Euroviisut

Eikös tuo Yle Areenassa ole aina näkynyt suorana.
Areenassa on 10 sekunnin viive. Digilähetyksissäkin on jonkinlainen sensuuriviive. Analogisen TV:n aikaisia suoria lähetyksiä ei ole enää olemassa ja itse euroviisuihin lisättiin myös sisäinen bufferi Hatarin palestiinalaismyönteisen viestin vuoksi.

Areenassa on 10 sekunnin viive. Digilähetyksissäkin on jonkinlainen sensuuriviive. Analogisen TV:n aikaisia suoria lähetyksiä ei ole enää olemassa ja itse euroviisuihin lisättiin myös sisäinen bufferi Hatarin palestiinalaismyönteisen viestin vuoksi.
Joo just tästähän tässä olikin kyse...

Anteeksi, mistä tarkalleen oli kyse?
Siitä että televisiokanavalla lähetys tulee viiveellä aikataulullisista syistä mutta areenan puolella se tulee niin suorana kuin vain mahdollista. Ei se tietenkään sekunnilleen suora ole, mutta samahan se on kaikissa muissakin suorissa lähetyksissä kuten UMK eikä se mikään ongelma ole.

Siitä että televisiokanavalla lähetys tulee viiveellä aikataulullisista syistä mutta areenan puolella se tulee niin suorana kuin vain mahdollista. Ei se tietenkään sekunnilleen suora ole, mutta samahan se on kaikissa muissakin suorissa lähetyksissä kuten UMK eikä se mikään ongelma ole.
Tottakai se tulee niin suorana kuin mahdollista. Aivan kuten kaikki muukin sinun tulkittavaksi päätyvä tieto tulee eteesi niin kuratoituna kuin sinun tarpeisiisi nähden koetaan asialliseksi. Ei se mikään ongelma ole.

Uskomatonta mutta totta, Kaj todellakin päihitti Månsin Melodifestivalenissa ja lähtee viisuihin edustamaan Ruotsia. Aivan mahtavaa!
Näköjään näin kävi:

Onhan tuo iskevä korvamato ja tyyliltään hassu, ei siinä mitään.

Uskomatonta mutta totta, Kaj todellakin päihitti Månsin Melodifestivalenissa ja lähtee viisuihin edustamaan Ruotsia. Aivan mahtavaa!
Tämä on näemmä aiheuttanut kaikenlaista vetistelyä Ruotsissa
"Kilpailu on muuttunut ihan erilaiseksi ... minulla ei ole mitään tekemistä tällaisessa"

"Kyynelehtivä Zelmerlöw ryntäsi pois areenalta tappion jälkeen"

Screenshot at 2025-03-09 03-15-34.png

🕯️

Nonnih nostellaas threadia ylös. Tänään ensimmäiset semifinaalit. Katson tässä juuri sitä versiota, joka lähetettiin tuomareille semifinaaliäänestykseen. Tällä hetkellä taustalla soi Viro, jonka esitys floppaa ihan totaalisesti.

Mä otin suojavedon silloin KAJ:n puolesta melodeissa ihan sillä perusteella, että Ruotsin kertoimet tippuvat heti kun Månsin voitto varmistuu ja samalla päävedon Ruotsille koko kisoissa. Prosentuaalisesti on jo nyt paras tuotto euroviisuissa jos vaan pitää kädet perseen alla. Harmi vaan, että nykyään panokset on yli sata kertaa pienemmät kuin ne parhaimmillaan ollut.

Nonnih nostellaas threadia ylös. Tänään ensimmäiset semifinaalit. Katson tässä juuri sitä versiota, joka lähetettiin tuomareille semifinaaliäänestykseen. Tällä hetkellä taustalla soi Viro, jonka esitys floppaa ihan totaalisesti.

Mä otin suojavedon silloin KAJ:n puolesta melodeissa ihan sillä perusteella, että Ruotsin kertoimet tippuvat heti kun Månsin voitto varmistuu ja samalla päävedon Ruotsille koko kisoissa. Prosentuaalisesti on jo nyt paras tuotto euroviisuissa jos vaan pitää kädet perseen alla. Harmi vaan, että nykyään panokset on yli sata kertaa pienemmät kuin ne parhaimmillaan ollut.

Mulla on whatsappissa moni sitä mieltä, että Viro veti ihan hyvin. Otetaan sen verran takaisin, mutta itse odotin paljon enemmän ja toivoin tuosta sellaista kunnon yllättäjää mitä mielestäni ei nyt ollut.

Erikan kertoimethan ovat räjähtäneet käsiin eli kukaan ei usko hänen voittoonsa. KAJ:n esitys oli just niin hyvä kuin parhaimmillaan saattoi odottaa jury videossa.

Sori tästä vedonlyöntinäkökulmasta, mutta itseä viisut kiinnostaa käytännössä ainoastaan sen takia.

Israel vielä katsomatta, mutta on hiton outoa, että youtubessa on pyörineet mainokset, että äänestäppä Israelia. Hyvä biisi sinänsä.

EDIT: Viro vetää paljon paremmin virallisessa esityksessä.

Viimeksi muokattu:
Onko esitysten maksimi pituudet kasvaneet? Jotenkin tuntuu pidemmiltä.

Espnanjan esityksen jälkeen viro johtaa omissa papereissa.

Virohan oli ihan paska, siis susipaska.

Siis ei lähellekään yhtä paska kuin tuomareille lähetetty versio. Se tuntui lähes karaokelta. Ilmeisesti jännitys lauennut sen jälkeen.

Hiihdon mm kisoissa tuo Bada Bada Bastu soi koko ajan ja on tuossa sitä jotain, mutta väittäisin, että kovin karsinta on tuon biisin suhteen jo käyty ennen euroviisufinaalia. On tuo hiton korvamato kyllä. Olen ollut usein euroviisuissa väärässä, mutta harvemmin voittajasta. Saa melkein tapahtua jotain jos tuo ei voita.

Miten voivat vetää tuon yleisön edessä noin täydellisesti vai onko mulla liian suomi-lasit päässä? Siis todella usein esiintyjät ovat vaivaantuneen oloisia, mutta KAJ näyttävät siltä, että rakastavat olla tuolla. Siis edes Käärijästä ei voinut sanoa noin.

Onko esitysten maksimi pituudet kasvaneet? Jotenkin tuntuu pidemmiltä.

Espnanjan esityksen jälkeen viro johtaa omissa papereissa.

Espanja oli yllättävän hyvä. Löin sen puolesta vetoa ihan tuon esityksen perusteella, että pääsee top 15, jonka pitäisi olla aina itsestään selvyys Espanjalle, mutta kertoimien mukaan ei ilmeisesti tänä vuonna.

Espanja oli yllättävän hyvä. Löin sen puolesta vetoa ihan tuon esityksen perusteella, että pääsee top 15, jonka pitäisi olla aina itsestään selvyys Espanjalle, mutta kertoimien mukaan ei ilmeisesti tänä vuonna.
Oli se parempi kuin suurin osa tänään tähän mennessä. Muutama aivan heittopussi tullut omasta mielestä kuten portugali, ukraina ja joku kolmas mitä en edes muista.

Oli se parempi kuin suurin osa tänään tähän mennessä. Muutama aivan heittopussi tullut omasta mielestä kuten portugali, ukraina ja joku kolmas mitä en edes muista.

Ukrainan piti olla heittopussi, mutta oli parempi kuin oletin.

Tähän väliin pakollinen mainos Eurovision: Fire Saga elokuvasta. Löytyy netflixistä. Mielestäni ehdottomasti Will Ferrelin parhaita, jossa hän osallistuu Islannin edustajana Rachel McAdamsin parina, joka on siis oppinut puhumaan Abban ansiosta, euroviisuihin traagisten tapahtumien seurauksena. On aivan helvetin hauska elokuva. Siis Will Ferrelin isää esittää Pierce Brosnan ja koko juttu on ihan yhtä järjetön kuin koko euroviisujen konsepti. Sitä itseironiaa ei pysty ymmärtämään kukaan muu kuin euroviisuja katsova pohjoismaalainen. Aivan saatanan hauska mielestäni ja vaikka mulla saattaa olla erikoinen huumorintaju, niin kaikkien pitäisi katsoa tämä elokuva jotka ovat edes sattuneet vahingossa tähän threadiin.

Imbdin ykköseksi rankattu arvostelu kuuluu näin:
"and you suddenly find yourself cheering for a fictional Icelandic band in a fictional Eurovision contest in this feel good movie"

Jenkeiltä menee niin kuin kaksi päätä liian yli tämän elokuvan huumori, vaikka edellinen olisikin kirjoitettu pilke silmäkulmassa.

Tuli juurikin tuo (aivan mainio) leffa mieleen kun katsoin Islannin teinien esitystä. :)

Juuph. Siitä tuli mieleen. En tiedä olisiko jopa haittaa tuosta elokuvasta jos yrittävätkin ihan vakavissaan jonain vuona. Nyt ovat lukittuja tuohon itseironia kategoriaan.

Nyt tuli kyllä pari yllätystä jatkoon. En ikinä olisi laittanut portugalia tai ukrainaa.
Belgia aavistuksen yllättävä, ettei mennyt jatkoon. Oli huono esitys, mutta siinä oli ainesta parempaan ja tuollainen tekno olisi voinut erottautua edukseensa. Muuten kait aikalailla odotetut. San Marino ollut suomalaisten vedonlyöjien suosikkikohde jatkoon ja ihan kiva nähdä osuma, vaikka itse en laittanut.

Ukrainaa ei voi olla laittamatta jatkoon. Portugali on ollu sillä tavalla täysin mielipiteenjakaja, mutta euroviisuissa ei voi antaa miinusääniä, joten sillä tavalla erottuvalla biisillä voi pärjätä ainakin tuon verran, vaikka biisi tosiaan on vähän turhan kotikutoisen oloinen.

Tähän väliin pakollinen mainos Eurovision: Fire Saga elokuvasta. Löytyy netflixistä. Mielestäni ehdottomasti Will Ferrelin parhaita, jossa hän osallistuu Islannin edustajana Rachel McAdamsin parina, joka on siis oppinut puhumaan Abban ansiosta, euroviisuihin traagisten tapahtumien seurauksena. On aivan helvetin hauska elokuva. Siis Will Ferrelin isää esittää Pierce Brosnan ja koko juttu on ihan yhtä järjetön kuin koko euroviisujen konsepti. Sitä itseironiaa ei pysty ymmärtämään kukaan muu kuin euroviisuja katsova pohjoismaalainen. Aivan saatanan hauska mielestäni ja vaikka mulla saattaa olla erikoinen huumorintaju, niin kaikkien pitäisi katsoa tämä elokuva jotka ovat edes sattuneet vahingossa tähän threadiin.

Imbdin ykköseksi rankattu arvostelu kuuluu näin:
"and you suddenly find yourself cheering for a fictional Icelandic band in a fictional Eurovision contest in this feel good movie"

Jenkeiltä menee niin kuin kaksi päätä liian yli tämän elokuvan huumori, vaikka edellinen olisikin kirjoitettu pilke silmäkulmassa.

"Rich hairless Russian guy with a huge dingle-dong came between us.

Remember, give up on your dreams now while you are still young."

Pelkästään se, että olet avannut tämän threadin on universumin merkki, että pitää katsoa tämä elokuva. Näiden puheiden jälkeen tulet varmasti pettymään, mutta se kuuluu elämään.

t. Täällä yksikseni hekottava ja huomenna aamulla taksin tilaava

Siis mitvit. Onko koskaan ennen ollut mainosta että äänestä meitä euroviisuissa? Mikä ikinä onkaan numero 14 niin youtubessa mainos suomeksi vääntäen että äänestä minua ”up to 20 votes”

Sairasta

1747181428857.png

Nyt kun tämä industry plant saatiin vuosien jälkeen viimeinkin Euroviisuihin niin valtamedialla menee sulake nurin kun suomalaisia ei kiinnostakaan Johanna Tukiainen-tyylinen väljähtäneelle viinille maistuva hutsuilu ja ylityrkytys:

Lyhyesti jutun kirjoittaneen Irmelin mielestä Vikmanista on joko pidettävä tai on naisia vihaava "ämpäripää". :tup: Kuitenkin maaseudun tulevaisuuden kyselyn mukaan Vikmanin kannatus on tarkalleen yhtä matala sekä miesten että naisten keskuudessa (23%):

Statistiikka

Viestiketjuista
277 083
Jäsenet
77 580
Uusin jäsen
kukleoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom