Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
823
Täh? Kaverin palautteet on lähes moitteettomat? Jotain erikoista on tapahtunut tälläkertaa. e: no on siellä 1-2 kauppaa, josta annettu positiivinen, vaikka ei kaiketi menny nappiin?
Pari vuotta aikaa kun kyseisen henkilön kanssa tein kauppoja muutamaan otteeseen eikä ne koskaan tainnut mennä odotusten mukaisesti. Onhan se nyt vähän ihmeellistä jos samalla nimimerkillä on vuodesta toiseen viivästyksiä postituksien kanssa, eikä vieläkään ole oppinut kommunikoimaan viivästyksistä ja mahdollisista ongelmista ostajien kanssa.

Aikoinaan jätin negatiivisen palautteen kun sovittiin kaupat tietokoneesta, postitus yllättäen viivästyi (täysi radiohiljaisuus joka kesti yli 10 päivää), taisi olla jotain sairastelua ja sitten kaupan kohteena olleesta koneesta olikin kylkipaneeli kadonnut. Jännää ja mielenkiintoista, miten sairastelun aikana jo myydystä koneesta katoaa osia.
 
Liittynyt
02.02.2024
Viestejä
416
Aikoinaan jätin negatiivisen palautteen kun sovittiin kaupat tietokoneesta, postitus yllättäen viivästyi (täysi radiohiljaisuus joka kesti yli 10 päivää), taisi olla jotain sairastelua ja sitten kaupan kohteena olleesta koneesta olikin kylkipaneeli kadonnut. Jännää ja mielenkiintoista, miten sairastelun aikana jo myydystä koneesta katoaa osia.
oliko siitä ollut kuva josta selviää että kylkipaneeli oli alunperin tallessa?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 786
oliko siitä ollut kuva josta selviää että kylkipaneeli oli alunperin tallessa?
Jos joku myy tietokonetta ja tehdään siitä kaupat niin kyllä se (ehjä) kotelo siihen kauppaan kuuluu. Mieti itse tilannetta missä ostat täältä tietokoneen ja saatkin muut osat sekä pahvi/muovilaatikon ja myyyjä tuumaa että laatikkoa voi käyttää kotelona...

Sama se on jos ostaisit ehjää ja toimivaa tietkonetta, kaikki osat olisi lueteltu ja sitten se tulisi mutta ilman mitään ruuveja.. ..koska niitä ei ole lueteltu.

Eli ihmeellistä perseilyä ja varmasti aiheuttaisi ihan aiheellista negatiivista palautetta.
 
Liittynyt
02.02.2024
Viestejä
416
Jos joku myy tietokonetta ja tehdään siitä kaupat niin kyllä se (ehjä) kotelo siihen kauppaan kuuluu. Mieti itse tilannetta missä ostat täältä tietokoneen ja saatkin muut osat sekä pahvi/muovilaatikon ja myyyjä tuumaa että laatikkoa voi käyttää kotelona...

Sama se on jos ostaisit ehjää ja toimivaa tietkonetta, kaikki osat olisi lueteltu ja sitten se tulisi mutta ilman mitään ruuveja.. ..koska niitä ei ole lueteltu.

Eli ihmeellistä perseilyä ja varmasti aiheuttaisi ihan aiheellista negatiivista palautetta.
olet tietysti oikeassa mutta aina kannattaa vaatia myös kuvaa tuotteesta
ja jos puuttuu jotain mitä kuvan mukaan piti olla niin sehän on huonompi homma
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
781
Näille suhareille, ketkä ei saa tavaraa viikossa postitettua tai muuten hoidettua kauppoja loppuun, pitäisi antaa suoraan bannit ja lähettää jonnekkin uudelleenkolutusleirille. Edelleen ihmettelen, että miten em. henkilöt seliytyvät tavallisesta arjesta saatikka työstä, jos noinkin yksinkertainen asia tuottaa ongelmia
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 031
Näille suhareille, ketkä ei saa tavaraa viikossa postitettua tai muuten hoidettua kauppoja loppuun, pitäisi antaa suoraan bannit ja lähettää jonnekkin uudelleenkolutusleirille. Edelleen ihmettelen, että miten em. henkilöt seliytyvät tavallisesta arjesta saatikka työstä, jos noinkin yksinkertainen asia tuottaa ongelmia
Niin, ja postitushan tehdään yleensä omalla ajalla, eli kyseessä on oikeasti motivaatio- ja ajankäyttöasia. Jos henkilö päättää lähettävänsä paketin postiin kahden päivän sisällä niin kyllä tapahtuu. Puuttuvat pakkausmateriaalit saa hätätapauksessa roskakatokselta tai kaupan purkamista tuotelaatikoista kasaan.

Kaupunkialueilla toimittaessa osa pakettiautomaateista on saatavilla jopa kellon ympäri, eli paketin voi laittaa matkaan virkistävän yökävelyn päätteeksi. Olen itsekin joskus laittanut paketin matkaan keskiyöllä tai kahden maissa.

Eli liian paljon on nähty selittelyjä sairaanaolosta, pakettitarvikkeiden puutteesta tai muista kiireistä. Sairaanakin voi pyytää paketin vientiä Postiin tai pakettiautomaattiin omien ystävien, naapurin tai sisarusten toimesta. Millaisella ihmisellä ei ole ketään, joka ei voisi pakettia viedä postiin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Niin, ja postitushan tehdään yleensä omalla ajalla, eli kyseessä on oikeasti motivaatio- ja ajankäyttöasia. Jos henkilö päättää lähettävänsä paketin postiin kahden päivän sisällä niin kyllä tapahtuu. Puuttuvat pakkausmateriaalit saa hätätapauksessa roskakatokselta tai kaupan purkamista tuotelaatikoista kasaan.

Kaupunkialueilla toimittaessa osa pakettiautomaateista on saatavilla jopa kellon ympäri, eli paketin voi laittaa matkaan virkistävän yökävelyn päätteeksi. Olen itsekin joskus laittanut paketin matkaan keskiyöllä tai kahden maissa.

Eli liian paljon on nähty selittelyjä sairaanaolosta, pakettitarvikkeiden puutteesta tai muista kiireistä. Sairaanakin voi pyytää paketin vientiä Postiin tai pakettiautomaattiin omien ystävien, naapurin tai sisarusten toimesta. Millaisella ihmisellä ei ole ketään, joka ei voisi pakettia viedä postiin?
Ei kyllä täällä ole kellon ympäri auki, pelkästään 7-21 (tai kauempana 7-23). Eikä kaikki asu vanhempiensa luona, eikä vaivaa tuttuja jollain paketinviemisellä. Tosin tässä(kin) lienee kyse tekosyistä, eikä olla oikeasti mitenkään estyneitä.

Mutta vastasin tähän sen takia, että älkää nyt hakeko pakkausmateriaalia roskiksista. Postista saa:

Ja jos on Puuilo lähellä, sieltä vielä halvemmalla:

--

Itse kävin ostamassa omakustanteisesti 50€ PC-kaiuttimille 5.20€ boxin postista, kun ne ei muuten myyneet. Kerran se vain kirpaisee.

Veikkaisin, että siinä samalla saa ostettua postituksenkin ja kyllä ne antaa kassalta teippiä ja sakset. Pointtina ehkä enemmäkin tässä, että yhdellä reissulla saa tuon postiin ja oikeassa paketissa. Noita paketteja on myös asiamiesposteissa (esim. Citymarketissa). Tähän on ihan turha keksiä tekosyitä.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 786
Ei sitä postitusta tarvitse heti hoitaa mutta jos oikeasti se venyy sinne 1+ viikkoon on syytä katsoa peiliin. Eikä se että kerrotaan syinä "ei ole pakkausteippia" oikein mene lävitse. Uskallan väittää että jokaisesta Postin toimipaikasta löytyy kyllä sitä teippiä eli sitä ei tarvitse itse ostaa. Samaten löytyy kynää millä kirjoittaa se osoite.

Voin ihan 100% rehellisesti sanoa että jos nyt heti joku menisi ja ostaisi myynti-ilmoitukseni mukaiset modeemit en minä niitä tänään lähtisi postittamaan. Mutta koska tiedän että posti lähtisi niitä jo maanantaina viemään hoitaisin ne (vaikka ihan katsomalla aukioloaikoja eli myös lauantaina 08-22 ja sunnuntaina 10-22) viikonlopun aikana postiin.
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
605
Jokaiselle sitten tiedoksi että varokaa käyttäjää techz. Ostin häneltä 7800xt:n mutta eipä ole ikinä paketti lähtenyt matkaan. Rikosilmoitus tänään tehty asiasta.

kyseinen julkasu on poistettu käyttäjän toimesta.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Saakos tänne kertoa myyjän tunnuksen keneltä on tullut huijatuksi?
Tottakai. Oikeaa nimeä, eikä osoitetietoja/sähköpostia/puhelinnumeroa ei saa laittaa.
Tunnuksen saa laittaa, jos edes epäilee mitään vilppiä tapahtuneen. Parhaassa tapauksessa tulee tänne selvittämään asian.

Jokaiselle sitten tiedoksi että varokaa käyttäjää techz. Ostin häneltä 7800xt:n mutta eipä ole ikinä paketti lähtenyt matkaan. Rikosilmoitus tänään tehty asiasta.

kyseinen julkasu on poistettu käyttäjän toimesta.
Sanonut tätä jo miljoona kertaa ja vieläkin olen samaa mieltä:

Ensin se negatiivinen palaute. Sitten rikosilmoitus. Ja itse uhkailisin ensin rikosilmoituksella, ennenkuin tekisin.
Lisäksi ylläpito halunnee tiedot rikosilmoituksista edelleen, että voivat luovuttaa tietoja käyttäjästä poliisille. Eivät vahingossa esim. poista käyttäjää, ennenkuin tiedot saadaan talteen.

edit: @nonnzz98 ehti ensin.

Sinua me tässä vähän potkitaan laittamaan se negatiivinen palaute, että muut osaa varoa. Ei voida laittaa palautetta sinun puolestasi.
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
605
Tottakai. Oikeaa nimeä, eikä osoitetietoja/sähköpostia/puhelinnumeroa ei saa laittaa.
Tunnuksen saa laittaa, jos edes epäilee mitään vilppiä tapahtuneen. Parhaassa tapauksessa tulee tänne selvittämään asian.



Sanonut tätä jo miljoona kertaa ja vieläkin olen samaa mieltä:

Ensin se negatiivinen palaute. Sitten rikosilmoitus. Ja itse uhkailisin ensin rikosilmoituksella, ennenkuin tekisin.
Lisäksi ylläpito halunnee tiedot rikosilmoituksista edelleen, että voivat luovuttaa tietoja käyttäjästä poliisille. Eivät vahingossa esim. poista käyttäjää, ennenkuin tiedot saadaan talteen.

edit: @nonnzz98 ehti ensin.



Sinua me tässä vähän potkitaan laittamaan se negatiivinen palaute, että muut osaa varoa. Ei voida laittaa palautetta sinun puolestasi.
tein negatiivisen palautteen juuri. Pahoittelut kun en tiedä miten toimia kun ensimmäistä kertaa täällä näin käynyt. Laitoin sampsalle jo viestiä asiasta yv:nä. Sekä uhkailin häntä jo rikosilmoituksella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
tein negatiivisen palautteen juuri. Pahoittelut kun en tiedä miten toimia kun ensimmäistä kertaa täällä näin käynyt. Laitoin sampsalle jo viestiä asiasta yv:nä. Sekä uhkailin häntä jo rikosilmoituksella.
Juu, sori, ei ollut mitenkään tarkoitus syyllistää uhria. Me muut vaan tarvitaan se negatiivinen palaute, että osataan varoa.
Ja ei tässä väärin ole tehty , ehkä vähän hätiköidysti näytti menneen rikosilmoitus edellä. Mutta kaikki nyt ok ja toivottavasti huijari jää kiinni ja joutuu maksamaan teoistaan.

--

Tämän palautteen jälkeen tuskin enää kaupat onnistuu täällä huijarille ja se on foorumin käyttäjille parempi näin.

--

Edelleen, tänne ketjuun vaan, jos vaikka epäileekin jostain, eikä ole varma, miten edetä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.02.2018
Viestejä
832
tein negatiivisen palautteen juuri. Pahoittelut kun en tiedä miten toimia kun ensimmäistä kertaa täällä näin käynyt. Laitoin sampsalle jo viestiä asiasta yv:nä. Sekä uhkailin häntä jo rikosilmoituksella.
Meniköhän palaute nyt väärään kohtaan? Eikös tämä huijari ole se myyjä eikä ostaja?
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
605
Eli jos nyt oikein ymmärsin niin jatkotoimenpiteet hoituvat ylläpidon kautta jos poliisi tarvitsee lisätietoa ym käyttäjästä?
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
805
Eli jos nyt oikein ymmärsin niin jatkotoimenpiteet hoituvat ylläpidon kautta jos poliisi tarvitsee lisätietoa ym käyttäjästä?
Jatkotoimenpiteet seuraavat: teet rikosilmoituksen (muista vaatia rangaistusta). Odotat poliisin yhteydenottoa (voi mennä jopa vuosi)

Edit: poliisi on yhteydessä sinuun ja kusettajaan (tässä voi käydä säkä ja kusettaja voi tulla katumapäälle ja voi palauttaa rahat viimeistään sitten, kun poliisi on yhteydessä häneen(muista pyytää myöhästymiskorko koko kusetusajalta). Muussa tapauksessa asia menee sitten oikeuteen jne jne
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 614
Eli jos nyt oikein ymmärsin niin jatkotoimenpiteet hoituvat ylläpidon kautta jos poliisi tarvitsee lisätietoa ym käyttäjästä?
Jatkotoimenpiteet seuraavat: teet rikosilmoituksen (muista vaatia rangaistusta). Odotat poliisin yhteydenottoa (voi mennä jopa vuosi)
Jep, jos ei käyttäjät @Techz nyt mitään enää vastaile, oletettavasti ei niin rikosilmoitusta vaan poliisille ja tunnus bannataan. Valitettavia nämä ovat ja turhan paljon näitä kyllä nykyään on.
 
Liittynyt
01.06.2023
Viestejä
2
Minulle myi samasen näyttiksen tossa parisen päivää sitten, eikä rahojen jälkeen oo paketista mitään kuulunut, vaikka luvannut useana päivänä postitella.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
433
Muistakaa raportoida Mobilepaylle, jos sitä käytitte maksamiseen. Laittakaa myös rikosilmoitukseen, että olette raportoineet Mobilepaylle. Sitä kautta saa oikean tilin omistajan nimen nykyään, vaikka ainahan voidaan käyttää jonkin toisen osapuolen tiliä vastaanottamiseen.

Selvää taitaa nyt olla, ettei mitään näytönohjainta ole ollut myynnissä.
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
605
Muistakaa raportoida Mobilepaylle, jos sitä käytitte maksamiseen. Laittakaa myös rikosilmoitukseen, että olette raportoineet Mobilepaylle. Sitä kautta saa oikean tilin omistajan nimen nykyään, vaikka ainahan voidaan käyttää jonkin toisen osapuolen tiliä vastaanottamiseen.

Selvää taitaa nyt olla, ettei mitään näytönohjainta ole ollut myynnissä.
itse tein jo rikosilmoituksen päivällä.

mutta joo vois sitä mobilepäylle raportoida asiasta. Mitenköhän se vaan tapahtuu?
 

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 209
Morjes! Jos onnistuu, niin pistätkö ne tiedot mitä itse tiedät @mertsi :stä, niin pistän tuon rikosilmoituksen nyt tulille. Mielestäni oon antanu jo tarpeeksi siimaa hoitaa asia kuntoon.
Väliaikatieto, oma case meni sovitteluun (ihan ok vaihtoehto itselleni) ja sovittiin maksuohjelmasta. Noh, eka erä neljästä tuli, mutta ei sen jälkeen enää mitään eikä sovittelijakaan saanut @mertsi :ä kiinni, niin palasi takaisin rikoskäsittelyyn. Ihmetyttää toiminta, koska nyt se käy hänelle vielä kalliimaksi minulle päin tulevien korvausten (korkojen) osalta + rangaistusvaatimus tähän päälle.
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
605
Väliaikatieto, oma case meni sovitteluun (ihan ok vaihtoehto itselleni) ja sovittiin maksuohjelmasta. Noh, eka erä neljästä tuli, mutta ei sen jälkeen enää mitään eikä sovittelijakaan saanut @mertsi :ä kiinni, niin palasi takaisin rikoskäsittelyyn. Ihmetyttää toiminta, koska nyt se käy hänelle vielä kalliimaksi minulle päin tulevien korvausten (korkojen) osalta + rangaistusvaatimus tähän päälle.
itse kun olen turvallisuusalalla hommissa niin omasta näkökulmasta tuo ns sovittelu on ihan turhaa. Meet paikalle kuuntelemaan julkisesti anteeksipyynnön ja mahdollisesti sovitte just maksusta takaisinpäin. Mutta taas parempi olisi omasta näkökulmasta vaan viiä suoraan asia loppuun asti eli käräjäoikeuteen vai minne meneekään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
itse kun olen turvallisuusalalla hommissa niin omasta näkökulmasta tuo ns sovittelu on ihan turhaa. Meet paikalle kuuntelemaan julkisesti anteeksipyynnön ja mahdollisesti sovitte just maksusta takaisinpäin. Mutta taas parempi olisi omasta näkökulmasta vaan viiä suoraan asia loppuun asti eli käräjäoikeuteen vai minne meneekään.
Siinä menee pidempi aika ja näin säästetään resursseja. Lisäksi edelleen jollain voi uhkailla: käsittääkseni sovittelusta ei tule rikosrekisteriä (korjatkaa, jos olen väärässä).

--

Siksi ei taas minun päähäni mahdu, että @mertsi sai kaksi mahdollisuutta hoitaa asia kunnialla ja failasi molemmat. Nyt tulee mahdollisesti* rikosrekisteri ja vähintään ulosotto. Nyt vuokra-asunnon/työn hankkiminen ja elämä hankaloituu. Oliko ihan pakko?

*) Katso @emagdnim kommentti alta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
605
Siinä menee pidempi aika ja näin säästetään resursseja. Lisäksi edelleen jollain voi uhkailla: käsittääkseni sovittelusta ei tule rikosrekisteriä (korjatkaa, jos olen väärässä).

--

Siksi ei taas minun päähäni mahdu, että @mertsi sai kaksi mahdollisuutta hoitaa asia kunnialla ja failasi molemmat. Nyt tulee rikosrekisteri. Nyt vuokra-asunnon hankkiminen ja elämä hankaloituu. Oliko ihan pakko?
Tota loppua en ymmärtänyt että sun vai hänen elämä hankaloituu? Jos oikein ymmärsin niin hänen.

Sekä joo voit olla hyvin oikeassa että säästetään resursseja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Tota loppua en ymmärtänyt että sun vai hänen elämä hankaloituu? Jos oikein ymmärsin niin hänen.
Mertsin elämä. Rikosrekisteri tarkistetaan joidenkin töiden yhteydessä, vuokra-asuntoa hankkiessa ja lainaa hakiessa. Tässä vain muutamia esimerkkejä.
Niin miksi piti oma elämänsä nyt ryssiä tämän pikku tapauksen takia? Mertsistä puhun edelleenkin. Tosin rikosrekisteri on vain pari vuotta, mutta vähän veikkaan Mertsin olevan nuori ja jos esim. ensimmäinen työpaikka on tästä kiinni, niin huonosti menee..

--

Ja siis jos mennään sovitteluun, sieltä ei vielä tule rikosrekisteriä (näin käsitin asian). Siellä Mertsi sai vielä yhden mahdollisuuden sovittaa tekonsa ilman kunnon rangaistusta ja päästä helpommalla. Sovittelun idea on myös se, että voidaan uhkailla sillä rikosrekisterillä (joka ehkä tulee)*, kun sitä ei sovittelusta saa. Tämän Mertsi ryssi. :facepalm:

Sitten Mertsi joutuu nyt käräjäoikeuteen ja sieltä tulee tuomio ja mahdollisesti rikosrekisteri*. Tämä rikosrekisteri sitten haittaa Mertsin tulevaa elämää aika paljon - jos tulee. Luottotiedot ainakin menee, kun joutuu ulosottoon, jos ei velkojaan pysty maksamaan. Ja miksi pystyisi, kun ei tähänkään mennessä saanut maksettua.

--

Oma elämä ei tästä hankaloidu, eikä Mertsin uhrien. Käytännössä @TunTuri nyt saa kohta velkansa ulosottoon, jolloin Mertsi ei saa perintöjä, lottovoittoja tai edes veronpalautuksia, kun ne menee tämän tyhmyyden maksamiseen.


*) Katso @emagdnim kommentti alta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Mitä helvettiä :D
Minulta kysyttiin. Yksityisellä ainakin saa kysyä, mitä haluaa.
Lisäksi minun työhöni kysyttiin rikosrekisteriä ihan ensimmäisessä työhaastattelussa. IT-firma. Tietenkin projekteja myös julkiselle sektorille, mutta en minä nyt lähtenyt tekemään mitään erikoisesti salassa pidettäviä projekteja.

Ei tule. Tulee, jos tuomio on vähintään ehdonalaista vankeutta.
Ok, käyn korjaamassa tekstejäni kohta, mutta nyt kauppaan. Ja petoksesta voi saada ehdonalaista, jos uhreja on monta ja se on laajamittaista.
Ulosottoon menee saatavat kuitenkin ja siitäkin tulee omat hankaluutensa.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 786
Enpä olis varma. Ei ainakaa vuokraamisen ehtona saa olla.
Ehtona voi olla esim. se että pitäisi ottaa sitten vakuutus, mitä ei saa jos on perinnässä eli maksutiedot sössitty. Yllätyksenä voi tulla esim. se että vaikka tarjoaisi isollekin firmalle että maksaa vaikka vuoden etukäteen vakuutusmaksut niin sitä kotivakuutusta ei vaan saa...
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 525
Ehtona voi olla esim. se että pitäisi ottaa sitten vakuutus, mitä ei saa jos on perinnässä eli maksutiedot sössitty. Yllätyksenä voi tulla esim. se että vaikka tarjoaisi isollekin firmalle että maksaa vaikka vuoden etukäteen vakuutusmaksut niin sitä kotivakuutusta ei vaan saa...
Luottotiedot on täysin eri asia kuin rikosrekisteri. Luottotiedot saa tarkistaa vuokraamista varten.

Ehkä ei virallisena ehtona, mutta reaktio tällaiseen kysymykseen voi vaikuttaa siihen, kenet yksityinen ottaa vuokralaiseksi.
Yhtä sallittua lie kuin, että ihonväri tai kansallisuus "epävirallisesti" vaikuttaisi asiaan. Itse en edes vuokraisi tuollaiselta, jos noin kummia rupeais kyseleen.

e: en jatka tästä aiheesta enempää :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
865
Vuokranantaja ei todellakaan saa kysellä mitään rikosrekisteriotteita. Ja ainakin omalla alalla työnantajalla ei ole kuin oikeus nähdä rikosrekisteriote. Se ei saa ottaa sitä itselleen haltuun tms.
 
Liittynyt
10.10.2020
Viestejä
994
Vuokranantaja ei todellakaan saa kysellä mitään rikosrekisteriotteita. Ja ainakin omalla alalla työnantajalla ei ole kuin oikeus nähdä rikosrekisteriote. Se ei saa ottaa sitä itselleen haltuun tms.
Virallisesti homma on just näin.

Mutta voin varmuudella sanoa, että käytännössä kaikki kyylää kaikkia niin paljon kuin pystyy. Rahalla saa dataa ja vaikka offshore-saarivaltioiden tilien ja tyttäryhtiöiden kautta myös kiertää meidän lait.

Yhteiskuntamme on melko skitsofreeninen, tai muuten vaan psykopaattisen kontrollihaluinen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 264
Viestejä
4 231 083
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom