Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Hyvä pointti. Tämän takia itse käytän kahta tunnusta. Myyntihommat sellaisella, jolla ei ole ignore-lista täynnä vänkääjiä.

edit: säännöissä selvästi sanotaan, että on myytävä ensimmäiselle hintapyynnön tarjonneelle. Entäpä jos ostajaehdokkaan ostajapalautteet ovat täynnä negaa? Moni varmasti myös lisää ignore-listalle tässä ketjussa mainittuja hankalia kauppakumppaneita, joita ei syystä tai toisesta ole bannattu. Pitääkö myynti-ilmoitukseen erikseen kirjoittaa, että ostajan palautteet pitää olla kunnossa?
Pointtina oli, että näkyykö jotenkin tuo ignoratun viesti?

Jos tarjoajan tietää trokaajaksi, vaikkei ole bannattu niin tuolloin noudattaisin trokaamista kieltävää sääntöä - vaikket itse suoraan sääntöä rikkoisi, mutta välillisesti osallistut tekoon niin olet myös osasyyllinen -

Pointtina oli, että näkyykö jotenkin tuo ignoratun viesti?

Jos tarjoajan tietää trokaajaksi, vaikkei ole bannattu niin tuolloin noudattaisin trokaamista kieltävää sääntöä - vaikket itse suoraan sääntöä rikkoisi, mutta välillisesti osallistut tekoon niin olet myös osasyyllinen -

Jos ketjuun on postannut ignore listalla oleva, alalaidassa on "näytä huomiotta jätetty sisältö".

Lisäksi tietysti ketju on noussut listauksessa ja tuoreimpana postaajana näkyy "ei kiinnosta minua-jäsen", jos siis edelleen on tuorein postaus ignore listalta.

fffeijjo kaupitteli edullisesti blu-ray-soitinta. Siirsin mobilapay huimat 29€ ja sitten ei ole kuulunut mitään. Onko muita tovereita? Bannit ilmeisesti sai tästä hyvästä? Koska kyseessä aika mitätön summa, ajattelin vielä hetken odotella, mut maanantaina sit rikosilmoituksen naputtelen, jos ei mitään vastaa...

Screenshot_20250215-001849.png

fffeijjo kaupitteli edullisesti blu-ray-soitinta. Siirsin mobilapay huimat 29€ ja sitten ei ole kuulunut mitään. Onko muita tovereita? Bannit ilmeisesti sai tästä hyvästä? Koska kyseessä aika mitätön summa, ajattelin vielä hetken odotella, mut kyl mä maanantaina rikosilmoituksen naputtelen, kun ei mitään vastaa...
Ostin häneltä 13€ pelin yli kuukausi sitten. Noin viikko oston jälkeen pisti viestiä että unohti postittaa ja pistää pikimmiten. Ei peliä näkynyt ja kun kysyin oliko varmasti postitellut nii kyllä kuulema oli.
Noh ajattelin että posti tainut hukkaa mutta nähtävästi totuus toinen. Pitääpi laittaa rikosilmoitusta kanssa viikonlopun aikana.

Ostin häneltä 13€ pelin yli kuukausi sitten. Noin viikko oston jälkeen pisti viestiä että unohti postittaa ja pistää pikimmiten. Ei peliä näkynyt ja kun kysyin oliko varmasti postitellut nii kyllä kuulema oli.
Noh ajattelin että posti tainut hukkaa mutta nähtävästi totuus toinen. Pitääpi laittaa rikosilmoitusta kanssa viikonlopun aikana.
Tässä taas malliesimerkki kuinka joku sai kusetettua samaan konkurssiin useampaa kauppiaspalautteen puuttumisen takia. Vai onko se joku tapa elätellä toivoa että paketti päätyykin postiin, kunhan ei suututa myyjää laittamalla negatiivista palautetta? Sitähän voi muuttaa jos olisi maagisesti 3 viikon jälkeen ilmennytkin että myyjä on ihan oikealla asialla.

Tässä taas malliesimerkki kuinka joku sai kusetettua samaan konkurssiin useampaa kauppiaspalautteen puuttumisen takia. Vai onko se joku tapa elätellä toivoa että paketti päätyykin postiin, kunhan ei suututa myyjää laittamalla negatiivista palautetta? Sitähän voi muuttaa jos olisi maagisesti 3 viikon jälkeen ilmennytkin että myyjä on ihan oikealla asialla.
Tuossa tilanteessa se nyt vaan menee niin että sana sanaan vastaan koska lähetys lähetetty ilman seurantaa. Tottakai tuostakin voisi negatiivisen palautteen laittaa mutta ei poista faktaa että myyjä voisi tuossa tilanteessa olla syytön ja se negatiivinen palaute jäisi tahraksi.
Mutta joo ehkä vähän liian sinisilmäisyyttä koska niin pienestä summasta kyse.

Tuossa tilanteessa se nyt vaan menee niin että sana sanaan vastaan koska lähetys lähetetty ilman seurantaa. Tottakai tuostakin voisi negatiivisen palautteen laittaa mutta ei poista faktaa että myyjä voisi tuossa tilanteessa olla syytön ja se negatiivinen palaute jäisi tahraksi.
Mutta joo ehkä vähän liian sinisilmäisyyttä koska niin pienestä summasta kyse.
Ylläpito voi poistaa negatiivisen palautteen myöhemmin, jos se on tarpeen. Sen takia tuo kannattaa aina tarpeen vaatiessa laittaa 👍

Miksi on haluttu kirjeellä, ilman seurantaa? Pelin lähetykseen kirjeessä tarvitset kaksi postimerkkiä, ne maksaa nykyään 2,5€/kpl.
Halvin seurannallinen paketti on 5,9€.

Helposti kuoret on vain ~3,70€ kpl kun ostaa 5:n paketin tai ~3,40€ kpl kun ostaa 20 kpl setin.
Jos näitä käyttää, niin siinä se ero on jo hieman suurempi ja riippuen pelin hinnasta, tuo parin euron säästö voi olla jo merkittävä osa kokonaishinnasta.

Helposti kuoret on vain ~3,70€ kpl kun ostaa 5:n paketin tai ~3,40€ kpl kun ostaa 20 kpl setin.
Jos näitä käyttää, niin siinä se ero on jo hieman suurempi ja riippuen pelin hinnasta, tuo parin euron säästö voi olla jo merkittävä osa kokonaishinnasta.
Njoo.. Tehkää miten teette :lol:

Siinä on sitten vaan se että jos haluaa säästää ja ottaa pelkän kirjeen ilman mitään seurantaa tulee ennemmin tai myöhemmin näitä "ostamani tuote ei saapunut perille" tilanteita. Missä vika voi olla:
- Ostajassa (joka väittää ettei tuote saavu perille vaikka se saapui)
- Myyjässä (joka väittää että postitti tuotteen mutta se ei saavu perille)
- Postissa (joka ei ota mitään vastuuta tai korvaa mitään)

Sitten niin ostaja kuin myyjäkin valittavat täällä ja laittavat molemmat negatiivista palautetta ja ylläpitäjien tehtäväksi jää miettiä missä tahossa on vika. Itse sanoisin että siinä tahossa joka vaati että tuote lähetetään ilman seurantakoodia => jos on seurantakoodi tuotetta voidaan seurata ja tietää kuka valehtelee / hukkaa sen tuotteen.

Mutta aina kaikki osapuolet voivat lohduttautua ajattelemalla "Säästin pari euroa kuluissa"...

Siinä on sitten vaan se että jos haluaa säästää ja ottaa pelkän kirjeen ilman mitään seurantaa tulee ennemmin tai myöhemmin näitä "ostamani tuote ei saapunut perille" tilanteita. Missä vika voi olla:
- Ostajassa (joka väittää ettei tuote saavu perille vaikka se saapui)
- Myyjässä (joka väittää että postitti tuotteen mutta se ei saavu perille)
- Postissa (joka ei ota mitään vastuuta tai korvaa mitään)

Sitten niin ostaja kuin myyjäkin valittavat täällä ja laittavat molemmat negatiivista palautetta ja ylläpitäjien tehtäväksi jää miettiä missä tahossa on vika. Itse sanoisin että siinä tahossa joka vaati että tuote lähetetään ilman seurantakoodia => jos on seurantakoodi tuotetta voidaan seurata ja tietää kuka valehtelee / hukkaa sen tuotteen.

Mutta aina kaikki osapuolet voivat lohduttautua ajattelemalla "Säästin pari euroa kuluissa"...
Itse olen pari halpaa tuotetta lähettänyt postilla, ja olen aina kuvannut videolle kun kirje tipahtaa postilaatikkoon. Myyjälle helppo tapa turvata vähän omaa selustaa.

Itse olen pari halpaa tuotetta lähettänyt postilla, ja olen aina kuvannut videolle kun kirje tipahtaa postilaatikkoon. Myyjälle helppo tapa turvata vähän omaa selustaa.

Leffoja myydessä lähes kaikki 1-2 leffan ostajat valitsevat tuon helposti -kuoren ja aina otan videolle sen laatikkoon viennin. Toki jos on jokin arvokkaampi nimike kyseessä, niin laitan suosiolla seurannalla sen, enkä tarjoa edes kirje vaihtoehtoa.

Njoo.. Tehkää miten teette :lol:

Niin, lähinnä toin esille, että moni myyjä saattaa tarjoata halvempaa vaihtoehtoa ja moni siihen tarttuu. Siitä voi sitten seurata ongelmia, jos ei päädykään vastaanottajalle. Itsekin ostaessa suosin tuota postin xxs-pakettia tai 6€ ärräpakettia, jolla saa jo isomman kasan tavaraa.

Miksi on haluttu kirjeellä, ilman seurantaa? Pelin lähetykseen kirjeessä tarvitset kaksi postimerkkiä, ne maksaa nykyään 2,5€/kpl.
Halvin seurannallinen paketti on 5,9€.
Tässä on tehty kauppoja kymmeniä vuosia ja kertaakaan ei ole tullut edes mieleen tehdä kirjekauppoja seurannalla, koska on ollut luottoa sen verran ihmiisiin. Varsinkin täällä ja muropaketissa. Samalla mennään jatkossa. Pari kusipäätä ei tätä hommaa pilaa.
PS. Tämä oli toinen kusetus. Edellisestä taita olla 10 vuotta ja siinä nyt meni 500€ jonka sain vuosien jälkeen sitten takaisin...

fffeijjo kaupitteli edullisesti blu-ray-soitinta. Siirsin mobilapay huimat 29€ ja sitten ei ole kuulunut mitään. Onko muita tovereita? Bannit ilmeisesti sai tästä hyvästä? Koska kyseessä aika mitätön summa, ajattelin vielä hetken odotella, mut maanantaina sit rikosilmoituksen naputtelen, jos ei mitään vastaa...

Juu, pelin ostin eikä kuulunut muuta kuin selityksiä. Laitoin negatiivisen palautteen, raportoin ylläpidolle ja tein rikosilmoituksen

Juu, pelin ostin eikä kuulunut muuta kuin selityksiä. Laitoin negatiivisen palautteen, raportoin ylläpidolle ja tein rikosilmoituksen
Harmi kun ei näitä palautteita aikaisemmin tullut, en tuolta olisi mitään ostanut. Kuinka saatana tyhmä pitää olla, että näin pienistä summista rupeaa kusettaa? Pitää naputella rikosilmoitus.

Harmi kun ei näitä palautteita aikaisemmin tullut, en tuolta olisi mitään ostanut. Kuinka saatana tyhmä pitää olla, että näin pienistä summista rupeaa kusettaa? Pitää naputella rikosilmoitus.
Pieni summa yhdelle kohteelle, mutta kun samanlaisia tehtailee useamman, niin äkkiä liikkuu useampia satasia tai tonnejakin. Siksi ne palautteet ja riskosilmotukset on tärkeitä koska summat mistä puhutaan voi olla lopulta todella suuria.

Olisiko aika laittaa se palaute?

Olisiko aika laittaa se palaute?
Näyttäisi olevan bannattu,. Jos pysyvästi bannattu, sillä ei ole mitään väliä mitä käyttäjänimimerkin palautteissa lukee.
Kauppiaspalautteet on syytä laittaa ennakkoon eikä postyymisti.

Jos siellä on toinen nimimerkki ollut kypsymässä, ei edellisen tunnuksen palautteet kauheasti varoita muita.

Onneksi verified lätkän saa ostettua kuitenkin edullisesti. :tup:

Harmi homma. Vaikutti ihan järkevältä kaverilta, kun myin hänelle yhden näytöistäni.

Nooh, koska tässä on ollut nyt puhetta, ettei negaa laiteta kun aihetta on ollut, niin @karkkimeisseli sellaisen ansaitsi parin kuukauden takaisesta. Oli varannut erään tuotteen viikoksi, ilmoitin YV:llä mistä voi tulla noutamaan, kysäisin parin päivän päästä että onhan tulossa samalla ilmoittaen sopivan noutoajan, jonka jälkeen ilmoitti peruvansa kaupat "jatkuvan kyselyn" takia. Hieman jäi huono maku suuhun, kun kerran kysäisin siltä varalta ettei ohareita tekisi (näin käynyt pariin kertaan). Yhdet hyvät kaupat hänen kanssaan kuitenkin takana.

Myyntiketju: Myyty - Lenovo ThinkCentre M700 Tiny [Oulu]

E: nyt laittoi myyjäpalautteeseen kostonegasta.
Noniin, saaga jatkuu. @karkkimeisseli pisti juuri negatiivisen kauppiaspalautteen (uudestaan). Ymmärtääkseni tämä ei ollut aiheellinen, niin onnistuuko poistaa tämä?

On näköjään käynyt laittamassa myös käyttäjälle @Tinaaja palautetta, vaikka Sampsa mielestäni sen aikaisemman negan poisti, kun tilanne selkeytyi.

jep, eikös toi nyt ketään puolustelematta ole turhaa riidan haastamista, jos peruaa kaupat. kun ei pahinta vahinkoa ole sattunut.

Myydään - Steam balance -20% (tre) en tiedä mitähän tästä pitäisi ajatella, sovittiin tasan kaksi vuorokautta sitten kaupat steam balancesta ja myyjä lupasi lisäillä minut steamissa, mutta mitään ei ole sen jälkeen kuulunut steamissa eikä myöskään vastaa YV-viesteihin.

Koko eilisen päivän oli poissa io-techistä, kärsivällisesti olen odottanut jos on jotain käynyt elämässä niin ymmärtäisin mutta nyt "Viimeksi nähty tänään klo 16:45" ja edelleen täysi radiohiljaisuus.

Onneksi en lähettänyt mitään rahoja mutta kuuluuko tuosta antaa (tässä tapauksessa) negatiivinen kauppiaspalaute, en ole ihan varma..

Myydään - Steam balance -20% (tre) en tiedä mitähän tästä pitäisi ajatella, sovittiin tasan kaksi vuorokautta sitten kaupat steam balancesta ja myyjä lupasi lisäillä minut steamissa, mutta mitään ei ole sen jälkeen kuulunut steamissa eikä myöskään vastaa YV-viesteihin.

Koko eilisen päivän oli poissa io-techistä, kärsivällisesti olen odottanut jos on jotain käynyt elämässä niin ymmärtäisin mutta nyt "Viimeksi nähty tänään klo 16:45" ja edelleen täysi radiohiljaisuus.

Onneksi en lähettänyt mitään rahoja mutta kuuluuko tuosta antaa (tässä tapauksessa) negatiivinen kauppiaspalaute, en ole ihan varma..
@jmaekki tägätään kaveri niin josko tulisi kertomaan :)

Ainakin palautteissa posia steam-diileistä.

Eihän se mitenkään suotavaa ole, että myyjä häviää kauppojen sopimisen jälkeen, mutta en negaa laittaisi jos kerran rahaa ei liikkunut vielä.

Olitte ehkä sopineetkin, että ensin Steam hommat ja sitten maksu?

Minusta voit odottaa vielä päivän, pari ja antaa sitten neutraalin kävi kummin vaan, eli joko "sovittiin kaupat, mutta hävisi" tai "kaupat onnistui, mutta viiveellä".
Molemmat minusta neutraalin palautteen arvoisia suorituksia. Kummassakaan ei varsinaista vahinkoa tullut, mutta ei homma toimikaan ihan oppikirjan mukaan.

Saapi esittää eriäviä näkemyksiä.

Eihän se mitenkään suotavaa ole, että myyjä häviää kauppojen sopimisen jälkeen, mutta en negaa laittaisi jos kerran rahaa ei liikkunut vielä.

Olitte ehkä sopineetkin, että ensin Steam hommat ja sitten maksu?

Minusta voit odottaa vielä päivän, pari ja antaa sitten neutraalin kävi kummin vaan, eli joko "sovittiin kaupat, mutta hävisi" tai "kaupat onnistui, mutta viiveellä".
Molemmat minusta neutraalin palautteen arvoisia suorituksia. Kummassakaan ei varsinaista vahinkoa tullut, mutta ei homma toimikaan ihan oppikirjan mukaan.

Saapi esittää eriäviä näkemyksiä.
Kyllä mulle olisi ainakin negatiivinen kauppakokemus jos kaupat olisi sovittu ja sitten myyjä katoaisi eikä kauppa koskaan toteutuisi. Antaisin kuitenkin myös vielä aikaa myyjälle.

Kyllä mulle olisi ainakin negatiivinen kauppakokemus jos kaupat olisi sovittu ja sitten myyjä katoaisi eikä kauppa koskaan toteutuisi. Antaisin kuitenkin myös vielä aikaa myyjälle.

Onhan se noinkin joo. Etenkin jos "häviää" ja myykin toiselle. Tässä nyt tuskin siitä kyse, mutta periaatteena.

Minä ainakin ajattelen, että tämä on rinnastettavissa lahjakortteihin, joiden myynti tällä foorumilla kiellettiin juurikin tämänkaltaisten epäselvyyksien vuoksi...

Moikka, olen tehnyt kauppaa Techbbs-kauppapaikalla ja ollut yhteydessä käyttäjään @Igis . Sovin kaupat hänen kanssaan, mutta jouduin perumaan ne kaksi päivää ennen sovittua aikaa, koska vahingossa pudotin prosessorin maahan ja sen pinnit vääntyivät. En kehdannut myydä viallista tuotetta, joten hain korvaukset kotivakuutuksesta, ostin uuden samanlaisen prosessorin ja laitoin sen myyntiin. Nyt sama käyttäjä on alkanut spämmäämään ilmoitustani sekavilla viesteillä ja aiemmin hän on myös uhannut minua negatiivisella palautteella yksityisviestissä ja huijariksi.
Koen erittäin kohtuuttomaksi tilanteen, että jos kerran hyvissä ajoin perun kaupat oman sähläämisen takia , pahoittelen tilannetta jonka takia prosessori vaurioitui. Joudun vielä viikkojen jälkeen nähdä tuota sekavaa käytöstä myynti-ilmoituksessani. Toivon, että voisitte tarkistaa tilannetta. Kiitos!
Negatiivinen palaute annetaan.

Moikka, olen tehnyt kauppaa Techbbs-kauppapaikalla ja ollut yhteydessä käyttäjään @Igis . Sovin kaupat hänen kanssaan, mutta jouduin perumaan ne kaksi päivää ennen sovittua aikaa, koska vahingossa pudotin prosessorin maahan ja sen pinnit vääntyivät. En kehdannut myydä viallista tuotetta, joten hain korvaukset kotivakuutuksesta, ostin uuden samanlaisen prosessorin ja laitoin sen myyntiin. Nyt sama käyttäjä on alkanut spämmäämään ilmoitustani sekavilla viesteillä ja aiemmin hän on myös uhannut minua negatiivisella palautteella yksityisviestissä ja huijariksi.
Koen erittäin kohtuuttomaksi tilanteen, että jos kerran hyvissä ajoin perun kaupat oman sähläämisen takia , pahoittelen tilannetta jonka takia prosessori vaurioitui. Joudun vielä viikkojen jälkeen nähdä tuota sekavaa käytöstä myynti-ilmoituksessani. Toivon, että voisitte tarkistaa tilannetta. Kiitos!
Negatiivinen palaute annetaan.
Kuten sanoin yksityisviesteissäkin tuolloin, että ei ole ensimmäinen kerta, kun sattuu perumaan edellisiltana vähäpalautteinen/palautteeton käyttäjä kaupat.

Pyysin sulta kuvaa siitä prossusta, ja loukkaannuit siitä, että sitä pyysin.

Minkä ihmeen takia ostat uuden samanlaisen prossu vain myydäksesi sen pois?
Ajattelin entisen rikkoutumisen jälkeen, että noh ostan samanlaisen ja pidän sen, mutta am4 hintojen nousun takia ajattelin kokeilla kepillä jäätä jos saisin koko setistä hyvän hinnan niin päivitän am5 kannalle :)

Kuten sanoin yksityisviesteissäkin tuolloin, että ei ole ensimmäinen kerta, kun sattuu perumaan edellisiltana vähäpalautteinen/palautteeton käyttäjä kaupat.

Pyysin sulta kuvaa siitä prossusta, ja loukkaannuit siitä, että sitä pyysin.
En tiedä minkä ikästä porukkaa täällä on , mutta jos kauppojen peruuntuessa ostaja on erittäin agressiivisen oloinen en mä rupee mitä todistelemaan. Pahoittelin tilannetta silloin viikkoja sitten joten onhan tää iha älytöntä käytöstä sulta

En tiedä ootteko huomannut mut tällä palstalla on iha tosi negatiivistä porukkaa. Minkä takia mä huijaisin jostai prosessorin myynnistä , kun aion kumminkin sen myydä? Enhän mä hyödy siitä mitään? Kaikki ihmiset ei ole huijareita , mutta silti täällä näkee paljon tällästä ryhmä lynkkausta. Onko teillä niin paha olla vai mikä on ettei osata olla kohteliaita?

Uusi prossu otettu pois myynnistä. Myydään muualla.

En tiedä minkä ikästä porukkaa täällä on , mutta jos kauppojen peruuntuessa ostaja on erittäin agressiivisen oloinen en mä rupee mitä todistelemaan. Pahoittelin tilannetta silloin viikkoja sitten joten onhan tää iha älytöntä käytöstä sulta
En tiedä ootteko huomannut mut tällä palstalla on iha tosi negatiivistä porukkaa. Minkä takia mä huijaisin jostai prosessorin myynnistä , kun aion kumminkin sen myydä? Enhän mä hyödy siitä mitään? Kaikki ihmiset ei ole huijareita , mutta silti täällä näkee paljon tällästä ryhmä lynkkausta. Onko teillä niin paha olla vai mikä on ettei osata olla kohteliaita?

Sää vaikutat kyllä mukavalta kaverilta. Ois makia viettää saunailtaa teikäläisen kanssa.

Uusi prossu otettu pois myynnistä. Myydään muualla.
Koska sun toiminnassa ei ole mitään järkeä, niin porukka on epäluuloista. Oma arvaus on, että tulit katumapäälle ja peruit kaupat. Sitten laitoit saman kiven kalliimmalla myyntiin ja keksit tän ihme tarinan kotivakuutuksesta. Ostajan käytökseen en ota kantaa, mutta nää selitykset on jotain niin uskomattoman huonoja.

Vissiin tästä ja tästä kyse? Itse en kyllä näe mitään "spämmäystä" tai "sekavia viestejä" noissa ketjuissa @Igis osalta - ihan normikysymyksiltä mielestäni vaikutti.
@Winterarde on kylläkin sääntöjenvastaisesti muokannut ilmoituksiaan tyhjäksi, niin niiden osalta vaikea saada täysin tarkkaa kuvaa siitä, mitä niissä on ollut.. :hmm:

Se, että kuvaa kysellään ja suhtaudutaan hieman kyseenalaistavasti tuoreeseen nimimerkkiin, jolla ei yhtään historiaa tai kauppiaspalautetta täällä ole, on vaan täyspäistä toimintaa nykypäivänä, kun valitettavasti tännekin on kaikenlaista sukankuluttajaa eksynyt.. Kyllä itelläkin hälytyskellot soi jos myyntiartikkelista ei kuvaa em. kaltaiselta myyjältä kysyttäessä saa.

Okei mä oikeesti pahoittelen, että olen toiminut sääntöjen vastaisesti ja en ole ketään halunnut loukata.
Sovitaan että toimin tästä lähtien vaan ostajana , kun nähtävästi en osaa mitään tehdä oikein. @Igis muokkaan palautteen

Statistiikka

Viestiketjuista
285 177
Jäsenet
78 940
Uusin jäsen
CriTicaL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom