Escape from Tarkov (PC)

Avaudutaan nyt tännekkin kunnei edes EFT viralliselta discord kanavalta saa jeesiä. Eli ongelma on sellainen että jossain kohtaa raidia, sekä Lighthouse että Streets alkaa jähmimään aivan helvetisti. Osan raidia toimii loistavasti, sitten alkaa yhtäkkiä fps putoilemaan ~30 tienoille ja stutteraa.. Kaikista kummin juttu tässä on, että teki vanhoillakin osilla samaa.


Raudasta ei pitäisi olla kiinni (7800X3D, 32gt, 4070ti).

Rupesin miettimään, että onko mahdollista että PSU aiheuttaa tuollaista? Se on ainoa komponentti joka viime buildista jäi nykyiseen. Vai onko meikäläisellä joku virransäästö asetus jossain perseellään?
 
Avaudutaan nyt tännekkin kunnei edes EFT viralliselta discord kanavalta saa jeesiä. Eli ongelma on sellainen että jossain kohtaa raidia, sekä Lighthouse että Streets alkaa jähmimään aivan helvetisti. Osan raidia toimii loistavasti, sitten alkaa yhtäkkiä fps putoilemaan ~30 tienoille ja stutteraa.. Kaikista kummin juttu tässä on, että teki vanhoillakin osilla samaa.


Raudasta ei pitäisi olla kiinni (7800X3D, 32gt, 4070ti).

Rupesin miettimään, että onko mahdollista että PSU aiheuttaa tuollaista? Se on ainoa komponentti joka viime buildista jäi nykyiseen. Vai onko meikäläisellä joku virransäästö asetus jossain perseellään?

Lighthouse ja streets vie paljon RAM:ia. Voisikohan olla että sulla windowsissa page file asetukset jotenkin pielessä ja peli tallentaa väliaikaista RAMiin menevää dataa sun kiintolevylle. Varmista myös että sulla on RAM:it oikeilla nopeuksilla asetettu BIOS:sta. Ja kun stutterointi alkaa, tsekkaa tehtävienhallinnasta RAM muistin käyttöaste että pursuaako se yli.

Mä myös tsekkaisin esim Rivatunerilla GPU ja CPU käyttöastetta (+ RAM), eli overlay esim vasempaan yläkulmaan. Ja kun stutterointi alkaa, näkyykö esim GPU:n käyttöasteen tippuminen yms anomaalia.
 
Epätodennäköistä, mutta PSUn eliminoimalla saa siitäkin mielenrauhan.

Onko sama Windows-asennus käytössä, mitä vanhoilla osilla? Kuulostaisi siltä, että Pagefile/sivuutustiedosto ei ole käytössä, tai on liian pieni. Aiheuttaa noissa isoissa mapeissa juuri kuvailemaasi ongelmaa. Reservessä oli samaa aikanaan; jos Pagefile=0 tai sitä ei ollut ollenkaan, ei koko kartta latautunut vaan peli kaatui latausruudussa, jos oli 16Gb RAMit käytössä.
 
Ei ole sama windowsin asennus käytössä. Sivutiedostot ei näköjäänkään ollut käytössä, mutta vaikka muutin ne, niin ongelma jatkui silti. Ongelma kuitenkin hävisi ainakin edellisessä raidissa, kun olin hetken alt+tabissa.
 
Lähenee Arenan julkaisu kun launcherikin muuttui
Näyttökuva (25).png
 
Nyt ensimmäisessä aallossa pitäisi olla content creatoreita ja niitä ketkä ostanu eod version vuonna 2017. Saas nähä millon itse pääsee pelailee, eod ostettu 2021 alussa
 
Itellä vasta 2022 alussa upgradettu eod. Saa nähä koska pääsee testaamaan. Toivottavasti tulee massoittain uusia pelaajia samalla kertaa, muuten saattaa mennä vaikeeks niitä vastaan, jotka on päässyt aiemmin pelaamaan. No eipä oo muutenkaan tarkovia tullut pelattua varmaan kohta vuoteen.
 
Nyt ensimmäisessä aallossa pitäisi olla content creatoreita ja niitä ketkä ostanu eod version vuonna 2017. Saas nähä millon itse pääsee pelailee, eod ostettu 2021 alussa

Ei pidä paikkansa, yks kaveri sai inviten ja pelannu tyylii 2 vuotta max.

Kyl sinne voi päästä kuka vaa millo vaa.

EDIT: Ite ostin EOD 29.10.2017 eikä invitee.
 
Tänne tullu sposti reilu tunti sitten. ”Congratulations, you have been selected to participate in the Closed Beta testing of Escape from Tarkov: Arena.”
 
Ei pidä paikkansa, yks kaveri sai inviten ja pelannu tyylii 2 vuotta max.

Kyl sinne voi päästä kuka vaa millo vaa.

EDIT: Ite ostin EOD 29.10.2017 eikä invitee.
Kattelin NoiceGuyn videoita ja siellä vain sanottiin noin. Joo kait nuo ihan randomilla menee, mutta jos nyt ostaa ton arenan niin pääsee suoraan pelaamaan sitä.
 
Kattelin NoiceGuyn videoita ja siellä vain sanottiin noin. Joo kait nuo ihan randomilla menee, mutta jos nyt ostaa ton arenan niin pääsee suoraan pelaamaan sitä.
Ei pääse enää, se oli bugi että erikseen arenan ostaneet pääs peliin. se korjattiin eilen ja ei onnistu enää
 
5/2017 ostettu EOD ja toissayönä tuli invite. Eilen tuli tota testattua ja melko grindaamistahan toi on, siitä vissiin muutkin valitellu.
 
Yksin ku pelaa nii saa kyllä rauhassa pelata. Kukaan ei puhu mitään muutamaa helouta lukuunottamatta. Ei infoa eikä edes vittuilua. Välillä hankala hahmottaa kierroksen kulkua, kun ei nopealla vilkaisulla näytöltä näe monta omaa ja vihua on hengissä. Joku näyttö siellä arenalla taitaa olla mistä sen voi tarkistaa, jos tajuaa. Kaiken kaikkiaan ihan hauskaa vaihtelua joka saattaa muuttaa tarkovia myös agressiivisemmaksi.
 
Patch notesit

PATCH 0.14.0.00.14.0.0_ENG.png

We present the Escape from Tarkov 0.14.0.0 patch notes. There will be a wipe with the patch. This update will not affect Escape from Tarkov: Arena and player progress.

New content:
Ground Zero
The Ground Zero location, situated in the city center of Tarkov, has been added to the game.
Location features a large number of infrastructure facilities of the modern city: banks, cafes, restaurants, stores, pharmacies, and so on. All this is towered by the skyscrapers of Tarkov. In the very center of the location is the main Russian branch office of TerraGroup, where the original conflict began. The most violent clashes between USEC PMC operatives and OMON took place on the facility's premises.
  • The location is intended for beginner players from level 1 to 20;

  • PMCs of higher levels (20+) will not be able to access the location;

  • Scavs will have access to the location at any player level;

  • New starter quests have been added to the location;

  • Visual cues for new players have been added to the location;

  • Quests "Debut", "Checking" (renamed to "Background Check"), "Shortage", "Supplier", "Gunsmith - Part 1" received updated text descriptions.

New Boss - Kollontay
A new boss Kollontay has been added to Streets of Tarkov. He is a former officer of the MVD (Ministry of Internal Affairs), during his service in law enforcement he had a reputation as a vile man, whose behavior was sometimes feared by his coworkers. During his work, he often resorted to his favorite method of interrogation - a rubber baton, as well as other non-statutory pressure on someone who was not to his liking. Thanks to his physical strength and bold temperament, after the events of the TerraGroup scandal, he formed a gang and began to do what he himself was recently supposed to combat - looting and banditry. However, even before the conflict, he often provided protection to local "businessmen". For example, his good relations with Kaban are well-known.
Kollontay has a small number of guards, prefers to stay in one position and occasionally patrols his territory. If he feels he has the upper hand, he may switch to his police baton. He lives in the area around Klimov Shopping Mall and the Tarkov Academy of the Ministry of Internal Affairs.

Kaban’s new guards
Boss Kaban is joined by his closest associates, Basmach and Gus. Since the time of Kaban's active involvement in business, they have served as his loyal associates, solving many delicate issues for him. Their loyal service and their exuberant character made them his most trusted confidants. In their spare time, these two "dandies" liked to dress up at Ragman's place and organize illegal street races through the streets of Tarkov in tuned cars from Kaban's dealership.
Basmach and Gus always stay close to Kaban and charge into battle for him. They prefer their unique clothes to their battle gear, though there are occasional exceptions. Basmach has a special fondness for machetes, and Gus for crowbars.

Shoreline rework
  • Visually reworked most of the landscape, keeping the main points of interest intact;

  • Added a new area - a small cattle farm which is home to smugglers and Scavs;

  • Updated the light sources;

  • Optimized most of the location, completely redesigned the culling system;

  • Reworked location borders: concrete fence replaced by minefields and snipers in most areas. The location is also slightly expanded in some areas;

  • Reworked some points of interest, including the addition of new quests and activities in several previously empty zones;

  • Some areas have been reworked to improve gameplay: added a river crossing, reworked almost all elevations and sniper positions, as well as Scav areas of interest, etc.;

  • Added more than 30 new containers and Jaeger stashes;

  • Fixed over 1200 visual and minor bugs.

New weapons, equipment, loot
Added a number of new items, weapon modifications, equipment, and customization.
New weapons:
  • KBP 9A-91 9x39 compact assault rifle;

  • KBP VSK-94 9x39 rifle;

  • SIG MCX SPEAR 6.8x51 (.277 FURY) assault rifle ;

  • Degtyarev RPD 7.62x39 machine gun;

  • Degtyarev RPDN 7.62x39 machine gun;

  • Updated the models and animations for Simonov SKS 7.62x39 carbine.

Changes and new mechanics:
Achievements
An achievement system has been added to the game:
  • Players will receive achievements upon completing various objectives;

  • Earned achievements will not be lost with wipes;

  • You can view the earned achievements on the "Achievements" tab on the character screen.
Hall of Fame
A new Hideout zone, Hall of Fame, has been added to the game.
  • The zone serves as a place where you can display mementos:

  • For displaying the dogtags of players of the opposite faction killed by your PMC, you get a bonus to combat skills leveling;
    • The higher the level of the eliminated player, the greater the skill bonus.

  • You can add items to your favorites. Such items will be displayed in your profile.
New hitbox and armor system
Hitboxes
  • The head is divided into separate simple hit zones, which coincide with the protection zones of helmets and masks;

  • Three hit zones have been added to the head area: front neck - Throat, back neck - Neck, and a Face collider;

  • Thorax and stomach hit zones are divided into front, back, and sides;

  • The pelvic hit zone is divided into front - Groin, and back - Buttocks. Hits to these zones cause damage to the Stomach zone;

  • Forearm hit zones have been reduced in diameter;

  • The death screen now shows more detailed information about the area that was fatally wounded. For example, "Thorax, Upper back".
Armor
  • 37 ballistic plates have been added to the game: 7 for the chest section, 6 for the rear section, 20 universal plates (for the chest and rear sections), and 4 for the side sections.
    • Ballistic plates have their own parameters specific to armor: strength, material, armor damage absorption, ricochet parameters, armor type, etc;
    • Ballistic plates are divided into different "formats" depending on the size and format of the armor section;
    • Ballistic plates cannot be inserted or removed while wearing the body armor. It must be removed first;.
    • The visual appearance of a ballistic plate depends on its durability;
    • Ballistic plates can spawn in appropriate areas and containers on locations;
    • Ballistic plates are affected by the "Light Armor" and "Heavy Armor" skills depending on the type of the ballistic plate (Light and Heavy).

  • Added separate ballistic plate zones on the character, visually matching the location in the body armor:
    • The hit registration zones of ballistic plates of the same format have the same position in all body armor and plate carriers with slots for this plate format;
    • The dimensions of the ballistic plate zones are the same as the average dimensions of real ballistic plates of that format.

  • Ballistic plate slots and integrated armor slots have been added to body armor vests and plate carriers:
    • All ballistic plates of the corresponding format can be installed in the armor plate slots. The slots of some armor plates can be fitted with plates of several formats. For example, the chest section of the ANA Tactical M2 plate carrier can be fitted with SAPI and Granit format plates;
    • Body armor protection is no longer uniform. It now depends on what areas the body armor visually protects. For example, no body armor protects the armpit area;
    • The durability of body armor has been converted to the durability of installed armor;
    • An armored collar that protects the neck hitbox has been added for a large number of body armors;
    • Body armor vest cost, weight, and penalties have been adjusted - some of the cost, weight, and penalties have been "moved" to ballistic plates.

  • Integrated armor slots have been added to a large number of helmets:
    • Helmet durability has been converted to the durability of the integrated armor.

  • Integrated armor in body armor and helmets:
    • The protection of armor and helmets is divided into separate zones, depending on which section this zone protects (sometimes several zones). These are the slots with integrated armor;
    • Integrated armor zones have their own separate durability. For example, you can now reduce your opponent's chest zone armor durability and not damage the durability of other armor zones if you shoot them in the chest;
    • In the inspection window, you can see exactly which areas of the vest or helmet are protected and what their durability rating is;
    • Integrated armor cannot be removed or replaced;
    • Each integrated armor has its own armor-specific settings: durability, material, armor damage absorption, ricochet parameters, armor type, and others;
    • Integrated armor is affected by the "Light Armor" and "Heavy Armor" skills depending on the type of the armor (Light and Heavy).

  • Balancing
    • The damage parameter on various armor materials has been adjusted to reflect the new durability values.

  • Repairs
    • When repairing body armor, durability is distributed according to the following priorities: ballistic plates (chest, back, sides) and then integrated armor (chest, collar, back, pelvis, sides, other);
    • You can also repair ballistic plates as separate items;
    • When repairing helmets, durability is distributed according to the following priorities: integrated armor (face, top, eyes, jaws, back of head, ears, other);
    • Integrated armor can receive an enhancement when it is repaired;
    • Chances for armor to receive common and rare enhancements while being repaired have been increased.

  • Interface
    • You can now see the durability of different armor zones and ballistic plates by hovering over the durability digit of a vest or helmet. This also works for Flea Market offers;
    • You can see brief information about the presence and quantity of ballistic plates in the posted Flea Market offers;
    • Slots for ballistic plates and integrated armor (if the vest has them) have been added to the vest and helmet inspector screens. The order of the slots is always the same;
    • Armor class is now displayed with a Roman numeral icon on the ballistic plate icon and in the Armor Class list.

  • Flea Market and trading
    • The Flea Market ban has been removed from a large number of body armors;
    • Ballistic plates of protection classes 5 and 6 cannot be sold on the Flea Market;
    • Ballistic plates have been added to the inventory of various traders.

Vaulting and obstacle interaction
  • Obstacle vaulting has been added to the game;

  • There are two types of vaulting:
    • Climbing the obstacle and remaining on it. For example, climbing a crate to fire at the enemy from top of it;
    • Vaulting over an obstacle. For example, jumping over a small fence to take a shortcut.

  • Each of these types has different animations for different heights, different parameters of stamina and arm stamina consumption, and different action speeds, depending on the negative effects;

  • During a sprint, you can jump over obstacles without the goal of climbing them (Vaulting);

  • If vaulting is performed while walking, the loudness of such actions will be noticeably lower than jumping and sprinting;

  • For the convenience of overcoming obstacles an option has been added to the game settings: "Vaulting over medium obstacles", where you can choose "Auto" or "Hotkey". If you select "Auto", your character will climb over medium and low height obstacles by himself. If you select "Hotkey" you will need to press the "Jump" key to initiate vaulting, but this way you can control the character's actions more precisely;

  • The character now stops if he hits a wall while walking or sprinting.
Shoulder transition
  • The ability to move firearms from the right shoulder to the left shoulder and back has been added to the game. This can be useful when you want to fire from the left side while behind cover;

  • Shoulder transition is available during walking, crouching, leaning, and other actions;

  • Shoulder transition is not available while prone and overhead and side blind firing;

  • Positioning the weapon on the left shoulder imposes a penalty - the weapon has additional sway when moving.
Controls settings
Warning: All controls settings have been reset to default.
  • Added "Shoulder transition" action, default key is "Mouse4";

  • Added "Vaulting" action, default key is "Space", press type is "Continuous";

  • The "Jump" action has been reassigned to "Spacebar" key with "Release" press type. Try these controls settings in-game before changing them.
Preset ammo loading
  • You can now save settings (presets) for loading ammunition into magazines sequentially, as well as quickly loading magazines using these presets;

  • Players can name each preset, select the appropriate loading preset, view its contents, and compare it to other loading presets;

  • The magazine loading preset is divided into three blocks:
    • "Top" - How many and which cartridges will be at the top of the magazine/belt, i.e. which cartridges will be first;
    • "Loop" - How many and which cartridges will be cycled in the magazine/belt;
    • "Bottom" - How many and which cartridges will be at the bottom of the magazine/belt, i.e. which cartridges will be last.

  • You can create up to 30 unique magazine loading presets, with a limit of 5 presets per caliber.
New recoil mechanics
  • The recoil mechanic has been improved to make it more realistic and comfortable for players. A special emphasis has been placed on improving the feel of semi-auto and short burst shooting;

  • New recoil mechanic now includes a variety of flexible settings, allowing for balance adjustments based on analytical data and player feedback;

  • All weapon recoil parameters have been rebalanced.
Lightkeeper services
After completing certain Lightkeeper quests, you will be able to unlock access to the following services:
  • "Sacred Amulet" service - Lightkeeper gives the character the item "Sacred Amulet". While the character is wearing the amulet - all cultists on all locations do not attack you unless provoked;

  • "Rogue Support" service - When a player purchases this service, in that raid, Rogues will not attack the player who ordered the service, regardless of their faction. In addition, Rogues will provide fire support by attacking targets that the player who purchased this service has directed their attention to;

  • "Zryachiy Support" service - When a player buys this service, in that raid, Zryachiy will support the player by firing at the targets the player is attacking.
Weapon Rack
Now you can add the displayed weapon to your favorites. These weapons will be displayed in your profile.
Viewable profiles
  • Added the ability to view another player's profile page;

  • In a player's profile, you can view:
    • Gear equipped by the player;
    • Brief statistics;
    • Rare achievements earned;
    • Favorite weapons displayed at the Weapon Rack;
    • Favorite items displayed in the Hall of Fame.

  • Player profiles can be viewed on any screen of the game (including the raid exit screen after dying to another player).

AI
Adjusted peaceful and combat behavior of AI when moving from one area to another within one location.
Balancing changes to trading
  • Changed the trader prices and availability of ammunition in the following calibers:
    • 12.7x55 mm;
    • .338 Lapua Magnum;
    • .366 ТКМ;
    • 5.45x39 mm;
    • 5.56x45 mm;
    • .300 Blackout;
    • 9x39 mm;
    • 7.62x39 mm;
    • 7.62x51 mm;
    • 7.62x54 mm R;
    • 9x18 mm;
    • 9x19 mm;
    • .357 Magnum;
    • .45 ACP;
    • 4.6x30 mm;
    • 5.7x28 mm;
    • 9x21 mm;
    • 12/70;
    • 23x75 mm;
    • 7.62x25 mm TT

  • Changed the trader prices and availability of armor on all loyalty levels;

  • Adjusted various trade offers and barters of weapon attachments and other items.
Balancing changes to quests
  • Expanded quest rewards: you will now be rewarded more often with unlocking previously unavailable trade offers, barters, ammo and armor crafting recipes;

  • Changed the order of Skier quests between "Friend from the West - Part 2" and "Setup":
    • New order: "Friend from the West - Part 2" - > "Setup" -> "Informed Means Armed" - > "Chumming" -> "Bullshit" - > "Silent Caliber"

  • Changed the quest objectives for:
    • The Punisher - Part 2;
    • The Punisher - Part 4;
    • The Tarkov Shooter - Part 4.
Balancing changes to crafting
  • Adjusted armor crafts: now to make an armor vest you need to find a set of fabrics and a ballistic plate that fits the form factor;

  • Adjusted ammo crafts. Reduced the production time and cost of cheap ammunition.
Balancing changes to ammo
The damage and armor penetration parameters of different caliber ammunition have been revised and adjusted.
Balancing changes to muzzle devices
The muzzle devices have been rebalanced: suppressors, muzzle adapters, flash hiders and compensators.
BTR
  • A BTR-82A has been added to Streets of Tarkov, traveling between different stop points in the city;

  • The BTR driver offers various services to his passengers:
    • "Taxi" service:
      • The player can travel to any available point in the city in total safety.
    • "Move items to stash" service:
      • The player can send items to the stash with the status "Found in raid";
      • This service is available only for PMCs.
    • "Covering fire" service:
      • The player can order covering fire with the help of BTR weaponry, which provides the safest possible drop-off at the stopping point;
      • The service is available only after purchasing the "Taxi" service;
      • The service is available only for PMCs.

  • List of stop points on Streets of Tarkov:
    • Pinewood Hotel;
    • Rodina Cinema;
    • Collapsed Crane;
    • Cardinal Apartment Complex;
    • Tram;
    • City Center.

  • The BTR is neutral to all players, unless a player starts attacking it first:
    • If someone purchases the "Covering Fire" service, the BTR becomes hostile. When the service ends, the BTR becomes neutral to all players again.
    • The cost of the service depends on the faction (BEAR, USEC, Scav), Scav karma, Charisma skill level and travel distance.

QoL
  • The visual effect of the painkillers has been changed;

  • The door to the expanded part of the Hideout is now always open after construction;

  • Changed the camera system in the Hideout from railed to free camera:
    • To move in space: WASD;
    • To rotate the camera: Hold MMB + Mouse Movement;
    • To zoom the camera: Scroll Wheel.

List of changes:
  1. Fixed several visual bugs and artifacts on Streets of Tarkov and Shoreline.

  2. Fixed incorrect spawn points of random containers on all locations.

  3. Fixed a problem that led to the lack of damage registration from melee weapons in some cases.

  4. Fixed incorrect behavior of Rogues when attacking the hangar buildings on Lighthouse.

  5. Fixed an issue where killed bots would remain standing.

  6. Fixed the lack of muzzle flash when looking at a shooting player.

  7. Fixed AI behavior when interacting with stationary weapons.

  8. Fixed incorrect values of some parameters in character statistics.

  9. Fixed incorrect camera behavior in the Hideout when scrolling in UI elements.

  10. Fixed several compatibility issues with weapon attachments.

  11. Fixed the ability to hear outdoor sounds while inside the bunker on Reserve.

 
Viimeksi muokattu:
Surullinen kohtalo meillä joille ei emailin verifikaatio koodia tule launcheriin. Paljon ongelmia porukalla sen kanssa.
2 päivää koittanut saada koodia mutta ei vaan tule ja tikettikin tehty mutta sitä saa vielä odottaa. Nikitaakaan ei tilanne kiinnosta paskaakaan.

 
Surullinen kohtalo meillä joille ei emailin verifikaatio koodia tule launcheriin. Paljon ongelmia porukalla sen kanssa.
2 päivää koittanut saada koodia mutta ei vaan tule ja tikettikin tehty mutta sitä saa vielä odottaa. Nikitaakaan ei tilanne kiinnosta paskaakaan.



Mulla oli samaa hotmailin säpoon. Varmaan parhaillaan viikko meni kun yritin kikkailla sitä toimimaan. Lopulta asian ratkaisi muistaakseni redditistä löytyvä vihje että muokkaa windowsin hosts tiedostoa lisäten sinne pari ip:tä että launcherin pyyntö menee läpi tms. Suosittelen googlaamaan tuon jos ei vielä ole vastaan tullut. Itsellä tämä on korjannut kaikki kerrat tuon löytymisen jälkeen. Bios päivitys yleensä laukassu ton että vaatii sen koodin.
 
Mulla oli samaa hotmailin säpoon. Varmaan parhaillaan viikko meni kun yritin kikkailla sitä toimimaan. Lopulta asian ratkaisi muistaakseni redditistä löytyvä vihje että muokkaa windowsin hosts tiedostoa lisäten sinne pari ip:tä että launcherin pyyntö menee läpi tms. Suosittelen googlaamaan tuon jos ei vielä ole vastaan tullut. Itsellä tämä on korjannut kaikki kerrat tuon löytymisen jälkeen. Bios päivitys yleensä laukassu ton että vaatii sen koodin.

Nyt sai koodin, tais tulla sen verran paljon asiasta palautetta että alko tapahtumaan. Perseestä että pääsee nyt vasta wipeen mutta parempi kun ei ollenkaan.
 
Mulla oli samaa hotmailin säpoon. Varmaan parhaillaan viikko meni kun yritin kikkailla sitä toimimaan. Lopulta asian ratkaisi muistaakseni redditistä löytyvä vihje että muokkaa windowsin hosts tiedostoa lisäten sinne pari ip:tä että launcherin pyyntö menee läpi tms. Suosittelen googlaamaan tuon jos ei vielä ole vastaan tullut. Itsellä tämä on korjannut kaikki kerrat tuon löytymisen jälkeen. Bios päivitys yleensä laukassu ton että vaatii sen koodin.

Itellä uuden emon, prossun muistien uusinta aiheutti ettei koodia tule sähköpostiin ja bios ku päivitti sama uudestaa. Tai luulin et ongelma heidän päässä mut, itellä hotmail blokkaskin suoraa ks sähköpostiin tulevan varmistuskoodin.

Toinen asia minkä kanssa osa on paininut tässä seasonis on varjojen "välkkyminen" "väreily". Johon Teusteri ystävä löysi ratkaisun nvidian paneelista: Manage 3D setting> ja nimen omaan Global Settings> Texture filtering - Trilinear optimisation asetukselle: OFF (vakiona ON). En tiedä miksei toi toimi ku tarkov.exelle tuota koittaa, mutta global kohdasta taas toimii kaukaisemmatkin varjot ja helpompi erottaa pelaajaa kun varjot ei elä omaa elämäänsä. Ihan täydellinen tuo ratkaisu ei ole mutta 95% toimii. Teillä viisammilla vois olla kyky avata miksi näin? Kaikkeni koitin säätää pelissä, windowsissa ja nvidian paneelin kautta nimen omaan tarkov.exe:lle asetuksia tuloksetta. Ja kaikki selitykset ja apu olisi enemmän kuin suuri kiitos ja kumarrus kun halua olisi ymmärtää: A) mikä rikko varjot kauempana (toki riippuen varjojen asetuksesta. Mitä isompi asetus sitä kauemmas se piirtää mutta max rajan jälkee noin 80-90 metriä varjot sekoili suunnattomasti.) B) Miksei exe:lle vaihdettu asetus toimi. C) Miksi juuri tuo asetus korjaa ongelmaa. D) Mutta ei ihan täysin, mutta 95% kyllä.
Kokeilin jopa 3-4 eri nvidian ajureitakin jopa 1,5 vuoden takaisiin. Tuloksetta. Nyt taitaa olla uusimmat ja ai että peli pyörii ja näyttää hyvältä.
 
Itellä uuden emon, prossun muistien uusinta aiheutti ettei koodia tule sähköpostiin ja bios ku päivitti sama uudestaa. Tai luulin et ongelma heidän päässä mut, itellä hotmail blokkaskin suoraa ks sähköpostiin tulevan varmistuskoodin.

Toinen asia minkä kanssa osa on paininut tässä seasonis on varjojen "välkkyminen" "väreily". Johon Teusteri ystävä löysi ratkaisun nvidian paneelista: Manage 3D setting> ja nimen omaan Global Settings> Texture filtering - Trilinear optimisation asetukselle: OFF (vakiona ON). En tiedä miksei toi toimi ku tarkov.exelle tuota koittaa, mutta global kohdasta taas toimii kaukaisemmatkin varjot ja helpompi erottaa pelaajaa kun varjot ei elä omaa elämäänsä. Ihan täydellinen tuo ratkaisu ei ole mutta 95% toimii. Teillä viisammilla vois olla kyky avata miksi näin? Kaikkeni koitin säätää pelissä, windowsissa ja nvidian paneelin kautta nimen omaan tarkov.exe:lle asetuksia tuloksetta. Ja kaikki selitykset ja apu olisi enemmän kuin suuri kiitos ja kumarrus kun halua olisi ymmärtää: A) mikä rikko varjot kauempana (toki riippuen varjojen asetuksesta. Mitä isompi asetus sitä kauemmas se piirtää mutta max rajan jälkee noin 80-90 metriä varjot sekoili suunnattomasti.) B) Miksei exe:lle vaihdettu asetus toimi. C) Miksi juuri tuo asetus korjaa ongelmaa. D) Mutta ei ihan täysin, mutta 95% kyllä.
Kokeilin jopa 3-4 eri nvidian ajureitakin jopa 1,5 vuoden takaisiin. Tuloksetta. Nyt taitaa olla uusimmat ja ai että peli pyörii ja näyttää hyvältä.
Oliko DLSS käytössä? Se aiheuttaa vähän kartasta riippuen vaikka mitä graffaongelmia ainakin itsellä pieniä juttuja. Esim Laboratory aivan kauhea dlss quality päällä edelleen suttuista eikä näe kauas
 
Oliko DLSS käytössä? Se aiheuttaa vähän kartasta riippuen vaikka mitä graffaongelmia ainakin itsellä pieniä juttuja. Esim Laboratory aivan kauhea dlss quality päällä edelleen suttuista eikä näe kauas

DLSS ei ollu käytös, kokeilin sitäkin toki pelin ja nvidan paneelin kautta josko auttais tai pahentais.
 
Tarkov on kovaa kyntöä :) alotin alle vuosi sitten ja voin sanoa että parhaita pelejä vaikkakin optimointi on päin persettä vaan puolessa vuodessa peliä kerkiää pelata vaikka ja kuinka kunhan vaan kehtaa opetella pelaamaan peliä :)
 
Tarkov on kovaa kyntöä :) alotin alle vuosi sitten ja voin sanoa että parhaita pelejä vaikkakin optimointi on päin persettä vaan puolessa vuodessa peliä kerkiää pelata vaikka ja kuinka kunhan vaan kehtaa opetella pelaamaan peliä :)

Alusta astihan tuota on tullu väännettyä. Yks wipe tainnu jäädä väliin.
Itekin tykkään kyllä kovasti.
 
Erikoinen tunnelma ollut viimeisimmän päivityksen jälkeen kun äänimaailma muuttui täysin. En tiedä vielä hyvään vai huonoonko suuntaan.
 
Erikoinen tunnelma ollut viimeisimmän päivityksen jälkeen kun äänimaailma muuttui täysin. En tiedä vielä hyvään vai huonoonko suuntaan.
Vähän on ärsyttävä se askelääni kun kuulostaa kuin olisi tuulipuvun housut jalassa... ehkä siihen tottuu. Toivottavasti.
 
Kesäkuussa ja loppuvuodesta pitäisi olla tarkkovissa wipe vaihdot.. oli mielenkiintoinen katsoa nikitan ja pestilyn juttelu tuokia.. siinä nikita aukasi asioita aika paljon,, ja tuttuun tapaan nikita varmasti pitää ennen wipeä omat lähetys puheensa twitchissä :)

tässä vielä linkki videoon
 
Tänään uuden päivityksen (0.14.6.0) myötä tulossa myyntiin uusi paketti pelistä.

Full edition (as if you were buying from nothing at all) will be $250USD plus taxes.


The Unheard Edition

The Unheard Edition is now available for purchase on the website, featuring:


  • Access to PvE co-op mode with persistent progression. Progression will not be reset with wipes;
  • Enhanced stash size (10x72);
  • Increased starting level of character skills;
  • Expanded PMC pockets;
  • Additional equipment and resources in stash;
  • Unique in-game ID;
  • Unique radio-electronic item "Mark of The Unheard";
  • Unique in-game melee weapon;
  • Unique in-game armband;
  • Increased mail retention time;
  • More slots on the Flea Market;
  • Increased Fence standing;
  • Additional main menu background;
  • Access to the Early Test Server (ETS).
List of changes

  • Switched the in-game season to late spring;
  • Reduced the base inertia strength;
  • Reduced the aim punch effect;
  • Reduced the blur effect when taking damage;
  • Reduced the camera shake effect while shooting.
Body hitbox penetration rework

  • Changed the mechanics of body hitbox penetration. Now the body hitbox is always penetrated if the round's penetration power stat is higher than the hitbox penetration threshold;
  • Head, Forearm, Shoulder, Calf and Thigh hitboxes now have a threshold value of 20;
  • The damage and penetration power of the bullet degrades when it penetrates the body hitbox, meaning that the next body hitbox will receive reduced damage:
    • The extent of damage reduction depends primarily on the round's penetration power stat;
    • Secondly, it depends on the caliber of the round and the body part’s hitbox penetration threshold;
    • The greater the penetration power stat and caliber of the round, the smaller the damage reduction.
  • Reduced the armpit hitbox size.
Armor penetration rework

  • If the round's penetration power stat is 15 more than the armor's effective durability, this will result in a guaranteed penetration. The following must be taken into account:
    • Effective durability for intact armor is approximately equal to its armor class multiplied by 10;
    • Effective durability for damaged armor decreases with the loss of its durability points;
    • Many cartridges have a small starting variation in armor penetration;
    • Ammo penetration degrades with loss of bullet velocity;
    • Ammo penetration may degrade after colliding with armor, body hitboxes, or obstacles.

 
Edge of darkness oli jo valtava pay to win ja onnistuvat laittamaan vieläkin paremmaksi mm isommilla taskuilla ja valmiiksi levutetuilla kauppiailla vaikka EOD piti olla se paras paketti jolla saa kaikki tulevat DLC:t ilmaiseksi...

Offline COOP PvE on jännä päätös myös. Varmaan ovat huomanneet kuinka suosittu Tarkovin offline modi on ollut, sitä modia itsekkin pelaillut ja ei tarvitse kuolla cheattereihin. Se on käytännössä 1:1 sama Tarkov kokemus paitsi että PMC:t ovat AI:n pelaamia.
 
Edge of darkness oli jo valtava pay to win ja onnistuvat laittamaan vieläkin paremmaksi mm isommilla taskuilla ja valmiiksi levutetuilla kauppiailla vaikka EOD piti olla se paras paketti jolla saa kaikki tulevat DLC:t ilmaiseksi...

Offline COOP PvE on jännä päätös myös. Varmaan ovat huomanneet kuinka suosittu Tarkovin offline modi on ollut, sitä modia itsekkin pelaillut ja ei tarvitse kuolla cheattereihin. Se on käytännössä 1:1 sama Tarkov kokemus paitsi että PMC:t ovat AI:n pelaamia.
Valtava pay-to-win? En ehkä pelaa tarpeeksi Tarkovia mutta en oikein ymmärrä miten se auttaa voittamaan PVP:ssä tai saati PVE:ssä. Jokatapauksessa ei ole minun mielestäni tuo kohtuullisen hintainen edes päivityksenä.
 
Valtava pay-to-win? En ehkä pelaa tarpeeksi Tarkovia mutta en oikein ymmärrä miten se auttaa voittamaan PVP:ssä tai saati PVE:ssä.

Auttaahan se voittamaan jos toisella on huomattavasti paremmat tavarat päällä. Sinun ammukset kimpoavat minne sattuu vastustajan haarniskoista kun se taas sulattaa sinut samantien. Edge of darkness pelaajat saavat valtavat etumatkatkan parempiin tavaroihin eikä "standard" pelaajilla ole mitään saumaa voittaa Edge of darkness pelaajia koska tavarat ovat aivat eri tasoa.

Eli siis se että maksat rahaa niin saat muunmuassa:
-kauppiaiden kanssa parempi rep heti alkuun eli ei tarvitse grindaa niiden levutusta yhtä paljon (pääset nopeammin käsiksi parempiin tavaroihin)
-miljoonien arvosta enemmän stashi tilaa (oisko olli about 15 miljoonaa), standard pelaajalla menee huomattavasti aikaa että saa nuo unlockattu kun taas EOD pelaaja voi ne rahat käyttää parempien tavaroiden ostamiseen esim
-GAMMA laukku heti alkuun, EOD pelaaja pystyy pitämään yllä parempaa varustusta kun voi pepunväliin laittaa enemmän tavaraa jotka säilyy vaikka kuolee

Eikös pay to win määritelmä ole se että rahalla saa etumatkaa. Ja EOD tapauksessa kasuaali pelaajana puhutaan viikkojen etumatkasta. Eli jos 2 kasuaalipelaajaa on pelannut molemmat esim 2 viikkoa, kumman pelaajan luulet voittavat taistelun? Toisella pelaajista on 1-2 tieriä paremmat tavarat päällä kuin toisella.

Ja nyt tulee vielä uusi 250€ paketti jossa saa vielä enemmän etua, jopa EOD pelaajiin verratuuna koska EOD pelaajat eivät saa "isoja taskuja" joihin voi laittaa lippaita.
 
Tää on kyllä taas yksi kaikkien aikojen kusetuksista ja boikotin pitäisi olla eeppistä tasoa. Näyttipä tässäkin tapauksessa myyjä että Eino Leino oli oikeassa.
 
En näe että EOD mitään sen kummempaa pay-to-win eroa tekee. Starttiin saat tyyliin sen 2 lvl 4 armoria enemmän ja ehkä saman 2 M4 enemmän (En enää muista varmaksi erosiko nämä aloitus tavarat toisistaan miten). Nämähän häviää sitten kun kuolee, useimmiten kohtuu nopeasti jos näitä pelaat etkä vain hamstraa inventoryssä tilaa viemässä. Et sinä kuitenkaan mitään Altyniä tai muuta vastaavaa kasvosuojalla olevaa kypärää saa alkuun, joten se on yks haulikon pelletti leukaan ja ukko on lepotilassa ja tottakai päähän aina pyritään tähtäämään.

- Traden repu on joo parempi, mutta ei tämä itselleni koskaan ollut ongelma kun pelasin vielä "normi" versiota, ainut että joku tietty trader saattaa jäädä hetkeksi jumiin, kun ei saa jotain tehtävää tehtyä ja sitä mukaa repua ylös. Muutenhan kaikki pyrkivät tekemään alussa tehtäviä mahdollisimman nopeasti, jotta saa leveliä -> parempaa tavaraa. Et sinä kuitenkaan saa parempia kauppias leveleitä auki jos et ole tarpeeksi iso levelinen, oli pelin versio mikä tahansa ja nopein tapa hankkia sitä leveliä on tehdä tehtäviä.
- Isompi stash tuo etua tässä olet oikeassa, mutta suurin osa tavarasta mitä invissä porukka jemmaa on just jotain parempaa armoria, jotka vievät tilaa paljon eikä näitä uskalleta edes ajaa kentällä ettei vaan joudu näistä luopumaan. Sitten otetaan parempaa tavaraa ajoon, kun niiden tuoma etumatka on jo kutistunut olemattomaan tai porukka ajaa parempaa tavaraa. Level 4 tason suojalevyillä olevat armorit eivät tuo juurikaan mitään etua kentällä, kun normi scaveiltä saat vastaavia level 4 armoreita, jotka ei tosin ole niin kestäviä kuin nuo aloituksessa saadut.
- Gamma-laukku on isoin ja suurin etumatka mitä tuossa EOD-versiossa saa verrattuna normi versioon. Kuitenkin Epsilon-laukku on saatavissa kohtuu nopeasti jos peliä oikeasti pelaa ja tietää mitä tekee. Epsilon on tietty yhden ruudun verran pienempi kuin Gamma-laukku, mutta tällä ei suurta merkitystä ole.
 
Auttaahan se voittamaan jos toisella on huomattavasti paremmat tavarat päällä. Sinun ammukset kimpoavat minne sattuu vastustajan haarniskoista kun se taas sulattaa sinut samantien. Edge of darkness pelaajat saavat valtavat etumatkatkan parempiin tavaroihin eikä "standard" pelaajilla ole mitään saumaa voittaa Edge of darkness pelaajia koska tavarat ovat aivat eri tasoa.

Eli siis se että maksat rahaa niin saat muunmuassa:
-kauppiaiden kanssa parempi rep heti alkuun eli ei tarvitse grindaa niiden levutusta yhtä paljon (pääset nopeammin käsiksi parempiin tavaroihin)
-miljoonien arvosta enemmän stashi tilaa (oisko olli about 15 miljoonaa), standard pelaajalla menee huomattavasti aikaa että saa nuo unlockattu kun taas EOD pelaaja voi ne rahat käyttää parempien tavaroiden ostamiseen esim
-GAMMA laukku heti alkuun, EOD pelaaja pystyy pitämään yllä parempaa varustusta kun voi pepunväliin laittaa enemmän tavaraa jotka säilyy vaikka kuolee

Eikös pay to win määritelmä ole se että rahalla saa etumatkaa. Ja EOD tapauksessa kasuaali pelaajana puhutaan viikkojen etumatkasta. Eli jos 2 kasuaalipelaajaa on pelannut molemmat esim 2 viikkoa, kumman pelaajan luulet voittavat taistelun? Toisella pelaajista on 1-2 tieriä paremmat tavarat päällä kuin toisella.

Ja nyt tulee vielä uusi 250€ paketti jossa saa vielä enemmän etua, jopa EOD pelaajiin verratuuna koska EOD pelaajat eivät saa "isoja taskuja" joihin voi laittaa lippaita.
Minusta ne aloituskamat on niin merkityksettömiä koska ei ne takaa voittoa. Saatat silti yhtä hyvin hävitä vaikka standardi accountti pelaajalle jos se vaan pelaa tilanteen paremmin. Oma kokemus on sellainen että ne kamat häviää hyvin helposti :D Sulla on vain enemmän sitä tavaraa säilössä kunnes joudut ostamaan lisää. Jos pieni etumatka hahmon kehityksessä on voittoa niin kai se sitten on pay-to-win.
 
  • Access to PvE co-op mode with persistent progression. Progression will not be reset with wipes;

Saako tuon auki myös jollain aiemmalla versiolla ? Tarkovia ole tullut pelattua nyt vuosiin mutta toimiva PvE-moodi houkuttaisi.
 
Saako tuon auki myös jollain aiemmalla versiolla ? Tarkovia ole tullut pelattua nyt vuosiin mutta toimiva PvE-moodi houkuttaisi.

Tarkoviin on erittäin hyvä ja suosittu offline PvE modi olemassa. Suosittelen sitä jos hinku päästä omas rauhassa pelaamaan ilman cheattereita. Muistaakseni löytyy flea marketti ja kaikki, eli peli on käytännössä 1:1 tarkovi paitsi että muut PMC:t ovat AI ohjaamia.

Tuosta virallisesta PvE:stä ei taida olla vielä infoa että tuleeko kaikille vai pitääkö maksaa erikseen yms. Oma veikkaus on että kun ovat näin raha-ahneita, tulee vaatimaan $$$. Vähän sama kuin co-op offline raidit oli vain EOD pelaajille.
 
EOD omistavalle päivitys Unheard versioon 95€. Ne hinnat on siellä pelin nettisivulla kun kirjaudutte selaimessa profiiliinne ja klikkaa purchase.
 
Auttaahan se voittamaan jos toisella on huomattavasti paremmat tavarat päällä. Sinun ammukset kimpoavat minne sattuu vastustajan haarniskoista kun se taas sulattaa sinut samantien. Edge of darkness pelaajat saavat valtavat etumatkatkan parempiin tavaroihin eikä "standard" pelaajilla ole mitään saumaa voittaa Edge of darkness pelaajia koska tavarat ovat aivat eri tasoa.

Eli siis se että maksat rahaa niin saat muunmuassa:
-kauppiaiden kanssa parempi rep heti alkuun eli ei tarvitse grindaa niiden levutusta yhtä paljon (pääset nopeammin käsiksi parempiin tavaroihin)
-miljoonien arvosta enemmän stashi tilaa (oisko olli about 15 miljoonaa), standard pelaajalla menee huomattavasti aikaa että saa nuo unlockattu kun taas EOD pelaaja voi ne rahat käyttää parempien tavaroiden ostamiseen esim
-GAMMA laukku heti alkuun, EOD pelaaja pystyy pitämään yllä parempaa varustusta kun voi pepunväliin laittaa enemmän tavaraa jotka säilyy vaikka kuolee

Eikös pay to win määritelmä ole se että rahalla saa etumatkaa. Ja EOD tapauksessa kasuaali pelaajana puhutaan viikkojen etumatkasta. Eli jos 2 kasuaalipelaajaa on pelannut molemmat esim 2 viikkoa, kumman pelaajan luulet voittavat taistelun? Toisella pelaajista on 1-2 tieriä paremmat tavarat päällä kuin toisella.

Ja nyt tulee vielä uusi 250€ paketti jossa saa vielä enemmän etua, jopa EOD pelaajiin verratuuna koska EOD pelaajat eivät saa "isoja taskuja" joihin voi laittaa lippaita.

Pay-to-winille nyt on varmaan yhtä monta määritelmää kuin sen perään huutajaa. Itse lasken pay-to-win ominaisuudet enemmän semmoisiksi, joilla voit suoraan ostaa paremman gearin tai jotain itse pelitapahtumissa vastustajalla suoraan merkittävänä etuna näkyvää. Tarkovin "pay-to-win" ominaisuudet ovat käytännössä pelkkää ajansäästöä, joka ei näy itse pelissä mitenkään. Toki sen ekat pari viikkoa wipen jälkeen esim. EOD pelaajat ovat varmaan yliedustettuina paremmin varustetuissa vastustajissa mutta käytännössä alun jälkeen pelissä paremmin varusteltu voi olla ihan minkä maksutason pelaaja vaan. Tarkovissa tota vielä tasapainottaa se että monella halvimmalla ritsallakin saa suhteellisen helposti parhaimman gearin pelaajan hengiltä jos osaa pelata paremmin. Tietenkin ton aikasäästön voi viedä äärimmäisyyksiin niin kuin jossain mobiilipeleissä on tainnut käydä eli sun pitää pelata oikeasti tuhansia tunteja enemmän ilman maksuominaisuuksia päästäksesi maksavan asiakkaan kanssa samalle tasolle jolloin livutaan jo pay-to-winin puolelle.

Mitä sitten tulee Unheard Editioniin niin on kieltämättä vähän härski etenkin EOD:n omistajille hinta huomioiden. EOD:n hinta oli jo aika merkittävä FPS-pelistä ja luvattiin hintaan kuuluvan vähän kaikki tulevaisuuden lisämaksulliset ominaisuudet. Nyt pamautetaan päälle uusi maksutieri ja sille satkun upgrade hinta. Kai tässä paistaa vähän tämän ikuisuusprojektiksi venyneen pelin kustannukset ja ehkä heikentyneet myyntimäärät. Toisaalta en nyt sitten tiedä kuinka paljon tuommoinen kombo tuolla hinnalla tulee oikeasti myymään.

Pestilykin tota Twitterissä kritisoi:
 
Aika karua näin jälkijunassa pelin aloittaneelle. Aloitin vähän sen jälkeen kun EOD versio oli jo ehtinyt lähteä myynnistä. Olen tykännyt pelistä niin paljon, että suunnittelin ostavani seuraavan "parhaan version" jonka julkaisevat (ihan vain siksi, että saa isoman stashin + containerin, ne jotka sanoo ettei näistä ole pelillistä etua eivät kyllä ole pelanneet standard versiolla). Odotin jo innolla seuraavaa wipeä kun ajattelin, että olen nyt perusasiat saanut opittua hyvälle tasolle ja seuraavassa wipessä voi sitten kunnolla tykittää alusta asti.

Aika kovasti kyllä meni matto alta. Tuo paketin hinta on naurettava, mutta sitä enemmän vituttaa nuo asiat jotka siihen on ynnätty. Menee todellakin paljon pidemmälle sinne P2W puolelle. Vielä jos tuo "kutsu kaverit apuun" toiminto ei ole rajattu vain tuohon PvE modiin niin... mitä helvettiä? Meni into aikalailla kokonaan koko peliin. Saa nähdä tuleeko nyt tätä wipeäkään enää pelattua, seuraavaa en ainakaan enää innolla odota, tällä hetkellä on sentään saanut vähän jo jotain standard tilillä aikaiseksi ja tavaraa on sillä tavalla että pystyy sentään taistelemaan vastaan.

Puhumattakaan siitä miten pahasti EOD omistajia on kusetettu. Ymmärrän täysin, että palvelun pyörittäminen maksaa eli rahaa täytyy saada sisään. Arenan täydellinen epäonnistuminen varmasti johti tähän tilanteeseen mutta silti tämän olisi voinut hoitaa ihan eri tavalla.
 
Saa nähdä tuleeko nyt tätä wipeäkään enää pelattua, seuraavaa en ainakaan enää innolla odota
Jos et kaverien kanssa pelaa, niin suosittelen single player modia. Voit standard versiolla pelaa EOD (tai valitsemaasi) tiliä. Ei latausaikoja eikä muitakaan nettiongelmia.
 
Jos et kaverien kanssa pelaa, niin suosittelen single player modia. Voit standard versiolla pelaa EOD (tai valitsemaasi) tiliä. Ei latausaikoja eikä muitakaan nettiongelmia.

Pelaan aika 50/50 yksin ja kaverin kanssa. Singleplayer ei kiinnosta yhtään, iso osa koko hommasta on PvP:ssä itsellä, tai sanotaan näin että ainakin sen mahdollisuudesta.
 
Aika karua näin jälkijunassa pelin aloittaneelle. Aloitin vähän sen jälkeen kun EOD versio oli jo ehtinyt lähteä myynnistä. Olen tykännyt pelistä niin paljon, että suunnittelin ostavani seuraavan "parhaan version" jonka julkaisevat (ihan vain siksi, että saa isoman stashin + containerin, ne jotka sanoo ettei näistä ole pelillistä etua eivät kyllä ole pelanneet standard versiolla). Odotin jo innolla seuraavaa wipeä kun ajattelin, että olen nyt perusasiat saanut opittua hyvälle tasolle ja seuraavassa wipessä voi sitten kunnolla tykittää alusta asti.

Aika kovasti kyllä meni matto alta. Tuo paketin hinta on naurettava, mutta sitä enemmän vituttaa nuo asiat jotka siihen on ynnätty. Menee todellakin paljon pidemmälle sinne P2W puolelle. Vielä jos tuo "kutsu kaverit apuun" toiminto ei ole rajattu vain tuohon PvE modiin niin... mitä helvettiä? Meni into aikalailla kokonaan koko peliin. Saa nähdä tuleeko nyt tätä wipeäkään enää pelattua, seuraavaa en ainakaan enää innolla odota, tällä hetkellä on sentään saanut vähän jo jotain standard tilillä aikaiseksi ja tavaraa on sillä tavalla että pystyy sentään taistelemaan vastaan.

Puhumattakaan siitä miten pahasti EOD omistajia on kusetettu. Ymmärrän täysin, että palvelun pyörittäminen maksaa eli rahaa täytyy saada sisään. Arenan täydellinen epäonnistuminen varmasti johti tähän tilanteeseen mutta silti tämän olisi voinut hoitaa ihan eri tavalla.

Niin tarkotin siis "pelillisen edun puuttumisella" sitä ettet käytännössä erota EOD-pelaajaa muista pelaajista siellä PVP-taistelussa muuten kuin korkeintaan ekoina päivinä wipen jälkeen.

Mitähän käyttöskenaarioita tolle beaconille on oikeasti ajateltu jos se tulisi PVP-puolelle. Äkkiseltään ainut mitä keksin on bossien hunttaaminen porukalla, siten että liitytään eri servuille yksin ja sen jälkeen niiden lahtaaminen porukalla kun bossi joltain servulta löytyy. Mut en nyt tiedä onko sekään vaivansa arvoista. Joku normi tulitaistelu vaatisi sitä että porukka oikeasti istuu jossain lobbyssä odottelemassa ja silloinkin liittyminen on niin hidasta että mahtaako oikeasti mihinkään tulitaisteluun ehtiä apuun ennen kuin pyytäjä on kuollut tai lahdannut vastustajan. Noh toki toi voi luoda mielenkiintoisia PVP-tilanteita kun todennäköisesti beacon vaan kerää kaikki hardcore pelaajat servulta sun perään jos siitä oikeasti lähtee merkittävä ääni/valomerkki.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom