Älkää ostako Torista ennakkomaksulla
Tarkensin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Älkää ostako Torista ennakkomaksulla
Samaiset heput koitti tänään huijata yhdeltä nuorelta heebolta rahat. Tämä heebo pingasi minut yhdellä discord serverillä kysyen minulta vaikuttaako tämä ilmoitus aidolta:
Kiertäkää kaukaa. Olin tätä jo hädissäni ostamassa muutama päivä sitten kun 2080 superi melko huokeeseen hintaan. Pyysin kortista kuvan yövuorossa (n. 1.00 aamuyöllä) ja vastasi että hiukan kiirettä että menee noin tunti. No reilun tunnin päästä tuli viesti jossa joku rtx ainakin oli lapulla varustettuna sekä mun nimimerkillä. Silmään pisti se että emo oli jäähdytystä myöden eri siinä lapulla varustetus kuvassa. Pyytänyt joltain muulta kuvaa joka myy rtx korttia ja käskenyt kirjoittaa lappuun sen mitä minä sanoin? No kysyin tästä niin ilmoituksen kuva otettu silloin kun ollut omassa koneessa kiinni ja nyt on pikkuveljen koneessa. Päätin sitten kokeilla että jos olisikin tuttu tulossa noutamaan kortin eikä mentäisi rahat tilille paketti postiin periaatteella kun ilmoituksessakin on että nouto etusijalla. No siitähän se rumba alko ja ärsytti niin kovasti että kun eka sovittiin että rahat tilille paketti postiin. No lupasi ilmoitella parin päivän sisään kun noutokaupat sopisivatkin. Ai niin ja ilmoituksessa näkyi ihan eri nimi kuin torin keskustelussa (keskustelussa taitaa näkyä tili asetuksiin tallennettu nimi)
Älkää ostako tätä ainakaan ennakkomaksulla
Jep täysin samaa koplaa. Ja kopla vieläkin siitä syystä että kahden voimin koitti painostaa joka oli mun mielestä todella naurettavaa, läpinäkyvää ja säälittävää
Jep täysin samaa koplaa. Ja kopla vieläkin siitä syystä että kahden voimin koitti painostaa joka oli mun mielestä todella naurettavaa, läpinäkyvää ja säälittävää
Torissa hommat taas näköjään toimii kun tällästä ei saada edes kitkettyäNoita ilmoituksia oli äsken kaksi, toinen Tikkurilassa ja toinen Taka-Töölössä. Nyt toista muokattu ja yhtäkkiä myydäänkin 3060 Ti samalla kuvalla...
![]()
Torissa hommat taas näköjään toimii kun tällästä ei saada edes kitkettyä
Tein molemmista ilmoituksen ylläpidolle...
Tiedän tapauksen, jossa on ylläpidon toimesta pyydetty ostokuittia ennen ilmoituksen hyväksyntää, kun on yritetty myydä uutta 30-sarjalaista, sitten tällaista paskaa tulvii päivästä toiseen...
Liekö sama henkilö, kun toiseen oli torista kopsattu kuva (tupla-vesileima).
Just sama myyntipuhe ainakin. Ei taida olla fiksuin kaveri![]()
Just sama myyntipuhe ainakin. Ei taida olla fiksuin kaveri![]()
Itsekkin ajattelin kyseisten herrojen aikaa tuhlata.Parasta antia oli se että se odotti aamu 7 asti vesikielellä mun vastauksia kun kävin lukemas työvuoron jälkeen mitä se oli laittanu. Joskus 5 aikoihin aamulla se oli vipan viestin laittanu ja kävin 7 pintaan ne lukemas. Noin 10 Min siitä kun olin ne käyny lukemas tuli viesti että olisin menos töihin ja voisin samalla viedä paketin postiin. Aika sissi saa olla että yhtiä kauppoja valvoo sen abouttia 8 tuntia ja vielä lähtis töihin. Ja saatika vielä se että kyttää koska ostajaehdokas käyny lukemas viestit
Meikältä revittiin kyllä molemmat rtx 3080 ~1500€ torista niin vikkelään, että ketään ei kuvat kiinnostannu. Mahtaakohan sitten 2015 vuonna tehty käyttäjätunnus vaikuttaa luotettavalta? Tiedän, että "alanmiehillä" kypsymässä tunnuksia, mutta nuo kyseiset herrat vaikuttavat sen verran amatööreiltä, että tuskin yli vuottakaan vanha tunnus...
Meikältä revittiin kyllä molemmat rtx 3080 ~1500€ torista niin vikkelään, että ketään ei kuvat kiinnostannu. Mahtaakohan sitten 2015 vuonna tehty käyttäjätunnus vaikuttaa luotettavalta? Tiedän, että "alanmiehillä" kypsymässä tunnuksia, mutta nuo kyseiset herrat vaikuttavat sen verran amatööreiltä, että tuskin yli vuottakaan vanha tunnus...
Sen kans hiffaa aika nopeesti keskustellessa jos joku tuntuu olevan vähän vituillaan. Ihan perushommia kysellä pikkasen enemmän kuvia tuotteesta jos postitse tekemässä kauppaa (torin välityksellä, koska ne debiilit ei oo saanu sinne vieläkään palautejärjestelmää, kaikkialla muuallahan tää löytyy) ja siinä nyt yleensä tulee eka este. Toki jos ovat yhtä saatanan tyhmiä kun ylläolevat sankarit jotka näemmä paintilla tai jollain muulla kirjoittelee lappuihin tekstit, niin senhän nyt tajuaa sokee otsallaankin. Mut yleensä just jotain kamera jääny mummolle ja kännykästä akku loppu tyylisiä selityksiä.Meikältä revittiin kyllä molemmat rtx 3080 ~1500€ torista niin vikkelään, että ketään ei kuvat kiinnostannu. Mahtaakohan sitten 2015 vuonna tehty käyttäjätunnus vaikuttaa luotettavalta? Tiedän, että "alanmiehillä" kypsymässä tunnuksia, mutta nuo kyseiset herrat vaikuttavat sen verran amatööreiltä, että tuskin yli vuottakaan vanha tunnus...
koska ne debiilit ei oo saanu sinne vieläkään palautejärjestelmää, kaikkialla muuallahan tää löytyy) ja siinä nyt yleensä tulee eka este.
Minulle on halukas kyllä kirjoittamaan kun sanoin että voisin postilla ottaa kyseisen laitteen hp:seen
Minulle on halukas kyllä kirjoittamaan kun sanoin että voisin postilla ottaa kyseisen laitteen hp:seen
Minkä takia mä en usko tota sanaakaan?
Niin ei voi Ouluun mutta Tornioon voisi mitähän v*****Minkä takia mä en usko tota sanaakaan?
3060ti vastasi mulle että ei voi postittaa Ouluun mutta Tornioon voisi.
Ei jumalauta tää jätkä on säälittävyyden huippu.
Siivoappas noita tietoja sitten, ihan on ohjeistettu näin:Tässä myös yhen torihermannin tilitiedot joka koijasi kaverilta rahat,
XXXX XXXX XXXX XXXX XX Nimimerkit X ja X.
@Kuikelooo Rahat on tänään palautettu mun tilille, eli homma silti osin ok. Ei parasta kaupankäyntiä, mutta rehdisti tuli pahoittelut ja rahojen palautus.
Viestissäsi on ihan aiheellisia pointteja, ja ymmärrän että tällainen tilanne harmittaa tosi paljon. Kun jokin asia herättä vahvan tunnereaktion, herättää se ei-tilastollista kutittelua kaupankäynnin nykytilasta ja ohjaa myös käyttäytymistä. Hyvä, että teit rikosilmoituksen, mutta kauppakäyttäytymisen osalta mun täytyy hieman haastaa kyseistä ajattelua.Tehtyäni 20 vuotta ongelmatonta kauppaa netissä iski sitten ensimmäisen kerran: Samsung EVO Plus ei koskaan saapunut. Siirryn pelkästään siihen, että rahat ja tavara vaihtavat todistajien läsnäollessa omistajaa.
Itse vaivauduin tekemään sen rikosilmoituksen. Se ei tule johtamaan mihinkään, mutta vei vain puoli tuntia tietojen kokoaminen mukaanlukien, ja uskon kuitenkin, että se on yhteiskunnalle hyödyksi pidemmällä tähtäimellä saada nämä tilastoihin ja rikosrekisteriin.
Miten voi 25 kaupasta haksahtaa huijariin viidesti ellei yritys ole löytää mahdollisimman huonosti tehtyjä ilmoituksia uskomattomilla hintapyynnöillä? Kaikki vielä lyhyessä aikavälissä.
Ei huijareita ole noin isolla prosentilla kuitenkaan normaalissa kaupankäynnissä. Missä on se sisälukutaito myynti-ilmoituksiin tai normaali maalaisjärki?
Joskus Euron saapuessa taisin parikymppiä menettää muistikaupoissa mutta sen voi laittaa nuoruuden sinisilmäisyyteen.