Tuo Bottaksen virhe oli kyllä erittäin iso moka tässä kohtaa kautta. Jos Bottas olisi ajanut neljänneksi ja ottanut ne pisteet mitä siitä olisi irti saanut ja lisäksi menestynyt hyvin Unkarissa, niin siitä olisi ollut hyvä lähteä kesätauolle. Hamilton kun yleensä tauolta palatessaan on todella hyvä, niin olisi edes jollain tavalla voinut pistää kampoihin.
Nyt piste-ero kasvoi entisestään eikä Bottas saanut mitään irti koko viikonlopusta, armottoman vitutuksen lisäksi siis.
Suuri riski on nyt, että kun kesätauolta palataan, niin Bottas laitetaan Hamiltonin mestaruuden apumieheksi ja voittaa ei saa ennenkuin mestaruus on hankittuna.
Niinpä. Ja koska Verstapilla ainakin viimeisten parin voiton osalta on pakostikin kohtalainen momentum päällänsä, Hamiltonkin joutuu asennoitumaan niin että todellinen vastustaja, joka pitää lyödä tulevissa tämän kauden jäljellä olevissa kisoissa, on Verstappen eikä Bottas, joka on lyötävissä tarpeen tullen myös tallimääräyksellä.
Bottaksenkin kohtalona lienee pyrkiä pitämään takanaan Verstappen, Vettel etc., ei suinkaan enää voittamaan mestaruutta.
Ja todettakoon vielä että jo aiemmin esittämäni skenaario siitä, että kauden lopussa Hamiltonilla voi olla enemmän maailmanmestaruuksia kuin Bottaksella voittoja, on edelleen täysin mahdollinen. Ainakin se on taas hieman lähempänä realisoitumista.
Juice Leskinen kirjoitti aikanaan kappaleessa Per Vers, runoilija:
"Mä seuraan suuntaa kirkkaan johtotähden,
pyörät pyörii, päivät vierähtää.
Ei tärkeää se ole, mä miksi lähden,
on tärkeää vain se mä miks en jää,
mä miks en jää. Juu uu uuu."
"Mä olen kukka jonka kylmä katse raiskaa,
ja minun toiveet kaikki valuu hiekkaan.
Ja sateet tulee ja minut maahan paiskaa,
en miekkaan tartu ja silti hukun miekkaan,
hukun miekkaan."
Kyseessä ei sentään onneksi ollut Per Verstappen eivätkä sanat liity Bottakseen mitenkään.