Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

En sitten tiedä kumpi lopetti ja antoi olettaa kaupan olleen ok. Ennen tätä oltiin yhdessä puhuttu että perutaan kauppa tai viilataan hintaa sopivammaksi.
Ostaja sanoi testaavansa koneen ja sitten ei enää kuulu mitään.
Onko tässä ok olettaa kaupan olevan kunnossa?

Screenshot_20260102_161447_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg

Screenshot_20260102_161453_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg

sitä paitsi mistään ajasta lähetyksen suhteen ei edes sovittu enää varmaksi sen jälkeen kun kaupat siirtyi ostajan lopetettua viestittelyn.

Otaksun että seuraavaa on nyt tapahtunut:
1) olet saanut rahat
2) sinulla on ostajan osoite ja muut tiedot
3) sinun pitäisi nyt vain lähettää ostajan nyt omistama (ja maksama) tuote hänelle
4) riittäisi että kirjoitat tänne vain että paketti on lähetetty ja ostaja on saanut seurantakoodin...

Mieti asiaa myös siltä kannalta että jos kumpikin teistä puhuu totta niin: miten luulet seuraavien kauppojen sujuvan? En tahtoisi ostaa tai myydä teille kummallekaan mitään jos jo seuraavana aamuna tulee tähän ketjuun valitusta huijauksesta kun pakettia ei ole vielä postiin viety tai jos tiistaina olen maksanut tuotteen eikä se ole vielä postissa viikon loppuun mennessä.. sen toki myönnän että paketti voi vielä ehtiä perille ensiviikon tiistaille ja tässä on ollut juhlapyhiä jne.. mutta itse henkilökohtaisesti tekisin rikosilmoituksen tiistaina kertoen (jos niin kävisi) että viikko maksusta eikä ostettua tuotetta (eikä edes seurantakoodia) ole ilmestynyt.

Eli tuskin sujuvista, nopeista tai hyvän mielen jättäneistä kaupoista voidaan puhua nyt kummankaan puolelta...

1) olet saanut rahat
3) sinun pitäisi nyt vain lähettää ostajan nyt omistama (ja maksama) tuote hänelle
4) riittäisi että kirjoitat tänne vain että paketti on lähetetty ja ostaja on saanut seurantakoodin...

Mieti asiaa myös siltä kannalta että jos kumpikin teistä puhuu totta niin: miten luulet seuraavien kauppojen sujuvan? En tahtoisi ostaa tai myydä teille kummallekaan mitään jos jo seuraavana aamuna tulee tähän ketjuun valitusta huijauksesta kun pakettia ei ole vielä postiin viety tai jos tiistaina olen maksanut tuotteen eikä se ole vielä postissa viikon loppuun mennessä.. sen toki myönnän että paketti voi vielä ehtiä perille ensiviikon tiistaille ja tässä on ollut juhlapyhiä jne.. mutta itse henkilökohtaisesti tekisin rikosilmoituksen tiistaina kertoen (jos niin kävisi) että viikko maksusta eikä ostettua tuotetta (eikä edes seurantakoodia) ole ilmestynyt.

Eli tuskin sujuvista, nopeista tai hyvän mielen jättäneistä kaupoista voidaan puhua nyt kummankaan puolelta...

Se ero meissä on että minulla on pelkkää positiivista palautetta täällä, matkapuhelinfoorumilla ja Torissa. Martapalla pelkkää negaa. Kaikkien muiden kanssa on viimeiset 15 vuotta kauppa sujunut.

Jos sinä olisit myynyt minulle tietokoneen postitse ja kertonut että sinulla on sähköinen kuitti koneeseen ja olisit todennut tiistaina että ”menee perjantaihin tai maanantaihin että ehdit postittamaan, onhan se ok? Laitan sulle kuitin sähköpostiin nyt” niin tuo olisi ollut täysin ok ja sellaista toimintaa kuin rehelliseltä myyjältä voi odottaa, martapa ei ole näin toiminut vaan päinvastoin, samana iltana viestien perusteella kuitin lähettäminen onkin hankalampaa ”koitan kaivella” ja illan aikana ei ole lähettänyt kuittia, eikä seuraava aamuna, jolloin huomaan että mobilepaykin on suljettu. Ja sitten myöhemmin tulee pahoittelua kun ei vain jaksanut töiden jälkeen enää mitään ja kuittia ei edelleenkään näy. Tuskin olen ainoa kellä epäilykset herää pintaan vastaavassa tapauksessa. Olisi pitänyt herätä ennen rahojen siirtoa.

Viimeksi muokattu:
1) olet saanut rahat

Kiitos asiallisesta kommentista.
Olen ilmoittanut jo muiden tuotteiden kysyjille että en jatka myyntiä tällä foorumilla tämän episodin johdosta.

Jos molemmille osapuolille käy, voin tulla hakemaan koneen ja postittaa sen vaikka omalla kustannuksellani ostajalle niin loppuu tämä sekoilu
Eiköhän myyjän puheiden perusteella ole selvää, että ei aio konettaan myydä jos sitä edes on olemassa. Niin hämärää paasausta ohi aiheen jatkuvasti. Eiköhän sinivuokot sit aikanaan soittele perään.

Jos molemmille osapuolille käy, voin tulla hakemaan koneen ja postittaa sen vaikka omalla kustannuksellani ostajalle niin loppuu tämä sekoilu
Myyjähän muuten totesi täällä viestissä #13 301

"Vastasin heti ensimmäisen tilaisuuden auettua ostajan laittamaan viestiin ja kerroin tilanteen.
Jos on kiire niin senkun tulee ovelta koneen hakemaan".

Eiköhän tämä nyt sitten käy Martapalle.

Lähetit prossun?

Odottakaa hetki tuon prossukaupan kanssa. Nyt on menossa jännittävämpi episodi, josta ei käänteitä puutu, HP:n markettikoneen tiimoilta. Ei makeaa mahan täydeltä.
Tuli hetki hiljaisuutta joten voinen vastata tähän ennen kuin mahdollisesti palataan taas jännän äärelle ;) sattumoisin siis tiedän että myyjä palautti rahat ostajalle.

Tässä @martapa tapauksessa on kyseessä tyypillinen uhriutuminen ja syyllisyyden kääntäminen vastapuolen suuntaan, kun itse ei hommaa saada lupaamallaan tavalla hoidettua tai ei ole tarkoituskaan hoitaa. Kaikenlaista satuillaan verukkeeksi, mutta postitusta ei toteuteta. Syyt tällaiseen toimintaan voivat olla monenlaisia.

• myytävää laitetta ei todellisuudessa olekaan
• laitetta ei ollut tarkoituskaan lähettää
• rahojen palautus ei ole mahdollista, kun ne on jo käytetty, eikä lisääkään ole tulossa, tai niitä ei edes haluta palauttaa
• rahantarve on syystä tai toisesta niin suuri, että seurauksista ei enää välitetä; ehkä luotetaan siihenkin, ettei tapausta lähdetä tutkimaan, kuten usein käykin
• lisäksi kuvat, dokumentit ja varsinainen ostokuittikin voivat olla jostain kopioituja tai photoshoppaamalla yms tavalla tehtyjä tai käsiteltyjä; tosin tässä tapauksessa kuitti oli suttaamalla hyödyttömäksi tehty

Tässä @martapa tapauksessa on kyseessä tyypillinen uhriutuminen ja syyllisyyden kääntäminen vastapuolen suuntaan, kun itse ei hommaa saada lupaamallaan tavalla hoidettua tai ei ole tarkoituskaan hoitaa. Kaikenlaista satuillaan verukkeeksi, mutta postitusta ei toteuteta. Syyt tällaiseen toimintaan voivat olla monenlaisia.

• rahojen palautus ei ole mahdollista, kun ne on jo käytetty, eikä lisääkään ole tulossa, tai niitä ei edes haluta palauttaa
• rahantarve on syystä tai toisesta niin suuri, että seurauksista ei enää välitetä; ehkä luotetaan siihenkin, ettei tapausta lähdetä tutkimaan, kuten usein käykin
• lisäksi kuvat, dokumentit ja varsinainen ostokuittikin voivat olla jostain kopioituja tai photoshoppaamalla yms tavalla tehtyjä tai käsiteltyjä; tosin tässä tapauksessa kuitti oli suttaamalla hyödyttömäksi tehty

”luotetaan siihenkin, ettei tapausta lähdetä tutkimaan, kuten usein käykin” <- miksei lähdettäisi kun henkilöllisyys on tiedossa ja petoksella saatu summakin ylittää jo oletettavasti lievän petoksen ja ainakin rahallisen hyödyn mukaan rikosnimikkeenä tulee olemaan petos?

Edelleenkään ei muuten ole pakettia tulossa tai kuittia laitettu.

Kyllä näitä juttuja tutkitaan ja jos on niin onnekas sauma, että petostelija tekee useita juttuja, niin 20 € jututkin muuttuvat lievistä petoksista petoksiksi. Pääsee sitten vähäksi aikaa istumaan rikoskierteen katkaisemiseksi.

”luotetaan siihenkin, ettei tapausta lähdetä tutkimaan, kuten usein käykin” <- miksei lähdettäisi kun henkilöllisyys on tiedossa ja petoksella saatu summakin ylittää jo oletettavasti lievän petoksen ja ainakin rahallisen hyödyn mukaan rikosnimikkeenä tulee olemaan petos?

Minulla syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen yli 300 euron huijaamisesta, vaikka syyllinenkin oli tiedossa. Ruuhkautumisen takia syytöksiä priorisoidaan, eikä yksittäisiä tapauksia tapauksia lopulta edes haluta tutkia. Vasta kun syntilista on tarpeeksi pitkä, niin tapahtuneita rikoksia viedään oikeuskäsittelyyn. Kun sopivan harvoin varastaa sopivan pienen määrän, niin rangaistuksetta voi pitkäänkin selvitä. Tällainen valitettavasti tilanne käytännössä on.

E. Mutta rikosilmoitus kannattaa pienistäkin rikoksista tehdä, sillä useat ilmoitetut rikokset saavat poliisinkin helpommin toimimaan.

Minulla syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen yli 300 euron huijaamisesta, vaikka syyllinenkin oli tiedossa. Ruuhkautumisen takia syytöksiä priorisoidaan, eikä yksittäisiä tapauksia tapauksia lopulta edes haluta tutkia. Vasta kun syntilista on tarpeeksi pitkä, niin tapahtuneita rikoksia viedään oikeuskäsittelyyn. Kun sopivan harvoin varastaa sopivan pienen määrän, niin rangaistuksetta voi pitkäänkin selvitä. Tällainen valitettavasti tilanne käytännössä on.

E. Mutta rikosilmoitus kannattaa pienistäkin rikoksista tehdä, sillä useat ilmoitetut rikokset saavat poliisinkin helpommin toimimaan.

Miksi syyttämättäjättämispäätös?

Miksi syyttämättäjättämispäätös?
Luultavasti "vähäinen arvo", vaikka 300e on jo melko paljon. Mut hyvin mahdollista tuollainenki yksittäistapauksena, varsinkin jos tapahtunu vuosia sitten. e: Kyllä noi pääsääntöisesti kuitenkin vähintäänkin kuulustellaan ja luultavasti useimmiten jää siihen, että se toinen osapuoli maksaa rahat takaisin.

e2: ja kyllä syyttämättäjättämispäätöksessä se syykin on mainittu? Ja olihan tossaki asiaa tutkittu, ku oli kerta esitutkinnasta eteenpäin viety.

Viimeksi muokattu:
Syytä minulle ei ilmoitettu. Rikostutkija vain minulle ilmoitti, että syyttäjä oli tällaisen päätöksen tehnyt. Valistunut arvaukseni on se, että syynä oli pahanlainen jutturuuhka.

Ei käy perusteeksi että on niin kiire ettei ehdi ja syy kyllä kerrotaan.
Luultavasti "vähäinen arvo", vaikka 300e on jo melko paljon. Mut hyvin mahdollista tuollainenki yksittäistapauksena, varsinkin jos tapahtunu vuosia sitten. e: Kyllä noi pääsääntöisesti kuitenkin vähintäänkin kuulustellaan ja luultavasti useimmiten jää siihen, että se toinen osapuoli maksaa rahat takaisin.

e2: ja kyllä syyttämättäjättämispäätöksessä se syykin on mainittu? Ja olihan tossaki asiaa tutkittu, ku oli kerta esitutkinnasta eteenpäin viety.

300€ kyllä mahtuu vielä lievään petokseen summana.. tuo minun 575€ ei mene edes lievänä petoksena enää

"Vastasin heti ensimmäisen tilaisuuden auettua ostajan laittamaan viestiin ja kerroin tilanteen.

Voi tulla ihan vaikka vielä tänä yönä 👌

En ole vieläkään lipeä kala sandaalissa pakettisi suhteen.
Siitä eikun pirssi alle ja hurautat hakemaan jos kiirettä pitää.

@Sampsa
voit bannata kyllä jos aiheelliseksi näet. Asiaa ei muuta suuntaan eikä toiseen kenenkään hoputukset.

Ja siksipä poistunkin nyt vähin äänin tältä palstalta asiaa vatvomasta.
Odotan mieluusti poliisin yhteydenottoa.
@shitbreak voi ilmoittaa jos ennen sitä haluaa koneen tuosta eteisestä koukata.

Eiköhän ole poissa kaupungista tai sairastunut jne mitä näitä yleensä tulee, mutta aikaa vastailla varmasti löytyy.

Ihan olen kaupungissa visusti viltin alla nauttimassa näistä kelan rahoista ja peukusta ja mistä vielä.
Kaiken kruunaa kun pääsee lukemaan asiantuntijoiden pohdintaa, ai että!

Ehdottomasti käy että ostaja sen käy tuosta hakemassa!

Ai hitsi kun jää kaipuu, nyt loppu ainakin minun jauhaminen asiasta.

Voi tulla ihan vaikka vielä tänä yönä 👌

En ole vieläkään lipeä kala sandaalissa pakettisi suhteen.
Siitä eikun pirssi alle ja hurautat hakemaan jos kiirettä pitää.

@Sampsa
voit bannata kyllä jos aiheelliseksi näet. Asiaa ei muuta suuntaan eikä toiseen kenenkään hoputukset.

Ja siksipä poistunkin nyt vähin äänin tältä palstalta asiaa vatvomasta.
Odotan mieluusti poliisin yhteydenottoa.
@shitbreak voi ilmoittaa jos ennen sitä haluaa koneen tuosta eteisestä koukata.

Ihan olen kaupungissa visusti viltin alla nauttimassa näistä kelan rahoista ja peukusta ja mistä vielä.
Kaiken kruunaa kun pääsee lukemaan asiantuntijoiden pohdintaa, ai että!

Ehdottomasti käy että ostaja sen käy tuosta hakemassa!

Ai hitsi kun jää kaipuu, nyt loppu ainakin minun jauhaminen asiasta.
Miksi et vastannut tähän?

Pyysin nyt tekstarillakin tuota osoitetta vielä mutta eipä tuo sitä tule kertomaan.

Edit: kuten arvelinkin niin venkoilu vain jatkuu.

IMG_1043.jpeg
Ei ole aikaa tuhlattavaksi, mutta jos pitää lähteä ajelemaan jollekin kylmäasemalle niin siihen on aikaa! Eikä kannata unohtaa taas uutta puolivelttoa uhkausta, "voidaan puida paskanjauhamiset ettei jää mitään hampaankoloon", joo jollain vitun kylmäasemalla :rofl2:

Statistiikka

Viestiketjuista
296 503
Jäsenet
81 159
Uusin jäsen
Tomas1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom