En kyllä välttämättä itekkään ihan noita kaikkia sääntöjä ymmärrä, ja joustankin niistä jonkinverran ainakin jos mun kohteista on kyse. Jos tekee tarjouksen, mutta sitten peruukin sen vaikka sen oisin kerinnyt hyväksymään, niin se on mulle ihan fine, vaikka se nyt saattaakin pienen ärsytyksen aiheuttaa. Kunhan sitä ei lähe ihan hirveesti tekemään tai tuhlaamaan molempien aikaa suuremmissa määrin. Jos yhteystiedot ja tilitiedot on keritty vaihtamaan ja sit perutaan, niin sit se ärsyttää pikkasen enemmän. Eniten kuitenkin vituttais se et viedään kaupat loppumetreille mut sit lyödään radiohiljaisuus, sellaista ei onneks oo vielä tapahtunut. Asiallisella ilmotuksella näistäkin yleensä selvitään eikä oo tapana polttaa nimimerkkiä mieleen, saatika mennä kirjottelemaan negatiivisia palautteita. Varsinkin jos kyseessä tilanne et se tarjous on vedetty jo pois ennenkun sitä kerkeän huomaamaankaan, niin se on mulle aivan yhdentekevää, se on joko ilmanen nosto ketjulle tai turha yksityisviesti. Ei kyllä muutenkaan tuu suljettua noita kohteita, ennenkun se homma on ns. lyöty lukkoon, eli joko nouto sovittu tai rahat siirretty.
Toinen on sit toi ettei sais noutokauppoja suosia. Nouto on kuitenkin myyjälle aina se helpompi vaihtoehto, ja todennäkösesti ostajallekkin niin saa tavaran heti, voi tarkistaa kunnon yms. Voin kyllä rehellisesti sanoa sen, et jos suurinpiirtein samalla hetkellä tulee hp+postit ja hp+nouto tarjous, niin houkutus myydä noudolla on aivan hävyttömän suuri, vaikka se postitarjous oiskin tullu minuutti tai pari aikasemmin. Ei mulla kuitenkaan täällä kämpässä oo tapana hillota noita tyhjiä paketteja nurkissa, ja viimeks kun kävin postissa ostamassa pahvilaatikkoa lähetykselle, oli ne niin hemmetin typerän muotosia ettei ne edes noudattaneet niitä kokorajotuksia mitä niiden paketeilla on. Toki jos kerinnyt jo alkaa kauppoja hieromaan, niin siinä ei kyllä enää ostajaa vaihdeta vaikka tarjottais suurempaa summaa noudolla.
Kolmas lievä ärsyke on toi et YV:llä saa huudella tarjoukset ja HP:t nykyään. Mieto siinä mielessä et vaikeuttaa hintatason seuraamista, jos samaa kamaa myymässä niin yleensä haen tuotteen pelkistä otsikoista ja kattelen missä sitä ollaan viimeks myyty. Tyhjä ketju jossa hintapyynti on jotain ja se on kuitenkin merkattu myydyksi kertoo kuitenkin aika vähän, sillä eihän se välttämättä HP:lla ole mennyt. Varsinkin jos näitä kohteita on useampi eri hinnoilla ja kaikissa myyty-tägi, mutta ketjussa ei tarjouksia. En ihan vielä oo hiffanu et mikä siinä hintapyynnön huutamisessa tai tarjouksen tekemisessä on niin salaista, että se pitää yksityisviestillä tehdä, mutta ehkä sit joskus ymmärrän. Siitä tulee kuitenkin ilmotus jos joku sinne ketjuun jotain postaa, ja se muuten erottuu tuolta ilmotuksista aika hyvin sen vihreän tägin takia.