Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

jopa savolaisen (anteeksi sanonta, ei ole tarkoitus tehdä henkilökohtaisia hyökkäyksiä enkä pyri otaksumaan asuinpaikkaa tai sukujuuria tms) luonteen luulisi hiljakseen tulevan johtopäätökseen ettei ainakaan positiivinen kauppatapahtuma ole kyseessä ja antavan palautteen...

Hämäläisethän ne niitä hitaita oli, savolainen olisi antanut negan heti kun meni viäntämiseksi, terveisin savolainen :D
"Eilen olj rahhoo mutta ei pakettija, nyt ei ou kumpookaan"

Mutta kyllä, palautteet on olemassa tarkoituksella, käyttäkää niitä. Minusta kaupan venyminen vaikka ymmärrettävistäkin syistä on oikeus negaan tai ainakin neutraaliin, koska eihän se kauppa etene niin kuin kuuluisi.
Kaikenlaista voi sattua, mutta kyllä ihmiset pystyy asiat hoitamaan jos haluavat.

Jos joku oikeasti kärsii vaikkapa niin pahasta paniikkihäiriöstä, että ei voi viedä pakettia postiin, niin se pitää sitten huomioida ja järjestää asia toisella tavoin. Ei ostajan vastuulla ole odottaa viikkoja saati kuukausia oli syy mikä tahansa.

(Yhtä lailla hyvin menneistä kaupoista sitten ne positiiviset palautteet järkevässä ajassa, ihan yhtä tärkeitä).
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuo käyttäjä @Santtuw omalla kohdallani meidän välisessä kaupankäynnissä oikein huijarilta vaikuttanut, enkä halua huvikseni kenestäkään antaa väärää kuvaa palautteen muodossa. Siksi en ollut heti antanut palautetta ja lynkkaamassa kyseistä käyttäjää täällä.

Hän palautti nyt rahat ja olemme siten sujut sekä viallinen tavara lähtee lahjoitetaan-osastolle. Saattoi vaan tietämättään myydä viallisen tavaran. Oli sitä kuulemma joskus ennen myyntiä testattu, mutta tuli DOA kunnossa perille. Tätäkin elämässä sattuu kyllä, ei mitenkään uutta. Postitti kuitenkin ja oli pakannutkin siten, että varmaan arveli sen olevan ehjä. Kommunikointi, postitus ja rahojen palautus olisi vaan saanut nopeampaa olla.
 
Ei tuo käyttäjä @Santtuw omalla kohdallani meidän välisessä kaupankäynnissä oikein huijarilta vaikuttanut, enkä halua huvikseni kenestäkään antaa väärää kuvaa palautteen muodossa. Siksi en ollut heti antanut palautetta ja lynkkaamassa kyseistä käyttäjää täällä.

Hän palautti nyt rahat ja olemme siten sujut sekä viallinen tavara lähtee lahjoitetaan-osastolle. Saattoi vaan tietämättään myydä viallisen tavaran. Oli sitä kuulemma joskus ennen myyntiä testattu, mutta tuli DOA kunnossa perille. Tätäkin elämässä sattuu kyllä, ei mitenkään uutta. Postitti kuitenkin ja oli pakannutkin siten, että varmaan arveli sen olevan ehjä. Kommunikointi, postitus ja rahojen palautus olisi vaan saanut nopeampaa olla.
En tiedä kuuluuko tänne, mutta kyseisen käyttäjän kanssa tehtiin kaupat I7-7700k prossusta Torissa aiemmin ja lähetti sen kirjepostissa, myöhemmin kirjettä ei kuulunut ja lähdin kyselemään niin kuulemma posti oli hävittänyt. Annoin asian silloin olla, kun kyseinen tapaus oli sana sanaa vastaan seuraamattomassa lähetyksessä, mutta nyt näin täältä että on muillakin katoillut kirjeitä ja lähetellyt rikkinäisiä tuotteita niin melkein sanoisin suoraan että on kusettaja.
 
En tiedä kuuluuko tänne, mutta kyseisen käyttäjän kanssa tehtiin kaupat I7-7700k prossusta Torissa aiemmin ja lähetti sen kirjepostissa, myöhemmin kirjettä ei kuulunut ja lähdin kyselemään niin kuulemma posti oli hävittänyt. Annoin asian silloin olla, kun kyseinen tapaus oli sana sanaa vastaan seuraamattomassa lähetyksessä, mutta nyt näin täältä että on muillakin katoillut kirjeitä ja lähetellyt rikkinäisiä tuotteita niin melkein sanoisin suoraan että on kusettaja.
Selvitellään…
 
En tiedä kuuluuko tänne, mutta kyseisen käyttäjän kanssa tehtiin kaupat I7-7700k prossusta Torissa aiemmin ja lähetti sen kirjepostissa, myöhemmin kirjettä ei kuulunut ja lähdin kyselemään niin kuulemma posti oli hävittänyt. Annoin asian silloin olla, kun kyseinen tapaus oli sana sanaa vastaan seuraamattomassa lähetyksessä, mutta nyt näin täältä että on muillakin katoillut kirjeitä ja lähetellyt rikkinäisiä tuotteita niin melkein sanoisin suoraan että on kusettaja.
Ostin kerran Huuto.netin kautta joltakin 100% positiivisten palautteiden käyttäjältä kaksi vanhempaa i5-prossua kirjeitse postitettuna ja hän meni lähettämään ne vielä ilman seurantaa. Niistä ei koskaan kuulunut mitään. Sellainen fiilis, että joku välikäsi pölli ne. Yleensä kirjeet tulleet aina hyvin perille, ulkomailtakin. Tietenkin just nämä eivät sitten. /offtopic
 
En tiedä kuuluuko tänne, mutta kyseisen käyttäjän kanssa tehtiin kaupat I7-7700k prossusta Torissa aiemmin ja lähetti sen kirjepostissa, myöhemmin kirjettä ei kuulunut ja lähdin kyselemään niin kuulemma posti oli hävittänyt. Annoin asian silloin olla, kun kyseinen tapaus oli sana sanaa vastaan seuraamattomassa lähetyksessä, mutta nyt näin täältä että on muillakin katoillut kirjeitä ja lähetellyt rikkinäisiä tuotteita niin melkein sanoisin suoraan että on kusettaja.

Itellä kun on yli 1000 paketin ja kirjeen osalta kokemusta noin 15v ajalta niin yhtään ei ole posti hukannut. Noin 5 kpl kadoksissa olleista on lopulta löytynyt ja aina on ollut lähettäjän virhe josta on johtunut. On jättänyt vääriä viivakoodeja tmv. näkyviin niin automatiikka on sekoittanut. Kerran oma lähettämä oli 6kk kateissa, mutta sekin johtui siitä, että kirjelähetyksen vastaanottaja antoi osoitteensa väärin.

Sitten on näitä SanttuW tapauksia joilla on ainakin 3? Tässäkin ketjussa mainittuja mitkä on kateissa niin melko uskomattomalta kuulostaa. Ainoat sellaiset tapaukset jotka omalla kohdalla on jäänyt epäselviksi on ollut näitä epäiltyjä huijauksia. Mulle SanttuW:ltä on paketti nyt matkalla ja jännityksellä odotan paljastuuko odotetut tavarat.
 
Aina ja joka kerta, kun olette lähettämässä kirjettä, niin videoikaa se kun pudotat kirjeen laatikkoon, niin että siinä näkyy katkeamattomana kirje, vastaanottajan osoitetiedot sekä että laatikon luukku menee kiinni.

Ja ostaja, muistuta tästä myös lähettäjää.

Eihän sitä videota tarvitse lähettää ostajalle kuin vasta jos alkaa kirjeen saapumisessa kestämään.
 
Aina ja joka kerta, kun olette lähettämässä kirjettä, niin videoikaa se kun pudotat kirjeen laatikkoon, niin että siinä näkyy katkeamattomana kirje, vastaanottajan osoitetiedot sekä että laatikon luukku menee kiinni.

Ja ostaja, muistuta tästä myös lähettäjää.

Eihän sitä videota tarvitse lähettää ostajalle kuin vasta jos alkaa kirjeen saapumisessa kestämään.

Yleensä näillä kellä katoaa ei ole edes tietoa miten paketteja lähetetään tai hinnat on väärin tmv. ihan ilmiselvää kun kyselee hieman tarkemmin saadakseen selvää onko oikeasti kadonnut vai ei. Muutenkin löytyykö muka monilta postimerkkejä ennestään kaapista? Ainakaan iteltä ei ole koskaan löytynyt niin vien postin pisteelle ja siitä saa kuitin leimoineen niin ei tarvi kuvata itse.
 
Yleensä näillä kellä katoaa ei ole edes tietoa miten paketteja lähetetään tai hinnat on väärin tmv. ihan ilmiselvää kun kyselee hieman tarkemmin saadakseen selvää onko oikeasti kadonnut vai ei. Muutenkin löytyykö muka monilta postimerkkejä ennestään kaapista? Ainakaan iteltä ei ole koskaan löytynyt niin vien postin pisteelle ja siitä saa kuitin leimoineen niin ei tarvi kuvata itse.
Itellä on rulla vanhoja 1lk merkkejä kaapissa ollut, kun yhdessä kohtaa nuo postimerkitkin muuttu. Aikoinansa pelejä postittelin paljonkin kirjeenä.
Mutta tosin aina on kirjeet perille löytäneet. Nykyisin itse vallan myyn seurantakoodilla kun 5,90€ vain postiluukkuun jaettava pikku paketti.

Onhan tuossa myös aina se riski,
kun lähettelee ilman seurantaa, että ostaja sanoo että hukkunut/ei tullut perille. Niin silläkin omasta mielestäni tuo 5,90€ on oivallinen hinta suojelemaan molempia osapuolia.
Taitaa se ns plus kirjekkin olla tuon hintanen nykyisin.🤔

Tai juurikin vähintään tuo kuitti oltava aina kaupoista, sillä välttää isoimmat myyrät.
 
Itellä on rulla vanhoja 1lk merkkejä kaapissa ollut, kun yhdessä kohtaa nuo postimerkitkin muuttu. Aikoinansa pelejä postittelin paljonkin kirjeenä.
Mutta tosin aina on kirjeet perille löytäneet. Nykyisin itse vallan myyn seurantakoodilla kun 5,90€ vain postiluukkuun jaettava pikku paketti.

Onhan tuossa myös aina se riski,
kun lähettelee ilman seurantaa, että ostaja sanoo että hukkunut/ei tullut perille. Niin silläkin omasta mielestäni tuo 5,90€ on oivallinen hinta suojelemaan molempia osapuolia.
Taitaa se ns plus kirjekkin olla tuon hintanen nykyisin.🤔

Tai juurikin vähintään tuo kuitti oltava aina kaupoista, sillä välttää isoimmat myyrät.
Juuri tämän tapauksen johdosta en ole enää ostanut mitään ilman seurantaa. Toinen mitä suosittelen itse on ärräpaketti, nykyään saa 6€ hinnalla lähetettyä seurannalla ja samaan hintaan saa kuplapussin/pienen laatikon pakkausta varten.
Selvitellään…
Selvitellään vaan. Noiden sinun viimeaikaisten palautteiden pohjalta vaadin kauppasumman palautusta tililleni, koska minulla on hyvä syy uskoa ettei lähetyksen saapumattomuudessa kyse ollut postin toiminnasta niinkuin alunperin uskoin. Toki jos sulla on tuo kaupattu I7-7700K prossu, niin voin senkin huolia rahojen sijasta, kun en ole vastaavaa nähnyt myynnissä ja tämän takia muijan koneeseen jäi prossupäivitys tekemättä.
 
Laitetaan tähän, että joskus itsekin Santtuw:n kanssa ollut juuri samanlaista kirjekuori jankaamista muistien kanssa. Rahat sain muistaakseni lopulta takaisin.
 
@cspeluri lle maksettu Emo+prossu+muisti+kotelo.
Rahat menivät hyvin ja kommunikaatio loppui sitten myös samaan iltaan.
Postittaa lupasi tuotteet, ei vastaa viesteihin.
Myös whatsapp puolella yritetty tavoittaa, lukee viestit selkeästi mutta ei reagoi.
Eli Huijari huijasi 80€.
 
@cspeluri lle maksettu Emo+prossu+muisti+kotelo.
Rahat menivät hyvin ja kommunikaatio loppui sitten myös samaan iltaan.
Postittaa lupasi tuotteet, ei vastaa viesteihin.
Myös whatsapp puolella yritetty tavoittaa, lukee viestit selkeästi mutta ei reagoi.
Eli Huijari huijasi 80€.
R___o S_____nn
Poista viestistä nimet, numerot ja tilinumerot.
 
@cspeluri lle maksettu Emo+prossu+muisti+kotelo.
Rahat menivät hyvin ja kommunikaatio loppui sitten myös samaan iltaan.
Postittaa lupasi tuotteet, ei vastaa viesteihin.
Myös whatsapp puolella yritetty tavoittaa, lukee viestit selkeästi mutta ei reagoi.
Eli Huijari huijasi 80€.
Milloin kaupat tehty? Ei tietenkään vaikuta hyvältä, jos lukee viestit ja ei reagoi, mutta toivottavasti ei puhuta eilisestä illasta :D
 
Aikaa hyvin vähän, torstaina tehty kaupat.
Lupasi viedä perjantaina aamusta paketin postiin.
Kuitenkin Täällä ja whatsapissa käynyt katsomassa viestit ja sille tielle kommunikaatio jäänyt.
Puhelinnumerolla jonka sain jälkikäteen löytyy myös aikaisempi huijauksia.
 
Aikaa hyvin vähän, torstaina tehty kaupat.
Lupasi viedä perjantaina aamusta paketin postiin.
Kuitenkin Täällä ja whatsapissa käynyt katsomassa viestit ja sille tielle kommunikaatio jäänyt.
Puhelinnumerolla jonka sain jälkikäteen löytyy myös aikaisempi huijauksia.
Toki voi olla ongelma, mutta....
UUsin myynti jonka tein. Kauppojen sopimisen jälkeen ja maksun saatuani, ostin ja maksoin paketin jonka olin lähettämässä ja vein paketin seuraavana päivänä paikalliseen postiin (Citymarket) - siellä on erillinen linja valmmiksi maksetuille paketeille jonne siis paketin vain jätin...
Siitä kun jätin paketin, kesti yli 36h ennenkuin ensimmäinen todellinen postin merkintä paketin seurantaan ilmestyi (Lajitteelukeskuksessa kun paketti oli mitattu ja punnittu)
Joten oli se minullekin aikamoinen :eek: - olin luvannut että hetkellä X vien paketin postiin ja niin tein.... mutta vasta 36h tämän jälkeen tuli eka merkintä, siis paktettiostoni lisäksi, että paketti on liikkeellä. Onneksi ostaja nyt luotti minuun (olin toki pakettiseurantakoodin heti jakanut ostettuani paketin lähetyksen)
Ja paketti saapui sitten ostajalle ja olemme molemmat lopputulokseen tyytyväisiä.
 
Toki voi olla ongelma, mutta....
UUsin myynti jonka tein. Kauppojen sopimisen jälkeen ja maksun saatuani, ostin ja maksoin paketin jonka olin lähettämässä ja vein paketin seuraavana päivänä paikalliseen postiin (Citymarket) - siellä on erillinen linja valmmiksi maksetuille paketeille jonne siis paketin vain jätin...
Siitä kun jätin paketin, kesti yli 36h ennenkuin ensimmäinen todellinen postin merkintä paketin seurantaan ilmestyi (Lajitteelukeskuksessa kun paketti oli mitattu ja punnittu)
Joten oli se minullekin aikamoinen :eek: - olin luvannut että hetkellä X vien paketin postiin ja niin tein.... mutta vasta 36h tämän jälkeen tuli eka merkintä, siis paktettiostoni lisäksi, että paketti on liikkeellä. Onneksi ostaja nyt luotti minuun (olin toki pakettiseurantakoodin heti jakanut ostettuani paketin lähetyksen)
Ja paketti saapui sitten ostajalle ja olemme molemmat lopputulokseen tyytyväisiä.
Eikös tuonne Omapostiin tule kuitenkin ilmoitus aika pian siitä, että paketti olisi tulossa kun se paketin lähetys on ostettu. Sehän ei tietenkään tarkoita että paketti olisi liikkeellä tai edes tulossa, mutta tietää että ainakin jotain on tapahtumassa.
 
Eikös tuonne Omapostiin tule kuitenkin ilmoitus aika pian siitä, että paketti olisi tulossa kun se paketin lähetys on ostettu. Sehän ei tietenkään tarkoita että paketti olisi liikkeellä tai edes tulossa, mutta tietää että ainakin jotain on tapahtumassa.
No se vaatii että sitä palvelua ylipäätänsä käyttää :p ... ja eikös myös vaadi että on puhelinnumero tuonne rekisteröity?
Ja kuten kirjoitin, toki jaoin pakettiseurannan koodin ostajalle heti paketin lähetyksen ostettuani -- muistaakseni siitä kyllä näki että paketti olisi menossa hänen postinumeroon... (tai no oli pakettiautomaattiin menossa hänen lähellä)
 
Aikaa hyvin vähän, torstaina tehty kaupat.
Lupasi viedä perjantaina aamusta paketin postiin.
Kuitenkin Täällä ja whatsapissa käynyt katsomassa viestit ja sille tielle kommunikaatio jäänyt.
Puhelinnumerolla jonka sain jälkikäteen löytyy myös aikaisempi huijauksia.
Jäitä hattuun. Syystä tai toisesta jäänyt lähettämättä vaikka toisin sovittu. Viranomaisen kanta rikosilmoituksen suhteen on 2 viikkoa rahojen palautuspyynnöstä.
 
No se vaatii että sitä palvelua ylipäätänsä käyttää :p ... ja eikös myös vaadi että on puhelinnumero tuonne rekisteröity?
Ja kuten kirjoitin, toki jaoin pakettiseurannan koodin ostajalle heti paketin lähetyksen ostettuani -- muistaakseni siitä kyllä näki että paketti olisi menossa hänen postinumeroon... (tai no oli pakettiautomaattiin menossa hänen lähellä)
En siis kommentoinut sinun kauppoja, vaan tuota aikaisempaa.

Jos torstaina on tehty kaupat ja perjantaina luvattu viedä postiin, niin tässä vaiheessa voi odottaa että tulee se seurantakoodi myyjältä, tai näkyy Onapostissa. Postiin vieminen voi aina myöhästyä syystä tai toisesta, mutta luulisi että sen lähetyksen saa ostettua. Totaalinen hiljaisuus myyjän osalta ei lisää luottamusta että pakettia olisi tulossa.
 
Toki voi olla ongelma, mutta....
UUsin myynti jonka tein. Kauppojen sopimisen jälkeen ja maksun saatuani, ostin ja maksoin paketin jonka olin lähettämässä ja vein paketin seuraavana päivänä paikalliseen postiin (Citymarket) - siellä on erillinen linja valmmiksi maksetuille paketeille jonne siis paketin vain jätin...
Siitä kun jätin paketin, kesti yli 36h ennenkuin ensimmäinen todellinen postin merkintä paketin seurantaan ilmestyi (Lajitteelukeskuksessa kun paketti oli mitattu ja punnittu)
Joten oli se minullekin aikamoinen :eek: - olin luvannut että hetkellä X vien paketin postiin ja niin tein.... mutta vasta 36h tämän jälkeen tuli eka merkintä, siis paktettiostoni lisäksi, että paketti on liikkeellä. Onneksi ostaja nyt luotti minuun (olin toki pakettiseurantakoodin heti jakanut ostettuani paketin lähetyksen)
Ja paketti saapui sitten ostajalle ja olemme molemmat lopputulokseen tyytyväisiä.
Kyl se yleensä minuuteissa rekisteröityy "lähetys rekisteröity", ku sen on postille tai automaattiin jättänyt. Poikkeuksia sattuu, mut 1,5vrk on jo erikoinen tapahtum, jos ei viikonloppuna ollut.
 
Kyl se yleensä minuuteissa rekisteröityy "lähetys rekisteröity", ku sen on postille tai automaattiin jättänyt. Poikkeuksia sattuu, mut 1,5vrk on jo erikoinen tapahtum, jos ei viikonloppuna ollut.
Ei todellakaan minuuteissa rekisteröidy kun tuohon pakettien jättöpisteelle jäättää -- johon siis ennakkoon maksetut paketit ainakin minun CM:ssä pitää jättää. Ei siinä ole mitään skanneria, vain "luukku" josta paketiti työnnetään sisälle. (Paikallisen CM palvelutiskille on aina sen verrran pitkä jono että hyvä vaan kun voi vaan jättää ennakkon maksetun paketin.)
Ja kyllä, oli viikonloppu kun tämä yli 36h viive tuli...
 
Ei todellakaan minuuteissa rekisteröidy kun tuohon pakettien jättöpisteelle jäättää -- johon siis ennakkoon maksetut paketit ainakin minun CM:ssä pitää jättää. Ei siinä ole mitään skanneria, vain "luukku" josta paketiti työnnetään sisälle. (Paikallisen CM palvelutiskille on aina sen verrran pitkä jono että hyvä vaan kun voi vaan jättää ennakkon maksetun paketin.)
Ja kyllä, oli viikonloppu kun tämä yli 36h viive tuli...
No jos automaatista kyse, nii sitä ennen tulee ilmoitus, että "odottaa lähetystä". Normaalisti kyl pitäis paketin jätön jälkeen tulla rekisteröinti melko pian. NORMAALISTI. Jos on jatkuvasti viivettä, nii ilmoittaisin asiasta. Vuorokausien viiveet ei ole normaalia, ku kyse on automatisoidusta systeemistä.
 
No jos automaatista kyse, nii sitä ennen tulee ilmoitus, että "odottaa lähetystä". Normaalisti kyl pitäis paketin jätön jälkeen tulla rekisteröinti melko pian. NORMAALISTI. Jos on jatkuvasti viivettä, nii ilmoittaisin asiasta. Vuorokausien viiveet ei ole normaalia, ku kyse on automatisoidusta systeemistä.
Paikallisessa CM:ssä (Kirkkonummi) on postin pelvelupiste, se ei ole automaatti (niitäkin löytyy) - Tuonne kun siis ennakkoon maksetun paketin vie, on siinä palvelupisteen vieressä "luukku" josta ennakkoon maksettu paketti vain työnnetään sisälle (Kuin postilaatikko kirjeille) ja sitten se jää henkilökunnan vastuulle. He sitten aikanaan sen siitä käsittelevät eteenpäin... Tämä on kätevää sillä jonot onlähes aina merkittävät CM:n palvelutiskille...

Kuuluuko paikallisen CM:n edes skannata tälläistä ennakkoon maksettua pakettia sitten? Olen nyt kahdesti tätä palvelua näin käyttänyt ja nyt kun mietin, niin molemmilla kerroilla eka merkintä paketin "matkasta" tuli kun se postin lajittelukeksuksessa on mitattu&punnittu. Tällä jälkimmäisellä kerralla se vaan sitten kesti yli 36h siitä kun jätin paketin...
 
Paikallisessa CM:ssä (Kirkkonummi) on postin pelvelupiste, se ei ole automaatti (niitäkin löytyy) - Tuonne kun siis ennakkoon maksetun paketin vie, on siinä palvelupisteen vieressä "luukku" josta ennakkoon maksettu paketti vain työnnetään sisälle (Kuin postilaatikko kirjeille) ja sitten se jää henkilökunnan vastuulle. He sitten aikanaan sen siitä käsittelevät eteenpäin... Tämä on kätevää sillä jonot onlähes aina merkittävät CM:n palvelutiskille...

Kuuluuko paikallisen CM:n edes skannata tälläistä ennakkoon maksettua pakettia sitten? Olen nyt kahdesti tätä palvelua näin käyttänyt ja nyt kun mietin, niin molemmilla kerroilla eka merkintä paketin "matkasta" tuli kun se postin lajittelukeksuksessa on mitattu&punnittu. Tällä jälkimmäisellä kerralla se vaan sitten kesti yli 36h siitä kun jätin paketin...
No toi on oma juttunsa. Siinä menee sit aikansa, ku käsittelevät. Täysin ymmärrettävää. Ei ne jokaista pakettia erikseen ehdi kirjaan, vaa kirjaavat könttänä, ku on aikaa.
 
Lähetys rekisteröityy siinä vaiheessa Postin järjestelmään kun se on luettu kapulalla ja jos on viikonloppu, henkilökunta saattaa käsitellä lähetykset köntässä vasta sitten kun niitä on enemmän, koska kuljetusta tuskin viikonloppusin tehdään ja lähetyksien seuraava nouto saattaa olla postitoimipaikasta vasta maanantaina samalla kun tuovat uusia lähetyksiä noudettavaksi.
 
Paikallisessa CM:ssä (Kirkkonummi) on postin pelvelupiste, se ei ole automaatti (niitäkin löytyy) - Tuonne kun siis ennakkoon maksetun paketin vie, on siinä palvelupisteen vieressä "luukku" josta ennakkoon maksettu paketti vain työnnetään sisälle (Kuin postilaatikko kirjeille) ja sitten se jää henkilökunnan vastuulle. He sitten aikanaan sen siitä käsittelevät eteenpäin... Tämä on kätevää sillä jonot onlähes aina merkittävät CM:n palvelutiskille...

Kuuluuko paikallisen CM:n edes skannata tälläistä ennakkoon maksettua pakettia sitten? Olen nyt kahdesti tätä palvelua näin käyttänyt ja nyt kun mietin, niin molemmilla kerroilla eka merkintä paketin "matkasta" tuli kun se postin lajittelukeksuksessa on mitattu&punnittu. Tällä jälkimmäisellä kerralla se vaan sitten kesti yli 36h siitä kun jätin paketin...
Ennakkoon maksettu lähetys näkyy välittömästi OmaPostissa.
Esim. "Helposti koodi on luotu, posti odottaa pakettia"
Sitten kun työntekijä sen skannaa niin se muuttuu tilaan "Lähetys on rekisteröity, lähetys on matkalla".
 
Viimeksi muokattu:
Juuri näin, kun on "tilannut" lähetyksen netistä tai kassalta ostanut niin tulee ainakin itselle tuo ilmoitus omapostiin että tulossa paketti "rekisteröity, odottaa pakettia" tilaan.
Ja yleisesti nyt vastaan samalla,
Kyllä ongelmia tulee matkan varrella lähettäjälläkin mutta tässä tapauksessa "nopean" reaktion aiheutti kolme "ongelma" kohtaa:
1. Lukee viestit foorumilla mutta ei vastaa
2. Lukee viestit whatsapissa mutta ei vastaa (vaihtoi myös oman pärstäkuvan sieltä pois)
3. Googlesta löytyikin puhelin numerolla vanhoja huijauksia.

Edit kyseessä vähintään M-Koko luokan paketti
 
Viimeksi muokattu:
Kaupan postin luukuista laitettuna saattaa paketti rekisteröityä vasta lajittelukeskuksessa, jos kaupan myyjällä sattuu olemaan vähän laiska päivä. Tällöin hommassa voi kestää x määrä aikaa, kun lajittelukeskuksessa joutuvat selvittelemään mitäs mitäs. Pyhien aikaan paketeilla saattaa myös olla aivan järjettömät käsittelyajat (kokemuksesta kerran kuukausi). Posti on aina posti, vaikka nykyaikana tottuu 1h wolt lähetykseen.

Tämä nyt näin yleisenä kommenttina. Ja lähettäkää hyvät ihmiset aina seurantakoodilla. Eihän kirjeissä säästä enää kuin joku kolme euroa, kun ikimerkitkin järkyttävän hintaisia.
 
Kaupan postin luukuista laitettuna saattaa paketti rekisteröityä vasta lajittelukeskuksessa, jos kaupan myyjällä sattuu olemaan vähän laiska päivä. Tällöin hommassa voi kestää x määrä aikaa, kun lajittelukeskuksessa joutuvat selvittelemään mitäs mitäs. Pyhien aikaan paketeilla saattaa myös olla aivan järjettömät käsittelyajat (kokemuksesta kerran kuukausi). Posti on aina posti, vaikka nykyaikana tottuu 1h wolt lähetykseen.

Tämä nyt näin yleisenä kommenttina. Ja lähettäkää hyvät ihmiset aina seurantakoodilla. Eihän kirjeissä säästä enää kuin joku kolme euroa, kun ikimerkitkin järkyttävän hintaisia.
Pitipä oikein tarkistaa tuo ikimerkki ja 2,50€ näyttää olevan halvimmillaan kappalehinta ja yhdellä merkillä menee 50g. Toinen merkki vaaditaan sen yli aina 250g asti, joten monestihan tuo sitten menee heti tuohon kahden merkin kategoriaan, jolloin tuo helposti kuori tulee jo halvemmaksi, kun sillä saa 500g lähettää.

Itse käytän leffakaupoissa juurikin helposti-kuoria, jotka on 3,708€/kpl kun ostaa 5kpl setin tai 3,4525€/kpl kun ostaa 20kpl setin. Eihän tuossa ole, kuin pari euroa eroa enää siihen 5,90 xxs-pakettiin, mutta lähes jokainen tuon kirjeen kuitenkin itse valitsee.
Videointi kuoren postiin tiputuksesta, niin on ainakin jotain kättä pidempää, mutta toistaiseksi kaikki ovat perille menneet.

Arvokkaammissa kohteissa kyllä itsekin ehdotan aina seurannallista pakettia, molempien mielenrauhan takia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 956
Viestejä
4 562 124
Jäsenet
75 066
Uusin jäsen
wilhelm-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom