F1 2019 - Unkarin GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt, kesken ensimmäisen kautensa, siirto RB:lle tulisi Albonille liian aikaisin. Tällä hetkellä ainut järkevä siirto olisi Kvyat RB:lle. Jos Kvyat pystyisi haastamaan Maxia, niin saisi jatkaa vielä ensi kaudellakin. Jos Kvyat olisi yhtä pahasti viennissä Maxin kanssa kuin Gasly, niin ensi kaudeksi sitten Kvyat vittuun ja Albon tilalle.
 
Nyt, kesken ensimmäisen kautensa, siirto RB:lle tulisi Albonille liian aikaisin. Tällä hetkellä ainut järkevä siirto olisi Kvyat RB:lle. Jos Kvyat pystyisi haastamaan Maxia, niin saisi jatkaa vielä ensi kaudellakin. Jos Kvyat olisi yhtä pahasti viennissä Maxin kanssa kuin Gasly, niin ensi kaudeksi sitten Kvyat vittuun ja Albon tilalle.

Samoilla linjoilla, liian aikaisin. Red bull on tehnyt tämän mokan parin kuskin kohdalla eivätkä halua enää.

Jos Bottas lähtee Mersulta niin uskon että RB harkitsee vakavasti hänen ottamista kauden sopparilla. Mersun tekniikka ym kiinnostaa varmasti.

edit: Kvyat lähti sen verran myrskyisissä merkeissä että en usko menevän takaisin.
 
Mites Valtteri tuossa asiassa voi auttaa ?

Ei ne kuskit mitään aivottomia ole. Heidän täytyy osata tekniikkaa mutta ei tietenkään millään insinööri tasolla. Valtteri pystyy varmasti kertomaan että jokin osa-alue on mersulla edellä ja miten tietyt asiat käyttäytyy.

Kohta 1:12 -> kertoo kuinka isoissa talleissa oppii kuskitkin.



Tähän päälle strategian rakentamiset ym ei tekninen tieto.
 
No kyllähän ne nyt bullilla tietää ja näkee missä asioissa mese on edellä jne. ihan ilman valtteriakin.
Kaikki se data mikä on saatavilla tutkitaan ihan varmasti ja katsotaan voisiko sitä käyttää omassa autossa.
Ja tottakai joku inssi videolla kertoo kuinka kuski on ihan jumala jne.
Toki kuskeissa on eroja siinä kuinka hyvin he pystyvät paikantamaan sen mikä asetus ei ole kohdillaan
omaa ajotyyliä ajatellen ja infoamaan miten tämä saadaan korjattua, mutta ihan turha kuvitella että
kuski voisi jotain (ellei itse ole ammatiltaan myös alan insinööri) perustavaa laatua olevia teknisiä
muutoksia esittää ja auttaa niiden suunnittelussa tai tuoda näitä tietoja vanhasta tallista.
 
No tietysti jos laitetaan joku uusi siipi joka ei kuskin mukaan toimi niin tällaisia asioita toki, mutta nyt puhuttiin
että bottas tuo meseltä teknistä tietoa mesen autosta redbullille jota red bull voi hyödyntää.
Senhän takia noita uudistuksia juuri kokeillaan usein niin että toisessa on käytössä ja toisessa ei ja sitten
jos kuskin mukaan toimii auto paremmin niin laitetaan toiseenkin. Näinhän esim. kimi ja vettel
teki useasti ferrarilla.
Nyt puhutaan kuitenkin ihan eri asiasta, siitä että bottas toisi meseltä jotain teknistä tieto taitoa red bullin käyttöön.
 
No tietysti jos laitetaan joku uusi siipi joka ei kuskin mukaan toimi niin tällaisia asioita toki, mutta nyt puhuttiin
että bottas tuo meseltä teknistä tietoa mesen autosta redbullille jota red bull voi hyödyntää.
Senhän takia noita uudistuksia juuri kokeillaan usein niin että toisessa on käytössä ja toisessa ei ja sitten
jos kuskin mukaan toimii auto paremmin niin laitetaan toiseenkin. Näinhän esim. kimi ja vettel
teki useasti ferrarilla.
Nyt puhutaan kuitenkin ihan eri asiasta, siitä että bottas toisi meseltä jotain teknistä tieto taitoa red bullin käyttöön.

Ihan ensimmäiseksi. Lopeta enterin käyttö rivityksissä ja anna ohjelman (mikä ikinä onkaan) tehdä rivitykset. On meinaan kauhean näköistä.

Ei tallit turhaan blokkaa tietoa tallista lähtevältä kuskilta. Korostan edelleen että nyt en puhu insinööritason tiedosta koska aina voi ostaa insinöörejä.
 
Mitä RB häviäisi siinä, että kokeilisi ajattaa jompaakumpaa Toron kuskia tuossa Gaslyn tilalla? Todennäköisesti ei mitään, kun tuo auto on niin ylivoimainen vs. top3 ulkopuoliset tallit. Sen sijaan voisi saada hieman testailtua vaihtoehtoja ensikaudelle.

Rossollekki pitää kuskit hankkia. Kuten jo sanottiin aiemmin, nii ei ole oikee kuskeja.

Ihan ensimmäiseksi. Lopeta enterin käyttö rivityksissä ja anna ohjelman (mikä ikinä onkaan) tehdä rivitykset. On meinaan kauhean näköistä.

"Ohjelma" on css.
 
Viimeksi muokattu:
Rossollekki pitää kuskit hankkia. Kuten jo sanottiin aiemmin, nii ei ole oikee kuskeja.

Ei tarvitse ketään hankkia kun vaihtaisi vain päittäin Rossolta Bullille. Aivan kuten Max <-> Kvyat aikoinaan. Mitään hävittävää tuossa ei olisi kun ei ainakaan Gaslya huonommin enää voisi suorittaa.

Voi toki olla että RB:n outo vitkuttelu johtuu Bottaksen tilanteesta ja jos jatkoa mersulla ei tule niin ehkä hänelle sitten olisi ensi kaudella tarjolla paikka Maxin tallikaverina.
 
Voi toki olla että RB:n outo vitkuttelu johtuu Bottaksen tilanteesta ja jos jatkoa mersulla ei tule niin ehkä hänelle sitten olisi ensi kaudella tarjolla paikka Maxin tallikaverina.

Niin, onhan Bottas varmaan vähintäänkin samalla tasolla mitä Kvyat? Molemmat nopeita parhaimmillaan. Aikaisemmin Bottas oli varmempi tuomaan kulkineen maaliin. Ehkä ainakin vuoden soppari voisi olla sopiva, jonka aikana nuo RB-akatemian nuorukaiset voisivat kasvaa ja tuloksista riippuen ehkä sitten nousta Maxin aisapariksi. Albon omasta mielestäni valmiimpi.

Lisäksi näyttää, että RB on nostamassa tasoaan, joten ei olisi Bottaksenkaan kannalta varmaan samanmoinen pudotus mitä Kimillä oli Ferrarilta Alfalle...
 
Jotenkin Bottas ei vaan henkilönä istu Red Bullille, en tiedä miksi tällainen kutina on, ei tosin myöskään Ferrarille.
Näen Bottaksen Häkkisen tyylisenä kuskina (siis olemukseltaan, ihan eri tyylinen kuin esim. kimi,vettel tai max).
Mese, McLaren, Williams ovat persoonaan sopivia talleja, sellaisia vähän konservatiivisempia.
Olihan Kimi esim. koko ajan tukkanuottasilla Larenin pr. porukoiden kanssa ja johto yritti katsella perään palkkaamalla jopa erillisen suomalaisen
pr naisen kaitsemaan kimiä.
Toki nämä ovat vain henk. koht. tuntemuksia ja tuskin persoonalla nyt mitään kovin suurta merkitystä on kun tallipaikkoja jaetaan, ainakaan talleille, ehkä
kuskille itselleen voi olla jos on varaa valita.
 
Totta kyllä tuolta kantilta ajateltuna, samaa mieltä toki... Mutta nythän ratissa pitäisi olla Bottas 2.0 ;)
 
Nyky McLaren ehkä koko gridin vähiten konservatiivisin talli. Somekanavat tuuttaa jatkuvasti kuskien välistä hassuttelua ulos.

 
Tässä kisassa mielestäni näkyi hyvin paljon parjattujen DRS:n ja Pirellin renkaiden hyvät puolet. Ilman niitä, en usko että Hamiltonilla olisi ollut mahdollisuutta haasta Verstappenia. Unkarissa on pidetty aiemmin paljonkin nopeampia kuljettajia takana pitkiä aikoja, kun ohituspaikkoja ei vain ole. Tämän kaltaisilla radoill DRS:n käytöstä on iso etu, kun se lisää kisan viihdearvoa. Lisäksi Pirellin renkaiden ominaisuus, että kun ne kuluvat tietyn pisteen yli, pito vähenee merkittävästä oli tärkeä kisan kannalta. Jos nopeusero ei olisi ollut kisan lopussa noin suuri, ohitusta tuskin olisi nähty.

Monessa yhteydessä tunnutaan kehuttavan Mersun taktiikka kuinka se oli avain voittoon. Mielestäni tämä on väärä tulkinta. Hamiltonin voiton mahdollisti hänen raaka nopeus ja renkaita säästävä ajotyyli. Uskon, että Hamilton olisi ollut nopeampi alkuperäisellä yhden pysähdyksen taktiikalla ja olisi voittanut silläkin, koska hän käytti renkaita vähemmän ja olisi ollut kovillakin lopussa todennäköisesti paljon Maxia nopeampi.

En näe, että Red Bull olisi voinut voittaa millään taktiikalla. Jos he olisivat menneet Hamiltonin perässä vaihtaan pehmeät, Lewis olisi tullut undercutilla ohi, ja jos he olisivat vaihtaneet pehmeät ensin, eivät he olisi ikinä saaneet kovilla maalin asti ajanutta Hämistä kiinni. Hän yksinkertaisesti oli kaikilla renkailla nopeampi Unkarissa ja kaiken lisäksi sai ne kestämään pidempään.

Verstappen oli ensimäistä kertaa asemassa, jossa hän johtaa kisaa alusta saakka ja voi määrätä tahdin. Oletin, koska Red Bull on aiemmin ollut aina vahvempi kisassa, että hän yksinkertaisesti Vettel-tyyliin katoa maisemaan ja hallitsee kisa. Näin ei kuitenkaan käynyt. Max vaikutti radion perusteella aika hermostuneelta eikä saanut säästettyä renkaita yhtä hyvin kuin aiemmissa kisoissa. Yleensä Red Bull on pystynyt erityisesti pehmeillä ajamaan pidempään kuin muut, mutta Unkarissa se ei jostain syystä onnistunut. Eikö Max osannut säädellä nopeuttaan sopivasti uudessa asemassa vai oliko säädöt pielessä?

Lisäksi Leclercin heiluminen avauskierroksella oli ihan sääntöjen rajamailla. Bottaksen kisa meni pilalle siinä ja ihmettelin, miksi se ei mennyt edes tuomariston harkintaan. Tässä taitaakin olla yksi Valtterin heikkouksissa. Frank Williamsilla oli tapana sanoa, että F1 on politiikka aina heti kun ruutulippu laskee. Itse väitän että F1 on politiikkaa myös kisan aikana. Bottaksen olisi tullut tehdä niin kuin Verstappen, Vettel, Hamilton, Alonso ja kaikki muut huiput tekee: itkeä radioon muiden ajosta. Tuomareita tulee painostaa itsellä myönteisiin päätöksiin, muuten joutuu tämmöisten temppujen kohteeksi. Karuahan se on, mutta historia on osoittanut että tuomaristo taipuu yleisen mielipiteen edessä ja tekee puolueellisia päätöksiä. Siihen pitää iskeä jos mielii olla mestaruuskamppailussa. Bottaksen kisaa se ei olisi pelastanut, mutta se olisi todennäköisesti vaikuttanut tuleviin kisoihin ja vienyt Ferrarilta pisteitä.

Se ettei Bottas päässy tuoreemmilla pehmeillä Kimistä ohi oli kyllä pitkä miinus. Ei näytä hyvältä.
 
Tässä kisassa mielestäni näkyi hyvin paljon parjattujen DRS:n ja Pirellin renkaiden hyvät puolet. Ilman niitä, en usko että Hamiltonilla olisi ollut mahdollisuutta haasta Verstappenia. Unkarissa on pidetty aiemmin paljonkin nopeampia kuljettajia takana pitkiä aikoja, kun ohituspaikkoja ei vain ole. Tämän kaltaisilla radoill DRS:n käytöstä on iso etu, kun se lisää kisan viihdearvoa. Lisäksi Pirellin renkaiden ominaisuus, että kun ne kuluvat tietyn pisteen yli, pito vähenee merkittävästä oli tärkeä kisan kannalta. Jos nopeusero ei olisi ollut kisan lopussa noin suuri, ohitusta tuskin olisi nähty.

Monessa yhteydessä tunnutaan kehuttavan Mersun taktiikka kuinka se oli avain voittoon. Mielestäni tämä on väärä tulkinta. Hamiltonin voiton mahdollisti hänen raaka nopeus ja renkaita säästävä ajotyyli. Uskon, että Hamilton olisi ollut nopeampi alkuperäisellä yhden pysähdyksen taktiikalla ja olisi voittanut silläkin, koska hän käytti renkaita vähemmän ja olisi ollut kovillakin lopussa todennäköisesti paljon Maxia nopeampi.

En näe, että Red Bull olisi voinut voittaa millään taktiikalla. Jos he olisivat menneet Hamiltonin perässä vaihtaan pehmeät, Lewis olisi tullut undercutilla ohi, ja jos he olisivat vaihtaneet pehmeät ensin, eivät he olisi ikinä saaneet kovilla maalin asti ajanutta Hämistä kiinni. Hän yksinkertaisesti oli kaikilla renkailla nopeampi Unkarissa ja kaiken lisäksi sai ne kestämään pidempään.

Verstappen oli ensimäistä kertaa asemassa, jossa hän johtaa kisaa alusta saakka ja voi määrätä tahdin. Oletin, koska Red Bull on aiemmin ollut aina vahvempi kisassa, että hän yksinkertaisesti Vettel-tyyliin katoa maisemaan ja hallitsee kisa. Näin ei kuitenkaan käynyt. Max vaikutti radion perusteella aika hermostuneelta eikä saanut säästettyä renkaita yhtä hyvin kuin aiemmissa kisoissa. Yleensä Red Bull on pystynyt erityisesti pehmeillä ajamaan pidempään kuin muut, mutta Unkarissa se ei jostain syystä onnistunut. Eikö Max osannut säädellä nopeuttaan sopivasti uudessa asemassa vai oliko säädöt pielessä?

Lisäksi Leclercin heiluminen avauskierroksella oli ihan sääntöjen rajamailla. Bottaksen kisa meni pilalle siinä ja ihmettelin, miksi se ei mennyt edes tuomariston harkintaan. Tässä taitaakin olla yksi Valtterin heikkouksissa. Frank Williamsilla oli tapana sanoa, että F1 on politiikka aina heti kun ruutulippu laskee. Itse väitän että F1 on politiikkaa myös kisan aikana. Bottaksen olisi tullut tehdä niin kuin Verstappen, Vettel, Hamilton, Alonso ja kaikki muut huiput tekee: itkeä radioon muiden ajosta. Tuomareita tulee painostaa itsellä myönteisiin päätöksiin, muuten joutuu tämmöisten temppujen kohteeksi. Karuahan se on, mutta historia on osoittanut että tuomaristo taipuu yleisen mielipiteen edessä ja tekee puolueellisia päätöksiä. Siihen pitää iskeä jos mielii olla mestaruuskamppailussa. Bottaksen kisaa se ei olisi pelastanut, mutta se olisi todennäköisesti vaikuttanut tuleviin kisoihin ja vienyt Ferrarilta pisteitä.

Se ettei Bottas päässy tuoreemmilla pehmeillä Kimistä ohi oli kyllä pitkä miinus. Ei näytä hyvältä.

DRS:llä ei ollut mitään merkitystä Hamiltonin ohitukseen. Syynä oli renkaat, erittäin kuluneet kovat vs tuoreet mediumit. Kimi ajoi puoli kisaa McLarenin kontissa eikä Valtterikaan päässyt ohi DRS:llä kun renkaat oli about samat.

Tällä hetkellä DRS on kohtuullisen hyödytön kapistus.

Tuomaristo on yksi iso vitsi. En vaan käsittä miten tuollainen joka kisaan vaihtuva tee kerho voi olla olemassa. Amatöörit vetelee hatusta tuomioita.

FIA voisi kouluttaa 7-8 virallista tuomaria jotka hoitavat kaikki kisat.
 
Kyllähän se Leclerc jonkun sivuliikkeen siinä tekee.


Tästäkin näkee:


Yrittää sulkea sisälinjaa mutta ajaa vain päin Bottaksen etusiipeä.
 
Olisi RB:n kannattanut peilata Hamiltonin taktiikkaa. Ei mitään hävittävää ainakaan ollut. Max sitä tietty jo kisan aikana sanoi.
 
DRS:llä ei ollut mitään merkitystä Hamiltonin ohitukseen. Syynä oli renkaat, erittäin kuluneet kovat vs tuoreet mediumit. Kimi ajoi puoli kisaa McLarenin kontissa eikä Valtterikaan päässyt ohi DRS:llä kun renkaat oli about samat.

Tällä hetkellä DRS on kohtuullisen hyödytön kapistus.

Tästä olen kyllä eri mieltä. En osaa tarkalleen sanoa paljonko DRS:n antama etu Unkarin pääsuoralla on, mutta vähintään 10 metriä perstuntumalla lähetyksestä. Ilman sitä Hamilton ei olis noussu pääsuoralla rinnalle ennen jarrutusta vaikka merkittävästi parempi pito olikin viimeisestä mutkasta ulos ja olisi joutunut syvyyspommittamaan jarrutuksessa sormet ristissä. Väitän että ilman DRS:ää Hamilton ei olisi tullut ohi ilman Verstappenin virhettä.

Ja tuo sun jälkimmäinen lausehan puhuu suoraan DRS:n puolesta. Ohitus on mahdollinen vain kun on merkittävä nopeusero ja DRS. Pelkästään toinen niin ohi ei tulla ja tietysti sehän on makukysymys onko se hvyä vai huono asia.
 
Hamilton olisi päässyt varmaan tuossa kierroksella 38-39 ohi Verstappenista ellei Verstappen olisi saanut DRS apua edellä menevästä hitaasta.

Nyt molemmilla oli DRS auki ja Hamis vaivoin pääsi rinnalle, ehkä hieman edelle. DRS:n kanssa olisi aika suurella todennäköisyydellä mennyt ohi jo heti. Mutta nythän taistelu jatkui 4 mutkaan asti, jossa Hamilton ajautui ulos kun niin vähän tilaa.

Sinänsä tuo DRS on kyllä huono homma, koska vähentää pidempiä taisteluita. Mutta ehkä tarpeellinen siihen asti kunnes takana voi ajaa ilman suurta penaltia aeroon.
 
Sinänsä tuo DRS on kyllä huono homma, koska vähentää pidempiä taisteluita. Mutta ehkä tarpeellinen siihen asti kunnes takana voi ajaa ilman suurta penaltia aeroon.
Tuo kyllä pitää paikkaansa, että DRS vähentää pitkiä kamppailuja. Tämä on mielipidekysymys, mutta mun mielestä, jos nopeaseroa on kaks sekkaa per kierros ja vielä parempi suoranopeus, ohituksen pitäis onnistua suht vaivatta. Koska jos se ei onnistu, sehän tarkottaa, että ohituksista on turha haaveilla ilman toisen mokaa ellei oli merkittävää rengasetua tai täysin erilaisia säätöjä (huomattavasti suurempi suoranopeus). Tässä kisassa nähtiin, että DRS ei poista taistelujen merkitystä, kun noin puolen sekan tai isommallakin edulla ei yksinkertaisesti tultu ohi (Bottas, Ricciardo, Gasly jne)

Alkaa mennä offtopikiksi mutta radoilla joissa on hyvät ohitusmahdollisuudet kuten esim Spa DRS on turha ja poistaa jännitystä.
 
Tästä olen kyllä eri mieltä. En osaa tarkalleen sanoa paljonko DRS:n antama etu Unkarin pääsuoralla on, mutta vähintään 10 metriä perstuntumalla lähetyksestä. Ilman sitä Hamilton ei olis noussu pääsuoralla rinnalle ennen jarrutusta vaikka merkittävästi parempi pito olikin viimeisestä mutkasta ulos ja olisi joutunut syvyyspommittamaan jarrutuksessa sormet ristissä. Väitän että ilman DRS:ää Hamilton ei olisi tullut ohi ilman Verstappenin virhettä.

Ja tuo sun jälkimmäinen lausehan puhuu suoraan DRS:n puolesta. Ohitus on mahdollinen vain kun on merkittävä nopeusero ja DRS. Pelkästään toinen niin ohi ei tulla ja tietysti sehän on makukysymys onko se hvyä vai huono asia.
Monet lähteet totesi viikonloppuna että Unkarissa ohittaminen vaatii n. sekunti per kierros nopeamman auton. Pääsuoran ongelma on viimeinen mutka jossa ei pysty seuraamaan edellä menijää tarpeeksi lähellä. DRS etu ei pysty tätä eroa kirimään ja varsinkin kun ohitettava tyhjentää suoralle patterinsa. Paitsi jos on paljon paremmat renkaat...

Huomioithan että 10m on eri nopeuksissa ajallisesti eri.
 
Huomioithan että 10m on eri nopeuksissa ajallisesti eri.

Tätä yritin Kyllöselle joskus selittää sen aikakautena kun annoin palautetta selostuksesta. Se aina selosti kuinka mutkissa Mika on niin lähellä ja sitten suoralla taas kaukana vaikka ero oli kiekan lopussa kuitenkin sama.
Joka saatanan kisassa pää pyöreänä ihmetteli tätä.
Koitin selittää että kun mutkassa autot liikkuvat esim. 90km/h se sekunnin ero on matkassa paljon lyhyempi ja kun taas suoralla auton liikkuessa 300km/h matka jonka auto sekunnissa kulkee on huomattavasti pidempi ja
välimatka autojen välilla näin ollen selkeästi isompi.
Ei meinannut mennä kaaliin millään.
 
Tuossa on kuvaa. Näyttäis kyllä että Valtteri ohjaa oikealle myös ja on selkeästi osasyyllinen kontaktiin. Vettelin kamerasta tätä ei huomaa, mutta tuosta kopterikuvasta kyllä.

'Chopper footage shows Valtteri Bottas hit Charles Leclerc' | PlanetF1

Valtterin oli pakko kääntää oikealle koska siinä on oikealle kaartuva mutka ;) Olisi mennyt muuten nurmikolle.

Lisäksi seuraava mutka on vasemmalle niin ajolinja on oikeassa reunassa.

On aika luonnollista että kuski hakeutuu sinne oikealla ja niin olisi Leclercinkin pitänyt mutta päätti koukata vasemmalle.
 
Bottas kaartaa ulkoreunasta luonnollista ajolinjaa mutkaan ja Leclerc koukkaa Bottasta päin. Hienoa toimintaa tuomareilta.
Ilmeisesti Bottaksen olisi pitänyt vetää mutka suoraksi.

Edit. jaa ihan samat asiat tulikin jo tuossa yllä.
 
Untitled.png

Juu, mutkahan siinä kohta tulee (vasemmalle kaartuva, joka ajetaan sisään oikealta leikkaamalla), mutta jos vieressä on kaveri joka on oikealla linjalla ja itse väärällä, niin ei silloin väkisin ajeta sinne oikealle linjalle vaan himmataan.

Yllä taideteos tilanteesta. Clerk on oikealla linjalla kurvan ajolinjan suhteen, bottas taas ei.

Toki clerkkikin häröilee olisi voinut ottaa ihan selkeästi oikeammalta linjan, olisi päässyt joka tapauksessa ohi ulkokautta kurvassa, koska bottas olisi joutunut ottamaan selkeästi tiukemman linjan ja ajamaan kurvan hitaammin (ellei bottas olisi sikaillut eikä jättänyt yhtään tilaa rinnalla ajavalle).
 
Viimeksi muokattu:
Tuomariston ja joidenkin muiden mielestä Bottaksen olisi pitänyt ajaa tuota vihreää linjaa.

Leclercin olisi pitänyt ajaa tuota punaista mutta päätti Marshall 11 pisteen kohdalla vetää vasemmalle.
screenshot.png


edit: Marsukoppi kuva.

screenshot-2.png
 
Viimeksi muokattu:
Jos rata kaartaa oikealle niin suhteellisen luonnollista myös kuskin ajaa oikealle eikä suoraan radalta ulos.

Ilman muuta, mutta jos siinä on jo kaveri vieressä niin sitten pitää himmata ja jättäytyä taakse ja ajaa vasta sitten oikealle.
Mutta kuten sanottu, kisatilanne, kumpikin häröili, clerkillä kävi parempi tuuri ja auto ei hajonnut kuten valtterilla.
 
Nyt kun alettiin nysmäämään niin nysvätään sitten loppuun saakka.

Leclercin incar: Juuri ennen osumaan kaveri katsoo peileistä mutta antaa mennä vasemmalle niin että osuu.

Bottaksen incar: Bottas yrittää väistä vasemmalle mutta ei onnistu.

Toivottavasti nämä gfycat embedded videot on ok.
 
Nyt kun alettiin nysmäämään niin nysvätään sitten loppuun saakka.

Leclercin incar: Juuri ennen osumaan kaveri katsoo peileistä mutta antaa mennä vasemmalle niin että osuu.

Bottaksen incar: Bottas yrittää väistä vasemmalle mutta ei onnistu.

Toivottavasti nämä gfycat embedded videot on ok.

Niin ja Bottas ohjaa oikealle vaikka siellä on toinen auto!
 
Niin ja Bottas ohjaa oikealle vaikka siellä on toinen auto!
Bottashan mokas tuon homman Hamiltonin kanssa (jos ois antanut Hamiltonille edellisen mutkan, niin Leclerc ei ois päässy rinnalle). Tuossa ohjasi Bottas ohjasi oikealle, koska sinne suuntaa Leclercinkin normaali ajolinjan olisi kuulunut viedä, eikä vasemmalle Bottaksen päälle. Sit kun huomasi Ferkun tulevankin päin, koetti väistää vasemmalle, mutta se taas oli jo myöhästä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 299
Viestejä
4 534 303
Jäsenet
74 784
Uusin jäsen
vanahabanjo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom