F1 2019 - Saksan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Itse moka oli muutaman sentin luokkaa eli pieni virhe, mutta vaikutus on vain suuri.
Niin. On melko sama myöhästyykö junasta 5 sekuntia vai 5 minuuttia, koska se meni jo kummassakin tapauksessa. Toki, olisihan Bottas voinut myös ajaa seinään niin että henki tai raajoja lähtee joten siihen verrattuna pieni virhe.
 
Ei, vaan Bottas ajaa mersulla mestaruudesta Hamiltonia vastaan, muut ei.
Siinä se pieni ero kun pään pitäisi kestää. Tallikaveriaan vastaan ja vielä maailmanmestaruudesta.
Bottas pärjää varmasti muissa talleissa.
Miten se pieni virhe liittyi päähän ja kummasta päästä on nyt kyse, ylä vai ala? Jos liukastelet talvella autolla niin sinulla ei siis pää kestä.
 
Miten se pieni virhe liittyi päähän ja kummasta päästä on nyt kyse, ylä vai ala? Jos liukastelet talvella autolla niin sinulla ei siis pää kestä.
Mitä ihmettä sä nyt vänkäät ihan päivänselvästä asiasta ja teet jotain aivan ihmeellisiä vertauksia ja puhut kuskeista jotka eivät asiaan liity millään tavalla? Bottas ja kaikki muutkin sen tietää, että hän ainakin eiliseen asti taisteli maailmanmestaruudesta sarjan parhaalla kalustolla ja nyt olisi ollut miljoonan taalan paikka kaventaa piste-eroa Hamiltoniin, kunhan olisi tuonut auton varmasti maaliin. Kyllä se jotain pään kestävyydestä kertoo, jos ja kun ei tuota saanut suoritettua. Turha sitä mihinkään Hamiltoniin on verrata, kun se on jo näyttönsä antanut muutaman mestaruuden muodossa, omaa aivan satumaisen tuurin ja ajaa muutenkin omilla säännöillään. Verstappen voitti kisan vaikka pyörähti, niin ei senkään pää nyt aivan heikoin voi olla, kun ei pahemmin jalka pyörähdyksen jälkeen kaasulta noussut.
 
Mitä ihmettä sä nyt vänkäät ihan päivänselvästä asiasta ja teet jotain aivan ihmeellisiä vertauksia ja puhut kuskeista jotka eivät asiaan liity millään tavalla? Bottas ja kaikki muutkin sen tietää, että hän ainakin eiliseen asti taisteli maailmanmestaruudesta sarjan parhaalla kalustolla ja nyt olisi ollut miljoonan taalan paikka kaventaa piste-eroa Hamiltoniin, kunhan olisi tuonut auton varmasti maaliin. Kyllä se jotain pään kestävyydestä kertoo, jos ja kun ei tuota saanut suoritettua. Turha sitä mihinkään Hamiltoniin on verrata, kun se on jo näyttönsä antanut muutaman mestaruuden muodossa, omaa aivan satumaisen tuurin ja ajaa muutenkin omilla säännöillään. Verstappen voitti kisan vaikka pyörähti, niin ei senkään pää nyt aivan heikoin voi olla, kun ei pahemmin jalka pyörähdyksen jälkeen kaasulta noussut.
Siellä oli onnekkaampia pyörähdystensä kanssa. Ei se liity päähän vaan tarkkuuteen, että pysyy tietyllä linjalla. Kyllä niitä pisteitä koitetaan ottaa niin paljon kuin mahdollista, nimeä kuski kuka ei alle sekunnin päässä koita ohittaa? Sillä säästää aikaa, jos ei nosta jalkaa polkimelta, tuskin nostaa kukaan muukaan tuolla. Miksi sitten aina vertaatte Hämikseen, jos se on turhaa? Jos joku olisi ajanut Bottasta päin niin ensimmäinen kommentti olisi, että pää ei kestänyt, vaikka vika olisi toisessa kuskissa.
 
Jos joku olisi ajanut Bottasta päin niin ensimmäinen kommentti olisi, että pää ei kestänyt, vaikka vika olisi toisessa kuskissa.
Niin että mitä? :facepalm:

Jos joku kilkkaa kenet tahansa ulos niin ei silloin ole sillä ”uhrilla” mitään tekemistä kestääkö pää vai ei. Olet uhri ja thats it.

Jos itse ajat paineistuksen alla tehden kriittisen virheen, jonka seurauksena tulos on täysi fiasko, niin silloin kuljettajalla ei pää kestä.

Huomaatko eron näiden kahden tapauksen välillä? On sanomattakin selvää, että Bottas on ollut pitkän aikaa löysässä hirressä tulevaisuutensa suhteen; johan Mersun suhtautuminen sopimusasioihin sen kertoo. Tällä hetkellä Bottas ei mielestäni (tai monen muunkaan) aja sillä tasolla, että ansaitsisi sarjan parhaan auton käyttöönsä.

Tuleeko se paine tallilta, itseltään, vaimoltaan, medialta tai vaikka mummolta Suomesta, sillä ei ole väliä. Vain sillä on väliä, että olet tasaisen hyvä suorittaja ja osaat käsitellä ne paineet oikealla tavalla, jotta performanssi on MM-taistelun vaadittavalla tasolla. Tällä hetkellä se ei sitä ole.
 
Niin että mitä? :facepalm:

Jos joku kilkkaa kenet tahansa ulos niin ei silloin ole sillä ”uhrilla” mitään tekemistä kestääkö pää vai ei. Olet uhri ja thats it.

Jos itse ajat paineistuksen alla tehden kriittisen virheen, jonka seurauksena tulos on täysi fiasko, niin silloin kuljettajalla ei pää kestä.

Huomaatko eron näiden kahden tapauksen välillä? On sanomattakin selvää, että Bottas on ollut pitkän aikaa löysässä hirressä tulevaisuutensa suhteen; johan Mersun suhtautuminen sopimusasioihin sen kertoo. Tällä hetkellä Bottas ei mielestäni (tai monen muunkaan) aja sillä tasolla, että ansaitsisi sarjan parhaan auton käyttöönsä.

Tuleeko se paine tallilta, itseltään, vaimoltaan, medialta tai vaikka mummolta Suomesta, sillä ei ole väliä. Vain sillä on väliä, että olet tasaisen hyvä suorittaja ja osaat käsitellä ne paineet oikealla tavalla, jotta performanssi on MM-taistelun vaadittavalla tasolla. Tällä hetkellä se ei sitä ole.
Ei tuolla kerkee ajatella mitään kesken nopean mutkan, mutta teidän logiikka on, että pää ei kestä. Painetta siellä saattaa olla vaikka perseessä, mutta ei sitäkään kerkeä ajatella kuin vasta suoralla. Silloin kun yritetään enemmän niin niitä virheitä voi tulla ja tuli aika monelle, mutta pään kestämisestä ei ollut mitään puhetta muiden kohdalla, miksi löytyy aina yksi poikkeus? Minä tässä käsittelen tuota teidän monien logiikkaa.

Myönsi virheensä, meni hieman leveäksi, paikkakin oli optimaalisesti väärä. Itse sanoin ääneen, että se oli siinä tältä kaudelta, mutta en todellakaan sanonut, että pää ei kestä. Ja jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuossa Bottaksen tilanteessa mistään pään kestämisestä ollut kysymys. Enemmänkin riskinotosta. Oli tilaisuus pienellä riskillä kaventaa piste-eroa enemmän kuin varmasti maaliin ajelemalla. Kuka tahansa kilpa-autoilija, joka haluaa voittaa olisi yrittänyt Bottaksen saappaissa myös ohitusta. Joskus käy näin ja nyt vain pahin vaihtoehto sattui realisoitumaan. Pään kestäminen nähdään sitten siinä miten tämän viikonlopun tulos vaikuttaa loppuihin ajettaviin kilpailuihin.
 
Nuo on tosi pienestä kiinni (erityisesti märällä ajettaessa), mutta kyllä se pään kestävyys vaikuttaa niihin pieniin asioihin. Esim. kauden ekassa kisassa Bottas oli kuin itse varmuus kun hän oli jotenkin onnistunut psyykkaamaan itsensä oikein. Siinä ikäänkuin tunsi että tuo mies ei juuri tällä hetkellä tee omia virheitä. Meni nopeasti ohi.

Toki ei asiaa helpota että toisessa ylivoimaisessa autossa istuu kaikkien aikojen paras (Sennan ohella) aika-ajokuski, joka on myös aivan käsittämätön Hannu Hanhi kisasta toiseen. Senhän takia Rosberg lopetti kun tajusi itsekin että hänen temppunsa ei mitenkään ole toistettavissa ja suunta olisi pakostikin alaspäin.
 
Leclerk:
– Ulosajoalue on kuin dragster-rata. Sinne ajautuminen on hyvin vaarallista. Virheeni ei ollut valtava, mutta radan ulkopuolelle ajautumisen jälkeen minulla ei ollut lainkaan kontrollia autostani.

Hülkenberg:
– Kuivalla kelillä asfaltti on hyvä, mutta sateella se oli aivan järjetön. Minun ei olisi pitänyt ajautua ulos, mutta millä tahansa muulla radalla pystyy vain palaamaan radalle, eikä mitään tapahdu, Hülkenberg sanoi Formula 1-sivuston mukaan.

giphy.gif


Vitun nykykuskit.
 
"Minun ei olisi pitänyt ajautua ulos, mutta millä tahansa muulla radalla pystyy vain palaamaan radalle, eikä mitään tapahdu, Hülkenberg sanoi Formula 1-sivuston mukaan."

Ja tuossa aika pitkälti se syy minkä takia tämä kisa oli katsojille niin jännittävä ja viihdyttävä. Kerrankin virheillä oli myös seuraamuksia.
 
Voi kyynel, kun vanhan koulukunnan rata kostaa välittömästi, jos ajaa ulkopuolelle eikä ole jatkutonta asfaltointia pelastamassa.
Pointti kuskeilla taisi olla että asfalttia oli mutta se oli jopa pahempaa kuin soralle joutuminen koska sileää ja täynnä öljyä... :)
 
Kummasti vaan muuan Kimi Räikkönen onnistu välttämään seinään ajamisen, vaikka meni ihan samassa paikassa pihalle kun muutkin.
Kimillä kävi vaan kamala tuuri, kuten Sainzilla.

Tuskin kukaan kuskeista olisi ottanut siihen mutkaan harkittua riskiä, jos olisi ollut tiedossa minkälainen jäärata siellä odottaa.

Nykykuskit yhyyy, vaikka aina on suurin osa kuskeista itkenyt turvallisuudesta. :rolleyes:
 
Kimillä kävi vaan kamala tuuri, kuten Sainzilla.

Tuskin kukaan kuskeista olisi ottanut siihen mutkaan harkittua riskiä, jos olisi ollut tiedossa minkälainen jäärata siellä odottaa.

Nykykuskit yhyyy, vaikka aina on suurin osa kuskeista itkenyt turvallisuudesta. :rolleyes:

Mikä tuuri Kimillä kävi? Ei lyöny jarruja lukkoon ja rukoillu jeesusta, vaan "räpelsi" läpi ja selvisi. Suurin osa kuskeista? Eli ketkä? Ja kuka itki?
 
Mikä tuuri Kimillä kävi? Ei lyöny jarruja lukkoon ja rukoillu jeesusta, vaan "räpelsi" läpi ja selvisi. Suurin osa kuskeista? Eli ketkä? Ja kuka itki?
Eipä siinä Leclerc tai Hamiltonkaan lukitellut. Tuuria missä kulmassa/vauhdissa tuonne "jäälle" ajautui. Ihan sama kuin Hamiltonin ja Bottaksen identtinen spinnaus T1. Tässäkin taitaa joku uskoa Hamiltonin taitoon kun ei osunut seinään. :rolleyes:

Jos itkujen historia kiinnostaa niin lähde liikkeelle vaikka Jackie Stewartin ajasta.
 
Eipä siinä Leclerc tai Hamiltonkaan lukitellut. Tuuria missä kulmassa/vauhdissa tuonne "jäälle" ajautui. Ihan sama kuin Hamiltonin ja Bottaksen identtinen spinnaus T1. Tässäkin taitaa joku uskoa Hamiltonin taitoon kun ei osunut seinään. :rolleyes:

Jos itkujen historia kiinnostaa niin lähde liikkeelle vaikka Jackie Stewartin ajasta.

Itseasissa voisin uskoa, että Bottas/Hamilton ajatteli reagoi erilailla tilanteeseen. Lopputulemaa kumpikaan ei varmasti ennakoinut. Toinen kokeili erilailla ja toinen toisellalailla. Näkee kyllä kun uusintoja katsoo. Mut munkista oli kyse tottakai.

edit: kaikki ajautu abauttiarallaa samassa kulmassa, jos vähäänkään oikealla vauhdilla tulleet mutkaan (jonka olettaa noilta),

Joka tapauksessa, jotku meni seinään, toiset ei. SUURIN OSA EI.

edit2: eikä se mitää tuuria edelleenkään ollut ettei Kimi seinään ajanut. Kimi ei vaa ajanut liian lujaa mutkaan ja händläs pienen virheen.
 
Viimeksi muokattu:
Siis ulos/rikki ajoi ainakin kolme kuljettajaa autonsa, HUL, LEC, BOT. Kolme otti homman haltuun VER, RAI, HAM. "Suurin osa ei, " millä matikalla? @emagdnim
 
Siis ulos/rikki ajoi ainakin kolme kuljettajaa autonsa, HUL, LEC, BOT. Kolme otti homman haltuun VER, RAI, HAM. "Suurin osa ei, " millä matikalla? @emagdnim

Neljä(?) ajo ulos, loput ei. Matikka on kala.

edit: ja puhuin seinään ajamisesta. Sitä madetta käytin..
 
Viimeksi muokattu:
Kolme otti homman haltuun VER, RAI, HAM
Joo oikeestaan vain Kimi otti haltuun. Verstappen spinnas jo aiemmin ja veti 360 ennen kuin saavutti tuon jääradan.

Ja Sainzilla kävi säkä ettei mennyt seinään asti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 535
Viestejä
5 040 852
Jäsenet
80 697
Uusin jäsen
ojjjjj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom