Euroviisut

Kuinkahan paljon Yleltä (eli siis suomen kansalta) kuluu rahaa vuosittain tuohon Euroviisuhommaan? Mietin vain että kun kirstun pohja pilkottaa niin eikö me voitaisi sanoa että "Myö ollaan niin persaukisia tämä vuonna ettei tulla". Mukavahan se on olla esillä, mutta onko tämä suomelle nettopositiivista vai negatiivista rahallisesti?
Eipä tuo itse euroviisubudjetti taida olla lopulta oikeastaan paskaakaan kun miettii sitä kokonaisuutta mitä sinne menee(nykyisin taitaa olla juonnotki ihan suomesta käsin hoidettu)

Uudet esiintyjät julkistettiin. Itselle eniten positiivista energiaa välitti Antti Paalanen ja extrapisteet vielä, ku uskalsi kertoa kantansa Israelin suhteen kans. Muut nössöilee ja paljastaa kantansa vasta voitettuaan/hävittyään

1. Etta: Million Dollar Smile
  2. Linda Lampenius ja Pete Parkkonen: Liekinheitin
  3. Komiat: Lululai
  4. Sinikka Monte: Ready to Leave
  5. Antti Paalanen: Takatukka
  6. Chachi: Cherry Cake
  7. Kiki: Rakkaudenkipee
Linda ja Pete on mielenkiintoinen yhdistelmä. Ruotsin suomalainen tälläkertaa suomen ehdokkaana :D Sinikka Monte kans kiinnostaa, mitä vähä tsekkasin mitä sillä löyty youtubesta. Miinusta, että oli suomenkielen kans hankaluuksia..

Lindalle ja Petelle menee mun ääni vaikka olisi huono biisi. Molemmat ovat olleet alallaan tämän maan parhaimpia, joten silkasta kunnoituksesta olen näin päättänyt.
Paalanenko ei ole? :lol:

Antti Paalanen on kolminkertainen Suomen Pelimannimestaruuskilpailujen vähärivisten harmonikkojen yleisen sarjan voittaja Ikaalisissa vuosina 1994–1996. Hän aloitti harmonikan soiton vuonna 1986 Mestaripelimanni Airi Hautamäen oppilaana Alavudella. Vuonna 1997 Paalanen aloitti musiikin opinnot Sibelius-Akatemian kansanmusiikin osastolla, jossa hän opiskeli harmonikan soittoa muun muassa Markku Lepistön, Maria Kalaniemen ja Kimmo Pohjosen oppilaana. Paalanen valmistui musiikin tohtoriksi Sibelius-Akatemiasta vuonna 2015.
Parkkosesta ja Lampeniuksesta ei kukaan tietäisi mitään, ellei ulkoiset avut olisi olleet kunnossa.

No Paalasalle ei vissiin sitten ole kun on täysin nevöhöörd. Pitää ny iha googlaa että minkä näköinen.

e: heh, edustaa ainakin eri tyyliä
Oli kyl tosi aito. Jakaa kyl musiikin puolesta varmasti mieliupiteitä, mut kurkkulaulanta on ollut monissa leffoissa ja sarjoissa mukana, että sitä kautta ei vierasta ole ihmisille. Itse musiikkina ehkä joo.. Siihe tekno ja humppa, nii jakaa vielä enemmän mielipiteitä :D

Mut hahmona kyl tosi kiva tuulahdus! Oikein musiikin tohtoriki vielä, sen oli näköinenki :D

Iha hirveetä paskaa varmaa monenmielestä, mut jotenki kyl tykkään:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=LtX2HPBMcsQ

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=-IucBLN7hfc

Jotain shamaanimeininkiähä hän lupaili euroviisubiisissä

Viimeksi muokattu:
Ettan UMK biisi julkistettu. Miksi se aina kuulostaa amikselta ja leijonakorulta kun suomalainen nainen räppää? Or is it just me? :)

Ei kyllä suuria toiveita julkistus herättänyt. Voihan noista toki joku yllättää hyvällä biisillä. Ensimmäinen ei tosin ainakaan.

Tässä ensimmäinen julkaistu biisi.

Etta - Million Dollar Smile

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=wwOOotC9Ei4

Ihan kiva ja korvamadoksi helposti jäävä radiosoittobiisi, mutta ei tämä oikein eurobiisubiisiltä kuulosta.

Ettan UMK biisi julkistettu. Miksi se aina kuulostaa amikselta ja leijonakorulta kun suomalainen nainen räppää? Or is it just me? :)
No olihan toi kamalaa poppirenkutusta. Mimmi käytännössä laulaa siitä että sillä on kantava ääni ja että osaa hymyillä. Ööö.. Ei jatkoon. :D

Olipa kyllä huono, tai eli siis aivan perus radiorenkutus. Sanat jotenkin todella tönköt. Ei viisuihin mitään asiaa tällaisella biisillä.

Oli kyl tosi aito. Jakaa kyl musiikin puolesta varmasti mieliupiteitä, mut kurkkulaulanta on ollut monissa leffoissa ja sarjoissa mukana, että sitä kautta ei vierasta ole ihmisille. Itse musiikkina ehkä joo.. Siihe tekno ja humppa, nii jakaa vielä enemmän mielipiteitä :D

Mut hahmona kyl tosi kiva tuulahdus! Oikein musiikin tohtoriki vielä, sen oli näköinenki :D

Iha hirveetä paskaa varmaa monenmielestä, mut jotenki kyl tykkään:

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=LtX2HPBMcsQ

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=-IucBLN7hfc

Jotain shamaanimeininkiähä hän lupaili euroviisubiisissä

Luin eilen UMK2026 kilpailijoiden esittelyn, ja Antti Paalasen kohdalla mulla oli Picard-facepalm tässä koneella, kun luin tekstiä:
"Antti Paalanen on pelimanni, haitaristi ja kurkkulaulaja..."
"...aloitti opinnot Sibelius-Akatemian kansanmusiikin osastolla..."
"Tohtoriopinnoissaan..."

Booooring, kuka tuollaisen artistin päästi UMK:hon, tulee mieleen Kuunkuiskaajat vuodelta 2010.

Mutta nyt kun katsoin tuon Meluta musiikkivideon, niin mitä ihmettä. Mulla jalka taputti lattiaa biisin alusta lähtien, ja keskikohdalla piti laittaa lisää ääntä.
Mähän tykkään tuosta musiikista, ei tässä näin pitäny käydä.

Tässä ensimmäinen julkaistu biisi.

Etta - Million Dollar Smile

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=wwOOotC9Ei4

Ihan kiva ja korvamadoksi helposti jäävä radiosoittobiisi, mutta ei tämä oikein eurobiisubiisiltä kuulosta.

Pelkäsin paljon pahempaa. Normi nykyradio & spotifyrenkutus. Ei tule tuommoista itse kuunneltua, mutta paljon paskempaakin on radiosta valunut kun olen joskus viime vuosina erehtynyt sen autossa kytkemään.

No ei radiostakaan ihan noin paskaa yleensä tuu
Pitäisikö euroviisujen nimeksi muuttaa eurofiisu?

Koska joskus kun käy kakalla, ennen pökälettä tulee pieni fii-ääni. Jotain kaasua vissiin. Ehkä tää ei ihan kaikkia koske mut noin keskimäärin radiosta tulee kyllä ihan priimaa tavaraa ja kaikki siellä soineet euroviisutkin on olleet aina paikallaan. Keiran No business on the dancefloor sai sieltä ihan pysyvän alustan. Tuona UMK-vuonna se olisi voinut olla minkä tahansa maan virallinen lähetys. UMK on nostanut profiiliaan hurjasti viime vuosina ja se on myös ulkomailla huomattu. Mellot alkavat olla vanhaa tavaraa meidän tekemiseen verrattuna.

Ei jummijammi jätkät. Heräsin tuossa tunti sitten Kautiumin viestiin ja oli ilo herätä.

Tuo biisi sanoituksen sivuuttamalla on helposti voittaja-ainesta millä tahansa viisumittarilla. Sävellyksellisesti se noudattaa erityisesti balkanilaisessa musiikissa toistuvia teemoja, mutta se ei tunnu millään tavalla pakotetulta. Päinvastoin, tuotantoteknisestä priimasta huolimatta siihen on jotenkin saatu ihan oikeaa ihmismäistä otetta juuri sen verran, että kiinnostaa kuulla ihan jokainen tahti. Kun tietää Peten olevan livenä parhaimmillaan niin eipä tässä tarvitse kuin odotella oikeaa päätöstä.

Ei jummijammi jätkät. Heräsin tuossa tunti sitten Kautiumin viestiin ja oli ilo herätä.

Tuo biisi sanoituksen sivuuttamalla on helposti voittaja-ainesta millä tahansa viisumittarilla. Sävellyksellisesti se noudattaa erityisesti balkanilaisessa musiikissa toistuvia teemoja, mutta se ei tunnu millään tavalla pakotetulta. Päinvastoin, tuotantoteknisestä priimasta huolimatta siihen on jotenkin saatu ihan oikeaa ihmismäistä otetta juuri sen verran, että kiinnostaa kuulla ihan jokainen tahti. Kun tietää Peten olevan livenä parhaimmillaan niin eipä tässä tarvitse kuin odotella oikeaa päätöstä.
Oletko tosissasi? Itse olen viisufani, mutta en viitsinyt kuunnella kappaletta loppuun asti, kun kuulosti melko geneeriseltä, vaikka mukaan olikin lisätty viulu.

Tuo biisi sanoituksen sivuuttamalla on helposti voittaja-ainesta millä tahansa viisumittarilla.
Samaa mieltä sanoituksesta, onneksi on suomeksi niin eivät ymmärrä! Oma veikkaus että sanoitus on tehty kiireessä viime hetkillä AI:lla. Muutamat lauserakenteet viittaavat siihen. Linda on yhä kuuma ja biisissä euroviisu vibat!

Viimeksi muokattu:
Oletko tosissasi? Itse olen viisufani, mutta en viitsinyt kuunnella kappaletta loppuun asti, kun kuulosti melko geneeriseltä, vaikka mukaan olikin lisätty viulu.
Todellakin olen. Olen kyllä mielipiteeltäni vinoutunut, sillä olin tämän biisin kannattaja jo ennen kuulemista. On aika outo tunne, kun ei suurista odotuksista huolimatta joutunut pettymään.

Samaa mieltä sanoituksesta, onneksi on suomeksi niin eivät ymmärrä! Oma veikkaus että sanoitus on tehty kiireessä viime hetkillä AI:lla. Muutamat lauserakentet viittaavat siihen. Linda on yhä kuuma ja biisissä euroviisu vibat!
Sama tuli mieleen. Näitä AI-sanoituksia tulee nykyään vastaan vähän joka tuutista. Benjamin Peltonen ja Elias Kaskinen ehkä räikeimpinä esimerkkenä. En ole varma tietävätkö he itsekään laulavansa tekoälyn sanoja.

Tässä biisissä sanoitus on ehdottomasti kappaleen heikoin osuus, eikä sekään kovin huono ole. Live, love, laugh -biisi on yleensä ollut se odotusarvo euroviisuille, ja tässä tapauksessa on menty sen riman yli heittämällä.

Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä sanoituksesta, onneksi on suomeksi niin eivät ymmärrä! Oma veikkaus että sanoitus on tehty kiireessä viime hetkillä AI:lla. Muutamat lauserakenteet viittaavat siihen. Linda on yhä kuuma ja biisissä euroviisu vibat!
Itse kun olen Suno.Ai:lla huvikseni luonut tekoälybiisejä, niin minulle tuli tuota kuunnellessa heti mieleen, että tämän biisin pohja on tehty tekoälyllä ja siihen on päälle heitetty Lindan viulu.

Biisi oli mielestäni ihan ok, en kuitenkaan sitä montaa kertaa esim radiosta jaksaisi kuunnella.

Melodisesti ihan ok. Sanoituksen rytmitys on nykytapaan niin omituinen että joutuu kyllä pinnistelemään että saa selkoa. Laulaja on hyvä, miksattu vähän turhan alas, etenkin tuo outo lyriikka huomioiden. Sovitus on sekava, kolme minuuttia on sen verran lyhyt aika että komppiosasto saisi olla selkeämpi alkumetreiltä saakka, nyt kolmannes biisistä sekoiltiin, eikä poljettu eteenpäin niin kuin kunnon tuuttauksessa tehtäisiin. Ne pari kolme lyhyttä outoa efektiprosessisekamelskakohtaa on jotain semmoista mitä en ymmärrä. Mikä niiden tarkoitus on? Kaipaako joku semmoisia?

--- edit
Kuuntelin uudelleen huonommilla vehkeillä, sehän kuulosti suhteessa paljon paremmalta. Tämä kuulosti tosiaan Geneleceista paljon pahemmalta, tämä onkin näköjään osattu miksata nykyaikaikaan sopivasti niin että paskoilla vehkeillä kuulostaa hyvältä. Toimii aika hyvin. Paitsi ne oudot synteettiset sotkukohdat. Ja onhan A-osa vähän turhan yksitoikkoinen.

Laulaja on hyvä, miksattu vähän turhan alas, etenkin tuo outo lyriikka huomioiden.
Tämä! Parkkonen on oikeasti hyvä laulaja ja selkeesti haluaa pois sen toy boy imagosta että olisi vakavammin otettu laulajana. Naiset (joita on suurin osa hänen keikallaan) haluavat vaan ”pojalta” paidan pois :x3:

No on ainakin mielenkiintoinen biisi, melkeen tekisi mieli sanoa jo että tuon voisi viisuihin lähettää muita kuulematta mutta annetaan nyt muillekin mahdollisuus. Riippuu toki myös liveshowsta miten toimii, mutta ainakin sanoitukset ja tuotanto mahdollistaa aikamoisen tykityksen. Jos jotain kritiikkiäkin niin paikoitellen vähän outo ja vaikka tuo "loppuhuipentuma" sinänsä sopiikin biisiin mainiosti niin se on melkein suora kopio viime vuoden voittajabiisistä joten ehkä sen olisi voinut jättää tekemättä ja keksiä jotain omaperäisempää.

Viime vuoden euroviisujen voittaja oli kyllä sellainen, että pitää kovasti pinnistellä edes muistaakseen millainen se oli. En ole kertaakaan sitä missään kuullut tuon voiton jälkeen. Finaalissa varmaan taas kuullaan ja sen jälkeen jää unholaan.

Nämä kaksi julkaistua on nyt pariin kertaan kuunneltu ja ensituomio on tämä:
Etta kuulosti ekalla kuuntelulla ihan ok:lta vaikkakin aika mitäänsanomattomalta. Tokalla kuuntelulla alko jo ärsyttämään. On kyllä jotenkin onneton tekele.

Parkkonen & Lampenius sen sijaan kuulosti toisella kuuntelulla paremmalta kuin ekalla ja mietin pitäisikö pistää vielä kerran pyörimään. Ei tää nyt mikään mestariteos ole ja varsinkin sanoitus on melkoisen geneeristä soopaa. Sävellyksenäkin pyöritään tukevasti siellä tutulla ja turvallisella maaperällä. Viulu tuo mukaan oman säväyksensä ja sitä olisi vielä rohkeammin voinut käyttää. Joku kunnon tilulilu-soolo olis ollu mahtava. Ettan jälkeen Parkkonen kuulostaa heti ensitahdeista alkaen suorastaan huikealta. Aivan eri luokassa laulutaidot eikä tosiaan tartte jäädä kuuntelemaan, että osuko se nyt edes nuottiin. Eli aika hyvähän tämä oli. Saa nähdä tuleeko enää parempia.

No on ainakin mielenkiintoinen biisi, melkeen tekisi mieli sanoa jo että tuon voisi viisuihin lähettää muita kuulematta mutta annetaan nyt muillekin mahdollisuus. Riippuu toki myös liveshowsta miten toimii, mutta ainakin sanoitukset ja tuotanto mahdollistaa aikamoisen tykityksen. Jos jotain kritiikkiäkin niin paikoitellen vähän outo ja vaikka tuo "loppuhuipentuma" sinänsä sopiikin biisiin mainiosti niin se on melkein suora kopio viime vuoden voittajabiisistä joten ehkä sen olisi voinut jättää tekemättä ja keksiä jotain omaperäisempää.

Kyllähän Petellä live varmasti luistaa, kunhan vain muistaa tarkastaa että vetoketju on kiinni ennen lavalle astumista.

Viime vuoden euroviisujen voittaja oli kyllä sellainen, että pitää kovasti pinnistellä edes muistaakseen millainen se oli. En ole kertaakaan sitä missään kuullut tuon voiton jälkeen. Finaalissa varmaan taas kuullaan ja sen jälkeen jää unholaan.
Ite taas koin, että se Itävallan kappale oli pitkästä aikaa semmonen voittaja, jota voi jopa oikeasti kuunnella. Ei semmonen mitä soitetaan just jossain radiossa(Loreen, Nemo) ja unohat samantien et mikäs tää olikaan vaan semmonen joka laitetaan satunnaisesti soimaan ja fiilistellään alusta loppuun.

Statistiikka

Viestiketjuista
297 786
Jäsenet
81 385
Uusin jäsen
elbertos8d

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom