuossa vaan kesti noin. Pelkäsivätkö vaikutusta mestaruustaistoon?
Ainakin Hamin tapauksen luulisi olleen kertatestillä selvä.
 
Viimeksi muokattu:
Eihän Mersulla ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin käskyttää Bottas kolaamaan Verstappenin. :cigar2:
Ei toki tule tapahtumaan. On kyllä jännä nähdä, kuink agressiivinen Bottas uskaltaa olla ekoissa mutkissa.

Jos Verstappen saa normistartin tänään niin ei tarvitse Bottasta sen jälkeen nähdä. Paitsi jos Vale jättäisi jarruttamisen ykkösmutkassa kokonaan väliin, mutta se olisi varmaan liian härskiä jopa Mersulle enkä usko että Valtteri suostuisi.
 
Mikähän ihme tuossa vaan kesti noin. Pelkäsivätkö vaikutusta mestaruustaistoon?
Ainakin Hamin tapauksen luulisi olleen kertatestillä selvä.
Kai siellä jouduttiin vähän kaivelemaan sääntökirjoja, tämä aika-ajon ja sprintin suhde on muutenkin vähän erikoinen normi viikonloppuun suhteutettuna. Eli varmaan jouduttiin Parc Fermeä tulkitsemaan että ajaako Ham sprintin ja diskataan sitten, vai diskataanko nyt ja lähtee sprinttiin varikolta. Kun parc fermen mukaan ei eilisen jälkeen saa autoon tehdä muutoksia ja nyt Mersu joutuu laittoman osan takia muutoksia tekemään. Varmasti myös mietittiin tuota mestaruus asetelmaa, mutta kuvittelen tuon hitaan päätöksenteon takana olleen juuri sääntöjen oikein tulkitsemisen.
 
Mikähän ihme tuossa vaan kesti noin. Pelkäsivätkö vaikutusta mestaruustaistoon?
Ainakin Hamin tapauksen luulisi olleen kertatestillä selvä.

Siellä F1:n keulalla on kaveri joka puhui mustan valkoiseksi vuonna 1999 eli 10mm bargeboard virhe on ihan ok koska +- 5mm on ok koko autossa.
 
Viitsitkö ihan hieman avata tätä? Kuka ja mikä bargeboard toleranssi?
Pitikin kirjoittaa että Jonnet ei muista. ;)

Häkkinen voitti todellisuudessa ensimmäisen mestaruutensa Sepangissa ennen Japania koska Schumacherin bargeboard oli sääntöjen vastainen ja hänet hylättiin. Tämä kuitenkin muuttui "hovissa" kun Brawn ja Todt marssi Pariisissa FIA:n delegaation eteen ja esitti että pohjalevyn +-5mm toleranssi koskisi myös bargeboardeja.

edit: Tarkemmin More on Ferrari's Disqualification
edit2: Nyt tämä sama kaksikko istuu FIA:n ja F1 managementin johdossa niin päätös voi kestää ja olla ihan mitä vaan.
 
Pitikin kirjoittaa että Jonnet ei muista. ;)

:lol:

Ugh, vähän sattu sieluun tämä näin "nelikymppisenä" ja seurannu F1 erittäin aktiivisisesti aina. Muistikuva löytyy Sennan ajoilta. Mutta kaikkea ei voi muistaa, tai tässä tapauksessa tietää. En edes muistanu tätä.
 
:lol:

Ugh, vähän sattu sieluun tämä näin "nelikymppisenä" ja seurannu F1 erittäin aktiivisisesti aina. Muistikuva löytyy Sennan ajoilta. Mutta kaikkea ei voi muistaa, tai tässä tapauksessa tietää. En edes muistanu tätä.
Mä muistan kun kaveri laittoi tekstarin hylkäyksestä ja sit tuuletin hulluna Häkkisen mestaruutta. Mutta mutta sitten avasin koulussa webin ja huomasin että Ferrari vetää homman oikeuteen.
 
Bottaksella on startissa yksi duuni, laput silmillä ekaan mutkaan, Verstappen väistää, piste.
 
Ei kyllä Kimi jättänyt tallikaverille juurikaan tilaa. Ei varmaan tajunnut että Alonson takana on vielä Gio. Bottaksen meno näyttää hyvältä.
 
Koska ne on pehmeät renkaat ja Interlagos syö pehmeitä kumeja aamupalaksi.
 
Alkaa vaatimaan Verstappenin keskeytystä jossain kisassa, jos Hami meinaa mestaruuden voittaa.
 
Muistetaan, että merkkimestaruuskin on tiukka. 3 pistettä Bottakselle voivat olla ratkaisevia viimeiset kisat huomioiden.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 248
Viestejä
4 579 469
Jäsenet
75 377
Uusin jäsen
Hannes7

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom