Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Siksi että lupasi palauttaa rahat jos perun rikosilmoituksen ja tämä on kirjallisena tekstiviestinä näin sovittu.
Eli jos en syytä häntä enää mistään -> suostuu palauttamaan rahat.

Jos en olisi tuohon suostunut olisin 1700e köyhempi. Lisäksi itseäni ainakin jää vain turhaan ahdistamaan tällaiset keskeneräiset keissit vaikka ei mihinkään paikanpäälle tarvitsisikaan kuultavaksi lähteä.

Tunnushan meni jo täällä banniin lopullisesti ja tyypin nimellä, puhelinnumerolla taikka tilinumerolla ei muita keissejä vastaan tullut että kukaan olisi ainakaan Facebookin isoimmissa "Huijarit pois" ryhmissä huudellut.
Tee nyt ihmeessä se rikosilmoitus. Ei sinun pitäisi kokea mitään velvoitetta sitä sopimusta tai henkilöä kohtaan, koska kyse oli sinun rahoista. On tapahtunut rikos ja hän on rikollinen. Millaisen palautteen laitoit tuosta kaupasta?

Viimeksi muokattu:
Nää huijarit pääsee silti kuin koira veräjästä jos jättää syyttämättä. Toki syyttäjähän voi silti puuttua halusi tai ei.

Mitä enemmän ilmoituksia kertyy huijarista niin kyllä poliisi sit kasaa siit
Tuo ei voi olla juridisesti mitenkään pitävä sopimus, eli aivan hyvin voit laittaa rikosilmoituksen edelleen sisään, jonka lisäksi kyseessä ei ole moraalisestikaan ongelmallinen tilanne, koska hän tämän homman kusetuksella aloitti, eli teidän välillä ei tarvitse pistää mistään puheista kiinni kuitenkaan
ja tää huijari jatkaa nii kauan kun ihmiset peruu nämä ilmotukset.

Tee nyt ihmeessä se rikosilmoitus. Ei sinun pitäisi kokea mitään velvoitetta sitä sopimusta tai henkilöä kohtaan, koska kyse oli sinun rahoista. On tapahtunut rikos ja hän on rikollinen. Millaisen palautteen laitoit tuosta kaupasta?

Ei laittanut negatiivista tai neutraalia. Täällä viime sivuilla sanoi, että ei ollut tarvetta, kun sai kaikki rahat takaisin. Ne rahat tuli takaisin kiristyksellä ja rikosilmoituksen perumisen jälkeen.

Toivottavasti edes huijari oli ketjussa mainittu, ennenkuin pääsi huijaamaan muita..

Ei kyllä ollut pikkusummista kysymys, mutta sitä suuremmalla syyllä..

Ei laittanut negatiivista tai neutraalia. Täällä viime sivuilla sanoi, että ei ollut tarvetta, kun sai kaikki rahat takaisin. Ne rahat tuli takaisin kiristyksellä ja rikosilmoituksen perumisen jälkeen.

Toivottavasti edes huijari oli ketjussa mainittu, ennenkuin pääsi huijaamaan muita..

Juu, en tajua miten pahasti täytyy kauppatapahtuman mennä pieleen että se joidenkin mielestä olisi edes neutraali saati sitten negatiivinen. Ainakaan itselleni ei jäisi kovin hyvä kokemus jos menisi 1700€ ja joutuisin tekemään rikosilmoituksen ja vasta sen perumalla saisin rahat takaisin.

Ehkä olen pikkumainen mutta ei tuollainen kuulosta pieneltä erehdykseltä mitä joku teini ehkä tekee tms. ja heti pelästyneenä maksaa rahat takaisin vaan suunnitellulta pikavipiltä mitä ei makseta ikinä takaisin ellei sitten vippaaja tee itse rikosilmoitusta ja ole tarpeeksi aktiivinen asian suhteen.

Lisäksi summa on törkeän suuri, vaikka ei tekisi kuin yhden kusetuksen per päivä siinä helposti saisi kuukaudessa keskimäärin 51 000€ mikä on jo ihan hyvä saldo vaikka joutuisikin työskentelemään myös viikonloppuisin...

Sekoitatko nyt käyttäjiä keskenään? Minähän olin nimenomaan se joka ainoana vyyhdin toi julki negatiivisine palautteineen. Muut olivat sitten antaneet jopa positiivisia palautteita kun olivat vippauksesta rahansa takaisin saaneet.

@MoninKertainen Tämä henkilö sai rahat, eikä ole vastannut viesteihin neljään päivään. Hän on sammuttanut puhelimensa. En voi edes kertoa hänen nimeään, jotta muut voisivat välttää hänet tulevaisuudessa – mutta säännöt ovat mitä ovat. Minua huijattiin 280 eurolla. Henkilö vaikutti luotettavalta – hänellä oli MobilePay-numero varmennetulla nimellä ja useita positiivisia arvosteluja. Lisäksi yksi aiemmista ostajista oli hakenut tuotteen henkilökohtaisesti hänen asunnoltaan.

Parin päivän kuluttua teen rikosilmoituksen poliisille.

*Toivottavasti en saa tililleni kieltoa vain siksi, että valitin hänestä täällä.

@MoninKertainen Tämä henkilö sai rahat, eikä ole vastannut viesteihin neljään päivään. Hän on sammuttanut puhelimensa. En voi edes kertoa hänen nimeään, jotta muut voisivat välttää hänet tulevaisuudessa – mutta säännöt ovat mitä ovat. Minua huijattiin 280 eurolla. Henkilö vaikutti luotettavalta – hänellä oli MobilePay-numero varmennetulla nimellä ja useita positiivisia arvosteluja. Lisäksi yksi aiemmista ostajista oli hakenut tuotteen henkilökohtaisesti hänen asunnoltaan.

*Toivottavasti en saa tililleni kieltoa vain siksi, että valitin hänestä täällä.
Valittaminen on sallittua ja jopa suotavaa, mutta lainsäädäntö estää henkilötietojen julkaisemisen. Ymmärtääkseni esim puhelinnumeron voi julkaista sensuroimalla siitä osan. Tästä ei kyllä täyttä varmuutta.

Valittaminen on sallittua ja jopa suotavaa, mutta lainsäädäntö estää henkilötietojen julkaisemisen. Ymmärtääkseni esim puhelinnumeron voi julkaista sensuroimalla siitä osan. Tästä ei kyllä täyttä varmuutta.
Kyllä, säännöt ovat sääntöjä, ja niitä pitää noudattaa. Mutta herää muutamia kysymyksiä. Miten muut ihmiset voivat varoa tätä huijaria, jos he eivät tiedä hänen oikeaa nimeään tai puhelinnumeroa, jota hän käyttää saadakseen rahaa MobilePayn kautta? En ymmärrä tätä.

Edit. Parin päivän päästä hän voi luoda uuden tilin ja käyttää taas omaa nimeään ja MobilePay-numeroaan ilman pelkoa siitä, että hänet estetään, koska kukaan ei tiedä, että hän on huijari.

Ja ilmoita mobilepayllle asiasta, niin bannavat käyttäjän.

Henkilötietojen julkaisu on kielletty. Tuskin sinua bannataan, jos niin teet, mutta varoituksen saat siitä. Puhelinnumero on myös henkilötieto. Lisäksi viestisi poistetaan alta aikayksikön, että otat sen varoituksen ihan turhaan. Ei kannata.

Nyt joudut vaan julkaisemaan nimimerkin. Siellä on se negatiivinen palaute, niin muut tietävät varoa. Tämä on oikein tehty sinulta, nopeasti tiedoksi muille, että pitää varoa.

Edit. Parin päivän päästä hän voi luoda uuden tilin ja käyttää taas omaa nimeään ja MobilePay-numeroaan ilman pelkoa siitä, että hänet estetään, koska kukaan ei tiedä, että hän on huijari.

Tämän takia ylläpidolle ilmoitetaan, kun olet tehnyt rikosilmoituksen. Koeta lähettää vaikka yksityisviesti niille, mutta ne on nyt Taipeissa, niin voi vastaamisessa kestää. Jotain toimenpiteitä tekevät, että huijari ei enää huijaa. Lisäksi auttavat kai poliisia selvittämään huijauksia.

--

Tuntuuhan tämä riittämättömältä ja rikollisilla on liikaa oikeuksia, mutta vieläkään ei ole kukaan ehdottanut helppoa tapaa, joka olisi mahdollisimman vähätöinen ja minimaalisesti ylläpitoa aiheuttava, eikä vaatisi esim. ulkoisia tunnistuspalveluja. Kauppa-alue kun on foorumin lisäpalvelu, ei sen ydintoimintaa.

Henkilötietojen julkaisu on kielletty. Tuskin sinua bannataan, jos niin teet, mutta varoituksen saat siitä. Puhelinnumero on myös henkilötieto. Lisäksi viestisi poistetaan alta aikayksikön, että otat sen varoituksen ihan turhaan. Ei kannata.

Nyt joudut vaan julkaisemaan nimimerkin. Siellä on se negatiivinen palaute, niin muut tietävät varoa. Tämä on oikein tehty sinulta, nopeasti tiedoksi muille, että pitää varoa.

Tämän takia ylläpidolle ilmoitetaan, kun olet tehnyt rikosilmoituksen. Koeta lähettää vaikka yksityisviesti niille, mutta ne on nyt Taipeissa, niin voi vastaamisessa kestää. Jotain toimenpiteitä tekevät, että huijari ei enää huijaa. Lisäksi auttavat kai poliisia selvittämään huijauksia.

--

Tuntuuhan tämä riittämättömältä ja rikollisilla on liikaa oikeuksia, mutta vieläkään ei ole kukaan ehdottanut helppoa tapaa, joka olisi mahdollisimman vähätöinen ja minimaalisesti ylläpitoa aiheuttava, eikä vaatisi esim. ulkoisia tunnistuspalveluja. Kauppa-alue kun on foorumin lisäpalvelu, ei sen ydintoimintaa.
Alunperin hän laittoi jo huijarin kaikki tiedot näkyviin ja ylläpito poisti ne. Ei kannata kaivaa verta nenästänsä laittamalla toista kertaa.
Ja vielä @Emilio tiedoksi sinulle, että tuo foorumin sääntö on lakien ja gdpr tms takia tuollainen. Ylläpito ei voi antaa pitää henkilötietoja sivuillansa näkyvissä, koska he ovat niistä vastuussa.
Eli laita huijarin nimimerkki ja tiedot kaupasta yms. Kun rikosilmoitus on tehty niin viesti ylläpidolle ja tiedot siihen. Sitten menee tunnus banniin ja ottavat tiedot talteen poliisia varten.

Edit: rikosilmoituksen jälkeen kannattaa tosiaan myös raportoida mobilepaylle tuo käyttäjä. Omaa kokemusta ei ole, mutta kuulemma estävät huijareiden tilejä.

Alunperin hän laittoi jo huijarin kaikki tiedot näkyviin ja ylläpito poisti ne. Ei kannata kaivaa verta nenästänsä laittamalla toista kertaa.
Ja vielä @Emilio tiedoksi sinulle, että tuo foorumin sääntö on lakien ja gdpr tms takia tuollainen. Ylläpito ei voi antaa pitää henkilötietoja sivuillansa näkyvissä, koska he ovat niistä vastuussa.
Eli laita huijarin nimimerkki ja tiedot kaupasta yms. Kun rikosilmoitus on tehty niin viesti ylläpidolle ja tiedot siihen. Sitten menee tunnus banniin ja ottavat tiedot talteen poliisia varten.

Edit: rikosilmoituksen jälkeen kannattaa tosiaan myös raportoida mobilepaylle tuo käyttäjä. Omaa kokemusta ei ole, mutta kuulemma estävät huijareiden tilejä.
Teen sen! Kiitos

Juu ehdottomasti Mobilepaylle ilmoitus myös.
Näin tein itsekin, ja kuittasivat sen kiitoksen kera vastaanotetuksi.

Mutta @Emilio , venaa nyt vielä hetki sen rikosilmoituksen kanssa. Lauantaista kulunut 3pv.

Ja kai tänne nyt voi laittaa ko. tyypin puhelinnumeron tyylillä 0401234xx ?

Täällä on ollut asiasta juttua ja tähän käsitykseen olen jäänyt. Ei ole tosin henkilökohtaista kokemusta

Eiköhän MobilePayn käytäntö ole sama kuin muillakin kaupankäyntiin liittyvillä alustoilla ja palveluntarjoajilla, eli kun tieto rikosilmoituksesta tulee, siellä valmistellaan poliisille tai muulle viranomaiselle luovutettava paketti johon kerätään ilmoitetusta käyttäjästä kaikki olennaiset tiedot ennakkoon. Tuskin bannaavat ketään yksipuolisella ilmoituksella.

Täällä foorumeilla voi käsittääkseni julkaista huijarin nimestä alkukirjaimet, sekä puhelinnumerosta ja tilinumerosta ensimmäiset ja viimeiset numerot.

Juu ehdottomasti Mobilepaylle ilmoitus myös.
Näin tein itsekin, ja kuittasivat sen kiitoksen kera vastaanotetuksi.

Mutta @Emilio , venaa nyt vielä hetki sen rikosilmoituksen kanssa. Lauantaista kulunut 3pv.

Ja kai tänne nyt voi laittaa ko. tyypin puhelinnumeron tyylillä 0401234xx ?
En halua kirjoittaa huijarin puhelinnumeroa tähän, edes osittain, koska olen jo saanut siitä varoituksen. Mutta numero näyttää erilaiselta kuin aiemmin. Aion tehdä asiasta rikosilmoituksen poliisille viikon sisällä.

Voisi hän tietysti hieman nopeammin ehkä asian hoitaa mutta ei kovin paljoa nopeammin. Itse esim. tein kaupat sunnuntaina, maksoin maanantaina aamusta ja viesti että paketti on haettavissa tuli tänään kello 12:44.
Olen aika varma että vaikka olisin tehnyt kaupat perjantaina kello 22 ei tätä olisi silti sen nopeammin voitu hoitaa.

Eli hieman malttia näihin juttuihin. Onhan se hieman outoa että puhelimeen ei vastata, mutta esim. itse en vastaa öisin ja töissä en edes saa käyttää puhelintani. En itse edes yrittänyt soittaa (tai kysynyt myyjän numeroa) mutta annoin kaikki tiedot ja hän kertoi pankkitilin tiedot => tilisiirto ja homma toimi sillä. En soitellut, en jutellut, ei kumminkaan puolin sen enempiä puheltu. Ei tullut edes mieleen alkaa sen enempiä tutustumaan.

Minusta tuo (itselle) oli todella positiivinen kauppiaskokemus ja olisi ollut siltikin positiivinen jos paketti olisi saapunut tämän viikon aikana noudettavaksi. Neutraaliksi se olisi muuttunut jos pakettia olisi joutunut odottelemaan ensiviikkoon ja negatiiviseksi (sekä rikosilmoitukseksi) muuttunut jos siitä vielä olisi joutunut odottelemaan.. rahoja en silti olisi pyydellyt palauttelemaan vaan odotellut sitä pakettia tai sitten oikeuden päätöstä.

Ostin myyjältä @Tune puhelimen lapselleni. Hän lupasi, että puhelin on erinomaisessa kunnossa, ilman naarmuja ja suojakalvolla. Sovittiin nopeasta postituksesta, mutta myyjä ei vastannut viesteihin rahan jälkeen. Lähetti puhelimen vasta kolmen päivän päästä. Kun sain sen, näytössä oli iso halkeama. Toinen huono kokemus.

1. Hän sai rahat, mutta ei vastannut viesteihin eikä lähettänyt puhelinta samana päivänä.

2. Valehteli, että puhelin on erinomaisessa kunnossa. Todellisuudessa näytössä on iso halkeama.

3. Ei vastaa enää viesteihini. On estänyt minut, enkä saa enää yhteyttä.

Rehellisiä ihmisiä on yhä vähemmän.
Ihmiset huijaavat röyhkeästi tällä foorumilla. En enää tiedä, kehen täällä voi luottaa. Tuskin uskallan ostaa täältä enää mitään.

Screenshot_20250520_180610_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg

IMG_20250520_171404.jpg

IMG_20250520_180346.jpg

Viimeksi muokattu:
Pakko nyt sanoa, että ei se lähetys samana päivänä välttämättä nopeuta lähetystä. Postilla tietty aika milloin pakettien haku. Jos kaupat olleet to päivänä ja paketti lähtenyt pe niin viikonloppu ollut välissä.

Harmi tietysti jos näyttö halki.

Viimeksi muokattu:
Pakko nyt sanoa, että ei se lähetys samana päivänä välttämättä nopeuta lähetystä. Postilla tietty aika milloin pakettien haku. Jos kaupat olleet to päivänä ja paketti lähtenyt pe niin viikonloppu ollut välissä.
Se, että paketti myöhästyi, ei ole edes tärkein syy, miksi kirjoitin tämän. Henkilö valehtelee röyhkeästi yksityisviesteissä. Jos puhelin olisi ollut oikeasti erinomaisessa kunnossa, en olisi sanonut asiasta mitään. Ja jos et voi lähettää pakettia samana päivänä, älä pyydä rahaa ja lupaa lähettää heti!

Mutta tärkein syy on se, että myyjä jätti kertomatta, että näytössä on iso halkeama.

Edit. En ole sellainen ihminen, joka valittaa jatkuvasti. Mutta yksi henkilö huijasi minua 280 eurolla, ja toinen lähetti puhelimen, jossa on iso halkeama näytössä. Tuskin kukaan pitäisi tästä.

Screenshot_20250520_183938_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg

Viimeksi muokattu:
Ostin myyjältä @Tune puhelimen lapselleni. Hän lupasi, että puhelin on erinomaisessa kunnossa, ilman naarmuja ja suojakalvolla. Sovittiin nopeasta postituksesta, mutta myyjä ei vastannut viesteihin rahan jälkeen. Lähetti puhelimen vasta kolmen päivän päästä. Kun sain sen, näytössä oli iso halkeama. Toinen huono kokemus.

1. Hän sai rahat, mutta ei vastannut viesteihin eikä lähettänyt puhelinta samana päivänä.

2. Valehteli, että puhelin on erinomaisessa kunnossa. Todellisuudessa näytössä on iso halkeama.

3. Ei vastaa enää viesteihini. On estänyt minut, enkä saa enää yhteyttä.

Rehellisiä ihmisiä on yhä vähemmän.
Ihmiset huijaavat röyhkeästi tällä foorumilla. En enää tiedä, kehen täällä voi luottaa. Tuskin uskallan ostaa täältä enää mitään.

Screenshot_20250520_180610_com_android_chrome_ChromeTabbedActivity.jpg

IMG_20250520_171404.jpg

IMG_20250520_180346.jpg
Onko noi kuvat siis sun vai myyjän ottamia? Jos sun niin onko myyjän kuvia tallessa?

Onko noi kuvat siis sun vai myyjän ottamia? Jos sun niin onko myyjän kuvia tallessa?

Nämä kuvat otin tänään, koska sain puhelimen vasta nyt. Myyjän kuvissa puhelimessa oli suojakalvo, jossa näkyi naarmuja. Kysyin siitä, ja hän sanoi, että kun suojakalvon ottaa pois, näyttö on kuin uusi. Todellisuudessa näytössä on kuitenkin halkeama.

Tässä myyjän ottamat kuvat. Jos katsoo tarkasti, näkee, että puhelimessa on suojakalvo. Sain puhelimen tänään, ja heti purkaessani huomasin, että suojakalvoa ei ollut. Sen sijaan näytössä oli iso halkeama.

IMG_20250515_083012417_HDR.jpg

IMG_20250515_083038462_HDR.jpg

Näyttää emilion kaksi kauppakumppania olevan foorumilla vain käytännössä myymässä romujaan. Kummallakaan ei oikein ole postauksia kuin myyntipuolelle.

Näyttää emilion kaksi kauppakumppania olevan foorumilla vain käytännössä myymässä romujaan. Kummallakaan ei oikein ole postauksia kuin myyntipuolelle.
No niin näyttää Emilio itsekin käyttävän tätä foorumia vain torin jatkeena, mutta ei kai siitä mitään johtopäätöksiä kannata vetää?

Edit. Sampsakin on jo tiedustellut asiasta, kun tuntuu jatkuvasti löytyvän lähes uutta kamaa myyntiin. Lukuisia näytönohjaimia, kokonaisia pelikoneita jne.

No niin näyttää Emilio itsekin käyttävän tätä foorumia vain torin jatkeena, mutta ei kai siitä mitään johtopäätöksiä kannata vetää?
No ei sinänsä, itse yleensä vähän vilaisen että onko aktiivinen muuten täällä vaiko ei.
Jonkunlaista "luottamusta" tuo enemmän jos on aktiivinen keskustelijakin eikä pelkästään kaupustelija.

No ei sinänsä, itse yleensä vähän vilaisen että onko aktiivinen muuten täällä vaiko ei.
Jonkunlaista "luottamusta" tuo enemmän jos on aktiivinen keskustelijakin eikä pelkästään kaupustelija.
Just näin, pelkän "myyntitilin" tekeminen ei mielestäni ole foorumin idea. Onhan se useaan kertaan jo ylläpidon toimesta ja säännöissä todettu, että myyntiosio on tarkoitettu vain harrastajille eikä siellä ole tarkoitus trokata tavaraa tai käyttää foorumia torin jatkeena.

Edit. Sampsakin on jo tiedustellut asiasta, kun tuntuu jatkuvasti löytyvän lähes uutta kamaa myyntiin. Lukuisia näytönohjaimia, kokonaisia pelikoneita jne.
Minulla on 3 arvostelua ja sinulla 123. Ja silti väität, että minä käytän tätä alustaa liikaa myymiseen ja ostamiseen. Aika huvittavaa.
Pitäisikö ylläpidon kiinnittää huomiota sinuun? Vitsi vain

Minulla on 3 arvostelua ja sinulla 123. Ja silti väität, että minä käytän tätä alustaa liikaa myymiseen ja ostamiseen. Aika huvittavaa.

Jos lukee missä ketjuissa niitä viestejä on huomaa kyllä eroa.
Eli ei se kauppiaspalautteiden määrä (eikä edes se viestien määrä) mutta jos 100% kaikki viestit ovat joko osto/myynti ketjuissa tai sitten tässä ketjussa kyllähän sitä herää kysymys onko kyseessä alan harrastaja joka on täällä rakkaudesta rautaan myyden omia vanhoja käytettyjä tuotteitaan vai henkilö joka tekee bisnestä ansaitsemismielessä.

Siis retaleella on n. 8,5v aikana (rekisteröinyt 2016 vuoden lopulla) tullut 123 palautetta. Tekee 14,5 palautetta per vuosi. Lisäksi viestihistoriaa jos vilkaisee niin ei vain kaupustele, vaan on muutenkin aktiivinen.

Eli siis toteuttaa foorumin ideaa.

Nopeasti vilastuna sulla on 5 viestiä muualle, kuin kauppa-alueelle tai tähän ketjuun. Kyllä se mun mielestä viittaa pelkkään torin jatkeeseen.
Perseestä kyllä noi kusettajat.

Miten voit syyttää minua myynnin laajentamisesta tai jälleenmyynnistä, kun minulla on täällä vain kolme arvostelua, enkä ole myynyt eteenpäin mitään, mitä olen täältä ostanut? Olen ostanut täältä kolme tuotetta – kaksi huijaria ja yhden pelin koodin. Mistä jälleenmyynnistä oikein puhutaan? En ymmärrä, mihin väitteesi perustuvat.

Myyn ja vaihdan vain omia tavaroitani, jotka olen itse rehellisesti ostanut, koska haluan kasata uuden ja kalliin kokoonpanon. Jos sinä ostat ja myyt vain vanhoja, 10 vuotta vanhoja laitteita, se on sinun ongelmasi.

Tyhmät kakarat näkivät, että minulla on muutama ilmoitus hyvistä komponenteista, ja alkoivat heti huutaa, että olen joku "välittäjä". Minua eivät vanhat koneet ja osat kiinnosta.

Sampsa ei ollut kiinnostunut tilistäni. Ilmoituksessani lapset pitivät niin kovaa meteliä, että ylläpitäjän oli pakko puuttua ja esittää pari kysymystä! Joten jos sinua jokin loukkaa, esitä ensin todisteet siitä, että olen ostanut tuotteen joltakulta, ja kerro sitten, kuinka paljon kalliimmalla yritän sitä myydä! Jos sinulla ei ole todisteita, älä heittele tuollaisia syytöksiä. Voit itkeä hiljaa yksin.

*En ole suomalainen, joten pyydän etukäteen anteeksi virheitä.

Siis retaleella on n. 8,5v aikana (rekisteröinyt 2016 vuoden lopulla) tullut 123 palautetta. Tekee 14,5 palautetta per vuosi. Lisäksi viestihistoriaa jos vilkaisee niin ei vain kaupustele, vaan on muutenkin aktiivinen.

Eli siis toteuttaa foorumin ideaa.
Olen uusi käyttäjä enkä myöskään puhu suomea sujuvasti, mutta pystyn vähän juttelemaan. Minua kiinnostaa enemmän tietokoneeni päivittäminen, ja vapaa-aikani vietän vaimon ja lapsen kanssa, enkä työstä puhumattakaan. En siis istu foorumeilla enkä kirjoittele viestejä, koska minulla ei ole aikaa enkä osaa suomea hyvin. Jotkut voivat olla tästä kiinnostuneita, jotkut eivät. On outoa syyttää ihmistä, jolle on ihan sama, mitä tuhannet eri ihmiset kirjoittavat suomalaisilla foorumeilla!

Nyt tuli kuitenkin syy kirjoittaa, koska jouduin huijarin uhriksi ja halusin varoittaa muita. Mutta sen sijaan ihmiset vain ilkeilevät ja syyttävät minua.**

Olen uusi käyttäjä enkä myöskään puhu suomea sujuvasti, mutta pystyn vähän juttelemaan. Minua kiinnostaa enemmän tietokoneeni päivittäminen, ja vapaa-aikani vietän vaimon ja lapsen kanssa, enkä työstä puhumattakaan. En siis istu foorumeilla enkä kirjoittele viestejä, koska minulla ei ole aikaa enkä osaa suomea hyvin. Jotkut voivat olla tästä kiinnostuneita, jotkut eivät. On outoa syyttää ihmistä, jolle on ihan sama, mitä tuhannet eri ihmiset kirjoittavat suomalaisilla foorumeilla!

Nyt tuli kuitenkin syy kirjoittaa, koska jouduin huijarin uhriksi ja halusin varoittaa muita. Mutta sen sijaan ihmiset vain ilkeilevät ja syyttävät minua.**
Turha tätä on enempää jatkaa, kun sulle on näköjään mahdotonta keskustella asiallisesti. Kaikki muut keskustelijat tuntuvat olevan sulle lapsia, itkijöitä, salaliittoteoriitikoita jne.

Kaikki mitä olen sanonut on faktaa: sä et ole täällä kuin myymässä tavaraa ja Sampsa on sun näytönohjainkaupoista tiedustellut, että onko joku Klarna-pikavippi vai mikä. Itse en ole mistään epärehellisestä syyttänyt. Olen todennut vain, että foorumi ei ole mikään torin jatke ja tämä on ylläpidonkin puolelta moneen kertaan tuotu esiin.

edit. Jos ei ole aikaa foorumilla keskustella, niin kannattaa pysyä siellä Torissa.

Turha tätä on enempää jatkaa, kun sulle on näköjään mahdotonta keskustella asiallisesti. Kaikki muut keskustelijat tuntuvat olevan sulle lapsia, itkijöitä, salaliittoteoriitikoita jne.

Kaikki mitä olen sanonut on faktaa: sä et ole täällä kuin myymässä tavaraa ja Sampsa on sun näytönohjainkaupoista tiedustellut, että onko joku Klarna-pikavippi vai mikä. Itse en ole mistään epärehellisestä syyttänyt. Olen todennut vain, että foorumi ei ole mikään torin jatke ja tämä on ylläpidonkin puolelta moneen kertaan tuotu esiin.

edit. Jos ei ole aikaa foorumilla keskustella, niin kannattaa pysyä siellä Torissa.
Olen täällä vaihtaakseni, myydäkseni ja ostaakseni komponentteja – en nopeaa jälleenmyyntiä varten. Jos olet asiasta eri mieltä, se on sinun oma asiasi. Kun puhutaan huijauksesta, ei ole tarpeen tuoda keskusteluun jälleenmyyntiin liittyviä ajatuksia, koska kyse on aivan eri asiasta. Voin kyllä keskustella asiasta, mutta valitettavasti en näin epäpätevän henkilön kanssa kuin sinä.

Edit. Minulla ei ole mitään syytä enää kirjoittaa foorumille, koska sinä ja kaverisi olette jo täyttäneet sen. Toivottavasti sinulla on tarpeeksi "tukijoita", joiden kanssa voit mennä itkemään taas jossain toisessa ketjussa.

Olet ollut foorumilla 8 vuotta, mutta et vieläkään ole ymmärtänyt, että kommentit pitäisi kirjoittaa aiheen mukaisesti oikeaan osioon.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
277 821
Jäsenet
77 669
Uusin jäsen
Jore1234

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom