Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Jos itse päättäisin alkaa kusettamaan niin tekisin tuon ihan eri tavalla jota en tässä tietenkään jaa mutta siinä menisi aikaa useampi vuosi helposti ja sitten payday...

Et sä nyt missään tapauksessa käytä vanhoja kuvia jos oot ite myymässä...
Ei siinä mitään vikaa ole. Olen itsekkin joskus käyttänyt. Esim prossu mikä on koneessa kiinni, ennen ostajan löytymistä, niin saatan hyvinkin käyttää joko aikaisemmin otettuja kuvia tai aikaisemman myyjän kuvia (jos käytetty). Tietenkin tuollaisessa tilanteessa kysyn, onko ok käyttää toisen kuvia. Jos Myyntitavara on tismalleen samassa kunnossa, niin eihän kukaan edes tiedä onko kuva tänään vai 2 kk sitten otettu.

Ei siinä mitään vikaa ole. Olen itsekkin joskus käyttänyt. Esim prossu mikä on koneessa kiinni, ennen ostajan löytymistä, niin saatan hyvinkin käyttää joko aikaisemmin otettuja kuvia tai aikaisemman myyjän kuvia (jos käytetty). Tietenkin tuollaisessa tilanteessa kysyn, onko ok käyttää toisen kuvia. Jos Myyntitavara on tismalleen samassa kunnossa, niin eihän kukaan edes tiedä onko kuva tänään vai 2 kk sitten otettu.
Itse kyllä ottaisin aina uudet kuvat että ei tule mitään epäselvyyksiä mutta kukin tavallaan.

Kuka koodais foorumille lisäosan joka läväyttää tämän ruudulle jos kirjoittaa "HP postikaupoilla" ilmoitukseen jossa on 0-palautteinen myyjä heikoilla taustoilla. Nyt ei onneksi rahat ehtinyt lähteä.
Kyllähän se totta on, että kun katsoo tuota kauppapaikkaa, niin iso osa ihmisistä pitäisi laittaa edunvalvontaan. Salamana ollaan lähettämässä rahoja kirjaimellisesti huoran perseeseen uusien käyttäjien ilmoituksiin, ilman sen kummempia kyselyitä tai tarkistuksia, ja lopulta jatkot saa lukea tästä ketjusta.

Nyt kun nukutun yön jälkeen asiaa mietin niin en ole ihan varma.. Hyhhhy (en juo tiedoksenne) tämä "sekoilu" selittäisi pari aiempaa tapausta kun luuri saatu haltuun. Pelottavaa kun ei ole varmuutta todellisuudesta.. Ja minäkö muka hullu no näköjään

Itse kyllä ottaisin aina uudet kuvat että ei tule mitään epäselvyyksiä mutta kukin tavallaan.
Näkisin, että edellisen omistajan ottamien kuvien käyttö on ihan ok, jos siihen on kuvaajan lupa ja sen kertoo avoimesti omassa ilmoituksessaan. Tavaran pitää tietysti olla samassa kunnossa kuin vanhoissa kuvissa.

Helpommalla tosin pääsee ottamalla itse uudet kuvat, eli ei siitä sen...

vieläkös kaikilla nykypuhelimilla saa time stampit kuviin?

oisko jo liian natsia vaatia sellaisia:kahvi:

vieläkös kaikilla nykypuhelimilla saa time stampit kuviin?

oisko jo liian natsia vaatia sellaisia:kahvi:
Turhaa säätöä ja hyöty lähellä 0. Toki voisi toimia noihin aivan epätoivoisimpiin tapauksiin jossa kuvatkin kopioitu, mutta aivan liian helppo väärentää ja ei todistaisi mitään. Nimimerkki kirjoitettuna käsin paperille kuvassa on jo pykälää parempi todiste, mutta en hirveästii sillekkään arvoa antaisi. Sanoisin että 20 viestiä foorumille ja sen jälkeen vähintään puolen vuoden odotus aika voisi olla melko tehokas huijjari filtteri. Mikään ei toki esta 100% huijauksia, mutta olisi paljon tehokkaampi filtteri kuin pelkkä kk odotusaika.

Itsellä on aikalailla vakio pyyntö kalliimpien etäkauppojen osalta pyytää käyttäjää ottamaan tietynlainen kuva, jossa on myös paperi päivämäärän ja käyttäjänimen kanssa ennen maksun lähettämistä.

En oo ite tajunnu tätä ikinä, varsinkaan tällä foorumilla missä on palautekäytäntö. Voihan sillä olla se tuote ja kusettaa ihan yhtälailla, lähettää sit vaan tiiliskiven tai ei mitään. Vastaavasti itse myyjänä en kyllä tollaseen perseilyyn alkais ollenkaan.

Noh, se on kohtuu simppeli tapa varmistaa vähintään, että käyttäjälle on edes näpeissään tuote jota se on kauppaamassa. Ei se toki kaikkea huijaamista estä, mutta kuitenkin ihan hyvä ja helppo lisätoimenpide, jolla voi vähentää riskin määrää.

Itsellä on aikalailla vakio pyyntö kalliimpien etäkauppojen osalta pyytää käyttäjää ottamaan tietynlainen kuva, jossa on myös paperi päivämäärän ja käyttäjänimen kanssa ennen maksun lähettämistä.
ja semmosen tekeminen vie varmaan muutama sekuntia tekoälyltä =)

Täällä ollut jo ainakin yks keissi, missä koko kuva oli ai lla tuotettu ja oli lappu siinä

En oo ite tajunnu tätä ikinä, varsinkaan tällä foorumilla missä on palautekäytäntö. Voihan sillä olla se tuote ja kusettaa ihan yhtälailla, lähettää sit vaan tiiliskiven tai ei mitään. Vastaavasti itse myyjänä en kyllä tollaseen perseilyyn alkais ollenkaan.
joku tuore paikallislehti taustalle, noita ilmaisjakeluja mitä viitsii kotiinsa ottaa ja tuotteet siihen - mielestäni parempi kuin tuo nimilappuhärväys

joku tuore paikallislehti taustalle, noita ilmaisjakeluja mitä viitsii kotiinsa ottaa ja tuotteet siihen - mielestäni parempi kuin tuo nimilappuhärväys
"Ei mainoksia. Ei ilmaisjakelua."

Niinkuin joku jo taas sanoi, se maalaisjärki on se sana.
Ihan hyvin moisella pärjännyt, kop kop kop, vuosien saatossa satoja nettikauppoja tehnyt. Yhden kerran kusetettu, sekin täällä, ja siitäkin ~puolet jannu jo maksanut takaisin :D

Kyl jää serrit myymättä, jos tarvii jostain paperinkeräyksestä alkaa dyykkaamaan jotain vanhoja paikallislehtiä.
ikävää että joudut asumaan roskakatoksessa :kahvi:

Kotiin asti tulee ilmaisjakeluna esim. hesari, tai muut tampereensanomat ja näitä vastaavat paikallislehdet - ne mainoslehtiset tietenkin kielletty... ylläolevassa tarkoitin että samalla kun kuvan ottaa, niin tuollainen eksyy helposti kuviin ja helpottaahan se varmasti myyntiä, ainakin jokseenkin; Kukin tehköön kuten haluaa eikä siitä sen ja näihin kuviin tunnelmiin22

Viimeksi muokattu:
ja semmosen tekeminen vie varmaan muutama sekuntia tekoälyltä =)
Teoriassa kyllä, mutta ne eivät todellakaan tee tuota jättämättä jälkeä. On tullut aika aktiivisesti viime aikoina katseltua sitä sun tätä kuvaa analysointi softilla/palveluilla juurikin noiden generointi epäilyjen varmistamiseksi. Tosin ei siis mitään tälläisiä kaupanteon aikaisia kuvia. Muutama AI huijausta tekevä ilmoitus torissa yms oli niin hirvellä kuvilla, että sokea myyräkin huomaa ne generoiduiksi.

Edit: Ja toistan, että tuo kuvan pyytäminen on vain yksi lisävarmistus. Järki käteen kauppoja tehdessä ja nouda aina kun mahdollista.

Viimeksi muokattu:
Minulle ei esimerkiksi tule noita yhtään kappaletta kun aikoinaan kyllästyin ja laitoin luukkuun tarran "Ei ilmaisjakelua". Sen jälkeen ei ole tarvinnut viedä 5cm nippua turhaa paskaa roskiin joka viikko.

Minulle ei esimerkiksi tule noita yhtään kappaletta kun aikoinaan kyllästyin ja laitoin luukkuun tarran "Ei ilmaisjakelua". Sen jälkeen ei ole tarvinnut viedä 5cm nippua turhaa paskaa roskiin joka viikko.
juu se on sanomattakin selvää että mr. tokmannit on jätettä, paikallislehti tulee kerran viikossa ja sääli että ohueksi käynyt nykypäivänä, hyvä jos 20 sivua

:D mutta jos siirryttäis väen jallun/kallen tilaushistoriasta takaisin ketjun asiaan

Teoriassa kyllä, mutta ne eivät todellakaan tee tuota jättämättä jälkeä. On tullut aika aktiivisesti viime aikoina katseltua sitä sun tätä kuvaa analysointi softilla/palveluilla juurikin noiden generointi epäilyjen varmistamiseksi. Tosin ei siis mitään tälläisiä kaupanteon aikaisia kuvia. Muutama AI huijausta tekevä ilmoitus torissa yms oli niin hirvellä kuvilla, että sokea myyräkin huomaa ne generoiduiksi.

Edit: Ja toistan, että tuo kuvan pyytäminen on vain yksi lisävarmistus. Järki käteen kauppoja tehdessä ja nouda aina kun mahdollista.
moni, minä mukaan lukien näkee muut itsensä kaltaisina ja luottaa ilmeisesti.

onneksi itse korotin tarjousta muutamalla kympillä lisää toisen tarjouksesta ja varmistin luotto-oston viime näyttis kaupoissa,

mutta noita luottotilejäkin kaapataan ilmeisesti.
harmi

ikävää että joudut asumaan roskakatoksessa :kahvi:

Kotiin asti tulee ilmaisjakeluna esim. hesari, tai muut tampereensanomat ja näitä vastaavat paikallislehdet - ne mainoslehtiset tietenkin kielletty... ylläolevassa tarkoitin että samalla kun kuvan ottaa, niin tuollainen eksyy helposti kuviin ja helpottaahan se varmasti myyntiä, ainakin jokseenkin; Kukin tehköön kuten haluaa eikä siitä sen ja näihin kuviin tunnelmiin22
Tää on varmaan joku kalevien juttu. Kerran kahdessa viikossa käyn laatikolla eikä siellä yleensä mitään ole. Kaikki posti ja laskut tulee ihan digitaalisena. Äänestysoikeuskin taitaa tulla nykyään suomi.fi:hin. Mutta hyvä, että joku pitää paperikoneet pyörimässä :tup:

Mikä on luottotili? Joku luotettava myyjä?
Missä näitä nyt on varastettu/kaapattu? Ei ole omaan silmään moista osunut...
luottotili eli
joilla on tusina arvosteluja, osallistuvat keskusteluihin foorumissa ja tili on luotu piitkä aika sitten :tup:

ja juuri tässä langassa ollut keskustelua, että tilejä kaapataan vähä aika sitten

Muutamat huijarit saanut, varsinkin torin puolella aika nopeasti bongattuakun ei ole kuvaa löytynyt, tai sitten photoshopattu johonkin löydettyyn kuvaan lappua. Harvoin näillä elämäntapa huijareille niitä tuotteita on millä huijaavat

Muutamat huijarit saanut, varsinkin torin puolella aika nopeasti bongattuakun ei ole kuvaa löytynyt, tai sitten photoshopattu johonkin löydettyyn kuvaan lappua. Harvoin näillä elämäntapa huijareille niitä tuotteita on millä huijaavat

Joo no toki joku tori nyt on ihan eri asia mutta jos mulle joku tulis täältä vinkumaan lapullista kuvaa tuotteesta kun mulla on lähes vuosikymmenen vanha profiili niin jää kyllä nuolemaan näppejään. Ja on itseasiassa kerran jäänytkin.

Onko käyttäjästä Peksuuu12 tullu jotain?

Tarjosi innokkaasti prossunsa mun ostoilmoon, kunnes hiljeni yhtäkkiä kun kysyin 12h toimivuustakuutta. Äsken menin kattoo sen palautteita eikä näytä hyvältä (tuoreet siis)

Statistiikka

Viestiketjuista
299 140
Jäsenet
81 586
Uusin jäsen
ridestos

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom