Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Ei, jos koko summan maksaa takaisin. Ilmoituksen käsittely voi viedä jonkin tärkeämmän asian mappi ööhän ja sinne tämäkin ilmo menisi muutenkin, kun rahat palautettu.
Tällä periaatteellahan tuo pikavippailu on OK. Kyllä petoksen yrityksestä on ihan hyvä joku jälki jäädä ja joku vasta-alkaja siitä saattaa säikähtää takaisin kaidalle tielle.
 
Ei, jos koko summan maksaa takaisin. Ilmoituksen käsittely voi viedä jonkin tärkeämmän asian mappi ööhän ja sinne tämäkin ilmo menisi muutenkin, kun rahat palautettu.
Hmm.. Uusi käyttäjä tulee perustelemaan ettei kannata tehdä rikosilmoitusta. Vähän haisee...
 
Onko rikosilmoituksesta mitään hyötyä jos ei ole rangaistus- tai muita vaatimuksia? Kai se johonkin talteen jää kuitenkin jos poliisi vaikka isompaa vyyhtiä tutkii?
 
Onko rikosilmoituksesta mitään hyötyä jos ei ole rangaistus- tai muita vaatimuksia? Kai se johonkin talteen jää kuitenkin jos poliisi vaikka isompaa vyyhtiä tutkii?
Tolla lie merkitystä vain, jos tulee syyttämättäjättämispäätös. Joka sinänsä on mahdollista joissain tosi lievissä ja yksittäisissä tapauksissa. Ei maksa kuite mitään, nii en tiedä miksi ei vaatisi. Et ole vaatinut rangaistusta, nii sit myöhemmin vaikeampi ruveta vaatiin sitä? En kyl tiiä, omaa mutua.
 
Mitäs mieltä olette tämmöisestä tapauksesta.

Myin kesäkuussa 27" näytön. Noin kaksi kuukautta sen jälkeen ostaja otti yhteyttä että "Tää taitaa olla paskana, sen takia varmaan myitkin. Haluan purkaa kaupan, hoida sä takuu Telian kanssa".

Vuodesta 1997 atk:ta harrastuksena kaupanneena, toki otin asian vakavasti. Pyysin kuvia ongelmista ja muutaman epämääräisen sainkin. Tarjosin sitten vaihtoehtoa että haluaako hän uuden samanlaisen takuusta, voisin hyvittää mielipahasta 50e. Halusi eroon näytöstä kuitenkin, ja maksoin 20e ekstraa vaivannöstä kun palautti näytön.

Näyttö on ollut nyt tuossa 4vrk päällä ja kaikenlaisia monitoritestejä yrittänyt ajaa että saisin kiinni sen virheen takuita varten, mutta ei mitään.. Varmaan turha
lähettää takuuseen kun ei ole näyttöä näytöstä, ja toisaalta eipä tuota voi enää kellekään myydäkään.

Vittujen vittu.
 
Kysyitkö mikä oli vikana? Mikään pakkohan ei sinun olisi tuota ollut ottaa takaisin koska ei yksityisten kanssa mitään palautusoikeutta ole.
 
Mitäs mieltä olette tämmöisestä tapauksesta.

Myin kesäkuussa 27" näytön. Noin kaksi kuukautta sen jälkeen ostaja otti yhteyttä että "Tää taitaa olla paskana, sen takia varmaan myitkin. Haluan purkaa kaupan, hoida sä takuu Telian kanssa".

Vuodesta 1997 atk:ta harrastuksena kaupanneena, toki otin asian vakavasti. Pyysin kuvia ongelmista ja muutaman epämääräisen sainkin. Tarjosin sitten vaihtoehtoa että haluaako hän uuden samanlaisen takuusta, voisin hyvittää mielipahasta 50e. Halusi eroon näytöstä kuitenkin, ja maksoin 20e ekstraa vaivannöstä kun palautti näytön.

Näyttö on ollut nyt tuossa 4vrk päällä ja kaikenlaisia monitoritestejä yrittänyt ajaa että saisin kiinni sen virheen takuita varten, mutta ei mitään.. Varmaan turha
lähettää takuuseen kun ei ole näyttöä näytöstä, ja toisaalta eipä tuota voi enää kellekään myydäkään.

Vittujen vittu.

Nyt on kyllä pakko kysyä, että miksi otit kahden kuukauden käytön jälkeen tuotteen vielä takaisin? Mielestäni sinulla ei olisi ollut mitään velvoitetta tähän. Ei edes moraalista. Toki kaunis ele sinänsä.
 
Kysyitkö mikä oli vikana? Mikään pakkohan ei sinun olisi tuota ollut ottaa takaisin koska ei yksityisten kanssa mitään palautusoikeutta ole.
Kaupan purkaminen yksityisten välillä:
" Ostaja saa vaatia kaupan purkamista, kun tavarassa on olennainen virhe, joka ei ole ostajan aiheuttama. Ostajan täytyy reklamoida, eli ilmoittaa virheestä myyjälle kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta. Virheen olennaisuuteen vaikuttaa muun muassa sen merkitys ostajalle ja virheen korjaamismahdollisuus. Jos virhe on sellainen, ettei tavaraa voi käyttää ja virheen korjaaminen olisi suhteettoman kallista, voi kaupan purku tulla kyseeseen. Ostajan tulee ilmoittaa myyjälle aikeistaan purkaa kauppa. Ilmoitus tulee tehdä kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta."

Palautusoikeus siis on, kaupan purun muodossa, mutta vain jos virhe on sellainen, ettei tavaraa voi käyttää.

Jos sillä ostajalla on hyvät puhelahjat, kyllä sen äkkiä puhuu niin että alkaa tulemaan fiilis josko kuitenkin myin viallisen tms. Toki se pitäis päästä testaamaan ennen purkua, vittumaista postikaupoissa.
Kaksi kuukautta ei tosin ole kohtuullinen aika millään tavalla.
 
Nyt on kyllä pakko kysyä, että miksi otit kahden kuukauden käytön jälkeen tuotteen vielä takaisin? Mielestäni sinulla ei olisi ollut mitään velvoitetta tähän. Ei edes moraalista. Toki kaunis ele sinänsä.

Juurikin näin. Harvoin voi olla kenenkään kanssa yhtä paljon samaa mieltä.
 
Mitäs mieltä olette tämmöisestä tapauksesta.

Myin kesäkuussa 27" näytön. Noin kaksi kuukautta sen jälkeen…

Eikös se vika pidä todeta itse ennen, kuin rahoja lähdetään palauttamaan ja vielä korkojen kera? Ei kyllä käy järkeen myöskään lähteä purkamaan 2kk vanhoja kauppoja.
 
Mitäs mieltä olette tämmöisestä tapauksesta.

Myin kesäkuussa 27" näytön. Noin kaksi kuukautta sen jälkeen ostaja otti yhteyttä että "Tää taitaa olla paskana, sen takia varmaan myitkin. Haluan purkaa kaupan, hoida sä takuu Telian kanssa".

Vuodesta 1997 atk:ta harrastuksena kaupanneena, toki otin asian vakavasti. Pyysin kuvia ongelmista ja muutaman epämääräisen sainkin. Tarjosin sitten vaihtoehtoa että haluaako hän uuden samanlaisen takuusta, voisin hyvittää mielipahasta 50e. Halusi eroon näytöstä kuitenkin, ja maksoin 20e ekstraa vaivannöstä kun palautti näytön.

Näyttö on ollut nyt tuossa 4vrk päällä ja kaikenlaisia monitoritestejä yrittänyt ajaa että saisin kiinni sen virheen takuita varten, mutta ei mitään.. Varmaan turha
lähettää takuuseen kun ei ole näyttöä näytöstä, ja toisaalta eipä tuota voi enää kellekään myydäkään.

Vittujen vittu.
Ostajalla tullut ostokrapula. Laita negatiivinen palaute turhasta kauppojen purusta.
 
Mitäs mieltä olette tämmöisestä tapauksesta.

Myin kesäkuussa 27" näytön. Noin kaksi kuukautta sen jälkeen ostaja otti yhteyttä että "Tää taitaa olla paskana, sen takia varmaan myitkin. Haluan purkaa kaupan, hoida sä takuu Telian kanssa".

Vuodesta 1997 atk:ta harrastuksena kaupanneena, toki otin asian vakavasti. Pyysin kuvia ongelmista ja muutaman epämääräisen sainkin. Tarjosin sitten vaihtoehtoa että haluaako hän uuden samanlaisen takuusta, voisin hyvittää mielipahasta 50e. Halusi eroon näytöstä kuitenkin, ja maksoin 20e ekstraa vaivannöstä kun palautti näytön.

Näyttö on ollut nyt tuossa 4vrk päällä ja kaikenlaisia monitoritestejä yrittänyt ajaa että saisin kiinni sen virheen takuita varten, mutta ei mitään.. Varmaan turha
lähettää takuuseen kun ei ole näyttöä näytöstä, ja toisaalta eipä tuota voi enää kellekään myydäkään.

Vittujen vittu.

Mitäs nyt sanoisi.
Eli, olet toiminut tosi hyvin ja ymmärrän myös miksi toimit kuten toimit. Eihän se olisi kiva jos tässä ketjussa esim. puitaisiin sitä miten myit "rikkinäisen näytön, mitä ostaja ehti testata vasta muutaman kuukauden päästä" tjsp. Eli tietysti uskoit ostajaa. Tosin ilmeisesti hän kuitenkin käytti sitä näyttöä jo muutaman kuukauden joten sen takia en olisi purkanut kauppaa, se mitä tarjosit oli jo enemmän kuin tarpeeksi (maksanut 50€ JA huolehtinut hänelle uuden näytön takuusta)

Ongelma voi kuitenkin olla myös siinä että ostaja tuli myöhemmin katumapäälle ja ehkä jopa hankki (tai sai lupauksen) toisesta näytöstä ja siksi tahtoi palauttaa tämän näytön tekaisten vian että saisi rahat takaisin ja kaupat purettua.

Nyt jos et saa vikaa toistettua sinulla on kuten totesitkin näyttö mitä et uskalla myydä, koska nyt myisit "tietäen" näyttöä missä on vikaa. Mutta toisaalta et pysty saamaan samaa vikaa esille että voisit lähettää sen huoltoon, mistä pahimmillaan näyttö tulee takaisin laskun kanssa koska "ei tässä ole mitään vikaa".

Tässä on siis sana sanaa vastaan eikä voi varmaksi sanoa onko näytössä nyt jotain vikaa vai eikö ole.

Itseäni lähinnä tuo hälyttää eniten että ostaja ei halunnut uutta näyttöä takuusta JA 50€ bonusta "kaikesta vaivasta". Mikä minusta olisi enempi kuin hyvä diili. saisi siis paitsi uuden näytön käytetyn hinnalla myös alennusta aiemmasta hinnasta. Se laittaa eniten mietityttämään tässä asiassa. Lisäksi sinulle tästä on tullut enemmän kuluja käsittääkseni koska olet maksanut ilmeisesti kaiken mitä toinen alunperin maksoi JA 20€ vielä postikulujakin että sait näytön takaisin itsellesi (muuten hän varmaan käyttelisi edelleen näyttöäsi tyytyväisenä rahojen kanssa).

Ilmeisesti tämä näyttö kyseessä:
Oikein hyvä näyttö kyseessä, itsellä käytössä hieman vanhempi Acer XF270HUA mikä oli ainakin 2018 "paras pelinäyttö" jne. Tuossa sinun näytössäsi tosin hieman huonompi jalusta (mistä tainnut saada risuja) mutta muuten hyvällä paneelilla jne. oleva yksilö.
 
Viimeksi muokattu:
@tjkoo , olet niin hyväntahtoinen myyjä, että ihmiset käyttää sinua hyväksi.. Ei mitään lisärahoja, ihan kodinkoneliikkeilläkin palautus ei tarvitse olla maksuton, jos on kulunut yli 14 päivää - ja he vähentävät ns. käyttöhyödyn, jonka kuluttaja sai, kun käytti laitetta 2kk.

Ensi kerralla sanot vaan jämäkästi: "Siinä on takuu Telialle, tässä on tietoja, jotka auttaa. Lähetä sinne." Sitten jätät tämän toiminnan 100% ostajan vastuulle. Kukaan ei sinua tästä tuomitse ja syyttele. Tai no, se yksi vänkääjä löytyy aina, mutta hänet voi laittaa ignoreen.

--

..ja pistä vaan linkki tänne/lainaus keskustelusta ja myyntiin täyteen hintaan. Ei siinä kuitenkaan mitään vikaa ole. Ja jos on, tuotteessa on takuu.
 
@tjkoo , olet niin hyväntahtoinen myyjä, että ihmiset käyttää sinua hyväksi.. Ei mitään lisärahoja, ihan kodinkoneliikkeilläkin palautus ei tarvitse olla maksuton, jos on kulunut yli 14 päivää - ja he vähentävät ns. käyttöhyödyn, jonka kuluttaja sai, kun käytti laitetta 2kk.

Ensi kerralla sanot vaan jämäkästi: "Siinä on takuu Telialle, tässä on tietoja, jotka auttaa. Lähetä sinne." Sitten jätät tämän toiminnan 100% ostajan vastuulle. Kukaan ei sinua tästä tuomitse ja syyttele. Tai no, se yksi vänkääjä löytyy aina, mutta hänet voi laittaa ignoreen.
Tällaisissa asioissa voi olla myös mahdollinen ulkoinen tekijä vian aiheuttajana. Esim. ukkonen vioittanut näyttöä, joten ei missään tapauksessa tarvitse ottaa takaisin näin pitkän ajan jälkeen.
 
ja myyntiin täyteen hintaan. Ei siinä kuitenkaan mitään vikaa ole. Ja jos on, tuotteessa on takuu.

Itsekin vähän liian kilttinä myyjänä tunnistan huolen siitä, että tuleva ostaja nro 2. ei kokisi tuleensa huijatuksi. Kun näytöllä on takuu voimassa, on ostajan tilanne hyvä, vaikka sieltä joku ongelma löytyisi (en usko, että löytyy).

Olet sen ehjänä myynyt alunperin ja nyt taas testannut kaiken mahdollisen, ja sen voi hyvin myydä täydellä hinnalla uudestaan.
 
Pelaaja90s palautti rahat, toivottavasti muutkin sai omansa.
Justiinsa. Mulle tuli tällanen viesti:

Sinä kusettajat saat ehkä kuukauden päästä rahat takaisin, jos käyttäydyt. En kusettanut sinua vaan kerroin mitä prosessorille kävi ja laitoit feikki palauteen sen perusteella väittäneesi minua huijariki. Olin palauttamassa rahoja mutta päätitkin heti alkaa haukkua huijaamalla huijariksi. Johti banniin Io techillä, joka muutenkin bannii ja uskoo sinisilmäisesti kaikkien palautteita.. Turha uhkailla rikosilmoituksilla, se olisi aiheeton. - Sampo



Jumalauta, minäkö tässä se syyllinen olen:mad:
 
  • Tykkää
Reactions: Nom
Justiinsa. Mulle tuli tällanen viesti:

Sinä kusettajat saat ehkä kuukauden päästä rahat takaisin, jos käyttäydyt. En kusettanut sinua vaan kerroin mitä prosessorille kävi ja laitoit feikki palauteen sen perusteella väittäneesi minua huijariki. Olin palauttamassa rahoja mutta päätitkin heti alkaa haukkua huijaamalla huijariksi. Johti banniin Io techillä, joka muutenkin bannii ja uskoo sinisilmäisesti kaikkien palautteita.. Turha uhkailla rikosilmoituksilla, se olisi aiheeton. - Sampo



Jumalauta, minäkö tässä se syyllinen olen:mad:
Joo turha tosiaan enää uhkailla rikosilmoituksella, aika laittaa tulille.
 
Justiinsa. Mulle tuli tällanen viesti:

Sinä kusettajat saat ehkä kuukauden päästä rahat takaisin, jos käyttäydyt. En kusettanut sinua vaan kerroin mitä prosessorille kävi ja laitoit feikki palauteen sen perusteella väittäneesi minua huijariki. Olin palauttamassa rahoja mutta päätitkin heti alkaa haukkua huijaamalla huijariksi. Johti banniin Io techillä, joka muutenkin bannii ja uskoo sinisilmäisesti kaikkien palautteita.. Turha uhkailla rikosilmoituksilla, se olisi aiheeton. - Sampo



Jumalauta, minäkö tässä se syyllinen olen:mad:
Rotta = rotta. Paska juttu.
 
Tulipas tultua ensimmäisen kerran ikinä huijatuksi. Kaupat tapahtui Tori.fi mutta ajattelin ilmoittaa tännekkin, koska myyjä operoi myös täällä.

Ostin 1.8. torista Apple Airpods Max kuulokkeet myyjältä joka oli vahvasti tunnistaunut ja operoi omalla koko nimellään. Kaupanteko sujui nätisti ja sain puhelinnumeron mobilepayta varten, jonka aina tietysti googlasen varmuudeksi ennen maksua.

Tällä puhelinnumerolla löytyi @hudehki jolla on ainakin näennäisesti onnistunutta kauppaa täällä, sekä toisella nimimerkillä hopeinenomena.fi foorumilla. Hänen nimeään ja puhelinnumeroaan googlaamalla löytää myös että hän on todella avoimilla profiileilla kaikissa someissa ja foorumeilla. Oletin asian olevan vilpitön, maksoin tuotteet ja sain kuitin hänen omalla nimellään ja tiedon että saan seuraavana päivänä seurantakoodin.

Tämän jälkeen alkoikin täydellinen hiljaiselo, en ole saanut häntä mistään kiinni, en puheluilla enkä viesteillä. Olin yhteydessä myös viimeisenä oljenkortena yhteen hänen lähipiiristään, joka vahvisti että puhelinnumero kuuluu kyseiselle henkilölle, ja että hän itse sai myyjän soittamalla kiinni, mutta myyjä kiisti tehneensä kauppaa kanssani ja on minuun yhteydessä selvittääkseen asiaa. Eipä ole kuulunut..

Löysin myös samat kuulokkeet "MYYTY" tagilla tältä foorumilta viime vuodelta. Tori.fi ilmoituksessa hänellä oli samat kuvat. Harmi etten ennen maksua käynyt kaikkia hänen ilmoituksiaan läpi sen tarkemmin vaan katselin päällisin puolin että positiivista palautetta löytyy.


Ilmoitin myyjälle löytäneeni samat kuulokkeet täältä. Hän kirjautui heti sisään tarkistamaan asian, joka todisti että viestini ainakin menevät perille..

Asiasta on tehty rikosilmoitus ja omaan todella paljon screenshotteja todisteina hänestä erinäisistä someista ja foorumeilta. Jos jollain muulla on nyt vastaava tilanne pystyn ehkä auttamaan.

Moikka!

Ja varoitus muille.. Varokaa huijaria @hudehki

Itsekin kyseisen huijarin uhri. Tehtiin kaupat 6900XT-kortista eilen ja lupasi käydä postittamassa iltaan mennessä. Maksoin kortin heti aamusta ja iltapäivällä sain varmistuksen siitä, että suoritus näkyy tilillä. No eipä koskaan laittanut korttia postiin, mutta rahat kyllä kelpasi. Lukee vain viestit, eikä reagoi niihin lainkaan.

Kyseessä tämä kortti:


Minäkin sinisilmäisenä vain katsoin hänen aikaisempia kauppiaspalautteita täällä ja muutamaa vanhempaa postausta. Hänen postauksistaan löytyi mm. omat kotisivut + hyvä/luotettavan oloinen Linkedin profiili. Linkedin:n mukaan hän on kuitenkin ollut töissä vielä kesäkuuhun asti ja muutenkin asiallisen oloinen kaveri, joten en ymmärrä miksi nyt yhtäkkiä kusettaa. Harmi kun en hakenut nimimerkillä, nimellä taikka puhelinnumerolla netistä.. olisi jäänyt kaupat tekemättä. Kukasoitti.fi:n kun tsekkaa niin sielläkin käy ilmi että on huijannut muita. Alle viikossa sinne on jätetty 3 kommenttia liittyen hänen huijaustoimintaansa.

Sama kaveri esiintyy huuto.netissä nimimerkillä "cyanid". Sijainti vain muuttunut Helsingistä > Mikkeliin. Yritti siellä kaupata samaa korttia vielä sen jälkeen kun olin sen täällä maksanut.. Kävin sen huutamassa sielläkin. Yhteystiedot täsmäävät.

Yleensä en epäilisi myyjän luotettavuutta näin nopeasti, mutta tässä tilanteessa vaikuttaa olevan niin selvä tapaus, että aion välittömästi aloittaa selvitystyön. Noh, alan nyt seuraavaksi tekemään rikosilmoitusta. RIP 500e
 
Moikka!

Ja varoitus muille.. Varokaa huijaria @hudehki

Itsekin kyseisen huijarin uhri. Tehtiin kaupat 6900XT-kortista eilen ja lupasi käydä postittamassa iltaan mennessä. Maksoin kortin heti aamusta ja iltapäivällä sain varmistuksen siitä, että suoritus näkyy tilillä. No eipä koskaan laittanut korttia postiin, mutta rahat kyllä kelpasi. Lukee vain viestit, eikä reagoi niihin lainkaan.

Kyseessä tämä kortti:


Minäkin sinisilmäisenä vain katsoin hänen aikaisempia kauppiaspalautteita täällä ja muutamaa vanhempaa postausta. Hänen postauksistaan löytyi mm. omat kotisivut + hyvä/luotettavan oloinen Linkedin profiili. Linkedin:n mukaan hän on kuitenkin ollut töissä vielä kesäkuuhun asti ja muutenkin asiallisen oloinen kaveri, joten en ymmärrä miksi nyt yhtäkkiä kusettaa. Harmi kun en hakenut nimimerkillä, nimellä taikka puhelinnumerolla netistä.. olisi jäänyt kaupat tekemättä. Kukasoitti.fi:n kun tsekkaa niin sielläkin käy ilmi että on huijannut muita. Alle viikossa sinne on jätetty 3 kommenttia liittyen hänen huijaustoimintaansa.

Sama kaveri esiintyy huuto.netissä nimimerkillä "cyanid". Sijainti vain muuttunut Helsingistä > Mikkeliin. Yritti siellä kaupata samaa korttia vielä sen jälkeen kun olin sen täällä maksanut.. Kävin sen huutamassa sielläkin. Yhteystiedot täsmäävät.

Yleensä en epäilisi myyjän luotettavuutta näin nopeasti, mutta tässä tilanteessa vaikuttaa olevan niin selvä tapaus, että aion välittömästi aloittaa selvitystyön. Noh, alan nyt seuraavaksi tekemään rikosilmoitusta. RIP 500e
Ikävä kuulla, toivottavasti @hudehki ottaa kantaa tapahtuneeseen omalla kantiltaan, että miten mennyt näin sekavasti kyseinen asia. :/ Kovin valmis on heittämään oma nimi markkinnoille ja Linkediniin huijjarina.

Isommassa kaupassa, etenkin näinä "vaikeina" aikoina kannattaa suosia kaupat kasvotusten, jos vain mahdollista.
 
Justiinsa. Mulle tuli tällanen viesti:

Sinä kusettajat saat ehkä kuukauden päästä rahat takaisin, jos käyttäydyt. En kusettanut sinua vaan kerroin mitä prosessorille kävi ja laitoit feikki palauteen sen perusteella väittäneesi minua huijariki. Olin palauttamassa rahoja mutta päätitkin heti alkaa haukkua huijaamalla huijariksi. Johti banniin Io techillä, joka muutenkin bannii ja uskoo sinisilmäisesti kaikkien palautteita.. Turha uhkailla rikosilmoituksilla, se olisi aiheeton. - Sampo



Jumalauta, minäkö tässä se syyllinen olen:mad:
Nyt on kyllä huippuluokan martyyrointia oikealta huijarilta.. :D
 
Mitäs mieltä olette tämmöisestä tapauksesta.

Myin kesäkuussa 27" näytön. Noin kaksi kuukautta sen jälkeen ostaja otti yhteyttä että "Tää taitaa olla paskana, sen takia varmaan myitkin. Haluan purkaa kaupan, hoida sä takuu Telian kanssa".

Vuodesta 1997 atk:ta harrastuksena kaupanneena, toki otin asian vakavasti. Pyysin kuvia ongelmista ja muutaman epämääräisen sainkin. Tarjosin sitten vaihtoehtoa että haluaako hän uuden samanlaisen takuusta, voisin hyvittää mielipahasta 50e. Halusi eroon näytöstä kuitenkin, ja maksoin 20e ekstraa vaivannöstä kun palautti näytön.

Näyttö on ollut nyt tuossa 4vrk päällä ja kaikenlaisia monitoritestejä yrittänyt ajaa että saisin kiinni sen virheen takuita varten, mutta ei mitään.. Varmaan turha
lähettää takuuseen kun ei ole näyttöä näytöstä, ja toisaalta eipä tuota voi enää kellekään myydäkään.

Vittujen vittu.

Niin oliko ne kaupat tehty tällä foorumilla?
Ostajan nimimerkki olisi hyvä laittaa tekstiin, jotta osaa varoa ettei tälle vahingossa mitään kauppaa. Tai sit jos ostaa kyseiseltä henkilöltä niin tietääpähän että jos tuotteeseen tulee vika, sen voi hyvillä mielin kaupan purkaa pari kk kauppojen jälkeen.
 
2kk kauppojen jälkeen jos ottaa tavaran mukisematta takaisin ja maksaa vielä ylimääräistä siitä, niin voi vittu mitä nössömeininkiä. Sori että sanon suoraan, mutta maailma on täynnä huijareita juuri sen takia että liian kilttejä ja sinisilmäisiä ihmisiä on olemassa.

Kyllä nyt aikuisella ihmisellä pitää sen verran munaa olla ettei anna muiden kävellä suoraan yli. Ja vielä maksaa siitä hyvästä että saa olla hyväksikäytettynä. Voi nyt vee. :cry:
 
2kk kauppojen jälkeen jos ottaa tavaran mukisematta takaisin ja maksaa vielä ylimääräistä siitä, niin voi vittu mitä nössömeininkiä. Sori että sanon suoraan, mutta maailma on täynnä huijareita juuri sen takia että liian kilttejä ja sinisilmäisiä ihmisiä on olemassa.

Kyllä nyt aikuisella ihmisellä pitää sen verran munaa olla ettei anna muiden kävellä suoraan yli. Ja vielä maksaa siitä hyvästä että saa olla hyväksikäytettynä. Voi nyt vee. :cry:
Jep, ja näytöllä oli vielä takuutakin jäljellä, joten ei mitään syytä ottaa takaisin, vaan käskee laittaa takuuseen. Jos ei kelpaa/riitä ostajalle niin se on sitten voi voi ja hyvää päivän jatkoa.
 
Jep, ja näytöllä oli vielä takuutakin jäljellä, joten ei mitään syytä ottaa takaisin, vaan käskee laittaa takuuseen. Jos ei kelpaa/riitä ostajalle niin se on sitten voi voi ja hyvää päivän jatkoa.
Juuri näin. 2kk kauppojen jälkeen se on ostajan asia hoitaa näyttö takuuseen.

Itsellä on seuraavanlainen filosofia myyjänä: kun ostaja kuitannut että tavara perillä ehjänä ja toimivana, niin jos tästä 4-5 päivään ei ole kuulunut valituksia, niin kuittaan asian hoidetuksi ja sen jälkeen pesen käteni jos ostaja rupeaa vinkumaan jotain. Koskaan ei kuitenkaan ostaja ole vinkunut mitään minulle. Kuitenkin tehnyt kauppaa netissä 20-30 kertaa.
 
Mitäs mieltä olette tämmöisestä tapauksesta.

Myin kesäkuussa 27" näytön. Noin kaksi kuukautta sen jälkeen ostaja otti yhteyttä että "Tää taitaa olla paskana, sen takia varmaan myitkin. Haluan purkaa kaupan, hoida sä takuu Telian kanssa".

Vuodesta 1997 atk:ta harrastuksena kaupanneena, toki otin asian vakavasti. Pyysin kuvia ongelmista ja muutaman epämääräisen sainkin. Tarjosin sitten vaihtoehtoa että haluaako hän uuden samanlaisen takuusta, voisin hyvittää mielipahasta 50e. Halusi eroon näytöstä kuitenkin, ja maksoin 20e ekstraa vaivannöstä kun palautti näytön.

Näyttö on ollut nyt tuossa 4vrk päällä ja kaikenlaisia monitoritestejä yrittänyt ajaa että saisin kiinni sen virheen takuita varten, mutta ei mitään.. Varmaan turha
lähettää takuuseen kun ei ole näyttöä näytöstä, ja toisaalta eipä tuota voi enää kellekään myydäkään.

Vittujen vittu.

2kk on aika pitkä aika. Jos tuote olisi ollut myydessä viallinen se olisi luultavasti tullut ilmi kauan aiemmin. Lisäksi jos olit antanut takuukuitin hän voisi itse laittaa sen takuuseen, ja voisit tarpeen tullen auttaa takuuasioissa.

Itse pesisin kädet koko asiasta, suostuisin korkeintaan auttamaan takuuasioissa. Missään nimessä en lähettäisi euroakaan takaisin tai peruisi kauppoja.

Edit: Itse asiassa jos toinen osapuoli julkeaisi vihjata että myin tuotteen siksi että se oli viallinen, en edes vastaisi viestiin enkä todellakaan auttaisi edes takuuasioissa.
 
2kk kauppojen jälkeen jos ottaa tavaran mukisematta takaisin ja maksaa vielä ylimääräistä siitä, niin voi vittu...
Voi nyt vee.

Suutut myyjälle siitä, että hän oli tässä ystävällinen? Päätit solvata opetusmielessä? Työnnetään yhteistä hyvää ajattelevat idealistit pois ärsyttämästä, niin tulee maailmasta parempi.

Eli rakentavasti voi asioita myös sanoa.
 
Huomautus - keskity rakentavaan keskusteluun, jätä nämä käyttäjiin liittyvät henkilökohtaisuuksiin menevät viittaukset kirjoittamatta
Suutut myyjälle siitä, että hän oli tässä ystävällinen? Päätit solvata opetusmielessä? Työnnetään yhteistä hyvää ajattelevat idealistit pois ärsyttämästä, niin tulee maailmasta parempi.

Eli rakentavasti voi asioita myös sanoa.
No tyhmä nyt ei kannata olla. Silloin porukka käyttää sua kylmästi hyväkseen. Maailma on raaka paikka.
 
Suutut myyjälle siitä, että hän oli tässä ystävällinen? Päätit solvata opetusmielessä? Työnnetään yhteistä hyvää ajattelevat idealistit pois ärsyttämästä, niin tulee maailmasta parempi.

Eli rakentavasti voi asioita myös sanoa.
Kyseessä on 3kk vanha altteri joka varmaan saanut bannit samasta syystä, eiköhän tuokin kohta lähde tolla menolla
 
Mitäs mieltä olette tämmöisestä tapauksesta.

Myin kesäkuussa 27" näytön. Noin kaksi kuukautta sen jälkeen ostaja otti yhteyttä että "Tää taitaa olla paskana, sen takia varmaan myitkin. Haluan purkaa kaupan, hoida sä takuu Telian kanssa".

Vuodesta 1997 atk:ta harrastuksena kaupanneena, toki otin asian vakavasti. Pyysin kuvia ongelmista ja muutaman epämääräisen sainkin. Tarjosin sitten vaihtoehtoa että haluaako hän uuden samanlaisen takuusta, voisin hyvittää mielipahasta 50e. Halusi eroon näytöstä kuitenkin, ja maksoin 20e ekstraa vaivannöstä kun palautti näytön.

Näyttö on ollut nyt tuossa 4vrk päällä ja kaikenlaisia monitoritestejä yrittänyt ajaa että saisin kiinni sen virheen takuita varten, mutta ei mitään.. Varmaan turha
lähettää takuuseen kun ei ole näyttöä näytöstä, ja toisaalta eipä tuota voi enää kellekään myydäkään.

Vittujen vittu.

Kiitettävää toimintaa, mutta yleistä mielipidettä olisi kannattanut kysyä ennen tuotteen takaisinottoa. Kuten ostajilla, myös myyjillä on oikeuksia.

Lienee sanomattakin selvää, että siellä on ollut lähdössä (näyttiksessä) vikaa, johto on ollut viallinen tai sinua on höynäytetty rahapulassa. Kylmäjuotokset tms eivät varmasti ole postissa korjaantuneet.

Toinen osapuoli kannattaa aina tagata keskusteluun mukaan, eli oletettavasti @fLrz tässä tapauksessa.

Oma mielipiteeni on, että alkuperäinen ostaja ostaa näytön uudelleen takaisin ja korvaa kaikki myyjälle aiheutuneet lisäkustannukset mukisematta.

En keksi ainuttakaan syytä, miksei ostaja olisi itse voinut tehdä normaalia takuuvaihtoa.
 
Kiitettävää toimintaa, mutta yleistä mielipidettä olisi kannattanut kysyä ennen tuotteen takaisinottoa. Kuten ostajilla, myös myyjillä on oikeuksia.

Lienee sanomattakin selvää, että siellä on ollut lähdössä (näyttiksessä) vikaa, johto on ollut viallinen tai sinua on höynäytetty rahapulassa. Kylmäjuotokset tms eivät varmasti ole postissa korjaantuneet.

Toinen osapuoli kannattaa aina tagata keskusteluun mukaan, eli oletettavasti @fLrz tässä tapauksessa.

Oma mielipiteeni on, että alkuperäinen ostaja ostaa näytön uudelleen takaisin ja korvaa kaikki myyjälle aiheutuneet lisäkustannukset mukisematta.

En keksi ainuttakaan syytä, miksei ostaja olisi itse voinut tehdä normaalia takuuvaihtoa.

Nääh. Turha tagailla. Testailen tätä näyttöä vielä jonkin aikaa ja jos saan vian löytymään niin laitan takuuseen. Jos ei ilmene niin uudelleen myyntiin selityksen kera että piilevä vika voi olla olemassa.

Tässä nyt kuitenkin puhutaan kohtuu pienestä summasta, eri asia jos kyseessä olisi esim. tonnin näyttis :)

Kunhan kyselin yleistä mielipidettä miten noiden takuuhommien kanssa on ollut tapana toimia, ei tästä nyt mulle mitään kohtuutonta vaivaa koitunut,
aika paljon tulee kuitenkin kaikkea ostettua/myytyä. Ehkä tarkempi ensi kerralla. Kiitoksia vastanneille!
 
Nyt alkaa kunnianloukkauksen ja yksityistietojen levityksen rajat paukkua. Aika selvää on, että nimimerkki on kusettanut joltain satasia, mutta nyt on överi ajojahti käynnissä. Ja olette vielä julkaisseet nimen ja yhteystiedot - ja vielä LinkedIn-profiilin. Tai linkin niihin. Nimimerkillä pitäisi pelata.

Näistä kommenteista lähtee puolet, kun ylläpito ne siivoaa, mutta kukaan ei ole raportoinut vielä. Tämä on vielä toistaiseksi ollut hyvää viihdettä, mutta huumekommenteilla koetettiin rajoja ja tuo pedofiiliakommentti on täysin mauton. Eiköhän henkilö ole kusipää ihan niillä kusettamisansioilla, ei tarvitse keksiä "lisämausteita".
 
Huomautus - jätä tällaiset altteroinnista syyttelyt kirjoittamatta ja raportoi ylläpidolle jos epäilet sääntörikettä
Suutut myyjälle siitä, että hän oli tässä ystävällinen? Päätit solvata opetusmielessä? Työnnetään yhteistä hyvää ajattelevat idealistit pois ärsyttämästä, niin tulee maailmasta parempi.

Eli rakentavasti voi asioita myös sanoa.

*snip* Jotain rajaa näihin ulostuloihin.

Nääh. Turha tagailla. Testailen tätä näyttöä vielä jonkin aikaa ja jos saan vian löytymään niin laitan takuuseen. Jos ei ilmene niin uudelleen myyntiin selityksen kera että piilevä vika voi olla olemassa.

Tässä nyt kuitenkin puhutaan kohtuu pienestä summasta, eri asia jos kyseessä olisi esim. tonnin näyttis :)

Kunhan kyselin yleistä mielipidettä miten noiden takuuhommien kanssa on ollut tapana toimia, ei tästä nyt mulle mitään kohtuutonta vaivaa koitunut,
aika paljon tulee kuitenkin kaikkea ostettua/myytyä. Ehkä tarkempi ensi kerralla. Kiitoksia vastanneille!

Kun kaveri lähtee kahden kuukauden kuluttua vaatimaan kaupanpurkua takuunalaisesta tuotteesta lähtösanoilla tai ainakin vihjauksella, että olet kusettaja ja tiesit jo viallisuudesta. Ja jos paljastuu että näyttö on ehjä niin tee meille muille palvelus ja vaihda palaute negatiiviseen. :tup:

Esimerkillistä kaupankäyntiä ja luottoa ihmiseen kyllä sinulta! Arvostan. :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Jospa nyt loppuu täällä turhien huutelu kaikesta, vaikka tämä ketju onkin parasta VIIHDETTÄ koko io-techissä. Itse vitsinä ja tämän ketjun johdosta olin hetken täällä "kusettavarotta" nimellä. Eli siis 100% huumorilla tehty, mutta yp katsoi trolliksi. Muita nickejä ei ole ollut kuin tämä mainittu ja jolla kirjoitan.

Koko tämä ketju tulisi siistiä ja varoituksia jaella jokaiselle, jotta turhat kommentit ja haukkumiset loppuisivat, ketju olisi asiallinen, jossa kysytään neuvoja ja ilmiannetaan tämän forumin huijarit.
Altterit ei sinänsä kiellettyjä ole, mut banneja ei saa kiertää altterilla. Mut kaipa noi bannit on jo päättyny, ellei tullu permabannit.
 
Hep, hätäsesti liikkeellä mutta niin pitääkin. tuli tämä tuote ostettua perjantaina --> Myydään - GeekVape L200 kitti + runsaasti litkuja (Turku) . no radio hiljaisuus alkoi saman tien kun raha vaihtoi omistajaa viime kuun scämmin jälkeen olen erittäin varpaillani elkää ostako kyseiseltä käyttäjältä mitään ennen tämän kaupan raukeutumista. eli siis rahojen liikkumisen jälkeen täysi hiljaisuus no kertoohan tämä jo jotain jos ei teksti viesteihin taikka foorumin viesteihin vastata. ja toki olisi ollu erittäin hyvä lukea ihan ajan kanssa kyseseisen kaverin palautteet tosin olisi luullut että niiden perusteella käyttäjä olisi jo soitellut kitaraa tovin jossain muualla. ( mutta täälä jo etukäteen johtuen radio hiljaisuudesta eli elkää muut painako rahaa mihinkään suuntaan kyseisen kaverin kanssa )

Edit: no tuli sieltä loppu viimein vanhaa kunnon tekstiviestiä armeejassa hän tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Palataksemme vielä tuohon näyttökeissiin, laitoin ko tuotteen uudelleen myyntiin, ja mainitsin ilmoituksessa mielestäni aika selkeästi että jotain voi joskus ilmetä. Kai tuossa vähän tinkivaraakin on.

Ei ole tarkoitus mainostaa täällä, mutta ilmoitus on siis nyt näin enkä ota enää takaisin: Myydään - Acer Nitro VG270UP 27" 1440p pelinäyttö (Vantaa)

Sitä jäin miettimään että onko tuossa nyt 1v takuu eli ~3kk vai 2v mitä kai EU edellyttää elektroniikalta.
 
Ei nyt varsinaisesti kuulu tähän, mutta trokaajia täältä löytyy kummasti vaikka se on kielletty.

Ei Kristus ku kattelee täältä nii vähän välii samat tunnukset ostelee osia niin moneen koneeseen, että ressan talostaki loppuisi huoneet kesken
 
Ei nyt varsinaisesti kuulu tähän, mutta trokaajia täältä löytyy kummasti vaikka se on kielletty.

Ei Kristus ku kattelee täältä nii vähän välii samat tunnukset ostelee osia niin moneen koneeseen, että ressan talostaki loppuisi huoneet kesken

Tein tälle ketjun, sinne harva kirjoittaa mitään. Jatkot siellä:
(minulla on vieläkin se 3070 Ti kakkoskoneessa)

--

Tietenkin voi koettaa nimimerkkejä raportoida, mutta ei niitä rankaista kuitenkaan, jos ei ole aivan selviä tapauksia.
 
Tein tälle ketjun, sinne harva kirjoittaa mitään. Jatkot siellä:
(minulla on vieläkin se 3070 Ti kakkoskoneessa)

--

Tietenkin voi koettaa nimimerkkejä raportoida, mutta ei niitä rankaista kuitenkaan, jos ei ole aivan selviä tapauksia.

Noh, ei varmaan liity tähän mun keissiin mitenkään, mutta kai sitä on joskus itsekin tullut ostettua Powerin avajaisista yleiskone 99e ja kun käyttöä ei ollut, niin
myin torissa 150e kun halvimmillaan sai 299e siihen aikaan. Toki aina teen ostajan kanssa selväksi että kyseessä oli hullut päivät tms tarjous ettei tarvitse ihmetellä takuukuitin
hintaa, eipä siitä ole kukaan ikinä valittanut.

Olin joskus aikoinaan (-94?) Tukkukauppojen OY:ssa / Anttilassa (Tunnistajat tunnistaa valimotien) sellaisessa hommassa 15vuotiaana että jokaista neljää konetta kohtaan jonka resetoin ja palautin perus dossiin, sain
yhden kotiin. Koneet olivat pääosin IBM PC 286:ia ja näyttöjä. Niitä kertyi sitten aika läjä ja sfnet.tori.myydaan.atk ja ircissä myin kaikille halukkaille. Pienellä voitolla. Kaikki meni ~samantien.

Jossain vaiheessa nekin loppuivat, mutta ircissä eräs taho rupesi tarjoamaan että täällä ois rullakkokaupalla kamaa, tuutko hakemaan. Sieltä löytyihin sitten jos jonkinlaista viritystä ja setuppia. Lähinnä kuitenkin levyttömiä erilaisia työasemia.. Katsoin nekin läpi ja kokosin jotain toimivia tai pelkkiä koppia.

Muistan sittemmin ~18v kun pääsin Varistoon Suomen Sparin koneita tyhjentämään ja sieltä löytyi ihan aarteitakin, niistä pitä maksaa "eteisessä" mutta esim. silloin harvinainen 24" kuvaputki maksoi 100 markkaa ja lähti 2000 markalla.

..Ei sitä silloin laskettu trokaukseksi, ei ollu huutonettiä tai toria. Ne olivat niitä aikoja, varmaan sain 1000+ kauppaa aikaan ja sitä myötä, olen aina antanut perävalotakuun missä aion pitäytyä jatkossakin. jos selvästi myyn virheellisen tuotteen niin otan takaisin edelleen, vaikka vain esimerkiksi. Tämä oli eka ikinä edes palautus oikeasti.

Ps. Känni avautuminen.

(Edit: Siis tappiollahan mä näitä myyn nykyään, en elä kuin trokari herra, kunhan pääsisi kamoista eroon)

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Ja varoitus muille.. Varokaa huijaria @hudehki

Itsekin kyseisen huijarin uhri. Tehtiin kaupat 6900XT-kortista eilen ja lupasi käydä postittamassa iltaan mennessä. Maksoin kortin heti aamusta ja iltapäivällä sain varmistuksen siitä, että suoritus näkyy tilillä. No eipä koskaan laittanut korttia postiin, mutta rahat kyllä kelpasi. Lukee vain viestit, eikä reagoi niihin lainkaan.

Kyseessä tämä kortti:


Minäkin sinisilmäisenä vain katsoin hänen aikaisempia kauppiaspalautteita täällä ja muutamaa vanhempaa postausta. Hänen postauksistaan löytyi mm. omat kotisivut + hyvä/luotettavan oloinen Linkedin profiili. Linkedin:n mukaan hän on kuitenkin ollut töissä vielä kesäkuuhun asti ja muutenkin asiallisen oloinen kaveri, joten en ymmärrä miksi nyt yhtäkkiä kusettaa. Harmi kun en hakenut nimimerkillä, nimellä taikka puhelinnumerolla netistä.. olisi jäänyt kaupat tekemättä. Kukasoitti.fi:n kun tsekkaa niin sielläkin käy ilmi että on huijannut muita. Alle viikossa sinne on jätetty 3 kommenttia liittyen hänen huijaustoimintaansa.

Sama kaveri esiintyy huuto.netissä nimimerkillä "cyanid". Sijainti vain muuttunut Helsingistä > Mikkeliin. Yritti siellä kaupata samaa korttia vielä sen jälkeen kun olin sen täällä maksanut.. Kävin sen huutamassa sielläkin. Yhteystiedot täsmäävät.

Yleensä en epäilisi myyjän luotettavuutta näin nopeasti, mutta tässä tilanteessa vaikuttaa olevan niin selvä tapaus, että aion välittömästi aloittaa selvitystyön. Noh, alan nyt seuraavaksi tekemään rikosilmoitusta. RIP 500e

Taisin itsekkin kosahtaa saman ansaan kun herra laittoi yv:n ostetaan ilmoitukseen. Omaa tyhmyyttäni tosin, joten voin syyttää vain itseäni. Summa oli pieni (45€ Ryzen 3600), mutta ketuttaa tämäkin.

Eilen iltapäivällä lähetetty viesti oli luettu puolen yön maissa. Tänään lähetettyjä viestejä ei vielä ole luettu, eikä vastannut puheluihin. Annoin keskiviikkon puoleen päivään aikaa vastata. Eli herrä on hengissä, tai ainakin joku käyttää edelleen liittymää...

...jatkot sitten virkavallan kanssa. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Käyttäjä: @naamarikari

Käyttäjä myi pöytäkonetta. Olimme sopineet sunnuntaina koneen ostosta ja noutopäivästä, mutta kun tänään noutopäivän koittaessa kyselin tarkempaa kellonaikaa, hän ilmoitti myyneensä tietokoneen edellisenä päivänä tori.fi:n kautta. Ei näin.
 
Käyttäjä: @naamarikari

Käyttäjä myi pöytäkonetta. Olimme sopineet sunnuntaina koneen ostosta ja noutopäivästä, mutta kun tänään noutopäivän koittaessa kyselin tarkempaa kellonaikaa, hän ilmoitti myyneensä tietokoneen edellisenä päivänä tori.fi:n kautta. Ei näin.
Negatiivista palautetta vaan samantien.
 
Käyttäjä: @naamarikari

Käyttäjä myi pöytäkonetta. Olimme sopineet sunnuntaina koneen ostosta ja noutopäivästä, mutta kun tänään noutopäivän koittaessa kyselin tarkempaa kellonaikaa, hän ilmoitti myyneensä tietokoneen edellisenä päivänä tori.fi:n kautta. Ei näin.
Hyvä kun toit tän ketjuun.
Käy jättää negatiivinen kauppiaspalaute. Jos sieltä tulee kostonegaa takaisin, niin senkin voit tuoda tähän ketjuun sekä raportoida se kostonega ylläpidolle.
 
Hyvä kun toit tän ketjuun.
Käy jättää negatiivinen kauppiaspalaute. Jos sieltä tulee kostonegaa takaisin, niin senkin voit tuoda tähän ketjuun sekä raportoida se kostonega ylläpidolle.
Tämä juuri, että saadaan jengille myös näitä oikeutettuja "negatiivisia", ne on mut pari kertaa tulevista huijauksista varoitettu siellä, eli mun mielestä kaikki vois tehä kauppiaspalautteen miten osto/myynti meni, mutta harvemmin näitä nyt saa vaikka pyytäisi ja menisi hyvin :)
 
Käyttäjä: @naamarikari

Käyttäjä myi pöytäkonetta. Olimme sopineet sunnuntaina koneen ostosta ja noutopäivästä, mutta kun tänään noutopäivän koittaessa kyselin tarkempaa kellonaikaa, hän ilmoitti myyneensä tietokoneen edellisenä päivänä tori.fi:n kautta. Ei näin.
Joku trokari joka sääntöjen vastaisesti myös editoi aina ilmoitukset tyhjiksi jälkeenpäin.

Mitä virkaa on säännöillä jos niitä ei tarvitse noudattaa?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 250
Viestejä
4 899 029
Jäsenet
78 947
Uusin jäsen
Petkyns84

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom