Ihmetellyt ja kysellyt olen, se on totta. Vaan en ihmettele enää, kun ne keskustelut on jo käyty. Niiden perusteella tiedän että monet haluavat ne viestit pois, jokainen omista syistään, oli se syy sitten periaate, kiusanteko, huoli yksityisyydestä tai ihan mikä tahansa.Tai sitten sun kannattaa opetella lukemaan, niin ei mene jokainen sinun mielipiteesi vastainen kommentti kiukkuiseksi vihapuheeksi?
Kyllä sinä itsekin tiedät mistä puhun. Näissä ketjuissa olet murosta alkaen ja täällä jatkaen joka välissä ihmetellyt oikein isoon ääneen kun ihmiset tahtoo poistella viestejään ja kuinka kaikkien pitäisi osata postata netissä kuin parhaatkin neitsytmariat ilman että tarvii koskaan poistaa viestin viestiä.
Sujuvasti siinä moralisoidessasi (ehkä vähän piilossa, ettei kukaan voi suoraan sormella osoittaa) unohdat, että ehkäpä isoa osaa ihmisistä ei kiinnosta se mitä on aikaisemmin kirjoittanut, vaan se että ylipäätään saa tuottamansa sisällön pois palvelusta jonka käytön lopettaa.
Sitä en kuitenkaan ymmärrä edelleenkään miksi ihmiset kuvittelevat niin kovasti olevansa oikeutettuja vaatimaan viestien poistoa? Turhautumisen asiaan kyllä ymmärrän hyvin, mutta syytön minä siihen olen mitä jossakin GDPR-asetuksessa oikeasti sanotaan tai ei sanota. Ei kannata ampua sanansaattajaa, kun ei sillä ole mitään tekemistä en viestin sisällön kanssa.
Veikkaan että tuossa on kyse turhautumisen lisäksi väärinkäsityksestä mm. juuri tämän tulevan GDPR:n ja yleisesti tietosuojakysymysten osalta ja sitä tilannetta tuossa edellisessäkin yritin osaltani selventää. Voi hyvin olla, että tietosuojavaltuutettu tosiaan ottaa jyrkemmän kannan asetuksen tulkinnassa sitten jossakin vaiheessa, mutta tällä hetkellä tilanne käsittääkseni menee noin miten sen kuvasin. Ihan mielelläni kuulen myös eriäviä näkemyksiä perusteluiden kera.
Edelleenkään en henkilökohtaisesti kannata Muron ottamaa linjaa, mutta samaan aikaan ymmärrän kyllä miten ja miksi ovat siihen tilanteeseen ajautuneet. Pääosin tietenkin omaa typeryyttään, mutta se on sivuseikka. En usko että murossa kukaan napisee vastaan jos pyytää selkeästi joidenkin tiettyjen viestien poistamista/sensuroimista, mutta suuremmissa massoissa se voisi olla monellakin tavalla ongelmallista koko foorumin tulevaisuudelle.