Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Ostaja noutanut tavaran ja ollut hänellä käytössä viikon verran. Itse olen sitä mieltä että ostaja säätänyt jotain omiaan ja rikkonut näytönohjaimen itse.

Jos itse tiedät että kortti on toiminut ja vielä demonnut sitä ennen kauppoja sekä ostaja noutanut niin se on vaan voi, voi ostajalle.

Varsinaisesti ei ole demottu mutta suoraan käytännössä lämpöisenä myyty ostajalle eli oli käytössä viime hetkeen asti ja kortti irroitettu oikeaoppisesti koneesta ja laitettu suoraan antistaattiseen pussiin.
Pelasin näytönohjaimella vielä n. 30min ennen myyntiä ja ko. Yksilöä ei minulla ollessa ole ikinä edes ylikellotettu saati voltteihin koskettu.
Olen myynyt aiemminkin näytönohjaimia ja alleviivattuna myynyt aina ns. Ensiluokkaista tavaraa eli ehjää ja ylikellottamatonta.

Korjaan että myynti päivä oli 1.4. keskiviikko. Mutta melkeinpä viikon ollut ostajalla.
 
Varsinaisesti ei ole demottu mutta suoraan käytännössä lämpöisenä myyty ostajalle eli oli käytössä viime hetkeen asti ja kortti irroitettu oikeaoppisesti koneesta ja laitettu suoraan antistaattiseen pussiin.
Pelasin näytönohjaimella vielä n. 30min ennen myyntiä ja ko. Yksilöä ei minulla ollessa ole ikinä edes ylikellotettu saati voltteihin koskettu.
Olen myynyt aiemminkin näytönohjaimia ja alleviivattuna myynyt aina ns. Ensiluokkaista tavaraa eli ehjää ja ylikellottamatonta.

Korjaan että myynti päivä oli 1.4. keskiviikko. Mutta melkeinpä viikon ollut ostajalla.

Muuttaa asiaa hieman jos ei olekaan demottu korttia ostajalle ja maanantai muuttuikin keskiviikoksi.

Tää on vähän tällainen 50/50 keissi. Myyjänä olisin sitä mieltä että myyty toimivaa kamaa ja ostaja kädettänyt.

Paras olisi jos saatte sovittua jonkin kompromissin johon molemmat olisivat tyytyväisiä.

Vaikeeta sanoa kun vaan yhden osapuolen kertomus asiasta, mutta sinulla näyttäisi olevan pelkkää positiivista palautetta kaupoista täällä joten...
 
Muuttaa asiaa hieman jos ei olekaan demottu korttia ostajalle ja maanantai muuttuikin keskiviikoksi.

Tää on vähän tällainen 50/50 keissi. Myyjänä olisin sitä mieltä että myyty toimivaa kamaa ja ostaja kädettänyt.

Paras olisi jos saatte sovittua jonkin kompromissin johon molemmat olisivat tyytyväisiä.

Vaikeeta sanoa kun vaan yhden osapuolen kertomus asiasta, mutta sinulla näyttäisi olevan pelkkää positiivista palautetta kaupoista täällä joten...

Tarkistin tuon ostopäivän vielä jälkikäteen. Katsoin noista aiemmista keskusteluista et olis ollu maanantai mut sovittiinki kaupat keskiviikoksi.
Itse tehnyt tässä ympäripyöreetä duunia pari viikkoo ni päivät väkisinki vähän sekasin.

Olen sitä mieltä että ostaja tarkistaa vielä että asentanut oikein, lisävirtaliitin kytketty ja nvidian ajurit poistettu ennen kuin asentaa radeonia tilalle.

Takuunalainen kortti joten näkisin että ostaja lähettää jimmsille ja jimms katsoo mikä homman nimi.
Takuupaperilla ei pitäisi olla ongelmaa tuossa ja voin kyllä jimmsin kanssa tuosta varmasti sopiakin.
 
Tarkistin tuon ostopäivän vielä jälkikäteen. Katsoin noista aiemmista keskusteluista et olis ollu maanantai mut sovittiinki kaupat keskiviikoksi.
Itse tehnyt tässä ympäripyöreetä duunia pari viikkoo ni päivät väkisinki vähän sekasin.

Olen sitä mieltä että ostaja tarkistaa vielä että asentanut oikein, lisävirtaliitin kytketty ja nvidian ajurit poistettu ennen kuin asentaa radeonia tilalle.

Takuunalainen kortti joten näkisin että ostaja lähettää jimmsille ja jimms katsoo mikä homman nimi.
Takuupaperilla ei pitäisi olla ongelmaa tuossa ja voin kyllä jimmsin kanssa tuosta varmasti sopiakin.

Aikalailla samaa mieltä.
 
Jos ostaja nouti kortin niin ilmeisesti asuu suht lähellä vai oliko kauempaa liikkeellä? Ite hakisin kortin pois tutkittavaksi jos ei ole jäätävän kaukana. Jos kortin mukana lähti alkuperäinen paketti niin sitten ehkä pyytäisin ostajaa postittamaan kortin ja sitten kun olet itse kortin testannut toimivaksi tai mahdollisesti ei-toimivaksi, voisi alkaa miettimään miten tehdä rahojen kanssa. Muutaman kympin kortin kanssa en varmaan näkisi vaivaa tyyliin yhtään ja palauttaisin rahat mutta tässä käsittääkseni oli hieman isommista rahoista kyse?
 
Jos ostaja nouti kortin niin ilmeisesti asuu suht lähellä vai oliko kauempaa liikkeellä? Ite hakisin kortin pois tutkittavaksi jos ei ole jäätävän kaukana. Jos kortin mukana lähti alkuperäinen paketti niin sitten ehkä pyytäisin ostajaa postittamaan kortin ja sitten kun olet itse kortin testannut toimivaksi tai mahdollisesti ei-toimivaksi, voisi alkaa miettimään miten tehdä rahojen kanssa. Muutaman kympin kortin kanssa en varmaan näkisi vaivaa tyyliin yhtään ja palauttaisin rahat mutta tässä käsittääkseni oli hieman isommista rahoista kyse?

Takuunalaisesta RX580 kortista kyse.
 
Ostaja heittää kortin takuuseen Jimmsille. Jos Jimssin mukaan ei mene takuun piikkiin, niin sitten pitää miettiä asioita uudelleen. Turha sitä nyt on edes takas lähetellä kaikkien kolmen osapuolen välillä.

Nää on näitä yksityisten ihmisten välisiin käytetyn tavaran myyntiin ja ostoon liittyviä ongelmia.

Myyjänä vituttaa kun tiedät myyneesi toimivaa tavaraa ja joku idiootti kämmäilee ja haluaa maksattaa omat kämmäilynsä muilla. Ostajana vituttaa kun ikinä tiedä mitä sieltä tulee vaikka myynti-ilmoituksessa lukee "uuden veroinen" ja paketissa onkin lommoilla ja naarmuilla olevaa tavaraa.

Itsellä onneksi sujunut kaupanteot ongelmitta tähän asti, mutta silti mahdollisuuksien mukaan ostan aina kaupasta uutta jotta selviää mahdollisimman vähin ongelmin. Onhan se kalliimpaa, mutta elämä on.
 
Mikäli olisin ostaja toki tahtoisin että myyjä hoitaa tuon asian (jos siis saisin kortin joka ei vain toimi) koska olisi teoriassa täysin mahdollista että Jimm's ei edes suostuisi tuota minulta vastaan ottamaan (eri nimi kuin kuitissa) tai ehkä jopa eri kortti (eli myyty vastaava kortti mikä on vanha ja hajalla uuden kuitilla minkä myyjä olisi ottanut omaan käyttöönsä).
Tuohon on pakko kommentoida, että kyllä Jimm's ja mikä tahansa muukin Suomessa toimiva jälleenmyyjä ottaa tavaran takuuseen, vaikka mikä nimi olisi kuitissa. Kuluttajankaupassa annettu takuu on aina tuotekohtainen.

Tuossakin skenaariossa, että kortteja olisi kaksi, pitäisi jälleenmyyjän pystyä todistamaan mikä kortti on kyseessä. Tuossa sitten olisi jo kyse lievästä petoksesta tms, jos yksityinen myyjä on valehdellut tuotteen iän ja jäljellä olevan takuun määrän.
 
Tuli mieleen, että onkohan virtalähde voinut aiheuttaa vikaa? Mennyt säästämään väärässä paikassa.
 
Jos oisit demonnu niin hommahan ois kaikilta puolin selvä ja yksiselitteinen. Kyllä se sitä melkein muutenkin on, mutta pyydä nyt sitä käymään kortin kanssa jos kerran noutokin on onnistunut.
 
Ostaja heittää kortin takuuseen Jimmsille. Jos Jimssin mukaan ei mene takuun piikkiin, niin sitten pitää miettiä asioita uudelleen. Turha sitä nyt on edes takas lähetellä kaikkien kolmen osapuolen välillä.

Nää on näitä yksityisten ihmisten välisiin käytetyn tavaran myyntiin ja ostoon liittyviä ongelmia.

Myyjänä vituttaa kun tiedät myyneesi toimivaa tavaraa ja joku idiootti kämmäilee ja haluaa maksattaa omat kämmäilynsä muilla. Ostajana vituttaa kun ikinä tiedä mitä sieltä tulee vaikka myynti-ilmoituksessa lukee "uuden veroinen" ja paketissa onkin lommoilla ja naarmuilla olevaa tavaraa.

Itsellä onneksi sujunut kaupanteot ongelmitta tähän asti, mutta silti mahdollisuuksien mukaan ostan aina kaupasta uutta jotta selviää mahdollisimman vähin ongelmin. Onhan se kalliimpaa, mutta elämä on.


Jimmy veloittaa muutaman kympin jos tuote toimii normaalisti, tässä kohtaa ostajalla aihetta miettiä vain mikä vikana omassa kokoonpanossa. Varmasti tuo ostajakin tietoinen että joutuu maksaan turhasta testaamisesta jos tuote ehjä :smoke:
 
Jimmy veloittaa muutaman kympin jos tuote toimii normaalisti, tässä kohtaa ostajalla aihetta miettiä vain mikä vikana omassa kokoonpanossa. Varmasti tuo ostajakin tietoinen että joutuu maksaan turhasta testaamisesta jos tuote ehjä :smoke:

Josta päästään taas siihen että hakee verkkokaupasta 100% kalliimmalla uuden kortin, niin problem solved.

Halvalla kun ostaa käytettyä, niin riskit ovat suuremmat.
 
Pyydäpä ensi alkuun kuvat tuotteesta. Lähinnä siis kiinnostaa, onko menty sössimään rikki mekaanisesti (takalevy avattu) vai softalla (esim. bruteforcella väärä VBIOS sisään).

Vähän ihmettelen, miksi olisit saanut positiivisen kauppapalautteen, jos tuotetta ei ole todettu toimivaksi ostajan puolelta.
 
"Kolmen euron postimaksu on se minimi millä levyt on liikkunut niin kuin keskustelusta näkyy"

Tämä on lainaus saamastani yksityisviestistä. Ostin kyseiseltä myyjältä kaksi kiintolevyä. Toinen tuli mekaanisesti toimintakelvottomaksi viottuneena. Itse tulkitsin hänen viestinsä, että tuohon hintaa levyt ovat
tulleet perille käyttökelpoisina. Itse en ainakaan ehdottaisi kuljetustavaksi mahdollisesti tuotteen kannalta vahingollista, saati lähettäisi jotakin rikottavaksi. Paketin suojaus oli pehmustetun kirjeen tasoinen, ehkä vähän heikompi.

Myyjän mukaan tässä tapauksessa lähetyksestä vastuun kantaa vastaanottaja. Onko kenelläkään kannanottoja tähän?
 
"Kolmen euron postimaksu on se minimi millä levyt on liikkunut niin kuin keskustelusta näkyy"

Tämä on lainaus saamastani yksityisviestistä. Ostin kyseiseltä myyjältä kaksi kiintolevyä. Toinen tuli mekaanisesti toimintakelvottomaksi viottuneena. Itse tulkitsin hänen viestinsä, että tuohon hintaa levyt ovat
tulleet perille käyttökelpoisina. Itse en ainakaan ehdottaisi kuljetustavaksi mahdollisesti tuotteen kannalta vahingollista, saati lähettäisi jotakin rikottavaksi. Paketin suojaus oli pehmustetun kirjeen tasoinen, ehkä vähän heikompi.

Myyjän mukaan tässä tapauksessa lähetyksestä vastuun kantaa vastaanottaja. Onko kenelläkään kannanottoja tähän?

Myyjä on tässä :D Sen jälkeen kun ei kuuntele puhelimessa ja lyö luurit niin ei sitä tänne kannata tulla itkemään
 
"Kolmen euron postimaksu on se minimi millä levyt on liikkunut niin kuin keskustelusta näkyy"

Tämä on lainaus saamastani yksityisviestistä. Ostin kyseiseltä myyjältä kaksi kiintolevyä. Toinen tuli mekaanisesti toimintakelvottomaksi viottuneena. Itse tulkitsin hänen viestinsä, että tuohon hintaa levyt ovat
tulleet perille käyttökelpoisina. Itse en ainakaan ehdottaisi kuljetustavaksi mahdollisesti tuotteen kannalta vahingollista, saati lähettäisi jotakin rikottavaksi. Paketin suojaus oli pehmustetun kirjeen tasoinen, ehkä vähän heikompi.

Myyjän mukaan tässä tapauksessa lähetyksestä vastuun kantaa vastaanottaja. Onko kenelläkään kannanottoja tähän?
Itse olen sitä mieltä, että myyjä vastaa postituksesta. Hänhän on se joka tuotteen pakkaa jne. Samoin kuten esim postin sääntöjen mukaan reklamaation kuljetuksesta / hävinneestä paketista jne voi tehdä vain lähettäjä. Hänhän se postin asiakas on, ja täten vastuussa.
 
Katkaisin puhelun, koska myyjä oli ehdon omassa näkökannassaan. Katsoin, että keskustelun jatkaminen oli hyödytöntä. Toisin sanoen hän siirsi "vahvasti" vastuun minulle, koska hänen mielestään olin valinnut väärän toimitustavan.
 
Viimeksi muokattu:
Katkaisin puhelun, koska myyjä oli ehdon omassa näkökannassaan. Katsoin, että keskustelun jatkaminen on hyödytöntä.


Tämäkään ei pidä paikkaansa. Mulle tuli enemmänkin puhelusta fiilis että herra ei osaa kuunnella yhtään mitään vaan puhuu koko ajan keskeyttäen kun yritti jotain kommentoida :D +Ei päästy mitenkään edes siihen vaiheeseen että olisi jotain järkevää ratkaisua voinut tarjota ym vaan jankkasi vaan kuinka paskasti oltiin pakattu jne.. Ja ihan selvä keissi olisi, mutta nimenomaan tämän ostajan kanssa käytiin viesteillä hyvin selvästi läpi pakkaus sekä lähetys menetelmä ennen kauppoja.
 
Mitä mieltä nyt olet minun vastuustani lähetykseen? Onko sinulle jokin kompromissi tarjota?
 
"Kolmen euron postimaksu on se minimi millä levyt on liikkunut niin kuin keskustelusta näkyy"

Tämä on lainaus saamastani yksityisviestistä. Ostin kyseiseltä myyjältä kaksi kiintolevyä. Toinen tuli mekaanisesti toimintakelvottomaksi viottuneena. Itse tulkitsin hänen viestinsä, että tuohon hintaa levyt ovat
tulleet perille käyttökelpoisina. Itse en ainakaan ehdottaisi kuljetustavaksi mahdollisesti tuotteen kannalta vahingollista, saati lähettäisi jotakin rikottavaksi. Paketin suojaus oli pehmustetun kirjeen tasoinen, ehkä vähän heikompi.

Myyjän mukaan tässä tapauksessa lähetyksestä vastuun kantaa vastaanottaja. Onko kenelläkään kannanottoja tähän?

Myyjä nyt tuskin on ihan huvikseen alkanut sulle jutella siitä mikä on minimihinta posteille? Jos kyselee halvinta, niin yleensä silloin saa myös halvinta. Vähän tuntuu että tästä nyt uupuu osa tarinasta jostain syystä.
 
Lähettäjä on yleensä vastuullinen lähetyksestä. Jos on huonosti paketoitu ja lähetyksessä oleva tavara rikkoontuu, se on yleensä lähettäjän ongelma.

Tosin jos ostaja on vaatinut halvinta mahdollista lähetystä, niin silloin asia on eri.

Näin yleisesti ottamatta kantaa kyseiseen keissiin, kun ei ole kaikkea faktaa.
 
Mitä mieltä nyt olet minun vastuustani lähetykseen? Onko sinulle jokin kompromissi tarjota?

Mää maksan vaikka sun kaikki levyt takas ja voit pitää hyvänäs kunha pysyt erossa mun profiilista etkä enää tee kauppaa. 0% respect kun aikuinen lyö luurit ja tulee tänne pätemään postitutus menetelmistä ja pakkaamisesta vaikka ennen kauppoja vaihe vaiheelta selitetty levyjen pakkaus.
 
Viimeksi muokattu:
Minulle sopii, että palautat rikkoutuneen levyn hinnan. Laitan tilitietoni YV:llä. Tuosta kaupankäynnistä olen kanssasi samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa poistaa tuo kuva. Siinä niin ostajan kuin myyjänkin nimi + osoite näkyvissä, sekä vielä puhelinnumerot. Tuskin niitä tarkoitus levitellä pitkin nettiä.
 
Tosiaan tee kuvan poisto nopeasti, ettet enempää vahinkoa tee:facepalm:.

Käyn poistamassa, pahoittelut en tiennyt että tällä mun perunalla saa noinkin tarkkoja kuvia :D Ja mitä tarkoitit että kuva hämää? Eikö me kuitenkin käyty läpi levyjen pakkaus yksityisviesteillä? Hyväksyit pakkausmenetelmän ja halusin tämän halvimman paketin XXS joka toimitetaan kirjeen tavoin suoraan kotiin. MAX korkeus 3cm. Olisit ennen lähetystä puuttunut lähetysmenetelmään, on vähän myöhäistä silloin kun levyt ovat jo sinulla. Ne kuitenkin niin hyvin pakattiin kun mahdollista XXS-pakettiin kovalevyt saada. Ja olen enemmän sen kannalla että laitat levyt takaisin minulle. Olisin tämän toki voinut puhelimessakin sanoa kunhan et olis lyöny luureja.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuosta kuvasta päätellen kyllä ole tarpeeksi hyvin 3.5" mekaanista kiintolevyä pakattu, jos XXS-paketti max 3cm paksu ja kovo on specsien mukaan 2,5cm paksu. Näyttää kuin olisi vaan kääräisty paperit ja teipit päälle ja nakattu postiin. :nb:
 
Nyt kun täällä muut puhunut myös huijarista joka myy Innochill 980 korttia niin taitaa olla täällä nimimerkillä @MikaHoo

Lisäsin myös kuvan josta näkyy ekat yv viestit. Myöhemmin tarjoutui myös laittamaan kuvan henkkareista.

Mainitaan vielä että kauppoja ei syntynyt.

Tori.fi käyttäjätunnus M.M Turusta. Myi mulle Inno3d gtx 980:n. Lähetti 2 kuvaa kortista. Nopeaa koitin Googlen kuvahaulla ettiä et löytyykö korttia mistään myynnistä. Ei löytyny vastaavia tuloksia joten maksoin mobilepaylla. Oli viemässä hetken päässä virtalähdettä postiin ja veisi samalla näytönohjaimen.....
 

Liitteet

  • Screenshot_20200407-220341_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200407-220341_Samsung Internet.jpg
    323,5 KB · Luettu: 341
Nyt kun täällä muut puhunut myös huijarista joka myy Innochill 980 korttia niin taitaa olla täällä nimimerkillä @MikaHoo

Lisäsin myös kuvan josta näkyy ekat yv viestit. Myöhemmin tarjoutui myös laittamaan kuvan henkkareista.

Mainitaan vielä että kauppoja ei syntynyt.
Kyllä tää M.M osoittautuu huijariks. Kaverilla toris osto ilmoitus näytönohjaimesta ja sama M.M Turusta kaupitteli Inno3d iChill näytönohjainta. Luultavasti tyyppi omistaa kys. kortin kun kuvat ei oo äkkiseltään mistään netistä otettuja(kai?). Ainiin ja ehdottaa henk.kortistansa kuvan lähettämistä varmaankin saadakseen "luottamuksen" pelaamaan. Eli olkaa varuillaan jos joku Inno3d ichilliä kauppaa. Ainaki viel Samalla nimimerkillä kaupittelee
Tämän postauksen lisäten voisi hyvinkin olla sama kaveri, kun tismalleen sama näyttis ja sama paikkakunta. Luultavasti on tarjoillut kyseistä näyttistä täällä foorumin puolella ainakin tähän mennessä vain "piilotellusti" YV:eiden kautta, kun ei ole myyntiketjujakaan viestihistoriassa, ainakaan toistaiseksi.. :whistling:
 
^Minullekin tehtiin sama tarjous YV:llä. En myöskään tarttunut, koska kaikki hälytyskellot soi samantien. Syytön, kunnes toisin todistetaan jne, mutta tod. näk. sama kaveri, joka myös huijannut Aamukahvia.
 
Kyseinen näytön ohjain on tosiaan myyty ja postitettu sen mitä itse myin..
Ok,
Tiedot sopii aika hyvin vaan tuohon huijaukseen..
-Nimimerkit M.M, sinun nimimerkki Mikahoo.

-Molemmat asuu turussa.

-Täysin sama kortti.
 
Eikös noihin missä tarjotaan noutoa (toki ehkä vain luotettavamman vaikutuksen vuoksi) kannattaisi vastata, että joo kaupat käy, ja kaveri tulee noutamaan tuotteen. Jos siinä kohtaa alkaa venkoilu niin tietää suht varmuudella, että ei oo puhtaat jauhot pussissa. Jos taas nouto ois silloinkin ok, niin voisi luottavaisemmin ostaa postilla, ja sanoa myyjälle, että sori kaveri ei pääsekkään, otan postilla.
 
Eikös noihin missä tarjotaan noutoa (toki ehkä vain luotettavamman vaikutuksen vuoksi) kannattaisi vastata, että joo kaupat käy, ja kaveri tulee noutamaan tuotteen. Jos siinä kohtaa alkaa venkoilu niin tietää suht varmuudella, että ei oo puhtaat jauhot pussissa. Jos taas nouto ois silloinkin ok, niin voisi luottavaisemmin ostaa postilla, ja sanoa myyjälle, että sori kaveri ei pääsekkään, otan postilla.
Itse en noutokauppoja haluaisi henkilön kanssa joka on valmis huijaamaan 120e takia... Mielummin vain jättää väliin ja ettii jonkun toisen myyjän :).
 
Ok,
Tiedot sopii aika hyvin vaan tuohon huijaukseen..
-Nimimerkit M.M, sinun nimimerkki Mikahoo.

-Molemmat asuu turussa.

-Täysin sama kortti.
Näiden lisäksi tuo sinunkin viestissäsi mainittu into tarjota kuvaa henkkareista mitä ilmeisemmin 'luotettavuuden lisäämiseksi'. :whistling:
 
Ei tuosta kuvasta päätellen kyllä ole tarpeeksi hyvin 3.5" mekaanista kiintolevyä pakattu, jos XXS-paketti max 3cm paksu ja kovo on specsien mukaan 2,5cm paksu. Näyttää kuin olisi vaan kääräisty paperit ja teipit päälle ja nakattu postiin. :nb:

Näin oli:tdown:. Itselleni ei tulisi mieleenkään lähettää mekaanisia kiintolevyjä näin puutteellisesti pakattuna vaikka asiakas olisi vaatinut sitä.
 
Ab
Ei tuosta kuvasta päätellen kyllä ole tarpeeksi hyvin 3.5" mekaanista kiintolevyä pakattu, jos XXS-paketti max 3cm paksu ja kovo on specsien mukaan 2,5cm paksu. Näyttää kuin olisi vaan kääräisty paperit ja teipit päälle ja nakattu postiin. :nb:

Paketoitiin pahvilaatan päälle kuplamuoviin käärittynä. Päälle teippiä ja pahvipaperia sen verran että oli jämäkkä pakkaus. +Helposti särkyvänä leimat perään. Paksuus meni aina yli 3cm niin parempaan en pystynyt :D
 
Viimeksi muokattu:
Ok,
Tiedot sopii aika hyvin vaan tuohon huijaukseen..
-Nimimerkit M.M, sinun nimimerkki Mikahoo.

-Molemmat asuu turussa.

-Täysin sama kortti.
Taitaa muuten olla sama kaveri nyt kyseessä, heti kun otettiin vähän asiaa täällä puheeksi niin profiilikuva katosi ja profiili muuttui niin yksityiseksi kuin vain mahdollista.. Sattumaa? :drool:
 
Ab


Paketoitiin pahvilaatan päälle kuplamuoviin käärittynä. Päälle teippiä ja pahvipaperia sen verran että oli jämäkkä pakkaus. +Helposti särkyvänä leimat perään. Paksuus meni aina yli 3cm niin parempaan en pystynyt :D
Pahvilaatikko, ilmatyynyt/voimapaperi/sanomalehti ja kuplamuovi ympärille ja 2e lisähintaa posteihin (ostajalta)?

Helposti särkyvän tavaran ympärillä tulee olla tarpeeksi jotain materiaalia, joka ottaa vastaan kuljetuksessa tulevat osumat. Ohut kerros pahvia tai kuplamuovia ei vaan millään riitä tuon kokoisen ja painoisen mekaanisen kovalevyn möhkäleelle. Jokin rypistelty sanomalehti toimii hyvin ja ei maksa käytännössä mitään.

Helposti särkyvä -tarrat eivät myöskään merkkaa yhtään mitään Postille, ellei paketista ole erikseen maksettu helposti särkyvän lähetyksen lisähintaa - näin ainakin omasta kokemuksesta.

Kyllä tuossa nyt olisi paljon parempaan pystynyt, kenties noiden kovojen herkkyys ei ollut sitten vaan tiedossa? Jonkun SSD:n vielä lähettäisi suht huoletta noin, mutta ei missään tapauksessa mekaanista levyä. En nyt enempää kommentoi tätä kyseistä tapausta, mutta tietääpähän jatkossa että tavarat tulisi pakata kunnolla tämmöisen harmin välttämiseksi.
 
Taitaa muuten olla sama kaveri nyt kyseessä, heti kun otettiin vähän asiaa täällä puheeksi niin profiilikuva katosi ja profiili muuttui niin yksityiseksi kuin vain mahdollista.. Sattumaa? :drool:

Olisi "miehekkäintä mitä tiedän"-topikin kamaa tunnustaa syntinsä tässä kohtaa ja palauttaa edes osa rahoista Aamukahville (ja kenties muillekin). Mistä sitä tietää, vaikka samalla saisi täältä apua niihin syihin, miksi täytyy vetää kanssaihmisiä nenästä. @MikaHoo

Tiistai-illan kristillisiä ajatuksia :p
 
Ilmottelin jo tuossa edellisellä sivulla että tästä Gtx:stä on kaupat nyt ok. Vieläkun ton toisen näytönohjaimen sais jotenki.
Eli mikahoon mikäli sama henkilö kyseessä niin kaupat on ok.
 
Ilmottelin jo tuossa edellisellä sivulla että tästä Gtx:stä on kaupat nyt ok. Vieläkun ton toisen näytönohjaimen sais jotenki.
Eli mikahoon mikäli sama henkilö kyseessä niin kaupat on ok.
Jos on sama kaveri kyseessä niin sinun osaltasi homma voi olla ok, mutta mene ja tiedä ilman ylläpidon tiedustelua, että koittaako esimerkiksi tuon jo mainitun YV:n kautta tehdä "piiloteltua" kauppaa vastaamalla vaikkapa muiden tekemiin ostoilmoituksiin..
 
Helpost
Pahvilaatikko, ilmatyynyt/voimapaperi/sanomalehti ja kuplamuovi ympärille ja 2e lisähintaa posteihin (ostajalta)?

Helposti särkyvän tavaran ympärillä tulee olla tarpeeksi jotain materiaalia, joka ottaa vastaan kuljetuksessa tulevat osumat. Ohut kerros pahvia tai kuplamuovia ei vaan millään riitä tuon kokoisen ja painoisen mekaanisen kovalevyn möhkäleelle. Jokin rypistelty sanomalehti toimii hyvin ja ei maksa käytännössä mitään.

Helposti särkyvä -tarrat eivät myöskään merkkaa yhtään mitään Postille, ellei paketista ole erikseen maksettu helposti särkyvän lähetyksen lisähintaa - näin ainakin omasta kokemuksesta.

Kyllä tuossa nyt olisi paljon parempaan pystynyt, kenties noiden kovojen herkkyys ei ollut sitten vaan tiedossa? Jonkun SSD:n vielä lähettäisi suht huoletta noin, mutta ei missään tapauksessa mekaanista levyä. En nyt enempää kommentoi tätä kyseistä tapausta, mutta tietääpähän jatkossa että tavarat tulisi pakata kunnolla tämmöisen harmin välttämiseksi.

Kopioitu suoraan minun ja tämän huntimantin keskustelu tuonne alle.

Oma pointtini oli se että näinkin tarkasti käyty postitus menetelmä läpi ennen kauppoja + tarjottu muuta vaihtoehtoa niin ihan turha jälkikäteen paketista valittaa. Kaupat on jokatapauksessa mitätöity ja palautin koko summan @huntimanti :lle Ostelen vielä postit itselle mikäli jaksan nämä levyt takaisin ottaa. Saa sit ainakin @huntimanti n taidonnäytteen kovalevyjen pakkaamisesta XXS-pakettiin.:)

RelaxingOdens
01.04.2020
50F36083-62E7-483E-A19C-0BC9A014120A.jpeg

Lainaus Vastaa
Raportoi
RelaxingOdens
01.04.2020
Ja tälläi oon näitä laittanu kolmeen levyyn asti. levyt jäykän pahvin päällä rivissä, kuplamuovia ja teippiä päälle sit tämä pahvipaperi ja lisää teippiä.

Lainaus Vastaa
RelaxingOdens
01.04.2020
Pakkaan sit paketin kun maksusuoritus näkyy tilillä ja sanot minkä kokoiseen laatikkoon laitetaan. Tuo XXS on ollut vakiona näille ketä tarjosi kolmen euron postit päälle. Sillä saat toki jos kelpaa tai sit lisäät hintaan haluamasi postipaketin koon levyjen päälle.

Lainaus Vastaa
Raportoi
huntimanti
01.04.2020
Onko smartpost sama kuin pakettiautomatti? Sama:).

XXS tämä on hyvä. Maksan tänään siis 20€.

Tykkää Lainaus Vastaa
Raportoi
RelaxingOdens
01.04.2020
En mä noita kympin kappalehintaan posteineen laita. Kolmen euron postimaksu on se minimi millä levyt on liikkunut niin kuin keskustelusta näkyy. Siinäkin otan takkiin sillä postitus maksaa mulle sen 5e. Sun tarjous oli hp+postit mitä ihmettelin kun oli mennyt aiemmin kolmen euron posteilla. Oletin varmaan että haluat jonkun eripaketin postityylin ym ja sen takia kysyin sulta erikseen aiemmin asiaa:D

Lainaus Vastaa
Raportoi
RelaxingOdens
01.04.2020
Eli rahat palautuu tilillesi ja levyt menee myyntiin tai sit maksat postit päälle niin kuin muutkin.

Lainaus Vastaa
Raportoi
RelaxingOdens
01.04.2020
min postit 3e XXS-paketissa ylempänä mainitulla tavalla
 
Viimeksi muokattu:
Jostain syystä jätit tämän viestini pois: "1.4 - "Smartposti. Kolhuilta suojaava paketti. Kauppakeskus Willa, CityMarket, Hyvinkää".

Toivomukseni oli herkkiä mekaanisia kovalevyjä mahdollisilta vaurioilta suojaava paketti. Toin sen heti esiin. Virheeni oli, että en tarkistanut tarjoamasi paketin mittoja ja luotin valokuvan luomaan vaikutelmaan suojatusta paketista.
 
Jostain syystä jätit tämän viestini pois: "1.4 - "Smartposti. Kolhuilta suojaava paketti. Kauppakeskus Willa, CityMarket, Hyvinkää".

Toivomukseni oli herkkiä mekaanisia kovalevyjä mahdollisilta vaurioilta suojaava paketti. Toin sen heti esiin. Virheeni oli, että en tarkistanut tarjoamasi paketin mittoja ja luotin valokuvan luomaan vaikutelmaan suojatusta paketista.
Eikö tämä sovittu jo eilen, myyjä taisi palauttaa rahatkin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 746
Viestejä
4 556 253
Jäsenet
75 050
Uusin jäsen
Lartonki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom