Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siinä on kyllä ollu kuskilla helvetin pitkät 20 sekunttia. Ihme kun pääsi noinkin vähälläReilut parikymmentä sekuntia liekeissä.
Huh, miettikääpä ittenne samaan tilanteeseen, saattaa se pientä paniikinpoikasta lykätä, adrenaliinitasot varmaan aika korkealla.Reilut parikymmentä sekuntia liekeissä.
Ei varmaan kuulus revetä ihan tuohon malliin tuon kaiteen, hyvä että telemetria/kameraboksi pysätti
Kyllä sen kaiteen varmaan pitäisi pysyä ehjänä ettei auto mene läpi tai jää kaide tuohon päälle kuten nyt? Eikös nuo yleensä perustu siihen että nuo maa-ankkurit antaa periksi jossain vaiheessa jolloin se seinä joustaa. Voisi tuossa joka tapauksessa olla vähän kehittämisen varaa.Nimenomaan kuuluu revetä noin että hidastaa liikeenergian pois verrattuna äkkipysähdykseen
Kyllä sen kaiteen varmaan pitäisi pysyä ehjänä ettei auto mene läpi tai jää kaide tuohon päälle kuten nyt? Eikös nuo yleensä perustu siihen että nuo maa-ankkurit antaa periksi jossain vaiheessa jolloin se seinä joustaa. Voisi tuossa joka tapauksessa olla vähän kehittämisen varaa.
Tjoo toki paikka jossa ei kolareita pitäisi "tapahtua" ja ikävästi vielä poistumistie niin aika kohtisuoraan.Ei kun tolleen ton kuuluu toimia, toi oli sellanen paikka missä tuollaista törmäystä ei pitäisi tapahtua. Kun ajetaan nokka kohtisuoraan kaidetta päin reilu 200km/h niin sillon pitäs olla rengasvallia yms hidastamassa(niinkuin useissa paikoissa on missä tuollaisen riski on suurempi)
Ei kun tolleen ton kuuluu toimia, toi oli sellanen paikka missä tuollaista törmäystä ei pitäisi tapahtua. Kun ajetaan nokka kohtisuoraan kaidetta päin reilu 200km/h niin sillon pitäs olla rengasvallia yms hidastamassa(niinkuin useissa paikoissa on missä tuollaisen riski on suurempi)
Todennäköisesti kyllä jos puheet kylkiluiden murtumisista on totta.Taidettiin nähdä myös Romainin uran viimeinen kisa.
Oisko joku näistä Fittipaldi, Deletraz, Schumacher tai Mazepin. Kaksi ekaa tän kauden testikuskit ja kaksi vikaa huhuttuja ens kauden kuskeja.Soiko Hulkin puhelin jo? Vai kuka tilalle?
Oisko joku näistä Fittipaldi, Deletraz, Schumacher tai Mazepin. Kaksi ekaa tän kauden testikuskit ja kaksi vikaa huhuttuja ens kauden kuskeja.
Mersun sekoilua, toista eturengasta ei vaihdeta...
Jokainen voi kuvitella millaista jälkeä olisi tehnyt kypärälle, jos nuo halosta näkyvät vauriot olisivat kohdistuneet suoraan kypärään:Kuskia suojaava kaari ilmeisesti välitti törmäyksen voimat pois kuskista.
Liike oli 45 asteen kulmassa mutta auto oli kohtisuoraan päin kaidetta. Eli "terävä" nokka sukelsi aidan raoista läpi ja tolppa katkaisi auton.Paitsi että tuossa ei törmätty kohtisuoraan aitaan. Jarrutusjälkien, videoiden ja kuvien perusteella törmäyskulma oli n. 45 astetta. Auto meni ilmeisesti puolittain läpi aidasta ja aidan tolppa katkaisi auton. Tuollaisella kulmalla auton ei pitäisi mennä aidasta läpi vaan kimmota 45 asteen kulmassa radan suuntaan jolloin g-voimat olisi jääneet huomattavasti pienemmiksi eikä auto olisi katkennut aiheuttaen vaarallista tulipaloa. Vähän huonommalla tuurilla ei Grosjean olisi itse päässyt autosta jolloin olisi voinut käydä aika huonosti.
Outoa silti irroittaa ja kiinnittää rengas uudelleen, jos ei ole tarkoitus vaihtaa.Itsekin katoin että mitäs vattua, mutta taisi mennä ihan suunnitellusti. Samaa seostahan saa käyttää eri seteissä. Jos yhdessä setissä oli vuoto yhdessä renkaassa niin tuossa otettiin käyttöön vaan sen vanhemman setin kolme muuta rengasta.
Halo pelasti kuten Grosjean itsekin sanoi, joten ei tarvitse mennä kuin 3 vuotta taaksepäin.Esimerkiksi 10 vuotta takaperin samanlainen kolari olisi vienyt todennäköisesti hengen kuskilta.
Outoa silti irroittaa ja kiinnittää rengas uudelleen, jos ei ole tarkoitus vaihtaa.
Halo pelasti kuten Grosjean itsekin sanoi, joten ei tarvitse mennä kuin 3 vuotta taaksepäin.
Turvallisuuden kannalta paras olisi laajat hiekka/sora-alueet mutta se tappaisi kisaamisen kun jatkuvasti ajeltaisiin SC:n perässä.Totta.
Turvallisuus on asia joka ei ole ikinä valmis tai täydellinen
Mitä veikkaatte tämän kolarin seurauksena tapahtuvia muutoksia turvallisuuteen?
Tuleeko pitkin rataa jonkilainen pehmustettu/turva-aita?
Tuossa nimenomaisessa tapauksessa kaiteen kietominen esim. kevlar-peitteellä olisi mahdollisesti jakanut törmäysenergiaa paljon laajemmalle alueelle, samalla estäen läpimenon.Totta.
Turvallisuus on asia joka ei ole ikinä valmis tai täydellinen
Mitä veikkaatte tämän kolarin seurauksena tapahtuvia muutoksia turvallisuuteen?
Tuleeko pitkin rataa jonkilainen pehmustettu/turva-aita?
Redditissä arvelivat, että tuo oli sen takia että varikon automaattiset valot toimisivat. Sen automatiikka kun on kytketty pulttipyssyyn, eli vähän auki ja sitten takaisin kiinni -> valo vaihtuu kuskille vihreäksi.Outoa silti irroittaa ja kiinnittää rengas uudelleen, jos ei ole tarkoitus vaihtaa.
Tässä hyvä lisätä huomio, että tämä ei perustu mihinkään muuhun faktaan kuin televisiokuvaan (ja valokuviin kolarin jälkeen). Eli kyseessä ns. taiteilijan näkemys.Toisella puolella tuli vastaan havainnollistava kuva, mihin aita olisi osunut ilman haloa:
Nyt kun ollaan varmaan kaikki about samaa mieltä Grosjeanin ihmepelastumisen olleen useammankin turvateknisen asian yhteissumma, niin voitaisiinko hetki puhua siitä viimeisestä liikkeestä, minkä kuski teki ennen osumista kollegan autoon?
Oliko kyseessä Sky:nkin lähetyksessä spekuloitu romun osuminen autoon ja sen aiheuttama jonkimoinen "veto" oikealle, vai oliko vain kyseessä kuskille tyypillinen reikäpäinen syöksy?
Eli oli alunperi liian kaukana vasemmalla nähdäkseen Kvyattia peilistä ja sitten kuin kaveri onkin siellä on jo liian myöhäistä.
Ei ne hiekat kisaa tappaisi, vaan Hamiltonkin oppisi nopeasti kunnioittamaan rataa ja sen rajoja sekä kuskien ajotaitojen erot tulisivat paremmin esiin. Nyt kuskit "itkevät" kun heitä rangaistaan ratarajojen ylityksistä, päästäs siitäkin eroon kun jäisivät sinne hiekkaan sutimaan.Turvallisuuden kannalta paras olisi laajat hiekka/sora-alueet mutta se tappaisi kisaamisen kun jatkuvasti ajeltaisiin SC:n perässä.
Eiköhän turva-aitoihin tule jotain muutoksia/täsmennyksiä ensikaudeksi.
Nyt kun ollaan varmaan kaikki about samaa mieltä Grosjeanin ihmepelastumisen olleen useammankin turvateknisen asian yhteissumma, niin voitaisiinko hetki puhua siitä viimeisestä liikkeestä, minkä kuski teki ennen osumista kollegan autoon?
Oliko kyseessä Sky:nkin lähetyksessä spekuloitu romun osuminen autoon ja sen aiheuttama jonkimoinen "veto" oikealle, vai oliko vain kyseessä kuskille tyypillinen reikäpäinen syöksy?
Eli oli alunperi liian kaukana vasemmalla nähdäkseen Kvyattia peilistä ja sitten kuin kaveri onkin siellä on jo liian myöhäistä.
Kyllähän tuo näyttäis ihan tyypilliseltä crashjeanilta, melko jyrkästi lähtee tosiaan väistään tuota autoläjää, ja siitä jyrkässä kulmassa aitaa kohti. Semmosessa kulmassa että ehkä noin mutkan jälkeen ei oleteta että tuommosta tapahtuu ja siksi ei ole pehmeämpiä kaiteita/tecprota tms tuossa kohtaa rataa. Hienoa että hengissä selvisi, mutta oma moka tuo ainaki minusta oli. Ajattelematon liike, ja tulos oli mikä oli. Toki helppo jälkiviisaana ruudun takaa sanoa.Nyt kun ollaan varmaan kaikki about samaa mieltä Grosjeanin ihmepelastumisen olleen useammankin turvateknisen asian yhteissumma, niin voitaisiinko hetki puhua siitä viimeisestä liikkeestä, minkä kuski teki ennen osumista kollegan autoon?
Oliko kyseessä Sky:nkin lähetyksessä spekuloitu romun osuminen autoon ja sen aiheuttama jonkimoinen "veto" oikealle, vai oliko vain kyseessä kuskille tyypillinen reikäpäinen syöksy?
Eli oli alunperi liian kaukana vasemmalla nähdäkseen Kvyattia peilistä ja sitten kuin kaveri onkin siellä on jo liian myöhäistä.
Nyt kun ollaan varmaan kaikki about samaa mieltä Grosjeanin ihmepelastumisen olleen useammankin turvateknisen asian yhteissumma, niin voitaisiinko hetki puhua siitä viimeisestä liikkeestä, minkä kuski teki ennen osumista kollegan autoon?
Oliko kyseessä Sky:nkin lähetyksessä spekuloitu romun osuminen autoon ja sen aiheuttama jonkimoinen "veto" oikealle, vai oliko vain kyseessä kuskille tyypillinen reikäpäinen syöksy?
Eli oli alunperi liian kaukana vasemmalla nähdäkseen Kvyattia peilistä ja sitten kuin kaveri onkin siellä on jo liian myöhäistä.