Jaa a.
Muutamia kummallisia juttuja kisassa kyllä huomasi.
Mersut toimi tosi huonosti märällä eli kisan alussa ja aika-ajot. Alkoi toimimaan paremmin vähän kuivemmalla.. Toki Valtterin ajosta ei tiedä mikä mätti. Luultavasti se että spinnaili jäähdyttämään renkaansa vähän väliä. (tai puski liian kovaa kun alussa tippui perälle)
Skyllä puhuivat just lumipalloefektistä. Kun saat vähän lämpöä renkaisiin, voit kiihdyttää kovempaa mutkasta, voit jarruttaa myöhempään ja kovempaan jolloin renkaat lämpenee entisestään. Sitte jos et pääse tohon lämpöalueeseen niin renkaat on kokoajan liukkaat ja homma pahimmillaan huononee.
Voihan Mersussa olla jotain, että hyvissä olosuhteissa Valtteri saa auton pelaamaan, mutta kun olosuhteet on erikoisemmat niin ei sovi näppiin sitten ollenkaan? Toki 90% kisoista on hyvissä olosuhteissa, joten autoa on turha suunnitella huonoihin keleihin.
Racing Pointit meni ihan omaa vauhtia tosi märällä, mutta vauhti alkoi hiipumaan vs muut kun rata kuivui. Ehkä venasivat liika kauan renkaan vaihdon kanssa. Jännästi kyllä Strollin vauhti suli täysin kun vaihtoi uudet interit. Toki vähän samaa Bottaksella.. Uudet Interit -> entistä hitaampi vs Hamilton. Eli noi vanhat sileät interit oli paljon paremmat kuin uudet
Vettel oli about yhtänopea nyt liukkaalla kuin Leclerc vaikka tyypeillä joku sekunnin ero kuivalla.
Albon ajeli suht hyvää vauhti aina kun pysy radalla jne. vs Verstappen. Kuivalla taas reilusti huonompi.
Bottaksen kisa kyllä lähti perseelleen ihan alussa. Väisti vissiin Renaulttia ja joutui jarruttamaan tms ja spinnasi. Muutenhan lähtö oli aika hyvä jos olisi pysynyt radalla. Varmaan joutunut puskemaan todella limitillä sen jälkeen, koska MM titteli katos hanskasta.. tästä syystä spinnaillut ja spinnailut aiheuttanu lämpötilan laskua renkaissa ja kierre valmis
Lewis ajoi välikelin renkaat slikseiksi ja nissä on kai tarpeeks lämpöä
Riskimpi hakea oikeat sliksit jos niihin ei saa tarpeeksi lämpöä