Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taktiikka olisi toiminut vielä viime vuonna. Tänä vuonna asiat eivät ole renkaiden kohdalla enää niin selviä.Totta että 2 tai 3 stoppia kisassa, niin olisi luultavasti jännemmät kisat. Tai ainakin järjestys voisi muuttua stoppien aikana? Nythän järjestys muuttui koska Hamilton tuli liian aikaisin varikolle? Eli Mersun taktiikka meni aivan perseelleen?
Max pääsi parhaimmillaan alle sekunnin päähän Kimistä, kun Kimi ohitteli kiekalla autoja. Max kuitenkin otti pehmeämmät renkaat ja vielä kierrosta Kimiä aiemmin, sekä otti renkaistaan parhaat irti ajaessaan eroa Kimiin kiinni. Kyllä sen olisi muuten pitänyt pystyä ajamaan ohitusetäisyydellä Kimistä.Tuossa vielä siitä kohdin kun Verstappen yritti Kimistä ohi. Joku vaan mainitsi että mitään yritystä ei edes ollut Ei vaan pääse ohi?
Lonsolla alkoi ne ongelmat juuri edellisellä kierroksella/kierroksilla, siksi ne pääsivät niin lähelle ja ohi.Hienoin ohitus taisi olla kun Alonson McHidas (McLaren) ohitettiin tuplaohituksella. Mutta johtui ilmeisesti siitä että McLaren on ihan älyttömän hidas auto.
Niin tosiaan oli. Tiimiradioon kertoikin jotain että auton jousitus on mennyt rikki. Taisi sitten keskeyttääkin koko kisan?Lonsolla alkoi ne ongelmat juuri edellisellä kierroksella/kierroksilla, siksi ne pääsivät niin lähelle ja ohi.
No, olihan se auto hidas ehjänäkin. Lonso valitti että ohjaus vetää vasemmalle, epäili että jousituksessa on jotain vikaa.Niin tosiaan oli. Tiimiradioon kertoikin jotain että auton jousitus on mennyt rikki. Taisi sitten keskeyttääkin koko kisan?
Eli syy oli varmaankin rikkinäinen auto. Ei liian tehoton moottori. Toki aika huonosti meni kisa McLarenilta noin kokonaisuudessaan.
Pirelli vois säätää vipuja sinne suuntaan että varsinki pehmeämmät seokset kuluis enemmän.
Lisäksi pitää sanoa, että renkaiden pitäisi olla kulumiseltaan vähintäänkin sellaiset, ettei niillä voi ajaa yhdellä setillä koko kisa miinus 1-3 kierrosta. Silloin se kahden seoksen käyttäminenkin menee lähinnä turhaksi "näön vuoksi" säännöksi.Yksi pysähdyshän sieltä väkisin tulee. Olisi kyllä kiva, jos automaattisesti se 1 stopin taktiikka ei olisi paras vaan oikeasti pitäisi miettiä vedetäänkö 1 stopilla ja käytetään kovimpia renkaita vai kahdella stopilla aggressiivisemmin pehmeämpiä. Nyt vaan kun tuo ohittaminenkin on vaikeutunut niin stoppeja kannattanee vältellä ja yhden stopin taktiikat ovat viimevuotisia toimivampia. Varmaan turha enää haaveilla viimevuotisen kaltaisista suorituksista, joissa loppuun isketään pehmeimmät renkaat alle ja ohitetaan kaikki.
Rehellisesti sanottava kuitenkin, että näkisin mieluummin ohituksia ihan radalla ajettaessa kuin varikolla. Olisi hyvä jos autojen seuraamista ja ohittamista saataisiin jotenkin helpotettua, että oikeasti pystyisi roikkumaan perässä kiinni ja painostamaan edellä olevaa. Nyt pitää ilmeisesti olla aika reilusti nopeampi, että on mahdollista ohittaa radalla (pl. DRS).
Lisänä siivet takaisin viime kauden kokoon -> vähemmän merkitystä aeropidolla.Kestävät renkaat, keinotekoinen heikentäminen pois, enemmän vapautta niiden valintaan, pakollinen eri seosten käyttö pois, riittävästi bensaa (välitankkauksilla jos ei muuten onnistu) ja ennen kaikkea aerodynamiikka sellaiseksi että ohittaminen onnistuu. Joku jenkkiomistajan edustajahan siitä puhui viime kauden jälkeen, mutta teot olivatkin sitten vähän muuta...? Siinä omat muutosehdotukset nyt alkuun.
Kestävät renkaat, keinotekoinen heikentäminen pois, enemmän vapautta niiden valintaan, pakollinen eri seosten käyttö pois, riittävästi bensaa (välitankkauksilla jos ei muuten onnistu) ja ennen kaikkea aerodynamiikka sellaiseksi että ohittaminen onnistuu. Joku jenkkiomistajan edustajahan siitä puhui viime kauden jälkeen, mutta teot olivatkin sitten vähän muuta...? Siinä omat muutosehdotukset nyt alkuun.
Eikös se Vettel ajanut siinä noin sekunnin päässä Hamiltonista koko alkukisan ja toisaalta Hamilton Verstappenin perässä tultuaan varikolta?Niin. Millä perusteella nämä ohittamista vaikeuttavat muutokset tälle kaudelle muuten tehtiin? Olen kyllä fyysisesti rankkojen autojen ja pidon lisäämisen puolesta mutta sen pitäisi tulla siten, että kisaaminen edelleen onnistuisi. Ehdottomasti pitäisi kehittää vapaampaan suuntaan (esim. bensan ja renkaiden osalta) ja lisätä mahdollisuuksia kisata kunnolla ja ajaa toisen perässä sekä painostaa kärsimättä itse.
Kimiä ei australiassa Kidmanit kiinnostanu.