Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hp on sitova, eli negatiivisen palautteen ansaitsee, jos tuotetta ei lunasta.Myyty - Corsair 32GB (2 x 16GB) Vengeance, DDR5 6000MHz, CL36, 1.35V, harmaa | Kerava | Hinta: 80€
Tuote: Linkki jimms Hinta: 80€ Tuote ostettu (mistä ja milloin): 6/24 jimms Kuitti löytyy (takuu voimassa): kyllä Muuta huomioitavaa: Kulkeutuu lahti/jkl loppuviikosta Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa ja tagissa): Kerava Toimitustapa: Nouto / Posti Maksutapa: rahabbs.io-tech.fi
@welukka
Tarjosi hintapyynin tuotteista niin postitse että kasvotusten, mikäli hänen kotikonnuilleen kulkeutuisi.
Ilmoitin, että tehdään kaupat ja koetan järjestää kuljetuksen hänen luokseen ensin (koska piti olla asiaa sinnepäin ja säästyisi postikulut), niin ilmoitan seuraavana päivänä että onnistuuko vai laitanko postitse.
Kuitenkaan en kuljetusta saanut järjestettyä, joten ilmoitin asiasta, että ei järjesty kuljetus joten mennään postitse.
Kaveri perui kaupat koska " oli hankkinut am4 upgraden " tällä välin ja ilmoittamatta asiasta minulle mitään. Asia selvisi vasta, kun laitoin hänelle viestiä sovitusti seuraavana päivänä (ja olin skipannut toiset kaupat näiden kauppojen takia).
Kun @welukka oli kaupat perunut, vastasin hp kommenttiinsa tämän olevan hupihuuto, jotta muut tietäisivät tuotteen olevan vapaa ja hänen peruneen kaupat, vaikka oli hintapyynnin tarjonnut.
Tein myös neutraalin palautteen, että tarjosi hp mutta jätti ostamatta.
Tästä tuohtuneena laittoi kostonegan sekä kommentoi ettei suosittele minua kauppakumppaniksi.
Kuitenkin sääntöjen perusteella mielestäni tässä on sääntöjen vastaisesti toiminut @welukka ?
@welukka hieman kun laittaa malttia fomotukseen ikkunaostoksilla, niin mukavampi kokemus kaikille myyntiosastolla ja vähemmän arvailua mikä tilanne - on sitten ostajana tai myyjänä: Tärkeä - Kauppa-alueen säännöt ja ohjeetHp on sitova, eli negatiivisen palautteen ansaitsee, jos tuotetta ei lunasta.
Hp on sitova, eli negatiivisen palautteen ansaitsee, jos tuotetta ei lunasta.
Mielestäni tässä tapauksessa ostajalla ei oo mitään oikeutta millekkään palautteelle , koska kaupanteon aikaan en ole rääpinyt päätäni.No jaa. Armahtaisin neutraalilla, kuten myyjäkin. Varmaan siinä kiikun kaakun, koska sisälsi myös tiedottamisen puutteita. HP on sitova, mutta eipä se nyt kovin maatava kaatava temppu ole jos tulee suunnitelmiin muutos. Neutraali on syystäkin olemassa ja sen käyttäminen tässä ihan perusteltua. Ehkä jopa molempiin suuntiin neutraali jos on lähtenyt "ostajan" väitteiden mukaisesti asiattomia viestejä yv:llä, mikä ei myöskään kuulu kaupantekoon.
Jos omasta tuotteesta huudetaan HP ja perutaan tyyliin tunnin päästä pahoittelujen kera, niin enpä kehtaisi laittaa negatiivista pelkästään tarjouksen sitovuuden perusteella.
Sanoisin, että jos tämmöistä oman kertaluokkaa isomman perseilyn aiheuttamaa reaktiota ei meinaa kestää, niin syyllistä voi etsiä peilistä. (Ja vielä negan laittoi tuosta? Ei helevettiNo mitävittua![]()
Perua toki voi ennen kuin myyjä on ehtinyt tarjouksen hyväksymään. En tiedä, onko se de jure -käytäntö, mutta de facto se ainakin on.Olen itse nähnyt kymmeniä kertoja kun suoraan myyntitopicciin perutaan ja myös minulle on tehty näin
Kuten myös mainittu, olin valmis nämä lunastamaan edelleen, jos jotain kävi väärin, mutta myyjästä ei kuulunut kuin palautteen osalta.Perua toki voi ennen kuin myyjä on ehtinyt tarjouksen hyväksymään. En tiedä, onko se de jure -käytäntö, mutta de facto se ainakin on.
On sallittua. Kokkonen on tuosta ohjeistanut. Kaipa siinä olennaista on kaupan lukkoon lyöminen, eli että myyjä hyväksyy tarjouksen.Perua toki voi ennen kuin myyjä on ehtinyt tarjouksen hyväksymään. En tiedä, onko se de jure -käytäntö, mutta de facto se ainakin on.
Kuka tässä nyt on maltin menettänyt?Nojoo. Näköjään on sääntöjen vastaista perua vielä jälkikäteen. Olen itse nähnyt kymmeniä kertoja kun suoraan myyntitopicciin perutaan ja myös minulle on tehty näin, en siitä kuitenkaan malttiani ole menettänyt ja julkisesti ala huutelemaan enempää, koska ne tuotteet varmasti joku muu ottaa kuitenkin ja olin asiallisesti ilmoittanut syyn, sekä pahoitellut.
Ignoorasin henkilön kyllä eilen, koska ei nappaa myös hänen kaltaisen kanssa tehdä kauppaa tai mitän muutakaan + kuten kaikki näki, olin valmis ottamaan muistit myös jos on sääntöjen vastaista ja ei moneen päivään tullut muuta yhteydenottoa kuin kitinäpalaute ostohistoriaan.
Kuten myös mainittu, olin valmis nämä lunastamaan edelleen, jos jotain kävi väärin, mutta myyjästä ei kuulunut kuin palautteen osalta.
Myyjä valitsi rahansiirron sijaan palautekikkailun, sekä tänne narisemisen, että eiköhän siihen rahansiirtoon mahdollisuus mennyt jo.Mutta eipä tuossa isompaa ongelmaa. Rahat tilille ja muistit postiin.
Juuri sanoit, että olet valmis muistit vielä ostamaan. Onko tämä nyt sitä samaa peruuttelua mitä alkujaankin harrastit? Nyt vaan rauha ja teet ne kaupat kuten olet valmis tekemään. Palautteet on mahdollista poistaa, jos se närästää.Myyjä valitsi rahansiirron sijaan palautekikkailun, sekä tänne narisemisen, että eiköhän siihen rahansiirtoon mahdollisuus mennyt jo.
Juuri sanoit, että olet valmis muistit vielä ostamaan. Onko tämä nyt sitä samaa peruuttelua mitä alkujaankin harrastit? Nyt vaan rauha ja teet ne kaupat kuten olet valmis tekemään.
Kuten myös mainittu, olin valmis nämä lunastamaan edelleen, jos jotain kävi väärin, mutta myyjästä ei kuulunut kuin palautteen osalta.
Ei kannata ottaa raivaria tilanteesta jossa sinä teit väärin.Jeps. Mun osalta asia käsitelty, toki tästä voi ylläpito sanktiot iskeä, jos niin pahasti metsään mentiin, että kokee tarpeelliseksi, sekä ne ketkä eivät tämän perusteella kauppoja uskalla kanssani tehdä niin ymmärrän senkin.
niin en mielestäni tältäkään osin ole mitenkään äärettömän asiattomasti käyttäytynyt.
Nega on ihan hyvä. Tietää seuraavat kaupankävijät sitten että voi olla ei-juu kaupankäyntiä vastassa.Ei kannata ottaa raivaria tilanteesta jossa sinä teit väärin.
Kannattaa olla varovainen nimimerkkien kanssa, joidenka koko historia foorumilla on vain kauppa-alueelle.Maksoin käyttäjälle @Miikatiini näytönohjaimesta pari viikkoa sitten, jonka lupasi lähettää parin päivän sisällä postitse. Myyjä lopetti yhteydenpidon kuin seinään, eikä vastaa foorumi- tai tekstiviesteihin. Kortti oli herralla myynnissä myös viime vuonna. Näin jälkikäteen hälytyskellojen olisi pitänyt soida, mutta hänellä oli kasa positiivisia arvosteluja. Ei näköjään ollut tae rehellisyydestä. Myös kortin hinta oli melko matala, mutta sama malli myytiin foorumilla samalla viikolla 650 euron hinnalla.
Miika vaikutti ystävälliseltä ja koherentilta, kun olin ostamassa korttia. Sain sellaisen kuvan, että tyyppi on oikeasti luotettava. Olen yleensä aika varovainen rahan kanssa, mutta nyt petti harkintakyky totaallisesti. Rikosilmoituksen aion tästä tehdä ja ei muuta kuin onnea Miikalle onnistuneesta petoksesta.
Mitä katselin niin nopeasti ainakin näyttää siltä että jokainen palaute on positiivinen, ehkä missasin mutta kysytään nyt vielä että oletko sinä ja @santtu_96 laittaneet negatiiviset palautteen (otaksun että tuo ei teistä ollut kuitenkaan positiivinen kauppakokemus)?Tein ostoilmoituksen 4090 Founders Editionista ja @Elekku sellaisen privalla tarjosi.
Tein ostoilmoituksen 4090 Founders Editionista ja @Elekku sellaisen privalla tarjosi.
Tuotteesta sain kuvan ilman nimilappoa (kuva paljastui jälkikäteen netistä otetuksi käänteisellä kuvahaulla).
15.04.2025 ilmoitti että tuotetta ei ole ja hussasi jo rahat. Tein pankkiin "maksunpalautus pyynnön", koska tähän ei ollut suostunut niin pankki luovutti ainakin tilin oikeat yhteystiedot.
Rikosilmoitus kaverista tehty kun äsken ilmoitti ettei rahoja ole edelleenkään mitä palauttaisi minulle. Kaikenmaailman meriselityksiä sieltä tulee kun olen rahojen perään kysellyt. Osan on palauttanut mutta suurin osa edelleen maksamatta.
Teki saman tempun käyttäjälle @santtu_96 mutta privalla tiedustelin niin hänelle on jo rahat palauttanut.
Kummassakin tapauksessa samaan aikaan olematon näytönohjain hajonnut juuri lähetettäessä.
Toivottavasti ylläpito laittaa edes tunnuksen banniin ettei kukaan mene enää ansaan kun tunnuksella on kuitenkin vuosien ajalta lukuisia positiivisia palautteita jonka takia en itsekään taustoja paremmin tarkastanut.
Sen yksityisviestin jossa näkyy kuva, voi kai ilmiantaa, ja sitten ehkä siinä suoraan linkata mistä muualta se kuva löytyy. Huijaushan se nyt automaatttisesti on kun "myydään" noin 1500 euron näytönohjainta netistä löytyneellä kuvalla.
Tein ostoilmoituksen 4090 Founders Editionista ja @Elekku sellaisen privalla tarjosi.
Tuotteesta sain kuvan ilman nimilappoa (kuva paljastui jälkikäteen netistä otetuksi käänteisellä kuvahaulla).
15.04.2025 ilmoitti että tuotetta ei ole ja hussasi jo rahat. Tein pankkiin "maksunpalautus pyynnön", koska tähän ei ollut suostunut niin pankki luovutti ainakin tilin oikeat yhteystiedot.
Rikosilmoitus kaverista tehty kun äsken ilmoitti ettei rahoja ole edelleenkään mitä palauttaisi minulle. Kaikenmaailman meriselityksiä sieltä tulee kun olen rahojen perään kysellyt. Osan on palauttanut mutta suurin osa edelleen maksamatta.
Teki saman tempun käyttäjälle @santtu_96 mutta privalla tiedustelin niin hänelle on jo rahat palauttanut.
Kummassakin tapauksessa samaan aikaan olematon näytönohjain hajonnut juuri lähetettäessä.
Toivottavasti ylläpito laittaa edes tunnuksen banniin ettei kukaan mene enää ansaan kun tunnuksella on kuitenkin vuosien ajalta lukuisia positiivisia palautteita jonka takia en itsekään taustoja paremmin tarkastanut.
Uhkasi myös kun kerroin että asia menee julkiseksi:
![]()
Ilmeisesti pitää minua täysin idioottina kun luulee minun nielleen "näyttis rikkoutui juuri ennen lähetetystä" tarinan.
Varasta summa X.Uhkasi myös kun kerroin että asia menee julkiseksi:
![]()
Ilmeisesti pitää minua täysin idioottina kun luulee minun nielleen "näyttis rikkoutui juuri ennen lähetetystä" tarinan.
Uhkasi myös kun kerroin että asia menee julkiseksi:
![]()
Ilmeisesti pitää minua täysin idioottina kun luulee minun nielleen "näyttis rikkoutui juuri ennen lähetetystä" tarinan.
Tuohan on rivien välistä uhkailemista, että jos julkistat tämän niin sitten x.Uhkasi myös kun kerroin että asia menee julkiseksi:
![]()
Ilmeisesti pitää minua täysin idioottina kun luulee minun nielleen "näyttis rikkoutui juuri ennen lähetetystä" tarinan.
Teoriassa on, mutta miksi lähettää Redditistä napattu kuva eikä esim Nvidian "promo" kuvaa, jos haluaa näyttää miltä tuote näyttää ilman että viitsii siitä kuvaa ottaa. Jos se kortti edes löytyy.Onhan se teoriassa täysin mahdollista.. ..mutta miksi hän ei sitten lähetä sinulle (vaikka useampaakin) kuvaa siitä kyseisestä näytönohjaimesta sekä siitä miten se on hajalla? Sekä tietysti palauta rahoja..
Mitäs jos @Elekku nyt oisit rehellinen, että mikä tässä meininki.
Tuon kortin rahathan saisit jo vakuutuksestakin, jos fyysisesti rikkoituisi.
Menitpä nyt tekemään ikävästi toiselle ja vakuuttelet hänelle asioita ilman totuuden hieventä.
Jätä valheet poies ja kerro miten asiat on.
Kusessa olet jo, mutta sinä määrittelet miten pahasti.
Toimintasi täyttää jo petoksen kriteerit ja rehellisyydelläsi voit vaikuttaa @DinocideFIN tekemisiin.
Ärsyttää kommentoida toisten epäonneen tai muutoinkaan varsinaisesti puuttua toisten kaupankäyntiin... Veikkaanma vaan että jos 4090 olisi särkynyt, se olisi foorumilla myynnissä 200e hintapyynnillä "korjattavaksi" - Ja tämä on satanolla fakta. Todennäköisesti Ebayssa saisi enemmänkin helposti, piirin ollessa fyysisesti ehjän näköinen ja youtubesta jatkot GPU-piirien vaihteluista.![]()
Eli 2 eri näyttistä menee samana päivänä rikki juuri ennen postitusta. Toiselle palautti rahat ja toiselle ei. Menikö minulta kusetetut rahat sitten Santulle palautukseen kun 7800XT on selvästi halvempi kuin 4090 FE.
Jo on taas tarinaa. Kirveelle töitä jne..![]()
Eli 2 eri näyttistä menee samana päivänä rikki juuri ennen postitusta. Toiselle palautti rahat ja toiselle ei. Menikö minulta kusetetut rahat sitten Santulle palautukseen kun 7800XT on selvästi halvempi kuin 4090 FE.
Tää alkaa olemaan jo toistuva kaava. Kun katsoo myyntihistoriaa niin tämäkin tyyppi on myynyt jotain halpaa ser-rojua varmaankin vain kerätäkseen positiivisia palautteita ja lopulta lyönyt homman pakettiin isolla kusetuksella.Maksoin käyttäjälle @Miikatiini näytönohjaimesta pari viikkoa sitten, jonka lupasi lähettää parin päivän sisällä postitse. Myyjä lopetti yhteydenpidon kuin seinään, eikä vastaa foorumi- tai tekstiviesteihin. Kortti oli herralla myynnissä myös viime vuonna. Näin jälkikäteen hälytyskellojen olisi pitänyt soida, mutta hänellä oli kasa positiivisia arvosteluja. Ei näköjään ollut tae rehellisyydestä. Myös kortin hinta oli melko matala, mutta sama malli myytiin foorumilla samalla viikolla 650 euron hinnalla.
Miika vaikutti ystävälliseltä ja koherentilta, kun olin ostamassa korttia. Sain sellaisen kuvan, että tyyppi on oikeasti luotettava. Olen yleensä aika varovainen rahan kanssa, mutta nyt petti harkintakyky totaallisesti. Rikosilmoituksen aion tästä tehdä ja ei muuta kuin onnea Miikalle onnistuneesta petoksesta.
Tuon kortin rahathan saisit jo vakuutuksestakin, jos fyysisesti rikkoituisi.
En tiedä millainen vakuutus sulla on, mutta esim. Pohjolalla on 25% vuotuinen ikävähennys tietotekniikalle + omavastuu.
Jaahas. Tuohon @Elekku -tapaukseen liittyen minulla oli samanlainen tilanne. 27.4. hän tarjosi YV:llä Asus 4090 Strix White OC -näytönohjainta 1650 eurolla, jonka maksoin tilisiirrolla. Vielä samana iltana tuli kuitenkin viesti, ettei pystykään toimittamaan tuotetta, koska oli kuulemma vahingossa pudottanut näyttiksen lattialle ja se oli mennyt rikki. Ajattelin silloin, että voihan tuollaista sattua, ja olin ymmärtäväinen tilanteen suhteen. Rahat palautuivat samana iltana.
Tällä kertaa ei näemmä osunut voitto kohdillekusikasinon rämpytykseltä kuulostaa täysin
Aika monella tuntuu täällä siis olevan positiivinen kauppakokemus se, että kaupat ei onnistu?
oli kuulemma vahingossa pudottanut näyttiksen lattialle ja se oli mennyt rikki. Ajattelin silloin, että voihan tuollaista sattua, ja olin ymmärtäväinen tilanteen suhteen. Rahat palautuivat samana iltana.
Aika monella tuntuu täällä siis olevan positiivinen kauppakokemus se, että kaupat ei onnistu?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.