Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllähän tuolla ohiteltiin, erinäisissäkin paikoissa. Ei vaan ole mitään ohitettavaa, kun erot ovat niin selvät että eteen ja taakse on reilut erot. Niin kuin Massallakin koko kisan käytännössä.Ainakaan tällä radalla ei ollut ainuttakaan ohituspaikkaa. Eli on selvä juttu että autot tulee peräkkäin maaliin. Toivottavasti jollain toisella radalla pystyisi ohittamaankin?
Eli vähän sama meno kuin viime kauden viimeisessä kisassa ja Hamilton hidasteli silloin 1. paikalla (4 autoa samassa kasassa peräkkäin)?
edit:
Massalta kysyttiin äsken että pystyykö ohittamaan? Kertoi että mitä sinä "arvaat"? Ja jatkoi että kisan aikana ei ole helppo ohittaa. Mutta autot oli kuulemma silti oikein kivoja ajella.
Olikohan jonkun auto kokonaan väärässä lähtöruudussa tai muuten vaan auto ihan väärässä paikassa? Jäi vähän itseltäkin ohi että mikä siinä lähdössä oli vikana.Mikä muuten mahtoi olla perimmäinen syy lämmittelykierroksen uusintaan? Keltainen lippu ilmestyi siinä vaiheessa kun autot olivat jo pitkälti ryhmittyneet lähtöruudukkoon, ja startin sijaan määrättiin uusi lämmittelykierros.
Hulkenberg ilmeisesti ajoi ohi ruudusta liikaa.Olikohan jonkun auto kokonaan väärässä lähtöruudussa tai muuten vaan auto ihan väärässä paikassa? Jäi vähän itseltäkin ohi että mikä siinä lähdössä oli vikana.
After lining up on the grid the start of the season is aborted. It appears Nico Hulkenberg in the Renault is on the wrong side of the grid... although it's not really clear.
The result is another formation lap, and a race that is now a lap shorter at 57 laps. Lewis Hamilton claims over the radio that 'grip feels poor on the grid.'
Bottaksella olisi ollut, mutta talli selvästikin kielsi kisaamisen. Verstappen ei missään kohtaa ollut ohitusetäisyydellä Kimistä.Olihan siinä Bottaksella ja Verstappenilla mahdollista ohittaa, mutta ei vain ohi päässyt.
Ehkä muistan sitten väärin. Jossain välissä Verstappen Kimiä lähestyi mutta lopussa on kumminkin erittäin suuri 6 sekunnin ero noilla.Bottaksella olisi ollut, mutta talli selvästikin kielsi kisaamisen. Verstappen ei missään kohtaa ollut ohitusetäisyydellä Kimistä.
Max ajeli yli puoli kisaa ultrasofteilla (?), 32 kierrosta ja kierroksen pidempään kuin Kimi softeilla.Nyt on ainakin nähty mitä nämä uudet renkaat kestää kun softilla pystyy helposti yli puolet kisamitasta ajamaan. Tarkoittanee sitä että medium ja hard renkailla pitäisi pystyä teoriassa koko kisamitta ajamaan.
Max ajeli yli puoli kisaa ultrasofteilla (?), 32 kierrosta ja kierroksen pidempään kuin Kimi softeilla.
Räikkönen aika vaikeena haastattelussa. Taitaa harmittaa huono vauhti aika lailla, eikä ole edes mitään selitystä.
Englanninkielisessä haastattelussa Brundlen kanssa kävi ilmi, ettei auton säädöt olleet kohdillaan. Tiesivät tämän aika-ajojen jälkeen, mutta asialle ei voinut tehdä enää mitään ennen kisaa. Vauhtia olisi ollut (kuten nopein kierroskin osoittaa) mutta söi liikaa bensaa.Räikkönen aika vaikeena haastattelussa. Taitaa harmittaa huono vauhti aika lailla, eikä ole edes mitään selitystä.
Englanninkielisessä haastattelussa Brundlen kanssa kävi ilmi, ettei auton säädöt olleet kohdillaan. Tiesivät tämän aika-ajojen jälkeen, mutta asialle ei voinut tehdä enää mitään ennen kisaa. Vauhtia olisi ollut (kuten nopein kierroskin osoittaa) mutta söi liikaa bensaa.
Välillä hieman vaikuttaa, että Ferrarilla ei saada kaikkea irti säätötietojen jakamisesta autojen välillä. Ehkä tallin puoliskot vaan haluavat vaan italialaisittain kilpailla keskenään, mikä johtaa heikompaan kokonaistulokseen.
Räikkönen jäi ensimmäisellä rengassetillä. Bottas taas sai välillä Hamiltonia kiinni, mutta sitten Hamilton ajoi muutaman kierroksen ajan kovempaa karkuun.Tuli katsottua vain loput noin 10 kierrosta perunalaatu streamistä. Niissä kierroksissa 5 kärkiautoa ajoi kokoajan samaa vauhtia, eli Red Bull myös pysyi mukana, ja Kimikin ajoi kärjen nopeutta. Jäi siis jossakin vaiheessa kisaa 10 sekuntia Bottasta jälkeen? Ja Bottas ihan Hamiltonin kannoilla. Selvästikään ei yrittänyt ohittaa. Tämän perusteella tulossa olisi hyvä kausi.
Räikkönen jäi ensimmäisellä rengassetillä. Bottas taas sai välillä Hamiltonia kiinni, mutta sitten Hamilton ajoi muutaman kierroksen ajan kovempaa karkuun.
Lopputuloksena kaikilla olisi varmaan löytynyt enemmän vauhtia, mutta kun bensa loppuisi kesken ennen ruutulippua, tai pitäisi vetää aivan säästöliekillä loppuun.
Hyvä vaan.. keinotekoista kilpailun luomista kaikki pelleily, että renkaat kestää vain hetken ja sitten lipsutaan ja vaihdellaan renkaita useammin tai joudutaan säästelemään.Liian kestävät Gummit on kyllä tämän kisan perusteella... Vielä kun ottaa huomioon, että kisa ajettiin radalla (asfaltilla) joka yleensä syö renkaita enemmän kuin normi radan pinnoite.
Verstappen totesi että "olin nopeampi kuin Kimi, mutta heti kun näillä autoilla pääsee 2sek päähän se on siinä, ei toivoakaan päästä ohi". Onko sitten Ferkun takana erityisen vaikea ajaa, vai Red Bull erityisen huono ajaa toisen takana, jäänee kysymysmerkiksi.Olihan siinä Bottaksella ja Verstappenilla mahdollista ohittaa, mutta ei vain ohi päässyt.
Tuntuu siltä että koskis vähän kaikkia autoja, esim vettel tuossa alussa yritti hämistä kiinni mutta kun ei onnistu niin sittä otetaan se 2 sek välin että ilmeisesti saadaa puhdasta ilmaa ja renkaat/bensa säästyy. Bottas jäi myös tuonne 2 sek paikkeille junnailemaan, tiedä oliko sitte tallimääräys vai eikö auto vaa toimi kun mennään tarpeeksi lähelle, koska vauhtia olis ollu kun vielä kierrosennätyksiä tykitti lopussa... Mikä olikin huvittavaa kun monet kuskeista kyseli radiosta "olenko kaukana ennätyksestä" eli bensaa koko kisa säästelty ja vikoilla tuhlattii sitten "ylimääräiset" :/ Tosta nopeimmastakierroksesta melkein vois antaa pari pistettä, olis peräpään pojillakin jotai tavoteltavaa.Verstappen totesi että "olin nopeampi kuin Kimi, mutta heti kun näillä autoilla pääsee 2sek päähän se on siinä, ei toivoakaan päästä ohi". Onko sitten Ferkun takana erityisen vaikea ajaa, vai Red Bull erityisen huono ajaa toisen takana, jäänee kysymysmerkiksi.
Se on vähän kaksiteräinen miekka, mutta tallin edun kannalta asiassa ei pitäisi olla epäselvää.Toki jos olisin itse parempi kuski/säätäjä niin en minäkään haluaisi jakaa omia säätöjä tallikaverille.
Verstappen totesi että "olin nopeampi kuin Kimi, mutta heti kun näillä autoilla pääsee 2sek päähän se on siinä, ei toivoakaan päästä ohi"
Nyt on ainakin nähty mitä nämä uudet renkaat kestää kun softilla pystyy helposti yli puolet kisamitasta ajamaan. Tarkoittanee sitä että medium ja hard renkailla pitäisi pystyä teoriassa koko kisamitta ajamaan.
Samanlaisia lausuntoja luin myös Hamiltonilta ja Bottakselta, jos "lähellä" ajaminen on muuttunut liian vaikeaksi, niin eiköhän säännöt muutu. Vaikka kesken kautta.
Eikös tuo sano että Hamin autosta ottivat tehoja."Paine oli varmasti kova olla ensi kertaa Mercedeksellä ja Nico Rosbergin autossa. Ja silti hän pystyi tekemään tulosta. Hän pystyi lähestymään jopa Lewisia kilpailun lopussa, tosin otimme hänen autostaan hiukan tehoja pois, kun näimme, ettei mahdollisuuksia voittoon ollut." Toto Wolf
Voi vittu, tätäkö tää on sit loppu kauden? Väkisin pidetään hämyn takana...
Lähde Toto Wolff kehui: "Valtteri ajoi loistavasti" - SuomiF1
Verstappen totesi että "olin nopeampi kuin Kimi, mutta heti kun näillä autoilla pääsee 2sek päähän se on siinä, ei toivoakaan päästä ohi". Onko sitten Ferkun takana erityisen vaikea ajaa, vai Red Bull erityisen huono ajaa toisen takana, jäänee kysymysmerkiksi.
Whiting on kertonut selityksen sille ekan lähtöyrityksen uusimiselle:
""I aborted the start because there was uncertainty, and I always want to be certain (or as certain as one can be) that all is well before pressing the start button," Whiting told Motorsport.com.
"Firstly, Perez had pulled up in the wrong position but, after a few seconds in that position, began pulling forward. And, at the same time, the marshal responsible for the light panel beside Kvyat's car pressed the yellow button which indicated a problem.
"Neither I nor my colleagues in race control could see a problem so I felt the safest option was to abort and send them off on another formation lap."
There was no firm answer as to why the marshal had triggered the yellow warning signal for Kvyat, but the situation could have been triggered by heightened anticipation following a small fire on the car as the team had worked on the car on the grid.
Whiting added: "It was clear from the video that there was nothing wrong with Kvyat's car nor did he make any signal, so it may well have been a case of nerves on the part of the marshal.""
Whiting explains reason for aborted start
Eli perussekoilua.
Ja varmaan tilanne lopussa oli se, että bensaa oli sen verran jäljellä, että Räkä pystyi ajamaan yhden kierroksen erityisesti säästelemättä.Kimi taisi puhua että kisassa piti säästää bensaa (huonot säädöt joita ei voinut enää muuttaa?). Kisan lopussa tankki on tyhjä ja pysyy ajamaan nopeimman kierrosajan.
Wolf myös mainitsi että sanoivat Hamiltonille että pitää himmata, koska voitto jo karkasi käsistä niin turha painaa täysiä.Tulipa katsottua channel 4:in lähetys kisasta. Siinä Hamilton sanoi kisan loppupuoliskolla että yhtäkkiä tehot (power, eli ilmeisesti siitä energiaakeräävästä yksiköstä) hävisivät, mutta tulivat sitten taas takaisin seuraavalla kierroksella. Siitä eteenpäin Bottas sai Hamiltonin nopeasti kiinni, eli vähän jäi todelliset vauhdit vielä piiloon. Mutta uskoisin että 4 kuskia kisaa tällä kaudella mestaruudesta, riippuen tallimääräyksistä.
Eikä ihme, koska ei välitankkauksia. Toisaalta ei kai ole mitään järkevää syytä mennä kovempaa.Kisan rataennätys ei mennyt vielä tänä vuonna rikki?
1:24.125 "Michael Schumacher, Ferrari, 2004)"
Voi kumminkin olla että jollain toisella radalla tulisi ennätyksiä?
Välitankkaukset luulitavasti auttoi tosiaan, koska on voinut ajaa kevyellä autolla ja aivan uusilla renkailla.
No tämä, kaikki muut jäivät vähintään kierroksella.Mersu, Ferrari ja Red bull omassa luokassaan, muut jotain GP2 autoja.
No tämä, kaikki muut jäivät vähintään kierroksella.
Totta että 2 tai 3 stoppia kisassa, niin olisi luultavasti jännemmät kisat. Tai ainakin järjestys voisi muuttua stoppien aikana? Nythän järjestys muuttui koska Hamilton tuli liian aikaisin varikolle? Eli Mersun taktiikka meni aivan perseelleen?Pirelli vois säätää vipuja sinne suuntaan että varsinki pehmeämmät seokset kuluis enemmän. Ois kiva nähdä mielummin esim: 2-stopperin kisoja kuin onestoppereita.
Räikkönen toppuuttelee, koska kukaan ei päässyt kimistä ohi (vaikka ajoikin hitaasti)?Lewis Hamilton on ollut äänekäs ohituskriitikko jo testeistä lähtien ja hänen mielestään ohittaminen on "ehkä huonompaa kuin koskaan ennen". Räikköstä jahdannut Max Verstappen puolestaan koki, ettei pystynyt enää lähestymään suomalaista, kun oli päässyt kahden sekunnin päähän.