Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No värikäs on tietysti HAM, haisevan ite mieltäisin RIC, kun joi shamppanjaa ajokengistä. Maukas vois terminä liittyä ulkonäköön/olemukseen, mutta kun olen heteromies, niin en ole kuskeja sillä silmällä katsonut.Ketkä sitten kuuluvat määritelmään värikäs, haiseva ja maukas?
Hämishän kasvatti kai mestaruuskisan pistejohtoaan kakkoseen joten hyvä kisa.Olipas hämikseltä huono kisa. Ekasta lähtörivistä neljänneksi ja Bottaskin olisi menny ohi ilman tallimääräyksiä.
Ei tuota nyt ihan noin kirjaimellisesti tarvinnut ottaa. Tylsä peesailijahan tuo Valtteri vähän tahtoo olla. Toisessa ääripäässä löytyy vaikka PerCrashstappen. Nice guys finish last.Ketkä sitten kuuluvat määritelmään värikäs, haiseva ja maukas?
Määritelmä on omaan korvaan särähtänyt jotenkin erikoisena niin päätin kattoa mitä huumoria vastakohdasta saadaan irti. Värikkäimmät kuskit on "tappi" ja "lerssi", mangusti välillä hieman väärällä tavalla. Eiköhän jokainen saa marinadin kisan aikana...Ei tuota nyt ihan noin kirjaimellisesti tarvinnut ottaa. Tylsä peesailijahan tuo Valtteri vähän tahtoo olla. Toisessa ääripäässä löytyy vaikka PerCrashstappen. Nice guys finish last.
Tuli ihan kylmät väreet kun alkoi podiumilla soimaan ensin Saksan ja sen jälkeen Italian kansallislaulut. Edellisestä kerrastakin taisi olla jo melkein vuosi. Jotenkin tuo yhdistelmä on muisto vanhoista ja paremmista ajoista
Ihan ymmärrettävää että kiukuttaa kun olet ollut koko viikonlopun nopeampi ja talli kairaa taktiikassa kakkoseen ja lahjoittaa voiton tallikaverille. Ennemminkin osoittaa ettei tule hiljaa ottamaan apukuskin roolia, kuten suomalaisilla on ollut noissa tilanteissa tapana. Jos ei Ferrarille kelpaa niin ottajia Leclercille kyllä löytyy.Leclerc ajaa hienoa kautta, mutta tuon lapsellisen kiukuttelun mitä nähtiin taas kisan jälkeen, voisi jättää vähemmälle.
Miehen pitäisi muistaa kuitenkin että ajaa vasta eka kauttaan Ferrarilla eikä ole vielä siinä asemassa että voi asettaa kovin kummosia vaatimuksia marssijärjestyksestä, olkoonkin että on pisteissä Vettelin edellä.
Ja jos Bottas olisi ajanut urku auki, olisi Albon takana saanut nostettua myös omaa kierrosnopeuttaan ja mahdollisesti ohittanut Hamiltonin varikkopysähdyksen aikana.Tosin, kuten Valtteri itsekin sanoi, päätyi hän tuohon tilanteeseen vain aikaisemman varikkopysähdyksen ansiosta. Edellä ajavalla on tallin sisällä oikeus parempaan taktiikkaan.
Myös myönsi, ettei ole varmaa, olisiko Vettel ollut toinen (eli tallille 1-2), mikäli taktiikka olisi pelattu toisin.Yhtäläilla kuten Mercedeksen olisi pitänyt pysäyttää Hamilton heti aikaisimmalla mahdollisella hetkellä olisi Ferrarin pitänyt tuoda Leclerc ensimmäisenä sisään. Yleisesti talleissa sovittu sääntö on, että tallin ensimmäisenä radalla ollut kuljettaja saa undercutin. Leclerc sanoi haastattelussaan, että nyt ei noudatettu sovittua varikkotaktiikkaa. Tottakai Vettelin aikaisempi pysähdys palveli tässä tapauksessa tallin etua ja jos seurasit kisan jälkeisen haastattelun, Leclerc kertoi ensimmäisenä olevansa iloinen tallin puolesta tuloksesta.
Kyllä siellä ohi pääsee, mutta kärki halusi säästää renkaita joten siksi kukaan ei halunnut lähteä repimään. Mutta olihan tuo ihan naurettavaa siltikin, yli 10s hitaampaa vauhtia kuin aika-ajoissa. Todellinen kuninkuusluokka.Minkähän takia tuollaisilla radoilla ajetaan f1 kilpailua, jos ei ohi pääse millään. Kilpailun alku oli melkoista köröttelyä
Todellinen kuninkuusluokka.
Ymmärrän kyllä tysin Leclercin tuohtumuksen mutta toisaalta Ferrarin kannalta todennäköisesti parempi näin. Talli sai maksimipisteet ja Vettelin voiton voisi kuvitella olevan tallin näkökulmasta parempi, vapauttaa sitä ajamista ja tuo itsevarmuutta takaisin. Jatkossa tietysti toivoisi silti, että Ferrari antaisi kuskien kisata vapaasti sekä tasavertaisesti ja ei suosisi kumpaakaan.
Ferrarin olisi järjen mukaan pitänyt kertoa Leclercille että Vettel tuli varikolle, ja siten antaa pojalle tilaisuus ajaa mahdollisimman kova kierros pysyäkseen Vettelin edellä. Mutta näin ei tehty. "Miksiköhän?"
Russell ajeli jossain vaiheessa yli 2s nopeampia kierroksia kuin Leclerc keulassa.Kyllä siellä ohi pääsee, mutta kärki halusi säästää renkaita joten siksi kukaan ei halunnut lähteä repimään. Mutta olihan tuo ihan naurettavaa siltikin, yli 10s hitaampaa vauhtia kuin aika-ajoissa. Todellinen kuninkuusluokka.
Kun Vettel meni varikolle niin Leclercin olisi pitänyt ottaa Ferrarista kaikki irti. Hän kuitenkin päätti jatkaa 1:49 köröttelyä. Vettel iski heti 1:45 kierroksen. Game over
Tiimi ei edes maininnut Vettelin pitstopista. Aika perus suoritus Ferrarin varikkomuurilta.Koska Leclercille ei kerrottu ajoissa Vettelin pitistä ja tekemisistä. Tiimihän sieltä sanelee kisatilanteen ja tavoitteelliset kierrosajat. Ei noilla kuskeilla ole siellä auton sisällä juurikaan käsitystä kisan kokonaistilanteesta.