F1 2020 - Britannian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Legendan maine vaan kasvaa. Rengas paskanakin voittoon. Ja miten Bottas ei päässyt Vettelistä ohi.
 
Nyt jos sääntö sanoo niin saatana ne valitukset kehiin ja voitto pois!
 
Verstappen sai mitä lähti hakemaan, mutta ilman lopun pysähdystä olisikin voittanut. :smoke:

Montakohan kisaa on voitettu tai ylipäätään ajettu maaliin tyhjällä renkaalla tai rikkinäisellä autolla?
 
Mahtaakohan mennä punnituksessa läpi nämä autot jotka raapi maata koko kierroksen?
 
Mutta oliko Hamiltonilla mahdollisuus ajaa varikolle vaihdattamaan rengas? Jos oli niin luulisi FIA:n antavan rangaistuksen Mersulle ja hamilton olisi pitänyt liputtaa ulos kisasta.
 
Mutta oliko Hamiltonilla mahdollisuus ajaa varikolle vaihdattamaan rengas? Jos oli niin luulisi FIA:n antavan rangaistuksen Mersulle ja hamilton olisi pitänyt liputtaa ulos kisasta.
Katsomatta voin luvata että hajos 1 metri PIT sisäänkäynnin jälkeen.
 
Tylsä kisa, mutta lopussa sentään Pirellit paukkui :) Bottaksella oli huonoa tuuria.
 
Jatkossa voi ajaa kaikella riskillä, jos kolisee Mersujen kesken niin eihän se enää haittaa.
 
Ainakin saadaan lisää renkaanvaihtoja seuraavaan kisaan. Bottaksen huono onni on kyllä uskomatonta. Viime kaudella hajosi johtoasemasta ripustukset ja siitä alkoi alamäki.
Näinköhän nyt käy samoin. Hamilton saa nyt viimeistään henkisen yliotteen ja voittaa kaikki loput kisat.
 
Nopeimman kierroksen tuoman lisäpisteen takia. Sen saivat, mutta tällä kertaa olisi ilman pysähdystä saanut vähän enemmän. :smoke:

Kyllä sen nyt tiesi miksi menivät. Oli ennemmin toteamus, että olisivatpa jättäneet nyt tekemättä ja voittaneet sen ansiosta mutta eihän tuota tietysti voinut ennustaa.

On kyllä käsittämätöntä tuo Hamiltonin tuuri. Ainoan mestaruushaastajan rengas menee kaukana varikosta tiputtaen tämän pisteiltä ja hänellä itsellään ei edes vaikuta mihinkään, kun auto on niin ylivoimainen ja muut kikkailevat nopeimman kierroksen toivossa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli elävästi mieleen viime vuoden Hockenheim-kisan jälkeinen kommentti Redditissä: "So Hamilton crashed, got a 5 second penalty, had a 50 second pit stop, spun again and somehow still extends his championship lead? Maybe he's on to something with this #blessed thing".

Molemmilta Mersuilta hajoaa kumit, lopputulos HAM 1. ja BOT 11. :x3:
 
Tuskin ajetaan ensiviikolla ollenkaan. Pirelli tuskin ehtii tutkia missä vika oli ja tehdä uusia kumeja satsin alle viikossa. Selvästi joku viallinen satsi renkaita kun noin paljon oli rikkoja.
 
Toki talleissa suuri vika jos ajavat renkaat rikki, niitähän saa tulla vaihtamaan milloin haluaa eikä tarvitse yrittää viimeisiä kilometrejä niistä ottaa, laihian isännän misukoiden tapaan.
 
Toki talleissa suuri vika jos ajavat renkaat rikki, niitähän saa tulla vaihtamaan milloin haluaa eikä tarvitse yrittää viimeisiä kilometrejä niistä ottaa, laihian isännän misukoiden tapaan.
Eihän ne renkaat olleet edes loppu vaan rakenne petti.
 
Kuinka alkoi pyörimään noi Indianapoliksen 2005 flashbackit silmissä. Olisikohan se ok jos ensiviikon kisassa kurvattaisiin lämppärin jälkeen takaisin varikolle.

Tai kuinka nopeasti Bridgestone saisi tuotua 20 auton renkaat varikolle.
Nyt ku ei ole kuin yksi valmistaja tekemässä kumeja, niin ei saa edes tuollaisia 6 kuskin "kisaa" aikaan.
 
Toki talleissa suuri vika jos ajavat renkaat rikki, niitähän saa tulla vaihtamaan milloin haluaa eikä tarvitse yrittää viimeisiä kilometrejä niistä ottaa, laihian isännän misukoiden tapaan.
Bottashan meni tosi kovaa. Ja kertoi myös että jotain vikaa renkaassa. Ei ne loppuunkuluneet silti olleet.
 
Joo mutta kun se rengas ei ollut "loppu" ja puhjennut sen seurauksena, vaan rakenne petti. Ja tuosta ei tule mitään varoitusta toisin kuin kulutuspinta jota pystyy seuraamaan.
Eikös grafiikan mukaan ollut Hamiltonin eturenkaasta jäljellä 10%? Nehän on tietysti täysin laskennallista tauhkaa, mutta silti.
Screenshot_20200802_181120.png
 
Viimeksi muokattu:
Eikös grafiikan mukaan ollut Hamiltonin eturenkaasta jäljellä 10%? Nehän on tietysti täysin laskennallista tauhkaa, mutta silti.
Noilla turhuus statseilla nyt voi pyyhkiä aika pitkälti sitä minne päivä ei paista. Ja sekin kertoo siitä kulutuspinnasta. Ei niistä renkaista yksikään puhjennut kulutuksen takia, vaan rakenne antoi periksi. Renkaan runkorakennetta ei voi pahemmin seurata.
 
Onneksi lähetysoikeudet siirtyy kahden vuoden päästä Viasatille, jos saataisiin kunnon teräväpiirtokuvaa.
 
Bottaskaan ei voi ottaa enemmän riskiä kun ei ole sopimusta taskussa vielä. Ei välttämättä riittäisi sekään, vauhdissa on eroa.
 
Formulat on kyllä hieno laji nykyään. Ei ajeta täysiä kun pitää säästää moottoria ja osia. Bensaakin tankataan vaan sen verran, että puolet kisasta sitä säästetään. Sitten ei voida oikein ajaa sateella, toisten takana ei voi ajaa kun ilmavirta sekottuu ja ohi ei pääse kuin nappia painamalla ja niitäkin on usealla radalla 2-3 kohtaa. Varikkokäynnit ei ratkaise mitään ja nyt ei renkaatkaan kestä alla. Yksi talli vetää muita kuin pässiä narussa, toinen asiakastalli kopioi suoraan toisen tallin auton ja Ferrari huijasi moottorilla viime vuonna ja jäi kiinni ilman rangaistusta. Nyt tänä vuonna mersu päästelee valkoista savua autostaan, mutta FIA ei edes tutki. Kuten sallittua on myös kuskin vedellä rattia eteen ja taakse ajon aikana. Mutta silti manuaaliset vaihteet on pahasta.
 
Formulat on kyllä hieno laji nykyään. Ei ajeta täysiä kun pitää säästää moottoria ja osia. Bensaakin tankataan vaan sen verran, että puolet kisasta sitä säästetään. Sitten ei voida oikein ajaa sateella, toisten takana ei voi ajaa kun ilmavirta sekottuu ja ohi ei pääse kuin nappia painamalla ja niitäkin on usealla radalla 2-3 kohtaa. Varikkokäynnit ei ratkaise mitään ja nyt ei renkaatkaan kestä alla. Yksi talli vetää muita kuin pässiä narussa, toinen asiakastalli kopioi suoraan toisen tallin auton ja Ferrari huijasi moottorilla viime vuonna ja jäi kiinni ilman rangaistusta. Nyt tänä vuonna mersu päästelee valkoista savua autostaan, mutta FIA ei edes tutki. Kuten sallittua on myös kuskin vedellä rattia eteen ja taakse ajon aikana. Mutta silti manuaaliset vaihteet on pahasta.

Ja välitankkaukset ne vasta onkin pahasta koska se on niin pirun vaarallista. Samaan aikaan ei liputeta ulos kaveria joka on vaaraksi itselle ja kaikille ihmeellisine estämis temppuineen. Homma lisäksi sementoidaan sillä että julistetaan Korona-paniikissa "autoja ei saa kehittää" eli 2022 saattaa tapahtua jotain muutosta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 329
Viestejä
4 926 944
Jäsenet
79 345
Uusin jäsen
JorgeBiu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom