Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 017
Jostain syystä jätit tämän viestini pois: "1.4 - "Smartposti. Kolhuilta suojaava paketti. Kauppakeskus Willa, CityMarket, Hyvinkää".

Toivomukseni oli herkkiä mekaanisia kovalevyjä mahdollisilta vaurioilta suojaava paketti. Toin sen heti esiin. Virheeni oli, että en tarkistanut tarjoamasi paketin mittoja ja luotin valokuvan luomaan vaikutelmaan suojatusta paketista.
Eikö tämä sovittu jo eilen, myyjä taisi palauttaa rahatkin?
 
Liittynyt
08.01.2020
Viestejä
367
Vastasin vain myyjän viimeiseen viestiin:sad:. En huomaanut katsoa milloin se oli lähetetty. Voi olla, että viimeiset häneltä saamani YV-viestit saivat minut vastaamaan.
Kerää nyt hyvä mies ne viimeiset miehisyyden rippeet kasaan ja ole tyytyväinen ilmaiseen kovalevyyn ja rahojen palautukseen. Ihan turhaa luotu tälläinen paskamyrsky syystä että et kyennyt puhelua keskustella loppuun ja hoitaa asiaa suoraa kanssani.

En tiedä pahemmin foorumin käytäntöjä uutena käyttäjänä, mutta hieman jäi itseä ihmetyttämään tämän @huntimanti :n puhelimessa negatiivisella palautteella uhkailu ja luurien lyönti jonka jälkeen suoraan tänne tahraamaan mun profiilia ja julkisesti hakemaan hyväksyntää.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 303
Kerää nyt hyvä mies ne viimeiset miehisyyden rippeet kasaan ja ole tyytyväinen ilmaiseen kovalevyyn ja rahojen palautukseen. Ihan turhaa luotu tälläinen paskamyrsky syystä että et kyennyt puhelua keskustella loppuun ja hoitaa asiaa suoraa kanssani.

En tiedä pahemmin foorumin käytäntöjä uutena käyttäjänä, mutta hieman jäi itseä ihmetyttämään tämän @huntimanti :n puhelimessa negatiivisella palautteella uhkailu ja luurien lyönti jonka jälkeen suoraan tänne tahraamaan mun profiilia ja julkisesti hakemaan hyväksyntää.
Saanko siis ehjäksi jääneen levyn lahjana sinulta. Jos näin on, niin suurkiitos:).
 
Liittynyt
08.01.2020
Viestejä
367
Mitä ihmettä, täällä annetaan levyjä ilmasella koska joku oli rikki postin jäljiltä? Hyvä meno. Saa laittaa mullekkin jos on ylimääräisiä.
Tässä tapauksessa olin jo maksanut about puolet posteista lähetykseen. Se on se ja sama mulle maksanko uudestaan koko postit ja saan levyt takaisin vai annanko kaverin pitää ne. Kyse on kuitenkin muutamasta 10 euroa maksaneesta levystä.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
790
Mites nämä henkilöt jotka jättävät julkisen tarjouksen tuotteesta, mutta YV:n jälkeen radiohiljaisuus alkaa? Mainitaanko nämä täällä vai suoraan ylläpidolle?
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
496
Tämä ei liity Techbbs ollenkaan mutta itse jouduin omituisen kiusanteon kohteeksi muutama kuukausi sitten torin kautta. Henkilö oli ostamassa multa Iphonea +500€ hintaan ja lupasin toimittaa 20km kotootani, pk-seudulle. Eka päivä kun sovittiin että tuon tiettyyn kellon aikaan niin nakkasin viestin että tulossa oon. Niin just ennen ku pääsin perille niin laitto että sopisko sittenkin vasta huomenna kun töissä venyy. Ei voinut sitten ajoissa ilmoittaa.

Seuraavana päivänä uus yritys ja varmistin vielä että olethan varmasti kotona niin sano että kyllä on. Siellä ison kerrostaloyhtiön kääntöpaikalla istuin ja laitto viestiä että kohta tulee, homma vaan veny ja veny... Sitten 50min menny niin laitoin että ootan 5min sitten lähden. Tota ennen viestittelin sen kanssa odotellen sen vastauksia 10min viiveellä että mikä selitys millonkin "tuun ihan just alas, vähän selviteltävää tässä" tms... No sitten lähdin pois niin laitto heti viestin että tässä oon missä olet. Sanoin että selvä käännyn takasin. Niin teinkin ja olin takas samalla paikalla 3min päästä. Ei näkynyt.

Oletan että se kaveri lurkkas ikkunasta. Se oli siis Vantaan aluetta jossa paljon korkeita kerrostaloja. Mukamas heti paikalla kun lähdin, eli pakosti katto ikkunasta. Ei vastannut enää mitään sen jälkeen, eikä kaipaillut puhelinta. Sairaita ihmisiä. Tämän jäkkeen sain yhteydenottoja vastaavan tyyliseltä kirjotustyyliltä ja tuontipalvelua haluavalta eri nimimerkin takaa. Luovutin koko hommassa ja myin Swappielle.

Nim.merkki oli fernando lucas
 
Viimeksi muokattu:

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Tämä ei liity Techbbs ollenkaan mutta itse jouduin omituisen kiusanteon kohteeksi muutama kuukausi sitten torin kautta. Henkilö oli ostamassa multa Iphonea +500€ hintaan ja lupasin toimittaa 20km kotootani, pk-seudulle. Eka päivä kun sovittiin että tuon tiettyyn kellon aikaan niin nakkasin viestin että tulossa oon. Niin just ennen ku pääsin perille niin laitto että sopisko sittenkin vasta huomenna kun töissä venyy. Ei voinut sitten ajoissa ilmoittaa.

Seuraavana päivänä uus yritys ja varmistin vielä että olethan varmasti kotona niin sano että kyllä on. Siellä ison kerrostaloyhtiön kääntöpaikalla istuin ja laitto viestiä että kohta tulee, homma vaan veny ja veny... Sitten 50min menny niin laitoin että ootan 5min sitten lähden. Tota ennen viestittelin sen kanssa odotellen sen vastauksia 10min viiveellä että mikä selitys millonkin "tuun ihan just alas, vähän selviteltävää tässä" tms... No sitten lähdin pois niin laitto heti viestin että tässä oon missä olet. Sanoin että selvä käännyn takasin. Niin teinkin ja olin takas samalla paikalla 3min päästä. Ei näkynyt.

Oletan että se kaveri lurkkas ikkunasts. Se oli siis Vantaan aluetta jossa paljon korkeita kerrostaloja. Mukamas heti paikalla kun lähdin, eli pakosti katto ikkunasta. Ei vastannut enää mitään sen jälkeen, eikä kaipaillut puhelinta. Sairaita ihmisiä.

Nim.merkki oli fernando lucas
Pakko nostaa hattua sulle kärsivällisyydestä. Olisin ekan reissun jälkeen jo todennut, että tyrkkää rahat etukäteen tilille niin käyn tuomassa seuraavana päivänä tai vaihtoehtoisesti posti. Kaikkea se leipä elättää, ei voi muuta todeta. :darra:
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 615
Tämä ei liity Techbbs ollenkaan mutta itse jouduin omituisen kiusanteon kohteeksi muutama kuukausi sitten torin kautta. Henkilö oli ostamassa multa Iphonea +500€ hintaan ja lupasin toimittaa 20km kotootani, pk-seudulle. Eka päivä kun sovittiin että tuon tiettyyn kellon aikaan niin nakkasin viestin että tulossa oon. Niin just ennen ku pääsin perille niin laitto että sopisko sittenkin vasta huomenna kun töissä venyy. Ei voinut sitten ajoissa ilmoittaa.

Seuraavana päivänä uus yritys ja varmistin vielä että olethan varmasti kotona niin sano että kyllä on. Siellä ison kerrostaloyhtiön kääntöpaikalla istuin ja laitto viestiä että kohta tulee, homma vaan veny ja veny... Sitten 50min menny niin laitoin että ootan 5min sitten lähden. Tota ennen viestittelin sen kanssa odotellen sen vastauksia 10min viiveellä että mikä selitys millonkin "tuun ihan just alas, vähän selviteltävää tässä" tms... No sitten lähdin pois niin laitto heti viestin että tässä oon missä olet. Sanoin että selvä käännyn takasin. Niin teinkin ja olin takas samalla paikalla 3min päästä. Ei näkynyt.

Oletan että se kaveri lurkkas ikkunasts. Se oli siis Vantaan aluetta jossa paljon korkeita kerrostaloja. Mukamas heti paikalla kun lähdin, eli pakosti katto ikkunasta. Ei vastannut enää mitään sen jälkeen, eikä kaipaillut puhelinta. Sairaita ihmisiä.

Nim.merkki oli fernando lucas
Nämä kyllä raivostuttavia tapauksia. Kerran myin 50€:lla astianpesukonetta. Yksi otti yhteyttä ja haluaisi tehdät kaupat, viestiteltiin monet viestit ominaisuuksista, kunnosta yms. Viimeisenä hän halusi että toisin koneen 60km päähän, jossa hän paikan päällä tarkistaisi koneen ja päättäisi ostaisiko. Jäi kaupat tekemättä, kun todennäköisesti feidaisi taikka sitten ei ostaisi ja pitäisi apk roudailla takaisin kotiin..
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
496
Joo siis olin aivan hiilenä. Odotellessa vähän peloissaankin. Oli pimeetä ja sateista, narkkareita ja kaikkea siellä. Likäksi haistoin palaneen käryn koko hommassa. Nimimerkki viittasi ulkomaalaiseen, välillä oli mielestäni tehtyjä kirjotusvirheitä "minä osta" tyylisiä ja välillä niin selkeätä kirjoitusta sisältäen sanavalintoja joita vain kantasuomalainen osaa käyttää. Oletan että oli suomalainen.

Monta kertaa tullut myytyä ja ostettua. Tämä on kyllä huonoin kokemus kaikista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
117
Ei liity mitenkään mihinkään täällä käytyyn kauppaan, enkä kehoita ketään väkivaltaan...mutta..ihmettelen tuollaisia muutaman satasen kusettajia, koska ikinä ei tiedä ketä kusetat. Itse ainakin periaatteesta kaivaisin vaikka muutaman kympin ja kovalla kädellä ettei tulisi heti mieleen uudelleen yrittää. On se kumma tämä maailma kun saa toiselta viedä rahaa ilman mitään oikeita seurauksia. Hyvää päänsisäistä ja toivottavasti ei joudu kusetuksen kohteeksi!
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
496
Ei liity mitenkään mihinkään täällä käytyyn kauppaan, enkä kehoita ketään väkivaltaan...mutta..ihmettelen tuollaisia muutaman satasen kusettajia, koska ikinä ei tiedä ketä kusetat. Itse ainakin periaatteesta kaivaisin vaikka muutaman kympin ja kovalla kädellä ettei tulisi heti mieleen uudelleen yrittää. On se kumma tämä maailma kun saa toiselta viedä rahaa ilman mitään oikeita seurauksia. Hyvää päänsisäistä ja toivottavasti ei joudu kusetuksen kohteeksi!
Ongelma näissä on että eivät usein toimi edes oman nimen takaa ja jos toimivat niin ovat jo muutenkin laitostoituneita ja elämässä muutenkin turpaan saaneita.
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
271
En tiedä osuiko ensimmäinen huijaus kohdalle vai onko myyjä vain hidas. Nyt on kulunut viikko siitä kun maksoin tilisiirtona ja myyjästä ei ole kuulunut täällä. Myöskään pakettia ei ole tullut.

Otin talteen mm. kuvakaappauksen myynti-ilmoituksesta, minulla on myyjän ilmoitettu nimi ja tilinumero. Olisiko järkevä tehdä jotain muuta vielä? Viestit ym. varmaan säilyy täällä ja myyjä ei pysty niitä poistamaan itse.

En ole vielä laittanut viestiä, että perutaan kauppa ym.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
761
En tiedä osuiko ensimmäinen huijaus kohdalle vai onko myyjä vain hidas. Nyt on kulunut viikko siitä kun maksoin tilisiirtona ja myyjästä ei ole kuulunut täällä. Myöskään pakettia ei ole tullut.

Otin talteen mm. kuvakaappauksen myynti-ilmoituksesta, minulla on myyjän ilmoitettu nimi ja tilinumero. Olisiko järkevä tehdä jotain muuta vielä? Viestit ym. varmaan säilyy täällä ja myyjä ei pysty niitä poistamaan itse.

En ole vielä laittanut viestiä, että perutaan kauppa ym.
Kysy nyt ensimmäisenä myyjältä missä mennään ja katso sitten uudestaan.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
804
En tiedä osuiko ensimmäinen huijaus kohdalle vai onko myyjä vain hidas. Nyt on kulunut viikko siitä kun maksoin tilisiirtona ja myyjästä ei ole kuulunut täällä. Myöskään pakettia ei ole tullut.

Otin talteen mm. kuvakaappauksen myynti-ilmoituksesta, minulla on myyjän ilmoitettu nimi ja tilinumero. Olisiko järkevä tehdä jotain muuta vielä? Viestit ym. varmaan säilyy täällä ja myyjä ei pysty niitä poistamaan itse.

En ole vielä laittanut viestiä, että perutaan kauppa ym.
rikosilmoitus menemään
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
En tiedä osuiko ensimmäinen huijaus kohdalle vai onko myyjä vain hidas. Nyt on kulunut viikko siitä kun maksoin tilisiirtona ja myyjästä ei ole kuulunut täällä. Myöskään pakettia ei ole tullut.

Otin talteen mm. kuvakaappauksen myynti-ilmoituksesta, minulla on myyjän ilmoitettu nimi ja tilinumero. Olisiko järkevä tehdä jotain muuta vielä? Viestit ym. varmaan säilyy täällä ja myyjä ei pysty niitä poistamaan itse.

En ole vielä laittanut viestiä, että perutaan kauppa ym.
Oliko siis täältä vai jostain muualta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 443
Täältä. En laita nimimerkkiä vielä tähän vaan laitan ensin viestin kaupan perumisesta.
Miksei voi laittaa suoraan sitä nimimerkkiä? Parempi selittää tapahtumat totuudenmukaisesti ja neutraalisti sekä pingata se vastapuoli tänne, kuin kierrellä ja jättää tilanne muille arvailun varaan. Nyt sillä toisella osapuolella ei ole mahdollisuutta itse kommentoida tilanteeseen, ellei tämä ketju ole jo seurannassa, ja jos tilanne ratkeaakin mutta et tule kertomaan lopputulosta tänne -> kuvitellaan, että oli oikeasti huijaus. Lisäksi jos se on oikeasti huijari niin piilottelun vuoksi kerkeää hyvässä lykyssä huijaamaan vielä muita. Viestihistoriastasi saa kuitenkin kaivettua helposti jonkun epäillyn, jolloin näissä piilotteluissa jää myös riski väärinkäsityksestä. Esimerkiksi itse heittäisin arvauksena, että kyse on tuosta Playstation 2 kaupasta mutta voithan olla sopinut erikseen jotain muitakin kauppoja YV:llä. (Ja jos kyse on tuosta PS2 kaupasta niin myyntisumman puolesta oikeasti veikkaisin ennemmin jotain elämässä tapahtunutta yllättävää tilannetta kuin huijausta.)
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Ylläolevaan caseen liittyen:
-Kerro nimimerkki ja kaupattu tuote ja hinta
-Otat myyjään välittömästi yhteyttä, pyydtä kaupan purkua tai tuotteen välitötä lähettämistä
-Mikäli paketista tai myyjästä ei kuulu perjantaihin mennessä mitään niin siitä seuraa suora rikosilmoitus

Ei näiden kanssa tarvitse pelleillä. Jokainen aikuinen ihminen ja luotettava kauppakumppani osaa kyllä 95% tapauksista laittaa arviota millon tuotteen voi lähettää ja / tai ilmoittaa, jos lähetys viivästyy. Viestin lähetys ottaa oikeasti 30sec ihmisen elämästä, joten ainakaan itselleni ei selitykset kelpaa tuon suhteen. Ymmärrän kyllä, jos postiin ei hyvästä syystä kerkeä (pakettiautomaatit ovat tosin prismoissa yms. auki 16-24h/vrk).
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
271
Täältä. En laita nimimerkkiä vielä tähän vaan laitan ensin viestin kaupan perumisesta.
Laitoin viestin kaupan perumisesta ja sain vastauksen sekä pahoittelut. Perun siis kaupat ja asia näyttää olevan hoitumassa. Laitan tämän päivityksen tähän, että muutkin tietävän tämän olevan ehkä väärähälytys. Kommentoin tänne myös sitten miten kävi.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Nimimerkki Skulli_ Murossa. Täältä löytyy samalla nimimerkillä käyttäjä, mutta en tiedä onko sama kaveri kyseessä.
Maksu- ja foorumitietojen perusteella ilmeisesti Hämeenlinnasta, tili S-Pankissa. Muron puolella oli 4 positiivista kauppapalautetta mm. vuonna 2008 ja 2016 rekisteröityneiltä käyttäjiltä, joissa mm. kehuttiin olevan "Varmasti palstan reiluin kaupantekijä. Löysi myymästään tuotteestaan vikaa, ilmoitti rehdisti ja palautti oma-alotteisesti rahat korkojen kera tilille. Tämän kanssa käyn varmasti vielä kauppa", joten melko hyvillä mielillä kaupat sovin.

Tein useampaan paikkaan ostoilmoituksen mikistä ja sain Muron puolella tarjouksen josta kaupat sovittiin ja maksun 100€ laitoin tilisiirrolla 1.4. ja myyjä ilmoitti postittavansa paketin ja ilmoittavansa seurantatunnuksen seuraavana päivänä.
3.4. kyselin tilannetta, kun mitään ei ollut kuulunut ja oli kuulemma tuntia aiemmin postittanut toimistolta. Eipä hätiä, muuttujia tulee, eikä se yksi päivä mitään kaada, mutta olis kiva pitää ostaja ajantasalla.
La 4.4. kyselin taas seurantakoodin perään ja nyt herra oli mökillä, eikä kuulemma itsekään ollut seurantakoodia saanut? Tarjosi kyllä hövelisti siirtämään rahat takaisin ja että maksaisin sitten uudelleen, kun paketti saapuu. Tämä yhdistettynä positiivisiin kauppapalautteisiin muilta foorumilaisilta lisäsi luottoa kaveriin ja ajattelin, että turha niitä rahoja nyt on edestakaisin pallotella, kun Postissa homma kusee.
7.4. kertoi, että eivät olleet Hämeenlinnan Postissa käsitelleet yhtäkään hänen 3.4. lähettämää pakettia, eivätkä antaneet mitään syytä, tai arviota paketin liikkeelle lähtemisestä.
9.4. ei muutosta, eikä kuulemma Postiltakaan saa ketään vastaamaan mihinkään, niin sovittiin, että myyjä palauttaa rahat (laitoin vielä varmuuden vuoksi tilinumeroni ja nimeni viestiin).
15.4. ei ollut rahoja kuulunut, niin kyselin perään ja oli kuulemma unohtunut, mutta laittaa heti maksuun.
17.4. ei edelleenkään rahoja kuulunut, niin kyselin perään ja vannoi maksaneensa, mutta lupasi vielä tarkistaa.
19.4. kertoi, että oli johonkin ihme tilinumeroon maksellut, jolla ei ollut mitään yhtenevää meikäläisen tilinumeroon. Sanoi maksavansa oikealle tilille tällä kertaa.

Eilen illalla (20.4.) kyselin taas rahojen perään, eikä vielä ole tullut vastausta. Hetki sitten ilmoitin, että jos ei perjantaihin mennessä rahoja, tai tuotetta ole tullut, niin rikosilmoitus lähtee perään.

Mitäpä mieltä muut tästä toiminnasta? :hmm: Kohta 3 viikkoa tätä veivattu ja rahat meni, mutta mikki jäi saamatta ja nyt rupee rehellisesti sanottuna riittämään..

Edit. Edeltävän viikonlopun aikana kys. kaverille tullut 2 negatiivista kauppapalautetta Muroon, mutta kummassakaan tapauksessa raha ei ollut vaihtanut omistajaa, vaan ilmeisesti tuotteet jota palautteen antajat olivat ostamassa oli myyty joko YV:llä, tai muualla.

Edit2. Otetaas nyt varuiks tuo etunimi ja sukunimen eka kirjain pois, ettei tule toimittua sääntöjen vastaisesti. :)
 
Viimeksi muokattu:

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 282
Nimimerkki Skulli_ Murossa. Täältä löytyy samalla nimimerkillä käyttäjä, mutta en tiedä onko sama kaveri kyseessä.
Maksu- ja foorumitietojen perusteella ilmeisesti Janne R. Hämeenlinnasta, tili S-Pankissa. Muron puolella oli 4 positiivista kauppapalautetta mm. vuonna 2008 ja 2016 rekisteröityneiltä käyttäjiltä, joissa mm. kehuttiin olevan "Varmasti palstan reiluin kaupantekijä. Löysi myymästään tuotteestaan vikaa, ilmoitti rehdisti ja palautti oma-alotteisesti rahat korkojen kera tilille. Tämän kanssa käyn varmasti vielä kauppa", joten melko hyvillä mielillä kaupat sovin.

Tein useampaan paikkaan ostoilmoituksen mikistä ja sain Muron puolella tarjouksen josta kaupat sovittiin ja maksun 100€ laitoin tilisiirrolla 1.4. ja myyjä ilmoitti postittavansa paketin ja ilmoittavansa seurantatunnuksen seuraavana päivänä.
3.4. kyselin tilannetta, kun mitään ei ollut kuulunut ja oli kuulemma tuntia aiemmin postittanut toimistolta. Eipä hätiä, muuttujia tulee, eikä se yksi päivä mitään kaada, mutta olis kiva pitää ostaja ajantasalla.
La 4.4. kyselin taas seurantakoodin perään ja nyt herra oli mökillä, eikä kuulemma itsekään ollut seurantakoodia saanut? Tarjosi kyllä hövelisti siirtämään rahat takaisin ja että maksaisin sitten uudelleen, kun paketti saapuu. Tämä yhdistettynä positiivisiin kauppapalautteisiin muilta foorumilaisilta lisäsi luottoa kaveriin ja ajattelin, että turha niitä rahoja nyt on edestakaisin pallotella, kun Postissa homma kusee.
7.4. kertoi, että eivät olleet Hämeenlinnan Postissa käsitelleet yhtäkään hänen 1.4. lähettämää pakettia, eivätkä antaneet mitään syytä, tai arviota paketin liikkeelle lähtemisestä.
9.4. ei muutosta, eikä kuulemma Postiltakaan saa ketään vastaamaan mihinkään, niin sovittiin, että myyjä palauttaa rahat (laitoin vielä varmuuden vuoksi tilinumeroni ja nimeni viestiin).
15.4. ei ollut rahoja kuulunut, niin kyselin perään ja oli kuulemma unohtunut, mutta laittaa heti maksuun.
17.4. ei edelleenkään rahoja kuulunut, niin kyselin perään ja vannoi maksaneensa, mutta lupasi vielä tarkistaa.
19.4. kertoi, että oli johonkin ihme tilinumeroon maksellut, jolla ei ollut mitään yhtenevää meikäläisen tilinumeroon. Sanoi maksavansa oikealle tilille tällä kertaa.

Eilen illalla (20.4.) kyselin taas rahojen perään, eikä vielä ole tullut vastausta. Hetki sitten ilmoitin, että jos ei perjantaihin mennessä rahoja, tai tuotetta ole tullut, niin rikosilmoitus lähtee perään.

Mitäpä mieltä muut tästä toiminnasta? :hmm: Kohta 3 viikkoa tätä veivattu ja rahat meni, mutta mikki jäi saamatta ja nyt rupee rehellisesti sanottuna riittämään..
Kuulostaa aika perinteiseltä koijarilta.
Nuo on kuin suoraan jostakin "kusettajan oppikirjasta" nuo, "olen mökillä, en saanu seurantalappua, kuitti muijan autossa" jne. Rahojen palautuksen kanssa myös nähnyt tuota samaa, "oho vääärälle tilille laitoin, huomenna laitan, luulin laittaneeni mutta unohtu varmentaa maksu..."
Melkeen nyt vaan toivoa että on pikavippaaja ja rahat maksaa oikeasti takasi jossain vaiheessa, muuten ei taida rahojaan enään nähdä.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 831
Nimimerkki Skulli_ Murossa. Täältä löytyy samalla nimimerkillä käyttäjä, mutta en tiedä onko sama kaveri kyseessä.
Maksu- ja foorumitietojen perusteella ilmeisesti Janne R. Hämeenlinnasta, tili S-Pankissa. Muron puolella oli 4 positiivista kauppapalautetta mm. vuonna 2008 ja 2016 rekisteröityneiltä käyttäjiltä, joissa mm. kehuttiin olevan "Varmasti palstan reiluin kaupantekijä. Löysi myymästään tuotteestaan vikaa, ilmoitti rehdisti ja palautti oma-alotteisesti rahat korkojen kera tilille. Tämän kanssa käyn varmasti vielä kauppa", joten melko hyvillä mielillä kaupat sovin.

Tein useampaan paikkaan ostoilmoituksen mikistä ja sain Muron puolella tarjouksen josta kaupat sovittiin ja maksun 100€ laitoin tilisiirrolla 1.4. ja myyjä ilmoitti postittavansa paketin ja ilmoittavansa seurantatunnuksen seuraavana päivänä.
3.4. kyselin tilannetta, kun mitään ei ollut kuulunut ja oli kuulemma tuntia aiemmin postittanut toimistolta. Eipä hätiä, muuttujia tulee, eikä se yksi päivä mitään kaada, mutta olis kiva pitää ostaja ajantasalla.
La 4.4. kyselin taas seurantakoodin perään ja nyt herra oli mökillä, eikä kuulemma itsekään ollut seurantakoodia saanut? Tarjosi kyllä hövelisti siirtämään rahat takaisin ja että maksaisin sitten uudelleen, kun paketti saapuu. Tämä yhdistettynä positiivisiin kauppapalautteisiin muilta foorumilaisilta lisäsi luottoa kaveriin ja ajattelin, että turha niitä rahoja nyt on edestakaisin pallotella, kun Postissa homma kusee.
7.4. kertoi, että eivät olleet Hämeenlinnan Postissa käsitelleet yhtäkään hänen 1.4. lähettämää pakettia, eivätkä antaneet mitään syytä, tai arviota paketin liikkeelle lähtemisestä.
9.4. ei muutosta, eikä kuulemma Postiltakaan saa ketään vastaamaan mihinkään, niin sovittiin, että myyjä palauttaa rahat (laitoin vielä varmuuden vuoksi tilinumeroni ja nimeni viestiin).
15.4. ei ollut rahoja kuulunut, niin kyselin perään ja oli kuulemma unohtunut, mutta laittaa heti maksuun.
17.4. ei edelleenkään rahoja kuulunut, niin kyselin perään ja vannoi maksaneensa, mutta lupasi vielä tarkistaa.
19.4. kertoi, että oli johonkin ihme tilinumeroon maksellut, jolla ei ollut mitään yhtenevää meikäläisen tilinumeroon. Sanoi maksavansa oikealle tilille tällä kertaa.

Eilen illalla (20.4.) kyselin taas rahojen perään, eikä vielä ole tullut vastausta. Hetki sitten ilmoitin, että jos ei perjantaihin mennessä rahoja, tai tuotetta ole tullut, niin rikosilmoitus lähtee perään.

Mitäpä mieltä muut tästä toiminnasta? :hmm: Kohta 3 viikkoa tätä veivattu ja rahat meni, mutta mikki jäi saamatta ja nyt rupee rehellisesti sanottuna riittämään..

Edit. Edeltävän viikonlopun aikana kys. kaverille tullut 2 negatiivista kauppapalautetta Muroon, mutta kummassakaan tapauksessa raha ei ollut vaihtanut omistajaa, vaan ilmeisesti tuotteet jota palautteen antajat olivat ostamassa oli myyty joko YV:llä, tai muualla.
Aivan oikein toimittu, ja jos tosiaan perjantaihin mennessä rahoja ei näy, niin rikosilmo vetämään välittömästi.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
Nimimerkki Skulli_ Murossa. Täältä löytyy samalla nimimerkillä käyttäjä, mutta en tiedä onko sama kaveri kyseessä.
Maksu- ja foorumitietojen perusteella ilmeisesti Hämeenlinnasta, tili S-Pankissa. Muron puolella oli 4 positiivista kauppapalautetta mm. vuonna 2008 ja 2016 rekisteröityneiltä käyttäjiltä, joissa mm. kehuttiin olevan "Varmasti palstan reiluin kaupantekijä. Löysi myymästään tuotteestaan vikaa, ilmoitti rehdisti ja palautti oma-alotteisesti rahat korkojen kera tilille. Tämän kanssa käyn varmasti vielä kauppa", joten melko hyvillä mielillä kaupat sovin.

Tein useampaan paikkaan ostoilmoituksen mikistä ja sain Muron puolella tarjouksen josta kaupat sovittiin ja maksun 100€ laitoin tilisiirrolla 1.4. ja myyjä ilmoitti postittavansa paketin ja ilmoittavansa seurantatunnuksen seuraavana päivänä.
3.4. kyselin tilannetta, kun mitään ei ollut kuulunut ja oli kuulemma tuntia aiemmin postittanut toimistolta. Eipä hätiä, muuttujia tulee, eikä se yksi päivä mitään kaada, mutta olis kiva pitää ostaja ajantasalla.
La 4.4. kyselin taas seurantakoodin perään ja nyt herra oli mökillä, eikä kuulemma itsekään ollut seurantakoodia saanut? Tarjosi kyllä hövelisti siirtämään rahat takaisin ja että maksaisin sitten uudelleen, kun paketti saapuu. Tämä yhdistettynä positiivisiin kauppapalautteisiin muilta foorumilaisilta lisäsi luottoa kaveriin ja ajattelin, että turha niitä rahoja nyt on edestakaisin pallotella, kun Postissa homma kusee.
7.4. kertoi, että eivät olleet Hämeenlinnan Postissa käsitelleet yhtäkään hänen 1.4. lähettämää pakettia, eivätkä antaneet mitään syytä, tai arviota paketin liikkeelle lähtemisestä.
9.4. ei muutosta, eikä kuulemma Postiltakaan saa ketään vastaamaan mihinkään, niin sovittiin, että myyjä palauttaa rahat (laitoin vielä varmuuden vuoksi tilinumeroni ja nimeni viestiin).
15.4. ei ollut rahoja kuulunut, niin kyselin perään ja oli kuulemma unohtunut, mutta laittaa heti maksuun.
17.4. ei edelleenkään rahoja kuulunut, niin kyselin perään ja vannoi maksaneensa, mutta lupasi vielä tarkistaa.
19.4. kertoi, että oli johonkin ihme tilinumeroon maksellut, jolla ei ollut mitään yhtenevää meikäläisen tilinumeroon. Sanoi maksavansa oikealle tilille tällä kertaa.

Eilen illalla (20.4.) kyselin taas rahojen perään, eikä vielä ole tullut vastausta. Hetki sitten ilmoitin, että jos ei perjantaihin mennessä rahoja, tai tuotetta ole tullut, niin rikosilmoitus lähtee perään.

Mitäpä mieltä muut tästä toiminnasta? :hmm: Kohta 3 viikkoa tätä veivattu ja rahat meni, mutta mikki jäi saamatta ja nyt rupee rehellisesti sanottuna riittämään..

Edit. Edeltävän viikonlopun aikana kys. kaverille tullut 2 negatiivista kauppapalautetta Muroon, mutta kummassakaan tapauksessa raha ei ollut vaihtanut omistajaa, vaan ilmeisesti tuotteet jota palautteen antajat olivat ostamassa oli myyty joko YV:llä, tai muualla.

Edit2. Otetaas nyt varuiks tuo etunimi ja sukunimen eka kirjain pois, ettei tule toimittua sääntöjen vastaisesti. :)
Ei voi olla saamatta seurantkoodia, tämän tietää jokainen joka on koskaan mitään postittanut.
 

Hatyiwatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.03.2020
Viestejä
196
Jos ostaa lähetyksen postin nettisivuilta niin seurantakoodin saa sähköpostiinsa ja puhelimeensa.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Kuulostaa aika perinteiseltä koijarilta.
Nuo on kuin suoraan jostakin "kusettajan oppikirjasta" nuo, "olen mökillä, en saanu seurantalappua, kuitti muijan autossa" jne. Rahojen palautuksen kanssa myös nähnyt tuota samaa, "oho vääärälle tilille laitoin, huomenna laitan, luulin laittaneeni mutta unohtu varmentaa maksu..."
Melkeen nyt vaan toivoa että on pikavippaaja ja rahat maksaa oikeasti takasi jossain vaiheessa, muuten ei taida rahojaan enään nähdä.
Juu, selityksiä löytyy, mutta vaikutti kuitenkin viestien ja noiden palautteiden perusteella ihan asialliselta kaverilta.. Toivottavasti ei tartte poliisia ton takia vaivata, vaikka aivan varmasti sen teen, jos ei rupea muuten tapahtumaan.
Aivan oikein toimittu, ja jos tosiaan perjantaihin mennessä rahoja ei näy, niin rikosilmo vetämään välittömästi.
Juu, näin teen.

PS. Viittittekö editoida tuon nimen noista lainauksista pois? Vaikka tuossa ei varsinaisesti tunnistukseen asti tietoja ole, niin huomasin ketjun säännöissä kiellon nimien julkaisusta ja tiukasti tulkiten nimihän se etunimikin on. :D
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Ei voi olla saamatta seurantkoodia, tämän tietää jokainen joka on koskaan mitään postittanut.
Tiedän kyllä miten homma yksityishenkilönä toimii, mutta tässä tapauksessa myyjä kertoi postittavansa sen työpaikaltaan muiden pakettien mukana, eikä itellä ole mitään hajua miten homma silloin pelaa, kun en ole moista harrastanut. :)
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Juuri saamamme tiedon mukaan "Tilinumerot ja kaikki tarkistettu oikeeks ja maksu on ihan normisti laitettu." :hmm: Lisäksi; "Jos ne rahat ei näy sulla vielä tänään illastakaan (?) niin lähden tuomaan ne vaikka käteisellä sulle sinne."

Onkos kellään ideoita miksi ei olis meikäläisen tilille siirtyneet? Kysyin vielä ettei ole jäänyt esim. odottamaan hyväksyntää, niin vastauksena tuli; "Oon varmistanu joo, rahatkin lähti tililtä ja kerran tilinumero tarkistettu useempaan otteeseen oikeeks niin luulis sen nyt perille tulevan."
Itse copypastesin tilinumeroni viestiin suoraa verkkopankista ja varmaan myyjänkin tiliotteella näkyy se mistä suoritus alunperin tuli..?

Hyvää tuossa nyt sentään on se, että myyjä jotain itsestään ilmottaakin, vaikka hieman epäilyttää, että noin railakkaasti voisi kaikki mennä keturalleen yksissä kaupoissa. Jos tuosta rahat tai mikin saan, niin homma on omasta puolesta taputeltu, mutta se jää nyt vielä nähtäväksi..
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 660
Noh, jos 3.4 on yrityksen muiden postien kanssa lähtenyt paketti niin tokihan yrityksellä on oma palvelijansa postissa joka pystyy helposti tarkistamaan kaikki yrityksen sille päivälle saapuneet paketit ja tulostamaan niiden seurannan.

Eli jos et saa tuota eteenpäin omaan sähköpostiisi (mistä hän voi vaikka ne muut yrityksen pakettien tiedot sutata ylitse) uskaltaisin väittää että kusetus kyseessä. Yksityisen paketin posti voinee vielä hukatakin (vaikka siitäkin tulee seurantakoodia) mutta ei taatusti yrityksen paketteja ja vielä totea perään että "Hämeenlinnan postissa emme ole käsitelleet yhtäkään teidän firmanne pakettia" em. päivänä.
 

donpeksi

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
Miten kaikki sattuu ja tapahtuu yksille.

Rahojen tuonti varmasti menee vikaan auton huoltoon tai osoitteen sekaantumiseen.

Viikon päästä perjantaina mietitte vielä mitä sitä tekisi. Rahat on kuitenkin jo kolmeen kertaan palautettu ja autokin hajonnut kaiken huonon tuurin vuoksi.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Yksityisen paketin posti voinee vielä hukatakin (vaikka siitäkin tulee seurantakoodia) mutta ei taatusti yrityksen paketteja ja vielä totea perään että "Hämeenlinnan postissa emme ole käsitelleet yhtäkään teidän firmanne pakettia" em. päivänä.
Tähän totean, että kyllä posti osaa nekin hukata. Omalla työpaikalla jo pariinkin otteeseen ollut sekoilua postilla noidenkin kanssa, tosin ei kertaakaan ole kokonaan hävinnyt.
Mutta ylempään kokemukseen voidaan todeta mitä muutkin ovat jo tässä sanoneet: anna takaraja asialle ja rikosilmoitusta kehiin, jos ei oikeasti kuulu. Viimestään siinä vaiheessa nämä pikavippaajat rupeaa toimimaan, kun poliisisetä soittelee asiasta.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Miten kaikki sattuu ja tapahtuu yksille.

Rahojen tuonti varmasti menee vikaan auton huoltoon tai osoitteen sekaantumiseen.

Viikon päästä perjantaina mietitte vielä mitä sitä tekisi. Rahat on kuitenkin jo kolmeen kertaan palautettu ja autokin hajonnut kaiken huonon tuurin vuoksi.
Ei mietitä. Perjantaina lähtee RI tulille, jos ei ole siihen mennessä oikeasti ratkennut. :)

Edit. Jännästi aiemmin tänään vastaili viesteihin Muron parhaimmillaan parissa minuutissa, mutta kun kysäisin tuosta seurantakoodin puutteesta, Postin näkemyksestä parin viikon sormienpyörittelyyn ja pyysinpä vielä kuvakaappausta tuosta maksusuoritteesta, niin ollut nyt ~1.5h hiljaa. :hmm:
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Kävin äsken verkkopankissa ja nyt oli tullut palautus tilille (~1.5h sitten ei)!

Homma siis meikäläisen kannalta taputeltu. :thumbsup:
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 237
Kävin äsken verkkopankissa ja nyt oli tullut palautus tilille (~1.5h sitten ei)!

Homma siis meikäläisen kannalta taputeltu. :thumbsup:
Se milloin rahaa näkyy riippuu täysin siitä mihin aikaan maksu on tehty ja mihin ajoon se ehtii. Tarpeeksi myöhään tehty näkyy vasta illalla ja pikasiirrot ei vieläkään ole toiminnassa kaikkien pankkien kesken.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Se milloin rahaa näkyy riippuu täysin siitä mihin aikaan maksu on tehty ja mihin ajoon se ehtii. Tarpeeksi myöhään tehty näkyy vasta illalla ja pikasiirrot ei vieläkään ole toiminnassa kaikkien pankkien kesken.
Kirjauspäivä, arvopäivä ja maksupäivä oli 21.4.
En ole pankkitoimintaan sen enempää perehtynyt, mutta liekö tuo tarkoittaa sitä, että se on tänään laitettu siirtoon..? Emännän (Nordea) ja mun (OP) tilien välillä rahat siirtyy yleensä vajaassa tunnissa, yleensä minuuteissa.
Edellisen kerran kertoi viime Ke maksaneen, niin ei kai ne nyt melkeen viikkoa minkään pankkien välillä suomen sisällä kulje?

No, eipä tuolla niin väliä, kun loppu hyvin, kaikki hyvin. :tup:
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 237
Kirjauspäivä, arvopäivä ja maksupäivä oli 21.4.
En ole pankkitoimintaan sen enempää perehtynyt, mutta liekö tuo tarkoittaa sitä, että se on tänään laitettu siirtoon..? Emännän (Nordea) ja mun (OP) tilien välillä rahat siirtyy yleensä vajaassa tunnissa, yleensä minuuteissa.
Edellisen kerran kertoi viime Ke maksaneen, niin ei kai ne nyt melkeen viikkoa minkään pankkien välillä suomen sisällä kulje?

No, eipä tuolla niin väliä, kun loppu hyvin, kaikki hyvin. :tup:
Ei sitä viime keskiviikkona ole maksettu, kuten väittää, mutta ei ne myöskään välttämättä edes saman päivän aikana siirry eri pankkien välillä vaan usein menee seuraavaksi päiväksi tällä hetkellä. Op ja nordea on siirto kumppaneita keskenään ja jos sitä sovellusta käyttää niin raha siirtyy heti ja siinä varmasti syy miksi se verkkopankin kautta menee nopeasti myös.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Ei sitä viime keskiviikkona ole maksettu, kuten väittää, mutta ei ne myöskään välttämättä edes saman päivän aikana siirry eri pankkien välillä vaan usein menee seuraavaksi päiväksi tällä hetkellä. Op ja nordea on siirto kumppaneita keskenään ja jos sitä sovellusta käyttää niin raha siirtyy heti ja siinä varmasti syy miksi se verkkopankin kautta menee nopeasti myös.
Suurin osa suomalaisista pankeista tukee jo noita SEPA pikasiirtoja, ainakin nämä suurimmat joten rahat kyllä siirtyy melkein välittömästi.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Siirrossa luki kyllä SEPA-maksu, jos se johonkin vaikuttaa..?
 

Juhalius

Yhteistyökumppani
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
IBAN tilisiirrot on sepa maksuja.. Mitä tässä itse vastaanotan ja maksan aika reilusti maksuja niin iso osa näkyy 24h kuluttua vastaanottajalla mutta ei aina.. 36h menee joissakin välillä mutta ei sen pidempään.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 851
Nimimerkki Skulli_ Murossa. Täältä löytyy samalla nimimerkillä käyttäjä, mutta en tiedä onko sama kaveri kyseessä.
Maksu- ja foorumitietojen perusteella ilmeisesti Hämeenlinnasta, tili S-Pankissa. Muron puolella oli 4 positiivista kauppapalautetta mm. vuonna 2008 ja 2016 rekisteröityneiltä käyttäjiltä, joissa mm. kehuttiin olevan "Varmasti palstan reiluin kaupantekijä. Löysi myymästään tuotteestaan vikaa, ilmoitti rehdisti ja palautti oma-alotteisesti rahat korkojen kera tilille. Tämän kanssa käyn varmasti vielä kauppa", joten melko hyvillä mielillä kaupat sovin.

Tein useampaan paikkaan ostoilmoituksen mikistä ja sain Muron puolella tarjouksen josta kaupat sovittiin ja maksun 100€ laitoin tilisiirrolla 1.4. ja myyjä ilmoitti postittavansa paketin ja ilmoittavansa seurantatunnuksen seuraavana päivänä.
3.4. kyselin tilannetta, kun mitään ei ollut kuulunut ja oli kuulemma tuntia aiemmin postittanut toimistolta. Eipä hätiä, muuttujia tulee, eikä se yksi päivä mitään kaada, mutta olis kiva pitää ostaja ajantasalla.
La 4.4. kyselin taas seurantakoodin perään ja nyt herra oli mökillä, eikä kuulemma itsekään ollut seurantakoodia saanut? Tarjosi kyllä hövelisti siirtämään rahat takaisin ja että maksaisin sitten uudelleen, kun paketti saapuu. Tämä yhdistettynä positiivisiin kauppapalautteisiin muilta foorumilaisilta lisäsi luottoa kaveriin ja ajattelin, että turha niitä rahoja nyt on edestakaisin pallotella, kun Postissa homma kusee.
7.4. kertoi, että eivät olleet Hämeenlinnan Postissa käsitelleet yhtäkään hänen 3.4. lähettämää pakettia, eivätkä antaneet mitään syytä, tai arviota paketin liikkeelle lähtemisestä.
9.4. ei muutosta, eikä kuulemma Postiltakaan saa ketään vastaamaan mihinkään, niin sovittiin, että myyjä palauttaa rahat (laitoin vielä varmuuden vuoksi tilinumeroni ja nimeni viestiin).
15.4. ei ollut rahoja kuulunut, niin kyselin perään ja oli kuulemma unohtunut, mutta laittaa heti maksuun.
17.4. ei edelleenkään rahoja kuulunut, niin kyselin perään ja vannoi maksaneensa, mutta lupasi vielä tarkistaa.
19.4. kertoi, että oli johonkin ihme tilinumeroon maksellut, jolla ei ollut mitään yhtenevää meikäläisen tilinumeroon. Sanoi maksavansa oikealle tilille tällä kertaa.

Eilen illalla (20.4.) kyselin taas rahojen perään, eikä vielä ole tullut vastausta. Hetki sitten ilmoitin, että jos ei perjantaihin mennessä rahoja, tai tuotetta ole tullut, niin rikosilmoitus lähtee perään.

Mitäpä mieltä muut tästä toiminnasta? :hmm: Kohta 3 viikkoa tätä veivattu ja rahat meni, mutta mikki jäi saamatta ja nyt rupee rehellisesti sanottuna riittämään..

Edit. Edeltävän viikonlopun aikana kys. kaverille tullut 2 negatiivista kauppapalautetta Muroon, mutta kummassakaan tapauksessa raha ei ollut vaihtanut omistajaa, vaan ilmeisesti tuotteet jota palautteen antajat olivat ostamassa oli myyty joko YV:llä, tai muualla.

Edit2. Otetaas nyt varuiks tuo etunimi ja sukunimen eka kirjain pois, ettei tule toimittua sääntöjen vastaisesti. :)
Tuota noin, itselläni samanlainen kokemus saman käyttäjän kanssa -murossa kylläkin. Olitko tehnyt siis täällä kauppoja vaiko murossa? Eilen sain itse rahani takaisin -mutta ilmeisesti mitään tavaraa ei kannata odotella.

Edit. Ja pointtini oli pääasiassa, että onko käyttäjä varmasti sama molemmissa aliaksissa? Rahallista tappiotahan tässä ei nyt varsinaisesti syntynyt, mutta ei ole kiva juttu jos joku asiaan kuulumaton leimaantuu, edes tällaiseen tarpeettomasti
edit2. Sisälukutaitoni: juurihan kirjoitit ettet tiedä :lol: No, joku vahvistakoon mikäli on asiasta kommentoitavaa -tai Skulli_ itse
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Tuota noin, itselläni samanlainen kokemus saman käyttäjän kanssa -murossa kylläkin. Olitko tehnyt siis täällä kauppoja vaiko murossa? Eilen sain itse rahani takaisin -mutta ilmeisesti mitään tavaraa ei kannata odotella.

Edit. Ja pointtini oli pääasiassa, että onko käyttäjä varmasti sama molemmissa aliaksissa? Rahallista tappiotahan tässä ei nyt varsinaisesti syntynyt, mutta ei ole kiva juttu jos joku asiaan kuulumaton leimaantuu, edes tällaiseen tarpeettomasti
edit2. Sisälukutaitoni: juurihan kirjoitit ettet tiedä :lol: No, joku vahvistakoon mikäli on asiasta kommentoitavaa -tai Skulli_ itse
Murossa juu ja sinne myöskin vastaavaan ketjuun tuosta raportoin, mutta ajattelin, että täällä varmaan on muitakin, jotka molempia foorumeita seurailee.
Ja tosiaan - en tiedä onko sama kaveri täällä identtisen nimimerkin takana, niin sen takia siitä mainitsin, ettei mahdollisesti täysin ulkopuolinen sotkeennu tähän. :)
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 660
Olisihan tälläisessä tapauksessa teoriassa hyvä myös kuulla jos joskus se paketti sitten oikeasti saapuu paikalle tai esim. vahvistus tyyliin "3kk odoteltu, pakettia ei saavu paikalle tähän mennessä eikä varmaan myöhemminkään".

Itseäni se kummastuttaa jos olisivat oikeasti paketin lähettäneet että eivät viitsi huolehtia siitä seurantakoodista (itsekin seuraan sitä ja tarvittaessa laitan viestiä erikseen vielä ostajalle että "nyt olisi se paketti haettavissa, ollut jo viikon, et viitsisi hakea ettei tule turhaan minulle sanomista") saati että lähettävät iloisesti rahat takaisin kun ostaja valittelee että tuotetta ei vielä näy.

Itsehän en rahoja laittaisi takaisin, tosin en myöskään jättäisi tuota seurantakoodia pyytämättä koska siitä kumpikin osapuoli (ja teoriassa myös posti) näkee missä paketti kulkee ja mitä tapahtuu. Eli uskaltaisin väittää että yleensä jo tuo "en saanut seurantakoodia" viittaa hyvin vahvasti pikavippiin / kusetukseen.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 119
Olisihan tälläisessä tapauksessa teoriassa hyvä myös kuulla jos joskus se paketti sitten oikeasti saapuu paikalle tai esim. vahvistus tyyliin "3kk odoteltu, pakettia ei saavu paikalle tähän mennessä eikä varmaan myöhemminkään".

Itseäni se kummastuttaa jos olisivat oikeasti paketin lähettäneet että eivät viitsi huolehtia siitä seurantakoodista (itsekin seuraan sitä ja tarvittaessa laitan viestiä erikseen vielä ostajalle että "nyt olisi se paketti haettavissa, ollut jo viikon, et viitsisi hakea ettei tule turhaan minulle sanomista") saati että lähettävät iloisesti rahat takaisin kun ostaja valittelee että tuotetta ei vielä näy.

Itsehän en rahoja laittaisi takaisin, tosin en myöskään jättäisi tuota seurantakoodia pyytämättä koska siitä kumpikin osapuoli (ja teoriassa myös posti) näkee missä paketti kulkee ja mitä tapahtuu. Eli uskaltaisin väittää että yleensä jo tuo "en saanut seurantakoodia" viittaa hyvin vahvasti pikavippiin / kusetukseen.
Tässä meikäläisen tapauksessa myyjä oli kuulemma käynyt firman pääkonttorilla Vantaalla eilen hieman sen jälkeen, kun rahat oli palautuneet ja löytänyt tuon paketin sieltä.. Sitä vaan vähän ihmettelen, että jos toimisto tosiaan on täällä meikäläisen nurkilla, niin oitas voitu sopia vaikka ihan F2F kaupat, mikäli tuosta olisi meikäläiselle ennen eilistä sanallakaan manininnut.. Ilmoituksessani mainitsin kuitenkin, että Uudenmaan alueella olen valmis noutamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
284
varoitus Torissakin vaikuttavasta huijarista S. P. J. P. Puhelinnumero päättyy 8852 ja hyväksyy mobilepay-maksujakin. Jäljet vie itä-Suomeen. Sain kuulla muualta että kys. henkilö on tätä harrastanut jo pidempään ja välissä onnistuneita kauppojakin. Omassa tapauksessa sama tuote myytiin useammalle
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 324
Viestejä
4 192 019
Jäsenet
70 723
Uusin jäsen
RSpa76

Hinta.fi

Ylös Bottom