Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Kaupan postin luukuista laitettuna saattaa paketti rekisteröityä vasta lajittelukeskuksessa, jos kaupan myyjällä sattuu olemaan vähän laiska päivä. Tällöin hommassa voi kestää x määrä aikaa, kun lajittelukeskuksessa joutuvat selvittelemään mitäs mitäs. Pyhien aikaan paketeilla saattaa myös olla aivan järjettömät käsittelyajat (kokemuksesta kerran kuukausi). Posti on aina posti, vaikka nykyaikana tottuu 1h wolt lähetykseen.

Tämä nyt näin yleisenä kommenttina. Ja lähettäkää hyvät ihmiset aina seurantakoodilla. Eihän kirjeissä säästä enää kuin joku kolme euroa, kun ikimerkitkin järkyttävän hintaisia.
Pitipä oikein tarkistaa tuo ikimerkki ja 2,50€ näyttää olevan halvimmillaan kappalehinta ja yhdellä merkillä menee 50g. Toinen merkki vaaditaan sen yli aina 250g asti, joten monestihan tuo sitten menee heti tuohon kahden merkin kategoriaan, jolloin tuo helposti kuori tulee jo halvemmaksi, kun sillä saa 500g lähettää.

Itse käytän leffakaupoissa juurikin helposti-kuoria, jotka on 3,708€/kpl kun ostaa 5kpl setin tai 3,4525€/kpl kun ostaa 20kpl setin. Eihän tuossa ole, kuin pari euroa eroa enää siihen 5,90 xxs-pakettiin, mutta lähes jokainen tuon kirjeen kuitenkin itse valitsee.
Videointi kuoren postiin tiputuksesta, niin on ainakin jotain kättä pidempää, mutta toistaiseksi kaikki ovat perille menneet.

Arvokkaammissa kohteissa kyllä itsekin ehdotan aina seurannallista pakettia, molempien mielenrauhan takia.
 
Selvitellään…
Mitenkäs tämä on nyt sitten selvitelty ja mikä oli ratkaisu? Sinulla alkaa olla historiassa nyt niin paljon näitä vastaavia toistuvia epäselvyyksiä, että kaupankäyntisi tällä foorumilla rupeaa tulemaan päätökseensä, jos sinulta ei löydy asiaan jotain todella selkeää ja fiksua ratkaisua.

@Paha. ja @Tombs88 näistä keisseistä mieluusti aina se kauppiapalaute myyjälle, muuten muille käyttäjille ja ylläpidolle ei välttämättä välity oikealla tavalla kokonaiskuva käyttäjän kaupanteosta.
 
Mitenkäs tämä on nyt sitten selvitelty ja mikä oli ratkaisu? Sinulla alkaa olla historiassa nyt niin paljon näitä vastaavia toistuvia epäselvyyksiä, että kaupankäyntisi tällä foorumilla rupeaa tulemaan päätökseensä, jos sinulta ei löydy asiaan jotain todella selkeää ja fiksua ratkaisua.

@Paha. ja @Tombs88 näistä keisseistä mieluusti aina se kauppiapalaute myyjälle, muuten muille käyttäjille ja ylläpidolle ei välttämättä välity oikealla tavalla kokonaiskuva käyttäjän kaupanteosta.
Selvittelyt ovat vielä kesken, kuulemma netin hitaudesta johtuu. Näiltä näkymin vaikuttaisi siltä, että on palauttamassa kauppasummaa tililleni, mutta päivitän vielä erikseen sitten kun niin oikeasti tapahtuu.
Omassa tapauksessani maksoin tuotteen Tori.fi palvelun kautta ja uskoin silloin että posti oli syynä siihen ettei prossu saapunut. En ollut tuolloin siis varma saanko tänne laittaa kauppiaspalautteita muilla alustoilla käytyjen kauppojen suhteen.
Mikä tuohon on yleinen linjaus täällä?
 
Selvittelyt ovat vielä kesken, kuulemma netin hitaudesta johtuu. Näiltä näkymin vaikuttaisi siltä, että on palauttamassa kauppasummaa tililleni, mutta päivitän vielä erikseen sitten kun niin oikeasti tapahtuu.
Omassa tapauksessani maksoin tuotteen Tori.fi palvelun kautta ja uskoin silloin että posti oli syynä siihen ettei prossu saapunut. En ollut tuolloin siis varma saanko tänne laittaa kauppiaspalautteita muilla alustoilla käytyjen kauppojen suhteen.
Mikä tuohon on yleinen linjaus täällä?
Update:
Tuli nyt paikalle ja maksoi kauppasumman posteineen tililleni, joten asia on minun osaltani käsitelty.
 
Selvittelyt ovat vielä kesken, kuulemma netin hitaudesta johtuu. Näiltä näkymin vaikuttaisi siltä, että on palauttamassa kauppasummaa tililleni, mutta päivitän vielä erikseen sitten kun niin oikeasti tapahtuu.
Omassa tapauksessani maksoin tuotteen Tori.fi palvelun kautta ja uskoin silloin että posti oli syynä siihen ettei prossu saapunut. En ollut tuolloin siis varma saanko tänne laittaa kauppiaspalautteita muilla alustoilla käytyjen kauppojen suhteen.
Mikä tuohon on yleinen linjaus täällä?
Netin hitaudesta 🤣 eli @Santtuw :llä on ongelmia saada kauppoja maaliin ainakin netin hitauden, huonon sään, auton rikkoontumisen ja sairaalareissujen vuoksi. Puolet kirjeistä jotka sitten hänen sanojen mukaansa on postiin päätyneet, sattuvat katoamaan. Selvä peli :thumbsup:
 
Omassa tapauksessani maksoin tuotteen Tori.fi palvelun kautta ja uskoin silloin että posti oli syynä siihen ettei prossu saapunut. En ollut tuolloin siis varma saanko tänne laittaa kauppiaspalautteita muilla alustoilla käytyjen kauppojen suhteen.
Mikä tuohon on yleinen linjaus täällä?
Jos on toisella alustalla tehty kauppa, niin siinä tapauksessa ei tietysti palautteita tänne foorumille. Jos kaupankäynti aloitettu/tehty ensisijaisesti täällä, niin sitten palaute tietysti tänne.
 
Jos on toisella alustalla tehty kauppa, niin siinä tapauksessa ei tietysti palautteita tänne foorumille. Jos kaupankäynti aloitettu/tehty ensisijaisesti täällä, niin sitten palaute tietysti tänne.
Eli jos tuote on myynnissä myös torissa ja kauppa viedään loppuun siellä esimerkiksi ToriDiilin halvempien postien takia, mutta kaupat on sovittu täällä niin palaute tänne? Vai puhtaasti täällä tehdyt kaupat vain?
 
Eli jos tuote on myynnissä myös torissa ja kauppa viedään loppuun siellä esimerkiksi ToriDiilin halvempien postien takia, mutta kaupat on sovittu täällä niin palaute tänne? Vai puhtaasti täällä tehdyt kaupat vain?
Se lienee kaupantekijöiden asia mitä maksutapaa kaupan viimeistelyssä käyttävät.
 
Pakko vähän kehua sitä kuinka hyvin olette päivitelleet noita kokemuksia tänne tuon käyttäjän kanssa, omassa tapauksessani ellen olisi ketjuun törmännyt niin olisi tapaus jäänyt itselleni oppirahoiksi.
Nämä "kaupat" olivat tapahtuneet siis 12.4 ja olin jo luovuttanut asian suhteen.
 
Jos on toisella alustalla tehty kauppa, niin siinä tapauksessa ei tietysti palautteita tänne foorumille. Jos kaupankäynti aloitettu/tehty ensisijaisesti täällä, niin sitten palaute tietysti tänne.
Mut, jos kaupassa on käytetty tän foorumin palautteita hyväksi, nii kai sen palautteen tänne(kkin) voi antaa. On siis tehty kaupat foorumin käyttäjän kanssa, vaikkakin toisaalla.
 
Mut, jos kaupassa on käytetty tän foorumin palautteita hyväksi, nii kai sen palautteen tänne(kkin) voi antaa. On siis tehty kaupat foorumin käyttäjän kanssa, vaikkakin toisaalla.
Ei kyllä palautteet on tarkoitettu ihan vaan tällä alustalla tehtyä kauppaa varten. Ei ylläpito pysty tarvittaessa tarkistamaan ja ottamaan kantaa palautteisiin liittyviin kauppoihin, jotka on tehty jossain toisaalla.
 
Ei kyllä palautteet on tarkoitettu ihan vaan tällä alustalla tehtyä kauppaa varten. Ei ylläpito pysty tarvittaessa tarkistamaan ja ottamaan kantaa palautteisiin liittyviin kauppoihin, jotka on tehty jossain toisaalla.
eli jos on vaikkapa täys huijaus ja rahat meni eikä mitää kuulu, nii ei saa antaa palautetta tänne, että varokaa? Näin niinku kärjistettynä esimerkkinä. Vain, koska kauppa ei ensisijaisesti täällä tapahtunut, mut käytettiin nimimerkin palautetta hyväksi. Päinvastaisessa tilanteessa antaisin myös palautteen, koska kyse on henkilöistä, ei hahmoista jotka olisi jotenki vain tän foorumin kuplassa. Jos myyjäkumppani mainitsee io-techin ja nimimerkin (todistettavasti hänen, vaikkapa lähettämällä yv:n kauppoihin liittyen), niin tulen antamaan tänne palautteen.
 
Viimeksi muokattu:
eli jos on vaikkapa täys huijaus ja rahat meni eikä mitää kuulu, nii ei saa antaa palautetta tänne, että varokaa? Näin niinku kärjistettynä esimerkkinä. Vain, koska kauppa ei ensisijaisesti täällä tapahtunut, mut käytettiin nimimerkin palautetta hyväksi. Päinvastaisessa tilanteessa antaisin myös palautteen, koska kyse on henkilöistä, ei hahmoista jotka olisi jotenki vain tän foorumin kuplassa.

Ongelma on vain siinä että miten sen voi todistaa? Eli jos joku tekee nimimerkin Sampsa Kurri tai Juha Kokkonen ja myy esim. FB:n, Torin tai Huutonetin kautta jotain mutta viekin rahat eikä toimita tuotetta ja on käyttänyt jompaa kumpaa nimimerkkiä (näin esimerkin vuoksi) niin paljonko se sitten oikeasti auttaa ja miten paljon haittaa se taas tuokaan foorumille sekä käyttäjälle? Kuka tahansa voisi ottaa täältä jonkun nimimerkin ja kertoa miten on rekisteröitynyt jo 2016 ja siten on tosi luotettava kauppakumppani mutta vasta nyt tehnyt esim. FB:hen tunnukset ja tullut jonnekin tietoneen myynti tms. ryhmään.

Monihan voi myös olla (esim. itse) täysin eri nimellä monissa muissa paikoissa, otaksun että esim. itsekään et ole Herra emagdnim facebookin mahdollisilla kauppapaikoilla vaan ehkä vain linkkaat / vinkkaat että olet tämä henkilö IO-Techissä ja siten pyrit todistamaan uskottavuutesi?
 
Ongelma on vain siinä että miten sen voi todistaa? Eli jos joku tekee nimimerkin Sampsa Kurri tai Juha Kokkonen ja myy esim. FB:n, Torin tai Huutonetin kautta jotain mutta viekin rahat eikä toimita tuotetta ja on käyttänyt jompaa kumpaa nimimerkkiä (näin esimerkin vuoksi) niin paljonko se sitten oikeasti auttaa ja miten paljon haittaa se taas tuokaan foorumille sekä käyttäjälle? Kuka tahansa voisi ottaa täältä jonkun nimimerkin ja kertoa miten on rekisteröitynyt jo 2016 ja siten on tosi luotettava kauppakumppani mutta vasta nyt tehnyt esim. FB:hen tunnukset ja tullut jonnekin tietoneen myynti tms. ryhmään.

Monihan voi myös olla (esim. itse) täysin eri nimellä monissa muissa paikoissa, otaksun että esim. itsekään et ole Herra emagdnim facebookin mahdollisilla kauppapaikoilla vaan ehkä vain linkkaat / vinkkaat että olet tämä henkilö IO-Techissä ja siten pyrit todistamaan uskottavuutesi?
Täh? Kerroin esimerkissä, että ko. tyyppi tietenki laittaa yv:n täällä mulle liittyen kauppaan. Ei siinä sampsana tai kokkosena voi esiintyä. Jos käyttää tämän mestan kauppiaspalautetta kaupoissa, nii tottakai myös annan palautetta tänne. Se on sama ihminen, vaikka eri hahmo. Kyl se on foorumin kaupankävijöille ihan yhtä arvokas palaute.

e: Mut ei tietenkää mitää "tarjosin hp:n, mut möiki ohi" -palautteita toisilta kauppapaikoilta tänne, koska tommoset on io-techin omia sääntöjä. Tarkoitin lähinnä palautteita liittyen luotettava/ei-luotettava.
 
Viimeksi muokattu:
eli jos on vaikkapa täys huijaus ja rahat meni eikä mitää kuulu, nii ei saa antaa palautetta tänne, että varokaa? Näin niinku kärjistettynä esimerkkinä. Vain, koska kauppa ei ensisijaisesti täällä tapahtunut, mut käytettiin nimimerkin palautetta hyväksi. Päinvastaisessa tilanteessa antaisin myös palautteen, koska kyse on henkilöistä, ei hahmoista jotka olisi jotenki vain tän foorumin kuplassa. Jos myyjäkumppani mainitsee io-techin ja nimimerkin (todistettavasti hänen, vaikkapa lähettämällä yv:n kauppoihin liittyen), niin tulen antamaan tänne palautteen.
Tässä tapauksessa, kun on varmaan harvemmin eteen tuleva, voinee olla yhteydessä ylläpitoon ja kysyä onko palautteen antamiselle tai muille toimenpiteille hyväksyntää/tarvetta?
 
Kauppiaspalautteista keskustelemiseen on oma ketjunsa: Tärkeä - Kauppiaspalaute: ohjeet ja käytäntö

Sieltä löytyy myös kauppiaspalautteen ohjeistus.

eli jos on vaikkapa täys huijaus ja rahat meni eikä mitää kuulu, nii ei saa antaa palautetta tänne, että varokaa? Näin niinku kärjistettynä esimerkkinä. Vain, koska kauppa ei ensisijaisesti täällä tapahtunut, mut käytettiin nimimerkin palautetta hyväksi. Päinvastaisessa tilanteessa antaisin myös palautteen, koska kyse on henkilöistä, ei hahmoista jotka olisi jotenki vain tän foorumin kuplassa. Jos myyjäkumppani mainitsee io-techin ja nimimerkin (todistettavasti hänen, vaikkapa lähettämällä yv:n kauppoihin liittyen), niin tulen antamaan tänne palautteen.
Tällaisessa harvinaisessa tapauksessa kannattanee sitten ennemmin olla ylläpitoon yhteydessä, kuin lähteä antamaan omin päin palautteita kaupasta, jota ei foorumilla ole tehty.
 
Onko lahjakorttien myyminen kokonaan kielletty? Saanko ottaa yksityisviestillä yhteyttä aiempaan ostajaan, jolle olen jo myynyt lahjakortin?
 
Onko lahjakorttien myyminen kokonaan kielletty? Saanko ottaa yksityisviestillä yhteyttä aiempaan ostajaan, jolle olen jo myynyt lahjakortin?
Lahjakorttien myynti on kiellettyä. Mutta pystyt edelleen jatkaa vapaasti myyntiä yksityisviestein, kunnes vastaanottaja raportoi sen ja siitä sitten seuraa helposti varoitusta tai banneja.

Joten kannattaa myydä muita kanavia pitkin.
 
Mikä on sun pointti? Joo huumet oli varsin kärjistetty esimerkki, mutta pointti silti pätee.

Ylläpito on mennyt niin pitkälle että kun kieltävät halpojen windows lisenssien myynnin (joka on laillista), niin niitä ei saa edes linkata huuto.netistä, niin tämän valossa miten kuvittelet, että ylläpito sallisi lahjakorttien myynnin yksityisviestein?

Toki täällä ei ole ennakkomoderointia, ja joku voi sen sitten tukita että kaikki on sallittua, kunnes ylläpito huomaa, mutta se on aikasta riskialtis lähestymistapa.
 
Mikä on sun pointti? Joo huumet oli varsin kärjistetty esimerkki, mutta pointti silti pätee.

Ylläpito on mennyt niin pitkälle että kun kieltävät halpojen windows lisenssien myynnin, niin niitä ei saa edes linkata huuto.netistä, niin tämän valossa miten kuvittelet, että ylläpito sallisi lahjakorttien myynnin yksityisviestein?

Toki täällä ei ole ennakkomoderointia, ja joku voi sen sitten tukita että kaikki on sallittua, kunnes ylläpito huomaa, mutta se on aikasta riskialtis lähestymistapa.
Hyvä, että lahjakortteihin liittyvät huijaukset saadaan estettyä jatkossa. Harmi vain, että tällaiset teot pilaavat muuten hienon foorumin ilmapiiriä.
 
Kyllä sitä ilmapiiriä enemmän pilaa se jos joku vanha kauppakumppani alkaa spämmiä että nyt ois saatavilla tavaraa mitä foorumilla ei enää saa myydä.
Väitätkö, että haluat mieluummin tulla huijatuksi kuin saada mahdollisuuden ostaa lahjakortin? Tämä keskustelu taitaa olla jo mennyt aiheen ulkopuolelle, joten jätetään se tähän.
 
Väitätkö, että haluat mieluummin tulla huijatuksi kuin saada mahdollisuuden ostaa lahjakortin? Tämä keskustelu taitaa olla jo mennyt aiheen ulkopuolelle, joten jätetään se tähän.
Itseasiassa täällä oli 100 % varmuudella ainakin yksi tapaus, muistaakseni useampi tapaus, jossa palautteet oli kunnossa ja niitä oli ainakin kymmeniä kunnes myyjän korttitalo romahti. Siksi se lahjakorttien myynti kiellettiin.
 
Tämä on huono kauppakokemus, eli kukaan ei ole menettänyt mitään, mutta sovittu kauppa ei vaan millään onnistu ostajan kanssa. Juttu lyhykäisyydessään:

13.01.2025 klo 01:18
@Reppis tekee privaviestillä ostotarjouksen läppäristäni 40 eurolla sisältäen postit

13.01.2025 klo 06:24
Hyväksyn tarjouksen ja annan maksutiedot.

17.01.2025 klo 07:54
Kyselen @Reppis perään, kun edelleenkään ei ole maksua kuulunut tai mitään muutakaan

18.01.2025 klo 04:00
@Reppis ilmoittaa unohtaneensa koko koneen ja ilmoittaa maksavansa sen jos kone vielä löytyy

18.01.2025 klo 07:06
Vastaan, että kone löytyy edelleen.


Tänään 20.01.2025 on kulunut tasan viikko, eikä maksua ole muistuttelusta huolimatta tullut vaikka on luvattu maksaa ja hän on asioinut foorumilla jo useita kertoja. En suosittele kaupankäyntiä kyseisen henkilön kanssa.
 
Jos nyt ootte @aarrel kanssa tekemisessä en suosittele kauppoja hänen kanssaan. Ilmeisesti poisti myös profiilinsa täältä mutta oli myymässä näytönohjainta, sitoutu kauppoihin mutta peruikin ilman kunnon syytä. Oikea nimi tiedossa myös. Ei tiedossa kuitenkaan oliko kyseinen näytönohjain todellisuudessa hänellä vai ei.
 
@Vikke lä
Piti viiä torstai aamusta näyttis postiin, ei oo vastaillu viesteihi vaik on ollu paikalla. Luin facebookista että ollu vähän ongelmia kaupankäynnissä
 
Viimeksi muokattu:
@Vikke lä
Piti viiä torstai aamusta näyttis postiin, ei oo vastaillu viesteihi vaik on ollu paikalla. Luin facebookista että ollu vähän ongelmia kaupankäynnissä
Tuplanegatiivinen löytyy profiilista neljän kaupan jäljiltä ja silti teit kaupat? :lonely:

En tiedä tarvitseeko ylläpitoa tägätä jos on sellainen tapaus. Toivottavasti saat tavaran tai rahat takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
muistutus

1737785966730.png
 
Vähän ehkä kärjistetty, mutta "kirjaimellisesti huoran perseeseen" naurattaa joka kerta. :D:x3:
 
Ostin viime viikon perjantaina käyttäjältä nafo, arc a750 näytönohjaimen ja maksoin mobilepayllä, aikoi viedä heti sauraavana päivänä matkahuoltoon ja laittoi seuranta tunnuksenkin.

Nyt mennyt 8pv, ei ole vienyt tuotetta mhlle, ei ole käynyt täällä kaupan teon jälkeen, ei vastaa SMS, puhelu eikä watsapp viesteihin. Taisi olla kusettaja kyseessä.

Arc a750 on kuitenkin olemassa, ja täältä ostettu joulukuussa ja positiiviset postikauppa palautteet vaihdettu puolin ja toisin käyttäjän saeeeq kanssa ja hän varmisti kaupan tapahtuneen kun kysyin.

Nyt en enää jaksa uskoa selitykseen että jotain olisi sattunut niinkun jollain täällä oli että siksi ei ollut hoitanut asioita. Pitää olla paha onnettomuus ettei jaksa 8pv aikana laittaa yhtä tekstiviestiä edes..

Eipä uskalla täältäkään enää ostaa yhtään mitään, jos nimerkki ei useita vuosia vanha, aktiivinen viesti historia ja muitakin kun se yksi naapurin penan laittama positiivinen palaute.
 
Viimeksi muokattu:
Nafon profiilia kun katsoo niin en todellakaan olisi uskaltanut tyrkätä etupeltoon rahoja. Kaksi palautetta, muutama hassu viesti foorumilla ja melko tuore käyttäjä.
 
Nafon profiilia kun katsoo niin en todellakaan olisi uskaltanut tyrkätä etupeltoon rahoja. Kaksi palautetta, muutama hassu viesti foorumilla ja melko tuore käyttäjä.
Ihmettelin kieltämättä jälkeenpäin itsekin, miten nuin huolimattomasti katsoin profiilin ja historian

On vaan niin Vitun rottamaista tämä käyttäytyminen nykyään, ku ei oikeisiin töihin ihmiset pysty.
Olen tehnyt kauppaa eri palstoilla yli 15v ajan etukäteis maksulla ja ikinä ennen ei ole näin käynyt, nykyään tosin pitää olla just vitusti tarkempi keltä uskalaa ostaa. Eipä ollut ennen mitään palautteitakaan muuta ku huuto netissä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 093
Viestejä
4 894 209
Jäsenet
78 932
Uusin jäsen
Zudoh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom