Etanoli RE85

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja STech
  • Aloitettu Aloitettu
Jos vaan mahollista, niin Facebookissa etanoliautoilijat ryhmään keskustelemaan tai vaihtoehtoisesti suoraan eFlexFuelin aspaan yhteyttä. Asennutin Pirkkalassa heidän asentamolla ja aspan kautta sain hyvin vastauksia mun kysymyksiin. Asentajan kanssa myös juteltiin hyvin aiheesta ja käytiin myös heittää yhdessä asennuksen jälkeen testilenkki ja katsottiin et kaikki skulaa.

Vielä tarkennuksena toki, että mulla auto seisoi koki viime vuoden parkkihallissa, jossa ei tosin ollut lämmitystä. En tiedä onko tolla vaikutusta käynnistykseen sen kummemmin, mutta kuitenkin.
Mihin tuossa tarvitsee asentajaa, kun setissä on valmiit liittimet kiinni, mitkä vaan tökitään paikalleen..?
Itsellä meni joku 20min kun s80 volvoon tuon laitoin...
 
Mihin tuossa tarvitsee asentajaa, kun setissä on valmiit liittimet kiinni, mitkä vaan tökitään paikalleen..?
Itsellä meni joku 20min kun s80 volvoon tuon laitoin...
Itse olen aika uuno näissä hommissa niin hieman kuitenkin arveluttaa. En ole huoltanut autoa itse muuten kuin lisännyt nesteitä ja vaihtanut polttimoita.
 
Itse olen aika uuno näissä hommissa niin hieman kuitenkin arveluttaa. En ole huoltanut autoa itse muuten kuin lisännyt nesteitä ja vaihtanut polttimoita.
Olet varmaan lapsena laittanut siihen laatikkoon palikoita, missä on yksi reikä neliskanttiselle, yksi kolmiolle ym... Ei tuo sen kummempaa ole.
Varmasti oma 10v tyttö tuon laittaisi paikalleen, kun löisin käteen...

Ei siinä ole kuin ottaa suuttimilta liittimet irti, toi väliin, akulta virta ja etanolianturi polttoaineletkuun. Siinäkin nykyään yleensä pikaliittimet, niin ei tarvi edes katkaista auton omia letkuja.
 
Olet varmaan lapsena laittanut siihen laatikkoon palikoita, missä on yksi reikä neliskanttiselle, yksi kolmiolle ym... Ei tuo sen kummempaa ole.
Varmasti oma 10v tyttö tuon laittaisi paikalleen, kun löisin käteen...

Ei siinä ole kuin ottaa suuttimilta liittimet irti, toi väliin, akulta virta ja etanolianturi polttoaineletkuun. Siinäkin nykyään yleensä pikaliittimet, niin ei tarvi edes katkaista auton omia letkuja.
No joo, kaipa tuon voisi ehkä laittaa itsekin, niin ei tarvisi turhaan maksaa liikkeelle tuosta :D
Pitänee katsoa joku video youtubesta.
 
No joo, kaipa tuon voisi ehkä laittaa itsekin, niin ei tarvisi turhaan maksaa liikkeelle tuosta :D
Pitänee katsoa joku video youtubesta.
On tosiaan, kun tilaa oikeaan autoon, niin kaikki tarvittava valmiina. itse ostin jostain jämämyynnistä 100€ uuden mersuun tarkoitetun, niin piti vaihtaa liittimet.
Mutta tosiaan, suuttimilta liittimet irti, toi johtosarja väliin, boksille virta ja etanolianturi polttoainelinjaan.
Volvossa ainakin jopa polttoainelinja pikaliittimillä, niin sekin on muoviputki irti, etanolianturi väliin ja sillä selvä.
 
Hiukan nyt toppuuttelen tuosta vaan -asennuksia. Kuitenkin hyvällä tuurilla bensaa lentää pitkin poikin ja se letkukin voi olla ties missä piilossa. Kannattaa jokin hätävarakumminkaima olla johon on yhteydessä jos sormi meneekin suuhun.
Samaa mieltä. Sieltä voi jonkin verran joutua purkamaan ennen kuin löytyy suuttimien liittimet, eikä ne sittenkään välttämättä ole helpossa paikassa. Etanolianturia varten pitää osata paikallistaa polttoaineletku. Lisäksi sitä asentaessa olisi hyvä tyhjentää letju ennen sen irroittamista/katkaisua käyttämällä autoa ilman polttoainepumpun sulaketta - ainakin jos anturin asentaa tulolinjaan, eikä paluulinjaan.
 
Huomautus - jätä turhat provot pois ja keskity rakentavaan keskusteluun
Samaa mieltä. Sieltä voi jonkin verran joutua purkamaan ennen kuin löytyy suuttimien liittimet, eikä ne sittenkään välttämättä ole helpossa paikassa. Etanolianturia varten pitää osata paikallistaa polttoaineletku. Lisäksi sitä asentaessa olisi hyvä tyhjentää letju ennen sen irroittamista/katkaisua käyttämällä autoa ilman polttoainepumpun sulaketta - ainakin jos anturin asentaa tulolinjaan, eikä paluulinjaan.
Paluulinjaanhan tuo anturi asennetaan. Siis jos autossa on paluulinja.
Jos sen letkun nykäisee poikki niin että siellä on bensat sisällä, niin ei sitä juuri sieltä valu. Kun ei tulitikun tai sytkän kanssa leiki, niin ei vaaraa. Yleensä noissa on nykyään pikaliittimet, niin saa uuden kiinni ihan painamalla liittimet pohjaan.

Suuttimienkin liittimet on pääsääntöisesti näkyvissä tai jonkun muovin poistamalla esillä.

Toki varmasti löytyy autoja joissa on hankalampaa, mutta yleisesti tuon asentaa puolessa tunnissa, vaikka se letku tarvitsisi katkaista.
Toki jos ei osaa konehuoneesta paikallistaa polttoaineletkua :facepalm: , niin kannattaa kysyä talouden mieheltä missä se on tai jättää homma vaikka jollekkin tutulle.(ja ehkä koko autoilukin)
 
Paluulinjaanhan tuo anturi asennetaan. Siis jos autossa on paluulinja.
Jos sen letkun nykäisee poikki niin että siellä on bensat sisällä, niin ei sitä juuri sieltä valu. Kun ei tulitikun tai sytkän kanssa leiki, niin ei vaaraa. Yleensä noissa on nykyään pikaliittimet, niin saa uuden kiinni ihan painamalla liittimet pohjaan.

Suuttimienkin liittimet on pääsääntöisesti näkyvissä tai jonkun muovin poistamalla esillä.

Toki varmasti löytyy autoja joissa on hankalampaa, mutta yleisesti tuon asentaa puolessa tunnissa, vaikka se letku tarvitsisi katkaista.
Toki jos ei osaa konehuoneesta paikallistaa polttoaineletkua :facepalm: , niin kannattaa kysyä talouden mieheltä missä se on tai jättää homma vaikka jollekkin tutulle.(ja ehkä koko autoilukin)
Nää on näitä. Tulee mieleen kuinka yksi Suomen suosituimmista autojen kotikorjaajatubettajista oli katkaisemassa lasinpesunesteletkua, mutta katkaisikin konepellin avausvaijerin. Ei se aina ole niin yksinkertaista kuin tietokoneen näytön katveesta saattaa tuntua.
 
Nää on näitä. Tulee mieleen kuinka yksi Suomen suosituimmista autojen kotikorjaajatubettajista oli katkaisemassa lasinpesunesteletkua, mutta katkaisikin konepellin avausvaijerin. Ei se aina ole niin yksinkertaista kuin tietokoneen näytön katveesta saattaa tuntua.
Nyt tarvis linkkiä :)
 
Paluulinjaanhan tuo anturi asennetaan. Siis jos autossa on paluulinja.
Jos sen letkun nykäisee poikki niin että siellä on bensat sisällä, niin ei sitä juuri sieltä valu. Kun ei tulitikun tai sytkän kanssa leiki, niin ei vaaraa. Yleensä noissa on nykyään pikaliittimet, niin saa uuden kiinni ihan painamalla liittimet pohjaan.

Suuttimienkin liittimet on pääsääntöisesti näkyvissä tai jonkun muovin poistamalla esillä.

Toki varmasti löytyy autoja joissa on hankalampaa, mutta yleisesti tuon asentaa puolessa tunnissa, vaikka se letku tarvitsisi katkaista.
Toki jos ei osaa konehuoneesta paikallistaa polttoaineletkua :facepalm: , niin kannattaa kysyä talouden mieheltä missä se on tai jättää homma vaikka jollekkin tutulle.(ja ehkä koko autoilukin)

Hyvähän se on omat rajat tuntea, ihminen joka vain ajaa autolla, korkeintaan osaa lisätä lasinpesunestettä ja tankata, niin en suosittele tekemään mitään muuta konehuoneen puolella.


Naapuri tuossa juuri kysyi että eikö tuollainen vanhanaikainen kaasarimoottori ole hirveän hankala saada toimimaan kunnolla!? :facepalm: Öö, ei.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
253 991
Viestejä
4 417 985
Jäsenet
73 259
Uusin jäsen
Duane

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom