F1 2018 - Monacon GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Jahas, Ocon myöntänyt että hän väisti Hamiltonin tieltä tallimääräyksen vuoksi, Mersun asiakkaat ei saa tehdä hommista liian vaikeaa Mersuille kuulemma. Wolff todennut vain että "niin se vain menee".
Ois voinut olla Kimi podiumilla

Hätkähdyttävä myöntö: kilpailevan tallin kuski väistyi tarkoituksella Lewis Hamiltonin tieltä
Toisaalta voi sanoa, että se oli Oconin oman kisan kannalta ihan järkevä veto. Hamiltonin takana pitäminen väkisin olisi vain hidastanut hänen omaa nopeuttaan, kuluttanut renkaita ja lisännyt keskeytysriskiä. Ja Hamilton olisi joka tapauksessa päässyt edelle, koska oli jo stoppinsa tehnyt kun taas Ocon ei.

Ocon ajoi kisaa takanansa olevia vastaan, ei edellään olevia. Koska nopeusero oli niin selvä.
 
Hamiltonin takana pitäminen väkisin olisi vain hidastanut hänen omaa nopeuttaan, kuluttanut renkaita ja lisännyt keskeytysriskiä.

Kisaa katsomatta, ei tällä radalla. Koska Ricciardo voitti puolikuntoisella autolla ei Ocon olisi ehjällä autolla joutunut tekemään mitään omaa kisaa haittaavaa pitääkseen Hamiltonin takanaan.
 
Kisaa katsomatta, ei tällä radalla. Koska Ricciardo voitti puolikuntoisella autolla ei Ocon olisi ehjällä autolla joutunut tekemään mitään omaa kisaa haittaavaa pitääkseen Hamiltonin takanaan.
Olisi, jos Hamilton olisi lähtenyt ohitusta etsimään. Ricciardo-Vettel tilanne oli aika toisenlainen, kun molemmilla oli ongelmia.
 
Olisi, jos Hamilton olisi lähtenyt ohitusta etsimään. Ricciardo-Vettel tilanne oli aika toisenlainen, kun molemmilla oli ongelmia.
Tämän vuoksi radan nopein auto ilman ongelmia lensi kaikkien ohi.. eiku ai niin, eihän se tehnytkään niin, vaan pääsi tuskien kautta juuri ja juuri keskikastiin asti
 
Tämän vuoksi radan nopein auto ilman ongelmia lensi kaikkien ohi.. eiku ai niin, eihän se tehnytkään niin, vaan pääsi tuskien kautta juuri ja juuri keskikastiin asti
Mutta pääsi sinne asti, ohittamalla.

Ja selvennetään se, että en minäkään tuollaisista määräyksistä tykkää, mutta ei siinä mitään haittaa tullut Oconillekaan.
 
Google Mapsista kun tuota rataa katselee, niin ohituspaikan vois ehkä saada poistamalla shikaanin tunnelin jälkeen ja lisäksi pitäisi tehdä sitten suoran päähän uusi mutka-alue, jossa olisi kunnolliset turva-alueet. Sitten voisi mahdollisesti jonkinlaisen ohituspaikan saada tehtyä. Muita paikkoja ei radalla oikein olekaan, mitä voisi muokata kun aina tulee jokin vastaan, meri, talo yms. Aika hyvin näki jo ennen kisaa kun oli juttua pääsuoralta, niin ei toimittaja meinannut edes mahtua mukaan.

"Korjaisit" radan parasta ohituspaikkaa sen sijaan, että koittais jotain lisää keksiä?
 
"Korjaisit" radan parasta ohituspaikkaa sen sijaan, että koittais jotain lisää keksiä?
Juurihan siinä todettiin, ettei muualla oikein ole tilaa keksiä mitään. Siksi radan parhaan ohituspaikan parantaminen ei välttämättä ole huono idea.
 
Kyllähän perstappi ajaa osaa,siitä ei ole mitään epäselvyyttä,mutta kypsyys puuttuu.Monacossa ajoi kyllä varsin siististi,vaikka vähän odotinkin että kikkailisi itsensä tai jonkun muun pihalle.
 
Juurihan siinä todettiin, ettei muualla oikein ole tilaa keksiä mitään. Siksi radan parhaan ohituspaikan parantaminen ei välttämättä ole huono idea.

Rataa voisi pidentää. Uusi pätkä johonkin kohtaan, joka ei legendaarisimpia mutkia poista. Se shikaanin jälkeinen mutka ei mikää hirveän hyvä paikka ole ohituksille, vaikka siihen eturenkaat vierekkäin pääsisi, mutkan ulkona oleva voittaa. Siinä ku ei voi puskea ulos tai syöksyä sisältä, kärsimättä itse. Tiukille voisi laittaa, mut vaarallista seki oman auton terveyden kannalta. Shikaania tulisi ikävä. Se kun on ainoita paikkoja, jossa on tilaa ulosajolle ja isommalle riskille (ohittajan kannalta).

edit: "kehitys kehittyy". Kyllä Monacoonkin saisi koskea jo. Ei se rataprofiili ole se, joka tekee Monacon.
 
Viimeksi muokattu:
Ennemmin koko Monaco pois, ku alkaa muuttaa sitä.
Jos joskus säännöt muuttuu monacolle suotuisaks, ni sit ehkä takas sinne.
 
Voi tuolla mun puolesta aika-ajot ajella mutta kisa on ihan turhake. Eli jos tarvii saada Monacossa suoritettua se näytösajo niin voisi jakaa pisteet vaikka suoraan aika-ajon perusteella. Tehdä vaikka jonkun erityylisen järjestelyn, että tunnin saa tykittää aikoja tauluun. (Lähinnä siis tällainen "heitto", ei tuonne oikeasti tarttis mennä ollenkaan.)

Millä tavalla sääntöjen pitäisi muuttua, että Monaco siitä hyötyisi merkittävästi?

Kait tuolla pystyisi ehkä ohittamaan, jos autolla olisi helpompi seurata toista ja jos ne olisivat kapeampia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom