Escape from Tarkov (PC)

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 459
Nyt mä saatan kysellä vähän tyhmiä mutta mitä ihmettä tarkoittaa? nää termit ei sano mulle mitään.

grindata?
Pvp?
traderien level + hideout
ja mikä on tämä wipe joka nyt vissiin sitten ollut?
Grindata tarkoittaa saman asian toistamista. PvP tarkoittaa Player versus Player eli ns. pelaamista jolloin menet nimenomaan tappamaan muita pelaajia. Tarkovissa etusivulla "TRADING" sivun alla on tradereita eli henkilöitä joilta pystyt ostamaan tavaroita. Kun saat heidän loyaltya nostettua, voit ostaa heiltä parempia tavaroita. Etusivulla on myös "HIDEOUT" jota voit rakentaa. Sieltä voit sitten craftata mm. erilaisia panoksia, lääkintätarpeita, farmata Bitcoineja yms.

Tarkovissa on vuodessa n. kaksi wipeä. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä että peli alkaa ns. alusta. Kaikkien pelaajien saavutukset, tavarat, levelit, hideoutit yms poistetaan ja kaikki aloittavat taas tasolta 1. Viimeisin wipe taisi olla kesällä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Miten teillä riittää mielenkiinto aina aloittaa alusta kun wipe tulee? Itse kerran pelannut jonnekkin lvl10 asti ja nyt pitää taas aloittaa alusta että pääsisi edes markettiin. Ja eihän esim. tuossa tukikohdan kehittämisessä ole vielä järkeä kun kohta sekin pyyhitään. En löytänyt mitään tietoa milloin nuo wipet loppuu, että voisi "kunnolla" aloittaa.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Miten teillä riittää mielenkiinto aina aloittaa alusta kun wipe tulee? Itse kerran pelannut jonnekkin lvl10 asti ja nyt pitää taas aloittaa alusta että pääsisi edes markettiin. Ja eihän esim. tuossa tukikohdan kehittämisessä ole vielä järkeä kun kohta sekin pyyhitään. En löytänyt mitään tietoa milloin nuo wipet loppuu, että voisi "kunnolla" aloittaa.
Tätä mietin itsekin että on aika loistohomma jos joskus edes pääsen 10 levelille näillä taidoilla mikä kestää ikuisuuden ja vihdoin pääsen markettiin niin eikös se kaikki oteta minulta sitten pois hetken kuluttua.. mitä ihmettä
 

Juhalius

Yhteistyökumppani
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Lvl 10 ei oikeasti kovin kauaa voi mennä ja wipet on olleet nyt noin 6kk välein eli seuraavaksi todnäk kesällä.

Muutokset (päivityksissä, wipeä ei läheskään jokaisessa ole) on olleet suht isoja koko tarkovin olemassaolon ajan ja ns endgamea tässä ei vielä ole. Plus muutosten testaus pelaajilla olisi isolta osin mahdotonta ilman wipeä

Wipen jälkeinen kuukausi on parasta tarkovia, nyt siitä saa paljon enemmän irti plus alkuun pääseminen paljon helpompaa kun suurin osa muistakin on samalla viivalla (wipe kun oli vajaa viikko sitten, kovin monella ei vielä ole auki kaikki trader levelit yms)

Tämähän on muutenkin peli mitä ei kovin 'kasuaalisti' pysty pelaan.. Joko pelaat suht paljon tai et ollenkaan.. Muuten tulee aina turpaan 100-0
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
Tämähän on muutenkin peli mitä ei kovin 'kasuaalisti' pysty pelaan.. Joko pelaat suht paljon tai et ollenkaan.. Muuten tulee aina turpaan 100-0
Tämä on aivan totta. Ongelma itselläni on että kun tykkää muistakin peleistä jonkin verran niin ei meinaa aina löytyä aikaa tämän pelaamiseen niin tosissaan kuin vaatisi. Tämä peli kun selkeästi palkitsee että tätä pelataan jatkuvasti (esim. insurance systeemi). Yhden wipen olen itse jaksanut 30 leveliin saakka pelailla, muuten käväsen silloin tällöin hävittämässä kamoja. Pitäisi melkein löytää porukka jossa pelailee tätä 2/3 porukoina, jotta itse jaksaisin peliä aktiivisemmin pelailla. Yksin ei riitä mielenkiinto käydä koluamassa mappeja.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 228
Mä oon laittanu Hold Fire huudon F2 nappiin, tähän mennessä kaks kertaa kolmesta toiminut kun oon menny vaan pistoolin ja jonkun paskaliivin kans mahdollisimman säälittävän näköisenä tekeen tehtäviä. Pelaajan nähdessä huutanut hold fire pari kertaa niin oon saanu suhteellisen rauhassa jatkaa matkaani :D yks kerta oli just Dormissa, avasin palotikkaiden oven, huusin HOLD FIRE, HOLD FIRE! Siellähän sit pelaaja kattoi kivääriin piippua pitkin kun nappasin viereisestä huoneesta avaimen ja menin samaa tietä ulos.

Tuossa on ohjeet
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 459
Wipen jälkeinen kuukausi on parasta tarkovia, nyt siitä saa paljon enemmän irti plus alkuun pääseminen paljon helpompaa kun suurin osa muistakin on samalla viivalla (wipe kun oli vajaa viikko sitten, kovin monella ei vielä ole auki kaikki trader levelit yms)
Juurikin näin. Tästä kun laitetaan pari kuukautta eteenpäin niin aika monella on Slickejä, AS VALia ja REAPIA, siinä on vähän ikävä yrittää pärjätä perus AK:lla tai haulikolla.
 

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398
Juurikin näin. Tästä kun laitetaan pari kuukautta eteenpäin niin aika monella on Slickejä, AS VALia ja REAPIA, siinä on vähän ikävä yrittää pärjätä perus AK:lla tai haulikolla.
Sitten ku on se vaihe wipestä niin ei tarvi kypärää&armoreita roudata raidiin mukaan jos pelaa kevyemmällä setillä.
 

Juhalius

Yhteistyökumppani
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Sitten ku on se vaihe wipestä niin ei tarvi kypärää&armoreita roudata raidiin mukaan jos pelaa kevyemmällä setillä.
Kyllä se aina auttaa scavien kanssa.. Joiden AI parani aika kummasti tässä päivityksessä taas.. Osaavat perääntyä ja hakevat suojaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: MrM

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398
Kyllä se aina auttaa scavien kanssa.. Joiden AI parani aika kummasti tässä päivityksessä taas.. Osaavat perääntyä ja hakevat suojaa :)
Riippuu mistä roikkuu. Kyllä siihenki tottuu pelaan ilman niitä. Välissä on hauskaa pelata hikikamppeet niskassa, mutta mikään ei voita melkeempä zero to hero meininkiä :sbandit:
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Tilanne noin 50-2. Eli 2 extractia loput kuolemia. Olen kuollut lukemattomilla eri tavoilla questeja tehdessä. Vakio setuppi on makarov parilla lippaalla ja scav vest. En hiilaa ukkoa, ainoastaan murtumat tms paikkaan matsien välillä. Hikistä on, mutta ehkä tänään saan tuon praporin karavaanin tehtyä. Woodsia piti ottaa tätä ennen varmaan 15-20 kertaa Jägerin questia varten. Scaveillakaan turha pelata kun en saa niitä hengissä ulos. Ilman flea markettia ei saa gearia joten kaipa quest expalla tulee joskus vielä se taso 10 pistoolin kanssa juoksennellessam
 

Juhalius

Yhteistyökumppani
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Tilanne noin 50-2. Eli 2 extractia loput kuolemia. Olen kuollut lukemattomilla eri tavoilla questeja tehdessä. Vakio setuppi on makarov parilla lippaalla ja scav vest. En hiilaa ukkoa, ainoastaan murtumat tms paikkaan matsien välillä. Hikistä on, mutta ehkä tänään saan tuon praporin karavaanin tehtyä. Woodsia piti ottaa tätä ennen varmaan 15-20 kertaa Jägerin questia varten. Scaveillakaan turha pelata kun en saa niitä hengissä ulos. Ilman flea markettia ei saa gearia joten kaipa quest expalla tulee joskus vielä se taso 10 pistoolin kanssa juoksennellessam
Mee scavilla factoryyn ja juokse suoraan ulos. Saat ainakin jonkinlaisen kitin pmc:lle. Factorystä on scavina suhteellisen helppo juosta ulos, väitän että 50% ainakin onnistuu vaikka olisi ihan aloittelija pelissä.. Tätä tein itse aikoinaan ja vieläkin joskus jos kamat ja rahat loppu
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 459
Tilanne noin 50-2. Eli 2 extractia loput kuolemia. Olen kuollut lukemattomilla eri tavoilla questeja tehdessä. Vakio setuppi on makarov parilla lippaalla ja scav vest. En hiilaa ukkoa, ainoastaan murtumat tms paikkaan matsien välillä. Hikistä on, mutta ehkä tänään saan tuon praporin karavaanin tehtyä. Woodsia piti ottaa tätä ennen varmaan 15-20 kertaa Jägerin questia varten. Scaveillakaan turha pelata kun en saa niitä hengissä ulos. Ilman flea markettia ei saa gearia joten kaipa quest expalla tulee joskus vielä se taso 10 pistoolin kanssa juoksennellessam
Ei tarvitse ihmetellä että suhde on tuollainen jos vetää pelkällä pistoolilla. Käytännössä et voi haastaa edes SCAVeja kun TOZilla varustettu SCAV on ylivoimainen haaste.

SCAVeilla pelaamista kannattaa harrastaa alussa ihan vain senkin takia että SCAVit eivät ammu sinua jos sinä et ammu aluksi niitä. Tämän johdosta monien paikkojen tutkiminen on kohtalaisen turvallista. Lisäksi SCAVille voi olla melkein mitä vain invetaariossa, esim Bitcoin jonka myyntiarvo Therapistille on 380k. Kuten tuossa yllä sanottiin niin Factory on SCAVille hyvä paikka, käytännössä mistä tahansa spawnista ehdit juosta minuutissa extracille ja saat kamat talteen.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Niin kai sit. Mut ei se geari ole taisteluissa auttanut. Joku äijä on jostain napauttanut. Söin maitojauhetta ja kuolin janoon. Astuin miinaan, kuolin. Ylitin siltaa, kuolin. Menin liian lähelle ilmeisesti kartan rajaa, kuolin kun tyhjästä tuli kuteja. Putosin jostain kalliolta jne.

Yritin lootata ruumista (ilmeisesti "prop"), räjähti naamalle ja sit joku ampui mut. Ei näissä missään geari olisi pätkän vertaa auttanut. Oli alkupelissä kyllä rynkkyjä jne. Mut kaikki meni ja sit loppu rahat. Et makaroneilla sitä mennään. Kyl se pääosumasta tappaa scavin, ei niillä ikinä oo kypäriä. Joskus silloin tällöin osuu pelaajaakin naamaan.

Katsotaan sitä gearia sitten kymppitason jälkeen, kun saa tähtäimiä kiinni. Noi aseet menee ihan hukkaan rautatähtäimien kanssa mulla. Olen factoryä pelannut muutaman kerran kedrillä nappi pohjassa, mut delaan viimeistään extractissa. Katotaan niitä parempia aseita sit joskus. Oon mä aikasemmassa wipeissä niitä kokeillut, mut roskiin menee kaikki kun en osaa ampua.

Edit: mietitääs nyt tätä vielä.

Kyprärä, liivit ja sks tms on joku 100k vakuutuksineen. Sit tarvii vielä jotkut liivit ja ties mitä. Rahaa menee ihan vitusti.

Vs. makarov pari lipasta ja se 6 slotin laukku on jotain 10k vakuutettuna. Samalla rahalla vetää 10 runia pistoolilla. Ei sitä rynkkyä oikein uskalla alasti lähteä kantamaan.
 

Juhalius

Yhteistyökumppani
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Niin kai sit. Mut ei se geari ole taisteluissa auttanut. Joku äijä on jostain napauttanut. Söin maitojauhetta ja kuolin janoon. Astuin miinaan, kuolin. Ylitin siltaa, kuolin. Menin liian lähelle ilmeisesti kartan rajaa, kuolin kun tyhjästä tuli kuteja. Putosin jostain kalliolta jne.

Yritin lootata ruumista (ilmeisesti "prop"), räjähti naamalle ja sit joku ampui mut. Ei näissä missään geari olisi pätkän vertaa auttanut. Oli alkupelissä kyllä rynkkyjä jne. Mut kaikki meni ja sit loppu rahat. Et makaroneilla sitä mennään. Kyl se pääosumasta tappaa scavin, ei niillä ikinä oo kypäriä. Joskus silloin tällöin osuu pelaajaakin naamaan.

Katsotaan sitä gearia sitten kymppitason jälkeen, kun saa tähtäimiä kiinni. Noi aseet menee ihan hukkaan rautatähtäimien kanssa mulla. Olen factoryä pelannut muutaman kerran kedrillä nappi pohjassa, mut delaan viimeistään extractissa. Katotaan niitä parempia aseita sit joskus. Oon mä aikasemmassa wipeissä niitä kokeillut, mut roskiin menee kaikki kun en osaa ampua.

Kyl se siitä. Karttojen tuntemus auttaa aika moneen noista sun listaamista kuolemista :).. Sitä saa kun pelaa vaan
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Kyl se siitä. Karttojen tuntemus auttaa aika moneen noista sun listaamista kuolemista :).. Sitä saa kun pelaa vaan
Woods oli ennen helpompi, kun siellä oli aidat ja niihin ei saanut telottua itseään. Nykyään sit ei niinkään.

Tosi monta kertaa on myös käyny niin, et mä ja vihu ollaan kuoltu samaan aikaan. Eli pitäis päästä yllättään niitä vihuja. SIt kun se yllätetty vihu on arkussa, niin miten sitä pääsee loottaamaan? Jos yritän mennä loottaamaan joku tulee ja tappaa mut. Jätän siksi yleensä vihut loottaamatta, ellen oo jossain huoneessa tms näkösuojassa.

Seuraavaksi pitäis Dormsista lähteä hakemaan Machinery Keytä. En kyllä vie sinne mitään Makaronia kalliimpaa hävitettäväksi, ekat 15 kertaa kuolen johonkin chadiin siellä joka tuntee ja "omistaa" paikan.
 

Juhalius

Yhteistyökumppani
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Woods oli ennen helpompi, kun siellä oli aidat ja niihin ei saanut telottua itseään. Nykyään sit ei niinkään.

Tosi monta kertaa on myös käyny niin, et mä ja vihu ollaan kuoltu samaan aikaan. Eli pitäis päästä yllättään niitä vihuja. SIt kun se yllätetty vihu on arkussa, niin miten sitä pääsee loottaamaan? Jos yritän mennä loottaamaan joku tulee ja tappaa mut. Jätän siksi yleensä vihut loottaamatta, ellen oo jossain huoneessa tms näkösuojassa.
Heti ei kannata lootata ikinä. Ensin kurkkii vähän jokapaikkaan ettei missään näy ketään ja jos jo lootattu kama antaa myöden niin napataan kuolleelta reppu, vesti ja aseet suoraan talteen. Searchia vain taskuille.. Sit vaikka puskaan tutkiin että mitä niistä Repuista ja vesteistä löytyy :).. Näin siis jos vähänkin avoimempi paikka

Raidien alussa on myös suht helppo ennustaa onko turvassa vai ei jos tietää spawnit.. Lisäksi toki ampuminen ilman vaimenninta kuuluu pitkälle ja houkuttelee väkeä aina paikalle.. Bait ammuskelu on välillä varsin toimivaa kans.. Jos tiedät että lähellä on spawn tai pari niin ammuskelee vähän ilmaan ja sit puskaan väijyyn hetkeksi jos joku tulee tutkiin mitä tapahtuu :)
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Bait ammuskelu ei oo ikinä toiminut silloin kun on ollut tarve :beye: Esim. jos on hiilit lopussa tai hirveä jano tms. Saa räiskiä ilmaan vaikka koko loppumatsin ja kukaan ei tuu tsiigaan, eikä mistään löydy hiilejä tai juotavia. Mut nää on näitä avautumisia. Menen nyt Dormsiin ratsaamaan huoneen 205 takintaskuja...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 459
Edit: mietitääs nyt tätä vielä.

Kyprärä, liivit ja sks tms on joku 100k vakuutuksineen. Sit tarvii vielä jotkut liivit ja ties mitä. Rahaa menee ihan vitusti.

Vs. makarov pari lipasta ja se 6 slotin laukku on jotain 10k vakuutettuna. Samalla rahalla vetää 10 runia pistoolilla. Ei sitä rynkkyä oikein uskalla alasti lähteä kantamaan.
Jos haluaa vetää pelkkiä pistooliruneja niin sitten suosittelen vetämään Reserveä. Äsken kävin juoksemassa 5min runin siellä pelkän pistoolin kanssa, mukaan tarttui Tetriz ja Intelligence Folder. Tetrizen kun vaihtaa Mechanicilta Bitcoiniin niin tuon voi myydä Therapistille 380k hintaan. Intelligence Folderkin on Flee Marketissa yli 100k, omaan käyttöön menee kun tuotakin tarvitaan Hideoutin päivittämiseen. Ei huono tienesti 5min pelaamisella.
 

Juhalius

Yhteistyökumppani
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Vähän reiluun 100k saa jo jonkinlaisen suht pätevän kitin esim factoryyn... Pp19 tai vaikka kedr, lvl4 vesti ja halvin kypärä.. Vestin jos jättää pois ja ostaa lvl3 bodyarmorin pelkästään plus käyttää pieniä taskuun sopivia lippaita niin säästää vielä vähän lisää.. Vestiä ja reppua saa ruumiilta
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Niin no rahaa on yleensä se 0-25k. Tällä hetkellä joku 15k. Jostain saa raapaistua aina makaroniin rahat, ei muuta. Dormissa lähti henki kun en osannut taas ampua, yritetään uudestaan scavilla. Sama kai se kenellä sen avaimen loottaa. Eikös Reservessä kaikki lootti ole ovien takana, ei mulla ole mitään avaimia? SInänsä ihan kätevä varmaan tuo jos Tetrizejä löytäis ja möis sit Therapistille.
 

Juhalius

Yhteistyökumppani
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Niin no rahaa on yleensä se 0-25k. Tällä hetkellä joku 15k. Jostain saa raapaistua aina makaroniin rahat, ei muuta. Dormissa lähti henki kun en osannut taas ampua, yritetään uudestaan scavilla. Sama kai se kenellä sen avaimen loottaa. Eikös Reservessä kaikki lootti ole ovien takana, ei mulla ole mitään avaimia? SInänsä ihan kätevä varmaan tuo jos Tetrizejä löytäis ja möis sit Therapistille.
Reservissä on todella paljon loottia ihan ilmankin avaimia mutta paljon on joo myös avaimien takana.. Ilmankin avaimia silti yksi parhaista kartoista tehdä kunnon tili... Siellä toki henki voi olla välillä vähän höllässä.. Suosittelen isoa vestiä ja extract viemärien kautta mikä ei repun kanssa onnistu. Sit jos jostain onnistuu löytään red rebelin niin sen jälkeen reserv extract onkin tosi helppo ja kartta muuttuu kummasti mieleisemmäksi
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Ihmemiehelle sellaset stempit että samaa tarpomista se on täälläkin ihan turhautumiseen asti..
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Niin, täytyy katsoa Reserveä joskus sitten :D Opettelen nyt ensin Customsia ja Woodsia, kun näissä näitä questeja on. Scavilla sain tsägällä Machinery keyn ja pari muuta avainta mukaan, kun Dormseilla oli alkupelin mähinöiden jälkeen jo rauhallisempaa. Kyllä tää tästä... siitä Checking questista saa 2500exp ja enää tarvin pari levua kymppiin eli jonkun 20k exp.
 

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 351
Eilen oli turhauttava päivä mutta tänään homma on sujunut kuin rasvattu!

Highlights:

Customsissa tuli saman rundin aikana 4 scav tappoa (1x RUAF, 2x Gas Station, 1x scav CP) ja 3 PMC:tä (yks pistoolispede minuutti spawnin jälkeen customs officen kohdalla kun oli lähtenyt toimistolta, kaks gas stationin pohjoispuolella siinä raiteiden kohdella, juoksivat vastaan)

Spawnasin siis Trailer Parkkiin, joka yleensä tarkoittaa sitä että seuraava PMC spawni on Railroad to Tarkov, ja siltä ainakin vaikutti sen yhden tappamani vihun perusteella. Yleensä jos spawnaan tuonne niin juoksin Crossroadsin kautta kurkkimaan tuota Customs housea josko sinne eksyisi joku loottaamaan, ja näin kävikin tällä kertaa. Sieltä sitten liikuttiin RUAF -> Bus station -> Gas station -> passage between rocks -> military base CP -> admin gate -> ZB-1011

Woodsissa (pelasin ekaa kertaa laajunnuksen jälkeen) mentiin kaverin kaa hakemaan se Praporin lvl 5 questi, spawnattiin checkpointin kohdalla ja mentiin sieltä pohjoiseen kohti USEC campia, siellä kuului kuinka joka juoksi miinoja päin :D lootattiin mesta ja eteenpäin convoyn kohdalle joten hommaksi jäi extract.

Scav towerin kohdalla joku PMC ampui kaveria selkään, juostiin äkkiä vittuun scav bridgeä päin ja ammuskelu jatkui, satuin näkemään että vihu oli siirtynyt ampumaan sieltä Scav towerin punaiselta kontilta, joten siirryin puskaan ja odotin kunnes näin pilkahduksen vihusta ja sain pari osumaa. Juostiin sitten vittuun jokea pitkin kun ei tiedetty oliko vihulla kavereita vai ei, meidän tarkoituksena kun oli saada questi tehtyä.

Abandoned townissa oli yksi scavi joka ammuttiin ja jatkettiin sitten matkaa kohti Bridge Car Extractia ja lootticachea (valkoinen piste kartalla), village oli täynnä scaveja ja saatiin sieltä 4 tappoa yhteensä plus lootit taloista (biltemaa enimmäkseen). Old sawmillissa oli sielläkin scaveja, tällä kertaa 2 kpl. Jäätiin loottaamaan ne ja lähdettiin sen jälkeen extractille Northern UN roadblockkia kohti. Tuossa kohtaa kuumotti jo aika vitusti olisko siellä joku puskissa extract camppaamassa, onneksi ei

Tekis pahasti mieli ottaa pari viikkoa lomaa uudenvuoden jälkeen ja nolaiffata tätä peliä :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 228
Jos haluaa vetää pelkkiä pistooliruneja niin sitten suosittelen vetämään Reserveä. Äsken kävin juoksemassa 5min runin siellä pelkän pistoolin kanssa, mukaan tarttui Tetriz ja Intelligence Folder. Tetrizen kun vaihtaa Mechanicilta Bitcoiniin niin tuon voi myydä Therapistille 380k hintaan. Intelligence Folderkin on Flee Marketissa yli 100k, omaan käyttöön menee kun tuotakin tarvitaan Hideoutin päivittämiseen. Ei huono tienesti 5min pelaamisella.
Huh, vinkkasitpa just sopivalla hetkellä! Edellisellä pelikerralla löyty Customsin cachesta Tetriz enkä ollut ehtiny vielä myymään. Kilahti 2M rikki kun myi bitcoinina :kippis: Mutta aika jännä miten paljon tuntuu tuurista riippuvan menestys. Mulla on tullu scavina useita raideja että spawnaan jossain erän loppupuolella ja saa ihan rauhassa loottailla muiden pelaajascavien kanssa. Varusteita ei oo tarvinu paljon ollenkaan ostaa kun scaviruneista jää yli. LV6 ja tähän mennessä pelannu 90% Customs ja woods, välttänyt sisätiloja ja muita missä joku pääisis yllättämään. Metsäalueilla koitan kulkea aina niin että pusikot pitää näköalueet minimissä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 459
Tänään on pelit kyllä kulkeneet, parhaassa roundissa 3 PMC tappoa ja kahdessa eri roundissa kaksi joista toiset pelkällä pistoolilla. MP-153 haulikko AP-20 patruunoilla on kyllä naurettavan hyvä, nopeasti maksaa patruunat itsensä takaisin vaikka maksavatkin n. 1500RUB/kpl. Lvl 13 nyt, pitää yrittää saada tuo lvl 15 pikaiseen niin saa tradereita jo lvl 2, sitten helpottaa.

EDIT: Kannatti pelata SCAVilla. Spawnasin San 301 avain taskussa ja pääsin tuon kanssa ulos. Helpot 650k tuli :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
54
Niin kai sit. Mut ei se geari ole taisteluissa auttanut. Joku äijä on jostain napauttanut. Söin maitojauhetta ja kuolin janoon....
Onpa hieno kuulla että joku muukin on menny tunaroimaan tuon maitojauheen kanssa. :D Nimimerkillä: ainoana neljän hengen squadist hengis pihalle isosta taistelust resortista kunnon lootin kera ja menin nauttimaan maitojauhetta matkalla extractille..
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
382
Tähän kannattaa aloittelijana tutustua.

Itse aloittelin Tarkovin edellisen wipen alusta ja maistuihan tuota reilu 500h. Taisin päätyä lvl 44 loppupeleissä. Meni viimeinen kuukausi hyvin pitkälti nauttiessa PvP:stä ja gearin rakentelusta. Jäi Kappa containerin metsästys lopussa vähemmälle.

Peli on alkuun aika armoton, mutta kun mapit alkaa oppimaan niin helpottaa. Omat raidit muuttui voitokkaaksi oikeastaan kuukauden pelaamisen jälkeen, kun sisäisti että loottia tulee ja menee ja lopetti nurkissa rottailun. Nyt muutama päivä tahkottu tätä wipeä ja level 21 taitaapi olla kasassa. Hideouttia kannattaa päivittää aina kun mahdollista. Bitcoin farmi helpottaa kummasti kun rahaa onkin "loputtomasti".
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Noniin aamusta pari Customs runia. Sain AK:n silulla scavilta, sillä oli myös taskussa 45k ruplaa ja paracordia. Juoksin vaan suoraan ulos :D No en halunnut heti menettää asetta, joten menin pistoolin kanssa pmc:llä hakemaan sitä taskunaurista rekan penkiltä. Aloitus oli suht lähellä, ja löysin boksista luotiliivit. Bensiksen scav tarjosi AK:n, karvalakin ja reiskat yhdellä makaroonin pääosumalla. Se olikin ainoa laukaus koko matsissa jota tarvi ampua. Hiivin rekalle, otin kellon, ja hölkkäsin crossroads exittiin sillan yli. En muuten ole ikinä kuollut Customsin siltaa ylittäessä. Mielestäni sinne on joka suunnasta aika huono näkyvyys, joten se on selvästi turvallisin. Se hemmetin itäpuolen ranta siinä joen varrella on ihan kuolemanloukku, ja pohjoispuolella niitä lankkuja pitkin jokea ylittäessä tulee aina joku Dorms hikipinko vastaan ja murhaa.

Mutta nyt peli näyttää ihan hyvältä jo. Seuraavaksi tarvii tehdä tuo dokumenttien siirto Customsista Factoryyn -questi, niin saa huimaa 5.45x39mm PS-luotia ajoon! Kyllä sekin tappaa kun sarjalla lippaallisen ampuu. Ikkunanpesuainetta vastaan Praporilta sais BP:tä ja ja Tushkonkaa BT:tä. BP:tä vois ajaa sitten kun saa Flea marketin auki ja ikkunanpesuainetta ostettua helposti.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Ei saa....anan vi..u tätä peliä! mikään peli maailmassa ei ikinä ole turhauttanut mua näin paljoa ikinä että tekisi mieli huutaa! Meni about 90tonnilla kamaa noin minuutissa kun joku vi..n puska kyrpä sit ampu mut heti pelin alkuun... Edelleen 5 level menossa ei tästä tuu hevon helvettiä jos saat jonku 50xp yhdestä runista... En osta yhtää mitää armoreita enkä kypäriä juoksen tästälähtien kalsarit jalassa pitkin kenttiä kun ottaa päähän niin paljon!!E#IOKJN

Ehkä se on vaan myönnettävä että tämä peli ei ole minua varten.. Ärsyttää sekin kun köyhänä tästä kuitenkin maksoin
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Oon koittanut kohta viikon suorittaa sitä ekaa tehtävää missä pitää hankkina ne haulikot, yksi haulikko puuttuu en saa edes tota tehtävää näköjään tehtyä kun ei niillä scaveilla ole ollut sitä tarvittavaa haulikkoa jotka olen onnistunut tappamaan.. ensimmäisen haulikon löysin metsästä sieltä telttapaikalta, mut jos menen pelin alussa niiden scavien kimppuu niin mut ammutaan toisen pelaajan toimesta, jos odotan pelin loppuun jossain puskassa niin ne scavit on jo lootattu
 
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
14
Oon koittanut kohta viikon suorittaa sitä ekaa tehtävää missä pitää hankkina ne haulikot, yksi haulikko puuttuu en saa edes tota tehtävää näköjään tehtyä kun ei niillä scaveilla ole ollut sitä tarvittavaa haulikkoa jotka olen onnistunut tappamaan.. ensimmäisen haulikon löysin metsästä sieltä telttapaikalta, mut jos menen pelin alussa niiden scavien kimppuu niin mut ammutaan toisen pelaajan toimesta, jos odotan pelin loppuun jossain puskassa niin ne scavit on jo lootattu
Kun lähdet skäväyttämään on mahdollista että tarvittava pysnykkä on hallussasi. Kiikutat sen vain raidista ulos ja pim. Tehtävä suoritettu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 459
Meni about 90tonnilla kamaa noin minuutissa kun joku vi..n puska kyrpä sit ampu mut heti pelin alkuun..

Ehkä se on vaan myönnettävä että tämä peli ei ole minua varten.. Ärsyttää sekin kun köyhänä tästä kuitenkin maksoin
Minuuttihan on ihan hyvä aika, itsellä on ennätys 7 sekuntia :smoke:

Tässä kannattaa opetella pelaaajien spawnit koska ne on aina aika pitkälti samat. Sitten oppii että mihin suuntaan on turvallista lähteä liikkumaan heti alussa ja missä suunnassa on mahdollisesti toinen pelaaja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
459
Ei saa....anan vi..u tätä peliä! mikään peli maailmassa ei ikinä ole turhauttanut mua näin paljoa ikinä että tekisi mieli huutaa! Meni about 90tonnilla kamaa noin minuutissa kun joku vi..n puska kyrpä sit ampu mut heti pelin alkuun... Edelleen 5 level menossa ei tästä tuu hevon helvettiä jos saat jonku 50xp yhdestä runista... En osta yhtää mitää armoreita enkä kypäriä juoksen tästälähtien kalsarit jalassa pitkin kenttiä kun ottaa päähän niin paljon!!E#IOKJN

Ehkä se on vaan myönnettävä että tämä peli ei ole minua varten.. Ärsyttää sekin kun köyhänä tästä kuitenkin maksoin
Mulla oli ihan samat fiilikset silloin kun itse aloitin about vuosi sitten. En muista sellaista peliä, jossa olisi näin korkea "high risk, high reward" mentaliteetti kuin tässä. Peli on aikalailla armoton verrattuna tähän nykymaailman "Press x to nönnönnöö" tai "Mene tänne minne nuoli näyttää" tyyliin, joita pelit nykyään on.

Recyclen ohje mappien ja varsinkin niiden spawnien opettelemisessa on ensiarvoisen tärkeää. Varsinkin tuossa Custom mapissa, jossa on suurinosa alkupään tehtävistä. Tuon Customsin laajennuksen jälkeen tuntui siltä, että pelaajat spawnaavat lähes vierekkäin ja kuulaa tuli välillä naamaan alle minuutin pelaamisen jälkeen. Myös erinäiset youtubesta löytyvät tutoriaalit yms on hyvä katsastaa läpi. Sekään ei myöskään ole häpeä, että jos menee tilit nollille ja käy resetoimassa tilin profiilisivulta. Varsinkin aloittelevana ihan suotavaa.

Ei tässä oikein muuta voi sanoa kuin treeniä vaan. Tuntuu kylmältä ja tyhmältä mutta näin se vaan on. Itsekin muistan kun pelasin tätä niin jännityksissä, että sormet vaan paleli kun koitti hyvän lootin kanssa päästä pihalle mapista :)
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Oon koittanut kohta viikon suorittaa sitä ekaa tehtävää missä pitää hankkina ne haulikot, yksi haulikko puuttuu en saa edes tota tehtävää näköjään tehtyä kun ei niillä scaveilla ole ollut sitä tarvittavaa haulikkoa jotka olen onnistunut tappamaan.. ensimmäisen haulikon löysin metsästä sieltä telttapaikalta, mut jos menen pelin alussa niiden scavien kimppuu niin mut ammutaan toisen pelaajan toimesta, jos odotan pelin loppuun jossain puskassa niin ne scavit on jo lootattu
Semmonen huomio, että Customs on aloittelijalle (ja monelle muullekin..) aika armoton mappi ja en rehellisesti sanottuna ymmärrä että miksi kaikki alkupään questit on survottu sinne. Koko kartta on käytännössä kolme rinnakkaista tunnelia ja siinä useita merkittäviä pullonkauloja (sillat, bensa-aseman kohta) joten mahikset törmätä toisiin pelaajiin ovat aika suuret. Tämän lisäksi ainakin ennen vanhaan Customsissa oli pelaajia jotka väijyivät questeja tekeviä noobeja, joten omat ensikokemukset Tarkovista olivat myös aika karut :D Iso osa questeista on mielestäni myös aika perseestä, joten olen tehnyt noita lähinnä välipalana jos on saanut pari kaveria mukaan turvaamaan selustaa.

Nykyään wipen jälkeen olen käyttänyt samaa strategiaa joka on toiminut aika mukavasti. Tarkoituksena on siis hommata sen verran pohjakassaa ja gearia että muutamakaan vituiksi mennyt PMC-raidi ei kurauta koko hommaa. Kaverin kanssa on helpompaa, eli jos on mahdollista saada peliseuraa, niin helpottaa ainakin henkisesti ku ei pelota niin saatanasti koko aikaa.

Mutta asiaan: Oma suositukseni on, että jätä nuo questit hetkeksi tauolle ja pelaa vaikka pelkästään Interchangea. Karttana tuo on todella helppo, pääasiallisia extaction pointteja on kaksi molemmissa päädyissä karttaa ja ne on todella helppo löytää. Interchangessa voi loottailla hyvin pitkälti oman uskalluksensa mukaan, itse tavarataloon ei tarvitse monesti edes mennä sisään ja saada silti puolen miljoonan lootit. Tappelua on helppo harjoitella esim. voimalaitoksella kartan koilliskulmassa tai sitten lahtaamalla kartan länsipuolella olevalle motarille spawnaavat scavit.

Tässä vielä muutama tärppi, yleensä lähden tekemään näitä sen mukaan että mihin sattuu spawnaamaan. Alkuun yritän pelata varovaisesti, eli en lähde haastamaan muita pelaajia ja scavejakin varauksella. Geariksi riittää PMC:llä kohtuullisen kokoinen reppu ja vaikkapa SKS tai muu halpa perustorrakko. Tarkoituksena on vain kerätä mahdollisimman arvokasta loottia, ehkä pari asetta ja painua sitten hitolle. Tätä toistetaan kunnes pankkitilin saldo alkaa näyttämään hyvältä, samalla voi levuttaa tradereita myymällä heille kaiken romun. Arvokkaampi kama talteen odottelemaan fleamarketin aukeamista. Poistuessa kannattaa varoa exit campereita, mutta harvoin niitäkään tulee enää vastaan.

Maastokätköt:

Kartassa on aika paljon maastokätköjä joihin löytyy kartta netistä. Kartta kannattaa muutenkin ottaa aina auki vaikka tabletille tai kännykkään ja vilkuilla sitä pelin aikana. Länsipuolella motarin varressa on 9 maastokätköä ja länsipuolella muistaakseni 6-7, joten pelkästään nuo koluamalla ja juoksemalla suoraan exitille saa yleensä enemmän loottia kuin mitä reppuun mahtuu. Parhaimmillaan olen tehnyt näitä runeja noin 10 kpl putkeen kuolematta kertaakaan. Mutta koska kyseessä on Tarkov, niin niitä huonojakin päiviä kyllä sattuu kohdalle, varsinkin jos kätköillä sattuu olemaan ruuhkaa..

Powerplant:

Kartan koilliskulmassa on voimalaitos joka on meikäläisen lempparimesta. Tuolla on yleensä kourallinen scaveja jotka voi niittää gearin ja expan toivossa. Alueella on paljon työkalubokseja joista saa ruuveja, pultteja, letkua yms. arvokasta. Toimistosta löytyy muutama tietokone jotka kanattaa lootata, useamman kerran tuolta on löytynyt GPU josta saa erittäin hyvät rahat. Lisäksi toimistossa on arkistokaappeja, joista on hyvä sauma löytää questissa tarvittava Gas Analyzer yms. kivaa.

Sisätilat:

Liiketiloissa todella paljon loottia, mutta myös paljon muita pelaajia ja varsinkin kaikki elektroniikkaputiikit ovat suosittuja. Varovaiselle runille hyvä paikka on varaston puoli, sieltäkin löytyy mukavasti romua kun vain juoksee koko putkan läpi. Samalla voi kurkata toimistotiloihin joissa on paljon lootattavia tietokoneita. Yleensä OLI:n päässä on enemmän rähinää, joten sinne ei välttämättä kannata lähteä riekkumaan.

Seuraavaksi olen tykännyt rakennella edullisen torrakon, yleensä ADAR-15 tai Mosin jonka kanssa lähden Woodsiin niittaamaan scaveja ja levuttamaan ukkoa. Tuolla on tietysti isompi riski saada snipusta päähän, mutta karttana aika simppeli ja paljon lääniä piileskellä. Yleensä pärjää kun ei juokse avoimella tai räiski aivan silmittömästi.


Toivottavasti tästä on jotain apua, ainakin itsellä helpottaa kummasti kun saa miltsin tai pari rahaa tilille ja gearien menettäminen ei ole enää maailmanloppu. Tarpeeksi kun on pelaillut niin oppii myös siihen, että sitä gearia tulee ja menee ja mihinkään ei kannata kiintyä liiaksi :)
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Mulla on 2. näytöllä mappi aina auki. Näyttää exitit, pelaaja/scav spawnit, lootit jne. Välillä pysähdyn miettimään ja katsomaan karttaa, että mitä tekis. En käytännössä ikinä kuole mihinkään random puskaryssään. Kyllä ihan selvästi yleensä aina näen että miksi tälläkin kertaa homma kusi. En ota peliin mukaan sellaista kamaa, jota ei ole varaa hävitä. Sen takia usein aseena onkin vielä toistaiseksi pistooli, ja takuna "zero to hero" joka epäonnistuu suurimman osan ajasta. Mut eipä harmita. Riittää että perseeseen saa tungettua muutamat ruuvit niin saa myytyä niitä dealereille, käytettyä craftailuun jne. Ja voiton puolella ollaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
459
Mites muuten tuo "Binaural audio"?
Käytättekö sitä jos teillä on surround kuulokkeet käytössä? Vai kandeeko surround kuulokkeilla ottaa ne surround toiminnallisuudet pois päältä kun tuota "Binaural audio" asetusta käyttää?
 

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398
Korjatkaa jos oon väärässä mutta onko tuo Binaural audio eli steam audio tällä erää ees päällä?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 626
Viestejä
4 206 764
Jäsenet
70 927
Uusin jäsen
enigtastic

Hinta.fi

Ylös Bottom