F1 2017 - Kiinan GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu

Yak

Hiilivelallinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
345
Kausi 2017

01. Australian GP, Melbourne, 24.–26.3. (https://goo.gl/INydv8)
02. Kiinan GP, Shanghai, 7.–9.4. (https://goo.gl/aCPDgL)
03. Bahrainin GP, Sakhir, 14.–16.4.
04. Venäjän GP, Sotshi, 28.–30.4.
05. Espanjan GP, Barcelona, 12.–14.5.
06. Monacon GP, Monte Carlo, 25.–28.5.
07. Kanadan GP, Montreal, 9.–11.6.
08. Azerbaidzhanin GP, Baku, 23.–25.6.
09. Itävallan GP, Spielberg, 7.–9.7.
10. Iso-Britannian GP, Silverstone, 14.–16.7.
11. Unkarin GP, Budapest, 28.–30.7.
12. Belgian GP, Spa-Francorchamps, 25.–27.8.
13. Italian GP, Monza, 1.–3.9.
14. Singaporen GP, Marina Bay, 15.–17.9.
15. Malesian GP, Kuala Lumpur, 29.9.–1.10.
16. Japanin GP, Suzuka, 6.–8.10.
17. Yhdysvaltain GP, Austin, 20.–22.10.
18. Meksikon GP, Mexico City, 27.–29.10.
19. Brasilian GP, São Paulo, 10.–12.11.
20. Abu Dhabin GP, Yas Marina, 24.–26.11.
____________________________

Viikonlopun aikataulu:

Perjantai
1. vapaat harjoitukset 05:00
2. vapaat harjoitukset 09:00

Lauantai
3. vapaat harjoitukset 07:00
Aika-ajo 10:00

Sunnuntai
GP 09:00
____________________________


Sää:
Shanghai, China | 28.3° | Clear
Weather forecast for Shanghai
____________________________

23px-Flag_of_the_People%27s_Republic_of_China.svg.png
Shanghai International Circuit
f1-2017-circuit-02-china-1.png


Ratamuutokset:
- The track has been resurfaced across the start line to remove the bump that had developed.
- Additional tyres have been installed in parts of the barriers at Turns One and Eight.
- Grass-crete has been laid around Turn Two between the track and asphalt run-off.
- Additional ‘combination’ kerb elements have been installed behind the existing kerbs at Turns Two, Three and 12. These new elements are 50mm higher than the existing kerbs and are approximately 3m long and 1m wide.
____________________________

Rengasseokset:

BRuR1lA.jpg


Viidessä ensimmäisessä GP:ssa jokaisella kuljettajalla on käytettävissään seitsemän (7) settiä pehmeintä, neljä (4) settiä keskimmäistä ja kaksi (2) settiä kovinta rengasseosta, Kiinassa siis:

Supersoft: 7settiä
Soft: 4 settiä
Medium: 2 settiä

CHINESE GRAND PRIX PREVIEW - Round 2 of 20 - Shanghai, 7-9 April 2017
____________________________

Kilpailun nimi: 2017 FORMULA 1 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX
Radan nimi: Shanghai International Circuit
Radan pituus: 5,451 km
Kisapituus: 56 kierrosta = 305,066 km
Kierrosennätys: 1:32.238
23px-Flag_of_Germany.svg.png
Michael Schumacher, Ferrari (2004)

2016:
Voittaja:
23px-Flag_of_Germany.svg.png
Nico Rosberg, Mercedes
Paalupaikka:
23px-Flag_of_Germany.svg.png
Nico Rosberg, Mercedes - 1:35.402
Kisan nopein kierros:
23px-Flag_of_Germany.svg.png
Nico Hülkenberg, Force India-Mercedes - 1:39.824

Edellisiä voittajia:
2015:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes
2014:
23px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
Lewis Hamilton, Mercedes
2013:
23px-Flag_of_Spain.svg.png
Fernando Alonso, Ferrari

Onboard pole position lap - China 2016
____________________________

MM-pistetilanne (1/20 osakilpailua)

Kuljettajat:

01. Sebastian Vettel 25
02. Lewis Hamilton 18
03. Valtteri Bottas 15
04. Kimi Räikkönen 12
05. Max Verstappen 10
06. Felipe Massa 8
07. Sergio Perez 6
08. Carlos Sainz 4
09. Daniil Kvyat 2
10. Esteban Ocon 1
11. Nico Hulkenberg 0
12. Antonio Giovinazzi 0
13. Stoffel Vandoorne 0
14. Fernando Alonso 0
15. Kevin Magnussen 0
16. Lance Stroll 0
17. Daniel Ricciardo 0
18. Marcus Ericsson 0
19. Jolyon Palmer 0
20. Romain Grosjean 0

Tallit:

01. Ferrari 37
02. Mercedes 33
03. Red Bull 10
04. Williams 8
05. Force India 7
06. Toro Rosso 6
07. Haas 0
08. McLaren 0
09. Renault 0
10. Sauber 0

Epävirallinen Nations Cup:

01. Suomi 27
02. Saksa 25
03. Iso-Britannia 18
04. Alankomaat 10
05. Brasilia 8
06. Meksiko 6
07. Espanja 4
08. Venäjä 2
09. Ranska 1
10. Australia 0
11. Belgia 0
12. Kanada 0
13. Ruotsi 0
14. Tanska 0
15. Italia 0
____________________________

Kauden pisteytys:

10 ensimmäistä saa pisteitä, voitosta 25, toisesta sijasta 18 ja kolmannesta 15. Sijoista 4-10 saa 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 pistettä
____________________________

Tallit & Kuljettajat:

Mercedes AMG Petronas F1 Team GER Mercedes
44 Lewis Hamilton GBR
77 Valtteri Bottas FIN

Red Bull Racing AUT TAG Heuer (Renault)
3 Daniel Ricciardo AUS
33 Max Verstappen NED

Scuderia Ferrari ITA Ferrari
5 Sebastian Vettel GER
7 Kimi Räikkönen FIN

Sahara Force India F1 Team IND Mercedes
11 Sergio Perez MEX
31 Esteban Ocon FRA

Williams Martini Racing GBR Mercedes
18 Lance Stroll CAN
19 Felipe Massa BRA

McLaren Honda Formula 1 Team GBR Honda
2 Stoffel Vandoorne BEL
14 Fernando Alonso ESP

Scuderia Toro Rosso ITA Renault
26 Daniil Kvyat RUS
55 Carlos Sainz ESP

Haas F1 Team USA Ferrari
8 Romain Grosjean FRA
20 Kevin Magnussen DEN

Renault Sport Formula One Team FRA Renault
27 Nico Hulkenberg GER
30 Jolyon Palmer GBR

Sauber F1 Team SUI Ferrari
9 Marcus Ericsson SWE
94 Pascal Wehrlein GER
36 Antonio Giovinazzi ITA (Tuuraa Pascal Wehrleiniä)
____________________________

Sekalaisia linkkejä:

Kauden 2017 yleisketju
F1-lähetykset
http://murobbs.muropaketti.com/threads/perusta-oma-f1-tiimi-http-www-f1manager-info.572914/
http://murobbs.muropaketti.com/threads/f1-forecast-2013-paras-tulostenveikkaussivu.988605/
MTV:n F1 sivut
BBC:n F1 -sivut
Sky Sports:n F1 -sivut
McLaren F-1 - site about team of Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes Statistiikkaa
F1-tekniikkablogi
 
Viimeksi muokattu:
Se ois taas aamukisa tiedossa. Tämä Shanghain rata on ihan mukava, varsinkin eka mutkayhdistelmä ja sitten tuo 7-10 serpentiinikohta, noissa jos vähänkään menee pieleen niin kierrosaika kasvaa sekunteja. Takasuoralla myös ohitusten mahdollisuus, mutta saa nähdä pystyykö takana tuleva ajamaan tarpeeksi lähellä tuota pitkää 12-13 yhdistelmää, että saisi riittävän imun suoralle.
 
Shanghai on iha jees kyllä.

Diggaan aamukisoista. Mukava herätä aamulla kattoo Formulat.. syödä siinä vähä aamupalaa ja hörppiä kahvia. Sitten voi keskittyä muihin asioihin.
 
Aamukisat on kyllä parhautta. Saa keskittyä rauhassa katteleen ja sitten on loppu sunnuntai vielä aikaa tehdä kaikkea muuta.
 
Laitan youtubesta muutaman videon. Tuolla formula ykkösten virallisilla sivuilla on paljon hyviä videoita.





 
Toivoo ite että ferkkujen vauhti riittää eikä vaa strategian puolelta voiteta noita kisoja, joo nopea oli ferkku viimekisassa mut aika-ajoissa vielä näytää olevan perässä. Tai sitte Hamilton vaan on niin kova, miten sen ottaa :rage:
 
Toivoo ite että ferkkujen vauhti riittää eikä vaa strategian puolelta voiteta noita kisoja, joo nopea oli ferkku viimekisassa mut aika-ajoissa vielä näytää olevan perässä. Tai sitte Hamilton vaan on niin kova, miten sen ottaa :rage:

Hamilton on aina erityisen nopea Australiassa ja Kimillä meni siellä aivan vituiksi. Veikkaisin että muilla radoilla Ferrari on aika-ajoissakin aikalailla mersun vauhdissa.
 
Vähän on pelko puserossa, että suomalaiset saavat jatkossakin vuorotellen tyytyä 3. sijoihin, ellei Vettel tai Hamilton kohtaa epäonnea.
Kisasta voi tulla mielenkiintoinen, jos sääennusteisiin on luottamista. Tuskin nähdään Melbournen kaltaista tapahtumaköyhyyttä, etenkin, kun viime vuonna ohituksia tuli päälle 160.
 
Shanghai on iha jees kyllä.

Diggaan aamukisoista. Mukava herätä aamulla kattoo Formulat.. syödä siinä vähä aamupalaa ja hörppiä kahvia. Sitten voi keskittyä muihin asioihin.

Aamukisat on kyllä parhautta. Saa keskittyä rauhassa katteleen ja sitten on loppu sunnuntai vielä aikaa tehdä kaikkea muuta.

Tää on kyllä totta. Pääsee lauantaina ja sunnuntaina nopeemmin siirtymään jännityksestä vitutukseen.
 
Kisasta voi tulla mielenkiintoinen, jos sääennusteisiin on luottamista. Tuskin nähdään Melbournen kaltaista tapahtumaköyhyyttä, etenkin, kun viime vuonna ohituksia tuli päälle 160.
Ois kiva tietää missä ohitukset tulivat? Tuolla pitkiä suoria.. DRS:n avulla suoralla? Toki silleen ohi mennään helposti.
Tää on kyllä totta. Pääsee lauantaina ja sunnuntaina nopeemmin siirtymään jännityksestä vitutukseen.
Joo näin tais käydä myös viime vuonna. Eikös Kimi ollu siinä alkurytäkässä?
 
Sääennuste ei ainakaan lupaa hyvää. Kimi ei saa renkaita lämpenemään. Epävakaata säätä ja sunnuntaille alhaisia lämpötiloja.
 
Mitäs ihmettä, missäs tällä kertaa on "Heikki Kulta, Turun Sanomat"? :confused:

 
no niin jos epävakaata niin se on räikköselle 4 tai vitos sija tod näköinen..
 
Jaha, se on taas noustava ennen viittä, että näkee formulat huomenna. :D
 
Eka harjoitus alkoi märällä/kostealla radalla (lämpötila: rata 15 astetta ja ilma 13 astetta).

Ja punainen lippu jo noin 4 minuutin jälkeen koska lääkintähelikopterille liian huono keli (kova sumu) päivystävän sairaalan päässä.
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi tuli herättyä 4:55, jotta pääsi todistamaan tätä jännitysnäytelmää.
 
Ja homma jatkuu noin 45 minuutin tauon jälkeen.

Edit: Taas punainen lippu saman syyn takia kun harjoitusta jäljellä 25 minuuttia.
 
Viimeksi muokattu:
Taas punaista lippua samasta syystä, eipä paljoa kostunut tästä parinkymmenen minuutin pyörittelystä. Aika kehnolta vaikuttaa pito näillä uusilla intermediateilla, kun rata on kylmä.
 
off topic: onko kukaan ostanut tota f1 racing lehteä suomen kielisenä? jotenki vaikuttaa toi suomennos tönköltä luettavalta
 
Olipa hyvä että heräsi ennen viittä seuraamaan tätä spektaakkelia. Tällä menolla ne saa siirtää sunnuntain kisan ensi viikolle.
 
Onko mahdollista, että kisa siirretään tai perutaan kokonaan tällaisen takia?
 
Kyllähän se on. Eiköhän tuolla mennä turvallisuus edellä. Tuskin on kukaan vieläkään unohtanut Bianchin tapausta, ja en usko että ylimääräisiä turvallisuusuhkia halutaan.
 
Sairaalaan on matkaa vain noin 40km jonka voisi ihan hyvin ajaa tietä myöten ambulanssilla vaikka sumua olisikin.
 
Pitää ottaa huomioon ettei tuo 40 kilometriä välttämättä taitu Shangaissa tuosta vaan. Eiköhän siellä ole aikamoiset ruuhkat, ja hälytysajoneuvollakin voi viedä pitkän aikaa ennen kuin pääsee sairaalalle. Kuitenkin kyseessä maailman väkirikkain kaupunki.
 
Ja siinä nimenomaan on joku tiukka aikaraja missä sen ambulanssin pitäisi keritä se 40km ajamaan. Ei taida onnistua Shanghain ruuhkissa.
 
OT, mutta miksi Bianchia ei silloin Suzukassa viety kopterilla sairaalaan? Muistan, kun kamerakopteri kuvasi ambulanssia mikä kohtuullisen verkkaisesti meni jollain motarilla eteenpäin.
 
OT, mutta miksi Bianchia ei silloin Suzukassa viety kopterilla sairaalaan? Muistan, kun kamerakopteri kuvasi ambulanssia mikä kohtuullisen verkkaisesti meni jollain motarilla eteenpäin.

Silloinkin oli liian vaikeat olosuhteet helikopterille. Olisi pystynyt lähtemään radalta ilmaan muttei ilmeisesti laskeutumaan sumun vuoksi sairaalalle. Ilmeisesti päävamman kanssa helikopterilennoilla on omat riskinsä mutta pääsyy oli tuo laskeutumisen vaikeus.

WHY WAS BIANCHI TAKEN TO HOSPITAL BY AMBULANCE?

In serious incidents, drivers are normally flown to hospital by helicopter. The decision to send Bianchi via ambulance was questioned at the time, but the explanation for why the FIA did that is clear.

FIA chief medical officer Jean-Charles Piette: "The main referral hospital, which is Mie General Medical Centre, is 15km from the circuit. The distance by road is supposed to be 25 minutes under normal circumstances.

"When Jules had his accident, the chief medical officer told me at that moment that the helicopter can take off from the circuit but cannot land at the hospital.

"So we decided, as initially thought from the morning, to use a resuscitation ambulance to go to hospital. With a police escort, the duration of the transfer was 32 minutes."

When asked if the extra time affected Bianchi's conditions, medical rescue co-ordinator Ian Roberts said: "The excess time was only seven minutes throughout the whole of the transfer.

"Jules was monitored very closely and he arrived at hospital in exactly the same state physiologically as when we left - so no.

"It was quite stable throughout and made no difference."

Jules Bianchi accident: Key questions answered

Why wasn’t Jules transferred to hospital in the medical helicopter?
There has been more than a little confusion about this particular point. It’s often the case when a driver requires an immediate hospital visit that they are taken to the facility by the circuit’s medical helicopter, as happened with Felipe Massa, for instance, in Hungary in 2009. In Bianchi’s case, the FIA media delegate told reporters at Suzuka that the unconscious Frenchman couldn’t be airlifted owing to the deteriorating weather conditions and would instead be taken to Mie Hospital, some 10km away from the track, by road ambulance.

Confusion spread, however, when the medical helicopter was seen taking off from the circuit at around the same time as Bianchi’s departure in the ambulance. It's been suggested since that medical considerations were behind the decision to take the Frenchman to hospital by road, with ex-FIA chief Mosley chief explaining: “That’s a medical decision – if the helicopter can’t fly, the cars don’t run. When you have a head injury, sometimes it’s very dangerous to take someone up in the air where the pressure drops and things then get worse. The doctors will decide if it was safe or unsafe to take someone up in a helicopter. It’s a medical decision on the spot."

However, Sky Sports News HQ have reported that the medical helicopter wasn’t used as it wouldn’t have been able to land at the hospital owing to fog in the area.


The questions to be asked after Jules Bianchi’s accident in the Japanese GP
 
Viimeksi muokattu:
Silloinkin oli liian vaikeat olosuhteet helikopterille. Olisi pystynyt lähtemään radalta ilmaan muttei ilmeisesti laskeutumaan sumun vuoksi sairaalalle. Ilmeisesti päävamman kanssa helikopterilennoilla on omat riskinsä mutta pääsyy oli tuo laskeutumisen vaikeus.

WHY WAS BIANCHI TAKEN TO HOSPITAL BY AMBULANCE?

In serious incidents, drivers are normally flown to hospital by helicopter. The decision to send Bianchi via ambulance was questioned at the time, but the explanation for why the FIA did that is clear.

FIA chief medical officer Jean-Charles Piette: "The main referral hospital, which is Mie General Medical Centre, is 15km from the circuit. The distance by road is supposed to be 25 minutes under normal circumstances.

"When Jules had his accident, the chief medical officer told me at that moment that the helicopter can take off from the circuit but cannot land at the hospital.

"So we decided, as initially thought from the morning, to use a resuscitation ambulance to go to hospital. With a police escort, the duration of the transfer was 32 minutes."

When asked if the extra time affected Bianchi's conditions, medical rescue co-ordinator Ian Roberts said: "The excess time was only seven minutes throughout the whole of the transfer.

"Jules was monitored very closely and he arrived at hospital in exactly the same state physiologically as when we left - so no.

"It was quite stable throughout and made no difference."

Jules Bianchi accident: Key questions answered

Why wasn’t Jules transferred to hospital in the medical helicopter?
There has been more than a little confusion about this particular point. It’s often the case when a driver requires an immediate hospital visit that they are taken to the facility by the circuit’s medical helicopter, as happened with Felipe Massa, for instance, in Hungary in 2009. In Bianchi’s case, the FIA media delegate told reporters at Suzuka that the unconscious Frenchman couldn’t be airlifted owing to the deteriorating weather conditions and would instead be taken to Mie Hospital, some 10km away from the track, by road ambulance.

Confusion spread, however, when the medical helicopter was seen taking off from the circuit at around the same time as Bianchi’s departure in the ambulance. It's been suggested since that medical considerations were behind the decision to take the Frenchman to hospital by road, with ex-FIA chief Mosley chief explaining: “That’s a medical decision – if the helicopter can’t fly, the cars don’t run. When you have a head injury, sometimes it’s very dangerous to take someone up in the air where the pressure drops and things then get worse. The doctors will decide if it was safe or unsafe to take someone up in a helicopter. It’s a medical decision on the spot."

However, Sky Sports News HQ have reported that the medical helicopter wasn’t used as it wouldn’t have been able to land at the hospital owing to fog in the area.


The questions to be asked after Jules Bianchi’s accident in the Japanese GP

Aivan. Kiitoksia selvennyksestä :tup:
 
Nyt kun on puhetta, että kisa ajettais lauantaina ni tuli mieleen kysymys onko monta kertaa aiemmin päädytty sellaseen ratkaisuun?
 
Sairaalaan on matkaa vain noin 40km jonka voisi ihan hyvin ajaa tietä myöten ambulanssilla vaikka sumua olisikin.

Vain 40km? :D Ambulanssi ei kerkeä ajaa rataakaa (puhumattakaan liikenteen seassa 40km) ympäri siinä ajassa ku Heko on jo kohteessa (kärjistetysti). On sillä syynsä, miksi sen pitää olla tarvittaessa käytettävissä. Vasta, jos heko ei jostain syystä silti pääse ilmaan, otetaan blan-b eli ambulanssi käyttöön. Ei varasuunnitelmaa ykkössuunnitelmana käytetä vain sään vuoksi.

edit: mitä yllä puhuttiin, että heko olis pahasta päävammasille, nii se tuskin on suurin murhe, jos tarttee päästä leikkuupöydälle mahdollisimman nopeasti(heti).
 
Viimeksi muokattu:
Jospa nyt olisi vähän hyödyllisempi herääminen kun eilen. Ainakin näyttäis että on poutaa ja aurinko paistaa. Huomisen sateiset ennusteet kyllä pysyny voimassa. Näköjään olin jotain koheltanu kellon kanssa että oon tunnin liian ajoissa hereillä. Noh, mikäpäs tässä. :D

E: Ompa taas ongelmia kierrosaika grafiiikoiden kanssa lähetyksessä. Ja muidenkin. Esim tuon selostamostakin mainitun tiimi radion aukeamisen. Edellisessäkin kisassa oli jotain hässäkkää, ompas yllättävän paljon ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin nyt on kiina saanut fiksattua heliongelmansa/sairaalaongelmansa huomiseksi joten kisa ei keskeydy vaikka heli ei voisi lentääkkään. Skylla kertoilivat.

Edit: Saavat poliisisaattueen pimbulanssille ja sulkevat teitäkin tarvittaessa + siirsivät neurovälineitään lähempään sairaalaan.
 
Ai Ferrarit kärjessä harjoituksissa. Nyt on kovat odotukset. Kahvit tippumaan ja Kimi eturiviin!
 
Siinä oli Grosjeanilla jo vähän tuuriakin. Meinasi kaide kutsua. Rengasseosilla ei taas mitään väliä ilmeisesti.
 
Mitä Verstappenilla oli? Mitä ne mittasi tossa heti varikolle tullessa?

edit. Strollhan jysäytti.
 
Oho, Giovinazzi pamautti sitten. Ja sinetöi samalla Verstappenin 19. sijan.
 
Vettel paransi kierrosaikaa aika-ajossa harjoituksiin nähden 0,258s. Räikkönen vastaavasti 0,048s. Vielä pitäisi olla Kimilla varaa petrata.
 
Mitä Verstappenilla oli? Mitä ne mittasi tossa heti varikolle tullessa?

edit. Strollhan jysäytti.
Eiköhän ollut vaan FIA:n random punnitus.

Suomalaiset nyt siinä mielessä hyvissä asemissa, on niin hyvät autot, että huononakin päivänä on sijat 3-4. Tietysti onhan se vähän tylsää jos tallikaverilta ottaa pataan kokoajan. Sitten taas molemmissa tiimeissä niin huippukuskeja että voittaminen on todella vaikeaa. 7 maailmanmestaruutta kuitenkin vastassa.

Mutta varsinkin Kimin ja Ferrarin vauhti todella piristävän oloista.

Ja ei pysyny italialaisellakaan hanskassa.
 
Ferrari kulkee yllättävän kovaa. Arvaus aika-ajoista, vettel, hami, bottas, kimi.
 
Ferrarit ja Mersut aivan tasoissa. Nyt mitataan kuljettajien taidot. Olisi nyt edes toinen suomalainen tallikaverinsa edellä.

edit. Ferrari aika kaukana speedtrapissa kärjestä. 9 ja 10.
 
Bottas oli nopein kaikista ekalla sektorilla. Nyt vaan loput nippuun, niin on paalukamppailussa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 300
Viestejä
4 534 315
Jäsenet
74 784
Uusin jäsen
vanahabanjo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom