F1 2020 - Toscanan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
345
Kausi 2020

01. Itävallan GP, Spielberg, 3.-5.7.
02. Steiermarkin GP, Spielberg, 10.-12.7.
03. Unkarin GP, Budapest, 17.–19.7.
04. Britannian GP, Silverstone, 31.7.-2.8.
05. F1 70 vuotta -GP, Silverstone, 7.-9.8.
06. Espanjan GP, Barcelona, 14.-16.8.
07. Belgian GP, Spa-Francorchamps, 28.-30.8.
08. Italian GP, Monza, 4.–6.9.
09. Toscanan GP, Mugello, 11.–13.9.
10. Venäjän GP, Sotshi, 25.-27.9.
11. Eifelin GP, Nürburgring, 9.-11.10
12. Portugalin GP, Portimão, 23.-25.10
13. Emilia-Romagnan GP, Imola, 31.10-1.11.
14. Turkin GP, Istanbul, 15.11.
15. Bahrainin GP, Sakhir, 29.11.
16. Bahrainin GP, Sakhir, 6.12.
17. Abu Dhabin GP, Yas Marina, 13.12.

____________________________

Viikonlopun aikataulu:


Perjantai
1. vapaat harjoitukset 12:00
2. vapaat harjoitukset 16:00

Lauantai
3. vapaat harjoitukset 13:00
Aika-ajo 16:00

Sunnuntai
GP 16:10
____________________________

Sää:


Weather forecast for Mugello Circuit
Täsmäsää Scarperia
____________________________

23px-Flag_of_Italy.svg.png
Mugello
image.png


Ratamuutokset:

- N/A

____________________________

Black round Pirelli:


x9NumSB.jpg

NFb38Cc.jpg


2020 Tuscan Grand Prix – Preview

____________________________

Kilpailun nimi: Formula 1 Pirelli Gran Premio Della Toscana Ferrari 1000 2020
Radan nimi: Mugello
Radan pituus: 5,245 km
Kisapituus: 59 kierrosta = 309,497 km
Kierrosennätys: N/A







____________________________

MM-pistetilanne (8/17 osakilpailua)

Kuljettajat:


01. Lewis Hamilton 164
02. Valtteri Bottas 117
03. Max Verstappen 110
04. Lance Stroll 57
05. Lando Norris 57
06. Alexander Albon 48
07. Charles Leclerc 45
08. Pierre Gasly 43
09. Carlos Sainz 41
10. Daniel Ricciardo 41
11. Sergio Perez 34
12. Esteban Ocon 30
13. Sebastian Vettel 16
14. Nico Hülkenberg 6
15. Daniil Kvyat 4
16. Antonio Giovinazzi 2
17. Kevin Magnussen 1
18. Nicholas Latifi 0
19. Kimi Räikkönen 0
20. Romain Grosjean 0
21. George Russell 0

Tallit:

01. Mercedes 281
02. Red Bull 158
03. McLaren 98
04. Racing Point 82
05. Renault 71
06. Ferrari 61
07. AlphaTauri 47
08. Alfa Romeo 2
09. Haas 1
10. Williams 0

Epävirallinen Nations Cup:

01. Iso-Britannia 221
02. Suomi 117
03. Alankomaat 110
04. Ranska 73
05. Kanada 57
06. Thaimaa 48
07. Monaco 45
08. Australia 41
09. Espanja 41
10. Meksiko 34
11. Saksa 22
12. Venäjä 4
13. Italia 2
14. Tanska 1

____________________________

Kauden pisteytys:


10 ensimmäistä saa pisteitä, voitosta 25, toisesta sijasta 18 ja kolmannesta 15. Sijoista 4-10 saa 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 pistettä.

Kilpailun nopeimman kierroksen ajanut kuljettaja saa yhden pisteen, jos sijoittuu kymmenen parhaan joukkoon.
____________________________

Tallit & Kuljettajat:


Mercedes-AMG Petronas F1 Team GER Mercedes
44 Lewis Hamilton GBR
77 Valtteri Bottas FIN

Scuderia Ferrari Mission Winnow ITA Ferrari
5 Sebastian Vettel GER
16 Charles Leclerc MON

Aston Martin Red Bull Racing AUT Honda
23 Alexander Albon THA
33 Max Verstappen NED

McLaren F1 Team GBR Renault
4 Lando Norris GBR
55 Carlos Sainz ESP

Renault DP World F1 Team FRA Renault
3 Daniel Ricciardo AUS
31 Esteban Ocon FRA

Scuderia AlphaTauri Honda ITA Honda
10 Pierre Gasly FRA
26 Daniil Kvyat RUS

BWT Racing Point F1 Team GBR Mercedes
11 Sergio Perez MEX
18 Lance Stroll CAN
27 Nico Hulkenberg GER

Alfa Romeo Racing ORLEN SUI Ferrari
7 Kimi Räikkönen FIN
99 Antonio Giovinazzi ITA

Haas F1 Team USA Ferrari
8 Romain Grosjean FRA
20 Kevin Magnussen DEN

Williams Racing GBR Mercedes
6 Nicholas Latifi CAN
63 George Russell GBR
____________________________

Sekalaisia linkkejä:


Kauden 2020 yleisketju
F1-lähetykset
Formula 1 | News and Information on all Formula 1 Racing GPs
MTV F1
BBC F1
Sky Sports F1
McLaren F-1 - site about team of Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes Epävirallista statistiikkaa
_______________________________
 
Viimeksi muokattu:
Jossain näin (motorsport.com?), että mutkat 8-9 voivat tuottaa jopa 5 G:n sivuttaisvoimat. Nykyautoilla taidetaan mennä vitosmutkasta kymppimutkaan asti talla pohjassa.

Voipi olla pojilla niskat hellinä kisan jälkeen. :btooth:
 
Miksei nimenä voi olla Mugello, ja ferraria ajamaan Valentino Rossi, turhautuneen saksalaisen tilalle...
 
Viimeksi muokattu:
Mukavan oloinen rata tuo Mugello, mitä tässä on noita harjoituksia sivusilmällä seuraillut.
 
Bottas tuttuun tyyliin parissa ekassa reenissä kärjessä. Hyvä hyvä vaikka Hamilton varmaan aika ajoissa paalun taas ottaakin.

Perez teilasi kyllä hienosti räkän soralle
 
Tämmöiset vanhan liiton radat missä on nopeita mutkia on yleensä aina sopinut Räikköselle, jospa se pistetili aukeaa sunnuntaina.
 
Onpas mahtava nähdä itselle peleistä tuttu rata nyt F1-kalenterissa. Erityisesti mieltä lämmittää nuo nopeat mutkat ja se, etteivät turva-alueet ole vain asfalttia. Kunnon vanhan liiton hiekkaa ja nurmikkoa!

Norrishan jo näytti, miten käy kun on tottunut että radan ulkopuolelle voi surutta päästellä leveäksi.
 
Erityisesti mieltä lämmittää nuo nopeat mutkat ja se, etteivät turva-alueet ole vain asfalttia. Kunnon vanhan liiton hiekkaa ja nurmikkoa!
Nimenomaan. Valkoinen viiva on se, minkä pitäisi olla rajana radalle. Sen ulkopuolelta alkaisi hiekka/nurmikko, joka rankaisisi sinne lipeäviä. Moottoriurheilun jännitys tulee riskeistä ja haasteesta, joka kuskeille asetetaan. Abu Dhabin kaltaiset parkkipaikat eivät juuri anna jännityksen aihetta.

Onneksi tällä kaudella nähdään Mugellon jälkeen vielä Nürburgring ja Imola, joista puuttuu valtavat asvalttikentät. Portimao näyttäisi olevan "nössö" rata siltä osin, että jokaisen mutkan yhteydessä on 5-10m asvalttiturva-aluetta.
 
Tulee mielenkiintoinen aika-ajo top3:n ulkopuolella. Renaultit ja McLarenit aika pihalla. Kimille tuntuu rata tosiaan sopivan. Ei saanut ihan puhdasta yritystä nyt viimeisissä harjoituksissa.
 
On kyllä hieno rata. Nopeita kurveja ja todella vauhdiikkaan näköistä menoa niinkuin formulalla ajo pitääkin olla.
Ja just tuo että virheistä rangaistaan, mutta auto ei kuitenkaan hajoa johonkin asvaltille laitettuihin pomppuihin vaan ihan nostamalla pääsee takasin radalle, mutta maksaa selkeän hinnan virheestä.
 
On kyl jännä aatella, että Kimillä nyt 20 vuotta formuloita takana ja mm. Lando Norris oli alle vuoden ikäinen, kun Kimi ajeli Sauberilla ekoja testejä :D Pitkä on ura ollut ja gridi ehtiny moneen kertaan muuttua.
 
Nyt on taas kimillä mahdollisuus olla paras Ferrari kuski. Ite en kyllä taivo että kimi lopettaa vielä, tuntuu jotenkin abrudilta että jotku huutelee lopetusta,pitäis antaa nuoremmille tilaa
 
Nyt on taas kimillä mahdollisuus olla paras Ferrari kuski. Ite en kyllä taivo että kimi lopettaa vielä, tuntuu jotenkin abrudilta että jotku huutelee lopetusta,pitäis antaa nuoremmille tilaa
Itse ajattelen että kumminkin ykkösiin on sen verta tunkua ja paikkoja vain 20 että ihan sama vaikka siellä muutamat ajelee niin kauan kuin kiinnostaa.
 
Toivottavasti mutta pahasti pelkkään että hämistä viime kisa ottaa edelleen aivoon edellisen kisan tulokset ja painaa extra vaihteen sisään vielä ihan vikalla vedolla
 
Ei auta vaikka olisi Q1:ssä ja Q2:ssa nopein. Lewis aina taikoo jostain ratkaisevat sekunnin murto-osat, ja/tai Vale sortuu virheeseen juuri ratkaisun hetkellä.
Ikävä kyllä noin se aina menee. Hämis on piirun verran parempi kuski ja sen takia nämä kääntyy aina hänen edukseen.
 
Jes Kimi hienosti Q2seen, Gasly harmillisesti jäi Q1seen. Olisin toivonut vähän parempaa kun sai voiton viime kisasta. Ferrari sentään kummatki Q2 asti
 
Eipä tässä tarvitse kovin paljon kristallipalloa katsoa, Kimi lopettaa tämän kauden jälkeen ja Perez tulee takaisin "Sauberille"
Harvinaisen hyvä ajo Kimiltä viimeiseen vetoon.
Mikä tossa Vettelin ajossa mättää?
Miksi antaa pisteitä tallille kun itse ei siitä nettoa mitään.
Toivottavasti on noin. Muuten on uudessakin tallissa vaikeaa.
 
Mikä tossa Vettelin ajossa mättää?

Tuskinpa sitä kukaan ulkopuolinen pystyy sanomaan faktuaalisesti.

Veikkaan, että Vettelin ja Leclercin ajotyylit on vähän erilaisia ja koska Vettel lähtee tallista pois, ni panostetaan Leclerciin ja kehitetään (heh) autoa siihen suuntaan enemmän ja varmaan Leclerc pystyy hanskaamaan huonomman auton paremmin kun Vettel.

Kuka tietää. :D
 
Tuskinpa sitä kukaan ulkopuolinen pystyy sanomaan faktuaalisesti.

Veikkaan, että Vettelin ja Leclercin ajotyylit on vähän erilaisia ja koska Vettel lähtee tallista pois, ni panostetaan Leclerciin ja kehitetään (heh) autoa siihen suuntaan enemmän ja varmaan Leclerc pystyy hanskaamaan huonomman auton paremmin kun Vettel.

Kuka tietää. :D
Mietipä itse jos saat töistä potkut. Millä motivaatiolla teet töitä loppuajan.
 
Eiköhän se kengän kuvan perseeseen saanut kun kausi ollu täysi farssi, nuori lerssi vienyt vetteliä 10-0 kokoajan
 
Kukaanhan ei koskaan näistä tietä mitään, mutta potkuille sellainen 70-80% ja oma päätös sitten se jäljelle jäävä, varmaankin.
 
Mietipä itse jos saat töistä potkut. Millä motivaatiolla teet töitä loppuajan.

Ei nyt ihan normaaliin työelämään ole verrattavissa. Kyllä se Vettel edelleen kilpavietin puolesta varmasti haluaisi pärjätä. Tallin menestys tuskin kiinnostaa mutta urheilijana oma menestys kiinnostaa tietysti. Plus mieti nyt mitä mieltä media, katsojat ja tuleva työnantaja ovat jos laittaa ihan ranttaliksi tuolla.

Saiko Vettel siis potkut vai eikö se itse halunnut jatkaa sopimusta?

Ferrari ei jatkanut sopimusta vaikka Vettel olisi muistaakseni halunnut. Tosin tällä hetkellä lopputulos Vettelille kyllä parempi, kun katsoo tuota Ferrarin touhua ja huomioi Leclercin aseman tallissa.

Eikös se kengän kuvan perseeseen saanut kun kausi ollu täysi farssi

Eikös tuo ollut päätetty edes ennen koko kauden alkua, joten ei liity mitenkään tämän kauden suorituksiin.
 
Mikä tossa Vettelin ajossa mättää?


Oma veikkaus on että politikointia. Ensin annetaan kuskille potkut ennen kauden alkua, valehdellaan medialle ja faneille, jäädään kiinni housut nilkoissa ja nyt jos vielä paljastuis että Vettel on nopeampi, niin alkais olla tallin johdossa vielä ahtaammat oltavat. Kiillotetaan Leclercin kilpeä uhraamalla Vettel. Unkarissahan ne oli aika-ajoissa vielä aika tasoissa, sen jälkeen on ero vain koko ajan kasvanut.

Aika turha vedota siihen että tuo olis huonoa bisnestä, ei ole ennenkään Ferrarilla paljoa bisnekset painanut. Rahaa tulee joka tapauksessa.
 
Nimenomaan. Valkoinen viiva on se, minkä pitäisi olla rajana radalle. Sen ulkopuolelta alkaisi hiekka/nurmikko, joka rankaisisi sinne lipeäviä. Moottoriurheilun jännitys tulee riskeistä ja haasteesta, joka kuskeille asetetaan. Abu Dhabin kaltaiset parkkipaikat eivät juuri anna jännityksen aihetta.

Onneksi tällä kaudella nähdään Mugellon jälkeen vielä Nürburgring ja Imola, joista puuttuu valtavat asvalttikentät. Portimao näyttäisi olevan "nössö" rata siltä osin, että jokaisen mutkan yhteydessä on 5-10m asvalttiturva-aluetta.
Tosin eipä näemmä Mugellossakaan niitä radan rajoja tarvitse kunnioittaa vaan kaikki ajaa surutta rajojen ulkopuolella esimerkiksi lähötosuoralle tultaessa
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 539
Viestejä
4 539 641
Jäsenet
74 817
Uusin jäsen
pepponen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom