Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Kuulostaa kyl jotenki oudolta, että ei saisi muuttaa mieltänsä. Kyse ku ei kuitenkaan ole oikeuden tuomiosta, vaa poliisin päätöksestä lopettaa tutkinta sen vuoksi, ku kansalainen ei ole hoksannut ruksia oikeaa kohtaa.
Jos asianomistaja ei vaadi rangaistusta, silloin juttu raukeaa. Samoin kun partio tulee rikospaikalle, kysytty vaadinko rangaistusta. Vaadin rangaistusta vastaus aloittanut esitutkinnan eli sormenjälkien ja dna:n keräämisen.
Ja kun kerran juttu raukeaa, ei sitä toiste aloiteta tutkimaan.

Mielestäni on ymmärrettävää että ei ole oikeutta mielinmäärin muita työllistää omalla mielipiteen muutoksella, ellei sitten ole esitettävissä uusia todisteita samaan asiaan.
Nojoo. Totta. Ei muutako käräjäoikeutta sit itse rasittaan "30 euron" vuoksi /s :D Itselläki oli tollainen tilanne edessä viiden kympin vuoksi, koska henkilö kuoli ennen käräjiä ja oisin itse voinu käräjien kautta hakee kuolinpesältä sit saataviani.. annoin olla, ku tuntu menevän liian hankalaksi (ja varmaan mahis sille, että oisin jotain kulujaki maksanut?)

e: Joo miinukselle ois jääty
Näyttökuva 2026-05-23 kello 16.44.48.png

Viimeksi muokattu:
Ei kuitenkaan olisi Poliisilta kohtuuton työ ottaa yhteyttä rikosilmoituksen tekijään (joka on ensimmäistä kertaa asialla) ja varmistaa, että ymmärtääkö tämä, ettei asiaa tutkita, mikäli ilmoituksen tiedot ovat tällaiset. Selvästi päällimmäisenä tavoitteena on ollut välttää epämiellyttävyyttä joka myös työksi nimitetään.

Jotain tälle rehottavalle huijausilmiölle pitäisi yhteiskunnan kyetä tekemään, koska nykyiselläänhän käytännössä pikkurikollisille ei koidu tästä minkäänlaisia seuraamuksia. Joku kevyempi tutkinta/tuomioistuinmenettely pitäisi tätä rikollisuutta vastaan olla.

Ei kuitenkaan olisi Poliisilta kohtuuton työ ottaa yhteyttä rikosilmoituksen tekijään (joka on ensimmäistä kertaa asialla) ja varmistaa, että ymmärtääkö tämä, ettei asiaa tutkita, mikäli ilmoituksen tiedot ovat tällaiset. Selvästi päällimmäisenä tavoitteena on ollut välttää epämiellyttävyyttä joka myös työksi nimitetään.
Jep, kun normaalistikin kuite kuulustelevat molemmat osapuolet.

Esitutkintalain 3.luvun 4 § määrää poliisin toimet ja määrää päättämään esitutkinnan tuossa esimerkin tapauksessa.

Esitutkintalain 3.luvun 4 § määrää poliisin toimet ja määrää päättämään esitutkinnan tuossa esimerkin tapauksessa.
Nii, että rikosilmoitus on turha tollaisessa, ku ei hoksaa ruksia klikata ja ymmärtää mitä se tarkoittaa? Ymmärrän, että kaikki ei halua "rangaistusta", vaa omat rahansa vaa takas. Ymmärrän sen, että näin on (laki), mut pelisilmä tuntuu puuttuvan ehkä joillain poliiseilla. Sit taas päinvastoin luultavasti jotku poliisit sit varmaa tutkii enemmänki ja jopa neuvoo mahdollisia uhreja, että kantsis ehkä rikosilmoitus tehdä jne.

Megaeteaterin kohdalla ollu joku poliisi, jolla ei nappaa, vaikka ihan varmasti olisi voinut tehdä asialle jotain. Mut ku ei tarvi..

Jotain tälle rehottavalle huijausilmiölle pitäisi yhteiskunnan kyetä tekemään, koska nykyiselläänhän käytännössä pikkurikollisille ei koidu tästä minkäänlaisia seuraamuksia. Joku kevyempi tutkinta/tuomioistuinmenettely pitäisi tätä rikollisuutta vastaan olla.
Tällaisille taparikollisille pitäisi vaan saada niin kovat ja ikävät rangaistukset, että perseily loppuu. Niin paljon kuin sharia-lakia ym. inhoankaan, niin sikäli poikkeuksena arvostan siinä esim. sitä että yleensä varkaalta amputoidaan käsi.

Asianomistajajutuissa kirjaukseen päätyvät rangaistusta vailla jäävät vaatimustason asiat ja rikosilmoitukset ovat vain käytännössä tilastomerkintöjä.

Nojoo. Totta. Ei muutako käräjäoikeutta sit itse rasittaan "30 euron" vuoksi /s :D Itselläki oli tollainen tilanne edessä viiden kympin vuoksi, koska henkilö kuoli ennen käräjiä ja oisin itse voinu käräjien kautta hakee kuolinpesältä sit saataviani.. annoin olla, ku tuntu menevän liian hankalaksi (ja varmaan mahis sille, että oisin jotain kulujaki maksanut?)

e: Joo miinukselle ois jääty
Näyttökuva 2026-05-23 kello 16.44.48.png
Itsellä oli vastaava 15€ petoksen johdosta 2020, tuli tuossa jokunen aika sitten mieleen ja tein haun henkilön nimellä, oli joku käynyt perimässä velkojaan ja päässyt tämän johdosta hengestään.
Kyseisellä henkilöllä oli useampia kymmeniä juttuja oikeudessa vireillä tuolloin, henki kyllä lähti ilmeisesti huumevelkojen vuoksi.

Palataan aiheeseen ja käyttäjään @Rebotoc.

Menin ostamaan taustoja tarkistamatta kyseiseltä henkilöltä: Myyty - ASROCK X870 RS PRO WIFI, Ryzen 9 9950X3D, 2X32GB Kingston 6000MHz CL30, DeepCool Mystique 360 (Rauma)

Hän lupasi postittaa tuotteet sunnuntaina, mutta häneen ei ole saanut mitään yhteyttä puhelimitse tai foorumin yksityisviesteillä. Taustoja selvittäessäni tuli vastaan aikaisempia tapauksia, joiden perusteella voi valitettavasti suoraan todeta rahat menetetyiksi:

Käyttäjä @Rebotoc ei ole (tietääkseni) saanut pakettia liikkumaan pariin viikkoon. Kuitenkin samaan aikaan käynyt onnistuneesti kauppaa muiden kanssa kauppiaspalautteesta päätellen eikä tämä nyt miltään koijarilta suoraan sanottuna vaikuta kun tuotteista on varmasti uniikit kuvat ja näinpoispäin :confused:

Kaksi viikkoa sitten maanantaina kertoi ihan omatoimisesti että ei laittanut pakettia postiin, viikko sitten maanantaina kertoi että eipä lähettänytkään mutta että nyt menee ja sen jälkeen on ollut hiljaista taas

Suomen virkavaltakin vaan hyysää näitä.
Ei saada perittyä mitään eikä kukaan käy kovistelemassa.
Lampaita koko suomen kansa ja oikeuslaitos!

Täällä kanssa huijatuksi tullut!
Myyjä esitteli hienosti Jimmsin kuittia muttei mitään saa lähetettyä.
Hämeenkyrössä asustaa tämä sankari ainakin Jimms kuitin mukaan ja tottelee nimeä T. L.

Samat nimikirjaimet toistuvat omassakin tapauksessani. Puhelinnumero: 0402212xxx

Itse tuotteet hänellä todennäköisesti on, motivaatio luopumiseen maksun saavuttua puuttuu:

Tuli rakenneltua hetken päähänpistosta valkoinen mylly. Alkuun tarkoitus oli rakentaa kone myyntiin, mutta en pahastuisi vaikkei kone menisikään kaupaksi. Oikeastaan salaa toivon että kone jäisikin omaan käyttöön. Näin jälkeenpäin vähän kaduttaa kotelovalinta, mutta enää en ala sitä vaihtamaan. Tehty mikä tehty :D

9950X3D, RTX 5080 Aorus Master Ice OC 16GB, AsRock X870 PRO RS WiFI, Kingston Fury Beast DDR5 6000MHz CL30 2x32Gb, Kingston NV3 PCIe 4.0 4TB, Crucial T705 PCIe 5.0 2TB, AeroCool P500B Digi, DeepCool MYSTIQUE 360 WH ARGB. Chieftec VEGA 1000w Gold+.

20260305_045841.jpg

@Sampsa, hoidatko bannit, jotta muut eivät menetä rahojaan? Omalla kohdallani tämä meni nyt oppirahoiksi, ja jatkossa teen ostokset suoraan virallisista kaupoista. Rikosilmoitus on tehty.

Viimeksi muokattu:
Palataan aiheeseen ja käyttäjään @Rebotoc.

Menin ostamaan taustoja tarkistamatta kyseiseltä henkilöltä: Myyty - ASROCK X870 RS PRO WIFI, Ryzen 9 9950X3D, 2X32GB Kingston 6000MHz CL30, DeepCool Mystique 360 (Rauma)

Hän lupasi postittaa tuotteet sunnuntaina, mutta häneen ei ole saanut mitään yhteyttä puhelimitse tai foorumin yksityisviesteillä. Taustoja selvittäessäni tuli vastaan aikaisempia tapauksia, joiden perusteella voi valitettavasti suoraan todeta rahat menetetyiksi:

Samat nimikirjaimet toistuvat omassakin tapauksessani. Puhelinnumero: 0402212xxx

Itse tuotteet hänellä todennäköisesti on, motivaatio luopumiseen maksun saavuttua puuttuu:

@Sampsa, hoidatko bannit, jotta muut eivät menetä rahojaan? Omalla kohdallani tämä meni nyt oppirahoiksi, ja jatkossa teen ostokset suoraan virallisista kaupoista. Rikosilmoitus on tehty.
Wait a second, siis hetkinen... kyllä on perhanan hätästä touhua tämä taas... kaveri ei kerkeä 2pv postittamaan ja sit vedellään jo rikosilmotusta kehiin. pientä malttia, vedättekö rikosilmotuksen myös firmoista missä lukee toimitusajaksi 2-4pv ja sitten kestääkin viikko toimituksessa?. wtf, menee vähän yli taas. itselläkin joskus postittaminen saattaa kestää muutaman päivän mutta tosin sillä erotuksella että siitä kyllä ilmoitan ostajalle tai sitten en... toki tässä vähän ihmeellistä se että myyjä ei ole pariin päivään vastannut yhteydenottoihin mutta silti alkaa menee jo hieman hätiköidyksi nämä rikosilmotusten tekemiset ja huijareiksi syyttelyt, tosin olihan tuollakin neutraali ja negatiivinen mutta silti... anteeksi avautuminen mutta kyllä näyttää olevan tässä nykymaailmassa kovin kiire kaikilla kokoajan.

Wait a second, siis hetkinen... kyllä on perhanan hätästä touhua tämä taas... kaveri ei kerkeä 2pv postittamaan ja sit vedellään jo rikosilmotusta kehiin. pientä malttia, vedättekö rikosilmotuksen myös firmoista missä lukee toimitusajaksi 2-4pv ja sitten kestääkin viikko toimituksessa?. wtf, menee vähän yli taas. itselläkin joskus postittaminen saattaa kestää muutaman päivän mutta tosin sillä erotuksella että siitä kyllä ilmoitan ostajalle tai sitten en... toki tässä vähän ihmeellistä se että myyjä ei ole pariin päivään vastannut yhteydenottoihin mutta silti alkaa menee jo hieman hätiköidyksi nämä rikosilmotusten tekemiset ja huijareiksi syyttelyt, tosin olihan tuollakin neutraali ja negatiivinen mutta silti... anteeksi avautuminen mutta kyllä näyttää olevan tässä nykymaailmassa kovin kiire kaikilla kokoajan.

Normaalisti olisin odotellutkin min. pari viikkoa, mutta koska henkilö on toiminut vastaavasti jo aikaisemmin - en nähnyt mitään syytä jäädä odottelemaan koska henkilö ei vastaa yhteydenottoihin.

Normaalisti olisin odotellutkin min. pari viikkoa, mutta koska henkilö on toiminut vastaavasti jo aikaisemmin - en nähnyt mitään syytä jäädä odottelemaan koska henkilö ei vastaa yhteydenottoihin.
niin, jokainen voi vedellä omat johtopäätökset. olen itsekkin ostellut tavaraa henkilöltä kenellä ollut negatiivinen jostain 4v takaa mutta sen jälkeen hoidettu useammat kaupat moitteetta. postituksessakin kesti lähes viikko mutta tavarat tuli perille kuten pitikin, en silti alkanut heti ensimmäisenä uhkailemaan rikosilmotuksella vaikka muutama päivä olikin radiohiljaisuutta.
Edit: Tässä tapauksessa myyjälle ei annettu mahdollisuutta ennen banneja tulla itse kertomaan mistä kiikastaa, usein meinaan näille radiohiljaisuuksille löytyy joku pätevä syy, esim sairaus yms... jos ollaanrehellisillä kaupoilla liikenteessä

Omalla kohdallani tämä meni nyt oppirahoiksi, ja jatkossa teen ostokset suoraan virallisista kaupoista.

Oma valinta tietysti, mutta kyllä täälläkin uskaltaa käydä kauppaa. Viesti- ja palautehistoriaa selaamalla varmaan yli 95% huijaustapauksista olisi estetty. Jos kaikki on kunnossa ja tyyppi alkaa huijaamaan juuri omalla kohdalla, niin menee tietysti huonon tuurin piikkiin, mutta harvoin tänne nousee esiin sellaisia tapauksia, joista ajattelee, että tälle kaverille olisin itsekin siirtänyt rahaa etukäteen.

Tässäkin tyyppi on huijannut jo 3v sitten, mutta kaupankäynti vaan rullaa menemään, eikä ostajat näköjään liikoja välitä ja/tai jättävät vähäisetkin palautteet selaamatta. En ryhtyisi periaatteestakaan edes noutokauppoihin sellaisen kanssa, joka vie täällä joltain muulta rahat.

Täällä kanssa yksi tän sällin kanssa parin kympin verkkokortista kauppaa hieronut joka taisi sen parikymppiä menettää veronluonteisena maksuna nyt kaikista niistä lukemattomista, lähes 20 vuoden aikana kaikista kaupoista joita täällä sekä MuroBBS:n puolella on tullut aikojen saatossa lukemattomien ihmisten kanssa sekä f2f että postin välityksellä hoidettua. Aloin parin vuorokauden jälkeen Mobilepay-maksun lähetyksestä kanssa epäilemään, et liekkö saan tuotetta koskaan kun tähän saakka kaikki (sadat) muut kauppakumppanit ovat onnistuneet kyllä infoamaan ilman epävarmuuksia toimituksesta ja millon ne lähtee postiin, seurantakoodit jne. Maksuun saakka tää sälli vastaili viesteihin varsin nopeasti mutta sen jälkeen yhteydenpito sitten alkoi saman tien rakoilla. Itse myyjänä sekä ostajana odotan molempien osapuolien viestivän (toki aikataulujensa mukaisesti) asiallisesti ilman epävarmuuksia siihen saakka kun kauppa on viety loppuun ja tuote todettu kuvatun kaltaiseksi mutta tälle kaverille näköjään riitti yhteydenpidon kannalta maksusuorituksen vastaanottaminen. Tää onnistui MuroBBS:n aikaankin ihan hyvin kaikilta kenen kanssa kauppaa hieroi vaikka ei ollut mobiililaitteita jatkuvasti taskussa ja vastattiin varmaan monen toimesta lähinnä kotikoneelta.

Laitteli mulle ainakin sunnuntai-iltana vielä viestiä et olisi ollut viikonlopun reissussa ja postittaa "tänään" (sunnuntaina) mutta mahtoi jäädä sanahelinäksi. Noh, saipahan poika sitten kaljarahaa viikonlopuksi :thumbsup:

Onko ok ostaa täältä ja myydä hetken päästä torissa voitolla eteenpäin? Tänne ei ainakaan myynti-ilmoitusta ilmestynyt vaikka foorumia käyttää.. Siinähän saattaa jäädä voitot tekemättä.
Harmittaa ettei tuo mennyt jollekkin sitä aidosti tarvitsevalle..

Onko ok ostaa täältä ja myydä hetken päästä torissa voitolla eteenpäin? Tänne ei ainakaan myynti-ilmoitusta ilmestynyt vaikka foorumia käyttää.. Siinähän saattaa jäädä voitot tekemättä.

@Jimi Seppänen vois tulla selventää miksi kyseinen kortti on satasen kalliimmalla nyt myynnissä torissa eikä esimerkiksi täällä samalla rahalla mitä itse maksoit, joku harrastelija varmasti tarvitsisi sitä ihan oikeastikkin...

Jimi ei nyt valitettavasti enää tällä foorumilla pääse vastaamaan

Foorumilla on käyty tänään aamuyöstä, joten kumma ettei ole sitten ostajaan kyetty olemaan yhteydessä.

Ylläpitoon kyllä saa yhteyden, jos kyseessä on väärinkäsitys, mutta arvaapa kuinka monta kertaa kymmenestä yleensä näissä on väärinkäsityksestä kyse..

Foorumilla on käyty tänään aamuyöstä, joten kumma ettei ole sitten ostajaan kyetty olemaan yhteydessä.

Ylläpitoon kyllä saa yhteyden, jos kyseessä on väärinkäsitys, mutta arvaapa kuinka monta kertaa kymmenestä yleensä näissä on väärinkäsityksestä kyse..

Allekirjoittaneelle tää kaveri laittoi privaviestin viimeisimmän kerran sunnuntaina klo 16:15 eli kyky viestiä on ainakin sillon vielä löytynyt. Laittelin itse kyseiselle herralle puhelinnumeroonsa WhatsApp viestiä ja nähtäväksi jää vastaako. En välttämättä henkeä pidätä odottaessa.

niin, jokainen voi vedellä omat johtopäätökset. olen itsekkin ostellut tavaraa henkilöltä kenellä ollut negatiivinen jostain 4v takaa mutta sen jälkeen hoidettu useammat kaupat moitteetta. postituksessakin kesti lähes viikko mutta tavarat tuli perille kuten pitikin, en silti alkanut heti ensimmäisenä uhkailemaan rikosilmotuksella vaikka muutama päivä olikin radiohiljaisuutta.
Edit: Tässä tapauksessa myyjälle ei annettu mahdollisuutta ennen banneja tulla itse kertomaan mistä kiikastaa, usein meinaan näille radiohiljaisuuksille löytyy joku pätevä syy, esim sairaus yms... jos ollaanrehellisillä kaupoilla liikenteessä
Jos omaa puhelinta tai viestejä ei katsele vaikka kaupat jo tehty ja kitkuttelee vain asiaa, varmaan parempi hakea nopeaan se mummolle jäänyt puhelin, ellei sitten taju ollut kankaalla monta päivää. Todennäköisyys sille, että myyjä on niin huonossa kunnossa ettei voi kirjoittaa viestiä jollain tavalla on aika pieni. Ensimmäisellä lauseella ei ole mitään arvoa, täällä on kauppoja kussut ihan positiivisella historiallakin olleiden kanssa.

Viestin laittaminen on hemmetin pieni vaiva, jos itselleen tulee este. Monta päivää radiohiljaisuutta herättäisi kenen tahansa epäilyt. Jos aikuinen ihminen ei itse viitsi infota ostajaa ettei lähetä syystä tai toisesta, ihan itse siinä kerjää harmeja.

Viestin laittaminen on hemmetin pieni vaiva, jos itselleen tulee este. Monta päivää radiohiljaisuutta herättäisi kenen tahansa epäilyt. Jos aikuinen ihminen ei itse viitsi infota ostajaa ettei lähetä syystä tai toisesta, ihan itse siinä kerjää harmeja.

Muuten samaa mieltä mutta tarkentaisin että jos perjantai illasta kaupat tehdään en oleta, odota tai edes halua myyjältä viestejä viikonlopun aikana. Itselleni riittää se että tuote postitetaan maanantaina (otaksuttavasti illasta kun toinen töiden jälkeen ehtii). Mikäli näin ei tapahdu olisi hyvä saada jotain viestiä.

Mutta osa tuntuu panikoivan jopa "maksoin perjantaina kello 22, raha tuntuu kelpaavan, nyt jo lauantai kello 11 eikä mitään viestejä ole tullut, yhteydenpito katkesi kuin seinään" mikä tuntuu todella oudolta. Toki ehkä joku varmistus "rahat saapuivat perille, postitan tuotteen maanantaina" olisi kiva jos moisen ehtii laittaa...

Muuten samaa mieltä mutta tarkentaisin että jos perjantai illasta kaupat tehdään en oleta, odota tai edes halua myyjältä viestejä viikonlopun aikana. Itselleni riittää se että tuote postitetaan maanantaina (otaksuttavasti illasta kun toinen töiden jälkeen ehtii). Mikäli näin ei tapahdu olisi hyvä saada jotain viestiä.

Mutta osa tuntuu panikoivan jopa "maksoin perjantaina kello 22, raha tuntuu kelpaavan, nyt jo lauantai kello 11 eikä mitään viestejä ole tullut, yhteydenpito katkesi kuin seinään" mikä tuntuu todella oudolta. Toki ehkä joku varmistus "rahat saapuivat perille, postitan tuotteen maanantaina" olisi kiva jos moisen ehtii laittaa...

Tämä @Rebotoc siis lupasi postitaa paketin sunnuntaina ja se oli ihan ok. Kommunikaatio kuitenkin lakkasi kuin seinään maksun jälkeen. Myöhempi postitus olisi kyllä minulle sopinut aivan hyvin, kunhan siitä kommunikoisi jollain tavalla.

Ko. henkilö on edelleenkin tavoittamattomissa, ei vastaa puhelimeen (hälyttää kyllä, puhelin tuskin on unohtunut mummolaan laturin perään) eikä vastaa viestehin. @tumii , oletko saanut yhteyttä?

Tämä @Rebotoc siis lupasi postitaa paketin sunnuntaina ja se oli ihan ok. Kommunikaatio kuitenkin lakkasi kuin seinään maksun jälkeen. Myöhempi postitus olisi kyllä minulle sopinut aivan hyvin, kunhan siitä kommunikoisi jollain tavalla.

Ko. henkilö on edelleenkin tavoittamattomissa, ei vastaa puhelimeen (hälyttää kyllä, puhelin tuskin on unohtunut mummolaan laturin perään) eikä vastaa viestehin. @tumii , oletko saanut yhteyttä?

Nyt ihan tässä 10 min sitten hän vastasi minulle WhatsApp viestiini ja kertoi että yrittää olla muihinkin ostajiin yhteydessä mutta ei onnistu tilin bannaamisen jälkeen. Ohjeistin olemaan yhteydessä @Sampsa asian pikapikaa selvittämiseksi. Sain itse nyt tuosta ostamastani verkkokortista pyynnöstä uudet kuvat puhelinnumeromerkinnän kera niin oletan että hänellä ainakin tämä myymänsä verkkokortti kuitenkin on.

Luulen että rahat on kuitenkin kuitattu mobilepaylla eli puhelinnumerot nyt ainakin on tallessa.

Vähän semmoinen ei ole teippiä postittaa fiba tässä.

Juu, ainakin minulla on hänen puhelinnumeronsa olemassa ja WhatsApp chatti auki. Pallo on nyt hänellä sen suhteen, hoitaako kaupat loppuun saakka vai jatkaako asiatonta hiljaiseloa. Tosiaan nyt on viikko kulunut tästä kun itse maksun hänelle Mobilepayn kautta lähetin.

Edit 14:20; sain häneltä nyt Postin seurantakoodin ja vastauksen että aikoo itse kertoa kaikille osapuolille mokansa syyn. Itselläni on tässä kohtaa nyt vaikutelma että tuote olisi tulossa nyt minulle oikeasti.

Viimeksi muokattu:
Nyt ihan tässä 10 min sitten hän vastasi minulle WhatsApp viestiini ja kertoi että yrittää olla muihinkin ostajiin yhteydessä mutta ei onnistu tilin bannaamisen jälkeen. Ohjeistin olemaan yhteydessä @Sampsa asian pikapikaa selvittämiseksi. Sain itse nyt tuosta ostamastani verkkokortista pyynnöstä uudet kuvat puhelinnumeromerkinnän kera niin oletan että hänellä ainakin tämä myymänsä verkkokortti kuitenkin on.

Minulle laittoi myös viestiä. Ehkä tämä tästä kääntyy vielä positiiviseksi, mutta kovin suuret odotukset ei ole

Edit: sain myös Postin seurantakoodin

@Rebotoc voi tulla itse kertomaan

Toki terve järki ostajallakin hyvä, paketit liikkuu tosiaan vasta maanantaista eteenpäin. Enemmän oli tuosta radiohiljaisuudesta, ettei myyjä vastaa mitään jos ostajalla huoli syystä tai toisesta. Etenkin arkipäivinä.

Ostajakin voi olla hätähousu, mutta voihan sitä askeleen tulla vastaan ja silti vastata. Mutta taitaa 99 prosenttia ihmisistä kuitenkin tietää, ettei paketit vkonloppuisin liiku. :)

Toki terve järki ostajallakin hyvä, paketit liikkuu tosiaan vasta maanantaista eteenpäin. Enemmän oli tuosta radiohiljaisuudesta, ettei myyjä vastaa mitään jos ostajalla huoli syystä tai toisesta. Etenkin arkipäivinä.

Ostajakin voi olla hätähousu, mutta voihan sitä askeleen tulla vastaan ja silti vastata. Mutta taitaa 99 prosenttia ihmisistä kuitenkin tietää, ettei paketit vkonloppuisin liiku. :)

Samaa mieltä siltä osin että ihmisillä on täysin ymmärrettävästi kaikennäkösiä aikatauluja jne. Itse en ainakaan 24/7 odota vastauksia vaikka useimmilta kuitenkin sellaiset saa (ja itsekin tähän pyrkii jos jotakin on myymässä). Kuitenkin tossa ylempänä kirjottelinkin et itse aika pitkään näitä kauppoja hieronut näillä palstoilla ja tuli ensimmäinen kerta itsellä vastaan, jossa myyjä ei maksun jälkeen moneen päivään laittanut käytännössä minkäänlaista viestiä kunnes yhtäkkiä rikottiin hiljaiselo äskettäin. Aikana ennen älypuhelimiakin osattiin kyllä privaviestintä hoitaa siten ettei epäselvyyksiä jäänyt, eikä ne paketit liikkuneet viikonloppuisin silloinkaan. Mutta mun puolesta kaveri voinee itse tänne selvittää mistä viestinnän epäonnistumisessa on ollut kysymys.

Tervehdys tosiaan itsenikin puolesta. Tarkoitus ei ole ollut huijata ketään kauppoja kanssani sopineita. Lähetän tänään kaikki lähettämättömät paketit uusille, oikeille omistajilleen.

En halua alkaa selittämään virheitäni miksikään muuksi, hoidin yksinkertaisesti ala-arvosiesti.. Mokasin, en saanut viikkoon mitään aikaseksi terveydellisistä syistä, ja jätin siten myös vastaamatta viesteihin. Olisin pystynyt parempaan suoritukseen takuulla.

Pahoittelut kaikille osapuolille, sovitut kaupat hoidan maaliin hetimmiten.

T.L

Viimeksi muokattu:
Tervehdys tosiaan itsenikin puolesta. Tarkoitus ei ole ollut huijata ketään kauppoja kanssani sopineita. Lähetän tänään kaikki lähettämättömät paketit uusille, oikeille omistajilleen.

En halua alkaa selittämään virheitäni miksikään muuksi, hoidin yksinkertaisesti ala-arvosiesti.. Mokasin, en saanut viikkoon mitään aikaseksi terveydellisistä syistä, ja jätin siten myös vastaamatta viesteihin. Olisin pystynyt parempaan suoritukseen takuulla.

T.L

Kiitos avoimuudesta ja asioiden jälleen edistämisestä - hoidetaan kaupat maaliin ja jatketaan elämää. Case closed omalta osaltani kun paketti saapuu oikean sisältöisenä. Tsemppiä terveysongelmien kanssa.

Kiitos avoimuudesta ja asioiden jälleen edistämisestä - hoidetaan kaupat maaliin ja jatketaan elämää. Case closed omalta osaltani kun paketti saapuu oikean sisältöisenä. Tsemppiä terveysongelmien kanssa.
Samat sanat, terveydellinen syy on ymmärrettävä ja sitä ei tarvitse tai kannatakaan tämmöselle julkiselle palstalle sen enempää avata. Tärkeintä on asioiden selviäminen vaikka tapahtuisikin jälkikäteen. Myöskin puolestani case closed ja elämä jatkuu kunhan kaupat saatu vietyä maaliin. :thumbsup:

Osa saatu postitettua. Ihan kaikkia en vielä saanut matkaan, mutten aio viivytellä asian kanssa lainkaan.

Yritän parhaani korjata aiheutuneet harmit ja omat virheeni
Postittelujen jälkeen voitkin varmaan itse laittaa tilin kiinni, tai pyytää ylläpidolta poistoa/bannia tai jotain. Ei varmaan jää nimittäin viimeiseksi kerraksi, jos et hoida omia asioitasi kuntoon.

Postittelujen jälkeen voitkin varmaan itse laittaa tilin kiinni, tai pyytää ylläpidolta poistoa/bannia tai jotain. Ei varmaan jää nimittäin viimeiseksi kerraksi, jos et hoida omia asioitasi kuntoon.
Jos se yleinen toivomus yhteisöltä on. Itse ajattelen mokanneeni tällä kertaa sattuneista syistä, enkä tarkoituksenmukaisesti huijata ketään.

Mutta ymmärrän kyllä seuraukset ja hyväksyn kohtaloni

T.L
Ensikerralla sitten muistat että kommunikaatio on kaiken ydin. Tähän päälle vielä että asetat selkeät tavoitteet eikä niistä lipsuta, viet vaikka sitten iltayöstä pakettiautomaattiin jos ei muuta ja olettaen että on auki.

Näillä eväin parempaa yritystä jatkossa ja leuka rintaan kohti uusia pettymyksiä.:thumbsup:

Ensikerralla sitten muistat että kommunikaatio on kaiken ydin. Tähän päälle vielä että asetat selkeät tavoitteet eikä niistä lipsuta, viet vaikka sitten iltayöstä pakettiautomaattiin jos ei muuta ja olettaen että on auki.

Näillä eväin parempaa yritystä jatkossa ja leuka rintaan kohti uusia pettymyksiä.:thumbsup:
Kiitos. Tästä varmasti oppineena toimin jatkossa reilusti, ja kommunikoin mahdollisten ostajien kanssa aktiivisesti. Nyt meni vihkoon hommat, mutta kantapään kautta.

Samat sanat, terveydellinen syy on ymmärrettävä ja sitä ei tarvitse tai kannatakaan tämmöselle julkiselle palstalle sen enempää avata.

Samaa mieltä. Ainahan voi tulla ties mitä äkillistä terveystilanteen muutosta ja nämähän ymmärtää. Vakavemmissa ei varmaan pysty mitään ilmoittamaankaan viivästyksistä. Näissä tietysti toivoo pikaista paranemista ja paketit ovat toissijainen asia.

En arvioi juuri tätä äskeistä tapausta, mutta joskus täällä onkin vähän ihmeellisempää sairastelua liikkeellä jos siinä on mahdollista ottaa samaan aikaan rahaa useammasta suunnasta ja viestitellä maksuihin asti, mutta sitten sairaus muuttuukin ailahtelevaksi eli ei voi omatoimisesti ilmoittaa viivästyksistä, mutta pystyy taas päivien päästä ilmoittamaan, että postittaa tänään ja sitten taas tänään. Näissä tapauksissa asiat valitettavasti vaikuttavat siltä, että terveydentila toimii lähinnä samanlaisena hätävalheena, kuin työkiireet tai joku muu tekosyy, mikä ilmestyy kuvioihin juuri silloin, kun monenlaisia tuotteita on tyrkytetty joka suuntaan niistä on rahat saatu.

Tähän ketjuun liittyen:

Mikä käytäntö bannattujen uusille tileille?
Tuossa postauksessa bannattu alkuperäinen käyttäjä. Tämä uusi on n. 2vk sen jälkeen luotu.

Tuosta ilmoituksesta kun kattoo kuvaa ja vertaa tuossa aiemmassa casessa olevaan niin päiväpeite matchaa.

Tuossa vielä saman näyttiksen tori ilmoitus.

Eli summa summarum:
1. Käyttäjätili luotu vähän edellisen bannin jälkeen
2. Toritili(t) aktiivisia, ne tunnistaa samasta kirjotusasusta ja kuvista yleensä samoilla taustoilla
3. Toritili(t) yhdistää ton bannatun käyttäjän ja tämän uuden (1180332232 id torissa).
4. Molempien käyttäjien kuvissa sama päiväpeite tms.
5. Ylläpito näkee todennäköisesti IP osoitteen halutessaan.. (?)

Tilit jota käyttää:
Tori käyttäjä #1180332232 (tuo userId säilyy vaikka nimeä vaihtaisi), tuo linkittää saman torikäyttäjän näihin molempiin foorumi accoihin.

Seurailen aktiivisesti lähialueen ilmoituksia torissa ja täällä kun harrastelen kotiserveri puuhastalua niin erinäisiä komponentteja tarvii jatkuvasti. Huomaan helposti jos täällä ja torissa liikkuu sama tavara.

Huomasin jo tuon aikasemmin mutta annoin asian olla, nyt ketjussa joku muukin epäili ilmoitusta (ja ilmoittajaa) joten laitetaan varoituksena tänne. Voipi olla että ihan legitit kaupat ja rahapulassa hakee pikavippiä jollain luotto kikkailulla. Mutta uskoisin että tuo bannien kiertäminen uudella tilillä ei ole sallittua.

Edit.
nähtävästi osu ja upposi (vaihtoi jo näemmä tilin käyttäjänimeä taas ja poisti ilmotuksen.. kertonee sekin jotain)
1781096112549.png

Viimeksi muokattu:
Tähän ketjuun liittyen:

Mikä käytäntö bannattujen uusille tileille?
Tuossa postauksessa bannattu alkuperäinen käyttäjä. Tämä uusi on n. 2vk sen jälkeen luotu.

Tuosta ilmoituksesta kun kattoo kuvaa ja vertaa tuossa aiemmassa casessa olevaan niin päiväpeite matchaa.

Tuossa vielä saman näyttiksen tori ilmoitus.

Eli summa summarum:
1. Käyttäjätili luotu vähän edellisen bannin jälkeen
2. Toritili(t) aktiivisia, ne tunnistaa samasta kirjotusasusta ja kuvista yleensä samoilla taustoilla
3. Toritili(t) yhdistää ton bannatun käyttäjän ja tämän uuden (1180332232 id torissa).
4. Molempien käyttäjien kuvissa sama päiväpeite tms.
5. Ylläpito näkee todennäköisesti IP osoitteen halutessaan.. (?)

Tilit jota käyttä:
Kirjaudu sisään - Tori (tuo userId säilyy vaikka nimeä vaihtaisi), tuo linkittää saman torikäyttäjän näihin molempiin foorumi accoihin.

Seurailen aktiivisesti lähialueen ilmoituksia torissa ja täällä kun harrastelen kotiserveri puuhastalua niin erinäisiä komponentteja tarvii jatkuvasti. Huomaan helposti jos täällä ja torissa liikkuu sama tavara.

Huomasin jo tuon aikasemmin mutta annoin asian olla, nyt ketjussa joku muukin epäili ilmoitusta (ja ilmoittajaa) joten laitetaan varoituksena tänne. Voipi olla että ihan legitit kaupat ja rahapulassa hakee pikavippiä jollain luotto kikkailulla. Mutta uskoisin että tuo bannien kiertäminen uudella tilillä ei ole sallittua.

Edit.
nähtävästi osu ja upposi:
1781096112549.png
Tällaisista epäilyistä raporttia ylläpidolle perusteluiden kera, niin ylläpito saa asian parhaiten tietoonsa ja käsiteltyä.

Statistiikka

Viestiketjuista
311 168
Jäsenet
83 996
Uusin jäsen
jope2

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom