Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Chroniksu Selvennän vielä kokonaisuuden, koska asiasta näyttää olevan epäselvyyttä.

Ei tässä ole hyväksikäyttöä ollut. Sinulle maksettiin postituksesta vaivanpalkkaa kympin. Sinua neuvottiin lowprofile näytönohjaimen hankinnasta. (en siis oikeuta neuvontaa mitenkää tässä tapauksessa siis tai hae sympatiaa sillä). Yhteydenotto tapahtui keskustelun ohessa kaverilta, eikä tullut "nimenomaan postituspalvelun kautta", vaan mainittiin siellä ennen yhteydenottoa. Se tuli siinä keskustelun sivussa, kun ohjeistettiin lowprofile näytönohjaimesta sinua ja ohimennen mainittiin jos kiinnostaisi hakea kone, kun kerran tampereelta olet.

Itse kone 20€
Postimaksu 10€
Vaivanpalkka sinulle 10€
Bios-paristo 2,50€

Loppuhinta 42.50€

Lisäksi ram 16gb:n eri pari kammat olivat 20€ ja GTX1060 6gb:n versio oli 30€. Joten 50€+42,50= 92,50€

Kyseinen kone ei ollut alun perin kaverin tarpeisiin sopiva asennettuamme osat, joten hän ei sitä halunnut. Hinta oli vapaa. Postituspalvelusta maksettiin 10€ ja postituskulut olivat saman verran. Lisäksi koneesta on tarjottu 45€ ja kuljetin sen itse Nurmijärvelle, joten kokonaisuus jäi minulle taloudellisesti tappiolliseksi. Koneen osissa oli myös vikoja. GTX 1050 -näytönohjaimessa oli viallinen tuuletin ja RAM-muisti aiheutti sinisen ruudun. Tästä syystä en ymmärrä väitettä, että koneen arvo olisi 20€, kun pelkästään postitukseen liittyvät kulut olivat 10 € ja sinulle maksettiin 10€. Tarkennan vielä yhteensopivuuden osalta: kone ei tue 2000-sarjan näytönohjaimia. RTX 2060:ta kokeiltiin, mutta se ei toiminut. Myöskään Kioxia M.2 -levy ei ole yhteensopiva tämän kokoonpanon kanssa. Pahoittelen, jos asiasta on jäänyt huono kuva, mutta tarkoituksena ei ole ollut tehdä voittoa tai harjoittaa jälleenmyyntiä voittoa tavoitellen. TechBBS-ilmoitukseni ei ollut valmis – siinä mainittu 200 € ei ollut lopullinen hinta ja ilmoitus jäi keskeneräiseksi. Toivon, että tämä selventää tilannetta. GTX1060:sta ajattelin laittaa kiinni siihen, jolloin hintapyyntö olisi ollut 60€, ei siinäkään ole voittoa? En vain ehtinyt hintaa säätää ja tämä menee jo selittelyn puolelle.

Sen lisäksi, että 1050 ääntää ropellilla tietyssä asennossa, niin se kaatuu rasitus testeissä. Olisit voinut olla asiasta yhteydessä ennen postaamista. Ei minulla enempää. Tähän loppui ryhmäläisten auttaminen.

Mitä minun olisi pitänyt sinusta tehdä koneelle? Laittaa kierrätykseen? Antaa ilmaitteeksi? Myydä trokarille? Mitä voi tehdä laitteelle, minkä ostos oli virhe päätös tai haluaa muuta tilalle?

Nyt sinä tässä annat muille eri kokonaiskuvan ja minulla ei ole asiaan lisättävää tai puhuttavaa. Kritiikin ymmärrän. Enempää en tähän kommentoi ja olen valmis ottamaan banhammerista "suuren vääryyden".

1769752383068.png

Huomatkaa: Ostetaan - Low profile näytönohjain(esim. GTX 1650) (TRE)

Muistutan, että halusit puhtaasta mielenkiinnosta testaa konetta, ei sinua pyydetty testaamaan konetta ja ei haluttu että kosket koneeseen, sinä itse halusit testata sitä, mutta et ajanut furmarkkia tai rasitustestiä.

Lisäksi, mitä koneella kuuluisi tehdä jos se jää ylimääräiseksi? Tässä nyt tarkoitukselle yritetään luoda hämminkiä. Minusta tämä asia on tässä, eikä ole selitettävää. Diili oli diili?

Mielestäni tässä ei ole tapahtunut mitään, vain katkeroidut syyttä ja suotta. Eikä minulla ole syytä avautua kenellekkään tai olla auki mistään!

1769752383068.png

Viimeksi muokattu:
1769753703747.png

Paskat ramit, minä rikon ja vien kierrätykseen aina, ei valmistaja niitä korvaa ilman kuittia. Ainoastaan Kingston. Minä voin laittaa videonkin tuosta 1050:sta. Jos siihen propelliin koskettaa, niin ei äännä. Työpöytä käytössä ja youtubessa ei ole ongelmaa jos ei ole uskomista. Pelin kun käynnistää, niin ruutu menee miten sattuu. Lisäksi, vaikka minä aluksi pyysin koneesta 140€ ilman näytönohjainta, niin se johtuu siitä että ihmiset kuitenkin sanoo 50€ ja perustelee kaiken maailman selityksillä ja minä kuitenkin hyvää tahtoani päädyn aina myymään tarjoushinnalla, jolla teen joko tappiota tai juuri ja juuri katan polttoaineen.

En tartu ragebaittiin. Minulla ja kavereilla on tarpeeksi mt-ongelmia ja henkilökohtaisia ongelmia omasta takaa. Pitääkö minun perustella, miksi kaverille kone ei kelvannut? Ei toiminut kioxian m.2, eikä rtx2060 ja muut näytönohjaimet ei riitä, eikä äänekkyyttä kestä.

Se mitä kaverini tekee tai muut tekee, ei ole minun päätettävissä. Kaveri trokailee ja tekee, mitä lystää. Ei kiinnosta minua, eikä ole techbbs:llä. Nyt huomasin vasta laitettuani tuon poikki, että tuo oli ddr3, käyn kaivamassa tuon ddr4:sen kaapista ja poikkasenko senkin tänne todisteeksi? Minulta meni hermo. Menen kävelylle.

Viimeksi muokattu:

Chroniksu

"En väitä mitään laitonta tapahtuneen, mutta katson tämän olevan vähintäänkin ristiriidassa kauppa-alueen sääntöjen ja niiden hengen kanssa, sekä toimintaa, joka herättää ihan aiheellista kritiikkiä."

Helppoa se muista puhua, mutta eikö sinun oma ilmoituksesi ole ristiriidassa techbbs:n kanssa? Kritiikkiä, kritiikkiä tämä aiheuttaa kritiikkiiä. (Mentaalinen purkautuminen)

1769755148985.png

1769753703747.png

Paskat ramit, minä rikon ja vien kierrätykseen aina, ei valmistaja niitä korvaa ilman kuittia. Ainoastaan Kingston. Minä voin laittaa videonkin tuosta 1050:sta. Jos siihen propelliin koskettaa, niin ei äännä. Työpöytä käytössä ja youtubessa ei ole ongelmaa jos ei ole uskomista. Pelin kun käynnistää, niin ruutu menee miten sattuu. Lisäksi, vaikka minä aluksi pyysin koneesta 140€ ilman näytönohjainta, niin se johtuu siitä että ihmiset kuitenkin sanoo 50€ ja perustelee kaiken maailman selityksillä ja minä kuitenkin hyvää tahtoani päädyn aina myymään tarjoushinnalla, jolla teen joko tappiota tai juuri ja juuri katan polttoaineen.

En tartu ragebaittiin. Minulla ja kavereilla on tarpeeksi mt-ongelmia ja henkilökohtaisia ongelmia omasta takaa. Pitääkö minun perustella, miksi kaverille kone ei kelvannut? Ei toiminut kioxian m.2, eikä rtx2060 ja muut näytönohjaimet ei riitä, eikä äänekkyyttä kestä.

Se mitä kaverini tekee tai muut tekee, ei ole minun päätettävissä. Kaveri trokailee ja tekee, mitä lystää. Ei kiinnosta minua, eikä ole techbbs:llä. Nyt huomasin vasta laitettuani tuon poikki, että tuo oli ddr3, käyn kaivamassa tuon ddr4:sen kaapista ja poikkasenko senkin tänne todisteeksi? Minulta meni hermo. Menen kävelylle.
Olisit vaan jättäny ekaan viestiin, nyt alkaa jo menee selittelyksi...

Ootko joku torijobbari vai kuin sun foorumiviestit pelkkää kauppaosastoa? :kahvi:
Tällä foorumilla on pilvin pimein ihan selviä jobbareita, joilla aina nuo näytettävät 10 sivua pelkkää kauppa-aluetta, jos joskus sattuu huvikseen profiileja vilkaisee.

Täällä pääsee epäilyistä sillä, että sanoo olevansa tietokone harrastaja, niinku suurin osa oikeasti onkin.
Sillä varjolla voi tietenkin sitten ostaa kaikki ne näyttikset, prossut, muistit jne mitkä on joku laittanut tänne hyvää hyvyyttään tai tietämättömyyttään alihintaan käypään arvoon nähden.
Ajellaan muka pari päivää, tai viikko, ja siellä se on sitten Torissa, että eipä sopinut omaan rojektiin.
Tietenkin suuremmalla hinnalla sinne laitettuna, eikä tänne uudestaan saataville. Tai tökätty johonkin serri koneeseen ja "piilotettu" profiitti sinne.

Kyseessä vielä Tori-kaupat niin ei edes kuulu tänne. Vähän alkaa menemään stalkkaus yli, jos vakoillaan, että mitä joku on torista ostanut ja millä hinnalla myy täällä. Selvittäkää asia keskenänne, mutta tämä ketju koskee vain täällä tehtyjä huonoja kauppakokemuksia/epärehellisiä kauppiaita.

Käytetyissä on aina omat riskinsä, ja jopa se on mahdollista, että uusi kokoonpano ei jostain kumman syystä hyväksy mukisematta hankittuja osia, vaikka olisivat toimivia lähtiessään. Vaikea todistaa, kummasta osapuolesta syy juontaa.

En uskalla ostaa mitään käytettyä tietokoneen osaa mistään. Jos on pakottava tarve ostaa käytettyä, niin on hyväksyttävä riskit.

En tiedä, en osaa somettaa, enkä yleisökirjottaa, ylläpitodelle laitoin viestiä poistaa turha sekoiluni. Menetän hermoni liian helposti pienestä. Minä en tiedä, mikä saa toisen vahtimaan toisia pienten lasten tavoin. Lähtisitte töihin ja yrittäjiksi. Veronmaksajia kaivetaan kovasti. Menen nukkumaan. En halua enää käyttää techbbs. Meni motivaatio kaikkiin.

Eli yleisesti Max 2-2,5v vanhaa osaa niin on edes jotain takuuta vielä jäljellä.

Onhan noiden takuiden kanssa melkoinen selvittely aikaa vievine postituksineen ja odotteluineen. Kuitin saanti, mistä selviää takuu, voi olla ongelmallista.

Arvostan myös omaa aikaa. Helposti noissa setvimisissä palaa aikaa sekä omat hermot.

Uutena ostaessa huomattavasti helpompaa. Toistaiseksi en ole joutunut palauttamaan mitään osaa vikojen vuoksi, muuta kodin elektroniikkaa kylläkin.

Tällä foorumilla on pilvin pimein ihan selviä jobbareita, joilla aina nuo näytettävät 10 sivua pelkkää kauppa-aluetta, jos joskus sattuu huvikseen profiileja vilkaisee.

Täällä pääsee epäilyistä sillä, että sanoo olevansa tietokone harrastaja, niinku suurin osa oikeasti onkin.
Sillä varjolla voi tietenkin sitten ostaa kaikki ne näyttikset, prossut, muistit jne mitkä on joku laittanut tänne hyvää hyvyyttään tai tietämättömyyttään alihintaan käypään arvoon nähden.
Ajellaan muka pari päivää, tai viikko, ja siellä se on sitten Torissa, että eipä sopinut omaan rojektiin.
Tietenkin suuremmalla hinnalla sinne laitettuna, eikä tänne uudestaan saataville. Tai tökätty johonkin serri koneeseen ja "piilotettu" profiitti sinne.
Tämäpä, ei oikein palvele foorumia ::think Kiva että sisäistit kysymykseni tarkoituksen :tup: Tästä on joskus sivusilmällä nähnyt keskustelua ja kermankäärijöille näytetty ovea.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
299 055
Jäsenet
81 591
Uusin jäsen
Tomppe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom