Euroviisut

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 140
Sara Siipola saattaa olla tämän vuoden käärijä jos live menee hyvin. Itse en biisistä pidä, mutta suomen kieli on just nyt in ja tässä on monia elementtejä jotka vetoaa sekä läntiseen, että itäiseen Eurooppaan.

E: Pidän biisistä sittenkin. Nyt toisella kuuntelulla kolahti aika kovasti.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 339
Sara Siipola saattaa olla tämän vuoden käärijä jos live menee hyvin. Itse en biisistä pidä, mutta suomen kieli on just nyt in ja tässä on monia elementtejä jotka vetoaa sekä läntiseen, että itäiseen Eurooppaan.

E: Pidän biisistä sittenkin. Nyt toisella kuuntelulla kolahti aika kovasti.

Vai että tämän vuoden käärijä...? No ei. Suoraan pönttöön, loiskis, minne kuuluukin. Kertsin huudon innoittajana varmaan ollut perinteinen tilanne: "misä oot?" "Oon paskallaa!", mistä sitten muutettu vähän sijamuotoa tuon "Oon pas ka naa!" Varma hittihän tämä on kuten "Mania" myös. Tuollaiset tarttuvat huudahdukset toimivat kyllä mainiosti kotimaanmarkkinoilla, spotifyissa, rafloissa ja muutenkin, mutta en nyt tuommoista masokistista "I'm as Shit" / "I'm Fucked Up" -sontaa kumminkaan kansainvälisiin koitoksiin lähettäisi. Tai no, riippuu mistä kilpaillaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 459
mutta en nyt tuommoista masokistista "I'm as Shit" / "I'm Fucked Up" -sontaa kumminkaan kansainvälisiin koitoksiin lähettäisi. Tai no, riippuu mistä kilpaillaan.
Sulla on hyvin erikoinen käsitys masokismista.

Kiva lauluääni. Ja tässä tunne sanoissa ja laulussa kohtaa. Youtuben näyttämä käännös tässä ihan hyvä (En tiedä fiksattiinko Käärijän omaan koskaan, alkuperäinen, kun sen katsoin oli heikko.) "I'm a fucking wreck".
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 726
"Aurinkokin sammuttakaa, ja tsemppibiisinne. Nyt ne verhot kii. Perukaa häät, ristiäiset. Linnut, junat ja Internet, pysäyttäkää. Ettekste nää? Mä oon paskana."

Ok melodia, mutta sanoitukset ja niiden riimitys on kuin Ellinooran biiseistä, jotka ovat vähän kuin hätäisesti kirjoitettuja teinislangirunoja, joissa on nippu heikosti toistensa kanssa rimmaavia sanoja peräkkäin, kun ei ole kirjoittajan mielikuvitus riittänyt parempaan. Lisäksi tökkii kuinka biisin alussa lauletaan jonkin överiksi vedetyn efektilaitteen läpi, jotta huokailu kuulostaisi eksoottisemmalta.

Mutta joo, vähiten huono ehdokas näistä tähän mennessä julkaistuista silti.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 726
Jesse Markinin biisi julkaistu. Esittäjä ei sano minulle mitään, mutta en ole kohderyhmää muutenkaan. Kai tällaisesta joku oikeasti pitää, mutta minulle tästä tulee mieleen lähinnä joku ärsyttävä teostovapaa renkutus, jollaista soitetaan vaatekauppojen taustamusiikkina.

 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 773
En tajuu, kun ton Siipolan ääntä kehutaan. Ihan kauheeta kuultavaa sekä äänen sävy että tapa laulaa on kamalia. Sopii kyllä tuohon botox-naamaan tuo tyyli. Yhtä teennäistä menoa kuin ulkoasu. Eikä biisikään kyllä sytytä.

Ja sit tää Jesse. Kisan jauheliha. Hajuton ja mauton. Ei tää ärsytä, mutta ei kyllä herätä muitakaan tunteita. Sellainen tasapaksu pötkylä. Hissimusiikkia.
 
Liittynyt
22.06.2020
Viestejä
180
Vanhaa kunnon eurodancea (+ meemeilyä), lavashowta odotellessa mutta eiköhän voittaja ole tässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 306
Windows95man näistä 5 ensimmäisestä kyllä paras, mutta ei silläkään pitkälle pötkitä euroviisuissa. Saadaan ehkä se hauskimman biisin titteli, muttei paljoa muuta. Toivottavasti joku jäljellä olevista tuo paremman biisin tai taso on laskenut viime vuodesta todella paljon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 427
Kaikki on aika huonoja, mutta huonoista paras on tuo Windows95man. Toki silläkin on aika ohuet eväät.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
664
Näyttää siltä, että Suomi palaa sinne normaaleille sijoille, eli viimeisten viiden joukkoon. Uskomatonta kuonaa toistaiseksi.
Uskomatonta on kyllä väärä termi tässä kontekstissa :p, mutta samaa mieltä.
Ei tuo Sexmanen Mania mikään huono biisi ole ja aihe on ihan aina ajankohtainen, mutta vähän outoa laulaa depressiosta ja nimittää sitä maniaksi.

Windows95man on läppäosastoa, mutta tuota vitsiä olisi pitänyt hioa paljon enemmän. Parodiaversio Waldo's peoplesta, joka kyykkäsi kunnolla euroviisuissa ja jäi viimeisille sijoille. Mulla on jopa joku heidän albumi ostettuna skidimpänä ja levyllä kuulostaa hyvältä (just sellaiselta mikä pärjäisi euroviisuissa), mutta weepeen silloinen live-veto on ihan kauhea. Mitenköhän Windows95man toimii livenä?

Ei tosiaan päätä huimaa taso tähän mennessä. Sini Sabotage ja Mikael Gabrielin biisit vielä julkaisematta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
634
Mitenköhän Windows95man toimii livenä?
En tiedä, mutta nimen se varmasti ainakin joutuis Euroviisuihin vaihtamaan, tavaramerkkisyistä. Joten siinä menisi jo osa siitä vitsistä harakoille. Mutta ihan hyvää ysäripastissia silti, ja Piispasella hyvä lauluääni tuohon.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
En tiedä, mutta nimen se varmasti ainakin joutuis Euroviisuihin vaihtamaan, tavaramerkkisyistä. Joten siinä menisi jo osa siitä vitsistä harakoille. Mutta ihan hyvää ysäripastissia silti, ja Piispasella hyvä lauluääni tuohon.
Just aamulla YleX:llä sanoi että tuosta on tavaramerkit jo rauennut ja mikkisofti on hänelle lähettäny jopa sukat ja sanonu et antaa palaa vaa.
Livenähän toi oli ihan huikeaa menoa jo 2020 ylen lähetyksessä:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 339
Eiköhän ikkunamies vie koko kisan, jos vaan saavat liveen jotain mielenkiintoista. Sen verran heikko taso tänä vuonna.
Tässä kokonaisuudessa oli kyllä paljon mieltä lämmittävää ja ilahduttavaa, retrofiilistelyaste sangen korkea. Viihdyttävä ja hauska. Euroviisuilujen ja UMK-kilvoittelujen kannalta en osaa kommentoida, mutta mieluummin tätä kuin paskanaa ja maniaa yms. kärsimyksessä kiemurtelua, valitusta ja vaikerointia.
 
Liittynyt
14.08.2023
Viestejä
748
Kaikki on aika huonoja, mutta huonoista paras on tuo Windows95man. Toki silläkin on aika ohuet eväät.
Jep. Aivan umpipaska kattaus tällä kertaa. Windows95man:kin taitaa olla enemmän DJ ja showmies kuin biisintekijä jonka kyllä huomaa lopputuloksesta.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
664
Vai että tämän vuoden käärijä...? No ei. Suoraan pönttöön, loiskis, minne kuuluukin. Kertsin huudon innoittajana varmaan ollut perinteinen tilanne: "misä oot?" "Oon paskallaa!", mistä sitten muutettu vähän sijamuotoa tuon "Oon pas ka naa!" Varma hittihän tämä on kuten "Mania" myös. Tuollaiset tarttuvat huudahdukset toimivat kyllä mainiosti kotimaanmarkkinoilla, spotifyissa, rafloissa ja muutenkin, mutta en nyt tuommoista masokistista "I'm as Shit" / "I'm Fucked Up" -sontaa kumminkaan kansainvälisiin koitoksiin lähettäisi. Tai no, riippuu mistä kilpaillaan.
Nyt kuuntelin ajatuksella biisin sanat ja mitä hittoa sanoittaja on kelannut Paskana biisissä. Tarkoitus ilmeisesti esittää itsekeskeistä emotyttöä laulussa ja ironisoida sitä jotenkin, mutta lopputulos vaikuttaa parodialta sanoituksen osalta, kun mitenkään muuten esitys ei tuo sitä fiilistä. Sippolalla on kuitenkin ulkonäköä, hyvä ääni vähintään suomalaisella mittapuulla ja videossa on äkkiseltään tuotantoarvo kohdillaan, vaikka olisikin halvalla tehty (hyvä osaaja tärkeämpi kuin suuri budjetti). Periaatteessa hän voisi olla ihan kelpo Loreen kopio.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
688
Toistaiseksi minun suosikit on ollu Siipola ja Windows95man. Sexmane tulis kolmantena. Olen kyllä pettynyt, jos Windows95man ei pääse viisuihin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 726
Just aamulla YleX:llä sanoi että tuosta on tavaramerkit jo rauennut ja mikkisofti on hänelle lähettäny jopa sukat ja sanonu et antaa palaa vaa.
Juuri näin. Olen itse asiassa ollut yhdessä Microsoftin tilaisuudessa, jossa Windows95man oli esiintymässä.

Tuosta uudesta biisistä en liiemmin välitä, mutta asenne on kohdallaan.

Nyt kuuntelin ajatuksella biisin sanat ja mitä hittoa sanoittaja on kelannut Paskana biisissä. Tarkoitus ilmeisesti esittää itsekeskeistä emotyttöä laulussa ja ironisoida sitä jotenkin, mutta lopputulos vaikuttaa parodialta sanoituksen osalta, kun mitenkään muuten esitys ei tuo sitä fiilistä. Sippolalla on kuitenkin ulkonäköä, hyvä ääni vähintään suomalaisella mittapuulla ja videossa on äkkiseltään tuotantoarvo kohdillaan, vaikka olisikin halvalla tehty (hyvä osaaja tärkeämpi kuin suuri budjetti). Periaatteessa hän voisi olla ihan kelpo Loreen kopio.
Siis siinähän lauletaan siitä, että kertoja on edelleen rakastunut menettämäänsä kumppaniin, eikä pääse siitä yli, vaikka ystävät ympärillä yrittävät auttaa ja lohduttaa. Tuskassa piehtaroidessa muiden onni tuntuu väärältä jne. "Etteks te nää, oon paskana."

Itse "paskana" -sana ja muutamat riimittelyt vähän tökkivät, mutta muuten tuo on ihan ymmärrettävä setti mielestäni, eikä se ole edes ihan paska biisi.

Vaikka äänikin on ihan ok, niin ei tuosta kyllä mitään Loreenia irtoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 514
Miten toi suomen kieli on menny niin oudon kuuloseksi nykyään? Tuntuu tosi vaikealta tolla siipolallakin toi ääntäminen. Äurinköö jne.
Sannikohan ton alotti vai kuka prkl?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 140
Mullekin särähti se ääntäminen aluksi, mutta vikan kertsin kohdalla Sara omisti täysin tuon laulutyylin. Kun tuon biisin kuuntelee tarinana, ja varsinkin jos omassa elämässä on hiljattain tapahtunut jotain suurta, niin kyllähän tuo tekstikin puskee syvälle.

Sanoisin niin, että tämän biisin ymmärtämisen edessä on iso pato, mutta kun se murtuu, niin se on menoa sit. Tajusin vasta tämän biisin myötä sen, että olisi pitänyt ottaa enemmän aikaa suurten hetkien käsittelyyn. Tähän saakka juossut tehtävästä toiseen ja haasteista viidensiin mukamas hyvin pärjäten, mutta se ainainen pärjääminen on kumuloinut sellaista lastia jonka vaikutusta en ole aiemmin ymmärtänyt. Omalla kohdalla ehkä koko elämää muuttava biisi. Jää nähtäväksi.
 

Vega

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.11.2023
Viestejä
112
Sara on tähän mennessä ainut jolla ois edes mitään pieniä jakoja tuolla itse viisuissa. Riippuu siitä miten eksoottisena muut suomenkielen kokee siellä tuomaristossa, mutta kyllä tuossa jotain potentiaalia on.
Mitä tuohon itse biisiin tulee niin se on jopa hyvä, sanoitus on osunut aika nappiin melodian kanssa.
 
Liittynyt
14.08.2023
Viestejä
748
Just aamulla YleX:llä sanoi että tuosta on tavaramerkit jo rauennut ja mikkisofti on hänelle lähettäny jopa sukat ja sanonu et antaa palaa vaa.
Livenähän toi oli ihan huikeaa menoa jo 2020 ylen lähetyksessä:
Euroviisuissa taitaa olla yleissääntönä ettei tavaramerkkejä/mainostusta tai politiikkaa joten oikeuksien raukeaminen ei sinänsä vaikuta asiaan kun kyseessä on Euroviisujen oma sääntö.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
664
Mullekin särähti se ääntäminen aluksi, mutta vikan kertsin kohdalla Sara omisti täysin tuon laulutyylin. Kun tuon biisin kuuntelee tarinana, ja varsinkin jos omassa elämässä on hiljattain tapahtunut jotain suurta, niin kyllähän tuo tekstikin puskee syvälle.

Sanoisin niin, että tämän biisin ymmärtämisen edessä on iso pato, mutta kun se murtuu, niin se on menoa sit. Tajusin vasta tämän biisin myötä sen, että olisi pitänyt ottaa enemmän aikaa suurten hetkien käsittelyyn. Tähän saakka juossut tehtävästä toiseen ja haasteista viidensiin mukamas hyvin pärjäten, mutta se ainainen pärjääminen on kumuloinut sellaista lastia jonka vaikutusta en ole aiemmin ymmärtänyt. Omalla kohdalla ehkä koko elämää muuttava biisi. Jää nähtäväksi.
Sä oot ilmeisesti Saran tuttu? Tsemppiä joka tapauksessa. On hänellä potentiaalia, vaikka ei näistä karkeloista eteenpäin pääsisikään (en kyllä yhtään osaa itse sanoa, kukaan ei erotu selvästi edukseensa jos Mikael ei huomenna räväytä).

Suomen paras kerroin kohonnut tänään 25 -> 30. Markkina on niin pieni, että yksittäinen jannukin pystyy heiluttamaan sitä halutessaan, mutta oletettavasti johtuu siitä, ettei tullut uutta Levikset repee biisiä
Juuri näin. Olen itse asiassa ollut yhdessä Microsoftin tilaisuudessa, jossa Windows95man oli esiintymässä.

Tuosta uudesta biisistä en liiemmin välitä, mutta asenne on kohdallaan.


Siis siinähän lauletaan siitä, että kertoja on edelleen rakastunut menettämäänsä kumppaniin, eikä pääse siitä yli, vaikka ystävät ympärillä yrittävät auttaa ja lohduttaa. Tuskassa piehtaroidessa muiden onni tuntuu väärältä jne. "Etteks te nää, oon paskana."

Itse "paskana" -sana ja muutamat riimittelyt vähän tökkivät, mutta muuten tuo on ihan ymmärrettävä setti mielestäni, eikä se ole edes ihan paska biisi.

Vaikka äänikin on ihan ok, niin ei tuosta kyllä mitään Loreenia irtoa.
Mä pidättäydyn silti tulkinnassa, että vähintäänkin kertsi on siinä itseironinen ja kuvaa sitä tunnetilaa kun ei välitä kenestäkään muusta kuin itsestä (ennemmin niin, että siinä sattuu olemaan narratiivina pohjalla miljoona kertaa käytetty sydänsurut). Lauluntekijä on näköjään mies, jonka voi tulkita syvään juurtuneeksi seksismiksi, koska miehet luulee naisten olevan ja ajattelevan noin. Ei enää Saran iässä ainakaan ja sen takia kritisoin alkuun. Saattaa olla toki täysin ylitulkintaa ja ei euroviisuja biisejä kovin syvällisesti kannata pohtia, mutta muualla maailmassa ihmiset tajuavat noita asioita meitä suomalaisia paremmin.

Me ollaan oltu ennenkin Kautium sun kanssa eri mieltä kuka muistuttaa ketäkin täällä (vaikka joskus onkin ollut kommunikaatio-ongelmia ketä ylipäänsä tarkoitetaan) :D En tarkoita tuota laulua sinänsä, koska siinä ei ole sellaista mahtipontisuutta ja eeppisyyttä, mutta veikkaan, että Siipola osaisi laulaa todella hyvän Loreen coverin ja ei nyt musiikkilajina ole niin erilainen, vaikka Saran ulostulo onkin paljon hillitympi.
.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 624
Siipolan laulu on tähän mennessä ainoa mille veikkaan tiuhaa radiosoittoa varsinki nuorisokanavilla. Onhan tuo teema "angsti ku poikkis jätti" varmasti semmonen joka johonki tohon 13-17 ikäluokkaan iskee, vaikka siellä nyt kuinka laulettais "oon aikuinen". Itelläki tuli näistä ristiriidoista vhän fiilis että tää olis jotenki semisti ironinen, mutta videon pohjalta sit ei. Mut euroviisuissa en jotenki jaksany nähä mitään tsänssejä, joitain yhtäläisyyksiä Loreeniin varmasti nähtävissä ja harvoin kait sitä kahta vuotta peräkkäin jaksetaan etes etäisesti samanlaista. Markin ja Sinin biisit unohtu jo kuunnellessa, siis ihan kirjaimellisesti unohtu asia että piti olla kuuntelemassa tätä kappaletta nyt ihan analyysit mielessä. Taustameteliä. W95 oli vähän itseironinen eurodancettaja, joita on toki ollut jo tsiljoona maailmalla, joten en tiä miten jaksaa huvittaa. Suomalaisia nämä lippis&pensseliviikset on tuntunut kiinnostavan aina Guntherista asti.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 726
Mä pidättäydyn silti tulkinnassa, että vähintäänkin kertsi on siinä itseironinen ja kuvaa sitä tunnetilaa kun ei välitä kenestäkään muusta kuin itsestä (ennemmin niin, että siinä sattuu olemaan narratiivina pohjalla miljoona kertaa käytetty sydänsurut). Lauluntekijä on näköjään mies, jonka voi tulkita syvään juurtuneeksi seksismiksi, koska miehet luulee naisten olevan ja ajattelevan noin. Ei enää Saran iässä ainakaan ja sen takia kritisoin alkuun. Saattaa olla toki täysin ylitulkintaa ja ei euroviisuja biisejä kovin syvällisesti kannata pohtia, mutta muualla maailmassa ihmiset tajuavat noita asioita meitä suomalaisia paremmin.
Lukaisepas ne biisin sanat ajatuksen kanssa ja noudata omaa kommenttiasi siitä, ettei noita euroviisujen biisejä kannata pohtia/ylitulkita kovinkaan syvällisesti.


Paskana

Tosi hienosti pärjäilen
Tää vuosi ollu vaan tällainen
Mut oon päässy jo yli
Nyt kaikki on hyvin, eiks nii?

Joskus ehkä mä valehtelen
terapias ja kavereille
Neki toivois, et voisin
palata kuvioihin

Mut yks muisto susta, rakas,
tuo maailmanlopun takas

Odottakaa, vielä ei saa pyöriä maa
Aurinkokin sammuttakaa ja tsemppibiisinne
Nyt ne verhot kii
Perukaa häät, ristiäiset
Linnut junat ja internet pysäyttäkää
Ettekste nää?
Mä oon paskana

Te koitatte lohduttaa,
voimalauseita viinin kaa
Mutta sanat on ilmaa,
ja vaan jatkatte iltaa

Ehkä aika mut ehjäks saa,
ja sehän tässä mua pelottaa
Tää turvallinen tuska
pitää kiinni mut sussa

Odottakaa, vielä ei saa pyöriä maa
Aurinkokin sammuttakaa ja tsemppibiisinne
Nyt ne verhot kii
Perukaa häät, ristiäiset
Linnut junat ja internet pysäyttäkää
Ettekste nää?
Mä oon paskana
Mä oon paskana

Joo, oon aikuinen
mutta jos mä en
niin ei muutkaan saa rakastaa
Joo, oon aikuinen
mutta tajuu en,
miks viel pyörii maa

Odottakaa, vielä ei saa pyöriä maa
Aurinkokin sammuttakaa ja tsemppibiisinne
Nyt ne verhot kii
Perukaa häät, ristiäiset
Linnut junat ja internet pysäyttäkää
Ettekste nää?
Mä oon paskana
Mä oon paskana

Ei tuossa mielestäni ole kovinkaan paljon mahdollisuuksia tulkita sanomaa eri tavalla kuin mitä siinä sanotaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 459
Lukaisepas ne biisin sanat ajatuksen kanssa ja noudata omaa kommenttiasi siitä, ettei noita euroviisujen biisejä kannata pohtia/ylitulkita kovinkaan syvällisesti.


Paskana

Tosi hienosti pärjäilen
Tää vuosi ollu vaan tällainen
Mut oon päässy jo yli
Nyt kaikki on hyvin, eiks nii?

Joskus ehkä mä valehtelen
terapias ja kavereille
Neki toivois, et voisin
palata kuvioihin

Mut yks muisto susta, rakas,
tuo maailmanlopun takas

Odottakaa, vielä ei saa pyöriä maa
Aurinkokin sammuttakaa ja tsemppibiisinne
Nyt ne verhot kii
Perukaa häät, ristiäiset
Linnut junat ja internet pysäyttäkää
Ettekste nää?
Mä oon paskana

Te koitatte lohduttaa,
voimalauseita viinin kaa
Mutta sanat on ilmaa,
ja vaan jatkatte iltaa

Ehkä aika mut ehjäks saa,
ja sehän tässä mua pelottaa
Tää turvallinen tuska
pitää kiinni mut sussa

Odottakaa, vielä ei saa pyöriä maa
Aurinkokin sammuttakaa ja tsemppibiisinne
Nyt ne verhot kii
Perukaa häät, ristiäiset
Linnut junat ja internet pysäyttäkää
Ettekste nää?
Mä oon paskana
Mä oon paskana

Joo, oon aikuinen
mutta jos mä en
niin ei muutkaan saa rakastaa
Joo, oon aikuinen
mutta tajuu en,
miks viel pyörii maa

Odottakaa, vielä ei saa pyöriä maa
Aurinkokin sammuttakaa ja tsemppibiisinne
Nyt ne verhot kii
Perukaa häät, ristiäiset
Linnut junat ja internet pysäyttäkää
Ettekste nää?
Mä oon paskana
Mä oon paskana

Ei tuossa mielestäni ole kovinkaan paljon mahdollisuuksia tulkita sanomaa eri tavalla kuin mitä siinä sanotaan.
Mielestäni toi sanoitus on onnistunut. En ole itse kovinkaan dramaattinen, mutta ihmisiä on monenlaisia ja vaikka en itse käsittele tunteita noin, niin tuo 'tuntui aidolta' ja samaistuttavalta. Realismin nimissä kuvittelen, että tuo kuvaa jotain yksittäisiä tilanteita missä tuollainen tunnetila iskee. Ja ehkä siinä on häivähdys sitä ironiaakin, mutta lähinnä tehokeinona.

Yhden kuuntelukertani perusteella hämmentää kappaleen vaikeus. Ja ehkä se on ihan positiivista. (vaikka tekisikin mieli sanoa jotain pisatuloksista)
 
Liittynyt
04.01.2024
Viestejä
18
Jep. Aivan umpipaska kattaus tällä kertaa. Windows95man:kin taitaa olla enemmän DJ ja showmies kuin biisintekijä jonka kyllä huomaa lopputuloksesta.
Ottaneet varman päälle valinnoissa ettei tulisi riskiä viisujen järjestämisestä koska viime vuonna oli voitto turhan lähellä.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 840
Harmillisen huono kattaus ja useampia samantyylisiä biisejä tämä vuonna. Mikään ei jää soimaan päähän. Ehkä Käärijä ja pari viime vuotta UMK:ssa muutenkin yleisellä tasollaan on vaan totuttanut suomalaiset liian hyvään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 140
Sä oot ilmeisesti Saran tuttu? Tsemppiä joka tapauksessa. On hänellä potentiaalia, vaikka ei näistä karkeloista eteenpäin pääsisikään (en kyllä yhtään osaa itse sanoa, kukaan ei erotu selvästi edukseensa jos Mikael ei huomenna räväytä).
En ole koskaan kuullutkaan hänestä ennen tätä kilpailua. Tässä mielessä uuden musiikin kilpailu on onnistunut upeasti.

Mikael suoraan sanottuna floppasi. Kuulin sen vuodetun pätkän jo aiemmin, eikä sen kolmisekuntisen päälle tullut mitään muuta uutta kuin muutama rivi eesti kielel.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.08.2023
Viestejä
748



Sinille iso ei, mutta MG:n biisi oli parempi kuin odotin vaikka ei olekaan ihan sellaista musiikkia mitä itse yleensä kuuntelen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 726
No niin, nyt ne on kaikki nähty ja kuultu. Siipola on näistä tämän vuoden ehdokkaista mielestäni paras. Sen verran geneerinen kuitenkin, etten jaksa uskoa sen pärjäämiseen itse Euroviisuissa. Cyan Kicks on ok, mutta jättää jotenkin kylmäksi ja toistaa aivan liikaa samaa kaavaa kuin kaksi vuotta sitten, mutta ei pääse edes sille samalle tasolle. Windows95man on hauska, mutta ei jatkoon. Loput ovat muuten vain meh, erityisesti Jesse Markin.

Henkilökohtainen järjestys:

Sara Siipola
Cyan Kicks
Windows95man
Sexmane
Mikael Gabriel x nublu
Sini Sabotage
Jesse Markin
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 773
Kuuntelin nämä nyt kertaalleen uudelleen kaikki ilman videota. Siipolan kappale kuulostaa vähän paremmalle, kun ei näe sitä kuminaamaa. Sävellyksenä tämä on sinänsä ihan ok ja varmaan tosiaan radiosoittoa Suomessa kerää. Sanoitus vaan on sellainen, että teiniangstisen esiintyjän esittämänä se voisi olla herttaisen korni. Nyt se on vain korni. Ja se Siipolan laulutyyli vaan ärsyttää uskomattoman paljon. Jonkun muun esittämänä tämä voisi olla vähintään 3/5, nyt annan tälle 2/5.

Cyan Kicksissä vähän sama, että parempi ilman videota. Liikaa yritystä näyttää seksikkäältä. Menee pahasti nolon puolelle, mutta olenkin vanhan liiton miehiä ja aikaani jäljessä. Biisissä on vähän samaa yliyrittämistä. Pakattu kauheasti kaikennäköistä sinne ja tulos on hieman sekava. Kertosäe on melko geneerinen/kliseinen, mutta näin toisella kuuntelulla kuulosti jo paremmalta ja jää ainakin mieleen helposti. Annan tälle 3/5

Sexmane. Tätä ei meinannut jaksaa kuunnella edes loppuun uudelleen. Rasittava tekele kaikin puolin. 1/5

Jessellä on hyvä meininki a-osan räpissä ja biisi rullaa hienosti eteenpäin. Letkeää menoa, mutta ei tää vaan pääse koskaan lentoon ja jää sitten lopulta kaikin puolin keskitien kulkijaksi. No, sekin on paljon tässä joukossa. 3/5

Windows95Man on juuri sitä mitä sen ajattelinkin olevan. Keskinkertaista huumorimusiikkia. Tää taitaa olla ainut biiseistä, mikä kärsii siitä ettei ole videota mukana. Videon kanssa tämän ymmärtää paremmin olevan pilke silmäkulmassa tehty pastissi ysäridancesta. Ilman videota tämä on vaan paska biisi. Toki ei se videokaan ei auta siihen, että biisi on melkoisen heikko. No, kyllä tämän nyt kuunnella jaksoi joten annetaan piste kummallekin viikselle eli 2/5

Sabotage :wtf:Tää on kyllä kohtuullisen sietämätön tekele ihan kaikin puolin. Alun piano lupaa hyvää, mutta siihen se sitten jääkin. Naurattaa joka kerta, kun kuulostaa, että laulaa kussipulli eli pussikulli. Annan toisen pisteen, jos esityksessä on päällä kymmenen kerrosta vaatteita, jotka riisutaan biisin aikana. 1/5

Miklu ja Nublu onnistu jopa jossain määrin yllättämään. Biisi on parempi kuin odotin. Mikä ei kuitenkaan tarkoita, että siitä varsinaisesti pitäisin. Ihan sellainen menevä biisi ja ketosäe ihan ok vaikka hieman tylsän puoleinen. Mut mikä ihmeen poppuli? Peppuli, Reppuli. Siellä klasariosuudessa lauletaan kuitenkin populi. Joo, no annetaan tällekin nyt 3/5

Eli melkoisen vaatimaton kattaus. 3/5:llä pääsi listan kärkeen:
Cyan Kicks
Jesse
MG & Nublu

2/5
Windows95man
Sara Siipola

1/5
Sini Sabotage
Sexmane
 
Liittynyt
25.11.2019
Viestejä
15
On kyllä nyt sitä taattua surkeaa suomalaista tasoa tämäkin kisa. Odotukset eivät olleet korkealla ja eipä tullut juuri mitään yllätyksiä.

Alkuun nyt ne vähiten huonoimmat:
  • Cyan Kicks on lähimpänä sitä mitä itse voisin kuunnella, mutta yhtyeellä on varmaan vähän ongelmaa saada tehtyä massasta erottuvia kappaleita. Kuulin heidät kesällä livenä ja oli kyllä niin tasapaksu kattaus. Aainoa mikä sieltä erottui oli vain entuudestaan tuttu Hurricane. Tämän vuotinenkin kappale menettelee tuommoisena perus kappaleena, mutta ei sillä pärjätä kisoissa.
  • Ysärihän uppoaa näin ysärin lapselle jokseenkin, mutta ei nyt tule paljoa vapaa-ajalla kuunneltua. W95 kappale kans ihan perus settiä jota sietää kyllä kuunnella, mutta ei erotu kyllä kisoissa. Riippuu hieman showsta mitä tähän tulee lisäksi. Silti sanoisin että top2 jos pitäisi valita näistä joku edustamaan.
  • Siipola ei kuulu todellakaan omaan musiikkimakuun, mutta on näistä ainoa jonka näkisin edes jotenkin pärjäävän. Kertsi jää päähän vaikka sanoitus ja lauluääni ärsyttääkin. Saa nähdä livenä että muuttuuko suhtautuminen kumpaan suuntan. Silti sanoisin että w95 kanssa varteenotettavin ehdokas.
Loput onkin sitten melkoista sitä itseään:
  • Markin voidaan lähettää jos halutaan kilpailla brittien kanssa jumbosijoista. Britit lähettää juuri tämmöistä höttöä melkein joka toinen vuosi ja sijoitukset olleet sen mukaisia.
  • MG ja Nublun sain sentään kuunneltua loppuun, mutta eipä tästä juuri mitään sanottavaa. Ei kuulu musiikkimakuuni eikä sen koommin kyllä näihin kisoihinkaan.
  • Seuravaksi DNF osasto eli Sexmane ja Sabotage. Näitä en pysty kuunnella edes loppuun. Ensimmäistä pääsin ehkä ekan kertsin yli ja riitti. Sabotagea ei tarvitse kuunnella kuin 10 sekuntia ja tuntuu että aivosolut tahtoo karata päästä. Ei myöskään asiaa näihin kisoihin.

Joten jos pakko joku tunkea edustamaan niin w95 tai Siipola riippuen millaisen esityksen saavat aikaiseksi. Ja millaisia ovat yleensäkkään livenä.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
283
Winukkamies tai Siipola jatkoon. W95:n kappaleessa vaan video on valitettavasti biisiä parempi, jos sen saa siirrettyä lavalle niin show voi toimia. Siipolan biisi on lähinnä lopuista vaihtoehdoista vähiten huono. Kuulostaa ihan hyvältä, mutta siinä ei ole mitään erikoista.

Suomessa tykätään ysäristä, kiitos Matti Airaksisen aloittaman villityksen, mutta miten on muun euroopan laita? Onko sille mitään kysyntää?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Tuossa viitattiin siihen miten se äännetään biisissä kahdella p:llä, eli juuri "vox poppuli", joka kuulostaa typerältä.
Juttelivat aamulla tuosta haastattelussa, pitivät sitä itekin jonkun hahmon nimenä ja nauroivat sille kun se kuulosti hauskalta. Eli ihan tarkoituksella noin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 726
Juttelivat aamulla tuosta haastattelussa, pitivät sitä itekin jonkun hahmon nimenä ja nauroivat sille kun se kuulosti hauskalta. Eli ihan tarkoituksella noin.
Se vasta olisikin hassua, jos se olisi vahingossa noin. Joka tapauksessa se kuulostaa minun korvaan typerältä, mutta hyvä jos itse tykkäävät.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 726
Tällä ois päässyt viisuihin edustaan. Harmittavasti tulee liian myöhään.
En tykkää, mutta oli tämä silti parempi kuin se Käärijän edellinen tuotos. Olisi ollut huvittavaa, jos tämä olisi ollut ehdokkaana ja päässyt edustamaan Euroviisuissa.

Btw. UMK tänään klo 21 TV1:llä ja Yle Areenassa.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 306
Jesse Markinin liveveto yllätti, biisi kuulosti paljon paremmalta livenä kuin mitä aikasemmin kuultuna.

Vox populi, oma ennakkosuosikki, taas oli pettymys. Jotenkin esitys ei ollu tarpeeksi energinen vaan vähän vaisu. Vähän tylsän näköstä et seistään jossakin torneissa melkein koko biisin ajan.

Sexmanen esitys oli hyvin euroviisuihin sopiva, mutta laulu taas ei ollu omaan mieleen.

Windows95man näytti että minkälainen sen euroviisushown kuuluu olla. Tarpeeks hulluutta ja huumoria. Ehdottomasti hienoin esitys.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 140
Sexmane oli illan suurin yllättäjä. Veti ihan kusipaskan biisin niin hyvin että oikeasti jopa uskoin. Sara samalla veti äärettömän upean biisin, noh, niin hyvin kuin uskalsi toivoa. Kaiken kaikkiaan aivan loistava panos jokaiselta taholta. Kerrankin sellainen show missä ketään ei kehtaa dumata vaan kaikki on täysillä messissä, ja siitä kiitokset kaikille artisteille.
 
Liittynyt
14.01.2024
Viestejä
190
No voi kauheaa. :giggle: Kylläpä eivät ole tosissaan tehneet noita kappaleita. Hyvin on pidetty huolta, ettei tarvitse maksaa viisuja ensi vuonnakaan. :cool:

Kaikkein paras esitys oli Katri Helenan. :rofl:

Mutta ihan oikeasti, sinne ois hyvä laittaa tuo Windows95 man näyttämään, että ei mieskään tartte housuja ku ei naisetkaan niitä pidä esiintyessään. :hmm:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 305
Viestejä
4 219 496
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom