F1 2018 - Azerbaidzhanin GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
342
Kausi 2018

01. Australian GP, Melbourne, 23.–25.3.
02. Bahrainin GP, Sakhir, 6.–8.4.
03. Kiinan GP, Shanghai, 13.–15.4.
04. Azerbaidzhanin GP, Baku, 27.–29.4.
05. Espanjan GP, Barcelona, 11.–13.5.
06. Monacon GP, Monte Carlo, 24.–27.5.
07. Kanadan GP, Montreal, 8.–10.6.
08. Ranskan GP, Le Castellet, 22.–24.6.
09. Itävallan GP, Spielberg, 29.6.–1.7.
10. Iso-Britannian GP, Silverstone, 6.–8.7.
11. Saksan GP, Hockenheim, 20.–22.7.
12. Unkarin GP, Budapest, 27.–29.7.
13. Belgian GP, Spa-Francorchamps, 24.–26.8.
14. Italian GP, Monza, 31.8.–2.9
15. Singaporen GP, Marina Bay, 14.–16.9.
16. Venäjän GP, Sotshi, 28.–30.9.
17. Japanin GP, Suzuka, 5.–7.10.
18. Yhdysvaltain GP, Austin, 19.–21.10.
19. Meksikon GP, Mexico City, 26.–28.10.
20. Brasilian GP, São Paulo, 9.–11.11.
21. Abu Dhabin GP, Yas Marina, 23.–25.11.
____________________________

Viikonlopun aikataulu:

Perjantai
1. vapaat harjoitukset 12:00
2. vapaat harjoitukset 16:00

Lauantai
3. vapaat harjoitukset 13:00
Aika-ajo 16:00

Sunnuntai
GP 15:10
____________________________


Sää:
Weather forecast for Baku
Baku, Azerbaijan Forecast | Weather Underground
____________________________

23px-Flag_of_Azerbaijan.svg.png
Baku City Circuit
1498226113913.png


Ratamuutokset & DRS-alueet:
- The kerb at the apex of Turn 8 has been replaced.

- There are two DRS zones in Baku. The detection point of the first is at the SC2 line, while activation is 54m after Turn 2. The detection point of the second zone is at the apex of Turn 20, with activation 347m after Turn 20.
____________________________

Black round pirelli:
yqw4fUe.jpg


Baku: the fastest street circuit of the year, with the longest straight
____________________________

Kilpailun nimi: FORMULA 1 2018 AZERBAIJAN GRAND PRIX
Radan nimi: Baku City Circuit
Radan pituus: 6,003 km
Kisapituus: 51 kierrosta = 306,049 km
Kierrosennätys: 1:43.441
23px-Flag_of_Germany.svg.png
Sebastian Vettel, Ferrari (2017)

2017:
Voittaja:
23px-Flag_of_Australia.svg.png
Daniel Ricciardo, Red Bull Racing-TAG Heuer
Paalupaikka:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes - 1:40.593
Kisan nopein kierros:
23px-Flag_of_Germany.svg.png
Sebastian Vettel, Ferrari - 1:43.441

Edellisiä voittajia:
2016:
23px-Flag_of_Germany.svg.png
Nico Rosberg, Mercedes (Euroopan GP:n nimellä)




____________________________

MM-pistetilanne (3/21 osakilpailua)

Kuljettajat:

01. Sebastian Vettel 54
02. Lewis Hamilton 45
03. Valtteri Bottas 40
04. Daniel Ricciardo 37
05. Kimi Räikkönen 30
06. Fernando Alonso 22
07. Nico Hulkenberg 22
08. Max Verstappen 18
09. Pierre Gasly 12
10. Kevin Magnussen 11
11. Stoffel Vandoorne 6
12. Carlos Sainz 3
13. Marcus Ericsson 2
14. Esteban Ocon 1
15. Sergio Perez 0
16. Charles Leclerc 0
17. Romain Grosjean 0
18. Lance Stroll 0
19. Sergei Sirotkin 0
20. Brendon Hartley 0

Tallit:

01. Mercedes 85
02. Ferrari 84
03. Red Bull 55
04. McLaren 28
05. Renault 25
06. Toro Rosso 12
07. Haas 11
08. Sauber 2
09. Force India 1
10. Williams 0

Epävirallinen Nations Cup:

01. Saksa 76
02. Suomi 70
03. Iso-Britannia 45
04. Australia 37
05. Espanja 25
06. Alankomaat 18
07. Ranska 13
08. Tanska 11
09. Belgia 6
10. Ruotsi 2
11. Kanada 0
12. Meksiko 0
13. Monaco 0
14. Uusi-Seelanti 0
15. Venäjä 0

____________________________

Kauden pisteytys:

10 ensimmäistä saa pisteitä, voitosta 25, toisesta sijasta 18 ja kolmannesta 15. Sijoista 4-10 saa 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 pistettä
____________________________

Tallit & Kuljettajat:

Mercedes-AMG Petronas Motorsport GER Mercedes
44 Lewis Hamilton GBR
77 Valtteri Bottas FIN

Scuderia Ferrari ITA Ferrari
5 Sebastian Vettel GER
7 Kimi Räikkönen FIN

Aston Martin Red Bull Racing AUT TAG Heuer (Renault)
3 Daniel Ricciardo AUS
33 Max Verstappen NED

Sahara Force India F1 Team IND Mercedes
11 Sergio Perez MEX
31 Esteban Ocon FRA

Williams Martini Racing GBR Mercedes
18 Lance Stroll CAN
35 Sergei Sirotkin RUS

Renault Sport Formula One Team FRA Renault
27 Nico Hulkenberg GER
55 Carlos Sainz ESP

Red Bull Toro Rosso Honda ITA Honda
10 Pierre Gasly FRA
28 Brendon Hartley NZL

Haas F1 Team USA Ferrari
8 Romain Grosjean FRA
20 Kevin Magnussen DEN

McLaren F1 Team GBR Renault
2 Stoffel Vandoorne BEL
14 Fernando Alonso ESP

Alfa Romeo Sauber F1 Team SUI Ferrari
9 Marcus Ericsson SWE
16 Charles Leclerc MON
____________________________

Sekalaisia linkkejä:

Kauden 2018 yleisketju
F1-lähetykset
http://murobbs.muropaketti.com/threads/perusta-oma-f1-tiimi-http-www-f1manager-info.572914/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/f1-forecast-2013-paras-tulostenveikkaussivu.988605/
MTV:n F1 sivut
BBC:n F1 -sivut
Sky Sports:n F1 -sivut
McLaren F-1 - site about team of Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes Epävirallista statistiikkaa
 
Bakussa on kyllä ollu todella hyviä ja tapahtumarikkaita kisoja, en odota tältä vuodelta yhtään vähempää. :)
Viime vuoden kisa.. :drool:

 
Bakun kaltainen rata voi tylsimmillään olla todella tylsä, mutta yleensä näissä sattuu ja tapahtuu, jolloin kisoista tulee tapahtumarikkauden ansiosta mielenkiintoisia.

Sen verran hyvä pöhinä on kärkitaistossa päällä, että ei yhtään tiedä mitä kisoilta voi odottaa. Voittajaehdokkaita on vähintäänkin se 5-6 kappaletta, kun ei tarvitse mennä kauhean kauas ajassa taaksepäin, että voittajaehdokkaista ei mersujen lisäksi yksinkertaisesti ollut.

Mutta pian nähdään miten Bakussa käy. Harjoituksiakin on mukava seurailla, kun on näin mielenkiintoinen pöhinä päällä.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän pelkään, että viimevuosi oli poikkeuksellinen ja tällä kertaa palataan taas näihin perinteisiin tylsiin katuratojen jonoajeluihin.. Toivottavasti olen väärässä.
 
Melkoinen statement, kun radalla on ajettu tasan yksi osakilpailu ja se oli vuosi sitten.
Totta. Itse epäilen että tällä radalla kaikki kisat tulee olemaan tosi jänniä. Varmaankin siksi koska mennään niin kovaa ja on kovia jarrutuksia myös jyrkkien mutkien takia. Kuskillekin tosi haasteellinen rata.
 
Olipa taas vitun typerä lehdistötilaisuus eilen, kaikki toimittajat pommittaa vain Ricciardoa sen sopimustilanteesta, kautta on tosiaan 3 kisaa ajettu.. :facepalm:
Alkoi Ric itekin olemaan jo tuskastunut samoihin kysymyksiin vaikka naamalla olikin hymy. Ricciardon ongelma on liika kohteliaisuus, moni muu kuski olisi sanonu ekan kysymyksen jälkeen että jos ei muuta kysyttävää ole niin älkää kysykö mitään.
 
Kyllä siellä on kaksi kappaletta osakilpailuja ajettu. 2016 ensimmäinen kisa, ja se oli kyllä todella puuduttava kisa.

Jep. Tuosta viikonlopusta jäi mieleen Hamiltonin moka aika-ajojen Q3:ssa kun karautti seinään.
 
Osa meikäläisestä toivoo, että tulis vähän romuralliakin taas. Oli viime vuonna niin perhanan hyvä kisa ;) Myös tuo yli 2km pääsuora ja sen tarjoamat nopeudet/ohitukset on kyllä mukavaa katseltavaa.
 
Kaudella -16 tää kisa oli kauden tylsin ja sellanen kutina kivissä on, että samaa shittiä on tämänkin vuoden kisa. Vettelille pitäisi käydä joku toinen epäonnenkantamoinen putkeen niin Räikkönen nousisi jo perstuntumaan pisteissä. Lisäksi Ferrari saisi pientä näpäytystä...
 
Osa meikäläisestä toivoo, että tulis vähän romuralliakin taas. Oli viime vuonna niin perhanan hyvä kisa ;) Myös tuo yli 2km pääsuora ja sen tarjoamat nopeudet/ohitukset on kyllä mukavaa katseltavaa.

Jäi hyvin verkkokalvoille viime kauden kisasta, kun vikassa mutkassa näytettiin Strollin ja Bottaksen ero, kun Bottas alkoi kiihdyttämään vikaa kertaa pääsuoralle. Ero ol muistaakseni +0.978 sekuntia Strolliin kun kamera leikkasi maaliviivalle ajaneeseen Ricciardoon. Seuraavassa hetkessä Bottas ohittikin Strollin juuri ennen viivaa. Aika harvalla radalla otetaa sekunti toista kiinni "suoralla" vaikka siinä autoa joutuukin kääntämään hiukan. Huikee ohitus tuo
 
Jäi hyvin verkkokalvoille viime kauden kisasta, kun vikassa mutkassa näytettiin Strollin ja Bottaksen ero, kun Bottas alkoi kiihdyttämään vikaa kertaa pääsuoralle. Ero ol muistaakseni +0.978 sekuntia Strolliin kun kamera leikkasi maaliviivalle ajaneeseen Ricciardoon. Seuraavassa hetkessä Bottas ohittikin Strollin juuri ennen viivaa. Aika harvalla radalla otetaa sekunti toista kiinni "suoralla" vaikka siinä autoa joutuukin kääntämään hiukan. Huikee ohitus tuo
Jep! Myönnän hiukan tuulettaneeni ohituksen aikana :D
 
Toivottavasti tulee sitä romurallia. Tai jos ei tule, niin sitten ei pahemmin tapahdukaan mitään ihmeempää. Eli riippuu oikeastaan kuskien ajotaidoista. Pikku kämmi, niin voi sattua aika paljon :) Autothan pitäisi olla nopeita ja rata haastava. Itselle kävisi myös se että joku auto vaikka hajoaa pahaan paikkaan radalle. Eli vaikka se turva-auto sotkemaan pakkaa.
 
No en tiiä onko Verstappen sen parempi noissa reagoinneissaan ottaessaan radalla kontaktia muihin. Molemmat virheherkkiä mutta Verstappenilla on enemmän vauhtia ja taitoa mitkä tosin pilaa töhöilyllään.

vissiin ekaa kertaa koskaan todella otti omaksi virheeksi. Alku se sekin. Lamppu syttyi päässä, että ehkäpä joskus kannattaa käyttää sitä malttia? :) Verstappenhan olisi vienyt kisan ihan helposti. Kyllä se siitä vielä kasvaa ja tulee oleen mestari. Ricciardo taas tuntuu tietävän tasan tarkalleen mihin pystyy autollaan.. Mut täytyy sanoa, että oli silkkaa tuuria se Bottaksen ohitus. Ei tommosia kukaan mestaruustaistossa oleva tee. Riski oli todella valtava.

edit: Ricciardon ohituksesta: Toki tekisi, jos toinen osapuoli olisi pahin kilpakumppani. Jos joku toinen; Ei takuulla, turha riski.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti on huomenna F1 -kisassa yhtä paljon tapahtumia kuin on ollut tämän päivän F2 -kilpailussa.
 
Kyllä kulkee Kimillä taas mainiosti. Onhan tuo suora vallan mainio. Formula1:llä pääsee ajamaan kovaa kuten pitääkin.
 
huh huh mikä tilanne Gaslyllä. Siinä olisi ollut hengenlähtö lähellä. Tallikaveri sekoilee keskellä rataa.
 
Paha kolari aivan liian lähellä. Gasly on se syyttömin tuohon ja saa olla kyllä vihainen sekä Hartleylle, että tallille.
 
Bottas ollut koko päivän hukassa etupään kanssa. Toivottavasti saisi kuntoon q2:seen. Oli juuri sky:lla juttua siitä, että hälle on todella tärkeä tiukka etupää.
 
Talli taisi unohtaa kertoa Hartleylle, että tallitoveri tulee vauhdilla takaa.
 
Räikkönen seinässä? :beye:
E: No ei vissiin seinässä mutta supersoftit meni pilalle.
 
Ei jumalauta ole todellista.
edit. puuh pääsi sentään varikolle, mutta siinä meni se sarja renkaita.
 
Kimi säätää..

2 nopeeta tonne, kohta tekee tiukkaa ehtii tehä nopee kierros.
 
Kimille tulee kiire ja varikolla vielä punnitukset. Saas nähdä kuinka tuo erilainen taktiikka vaikuttaa Kimiin huomenna.

E: Vai jättivätkö kuitenkin nuo osittain sileäksi jarrutetut supersoftit Kimille?
E2: On sillä ultrat. Grafiikat kusee.
 
Aijai jos Stroll olisi pamauttanut RICin pihalle. Pienoisella riskillä mentiin RB:llä. :D
 
Kimi vaan testaili miten myöhää voi jarrutella :) Q3:sta varten.
 
voi olla hyväkin että lähtee ultarilla niin ei ole sama taktiikaa kuin vettelillä
 
Itse näen lähinnä mielenkiintoisena asiana sen, että Kimi pakotettiin nyt erilaiseen strategiaan. Se voi luoda myös yllättäviä mahdollisuuksia kisassa.
 
Jahas, Kimillä Q3:ssakin eka kiekka pipariksi. Samaan aikaan Vettel painelee kovan kiekan.
 
Voiiii perse. Kimillä oli jäätävä vauhti päällä ennen tuota perän irtoamista. Tuon kohdan kun olisi selvinnyt niin olisi ollut melko varma paalu.
 
Ei vaan kestä kimillä pää näköjään. Onnistuu 1 ja 2 osiossa aina, kolmosessa ei, tulee virheitä/vauhti hiipuu suhteessa muihin. Koska on viimeisin paalu kimiltä ? Mahiksia on kuitenkin ollut viime vuosina useita, mutta kun ei niin ei.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 385
Viestejä
4 493 618
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom