Tosissaan veronpalautuksen ovat vieneet toki. Mutta kyseessä ei ole itse KELA tuki... suoranaisesti.Väärin, Kelan päivärahastakin menee ennakonpidätys ja sitä kautta luultavasti myös tulee veronpalautusta joka voidaan ulosmitata.
"Sosiaaliavustukset ja -tuet, kuten asumistuki ja lapsilisät eivät ole ulosmittauskelpoisia."
siinä on suojarajat riippuen siitä onko lapsia jne eli vaikka olisi töissä voi olla niin pieni palkka ettei vouti vie mitään. lisäksi vuodessa saa ainakin yhden kuukauden vapaata jolloin ei tarvitse maksaa eli voi ostaa vaikka joululahjoja, sohvia jne. yleensä kun pidättävät vaikka pari sataa palkasta niin isoimmille velkojille menee suurempia osuuksia ja pienemmille vuorotellen eri kuukausina kun ei kannata tilittää euroa tai kahta.
olen ollut ulosotossa töissä aikoinaan vastailemassa iloisille ihmisille puhelimessa ja muutenkin asiakaspalvelua tekemässä. tosin tästä on jo 15v aikaa joten moni asia on voinut muuttua
Tuohon vapaaseen kuukauteen olin juuri hakemassa sitä tässä kuussa ensimmäistä kertaa mutta vaativat jotain painavia syitä miksi näin tehdä.
"keskeyttämiseen on erityinen syy (esimerkiksi silmälasien tai kodinkoneen hankinta"
Menee nyt varmaan offtopicsi joten keskustellaan muualla tästä lisää jos joku haluaa.
Edit: Päivitetty pari asiaa linkitetystä lähteestä jonka tiedän kyllä kun kävin asioita läpi mutta näköjään jotain syytä tarvitaan. En lisää viestejä kun ei ole topikkiin suoranaisesti kuuluva asia.
Viimeksi muokattu: