F1 2020 - Steiermarkin GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
345
Kausi 2020

01. Itävallan GP, Spielberg, 3.-5.7.
02. Steiermarkin GP, Spielberg, 10.-12.7.
03. Unkarin GP, Budapest, 17.–19.7.
04. Britannian GP, Silverstone, 31.7.-2.8.
05. F1 70 vuotta -GP, Silverstone, 7.-9.8.
06. Espanjan GP, Barcelona, 14.-16.8.
07. Belgian GP, Spa-Francorchamps, 28.-30.8.
08. Italian GP, Monza, 4.–6.9.

Loppukauden kalenteri selviää tulevaisuudessa
____________________________

Viikonlopun aikataulu:


Perjantai
1. vapaat harjoitukset 12:00
2. vapaat harjoitukset 16:00

Lauantai
3. vapaat harjoitukset 13:00
Aika-ajo 16:00

Sunnuntai
GP 16:10
____________________________

Sää:


Weather forecast for Spielberg bei Knittelfeld
Täsmäsää Spielberg bei Knittelfeld
____________________________

23px-Flag_of_Austria.svg.png
Red Bull Ring
image.png


Ratamuutokset:

- No changes have been made since last weekend's Austrian Grand Prix.
____________________________

Black round Pirelli:


x9NumSB.jpg

1eXKw1Z.jpg


2020 Austrian Grand Prix - Preview
____________________________

Kilpailun nimi: Formula 1 Pirelli Grosser Preis Der Steiermark 2020
Radan nimi: Red Bull Ring
Radan pituus: 4,318 km
Kisapituus: 71 kierrosta = 306,452 km
Kierrosennätys: 1:06.957
23px-Flag_of_Finland.svg.png
Kimi Räikkönen, Ferrari (2018)

2020
Podium:
1.
23px-Flag_of_Finland.svg.png
Valtteri Bottas, Mercedes
2.
19px-Flag_of_Monaco.svg.png
Charles Leclerc, Ferrari
3.
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lando Norris, McLaren-Renault

Paalupaikka:
23px-Flag_of_Finland.svg.png
Valtteri Bottas, Mercedes - 1:02.939

Kisan nopein kierros:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lando Norris, McLaren-Renault - 1:07.475

Edellisiä voittajia:
2019:
23px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png
Max Verstappen, Red Bull Racing-Honda
2018:
23px-Flag_of_the_Netherlands.svg.png
Max Verstappen, Red Bull Racing-TAG Heuer
2017:
23px-Flag_of_Finland.svg.png
Valtteri Bottas Mercedes
2016:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes





____________________________

MM-pistetilanne (1/? osakilpailua)

Kuljettajat:


01. Valtteri Bottas 25
02. Charles Leclerc 18
03. Lando Norris 16
04. Lewis Hamilton 12
05. Carlos Sainz 10
06. Sergio Perez 8
07. Pierre Gasly 6
08. Esteban Ocon 4
09. Antonio Giovinazzi 2
10. Sebastian Vettel 1
11. Nicholas Latifi 0
12. Daniil Kvyat 0
13. Alexander Albon 0

Tallit:

01. Mercedes 37
02. McLaren 26
03. Ferrari 19
04. Racing Point 8
05. AlphaTauri 6
06. Renault 4
07. Alfa Romeo 2
08. Williams 0
09. Red Bull 0

Epävirallinen Nations Cup:

01. Iso-Britannia 28
02. Suomi 25
03. Monaco 18
04. Ranska 10
05. Espanja 10
06. Meksiko 8
07. Italia 2
08. Saksa 1
09. Alankomaat 0
10. Australia 0
11. Tanska 0
12. Kanada 0
13. Venäjä 0
14. Thaimaa 0

____________________________

Kauden pisteytys:


10 ensimmäistä saa pisteitä, voitosta 25, toisesta sijasta 18 ja kolmannesta 15. Sijoista 4-10 saa 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 pistettä.

Kilpailun nopeimman kierroksen ajanut kuljettaja saa yhden pisteen, jos sijoittuu kymmenen parhaan joukkoon.
____________________________

Tallit & Kuljettajat:


Mercedes-AMG Petronas F1 Team GER Mercedes
44 Lewis Hamilton GBR
77 Valtteri Bottas FIN

Scuderia Ferrari Mission Winnow ITA Ferrari
5 Sebastian Vettel GER
16 Charles Leclerc MON

Aston Martin Red Bull Racing AUT Honda
23 Alexander Albon THA
33 Max Verstappen NED

McLaren F1 Team GBR Renault
4 Lando Norris GBR
55 Carlos Sainz ESP

Renault DP World F1 Team FRA Renault
3 Daniel Ricciardo AUS
31 Esteban Ocon FRA

Scuderia AlphaTauri Honda ITA Honda
10 Pierre Gasly FRA
26 Daniil Kvyat RUS

BWT Racing Point F1 Team GBR Mercedes
11 Sergio Perez MEX
18 Lance Stroll CAN

Alfa Romeo Racing ORLEN SUI Ferrari
7 Kimi Räikkönen FIN
99 Antonio Giovinazzi ITA

Haas F1 Team USA Ferrari
8 Romain Grosjean FRA
20 Kevin Magnussen DEN

Williams Racing GBR Mercedes
6 Nicholas Latifi CAN
63 George Russell GBR
____________________________

Sekalaisia linkkejä:


Kauden 2020 yleisketju
F1-lähetykset
Formula 1 | News and Information on all Formula 1 Racing GPs
MTV F1
BBC F1
Sky Sports F1
McLaren F-1 - site about team of Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes Epävirallista statistiikkaa
_______________________________
 
Viimeksi muokattu:
Saadaankin tällä kertaa mehevät aika-ajot kun tulee vettä kunnolla.
 


Vitsit sikseen. Viime viikon kisa ainakin oli ihan miellyttävä vaikka (ainakin käytännössä) koko kisan siellä keikkui merssu kärjessä. Toivottavasti lauantaina sataa, ja miksei vaikka sunnuntainakin. :tup:
 
Latifi jäi radan varteen heti ekoissa harjoituksissa. Ensimmäinen mersun sensori-/moottori-/voimansiirtovika tähän viikonloppuun. Voi vähän alkaa Totolla hiki valua otsalle.
 
Latifilta loppu veto, moottori kyllä kävi. Mersun koneilla yhä samaa ongelmaa kuin viikko sit.
 
Melkosen märkää keliä ennusteiden lauantaille luvassa.

Voi tulla vauhdikkaat toiset harjoitukset jos aika-ajoja ei pystytä ajamaan lainkaan ja lähtöjärjestys määräytyisikin toisten harjoitusten perusteella. Toki aika-ajot sunnuntaina viime vuoden Suzukan (?) tapaan lienee vaihtoehto myös. Huomenna ollaan viisaampia
 
Täytyypi katsoa toiset harjoitukset ihan siltä varalta josko tänään "varmistettaisiin" sunnuntainen lähtöjärjestys.
 
Joo lauantain sääennuste on kyllä ihan "Esterin perse" koko päivän, eli sen perusteella mitä nähnyt formuloita viime vuosina niin ei niin sateisella ja märällä pysty noilla autoilla ajamaan. Sunnuntai-aamupäivän sääennuste on hyvä ja sateeton, joten olettaisiin että tehdään sama kuin Suzukassa.
 
Joo lauantain sääennuste on kyllä ihan "Esterin perse" koko päivän, eli sen perusteella mitä nähnyt formuloita viime vuosina niin ei niin sateisella ja märällä pysty noilla autoilla ajamaan. Sunnuntai-aamupäivän sääennuste on hyvä ja sateeton, joten olettaisiin että tehdään sama kuin Suzukassa.
Eikös nää tässä sky sportsilla sano että jotenkin otetaan fp2 tulokset tai jotain. Mutta tosiaan toivois jotain päätöksiä ajoissa ettei tarvii päivystää huomenna alkamattomia aika ajoja.
 
Ferrari toi päivitys osat mutta ei prkle kulje mihinkään. Mahtaa Mauria ja Kimiä naurattaa
 
Haas ja Alfa näyttää tv:ssä kyllä liikaa toisiltaan. Jompi kumpi saisi vähän vaihtaa väritystään. Ricciardo se vetäsi seinään oikein kunnolla FP2:ssa. Lääkärin kautta joutui käymään.
Albon myös kävi hiekalla ihan kunnolla. edit. 2min aikaa. Nyt alkoi aika-ajot! edit2. ei sittenkään. Eiköhän siellä ajeta siis su-aamuna aika-ajot jos huomenna ei pystytä. Bottas toinen Kimi 13.
 
Viimeksi muokattu:
Lando sitten vähän himmensi sädekehäänsä, kun meni harjoituksissa ohittamaan keltaisten lippujen alla. Palkintona kaksi rangaistuspistettä ja kolmen sijan lähtöruuturangaistus.
 
Tulee olemaan mielenkiintoinen aika-ajo jos siellä yleensä voi ajaa. Tosin jos nämä ovat vain kuuroja niin silloin sen saa ehkä vietyä pidemmän kaavan mukaan. Sunnuntain aika-ajot olisivat sinällään vähän tylsä vaihtoehto jos joku ajaa ulos ja ei pääse tästä johtuen kisaan.
 
Eli tulossa aika-ajo jossa venaillaan monia tunteja että pystyy yhden kiekan vetäisee, tai sitten 4 tunnin odottelun jälkeen perutaan
 
Eli tulossa aika-ajo jossa venaillaan monia tunteja että pystyy yhden kiekan vetäisee, tai sitten 4 tunnin odottelun jälkeen perutaan
Katotaan nyt FP3 ensin. Ainakin F3 kisaa ajetaan parhaillaan.

EDIT: No se siitä sitten, punainen lippu kisan puolivälissä. Sade yltymään päin.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä taideta tänään enää ajella ainakaan F1. Säätiedotukset näyttää spiebergiin ainakin alkuiltaan asti tasaista sadetta. Nyt jo F3 niin paljon vettä radalla että jäi kisa kesken.
 
Ei jumalauta tähänkö tää on menny jos vähän ripsi vettä, niin kaverit istuu paskat housussa pilttuussa
 
Ei jumalauta tähänkö tää on menny jos vähän ripsi vettä, niin kaverit istuu paskat housussa pilttuussa
Ei kuskit sitä päätä, milloin radalla saa ajaa. Voivat ilmaista mielipiteensä, mutta kilpailunjohto sen varsinaisen päätöksen tekee. Eikä aika-ajoja tai harjoituksia varsinkaan ole järkeä ajaa, jos autot ei meinaa pysyä radalla. Olisi kuitenkin jatkuvasti vaan keskeytyksiä ulosajojen takia ja tuskin kukaan saisi puhtaita kierroksia.
 
Ei kuskit sitä päätä, milloin radalla saa ajaa. Voivat ilmaista mielipiteensä, mutta kilpailunjohto sen varsinaisen päätöksen tekee. Eikä aika-ajoja tai harjoituksia varsinkaan ole järkeä ajaa, jos autot ei meinaa pysyä radalla. Olisi kuitenkin jatkuvasti vaan keskeytyksiä ulosajojen takia ja tuskin kukaan saisi puhtaita kierroksia.

No saatais sentään jotain viihdettä eikä paalupaikka ois etukäteen tiedossa (jompikumpi kumpi mersu)
 
Ei kuskit sitä päätä, milloin radalla saa ajaa. Voivat ilmaista mielipiteensä, mutta kilpailunjohto sen varsinaisen päätöksen tekee. Eikä aika-ajoja tai harjoituksia varsinkaan ole järkeä ajaa, jos autot ei meinaa pysyä radalla. Olisi kuitenkin jatkuvasti vaan keskeytyksiä ulosajojen takia ja tuskin kukaan saisi puhtaita kierroksia.

Kyllä ennen ajettiin. Ei nykyään kylläkään näillä jonneformuloilla
 
Kyllä ennen ajettiin. Ei nykyään kylläkään näillä jonneformuloilla
"Ennen oli kaikki paremmin. Jonneformulat." :facepalm:

Jos noin paljon hiertää nykyformulat, niin jättäisin katsomatta suosiolla. :) Turvallisuudessa mennään eteenpäin, mutta tottakai itsekin toivoisi, että kuskit voisivat kovallakin sateella ajella tuolla. Vaikka sitten "monsuunirenkailla" joita ainakin 10 vuotta sitten oli.
 
Onhan se mahdollista, saderenkaatkaan ei taida siirtää vettä niin paljoa kuin ennen?
Monsuunirenkaista tosiaan jo luovuttiin. Pirellillä ei ollut kiinnostusta panostaa sellaisten renkaiden kehitykseen, joita käytettiin enintään kerran tai kaksi vuodessa eikä tiimit olleet kauhean innoissaan kuskaamaan ylimääräisiä renkaita ympäri maailman.
 
Lewis on nyt haavoittumillaan, tuohon pitää Bottaksen iskeä, ei tuo Hamiltonin down kovin pitkään jatku.
 
Ei nuo formulat ole mitään sarjatuotantohenkilöautoja, ei niillä nyt vaan yksinkertaisesti ajeta jos sataa vettä kaatamalla. Kumma louskutus vuodesta toiseen samasta hiton asiasta.

Kaikenlisäks näin on toimittu ainakin ööö yli(?) 10 vuotta. Silti jengi on vieläkin että "tähänkö tää on menny". Monta vuotta vielä pitää mennä näin, että ymmärretään tilanne. :D
 
Sitten melkein voisi laittaa koko Formulat pakettiin.
Aika diplomaattisesti ajateltu.

Kovien sateiden takia ykkösissä on kuollut porukkaa ja kalliit autot ovat normaalia suuremmassa rikkoutumisvaarassa. Lisäksi nuo "jonneformula"vehkeet kulkevat kovempaa kuin ennen, joten riski on ilmeinen. Kuskit ovat yhtä reikäpäisiä kuin aiemmin, niin sanomista tulisi. Ajetaan 250 km/h vaikka näkyvyys alle 100m. Siksi uskon, että niin F1, tuomaristo kuin tiimitkin eivät halua kovalla sateella ajaa. Pelkkä märkä rata tai tihutus on eri juttu ja silloin kuuluukin katsoa, mikä auto ja kuski taitaa sadekelin.
 
Ei nuo formulat ole mitään sarjatuotantohenkilöautoja, ei niillä nyt vaan yksinkertaisesti ajeta jos sataa vettä kaatamalla. Kumma louskutus vuodesta toiseen samasta hiton asiasta.
Jopa Suomessa pahimpien sadekuurojen aikaan henkilöautot menee vesiliirtoon motarilla, niin sitä voi vaan miettiä miten helposti se tapahtuu, kun vauhtia on yli tuplasti enemmän.
 
Vertaat F1 autoa johonkin kauppakassiin? :lol:
Taitaa nopeus & paino kompensoida eroa vaikka downforcea onkin ihan eri tavalla.

Toki voit perustella, miksi vertailukohtana ei voisi käyttää esim. nykyaikaista 1900kg nelivetobemaria, joka kovalla sateella menee hyvilläkin renkailla vesiliirtoon motarilla?
 
Vertaan sitä nopeutta. Ei siinä 250km/h ja ylöspäin vaan riitä mikään rengas ja siipi pitämään autoa nousemasta vesipatsaan päälle, kun vettä on riittävästi.
:D
Silloin pitää ajaa nopeutta jolla auto pysyy hanskassa. Kuski tehköön ratkaisun mikä on sopiva nopeus.
 
Silloin pitää ajaa nopeutta jolloin auto pysyy hanskassa. Kuski tehköön ratkaisun mikä on sopiva nopeus.
Ajaa sellaista vauhtia ettei auto nouse vesipatsaan päälle.. :hmm:

Sitten tullaan siihen kysymykseen, että missä vaiheessa touhussa ei ole enää järkeä. Kilpa-ajosta kuitenkin kysymys, niin ei siellä oikein ole mielekästä ajaa hidastellenkaan. Pienten sateiden kanssa toki pärjätään.
 
Taitaa nopeus & paino kompensoida eroa vaikka downforcea onkin ihan eri tavalla.

Toki voit perustella, miksi vertailukohtana ei voisi käyttää esim. nykyaikaista 1900kg nelivetobemaria, joka kovalla sateella menee hyvilläkin renkailla vesiliirtoon motarilla?

Kuitenkin tavitsetkin tuntuvat pysyvän autoillaan melko hyvin viivojen välissä, vaikka sataisi. Eikä ne renkaatkaan aina niin viimeisen päälle ole.
 
Annettaisi edes yrittää kokeilla, autot ovat turvallisempia kuin koskaan aikaisemmin ja radan ulkopuolella on paljon tilaa ajovirheille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 419
Viestejä
4 534 965
Jäsenet
74 806
Uusin jäsen
Kalsutumpper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom