- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 3 763
Ja näin.Hamilton voisi kyllä tänään vaikka keskeyttää. Mestari se on jo kuitenkin, niin vähän nyt huonoa tuuria sillekin välillä. Ja tämän sanottua, niin eiköhän se tänään voita. ^^
Ja näin.Hamilton voisi kyllä tänään vaikka keskeyttää. Mestari se on jo kuitenkin, niin vähän nyt huonoa tuuria sillekin välillä. Ja tämän sanottua, niin eiköhän se tänään voita. ^^
Eli jos sinulla on sarjan paras auto, niin et voi olla paras kuski? Logic...Taistella noista maailmanmestaruuksista jollain vähemmän ylivoimaisella autolla, kuten muut merkittävät kuskit ovat tehneet.
Nopeudesta en myöskään itse tiedä mutta Lewis on edelleenkin kypsempi kuljettajana vaikka Maxia kannustankin.On se nykyisistä Top 2 mutta vaikea sanoa kumpi olisi kovempi samassa tiimissä Max vai Hämis.
Onhan se Hämis jo kokenut ikämies kun Max on vielä maitoparta.Nopeudesta en myöskään itse tiedä mutta Lewis on edelleenkin kypsempi kuljettajana vaikka Maxia kannustankin.
Nyt on kyllä pakko sanoa etten osaa edes kuvitella minkä tasoista mentaaliakrobatiaa pitää harrastaa, että tuosta viestistä voisi saada tuollaisen kuvan.Eli jos sinulla on sarjan paras auto, niin et voi olla paras kuski? Logic...
Hamiltonilta uskomaton, virheetön nousu. Verstappenilla eväät podiumille, mutta hölmöili itsensä ulos siitä taistosta. Ei vielä riitä kasetti.Sitä ei tiedä, ennenkun ovat molemmat samoissa autoissa.
Toki mutta Maxilla ensi vuosi on jo seitsemäs kausi F1:ssä eli ihan untuvikko ei kaveri enää ole.Onhan se Hämis jo kokenut ikämies kun Max on vielä maitoparta.
Todistaakseen olevansa paras, pitäisi Hämiksen taistella mestaruudesta huonommalla autolla = et voi olla paras, jos mestaruudet tulee parhaalla autolla. Numerot puhuu sen puolesta, että Hamilton on paras. Voidaan myös kysyä, että olisiko mersu niin hyvä ilman Hamiltonia?Nyt on kyllä pakko sanoa etten osaa edes kuvitella minkä tasoista mentaaliakrobatiaa pitää harrastaa, että tuosta viestistä voisi saada tuollaisen kuvan.
Ne mestaruudet nyt tarvii kuitenkin kaksi asiaa; hyvän auton ja hyvän kuskin. Hämiksellä nyt on kummatkin näistä asioista hyvällä tolalla, enkä usko että muut pystyisi samaan mersulla kuin hän.Vettelin Red Bull oli ylivoimainen puolissa hänen mestaruuksistaan, loput oli tasaväkistä taistoa Ferraria vastaan.
Schumacherin mestaruuksista ulkomuistista kolme tuli ylivoimaisella autolla, muilla kausilla oli tiukkaa taistoa yhden tai useamman muun tallin kanssa.
Meinas paskoa housuun, kun kävi koittamassa Sennan turbo McLaren:a.Aina sama mies. Hattu päästä. Kovin ikinä kaikilla mittareilla. Lewis Hamilton.
Voi olla paras, mutta ylivoimaisilla autoilla kruisailu mestaruuksiin ei riitä todistamaan sitä.Todistaakseen olevansa paras, pitäisi Hämiksen taistella mestaruudesta huonommalla autolla = et voi olla paras, jos mestaruudet tulee parhaalla autolla. Numerot puhuu sen puolesta, että Hamilton on paras. Voidaan myös kysyä, että olisiko mersu niin hyvä ilman Hamiltonia?
Ei tietenkään ole kyse vain autosta. Mutta siinä on välissä aika paljon muitakin vaihtoehtoja kuin "kaikkien aikojen paras kuski ikinä" mitä täällä julistetaan.Vai väitätkö oikeasti että Hämiksen perinnössä on vain ja ainoastaan kyse autosta?
Kyllä se nyt jotain kertoo että tulokas vuodellaan oli pisteen päästän ekasta maailmanmestaruudesta ja tallikaverina oli Alonson. Ja hamilton nyt pääsi skippaamaan nuo totuttelu vuodet, eihän Kimikään kyntäny Sauberilla ku yhden kauden ajan.Voi olla paras, mutta ylivoimaisilla autoilla kruisailu mestaruuksiin ei riitä todistamaan sitä.
Hamilton taitaa olla ainut mestari (no, sanotaan 80-luvusta lähtien kun en jaksa tonkia vanhempia) joka on ajanut aina huipputallissa, kaikilla muilla on hankittuna kannuksia heikommissa tiimeissä jo ennen kuin pääsi mestaruuskantaan, saati sitten voittamaan mitään ylivoimaisella huippuautolla.
Ja tulihan Hämiksen eka mestaruus yhden pisteen erolla kakkoseen .Kyllä se nyt jotain kertoo että tulokas vuodellaan oli pisteen päästän ekasta maailmanmestaruudesta ja tallikaverina oli Alonson. Ja hamilton nyt pääsi skippaamaan nuo totuttelu vuodet, eihän Kimikään kyntäny Sauberilla ku yhden kauden ajan.
Myös tuuri ollut aina Hämiksen puolellaJa tulihan Hämiksen eka mestaruus yhden pisteen erolla kakkoseen .
Riittävät kannukset on hankittu jo muualla, ei huipputiimiin päästä, tai siellä pysytä, ilman näyttöjä. Loppupeleissä ainoa mitä kuskien välillä voi suoraan verrata toisiinsa on numerot ja niissä Hamilton vie. Kaikki muu on spekulaatiota ilman näyttöä. Yhtälailla ei ole mitään näyttöä sitä vastaan, että Hamilton on kaikkien aikojen paras.Voi olla paras, mutta ylivoimaisilla autoilla kruisailu mestaruuksiin ei riitä todistamaan sitä.
Hamilton taitaa olla ainut mestari (no, sanotaan 80-luvusta lähtien kun en jaksa tonkia vanhempia) joka on ajanut aina huipputallissa, kaikilla muilla on hankittuna kannuksia heikommissa tiimeissä jo ennen kuin pääsi mestaruuskantaan, saati sitten voittamaan mitään ylivoimaisella huippuautolla.
Mutta kynti sen jälkeen epäluotettavalla McLarenilla 5 vuotta (keskeyttäen 30 kisaa ja saaden lukuisia lähtöruuturangaistuksia), kunnes Ferrarilla 2007 vihdoin luotettavuus riitti mestaruuteen.eihän Kimikään kyntäny Sauberilla ku yhden kauden ajan.
No tätähän me ei ikinä voida tietää eli ihan turhaa jankkausta! Litmanenkin ois maailmanmestari jos ois ollut 90 luvulla italian kansalainenOsa porukasta ketkä arvostavat Hamiltonin mestaruuksia vähättelevät samalla esimerkiksi Vettelin saavutuksia auton takia. Sehän se vasta huvittavaa onkin. RB ei ollut läheskään yhtä ylivoimainen kuin nykyinen Mersu. Siis tottakai Hamilton on kova kuski Hamilton mutta samaan hänen tilallaan tuolla Mersulla olisivat pystyneet ainakin Verstappen, Vettel, Ricciardo ja Leclerc.
Joku ne hedelmät poimi, kun Räikköseltä kone laukesi. 2007 Hamilton (ja Alonso) oli pisteen päässä Räikkösestä ja kyllä Kimi tuuria siihen voittoon tarvitsi.Mutta kynti sen jälkeen epäluotettavalla McLarenilla 5 vuotta (keskeyttäen 30 kisaa ja saaden lukuisia lähtöruuturangaistuksia), kunnes Ferrarilla 2007 vihdoin luotettavuus riitti mestaruuteen.
Hamiltonin onni ja menestyksen avain on se, että hän vältti 90- ja 2000-luvun epäluotettavien autojen aikakauden. Kannattaa syntyä oikeaan aikaan
Ei Hami kaikkien aikojen paras kuski ole, aikakaudellaan saattaa olla? Tosin tänäänkin herra liukasteli radan ulkopuolelle useita kertoja. Eihän siinä renkaat kulu, kun antaa vaan mennä pitkäksi.Voi olla paras, mutta ylivoimaisilla autoilla kruisailu mestaruuksiin ei riitä todistamaan sitä.
Hamilton taitaa olla ainut mestari (no, sanotaan 80-luvusta lähtien kun en jaksa tonkia vanhempia) joka on ajanut aina huipputallissa, kaikilla muilla on hankittuna kannuksia heikommissa tiimeissä jo ennen kuin pääsi mestaruuskantaan, saati sitten voittamaan mitään ylivoimaisella huippuautolla.
Ei tietenkään ole kyse vain autosta. Mutta siinä on välissä aika paljon muitakin vaihtoehtoja kuin "kaikkien aikojen paras kuski ikinä" mitä täällä julistetaan.
Tais olla Nicolle psyykkisesti ja fyysisesti niin raskasta tuo Hämiksen voittaminen, että varmaan tunsi ettei enää rahkeet itsellä riitä sen tempun uusimiseen.On todella harmillista kun Rosberg lopetti mestaruuteen uransa. Keken poika pisti tämän kultapojan todella ahtaalle ja olisi saattanut jäädä mestaruudet ottamatta.
En tiedä miten siitä voisi edes olla eri mieltä enää. Ketään nykygridistä ei pystyisi samaan, edes samalla kalustolla. Mersun auto on hyvä, mutta ei se yksistään ole näin hyvä. Hämis laajentaa rakoa 50 kierrosta vanhoilla renkailla, kun muut liukastelee tuoreilla kumeilla. Täysi mestarisuoritusCmorellakin oltiin sitä mieltä että Hamilton kaikkien aikojen paras, jopa Salo
Ei se ole, kun ei radalla pysynyt.En tiedä miten siitä voisi edes olla eri mieltä enää. Ketään nykygridistä ei pystyisi samaan, edes samalla kalustolla. Mersun auto on hyvä, mutta ei se yksistään ole näin hyvä. Hämis laajentaa rakoa 50 kierrosta vanhoilla renkailla, kun muut liukastelee tuoreilla kumeilla. Täysi mestarisuoritus
Ei ollut Bottaksen päivä. Siinä alussa edessä pyörittiin ja Bottaksen oli reagoitava ja pyörähti viimeiseksi.Jos liukastelun määrällä mitataan, niin Bottaksen pitäisi vaihtaa polkuautoihin tai ryhtyä taitoluistelijaksi.
Jep, Schumissa ja Hamissa on jotain samaa, syntyivät samaan aikaan...Mutta kynti sen jälkeen epäluotettavalla McLarenilla 5 vuotta (keskeyttäen 30 kisaa ja saaden lukuisia lähtöruuturangaistuksia), kunnes Ferrarilla 2007 vihdoin luotettavuus riitti mestaruuteen.
Hamiltonin onni ja menestyksen avain on se, että hän vältti 90- ja 2000-luvun epäluotettavien autojen aikakauden. Kannattaa syntyä oikeaan aikaan
huvitti sama asia, Kimiläinen kehui Bottasta radiossa, joku suolipop ohjelma taisi olla. Kyllä voi mennä hetki keräillessään itseään henkisesti tuon sinisen lipun jälkeen ja muutenkin koko kisan.Eipä Räikkönen mikään sadekuski koskaan ole ollutkaan. Autokin vähän sinne päin, hyvä jos kuivallakaan sattuu toimimaan. Bottakselle taas arvosanaksi täydellinen 1. Kyllä niin vihkoon meni, kuin vain voi mennä. Naurattaa vieläkin, kun Kimiläinen meni kehumaan Bottasta aika kovaksi sadekuskiksi jossain lähetyksessä.
Cmore...Cmorellakin oltiin sitä mieltä että Hamilton kaikkien aikojen paras, jopa Salo
Heitäs sun meriitit autourheilussa pöytään ja verrataan tuohon C-moren tiimiin.Cmore...
Kieltämättä tänään oli kyllä ratti enemmän vinossa kuin suorassa.Vai oli Bottaksella ratti vinossa ja etusiivestä puuttui pala. voi voi. Olisi sitten keskeyttänyt.
Mjoo, jos ajamista häiritsee niin kyllä minäkin mieluummin kolmannen pyörähdyksen jälkeen keskeyttäisin kuin tulisin tallitoverin kierroksella ohittamaksi.Kieltämättä tänään oli kyllä ratti enemmän vinossa kuin suorassa.
Eikös tuo kisa ollut se Kimin ainoa vuoden 2012 pisteetön kisa? Renkaat petti ihan kisan loppupuolella ja putosi podiumilta kokonaan pisteiden ulkopuolelle.Bottaksen ja Räikkösen sijoitus ajamalla ilman tekniikkamurheita tänään 14. ja 15. Pitää mennä kauas taaksepäin, että kaksi suomalaista on maalissa näin huonoilla sijoilla...*wikipedia-selailua*...
Ah, Kiinassa 2012 Kimi oli 14. ja Kovalainen 23.
Pakko myöntää, Strollin tullessa sarjaan ajattelin että taas yksi kloppi isin rahoilla pääsee ajelemaan. Eikä aluksi kovin hyvältä näyttänytkään. Mutta on mennyt kyllä positiivisempaan suuntaan suoritukset. Ei se ihan kädetön olekkaan. On paikkansa ansainnut.On se kova. Onnittelut Hamiltonille. Omissa kirjoissa kaikkien aikojen paras. Samat seittemän mestaruutta kuin Schumilla, ilman sikailuja.
Samaan hengenvetoon mainittakoon että vaikken ole Strollia järin korkealle arvostanut, niin kyllä tuo kisan eka kolmannes oli hatunnoston arvoinen teko, todella hienosti viety vaikeissa oloissa ja raapi jopa todella rajun kaulan Pereziin.
Harmi että taktiikka ei nyt palvellu Strollia, joskaan en kyllä miehen voittoon uskonu sekuntiakaan muutenkaan.
Vale ajeli miten ajeli, mitäpä sitä puolustelemaan, surkea esitys.
Muita mainitsemisen arvoisia suorituksia oli Albon, joka toki sitten pilasi hienon nousunsa jopa kisan voitosta omaan virheeseen, jälleen kerran.
Mitä virkaa niillä meriiteillä on, kun se nyt on täysin mielipideasia kuka kenenkäkin mielestä on paras. Omissa kirjoissa kinkku ei ole varmaan edes top kympissä. Mulle on aivan yhdentekevää mitä tilastot ja numerot sanoo. Ei kaikki Gretzkyäkään pidä kaikkien aikojen kiekkoilijana, vaikka pisteiden valossa kuuluisi pitää.Heitäs sun meriitin autourheilussa pöytään ja verrataan tuohon C-moren tiimiin.
No, en nyt mene vielä kirkossa moista kuuluttamaan, pitää muistaa kuitenkin että viimeisessä kuudessa kisassa Racing Pointin pisteistä Perez on haalinut 66 Strollin kahta vastaan. Jopa Hulkilla paikkaajana on 4 pistettä plakkarissa.Pakko myöntää, Strollin tullessa sarjaan ajattelin että taas yksi kloppi isin rahoilla pääsee ajelemaan. Eikä aluksi kovin hyvältä näyttänytkään. Mutta on mennyt kyllä positiivisempaan suuntaan suoritukset. Ei se ihan kädetön olekkaan. On paikkansa ansainnut.
On muuten yllättävän vittumaista ajaa, jos ratti on vinossa, säädöt meni samalla uusiksi siinä törmäyksessä. Joskus kokeilin vajaa 30hv karting autoa, jossa oli suorallakin ratti varmaan 20-30 astetta vinossa, ei ollu luottoa ajaa yli satasta mutkaan kuten normaalisti. He ei voi edes siirtää käsien kohtaa ratissa, tuntuma kärsii varmasti.Vai oli Bottaksella ratti vinossa ja etusiivestä puuttui pala. voi voi. Olisi sitten keskeyttänyt.
Jotain samaa on kuitenkin, erikoiskohtelua molemmilla. Gretzkyä ei saanut edes taklata tai joukkueen poliisi laitettiin asialle. Kaikki ei saa edes mahdollisuutta ja osa kuoli liian varhain.Mitä virkaa niillä meriiteillä on, kun se nyt on täysin mielipideasia kuka kenenkäkin mielestä on paras. Omissa kirjoissa kinkku ei ole varmaan edes top kympissä. Mulle on aivan yhdentekevää mitä tilastot ja numerot sanoo. Ei kaikki Gretzkyäkään pidä kaikkien aikojen kiekkoilijana, vaikka pisteiden valossa kuuluisi pitää.
Saa aika hyvää liksaa, joten sitä pitää koettaa. Oishan turva-auto voinut pelastaa tilannetta, kuten "Hannu Hanhi" Hamille muutaman kerran käynyt.Mjoo, jos ajamista häiritsee niin kyllä minäkin mieluummin kolmannen pyörähdyksen jälkeen keskeyttäisin kuin tulisin tallitoverin kierroksella ohittamaksi.
Eikä nyt ole tällä lainkaan tarkoitus mollata. Tilanne oli juuri niin nolo kuin miltä se näytti.
Olikos tää se kausi kun renkaissa tehtiin isoja muutoksia, kun lotukselle ne sopi pirun hyvin mutta ferrari tais kuluttaa ihan helvetistiEikös tuo kisa ollut se Kimin ainoa vuoden 2012 pisteetön kisa? Renkaat petti ihan kisan loppupuolella ja putosi podiumilta kokonaan pisteiden ulkopuolelle.
Jokin kausi, ehkä juuri tuo, oli typerä kun kesken muutettiin renkaita ja vietiin Kimiltä voittoja (vai muistanko taas väärin...)Olikos tää se kausi kun renkaissa tehtiin isoja muutoksia, kun lotukselle ne sopi pirun hyvin mutta ferrari tais kuluttaa ihan helvetisti
Saattaahan sitä tulla kisan aikana vielä mahdollisuus napsia pisteitä, vaikka välillä tilanne näyttäisikin surkealta. Nyt ei tosin tullut.Mjoo, jos ajamista häiritsee niin kyllä minäkin mieluummin kolmannen pyörähdyksen jälkeen keskeyttäisin kuin tulisin tallitoverin kierroksella ohittamaksi.
Eikä nyt ole tällä lainkaan tarkoitus mollata. Tilanne oli juuri niin nolo kuin miltä se näytti.
Hamilton tuskailii tuoreilla välikelin renkailla Vettelin perässä eikä edes yrittänyt päästä ohi yhden yrityksen jälkeen. Hamilton katsoi parhaaksi vain säästellä rengasta ja odottaa. Tämä osoittautui loistavaksi taktiikaksi, kun renkaat kestivät lopussa hyvin. Hamiltonin vauhti ei hyytynyt lopussa Perezin tavoin, vaikka kierroksia renkaille kertyi enemmän.– Mielestäni kuivan kelin renkaat eivät olleet missään vaiheessa vaihtoehto. Tällaisella asfaltilla sileäksi kulunut välikelin rengas on melkeinpä parempi kuin kuivan kelin rengas, koska optimaalinen toimintalämpötila on alhaisempi. Se on myös hyvin pehmeä rengas.
– Se pito, joka meillä oli lopussa… Vaikka jotkut mutkat olivat märkiä, tein ajan 1:36. Viimeinen mutka oli täysin märkä, ja menetimme siinä ainakin 3–4 sekuntia. Joissakin mutkissa olimme nyt välikelin renkaalla nopeampia kuin koko viikonloppuna kuivan kelin renkaalla, ja tämä on hyvin outoa. Tämä vain kuvaa sitä, miten erikoinen tämä asfaltti oli, Norris sanoi.
F1:n lähetystä juontanut Will Buxton tiivisti voittoisan rengasreseptin niin, että välikelin rengasta piti ensin yliajaa, jotta sen pinta saatiin kulutettua pois. Näin sileäksi kuluneeseen renkaaseen saatiin lopulta tarvittava lämpötila, joka taas tarjosi kuljettajalle maksimaalisen pidon.
– Mietin kuiviin renkaisiin vaihtamista, kun kisaa oli 20 kierrosta jäljellä. Rata kuivui jatkuvasti ja renkaat olivat kuluneet. Lopulta meillä oli slicksit, Vettel kertoi Motorsport.comin mukaan.
– Minusta kyse oli siitä, ettei kukaan uskaltanut laittaa niitä renkaita. Kisan lopulle luvattiin sadetta, jota ei koskaan tullut. Olisin halunnut todella paljon halunnut laittaa ne alle, koska uskon, että uskon, että se olisi ollut mahdollisuus voittoon. No, olen silti yhtä tyytyväinen kolmanteen sijaan.
Hami oli aivan hukassa siinä alussa, käyden useita kertoja radan ulkopuolella. Nyky radat vaan antaa sen tehdä siitä juurikaan rankaisematta. Hyötyi Bottaksesta siinä mielessä, että talli näki miten vähän renkaat kuluvat. Hamin ei juurikaan tarvinnut ohittaa kun muut siitä edestä poistuivat pyöriessään tai renkaiden vaihtoon.Kisan nopeimman kierroksen ajanut Lando Norris totesi muuten olleensa kuluneilla välikelin renkailla tietyissä mutkissa jopa nopeampi kuin harjoituksissa kuivan kelin renkailla. Välikelin rengas ilmeisesti soveltui Turkin GP:n olosuhteisiin parhaiten, kun kuvio oli ensin ajettu sileäksi. Kuivan kelin sileä rengas ei kuitenkaan tullut kyseeseen, kun se olisi vaatinut lämpimämmän kelin.
Hamilton tuskailii tuoreilla välikelin renkailla Vettelin perässä eikä edes yrittänyt päästä ohi yhden yrityksen jälkeen. Hamilton katsoi parhaaksi vain säästellä rengasta ja odottaa. Tämä osoittautui loistavaksi taktiikaksi, kun renkaat kestivät lopussa hyvin. Hamiltonin vauhti ei hyytynyt lopussa Perezin tavoin, vaikka kierroksia renkaille kertyi enemmän.
Vettel oli sanojensa mukaan pohtinut kuivan kelin rengasta mutta talli ei ollut siihen suostunut. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, miten taktiikka olisi toiminut.