F1 2017 - Australian GP

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yak
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä muuten mahtoi olla perimmäinen syy lämmittelykierroksen uusintaan? Keltainen lippu ilmestyi siinä vaiheessa kun autot olivat jo pitkälti ryhmittyneet lähtöruudukkoon, ja startin sijaan määrättiin uusi lämmittelykierros.
 
Ainakaan tällä radalla ei ollut ainuttakaan ohituspaikkaa. Eli on selvä juttu että autot tulee peräkkäin maaliin. Toivottavasti jollain toisella radalla pystyisi ohittamaankin?

Eli vähän sama meno kuin viime kauden viimeisessä kisassa ja Hamilton hidasteli silloin 1. paikalla (4 autoa samassa kasassa peräkkäin)?

edit:

Massalta kysyttiin äsken että pystyykö ohittamaan? Kertoi että mitä sinä "arvaat"? Ja jatkoi että kisan aikana ei ole helppo ohittaa. Mutta autot oli kuulemma silti oikein kivoja ajella.
Kyllähän tuolla ohiteltiin, erinäisissäkin paikoissa. Ei vaan ole mitään ohitettavaa, kun erot ovat niin selvät että eteen ja taakse on reilut erot. Niin kuin Massallakin koko kisan käytännössä.
 
Olihan siinä Bottaksella ja Verstappenilla mahdollista ohittaa, mutta ei vain ohi päässyt.
 
Mikä muuten mahtoi olla perimmäinen syy lämmittelykierroksen uusintaan? Keltainen lippu ilmestyi siinä vaiheessa kun autot olivat jo pitkälti ryhmittyneet lähtöruudukkoon, ja startin sijaan määrättiin uusi lämmittelykierros.
Olikohan jonkun auto kokonaan väärässä lähtöruudussa tai muuten vaan auto ihan väärässä paikassa? Jäi vähän itseltäkin ohi että mikä siinä lähdössä oli vikana.

edit:
Niin ja Ricciardo lähti varikolta. Ilmeisesti auto oli niin pahasti rikki tai jotain outoa?
 
Olikohan jonkun auto kokonaan väärässä lähtöruudussa tai muuten vaan auto ihan väärässä paikassa? Jäi vähän itseltäkin ohi että mikä siinä lähdössä oli vikana.
Hulkenberg ilmeisesti ajoi ohi ruudusta liikaa.

Jaa, niinpä taisi ollakin. Jotain hämminkiä Hulkenbergiin liittyen...

After lining up on the grid the start of the season is aborted. It appears Nico Hulkenberg in the Renault is on the wrong side of the grid... although it's not really clear.

The result is another formation lap, and a race that is now a lap shorter at 57 laps. Lewis Hamilton claims over the radio that 'grip feels poor on the grid.'

Australian GP 2017 LIVE F1 race results | Daily Mail Online
 
Olihan siinä Bottaksella ja Verstappenilla mahdollista ohittaa, mutta ei vain ohi päässyt.
Bottaksella olisi ollut, mutta talli selvästikin kielsi kisaamisen. Verstappen ei missään kohtaa ollut ohitusetäisyydellä Kimistä.
 
Bottaksella olisi ollut, mutta talli selvästikin kielsi kisaamisen. Verstappen ei missään kohtaa ollut ohitusetäisyydellä Kimistä.
Ehkä muistan sitten väärin. Jossain välissä Verstappen Kimiä lähestyi mutta lopussa on kumminkin erittäin suuri 6 sekunnin ero noilla.

Kimi hävisi Bottakselle 11 sekuntia. Eli Bottaksen täytyikin ajaa kovaa että 3 sija on varma. Hamilton jumitti vain hitaana siinä 2 paikalla edessä.
 
Nyt on ainakin nähty mitä nämä uudet renkaat kestää kun softilla pystyy helposti yli puolet kisamitasta ajamaan. Tarkoittanee sitä että medium ja hard renkailla pitäisi pystyä teoriassa koko kisamitta ajamaan.
 
Nyt on ainakin nähty mitä nämä uudet renkaat kestää kun softilla pystyy helposti yli puolet kisamitasta ajamaan. Tarkoittanee sitä että medium ja hard renkailla pitäisi pystyä teoriassa koko kisamitta ajamaan.
Max ajeli yli puoli kisaa ultrasofteilla (?), 32 kierrosta ja kierroksen pidempään kuin Kimi softeilla.
 
Max ajeli yli puoli kisaa ultrasofteilla (?), 32 kierrosta ja kierroksen pidempään kuin Kimi softeilla.

Liian kestävät Gummit on kyllä tämän kisan perusteella... Vielä kun ottaa huomioon, että kisa ajettiin radalla (asfaltilla) joka yleensä syö renkaita enemmän kuin normi radan pinnoite.

Jotenkin minulla on vaan paha pelko, että kun mennään ns. normi radalle niin Mersun ylivoima on edelleenkin olemassa, ainakin jos ne pääsee ajamaan puhtaassa ilmassa.

Kisojen jännittävyyden kannalta olisi tosi tärkeää että Ferrari kulkisi aika-ajoissa ja Mersu jäisi startissa aina punaisten taakse...
 
Räikkönen aika vaikeena haastattelussa. Taitaa harmittaa huono vauhti aika lailla, eikä ole edes mitään selitystä.

Kimihän tunnetusti ei kerro vaikka autossa olisi ollut jotain vikaa. Siksi ferrarilla tykkäävätkin kun ei tuo tallia / autoa negatiivisella tavalla esille.

Huolestuttavaa kyllä että noin paljon hitaampi.

Positiivisena yllätyksenä mersun etumatka näyttäisi sulaneen pois. Tämä toki varmistuu vasta kun päästään Eurooppaan.
 
Tuli katsottua vain loput noin 10 kierrosta perunalaatu streamistä. Niissä kierroksissa 5 kärkiautoa ajoi kokoajan samaa vauhtia, eli Red Bull myös pysyi mukana, ja Kimikin ajoi kärjen nopeutta. Jäi siis jossakin vaiheessa kisaa 10 sekuntia Bottasta jälkeen? Ja Bottas ihan Hamiltonin kannoilla. Selvästikään ei yrittänyt ohittaa. Tämän perusteella tulossa olisi hyvä kausi.
 
Räikkönen aika vaikeena haastattelussa. Taitaa harmittaa huono vauhti aika lailla, eikä ole edes mitään selitystä.
Englanninkielisessä haastattelussa Brundlen kanssa kävi ilmi, ettei auton säädöt olleet kohdillaan. Tiesivät tämän aika-ajojen jälkeen, mutta asialle ei voinut tehdä enää mitään ennen kisaa. Vauhtia olisi ollut (kuten nopein kierroskin osoittaa) mutta söi liikaa bensaa.

Välillä hieman vaikuttaa, että Ferrarilla ei saada kaikkea irti säätötietojen jakamisesta autojen välillä. Ehkä tallin puoliskot vaan haluavat vaan italialaisittain kilpailla keskenään, mikä johtaa heikompaan kokonaistulokseen.
 
Englanninkielisessä haastattelussa Brundlen kanssa kävi ilmi, ettei auton säädöt olleet kohdillaan. Tiesivät tämän aika-ajojen jälkeen, mutta asialle ei voinut tehdä enää mitään ennen kisaa. Vauhtia olisi ollut (kuten nopein kierroskin osoittaa) mutta söi liikaa bensaa.

Välillä hieman vaikuttaa, että Ferrarilla ei saada kaikkea irti säätötietojen jakamisesta autojen välillä. Ehkä tallin puoliskot vaan haluavat vaan italialaisittain kilpailla keskenään, mikä johtaa heikompaan kokonaistulokseen.

Toki jos olisin itse parempi kuski/säätäjä niin en minäkään haluaisi jakaa omia säätöjä tallikaverille.
 
Tuli katsottua vain loput noin 10 kierrosta perunalaatu streamistä. Niissä kierroksissa 5 kärkiautoa ajoi kokoajan samaa vauhtia, eli Red Bull myös pysyi mukana, ja Kimikin ajoi kärjen nopeutta. Jäi siis jossakin vaiheessa kisaa 10 sekuntia Bottasta jälkeen? Ja Bottas ihan Hamiltonin kannoilla. Selvästikään ei yrittänyt ohittaa. Tämän perusteella tulossa olisi hyvä kausi.
Räikkönen jäi ensimmäisellä rengassetillä. Bottas taas sai välillä Hamiltonia kiinni, mutta sitten Hamilton ajoi muutaman kierroksen ajan kovempaa karkuun.

Lopputuloksena kaikilla olisi varmaan löytynyt enemmän vauhtia, mutta kun bensa loppuisi kesken ennen ruutulippua, tai pitäisi vetää aivan säästöliekillä loppuun.
 
Räikkönen jäi ensimmäisellä rengassetillä. Bottas taas sai välillä Hamiltonia kiinni, mutta sitten Hamilton ajoi muutaman kierroksen ajan kovempaa karkuun.

Lopputuloksena kaikilla olisi varmaan löytynyt enemmän vauhtia, mutta kun bensa loppuisi kesken ennen ruutulippua, tai pitäisi vetää aivan säästöliekillä loppuun.

Jep. Bensansäästön MM-kisoissa ei voi ajaa kunnolla kilpaa.
 
h92ZIX8.jpg
 
Liian kestävät Gummit on kyllä tämän kisan perusteella... Vielä kun ottaa huomioon, että kisa ajettiin radalla (asfaltilla) joka yleensä syö renkaita enemmän kuin normi radan pinnoite.
Hyvä vaan.. keinotekoista kilpailun luomista kaikki pelleily, että renkaat kestää vain hetken ja sitten lipsutaan ja vaihdellaan renkaita useammin tai joudutaan säästelemään.

Tai kuten viime vuosina on ollut että joudutaan säästelemään vitusti renkaita. Nyt voidaan ajaa täysiä. parempi se on kuin että renkaat kuluu ja eroja syntyy siitä että toisella eri seos jne.

Toisaalta bensankulutus on vielä kysymysmerkki? Loppuuko kesken jos paahtaa täysiä?
 
Toivottavasti seuravalla kaudella saatais lisää löpöä, sen jälkee rupee koneet poksumaa ja sitä kautta tulisi varmasti lisää yllätyksiä :joy:
 
Olihan siinä Bottaksella ja Verstappenilla mahdollista ohittaa, mutta ei vain ohi päässyt.
Verstappen totesi että "olin nopeampi kuin Kimi, mutta heti kun näillä autoilla pääsee 2sek päähän se on siinä, ei toivoakaan päästä ohi". Onko sitten Ferkun takana erityisen vaikea ajaa, vai Red Bull erityisen huono ajaa toisen takana, jäänee kysymysmerkiksi.
 
Verstappen totesi että "olin nopeampi kuin Kimi, mutta heti kun näillä autoilla pääsee 2sek päähän se on siinä, ei toivoakaan päästä ohi". Onko sitten Ferkun takana erityisen vaikea ajaa, vai Red Bull erityisen huono ajaa toisen takana, jäänee kysymysmerkiksi.
Tuntuu siltä että koskis vähän kaikkia autoja, esim vettel tuossa alussa yritti hämistä kiinni mutta kun ei onnistu niin sittä otetaan se 2 sek välin että ilmeisesti saadaa puhdasta ilmaa ja renkaat/bensa säästyy. Bottas jäi myös tuonne 2 sek paikkeille junnailemaan, tiedä oliko sitte tallimääräys vai eikö auto vaa toimi kun mennään tarpeeksi lähelle, koska vauhtia olis ollu kun vielä kierrosennätyksiä tykitti lopussa... Mikä olikin huvittavaa kun monet kuskeista kyseli radiosta "olenko kaukana ennätyksestä" eli bensaa koko kisa säästelty ja vikoilla tuhlattii sitten "ylimääräiset" :/ Tosta nopeimmastakierroksesta melkein vois antaa pari pistettä, olis peräpään pojillakin jotai tavoteltavaa.
 
Toki jos olisin itse parempi kuski/säätäjä niin en minäkään haluaisi jakaa omia säätöjä tallikaverille.
Se on vähän kaksiteräinen miekka, mutta tallin edun kannalta asiassa ei pitäisi olla epäselvää.

Vaikka tallissa ajaisi kaksi identtistä kuljettajaa, jotka ovat yhtä nopeita ja yhtä hyviä säätämään autoa, niin toisen voi silti olettaa löytävän hieman paremmat säädöt. Tallin kannalta taas paras mahdollinen lopputulos on, kun kumpikin kuljettaja saa autosta kaiken irti, jolloin kumpikin on mahdollisimman korkealla tuloslistassa. Säätötiedot kannattaa jakaa silloinkin, vaikka toinen kuljettaja olisi maailman nopein ajamaan ja paras säätämään ja toinen Trullijuna joka ei erota auton etupäätä takapäästä. Tällöin se hidas ja taidotonkaan ei ainakaan päädy radalle huonoksi säädetyllä autolla ja tuo tallille todennäköisesti enemmän pisteitä, kuin sähläämällä itse.
 
Verstappen totesi että "olin nopeampi kuin Kimi, mutta heti kun näillä autoilla pääsee 2sek päähän se on siinä, ei toivoakaan päästä ohi"

Samanlaisia lausuntoja luin myös Hamiltonilta ja Bottakselta, jos "lähellä" ajaminen on muuttunut liian vaikeaksi, niin eiköhän säännöt muutu. Vaikka kesken kautta.
 
Nyt on ainakin nähty mitä nämä uudet renkaat kestää kun softilla pystyy helposti yli puolet kisamitasta ajamaan. Tarkoittanee sitä että medium ja hard renkailla pitäisi pystyä teoriassa koko kisamitta ajamaan.

Tähän liittyen, kyllä ihmetytti ku löivätkin kimille tokaan stinttiin pehmeät kun mielestäni superpehmeät olis se selkeä oikea valinta. Toki ymmärtää, että uudet renkaat ja eka kisa niin ollaan konservatiivisia.
 
Olipa pieni pettymys kisan tylsyys, mutta aivan okt sijotukset lopulta. Vettelin voitto tosi hyvä juttu ja eiköhän sieltä Räikkösellekin säädöt löydy että kulkee edes paremmin. Ohittamisen vaikeus kyllä iso haaste. Aika moni kuski haastiksissa siitä mainitsi.
 
Samanlaisia lausuntoja luin myös Hamiltonilta ja Bottakselta, jos "lähellä" ajaminen on muuttunut liian vaikeaksi, niin eiköhän säännöt muutu. Vaikka kesken kautta.

Vähän vaikea varmaan kyllä autoja alkaa suunnitella uusiksi kesken kauden. Tätä perässä ajamisen vaikeutta vähän ennen kauden alkua pelättiin.
 
"Paine oli varmasti kova olla ensi kertaa Mercedeksellä ja Nico Rosbergin autossa. Ja silti hän pystyi tekemään tulosta. Hän pystyi lähestymään jopa Lewisia kilpailun lopussa, tosin otimme hänen autostaan hiukan tehoja pois, kun näimme, ettei mahdollisuuksia voittoon ollut." Toto Wolf

Voi vittu, tätäkö tää on sit loppu kauden? Väkisin pidetään hämyn takana...

Lähde Toto Wolff kehui: "Valtteri ajoi loistavasti" - SuomiF1
 
"Paine oli varmasti kova olla ensi kertaa Mercedeksellä ja Nico Rosbergin autossa. Ja silti hän pystyi tekemään tulosta. Hän pystyi lähestymään jopa Lewisia kilpailun lopussa, tosin otimme hänen autostaan hiukan tehoja pois, kun näimme, ettei mahdollisuuksia voittoon ollut." Toto Wolf

Voi vittu, tätäkö tää on sit loppu kauden? Väkisin pidetään hämyn takana...

Lähde Toto Wolff kehui: "Valtteri ajoi loistavasti" - SuomiF1
Eikös tuo sano että Hamin autosta ottivat tehoja.:confused:
 
Verstappen totesi että "olin nopeampi kuin Kimi, mutta heti kun näillä autoilla pääsee 2sek päähän se on siinä, ei toivoakaan päästä ohi". Onko sitten Ferkun takana erityisen vaikea ajaa, vai Red Bull erityisen huono ajaa toisen takana, jäänee kysymysmerkiksi.

Ei tuo ihan koko totuus ole, koska kun verstappen pääsi alle 2sec päähän, myös kimi paransi vauhtiaan selkeästi.

Mutta kyllä näillä autoilla saattaa olla vaikeampi ohittaa, tosin eipä tuolla australiassa oo koskaan pahemmin ohiteltu, katurata kuitenkin kyseessä.
 
Vettel pysyi kyllä pitkään Hamiksen perässä alle 1sec päässä.. Mutta taisi jättää rakoa vähän enemmä ja säästää renkaita koska vauhtia ei kuitenkaan ollut niin paljon että olisi ohi varmaankaan päässyt.

Skylla spekuloivat että olisiko Ferrari hieman parempi kuin ajetaan perässä. Ja mersua ne on miettiny jo pitkään että onko vaikeuksia kun ajetaan likasemmassa ilmassa.
 
Whiting on kertonut selityksen sille ekan lähtöyrityksen uusimiselle:
""I aborted the start because there was uncertainty, and I always want to be certain (or as certain as one can be) that all is well before pressing the start button," Whiting told Motorsport.com.

"Firstly, Perez had pulled up in the wrong position but, after a few seconds in that position, began pulling forward. And, at the same time, the marshal responsible for the light panel beside Kvyat's car pressed the yellow button which indicated a problem.

"Neither I nor my colleagues in race control could see a problem so I felt the safest option was to abort and send them off on another formation lap."

There was no firm answer as to why the marshal had triggered the yellow warning signal for Kvyat, but the situation could have been triggered by heightened anticipation following a small fire on the car as the team had worked on the car on the grid.

Whiting added: "It was clear from the video that there was nothing wrong with Kvyat's car nor did he make any signal, so it may well have been a case of nerves on the part of the marshal.""
Whiting explains reason for aborted start

Eli perussekoilua. :lol:
 
Whiting on kertonut selityksen sille ekan lähtöyrityksen uusimiselle:
""I aborted the start because there was uncertainty, and I always want to be certain (or as certain as one can be) that all is well before pressing the start button," Whiting told Motorsport.com.

"Firstly, Perez had pulled up in the wrong position but, after a few seconds in that position, began pulling forward. And, at the same time, the marshal responsible for the light panel beside Kvyat's car pressed the yellow button which indicated a problem.

"Neither I nor my colleagues in race control could see a problem so I felt the safest option was to abort and send them off on another formation lap."

There was no firm answer as to why the marshal had triggered the yellow warning signal for Kvyat, but the situation could have been triggered by heightened anticipation following a small fire on the car as the team had worked on the car on the grid.

Whiting added: "It was clear from the video that there was nothing wrong with Kvyat's car nor did he make any signal, so it may well have been a case of nerves on the part of the marshal.""
Whiting explains reason for aborted start

Eli perussekoilua. :lol:

Kauden ekassa siis itse kukin sählää. :smoke: TV-puolellakin oli infografiikoiden näkyminen vähän satunnaista varsinkin aika-ajoissa, ja tallien värit välillä pielessä.
 
Onks Räkä kertonu miks sillä löyty nopeutta vasta sillä nopeimmalla kierroksella? En oo huomannu.

Hyvin kuitenki, että kahdella suomalaisella on nopeimmat ajat:

Australian GP:n nopeimmat kierrosajat:
Sija Nimi Talli Kierros Aika
1. Kimi Räikkönen Ferrari 56 1.26,538
2. Valtteri Bottas Mercedes 56 1.26,593
3. Sebastian Vettel Ferrari 53 1.26,638
4. Daniil Kvjat Toro Rosso 51 1.26,711
5. Max Verstappen Red Bull 43 1.26,964
6. Lewis Hamilton Mercedes 44 1.27,033

edit: nyt ku muistelen, ni Salo tais sanookki että se nopein kierros on vika kierros tms.
 
Kimi taisi puhua että kisassa piti säästää bensaa (huonot säädöt joita ei voinut enää muuttaa?). Kisan lopussa tankki on tyhjä ja pysyy ajamaan nopeimman kierrosajan.

edit:
Kisan rataennätys ei mennyt vielä tänä vuonna rikki?
1:24.125 "Michael Schumacher, Ferrari, 2004)"
 
Viimeksi muokattu:
Kimi taisi puhua että kisassa piti säästää bensaa (huonot säädöt joita ei voinut enää muuttaa?). Kisan lopussa tankki on tyhjä ja pysyy ajamaan nopeimman kierrosajan.
Ja varmaan tilanne lopussa oli se, että bensaa oli sen verran jäljellä, että Räkä pystyi ajamaan yhden kierroksen erityisesti säästelemättä.
 
Tulipa katsottua channel 4:in lähetys kisasta. Siinä Hamilton sanoi kisan loppupuoliskolla että yhtäkkiä tehot (power, eli ilmeisesti siitä energiaakeräävästä yksiköstä) hävisivät, mutta tulivat sitten taas takaisin seuraavalla kierroksella. Siitä eteenpäin Bottas sai Hamiltonin nopeasti kiinni, eli vähän jäi todelliset vauhdit vielä piiloon. Mutta uskoisin että 4 kuskia kisaa tällä kaudella mestaruudesta, riippuen tallimääräyksistä.
 
Melkonen borefest-kisa mutta hyvä nähdä että Mersun ylivoima on mennyttä ja Ferrari tuo taistelun nyt kunnolla Meselle. Että eiköhän kauden mittaan ihan hyviä kisoja oo tulossa 4 kuskin kesken.

Red Bull aika pettymys.
 
Tulipa katsottua channel 4:in lähetys kisasta. Siinä Hamilton sanoi kisan loppupuoliskolla että yhtäkkiä tehot (power, eli ilmeisesti siitä energiaakeräävästä yksiköstä) hävisivät, mutta tulivat sitten taas takaisin seuraavalla kierroksella. Siitä eteenpäin Bottas sai Hamiltonin nopeasti kiinni, eli vähän jäi todelliset vauhdit vielä piiloon. Mutta uskoisin että 4 kuskia kisaa tällä kaudella mestaruudesta, riippuen tallimääräyksistä.
Wolf myös mainitsi että sanoivat Hamiltonille että pitää himmata, koska voitto jo karkasi käsistä niin turha painaa täysiä.
 
Voi kumminkin olla että jollain toisella radalla tulisi ennätyksiä?

Välitankkaukset luulitavasti auttoi tosiaan, koska on voinut ajaa kevyellä autolla ja aivan uusilla renkailla.
 
Kyllähän niitä rataennätyksiä alkaa tulemaan, kun vaan sattuu sellainen tilanne eteen, että joku kärkitallien kuskeista on kisan lopussa liikkeellä tuoreella renkaalla.. Nykysäännöt vaan on sellaiset, että monesti kun auto on kevyimmillään, on alla loppuunajetut kumit.
 
Voi kumminkin olla että jollain toisella radalla tulisi ennätyksiä?

Välitankkaukset luulitavasti auttoi tosiaan, koska on voinut ajaa kevyellä autolla ja aivan uusilla renkailla.

Riippuu ihan taktiikoista. Uudet pehmeät alle viimeisille kierroksille ja edessä tilaa, nii vois ennätyksiä napsua. Aika-ajoissahan kyllä taidettiin ennätyksiä rikkoa(?), mut ei ne virallisia ennätyksiä ole, vaikka näemmä wikipediaanki joku jo rataennätykset päivittänyt.. eikös ne pidä kisassa ajettuja olla? Ainaki, jos f1:sten ajoista puhutaan.
 
Suomenkieliseen Wikiin joku on tosiaan mennyt päivittämään ihan väärän rataennätyksen. Aika tulee olla ajettu kisassa.
Jos vaikka 10 kisaan saisi tämän vuoden aikana tehtyä uuden rataennätyksen, niin sitten tohtisin sanoa että autot on nopeita :)

Melbourne Grand Prix Circuit - Wikipedia
 
No tämä, kaikki muut jäivät vähintään kierroksella.

Niin. Ja sen lisäksi jako taitaa olla vielä siltä osin aika selkeä, että Mersu + Ferrari > RB > Williams > Muut. Williamssin tosin siinä mielessä jännässä tilanteessa, että auto lienee 4. paras mutta ainoa varma pisteiden napsija on Massa (sama homma ehkä Haas+Grosjean osalta). RB ehkä tylsimmässä raossa, auto selkeästi 3. paras ja kuljettajilla ei ilmeisesti oikein mahdollisuuksia haastaa Mersua ja Ferraria mutta toisaalta kukaan ei ole takaakaan tulossa ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Olipas helpotus nähdä Ferkku hyvässä vauhdissa kisakuosissa. Eiköhän tästä kisoja saada aikaiseksi pitkästä aikaa. Valtterilta kelpo startti kauteen, ei moitittavaa. Hamilla voi alkaa kasetti hajoileen jos Bottas pystyy kunnolla haastaan heti kauden alkuun.

Kimiltä kyllä paska viikonloppu. Aika-ajoissa kusi taas vaihteeksi, onneksi redbullit sun muut on sen verran kaukana ettei tippunu kauemmas. Eikä kisassa sen parempaa. No, toivottavasti kyse oli nimenomaan auton säätöongelmista ja tarjois eläkeläinen vielä kunnon vastuksen Sebille. Ei kyllä rehellisesti sanottuna oo toiveet kovin korkealla mutta katotaan nyt, ehkä se sieltä...

Keskisarja vaikuttaa suht hyvältä. Harmi että ovat ihan helvetin kaukana kärkiautoista. McLaren on surullinen tapaus. Alonson näkisi mieluusti nopeassa autossa, nimittäin kyytiä löytyisi varmasti. Lonson incarit on kyllä ihan parhautta ku äijä runttaa menemään aika säälittä.
 
Pirelli vois säätää vipuja sinne suuntaan että varsinki pehmeämmät seokset kuluis enemmän. Ois kiva nähdä mielummin esim: 2-stopperin kisoja kuin onestoppereita.
 
Pirelli vois säätää vipuja sinne suuntaan että varsinki pehmeämmät seokset kuluis enemmän. Ois kiva nähdä mielummin esim: 2-stopperin kisoja kuin onestoppereita.
Totta että 2 tai 3 stoppia kisassa, niin olisi luultavasti jännemmät kisat. Tai ainakin järjestys voisi muuttua stoppien aikana? Nythän järjestys muuttui koska Hamilton tuli liian aikaisin varikolle? Eli Mersun taktiikka meni aivan perseelleen?

Tuossa vielä siitä kohdin kun Verstappen yritti Kimistä ohi. Joku vaan mainitsi että mitään yritystä ei edes ollut :D Ei vaan pääse ohi?
Lewis Hamilton on ollut äänekäs ohituskriitikko jo testeistä lähtien ja hänen mielestään ohittaminen on "ehkä huonompaa kuin koskaan ennen". Räikköstä jahdannut Max Verstappen puolestaan koki, ettei pystynyt enää lähestymään suomalaista, kun oli päässyt kahden sekunnin päähän.
Räikkönen toppuuttelee, koska kukaan ei päässyt kimistä ohi (vaikka ajoikin hitaasti)? :)
F1-kuskit kipuilevat ohittamisesta – Räikköseltä jäitä hattuun
 
Toki itsekin epäilen että renkaita ei muuteta ja nähdään aina vain yksi varikkostoppi. Eli kisa käydään ajamalla ja toisaalta se on ihan hyvä juttu. Voi olla vähän tylsempiä kisoja? Mutta minusta ainakin tuo eka kisa meni nopeasti, koska autot oli viime kauden autoja nopeampia (vähän lyhyempi kisa)?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 787
Viestejä
4 539 288
Jäsenet
74 879
Uusin jäsen
JohnnySuperior

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom