Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Juuri näin. Esimerkiksi itse olen saattanut kolmesta eri näyttiksestä tarjota, ensimmäinen ei tarttunut, toinen tarttui, kävin perumassa kolmannen tarjouksen ennenkuin myyjä kävi edes forkalla. Olipa nyt hirveän vaikeaa, varsinkin kolmannelle myyjälle.
Olisitko ostanut kaikilta, jos olisivat hyväksyneet tarjouksesi sillä aikaa kun satuit olemaan poissa foorumilta?
 
Ei kai tuollainen nyt mikään oikea ongelma ole tai varsinkaan siitä pitäisi vetää hernettä nenään? Mielestäni näissä tapauksissa on luonnollista olla joustava, kun rahallistakaan tappiota ei ole tapahtunut. Eteenpäin vaan kohti uusia pettymyksiä.
 
Ei kai tuollainen nyt mikään oikea ongelma ole tai varsinkaan siitä pitäisi vetää hernettä nenään? Mielestäni näissä tapauksissa on luonnollista olla joustava, kun rahallistakaan tappiota ei ole tapahtunut. Eteenpäin vaan kohti uusia pettymyksiä.
Mitä näillä säännöillä on väliä jos niitä ei tarvitse noudattaa? Ymmärrät varmaan, että tuolla menolla suomen parhaasta tietotekniikan myyntipalstasta tulisi äkkiä häntäpään pitäjä.

Asialliset säännöt, joiden noudattamista jopa valvotaan, tekevät io-techin kauppapalstasta yhden luotettavimmista ja muutenkin parhaista käytetyn tavaran kauppapaikoista.
 
Säännöissä lukee:”Jos teet tuotteesta tarjouksen, sitoudut ostamaan tuotteen kyseisellä hinnalla” eli vaikkei hp tarjonnut, niin silti sitoutuu ostamaan.
Säännöissä lukee myös että nosto on sallittu 3 vuorokauden välein. Tuossa myyntiketjussa ainakin kaksi turhaa nostoa jo tehty pelkästään tänään.
 
Olisitko ostanut kaikilta, jos olisivat hyväksyneet tarjouksesi sillä aikaa kun satuit olemaan poissa foorumilta?

Itsellä on tuota varten sähköposti-ilmoitukset päällä noista ketjuista. Ei ole kuvatunlaista ongelmaa tullut vielä. Toki jos molemmat nyt tasan samalla sekunnilla onnistuisivat tarjoukset hyväksymään ja kovin ison surun asiasta puseroonsa saamaan niin pakkohan se varmaan olisi. Laittaisin sitten myyntiin uusiksi jos pakko olisi, toisaalta en osta omasta mielestäni ylihinnoiteltua serriä niin on nuo hetken mielijohteesta ostetut yleensä kavereille tjsp kelvanneet samalla rahalla.

Edit: Ja toki täytyy muistaa että 90% täällä kauppaa käyvistä on täysijärkisiä aikuisia ihmisiä, joiden kanssa kykenee keskustelemaan asioista tarpeen tullen.
 
Ei kai tuollainen nyt mikään oikea ongelma ole tai varsinkaan siitä pitäisi vetää hernettä nenään? Mielestäni näissä tapauksissa on luonnollista olla joustava, kun rahallistakaan tappiota ei ole tapahtunut. Eteenpäin vaan kohti uusia pettymyksiä.
Lähinnähän tässä alkoi vituttamaan kun kaksi henkilöä putkeen tarjosi tuotteeseen, molempien tarjoukset hyväksyin ja molemmat feidasi kaupat. Kai se ois ilmeisesti pitäny niellä kiukku ja kiltisti vaan antaa hupihuutajien olla. Näköjään toinen hupihuutajista saanu bannit.
Näyttis nyt saatu myytyä, joten ite jätän tämän asian tähän.
 
Mitä näillä säännöillä on väliä jos niitä ei tarvitse noudattaa? Ymmärrät varmaan, että tuolla menolla suomen parhaasta tietotekniikan myyntipalstasta tulisi äkkiä häntäpään pitäjä.

Asialliset säännöt, joiden noudattamista jopa valvotaan, tekevät io-techin kauppapalstasta yhden luotettavimmista ja muutenkin parhaista käytetyn tavaran kauppapaikoista.
Ymmärrän sääntöjen tärkeyden vallan hyvin ja on tärkeää että niiden noudattamista seurataan. Mielestäni tällainen tapaus vaan on sellainen, että voi tapahtua kelle tahansa jos ajoitukset menevät huonosti ja jostain syystä moni myyjä hyväksyisi HP:n alittavat tarjoukset lähes samanaikaisesti.

Eri asia omasta mielestäni olisi jos HP:ta huudeltaisiin moneen ketjuun, kuten eräs entinen käyttäjänimi tapasi harrastaa. Sitä en ymmärrä millään tasolla.

Ja kuten aikaisemmin vähän sanoin, sääntöjä on erittäin vaikea tehdä täysin aukottomiksi, joten väistämättä tulee tilanteita, joissa täytyy tehdä kompromisseja ja olla joustava.
 
En kyllä välttämättä itekkään ihan noita kaikkia sääntöjä ymmärrä, ja joustankin niistä jonkinverran ainakin jos mun kohteista on kyse. Jos tekee tarjouksen, mutta sitten peruukin sen vaikka sen oisin kerinnyt hyväksymään, niin se on mulle ihan fine, vaikka se nyt saattaakin pienen ärsytyksen aiheuttaa. Kunhan sitä ei lähe ihan hirveesti tekemään tai tuhlaamaan molempien aikaa suuremmissa määrin. Jos yhteystiedot ja tilitiedot on keritty vaihtamaan ja sit perutaan, niin sit se ärsyttää pikkasen enemmän. Eniten kuitenkin vituttais se et viedään kaupat loppumetreille mut sit lyödään radiohiljaisuus, sellaista ei onneks oo vielä tapahtunut. Asiallisella ilmotuksella näistäkin yleensä selvitään eikä oo tapana polttaa nimimerkkiä mieleen, saatika mennä kirjottelemaan negatiivisia palautteita. Varsinkin jos kyseessä tilanne et se tarjous on vedetty jo pois ennenkun sitä kerkeän huomaamaankaan, niin se on mulle aivan yhdentekevää, se on joko ilmanen nosto ketjulle tai turha yksityisviesti. Ei kyllä muutenkaan tuu suljettua noita kohteita, ennenkun se homma on ns. lyöty lukkoon, eli joko nouto sovittu tai rahat siirretty.

Toinen on sit toi ettei sais noutokauppoja suosia. Nouto on kuitenkin myyjälle aina se helpompi vaihtoehto, ja todennäkösesti ostajallekkin niin saa tavaran heti, voi tarkistaa kunnon yms. Voin kyllä rehellisesti sanoa sen, et jos suurinpiirtein samalla hetkellä tulee hp+postit ja hp+nouto tarjous, niin houkutus myydä noudolla on aivan hävyttömän suuri, vaikka se postitarjous oiskin tullu minuutti tai pari aikasemmin. Ei mulla kuitenkaan täällä kämpässä oo tapana hillota noita tyhjiä paketteja nurkissa, ja viimeks kun kävin postissa ostamassa pahvilaatikkoa lähetykselle, oli ne niin hemmetin typerän muotosia ettei ne edes noudattaneet niitä kokorajotuksia mitä niiden paketeilla on. Toki jos kerinnyt jo alkaa kauppoja hieromaan, niin siinä ei kyllä enää ostajaa vaihdeta vaikka tarjottais suurempaa summaa noudolla.

Kolmas lievä ärsyke on toi et YV:llä saa huudella tarjoukset ja HP:t nykyään. Mieto siinä mielessä et vaikeuttaa hintatason seuraamista, jos samaa kamaa myymässä niin yleensä haen tuotteen pelkistä otsikoista ja kattelen missä sitä ollaan viimeks myyty. Tyhjä ketju jossa hintapyynti on jotain ja se on kuitenkin merkattu myydyksi kertoo kuitenkin aika vähän, sillä eihän se välttämättä HP:lla ole mennyt. Varsinkin jos näitä kohteita on useampi eri hinnoilla ja kaikissa myyty-tägi, mutta ketjussa ei tarjouksia. En ihan vielä oo hiffanu et mikä siinä hintapyynnön huutamisessa tai tarjouksen tekemisessä on niin salaista, että se pitää yksityisviestillä tehdä, mutta ehkä sit joskus ymmärrän. Siitä tulee kuitenkin ilmotus jos joku sinne ketjuun jotain postaa, ja se muuten erottuu tuolta ilmotuksista aika hyvin sen vihreän tägin takia.
 
En kyllä välttämättä itekkään ihan noita kaikkia sääntöjä ymmärrä, ja joustankin niistä jonkinverran ainakin jos mun kohteista on kyse. Jos tekee tarjouksen, mutta sitten peruukin sen vaikka sen oisin kerinnyt hyväksymään, niin se on mulle ihan fine, vaikka se nyt saattaakin pienen ärsytyksen aiheuttaa. Kunhan sitä ei lähe ihan hirveesti tekemään tai tuhlaamaan molempien aikaa suuremmissa määrin. Jos yhteystiedot ja tilitiedot on keritty vaihtamaan ja sit perutaan, niin sit se ärsyttää pikkasen enemmän. Eniten kuitenkin vituttais se et viedään kaupat loppumetreille mut sit lyödään radiohiljaisuus, sellaista ei onneks oo vielä tapahtunut. Asiallisella ilmotuksella näistäkin yleensä selvitään eikä oo tapana polttaa nimimerkkiä mieleen, saatika mennä kirjottelemaan negatiivisia palautteita. Varsinkin jos kyseessä tilanne et se tarjous on vedetty jo pois ennenkun sitä kerkeän huomaamaankaan, niin se on mulle aivan yhdentekevää, se on joko ilmanen nosto ketjulle tai turha yksityisviesti. Ei kyllä muutenkaan tuu suljettua noita kohteita, ennenkun se homma on ns. lyöty lukkoon, eli joko nouto sovittu tai rahat siirretty.

Toinen on sit toi ettei sais noutokauppoja suosia. Nouto on kuitenkin myyjälle aina se helpompi vaihtoehto, ja todennäkösesti ostajallekkin niin saa tavaran heti, voi tarkistaa kunnon yms. Voin kyllä rehellisesti sanoa sen, et jos suurinpiirtein samalla hetkellä tulee hp+postit ja hp+nouto tarjous, niin houkutus myydä noudolla on aivan hävyttömän suuri, vaikka se postitarjous oiskin tullu minuutti tai pari aikasemmin. Ei mulla kuitenkaan täällä kämpässä oo tapana hillota noita tyhjiä paketteja nurkissa, ja viimeks kun kävin postissa ostamassa pahvilaatikkoa lähetykselle, oli ne niin hemmetin typerän muotosia ettei ne edes noudattaneet niitä kokorajotuksia mitä niiden paketeilla on. Toki jos kerinnyt jo alkaa kauppoja hieromaan, niin siinä ei kyllä enää ostajaa vaihdeta vaikka tarjottais suurempaa summaa noudolla.

Kolmas lievä ärsyke on toi et YV:llä saa huudella tarjoukset ja HP:t nykyään. Mieto siinä mielessä et vaikeuttaa hintatason seuraamista, jos samaa kamaa myymässä niin yleensä haen tuotteen pelkistä otsikoista ja kattelen missä sitä ollaan viimeks myyty. Tyhjä ketju jossa hintapyynti on jotain ja se on kuitenkin merkattu myydyksi kertoo kuitenkin aika vähän, sillä eihän se välttämättä HP:lla ole mennyt. Varsinkin jos näitä kohteita on useampi eri hinnoilla ja kaikissa myyty-tägi, mutta ketjussa ei tarjouksia. En ihan vielä oo hiffanu et mikä siinä hintapyynnön huutamisessa tai tarjouksen tekemisessä on niin salaista, että se pitää yksityisviestillä tehdä, mutta ehkä sit joskus ymmärrän. Siitä tulee kuitenkin ilmotus jos joku sinne ketjuun jotain postaa, ja se muuten erottuu tuolta ilmotuksista aika hyvin sen vihreän tägin takia.

Laita myyntiin pelkkänä noutona ja ilmoita että jos ei noudolla mene niin sit voidaan postittakin.
 
Minä laitan ensin tänne ilmoituksen ja sitten vasta yv. Minusta se on reilu tapa ja jos myyjä ei vastaa noin 5-7 pvää saatan ostaa
kaupasta.
Siis jos kaupasta saa yleensä....
 
Eipä tota puhelinnumeroa tai tilinumeroakaan saa postailla. Nimikirjaimet joo ja vissiin noita puhelinnumeroita ja tilinumeroitakin saa jos ottaa sieltä välistä riittävästi numeroita pois.
 
Mulle se ja sama, pistäkööt vaikka linnaan kuhan muut löytää googlettamalla niin yks hyvä teko tehty ettei muut mene samaan ansaan.
 
Yllättävää että löytyy ihan Fonectassa nimi ja numero , useimmiten koijarit käyttää Prepaid liittymiä
 
Mulle se ja sama, pistäkööt vaikka linnaan kuhan muut löytää googlettamalla niin yks hyvä teko tehty ettei muut mene samaan ansaan.

Eipä niitä löydy googlaamalla kun ne poistetaan ylläpidon toimesta.. Etunimi ja sukunimen eka kirjain esim, puhelinnumerosta pari numeroa välistä pois ja ibanista vaikka neljän numeron sarja keskeltä pois niin on ihan sallittua
 
Jätetään ne henkilötietojen julkaisemiset pois vaikka kuinka ottais päähän...
 
Jaahas käyttäjästä @Sluib on näköjään tullut ilmi muutakin juttua. Itse ostin seasonicin powerin jota hän tarjosi ostoilmoitukseen. Kysyin takuuta ja että onhan kaikki piuhat mukana. Vastauksena että 2v vanha, 10v takuuta jäljellä ja kaikki piuhat löytyy mukaan. Tehtiin kaupat 16.9 jolloin maksoin tuotteen+postikulut. Postitus kesti ja kesti ja vihdoin 24.9. sain powerin josta puuttui 24pin virtaliitin sekä muutama muu piuha paketista. Myöskään minkäänlaista takuu kuittia ei ollut mukana. No tiedustelin puuttuvista piuhoista sekä takuukuitista. 24pin piuha kuulemma jäänyt takin alle epähuomiossa ja loput puuttuvat piuhatkin jäänyt kaappin. Eipä siinä mitään sanoin että laita puuttuvat piuhat tulemaan ja takuukuitti myös mukaan niin homma ok. Useiden tiedustelujen jälkeen piuhoista sain 28.9. vastauksen että piuhat lähtee nyt postiin. Tähän päivään mennessä ei ole vielä puuttuvia piuhoja eikä takuukuittia tullut vaikka on luvattu postittaa. Maksoin powerista kuitenkin sellaisen summan että siinä on kaikki piuhat mukana sekä 10v kuitillista takuuta jäljellä. Jos olisin tiennyt näiden puuttuvan niin en olisi kyseistä summaa powerista maksanut. Puuttuvasta takuukuitista en ole vieläkään saanut edes mitään vastausta että onko sellaista olemassa. Laitoin lauantaina vielä viestiä että onko seurantanumeroa piuhalähetykselle jonka pitäisi olla tulossa, mutta tähän ei vielä ole mitään vastausta tullut. Kokonaisuudessaan kommunikointi ala-arvoista ja toiminta vähintäänkin epäilyttävää. Annan mahdollisuuden vielä vastata viimeisimpiin viesteihin, mutta muussa tapauksessa laitan myöskin rikosilmoitusta menemään. Tuote ei toistaiseksi ainakaan ole lähelläkään sitä mitä myytiin.
Joo eipä @Sluib näköjään mitään viitsi vastailla vaikka on foorumilla käynyt näiden minun tiedusteluviestien jälkeen, joten laitetaan asia eteenpäin. @Sampsa tai @Juha Kokkonen voisi varmaan reagoida kyseisen henkilön huijauksiin pistämällä kaverin jäähylle niin ei aiheuta enempää vahinkoa.

@Sampsa tai @Juha Kokkonen voisi tälle käyttäjälle @Sluib lienee tehdä jotain. Ei ole puuttuvaa virtakaapelia eikä takuukuittia kuulunut eikä enää vaivaudu vastailemaan viesteihin kun ei foorumilla edes käy.
 
Ei tuo lainauksena oleva selostus ole tarpeeksi vai laitanko vielä screenit yksityisviesteistä?
Tässä on nyt muuta työtä työn alla joten en ehdi juuri nyt perehtymään asiaan - raportin kautta asian pystyy hoitamaan kuka tahansa mode ja se menee tehtävälistalle talteen.
 
@isanttu Myydään - i5-4690k, Asus Z97-E, 2x8GB HyperX Fury(RAISIO)

Sovittiin YV:n puolella, että haen tavarat perjantaina 4.12 ennen klo 14. Ei kuitenkaan vastaa tekstareihin, eikä tosiaan ole käynyt foorumin puolella. Sen verran katsoin, että whatsappia kyseinen henkilö on ainakin käyttänyt. Palautteiden perusteella ei ole ensimmäinen kerta, kun kyseinen kaveri tekee oharit ja (todennäköisesti tälläkin kertaa) myy tavaran jollekin toiselle.

@Juha Kokkonen bannivasara heilumaan? :tup:
 
@isanttu Myydään - i5-4690k, Asus Z97-E, 2x8GB HyperX Fury(RAISIO)

Sovittiin YV:n puolella, että haen tavarat perjantaina 4.12 ennen klo 14. Ei kuitenkaan vastaa tekstareihin, eikä tosiaan ole käynyt foorumin puolella. Sen verran katsoin, että whatsappia kyseinen henkilö on ainakin käyttänyt. Palautteiden perusteella ei ole ensimmäinen kerta, kun kyseinen kaveri tekee oharit ja (todennäköisesti tälläkin kertaa) myy tavaran jollekin toiselle.

@Juha Kokkonen bannivasara heilumaan? :tup:
Laitoin yksityisviestiä käyttäjälle ja tiedustelin mistä kyse. Suorilta ei lähdetä ketään bannailemaan.

Edit: Käyttäjää on nyt huomautettu hyvistä kauppatavoista ja niiden noudattamisesta, jos vielä vastaavat toimintatavat tämän jälkeen loppuu niin seuraa porttikielto alueelle.
 
Viimeksi muokattu:
@Niso Myyty 10700K + Asus Z490-E | LOHJA

Emolevyn ylimmän PCIE-liittimen lukitusmekanismi oli rikki ja tästä ei ollut mitään mainintaa ilmoituksessa. Lisäksi kuitti piti olla, mutta sitä ei ollut paketissa, eikä hän sitä pyynnöistä huolimatta ole toimittanut.

Jos ei suostu hyvittämään osaa kauppahinnasta tai kauppoja purkaamaan, niin rikosilmoitusta tekemään. Yleensä saa tämmöiset jonnet hereille.
 
Jos ei suostu hyvittämään osaa kauppahinnasta tai kauppoja purkaamaan, niin rikosilmoitusta tekemään. Yleensä saa tämmöiset jonnet hereille.
Kehtaako sitä tuon vuoksi tehdä, kun muuten kuitenkin näyttää toimivan. Mikä olisi tuollaisesta mielestäsi asianmukainen korvaus?
 
Kehtaako sitä tuon vuoksi tehdä, kun muuten kuitenkin näyttää toimivan. Mikä olisi tuollaisesta mielestäsi asianmukainen korvaus?

Ilman muuta! Sehän vaikuttaa kauppahintaan ja myyntihintaan, kun päätät osat myydä. Noin uusilla komponenteilla pitäisi olla melkein 3 vuotta takuutakin. Kourallinen emolevy ja pari prosessoreja minultakin kosahtanut, niin on se takuu hyvä olla olemassa. Sen takia kauppojen purkamista tuossa ehdotinkin. Tietysti noutaessa tavarat kannattaa aina tarkistaa, että paketissa on mukana se kuitti tai myyjä lähettää sen sähköpostiin ja tulee siinä paikan päällä perille. Valitettavasti tämmöiset tapaukset eivät ole niin harvinaisia ja täältäkin niitä löytyy. Edit. Mielestäni 100€ palautus olisi passeli jos komponentit haluat pitää.
 
Viimeksi muokattu:
Ilman muuta! Sehän vaikuttaa kauppahintaan ja myyntihintaan, kun päätät osat myydä. Noin uusilla komponenteilla pitäisi olla melkein 3 vuotta takuutakin. Kourallinen emolevy ja pari prosessoreja minultakin kosahtanut, niin on se takuu hyvä olla olemassa. Sen takia kauppojen purkamista tuossa ehdotinkin. Tietysti noutaessa tavarat kannattaa aina tarkistaa, että paketissa on mukana se kuitti tai myyjä lähettää sen sähköpostiin ja tulee siinä paikan päällä perille. Valitettavasti tämmöiset eivät ole niin harvinaisia ja täältäkin niitä löytyy. Edit. Mielestäni 100€ palautus olisi passeli jos komponentit haluat pitää.
Aivan. Kiitoksia pitää yrittää ottaa yhtyettä tähän myyjään, mutta tuntuu välttävän minua aktiivisesti.
 
Ilman muuta! Sehän vaikuttaa kauppahintaan ja myyntihintaan, kun päätät osat myydä. Noin uusilla komponenteilla pitäisi olla melkein 3 vuotta takuutakin. Kourallinen emolevy ja pari prosessoreja minultakin kosahtanut, niin on se takuu hyvä olla olemassa. Sen takia kauppojen purkamista tuossa ehdotinkin. Tietysti noutaessa tavarat kannattaa aina tarkistaa, että paketissa on mukana se kuitti tai myyjä lähettää sen sähköpostiin ja tulee siinä paikan päällä perille. Valitettavasti tämmöiset tapaukset eivät ole niin harvinaisia ja täältäkin niitä löytyy. Edit. Mielestäni 100€ palautus olisi passeli jos komponentit haluat pitää.

tuohan on ihan täysin kohtuullinen pyyntö. 100€ pois hinnasta koska emolevystä on irronnut 30 sentin muovi klipsi.
 
Sanoisin että 100€ on kyllä minustakin kohtuuton, tässä kohtaa kyllä purkaisin itse kaupan ja laitat sen uudelleen myyntiin infolla että näyttiksen lukitus rikki, todennäköisesti saat myytyä ilman satasen alennusta, toki jos saatte sovittua homman niin tuo lukitus voisi olla enemmänkin 20-40e riippuen miten se on rikki, voiko korjata plus ne kuitit lähettelet. Tämä ei siis ole mitään virallista mutta vain oma näkemys. Jatkakaa...
 
tuohan on ihan täysin kohtuullinen pyyntö. 100€ pois hinnasta koska emolevystä on irronnut 30 sentin muovi klipsi.

Joka tapauksessa kauppatilanteenne vaatii mielestäni nyt luvatut kuitit ja muut. @TheJaska voisi kuvata tuon klipsin, onko mahdollista korjata jollain jämäemolevystä lainatulta klipsillä?

Jokatapauksessa, jos myyjänä olet jättänyt kertomatta tietoisesti havaitun vian, olet korvaus velvollinen ja ostaja saa vaatia kaupan purkua / hinnan alennusta. Jos kuitit jäävät hävöksiin, niin 100e on mielestäni vähimmäis summa, onhan laitteet silloin takuuttomia ja kauppa kokonaisuudessaan ihan jotain muuta kuin mistä ostajalla on ollut maksaessa käsite.
 
Takuuton laite vs takuullinen laite. Lisäksi kuitin uupuessa ei voi tietää edes laitteen ikää.
kuittu on toimitettu. Päivän myöhässä toki mutta pahoittelut toki siitä. Jouluna pukkaa olla kiirettä.
"pitää yrittää ottaa yhtyettä tähän myyjään, mutta tuntuu välttävän minua aktiivisesti" ostaja laittoi minulle yhden viestin puhelimitse mihin vastasin jonka jälkeen olit yhteydessä foorumilla johon en ole kirjautunut myynnin jälkeen. Olisi tietenkin voinut ottaa yhteyttä puhelimitse jos oli kiire? Jokatapauksessa tarjosin ostajalle kauppojen perumista jos ei ole tyytyväinen
 
Sanoisin että 100€ on kyllä minustakin kohtuuton, tässä kohtaa kyllä purkaisin itse kaupan ja laitat sen uudelleen myyntiin infolla että näyttiksen lukitus rikki, todennäköisesti saat myytyä ilman satasen alennusta, toki jos saatte sovittua homman niin tuo lukitus voisi olla enemmänkin 20-40e riippuen miten se on rikki, voiko korjata plus ne kuitit lähettelet. Tämä ei siis ole mitään virallista mutta vain oma näkemys. Jatkakaa...
Takuut on mennyttä, kun se klipsi on rikottu. Valmistaja hylkää suoraan.
 
Sanoisin että 100€ on kyllä minustakin kohtuuton, tässä kohtaa kyllä purkaisin itse kaupan ja laitat sen uudelleen myyntiin infolla että näyttiksen lukitus rikki, todennäköisesti saat myytyä ilman satasen alennusta, toki jos saatte sovittua homman niin tuo lukitus voisi olla enemmänkin 20-40e riippuen miten se on rikki, voiko korjata plus ne kuitit lähettelet. Tämä ei siis ole mitään virallista mutta vain oma näkemys. Jatkakaa...

Satoja kauppoja tehneenä 20-40€ ei todellakaan riitä jos n. 500€ arvoiset tuotteet ovatkin takuuttomia. 20% alennus mielestäni minimi mihin suostuisin.
 
kuittu on toimitettu. Päivän myöhässä toki mutta pahoittelut toki siitä. Jouluna pukkaa olla kiirettä.
"pitää yrittää ottaa yhtyettä tähän myyjään, mutta tuntuu välttävän minua aktiivisesti" ostaja laittoi minulle yhden viestin puhelimitse mihin vastasin jonka jälkeen olit yhteydessä foorumilla johon en ole kirjautunut myynnin jälkeen. Olisi tietenkin voinut ottaa yhteyttä puhelimitse jos oli kiire? Jokatapauksessa tarjosin ostajalle kauppojen perumista jos ei ole tyytyväinen

siksi sanoinkin että peruisin kaupan jos itse olisin tuossa tilanteessa.

Asia loppuunkäsitelty. Jatkossa @Niso ilmoittaa ne rikkoutuneet (myös kosmeettiset) viat myynti-ilmoitukseen eikö rupea jälkeenpäin kauppojen purkamista tarjoamaan. Tuommoinen kaupankäynti on aivan perseestä.

Edit. @TheJaska tuossa ylempää mainittiin, että takuu olisi evätty rikkoutuneen pcie clipsin takia, mutta minulla ei ole kokemusta asiasta. Jos on näin, niin keskustelkaa @Niso kanssa hyvityksestä.
 
Satoja kauppoja tehneenä 20-40€ ei todellakaan riitä jos n. 500€ arvoiset tuotteet ovatkin takuuttomia. 20% alennus mielestäni minimi mihin suostuisin.
2kk vanha 319€ emolevy jossa on 159€ alennus. klipsi irronnut mikä ei vaikuta tuotteen toimivuuteen. kyllä minunkin mielestäni vähintään 75% pois hinnasta.

Asia loppuunkäsitelty. Jatkossa @Niso ilmoittaa ne rikkoutuneet (myös kosmeettiset) viat myynti-ilmoitukseen eikö rupea jälkeenpäin kauppojen purkamista tarjoamaan. Tuommoinen kaupankäynti on aivan perseestä.
tässä olet oikeassa. en huomannut tuota vikaa ennenkuin ostaja tämän minulle ilmoitti. pitää ensi kerralla katsoa tarkemmin (?)
 
2kk vanha 319€ emolevy jossa on 159€ alennus. klipsi irronnut mikä ei vaikuta tuotteen toimivuuteen. kyllä minunkin mielestäni vähintään 75% pois hinnasta.


tässä olet oikeassa. en huomannut tuota vikaa ennenkuin ostaja tämän minulle ilmoitti. pitää ensi kerralla katsoa tarkemmin (?)
Ongelmanahan tässä on se, että kyseinen "kosmeettinen vika" voi evätä oikeuteni takuuseen. Itse klipsin puuttuminen ei minua juurikaan häiritse.

Kauppoja peruutettaessa joutuisin taas purkamaan yhdet setit ja laittamaan toiset tilalle. Onko vaikea kuvitella miksi tällainen toiminta on raivostuttavaa toisen osapuolen mielestä? Sitä, että joku ei huomaisi tuollaisen klipsin rikkoontumista, kun repii näyttistä irti väkisin ei taas kukaan usko.
 
Itse yhen klipin rikkoneena sen tuntee aika selvästi kun se muovi poksahtaa ja kahva jää käteen=D

Se irtoaa, kun voimalla riuhtaisee näytönohjaimen irti. Isot jäähdyttimet tekevät clipsin alas painamista mahdottoman, kun ei saa edes sormia väliin. Pitkällä kynällä saanut painettua sen clipsin alas ja näyttiksen irti. Jos on tarpeeksi kärsimätön eikä tiedä mitä tekee, niin sen näytönohjaimen saa juuri kovalla riuhtaisulla irto. Pitää vaan toivoa, että mikään muu ei siinä mene rikki.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 346
Viestejä
4 866 000
Jäsenet
78 645
Uusin jäsen
NR772

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom