Kiitos näistä selvennyksistä, meinasin jo antaa olla koko homman tarkistamatta sen enempää.
Eli kuvitellaan että ostan työkäyttöön vuodessa näytön hintaa 800€ ja läppärin hintaa 1000€, kun ne ilmotetaan verottajalle niin täytänkö sinne työväline ruutuun 1800€, vai jonkun 50% eli 900€, vai ton jonkun mainitseman 1200€ max per vuosi ja sit ens vuonna ilmotan 600€?
Minulla on vielä vaikeuksia uskoa, että se olisi 100% työkäyttöön nuo hankinnat. Miksi ei työnantajasi maksa kannettavaa? Etkö tosiaankaan käytä sitä myös muuhun?
@Paapaa ehti ensin laittamaan linkit. Mutta todennäköisesti, jos käytät niitä osittain työkäytössä ja osittain vaikka tämän foorumin lukemiseen, niin laitat 50%. Ja jos saat perusteltua, miksi 800€ OLED Gaming Monitor on 100% työkäytössä, niin öö.. en ryhdy vastaan väittämään, mutta veropetos on rikos. Sen sijaan kodin ainoa monitori voi olla päivisin työkäytössä ja iltaisin pelimonitorina - ja siitä saa veroissa vähentää 50%.
Ja nuo on laitekohtaisesti. Minä ostin työlaukkuun oman hiiren. Se on 100% työkäytössä. Minulla on siitä -100% vähennys (25€) vuodelta 2024. Sitten taas vähensin omasta näppäimistöstä 50%, kun se on myös kiinni kakkoskoneessa, jossa ei ole mitään työjuttuja.
..ja tähän ei laiteta mitään kuitteja tässä vaiheessa. Pyytävät sitten niitä, jos tarvitaan.
--
..ja tuolla 600€ ilmoituksella et vielä saisi mitään vähennyksiä veroista.