F1 2018 - Azerbaidzhanin GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
"...Ja vain siksi, koska mies ei istu nykyaikaiseen F1-kuljettajan muottiin, jossa mitään ei saa tehdä tai pienikin virhe katsotaan osoittavan kuljettajan taidottomuuden...."

Eli säännöistä tai toisten turvallisuudesta ei tarvitse välittää ? Sekö on tuon kirjoittajan pointti?

"...Silloin tällöin saa kolista, jos vastapainoksi nähdään rohkeita ja upeita ajosuorituksia..."

Onhan romuralli jo olemassa, Vestappenille toivon uranvaihtoa ko. lajiin.
 
Vetihän hamikin esim. kimin perseeseen kanadassa kun kimi oli varikon portilla pysähdyksissä koska valo oli punainen ja puusilmä hamilton ei huomannut.
Ei tullut mitään vaikka pilasi kimin kisan

Pieni viilaus tuohon, Hamilton sekä Rosberg, joka ajoi samalla Hamiltonin auton perään, saivat siitä seuraavaan kisaan 10 lähtöruudun rangaistuksen
 
En ole useampia kolumneja tuolta tyypiltä lukenut, mutta tuo kirjoitus edustaa nykyaikaista somejournalismia, jossa on kaksi mielipidettä ja ne toiset on vihaajia.

Kolumnista nousee kuitenkin esille eräs tärkeä seikka, joka on ollut Max Vestapennin tähänastisen F1-uran keskeinen vaikutin. Sääntöjenmukaisuus.

Verstappenin tullessa mukaan puhuttiin paljon siitä, että kontakteista ohitustilanteissa rangaistaan liian jyrkästi ja kuljettajien pitäisi antaa kisata vapaammin. Piti saada parempaa showta, joten sääntöjen tulkintaa löysennettiin. Tämän seurauksena oli sitten hyvin ailahtelevaa ja epäjohdonmukaista tuomaritoimintaa kisojen välillä tuomarien vaihtuessa.

Teinipoika Max osui sitten paikalle juuri tuona ajankohtana ja sai paljon törttöilyjään katsotuksi läpi sormien, koska tuomarit eivät tienneet oikein miten toimia. Talli tietenkin tuki kaikissa tilanteissa julkisesti. Nyt lopputuloksena on kuljettaja, joka katsoo saavansa blokkailla kilpailijoitaan miten haluaa.
 
Muuten hyvä mutta tekstistä näyttäisi olevan puolet puppua ja loput puutaheinää. Okei, ei kirjaimellisesti, mutta paljon kuitenkin.

Jos et tuon enempää avaa että mikä on puppua niin aika turha kommentti.

Kolumnista nousee kuitenkin esille eräs tärkeä seikka, joka on ollut Max Vestapennin tähänastisen F1-uran keskeinen vaikutin. Sääntöjenmukaisuus.

Verstappenin tullessa mukaan puhuttiin paljon siitä, että kontakteista ohitustilanteissa rangaistaan liian jyrkästi ja kuljettajien pitäisi antaa kisata vapaammin. Piti saada parempaa showta, joten sääntöjen tulkintaa löysennettiin. Tämän seurauksena oli sitten hyvin ailahtelevaa ja epäjohdonmukaista tuomaritoimintaa kisojen välillä tuomarien vaihtuessa.

Parempaa showta varmaan kaikki haluaa? Juuri sitähän RedBullit tarjosi. Ailahteleva tuomarilinja tuskin on kuskien vika.

Teinipoika Max osui sitten paikalle juuri tuona ajankohtana ja sai paljon törttöilyjään katsotuksi läpi sormien, koska tuomarit eivät tienneet oikein miten toimia. Talli tietenkin tuki kaikissa tilanteissa julkisesti. Nyt lopputuloksena on kuljettaja, joka katsoo saavansa blokkailla kilpailijoitaan miten haluaa.

Max on ollut monessa mukana mutta tämä salaliittoteoria siitä, että tuomarit jotenkin maagisesti suojelisivat häntä on aika huvittava. Juuri Kiinassa Verstappen koppasi ihan ansaitusti penalttia ja taas Bakusta lisää. Lopputulos näyttäisi olevan kuljettaja joka Bakussakin esitti aivan huikeita otteita 40 kierrosta kunnes viimein ryssi homman yhdessä tallitoverinsa kanssa. Kummallekaan ei käynyt kuinkaan, vähän hiilikuitua meni palasiksi ja katsojat sai rahoilleen vastinetta. Silti kauhea itku käynnissä ja hätäisimmät potkimassa tätä valopilkkua pois sarjasta. Ei voi käsittää.
 
Viimeksi muokattu:
Silti kauhea itku käynnissä ja hätäisimmät potkimassa tätä valopilkkua pois sarjasta. Ei voi käsittää.
Täytyykö jonkun kuolla, että ymmärrät mikä Maxin tekemisissä on väärin? Ei helvetti tätä puolustelua...

Vain muiden kuskien taidot ja järki ovat tähän asti estäneet vakavat kolarit ja loukkaantumiset Maxin touhujen seurauksina.
 
Vain muiden kuskien taidot ja järki ovat tähän asti estäneet vakavat kolarit ja loukkaantumiset Maxin touhujen seurauksina.

Älä nyt kehtaa. Montako vakavaa loukkaantumista meillä on ollut viimeisen 10 vuoden aikana formuloissa? Aiemmin tässä oli video jossa kelattiin läpi Verstappenin töhöilyjä aiemmilta vuosilta. Väitän että yhdessäkään noista tilanteista ei olisi ollut normaalia suurempaa riskiä kuljettajan loukkaantumiselle jos osuma olisi tullut. Nytkin RedBullit kolautti ja yhtään mitään ei tapahtunut. Aivan naurettavaa aloittaa joku tuollainen pelottelu lajissa jossa jo lähtökohtaisesti on tietyt riskinsä. Jos ei riskejä haluta ottaa niin miksi ajetaan kilpaa?
 
Älä nyt kehtaa. Montako vakavaa loukkaantumista meillä on ollut viimeisen 10 vuoden aikana formuloissa? Aiemmin tässä oli video jossa kelattiin läpi Verstappenin töhöilyjä aiemmilta vuosilta. Väitän että yhdessäkään noista tilanteista ei olisi ollut normaalia suurempaa riskiä kuljettajan loukkaantumiselle jos osuma olisi tullut. Nytkin RedBullit kolautti ja yhtään mitään ei tapahtunut. Aivan naurettavaa aloittaa joku tuollainen pelottelu lajissa jossa jo lähtökohtaisesti on tietyt riskinsä. Jos ei riskejä haluta ottaa niin miksi ajetaan kilpaa?
Eihän tässä oo vielä Bianchinkaan pölyt laskeutuneet.
 
Aivan naurettavaa aloittaa joku tuollainen pelottelu lajissa jossa jo lähtökohtaisesti on tietyt riskinsä. Jos ei riskejä haluta ottaa niin miksi ajetaan kilpaa?
Säännöt on sitä varten, että ne riskit eivät olisi liian suuria. Verstappen tekee jatkuvasti sääntöjen vastaisia blokkailuja ja linjan muutoksia, jotka ovat pirun vaarallisia.
 
Onhan tuo Verstappenin toilailu tavallaan tuonu lisää tapahtumia ja katottavaa, mutta onko se kuitenkaa pitkän päälle Verstapenille itellekään hyväksi? Kaikissa näissä moottoriurheilusarjoissa osa suolasta tulee kolareista ja muusta hämmingistä, mutta oon itekki sitä mieltä että rajansa kaikella. Tähän asti Horner ja kumppanit vaan kuitannu, että Max on nii nuori poika vielä ja sen takia sattuu ja tapahtuu. Kolmattako vuotta se nyt tuola pörrää menemään, pitäs alkaa vähitellen oppia tavoille.
Rangaistuksesta en osaa sano, että pitäskö tulla jotain vai ei. Kai ne nyt tällä kertaa Red Bullilla antaa kuskeille sellasta palautetta joka käy rangaistuksesta. Sitte ois ollu eri asia, jos toisena osapuolena olis ollu jonku toisen tallin kuski.
 
Ei ole ollut, kun kuljettavat ovat niin taitavia ja älykkäitä. Max ei ole älykäs, vaikka taitoa onkin.

Lisätään vielä se, että lähelläpiti -tilanteinta ihan helvetisti.. tilanteita, joissa olisi pienelläkin muuttujien erolla tullu ruumiita. Tuuria on ollut eikä se loputtomiin kestä. Jos joku voi mennä vituiksi, se menee.. lopulta.

edit: toki on aina näitä ihmisiä jotka tyydyttää itseään, ku tapahtuu jotain fataalia.. niitäki löytyy, mut onneksi on vain säälittävä pieni vähemmistö. Halostakin voi olla montaa mieltä, mut totuus on, että voipi pelastaa jonkun hengen tai sit ei. Tarkoitan, että melko varmasti tulee lähivuosina tilanne, jossa Halo seivaa. Lähellä on jo viimevuosina käyty ettei kuskin selkäranka olis ollut muussia, ku auto yli olis tullu..
 
Viimeksi muokattu:
Max Verstappen olis täydellinen Ferrari kuski. Max ajattelee kuin Enzo Ferrari, voitto taikka kuolema. Enzo oli kova Gilles Villeneuve fanittaja. Gilles hajotti ferrareita liukuhihnalla mut Enzo tykkäs Villeneuven asenteesta. Mielummin auto seinään kuin toinen sija.
edit: Gilles oli hurja kaveri.
 
Viimeksi muokattu:
Max Verstappen olis täydellinen Ferrari kuski. Max ajattelee kuin Enzo Ferrari, voitto taikka kuolema. Enzo oli kova Gilles Villeneuve fanittaja. Gilles hajotti ferrareita liukuhihnalla mut Enzo tykkäs Villeneuven asenteesta. Mielummin auto seinään kuin toinen sija.

Röökiki oli joskus kaikkien mielestä jees ja upeeta. Ajat muuttuu.
 
Linjanvaihtaja Verstappen ja syöksypommi Riccardo maistelivat tällä kertaa kumpainenkin omaa lääkettään. Verstappenin syyksi tuo silti omissa kirjoissa 90% menee.

Ricciardon syöksypommi sisäkurviin saa kiitosta silloin kun se toimii. Nokka sisämutkaan viime hetkellä, ja mieluusti aloitetaan se ohitus jostain törkeän kaukaa. Kuitenkin kertaluokkaa turvallisempi kuski kuin Verstappen. Kummankaan ajotapa ei kerää kiitosta, ja aiheuttaa vaan vastapuolessa ennemmin tai myöhemmin vastareaktioita.

Huomaa että Verstappenin puolustajat ei ymmärrä lajista, saati rata-ajosta pätkän vertaa.

Kaksilla säännöillä kun pelataan (Verstappen vs. muut), niin näyttäähän se siltä että kaveri olisi erinomainen paikkansa puolustaja ja ohittaja.
 
Älä nyt kehtaa. Montako vakavaa loukkaantumista meillä on ollut viimeisen 10 vuoden aikana formuloissa? Aiemmin tässä oli video jossa kelattiin läpi Verstappenin töhöilyjä aiemmilta vuosilta. Väitän että yhdessäkään noista tilanteista ei olisi ollut normaalia suurempaa riskiä kuljettajan loukkaantumiselle jos osuma olisi tullut. Nytkin RedBullit kolautti ja yhtään mitään ei tapahtunut. Aivan naurettavaa aloittaa joku tuollainen pelottelu lajissa jossa jo lähtökohtaisesti on tietyt riskinsä. Jos ei riskejä haluta ottaa niin miksi ajetaan kilpaa?

Tuossa video mitä olisi esimerkiksi siinä Kimi vs Verstappen spa 2016 eteen kääntymisen ja jarrujen pumppaamisen kanssa Kimille käynyt, ellei Kimi olisi kerennyt reagoimaan tuohon tilanteeseen.

Tosin tuho olisi ollut melko varmasti huomattavasti pahempi, johtuen F1 autojen huomattavasti kovemmista nopeuksista.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 
Tuo (crash-tappen) törmäyshän oli pehmeä, koska Ricciardon molemmat eturenkaat osui Maxin takarenksisiin. Eikä sitä nopeuseroakaan tainnut kovin paljon olla.
Ihan samaa mieltä olen, että Maxilla on petrattavaa. Ricciardon ajamisesta ja nopeudesta kyllä ihan tykkään ja isompia virheitä ei ole juuri koskaan tullut.

Myös Räikkönen osasi aavistaa että romua saattaa tulla, koska koheltaja Max taas asialla :)

Tuossa vähän rajumpi törmäys, kun Webberin Red Bull törmää Heikki Kovalaisen auton perään. Kovalainen aloitti jarrutuksen aikaisemmin, koska auto oli paljon huonompi kuin nopea Red Bull.
 
Jos et tuon enempää avaa että mikä on puppua niin aika turha kommentti.
Tuossa lukee "Näkökulma:" joten se voi olla pelkkää puppua.

Nykyään kaikenlaista "Analyysiä" "kommenttia" "näkökulmaa".

Pelkkiä kirjoittajan mielipiteitä.

Kusipäähän tuo Max on se on fakta.
 
Älä nyt kehtaa. Montako vakavaa loukkaantumista meillä on ollut viimeisen 10 vuoden aikana formuloissa?
Se on täysin autojen ansiota. Ruumiita tulisi ihan eri tavalla, jos sarjassa ajettaisiin 90-luvun alun autoilla. Minä en tiedä, pitäisikö idioottimainen ajotapa hyväksyä vain sen takia, että tilastollisesti suuronnettomuuden riski on nolla turvallisten autojen vuoksi.

Kolari oli Ricciardon(kin) syytä sen vuoksi, että aiemmassa ohitustilanteessa hän oli ihan vässykkä Verstappenin kanssa. Hän pääsi jo kerran ohi mutta jätti sen jälkeen luukun auki radan vasemmalle puolelle ja Verstappen pääsi paremmalla kiihtyvyydellä tulemaan ohi. Ricciardon olisi pitänyt koukata vasemmalle ja pakottaa Verstappen jarruille siinä kohti. Näin Max tekee itsekin ja esimerkiksi Rosberg vakioi toimintatavan jo liki kymmenen vuotta sitten.

Jopa tyhmät eläimet oppivat, että jos heidän annetaan yhden kerran tehdä jotain, niin todennäköisesti se sallitaan myös seuraavalla kerralla. Kun Ricciardo olisi pelannut vähän aggressiivisemmin alussa, niin Verstappen ei olisi välttämättä lähtenyt blokkaamaan tyhmässä paikassa.

Olin jo vuosia sitten sitä mieltä, että Kiminkin on aivan turha itkeä "melkein kolarista" radioon, kun olisi väistämättä ja antaisi osua. No ei antanut, niin Verstappenista tuli kuljettajana vain tyhmempi.

Tuossa lukee "Näkökulma:" joten se voi olla pelkkää puppua.

Nykyään kaikenlaista "Analyysiä" "kommenttia" "näkökulmaa".
Sitä kutsutaan clickbaitiksi. Kirjoitetaan sivun täydeltä pelkkää paskaa, johon ei uskota itsekään, ja sitten lampaat levittelevät suutuspäissään kirjoitusta ympäri nettiä. Klikkejä, klikkejä, klikkejä.
 
Tuossa lukee "Näkökulma:" joten se voi olla pelkkää puppua.

Nykyään kaikenlaista "Analyysiä" "kommenttia" "näkökulmaa".

Pelkkiä kirjoittajan mielipiteitä.

Sitä kutsutaan clickbaitiksi. Kirjoitetaan sivun täydeltä pelkkää paskaa, johon ei uskota itsekään, ja sitten lampaat levittelevät suutuspäissään kirjoitusta ympäri nettiä. Klikkejä, klikkejä, klikkejä.

Niin, mielipidekirjoitushan se on. Edelleen aika turhia kommentteja jos ei pysty tuon tarkemmin erittelemään että mikä kirjoituksessa/mielipiteessä on puppua/paskaa ja mistä syystä. Argumentit olleet aika vähissä.

Se on täysin autojen ansiota.

Edellisen keskustelijan mukaan se oli älystä kiinni. Ja ilmeisesti vielä siten, että Verstappen on kautta historian tyhmin kuljettaja. :lol:

Ruumiita tulisi ihan eri tavalla, jos sarjassa ajettaisiin 90-luvun alun autoilla. Minä en tiedä, pitäisikö idioottimainen ajotapa hyväksyä vain sen takia, että tilastollisesti suuronnettomuuden riski on nolla turvallisten autojen vuoksi.

Totta kai riskin määrä vaikuttaa ajotapaan. Pienet kosketukset on helppo sallia jos tiedetään että loukkaantumisriski on käytännössä nolla. Se on taas sitten eri asia onko ajotapa idioottimainen jos pieniä kosketuksia tulee...

Kolari oli Ricciardon(kin) syytä sen vuoksi, että aiemmassa ohitustilanteessa hän oli ihan vässykkä Verstappenin kanssa. Hän pääsi jo kerran ohi mutta jätti sen jälkeen luukun auki radan vasemmalle puolelle ja Verstappen pääsi paremmalla kiihtyvyydellä tulemaan ohi. Ricciardon olisi pitänyt koukata vasemmalle ja pakottaa Verstappen jarruille siinä kohti. Näin Max tekee itsekin ja esimerkiksi Rosberg vakioi toimintatavan jo liki kymmenen vuotta sitten.

Totta kai ovi pitää sulkea jos siihen vaan mahdollisuus on. Oconinkin olisi pitänyt laittaa ovi kiinni Kimiltä alussa, jos kerran oli edellä, eikä mussuttaa jälkikäteen. Koska mitenkään muuten ei Ocon olisi tuossa tilanteessa selvinnyt ensimmäisenä ulos seuraavasta mutkasta.

Palaan vielä tuohon mielipidekirjoitukseen sen verran, että tästä keskustelusta jää sellainen mielikuva, että Verstappenin ajo nähtiin alusta loppuun idioottimaisena. Kaikki on varmaan yhtä mieltä siitä, että kolaritilanteessa Verstappen ajoi väärin mutta aika erikoista nähdä myös kisan muut ajosuoritukset idioottimaisina, etenkin kun mikään taho ei ole ollut niistä vaatimassa edes minkään sortin rangaistuksia. Päinvastoin, käytännössä kaikkialla muualla paitsi ilmeisesti io-techin formulapalstalla hehkutetaan Red Bullien kisailua. Erikoista on, täytyy sanoa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Palaan vielä tuohon mielipidekirjoitukseen sen verran, että tästä keskustelusta jää sellainen mielikuva, että Verstappenin ajo nähtiin alusta loppuun idioottimaisena. Kaikki on varmaan yhtä mieltä siitä, että kolaritilanteessa Verstappen ajoi väärin mutta aika erikoista nähdä myös kisan muut ajosuoritukset idioottimaisina, etenkin kun mikään taho ei ole ollut niistä vaatimassa edes minkään sortin rangaistuksia. Päinvastoin, käytännössä kaikkialla muualla paitsi ilmeisesti io-techin formulapalstalla hehkutetaan Red Bullien kisailua. Erikoista on, täytyy sanoa

Ei ole tuttua sellainen, että täydellisen hieno kisa muuttuu silmänräpäyksessä surkeaksi yhdestä virheestä tai typeryydestä? Ei tässä vaikkapa Latvalan hienoja suorituksia muista kukaan, kun se taas ajoi ojaan eli se yksi virhe kuittaa kaikki onnistumiset ja kaveri on täysin paska. Sama pätee Verstappeniin, vaikka se ajaisi viisi todella upeaa kisaa ja sitten se taas kolaroisi aivan älyttömästi, niin kuitti olisi ettei tuo mulkku opi koskaan.
 
Ei ole tuttua sellainen, että täydellisen hieno kisa muuttuu silmänräpäyksessä surkeaksi yhdestä virheestä tai typeryydestä? Ei tässä vaikkapa Latvalan hienoja suorituksia muista kukaan, kun se taas ajoi ojaan eli se yksi virhe kuittaa kaikki onnistumiset ja kaveri on täysin paska. Sama pätee Verstappeniin, vaikka se ajaisi viisi todella upeaa kisaa ja sitten se taas kolaroisi aivan älyttömästi, niin kuitti olisi ettei tuo mulkku opi koskaan.

Niin sehän tässä hieman hämääkin että kuinka monella täällä tuo yksi virhe "pilasi" Verstappenin koko kisan eli pystyy myöntämään että oli siellä aika upeitakin ajosuorituksia ja kuinka moni taas ihan aidosti on sitä mieltä että ajoi idioottimaisesti myös kisan alun? Kaotikan mielipide kävi jo selväksi ja siihen tartuin koska itse olen täysin eri mieltä kisan alun osalta.
 
Niin sehän tässä hieman hämääkin että kuinka monella täällä tuo yksi virhe "pilasi" Verstappenin koko kisan eli pystyy myöntämään että oli siellä aika upeitakin ajosuorituksia ja kuinka moni taas ihan aidosti on sitä mieltä että ajoi idioottimaisesti myös kisan alun? Kaotikan mielipide kävi jo selväksi ja siihen tartuin koska itse olen täysin eri mieltä kisan alun osalta.

Ne upeat ajosuoritukset ei paina paljoa mitään jos ei pysty 100% kisakierroksista kolaroimatta ajamaan, saatika pääse edes maaliin asti. Onnistuessaan toki näyttää sikasiistiltä ja on nerouden multihuipentuma, mutta esim. kahdesta viimeisestä kisasta on heitetty roskikseen mahdollinen voitto ja toisesta mukava pistepotti tallille.
 
Verstappen on tehnyt virheitä nyt jokaisena kisaviikonloppuna tällä kaudella niin harjoituksissa, aika-ajoissa kuin ennen kaikkea jokaisessa kisassakin. Kaksi näistä virheistä on johtanut hänen keskeytykseensä ja hän on lisäksi saanut kaksi rangaistusta. Verstappen ei siis ole ajanut hyviä kisoja, joilla voisi selitellä "ajoittaista" yliyrittämistä. Hän on ollut läpeensä paska ja kelvoton kuljettaja koko tämän kauden ajan. Säälittävä sekoilija.
 
Verstappen puolusti lähes alusta saakka yliaggressiivisesti tallikaveriaan vastaan ja monta kertaa jo kosketeltiinkin sekä puskettiin toista. Oli vain ajasta kiinni koska taas kolisee. Vaikea ymmärtää miten tuota voi puolustella, kun jo pistetilastot kertovat, että homma ei toimi. Niistä parissa hienossa ohituksessa ja suorituksessa ei ole mitään iloa, jos aina kolisee jossain kohtaa ja pisteet valuvat hukkaan. On hienoa, että RB antaa Ricin ja Verstappenin kisata mutta jälkimmäinen on turhan kontaktiherkkä eivätkä Ricin syöksytkään aina ole hyvä homma. (Esim. Kiinassa olisi tullut kolari, jos Bottas olisi puolustanut sijaansa kun Ric päätti syöksyä sisämutkaan ohi. Ja nythän tuo sitten kostautui, kun edessä oli Verstappen joka saa ainoana kuskina tehdä syystä X useita linjanvaihtoja.)
 
Ricciardo on hyvä esimerkki aggressiivisesta ja viihdyttävästä, mutta myös älykkäästä kuskista. Max saisi ottaa mallia.
 
Kyllä ne ricciardon dive bombit on aika riskaabeleita olleet. On toki ymmärtänyt tehdä niitä kuskeille joiden tietää väistävän. Ei onnistu noita keskitallien kuskeja vastaan, eikä maxia vastaan, ne ajaa kylkeen ja itse katson että vika on silloin siinä joka vetää sen divin sinne kurvaan yllättäen kun toinen on ajolinjalla ja jo "committed" kurvaan niinkuin se pitää ajaa. Viihdyttäviä toki, ei siinä mitään.
 
Tässä vielä pieni oppitunti kaikille ohituksista ja puolustamisesta. Videolla selviää miksi Verstappenin ajo oli hehkutuksen arvoista ennen kolaria ja miksi myös Ricciardoa rankaistiin tapahtuneesta.

 
Palaan vielä tuohon mielipidekirjoitukseen sen verran, että tästä keskustelusta jää sellainen mielikuva, että Verstappenin ajo nähtiin alusta loppuun idioottimaisena. Kaikki on varmaan yhtä mieltä siitä, että kolaritilanteessa Verstappen ajoi väärin mutta aika erikoista nähdä myös kisan muut ajosuoritukset idioottimaisina, etenkin kun mikään taho ei ole ollut niistä vaatimassa edes minkään sortin rangaistuksia. Päinvastoin, käytännössä kaikkialla muualla paitsi ilmeisesti io-techin formulapalstalla hehkutetaan Red Bullien kisailua. Erikoista on, täytyy sanoa.
Kisailu on ok. Verstappen on vaan pelle.

Tässä vielä pieni oppitunti kaikille ohituksista ja puolustamisesta. Videolla selviää miksi Verstappenin ajo oli hehkutuksen arvoista ennen kolaria ja miksi myös Ricciardoa rankaistiin tapahtuneesta.
Em. takia ei tarvi hehkuttaa.

Sitten tuossa pitäisi vielä huomioida energy recovery jutut ym.

Ei tainnut grafiikoista näkyä kenellä oli enemmän akussa tehoa. Luulisin että ajolinjalla ajava Ricciardo pääsisi ohi ekan mutkan jälkeisellä suoralla, mutta Verstappen monesti pääsi siinä edelle. Olisiko ollut akussa enemmän poweria kun ei tarvinnut puolustukseen ihan niin paljon käyttää mitä RiC takana käytti hyökkäykseen?
 
Viimeksi muokattu:
EXnMQvh.jpg

Kuva osumahetkestä Verstappenin ja Ricciardon kesken mikä oli täysin Verstappenin jumalaista ajamista. Tilaa jätettiin aivan riittävästi :D Huomattavaa että tuossa Verstappenin sisärengas lukkiutui jarrutuksessa ja lopussakin ratti aikalailla vasemmalle käännettynä. Eli mennään varmasti pidon rajamailla. Sanoisin että kisan voitosta toisen tallin kuskia vastaan hieno ajosuoritus, mutta kisan tuossa vaiheessa nopeampaa Ricciardoa vastaan täyttä typeryyttä sijoilla 5-6. Bakun rata kyseessä ja mitä vain voi käydä turva-autojen kanssa, niin typerää riskeerata podiumit tällaisella.

Hienoahan tätä on katsella niin kauan kuin sitä kestää, mutta loppukaudesta paljon hienompaa olisi jos mestaruudesta oikeasti taisteltaisiin 3 tallin kesken. Itsellä ainakin lopahtaa mielenkiinto viimeisiä kisoja kohtaan jos mestaruudet ovat jo ratkenneet. Kovaa saa ja pitää ajaa, mutta toisille täytyy jättää myös se tila tehdä ohitusyrityksiä.
 
Menee vähän aiheen sivuun ja ehkä pitäisi perustaa Maxille oma topic, mutta voisiko joku asiat muistava kertoa miten Maxin ekat F1 kisat sujuivat tuohon hämmästyttävään nostoon kesken kauden Red Bullille ja siitä sitten heti suoraan avausvoittoon?

Lähinnä mietin, että oliko ajotapa jo aiemmin samanlainen ja tuliko se vasta suuremmin esille nopeammalla autolla.

Toivottavasti toi K-Magin törttöily otetaan kanssa tarkempaan tarkasteluun, tolla tavalla estellessä tulee vielä ruumiita..
 
Lähinnä mietin, että oliko ajotapa jo aiemmin samanlainen ja tuliko se vasta suuremmin esille nopeammalla autolla.
Ajotapa ei ole varsinaisesti muuttunut, mutta tuntuu siltä, että turhautuminen on lisääntynyt, kun ei "vieläkään" ole sellaista autoa alla, jolla voisi ajaa mestaruudesta. Se sitten johtaa tähän "kaikki tai ei mitään" -ajatteluun.

Malttia pitäisi olla, kun näillä suorituksilla sitä uraa on lopulta hyvin vaikea saada nousuun. Jos ei järkeä ja kylmäpäisyyttä ala löytymään, niin voi jäädä se tallipaikka huipputallista saamatta. Iso potentiaali menee hukkaan, jos ei hiljalleen ala käytös muuttumaan.
 
Menee vähän aiheen sivuun ja ehkä pitäisi perustaa Maxille oma topic, mutta voisiko joku asiat muistava kertoa miten Maxin ekat F1 kisat sujuivat tuohon hämmästyttävään nostoon kesken kauden Red Bullille ja siitä sitten heti suoraan avausvoittoon?

Lähinnä mietin, että oliko ajotapa jo aiemmin samanlainen ja tuliko se vasta suuremmin esille nopeammalla autolla.

Toivottavasti toi K-Magin törttöily otetaan kanssa tarkempaan tarkasteluun, tolla tavalla estellessä tulee vielä ruumiita..
Max ajoi ihan siististi alkuun, kun piti ajaa näyttöjä tallille, eli Red Bullille.

Kritisoitiinhan tuota siirtoa kesken kauden, mutta turhaan koska menestys oli oikein hyvää. Toro Rosso ja Red Bull siis näkivät aivan oikein tuon kuskin potentiaalin.

Nyt tuli vähän turha keskeytys autoille, mutta onneksi yksi kisa vain. Toki aina voi sattua lisää :D
 
Juusela oli muutenkin poikkeuksellisen rasittava esim. kun joku sanoi tiimiradiossa "leave me alone" niin alkoi palopuhe siitä miten törkeää on käyttää tuota fraasia kun se kuuluu Kimille.
Otit sitten selostajan letkautuksen tosissaan? :kahvi:

Mitä tulee Verstappenin touhuihin, niin aika käsittämätöntä sähläystä, kun vielä radiossakin muutamaan kertaan pyydettiin pitämään homma siistinä. Mutta viihdyttävä kisa kuitenkin, Kimin paalu olisi sössitty kisassa joka tapauksessa mahdollisiin turva-autoihin. :)
 
Otit sitten selostajan letkautuksen tosissaan? :kahvi:

Mitä tulee Verstappenin touhuihin, niin aika käsittämätöntä sähläystä, kun vielä radiossakin muutamaan kertaan pyydettiin pitämään homma siistinä. Mutta viihdyttävä kisa kuitenkin, Kimin paalu olisi sössitty kisassa joka tapauksessa mahdollisiin turva-autoihin. :)

Se on kyllä aika kummallista, kun joidenkin kohdalla yksi virhe ja tallipäällikkö toteaa, että ei tarvitse ensi kaudella vaivautua ja voi jopa kesken kauden kuski vaihtua. Sitten jonkun toisen kanssa kärsivällisyys tuntuu riittävän loputtomiin. Etenkin kun tuntuu ihan siltä, että Max kuvittelee olevansa jossain sellaisessa asemassa, että tallipäällikkö voi puhua kädelle. Hän kyllä tietää asiat paljon paremmin.
 
Se on kyllä aika kummallista, kun joidenkin kohdalla yksi virhe ja tallipäällikkö toteaa, että ei tarvitse ensi kaudella vaivautua ja voi jopa kesken kauden kuski vaihtua. Sitten jonkun toisen kanssa kärsivällisyys tuntuu riittävän loputtomiin. Etenkin kun tuntuu ihan siltä, että Max kuvittelee olevansa jossain sellaisessa asemassa, että tallipäällikkö voi puhua kädelle. Hän kyllä tietää asiat paljon paremmin.

Isipappa pitänyt bileet jossa mukana pari huorulia ja piilossa olevat kamerat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 283
Viestejä
4 487 530
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom