Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
351
eikä se että laitat linkkiä "kaveri eri ketjussa myy vaan 40€ hintaan, ostankin häneltä" paljoa lämmitä
En ole tämmöstä sanonutkaan.
Vähän vaikea keskustella asiasta kun ei tiedä missä vaiheessa nämä kaupat on tosiaan ollut.
Sääntöjen mukaan jos sinä esim. kirjoitat minun myyntiketjuuni: "Maksan pyyntihinnan" <= kauppa on sillä sovittu
Sillä tämä näyttää pahoin olevan sitä harmaata aluetta, itseltä kesti pari minuuttia löytää viestiä joissa oli editoitu tarjoukset pois samana päivänä kun kauppias oli sen hyväksynyt.
Jos kuitenkin säännöt suosii myyjää eikä anna armoa sille ostajalle niin siinä tapauksessa puhtaasti ostajan näkökulmasta ajatellen en usko että ketään kiinnostaa negatiivinen palaute mikäli sai tuotteen merkittävästi halvemmalla ja säästi ison pennin.
Ja tuo että ilmoitukset olisivat vierekkäin, millä ihmeen logiikalla kukaan valitsisi sen kalliimman jos on samat tuotteet vierekkäin eri hinnoilla...? En ymmärrä. Pakostakin se halvempi on tullut ilmi vasta sen jälkeen kun on siitä sinun SERristä tarjous tehty.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
246
@Anddi2 Sovittu kaupat Myydään - Linksys LGS308P 8-porttinen kytkin (kmo) viikko takaperin. Rahat siirretty Mobilepaylla, ei vastaa viesteihin, puhelinnumeroon soittaessa "numero ei käytössä".

EDIT: Myyjä vastasi YV 4 minuuttia tämän viestin jälkeen. Päivittelen tähän kun/jos homma selviää.

EDIT: 10.4 klo 20.23 Seurantakoodi saatu, kuulemma huomenna lähtee paketti.
 
Viimeksi muokattu:

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Nimim. @Janzamo :n kanssa tehtiin kaupat PS5 ohjaimesta ja telakasta, mut hän ei saanut viikkoon pakettia liikenteeseen. Sovittiin että jos paketti ei lähde maanantaina (eilen), niin perutaan kaupat ja hän palauttaa rahat, mutta rahoja ei ole vieläkään kuulunut. On kuitenkin aktiivinen foorumilla ja vastailee viesteihin, joten ei tämän luulisi niin iso homma olevan. Ei jaksais tehdä noin pienistä summista rikosilmoitustakaan, mutta ihan periaatteesta sen teen jos rahoja ei ala kuulumaan.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 468
Nimim. @Janzamo :n kanssa tehtiin kaupat PS5 ohjaimesta ja telakasta, mut hän ei saanut viikkoon pakettia liikenteeseen. Sovittiin että jos paketti ei lähde maanantaina (eilen), niin perutaan kaupat ja hän palauttaa rahat, mutta rahoja ei ole vieläkään kuulunut. On kuitenkin aktiivinen foorumilla ja vastailee viesteihin, joten ei tämän luulisi niin iso homma olevan. Ei jaksais tehdä noin pienistä summista rikosilmoitustakaan, mutta ihan periaatteesta sen teen jos rahoja ei ala kuulumaan.
Pahoittelut uhrin syyllistämisestä, mutta en itse ainakaan tekisi yhtäkään kauppaa käyttäjän kanssa joka ei ole viestihistorian mukaan tehnyt mitään muuta kun tarjonnut kaikille ostohalukkaille omaa tavaraansa. Todella epäilyttävää toimintaa ja vielä ilman kauppiaspalautteita. Toivottavasti saat rahasi pikaisesti takaisin!
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 182

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 233
Liittynyt
08.08.2018
Viestejä
232
Tahtoisin nostaa tälläisen myyntitoiminnan ihan suoraan esille. Eli "yksityinen taho" (minapamina) on MYYNYT UKRAINALAISTEN KANSANMURHAN AVUSTAMISTA (suora lainaus) tällä foorumilla (ilmeisesti vielä) toimivalle yritykselle. Pitäisi tästä saada vähintään huomautus jos ei banneja?



Ihan oikeasta asiasta, mutta ehkä väärään paikkaan, jimssiltä ei kyllä tule ostettua enään yhtään mitään, ennenkuin tulee virallinen anteeksipyyntö ja suurehko lahjoitus ukrainaan.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Pahoittelut uhrin syyllistämisestä, mutta en itse ainakaan tekisi yhtäkään kauppaa käyttäjän kanssa joka ei ole viestihistorian mukaan tehnyt mitään muuta kun tarjonnut kaikille ostohalukkaille omaa tavaraansa. Todella epäilyttävää toimintaa ja vielä ilman kauppiaspalautteita. Toivottavasti saat rahasi pikaisesti takaisin!
Jeps ei ollu kuin kolmen kympin ostoksesta kyse, joten päätin kopasta vaikka epäilykset tietty oli. Ton viestin ja negatiivisen palautteen jälkeen on tullut useampi kirosanoilla kuorrutettu viesti jossa lupaillaan rahoja takaisin, mutta ei ole kuulemma ehtinyt vielä palauttaa. Jännästi ehtii kirjoitella noita viestejä kuitenkin..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 918
Kai noissa säännöissä nyt jotain käytännön joustovaraa on, muutenhan noilla nega palautteilla ei ole mitään virkaa. Jos vaikka ekan hpn tarjoaa käyttäjä jolla on useita nega palautteita siitä että ei olekkaan ostanut vaikka kaupat on sovittu niin sääntöjen mukaan pitäisi tehdä kaupat hänen kanssaan eikä minuutin myöhemmin hpn tarjonneen pelkkää positiivista palautetta omaavan ostajan kanssa.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Tässä hetken tuumailtuani mietin semmosta, että olisiko mahdollista saada tänne tehtyä lista huijareiden numeroista/tilinumeroista?. Vai meneekö yksityis suojan piiriin semmoset listat?. Esiintykö millä nimellä/numerolla?, ihan vaan uteliasuuttani kysyn.
Tileistä en tiedä mutta puhelinnumerot voivat siirtyä kiertoon uusille käyttäjille melko nopeasti.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
614
Tahtoisin nostaa tälläisen myyntitoiminnan ihan suoraan esille. Eli "yksityinen taho" (minapamina) on MYYNYT UKRAINALAISTEN KANSANMURHAN AVUSTAMISTA (suora lainaus) tällä foorumilla (ilmeisesti vielä) toimivalle yritykselle. Pitäisi tästä saada vähintään huomautus jos ei banneja?



Turha viesti tähän ketjuun kun ei varsinaisesti mitenkään liity. Ei tuota Jimms-sekoilua nyt tarvitse joka ketjuun väkisin liittää. Tästäkin olisit voinut modeille vaan ilmoittaa että väärinkäytetään kauppiaspalaute-järjestelmää.
 

LeMuerte

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
120
Jeps ei ollu kuin kolmen kympin ostoksesta kyse, joten päätin kopasta vaikka epäilykset tietty oli. Ton viestin ja negatiivisen palautteen jälkeen on tullut useampi kirosanoilla kuorrutettu viesti jossa lupaillaan rahoja takaisin, mutta ei ole kuulemma ehtinyt vielä palauttaa. Jännästi ehtii kirjoitella noita viestejä kuitenkin..
No nyt tuli viimein rahat takaisin.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
271
PCamatööri95 koitti todennäköisesti huijata minua, nyttemmin jo bännätty epäilyttävän myynti-ilmoituksen vuoksi.

Itsellä siis Osto ilmoitus halvasta lga 1700 emosta ja hän sellaista tarjosi. Epäilin heti ukkelia, mutta helppohan se olisi harrastaa, kun vain kympeistä kyse. Tosiaan itseä ihmetyttää tämä, että lähdetään ryöstämään pienillä summilla. Pitää itsekin olla tarkempi nyt ja tulevaisuudessa, kun huijaukset siirtyneet jo jopa halpoihin tuotteisiin (40-100e).
 

donpeksi

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
777
PCamatööri95 koitti todennäköisesti huijata minua, nyttemmin jo bännätty epäilyttävän myynti-ilmoituksen vuoksi.

Itsellä siis Osto ilmoitus halvasta lga 1700 emosta ja hän sellaista tarjosi. Epäilin heti ukkelia, mutta helppohan se olisi harrastaa, kun vain kympeistä kyse. Tosiaan itseä ihmetyttää tämä, että lähdetään ryöstämään pienillä summilla. Pitää itsekin olla tarkempi nyt ja tulevaisuudessa, kun huijaukset siirtyneet jo jopa halpoihin tuotteisiin (40-100e).
Pienistä summista on isompi kynnys tehdä rikosilmoitus. Ei monet jaksa prosessia kympeistä.
 
Liittynyt
30.05.2023
Viestejä
25
PCamatööri95 koitti todennäköisesti huijata minua, nyttemmin jo bännätty epäilyttävän myynti-ilmoituksen vuoksi.

Itsellä siis Osto ilmoitus halvasta lga 1700 emosta ja hän sellaista tarjosi. Epäilin heti ukkelia, mutta helppohan se olisi harrastaa, kun vain kympeistä kyse. Tosiaan itseä ihmetyttää tämä, että lähdetään ryöstämään pienillä summilla. Pitää itsekin olla tarkempi nyt ja tulevaisuudessa, kun huijaukset siirtyneet jo jopa halpoihin tuotteisiin (40-100e).
Samaa yritti mulle tosin lga 1150 emolla ja hintaa just muutama kymppi. Pyysin kuvia nii jäi homma siihen. Ihme kyllä, että jaksaa muutaman kympin takia yrittää.
 
Liittynyt
15.08.2023
Viestejä
122
PCamatööri95 koitti todennäköisesti huijata minua, nyttemmin jo bännätty epäilyttävän myynti-ilmoituksen vuoksi.

Itsellä siis Osto ilmoitus halvasta lga 1700 emosta ja hän sellaista tarjosi. Epäilin heti ukkelia, mutta helppohan se olisi harrastaa, kun vain kympeistä kyse. Tosiaan itseä ihmetyttää tämä, että lähdetään ryöstämään pienillä summilla. Pitää itsekin olla tarkempi nyt ja tulevaisuudessa, kun huijaukset siirtyneet jo jopa halpoihin tuotteisiin (40-100e).
huijarit siirtynyt juuri sen takia pienempiin summiin kun ihmisillä ei ole motia tehdä rikosilmotuksia pienten summien takia, esim jonkun 20-30e takia ei jakseta nähdä vaivaa kun "ei se mun taloutta kaada" perjaatteella painellaan menemään. tämähän sitten edesauttaa koijareita koijjaamaan koska pienista summista se pieni puro kasvaa isoksi joeksi. jos esim huijailee noita 30e kauppoja vaikka 30 tai 40kpl ni siinä saa nisti jo muutamat vedot suht helposti, toki kyseessä voi olla muukin kuin nisti, eipä se tässä "hyvinvointi" valtiossa mene enää pelkästään niitten piikkiin.
itse teen aina rikosilmotuksen ihan vaan perjaatteesta vaikka olenkin näitä "ei se mun taloutta kaada" ihmisiä :D
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
246
huijarit siirtynyt juuri sen takia pienempiin summiin kun ihmisillä ei ole motia tehdä rikosilmotuksia pienten summien takia, esim jonkun 20-30e takia ei jakseta nähdä vaivaa kun "ei se mun taloutta kaada" perjaatteella painellaan menemään. tämähän sitten edesauttaa koijareita koijjaamaan koska pienista summista se pieni puro kasvaa isoksi joeksi. jos esim huijailee noita 30e kauppoja vaikka 30 tai 40kpl ni siinä saa nisti jo muutamat vedot suht helposti, toki kyseessä voi olla muukin kuin nisti, eipä se tässä "hyvinvointi" valtiossa mene enää pelkästään niitten piikkiin.
itse teen aina rikosilmotuksen ihan vaan perjaatteesta vaikka olenkin näitä "ei se mun taloutta kaada" ihmisiä :D
Kymppien huijauksiin ei tunnu myöskään poliisi mitenkään reagoivan vaikka antaisi henkilöstä kaikki tiedot. Muutama vastaava itsellä takana.
 
Liittynyt
13.01.2020
Viestejä
42
Eli käyttäjä joka on nyt poistanut tunnuksensa täältä huijasi minulta cs2 skinejä, joiden hinnaksi sovittiin 215 euroa. Ymmärränkö oikein että ylläpidolta ei voi saada apua hlötietojen selvittämiseen?
 
Viimeksi muokattu:

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 596
Eli Jani96 joka on nyt poistanut tunnuksensa täältä huijasi minulta cs2 skinejä, joiden hinnaksi sovittiin 215 euroa. Ymmärränkö oikein että ylläpidolta ei voi saada apua hlötietojen selvittämiseen?
Valitettavasti mitään tietoja käyttäjistä ei ole mahdollista luovuttaa kuin Poliisille rikosilmoituksen kautta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 357
Eli Jani96 joka on nyt poistanut tunnuksensa täältä huijasi minulta cs2 skinejä, joiden hinnaksi sovittiin 215 euroa. Ymmärränkö oikein että ylläpidolta ei voi saada apua hlötietojen selvittämiseen?
Et rikosilmoitusta varten tarvi ko. tietoja. Poliisi selvittää, kunhan annat tietosi mitä itse tiedät; tilinumero/puhelinumero. Vai maksoitko jollain eksoottisemmalla tavalla?

e: aa, ymmärsin väärin. Siis sinä olit myyjänä ja toimitit ennen maksua. Tee rikosilmoitus jossa mainitset mm. steam accountin ja nimimerkin täällä. Io-tech kyl poliisin kans tekee yhteistyötä, mutta ei muille voi alkaa jakeleen tietoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2020
Viestejä
42
Et rikosilmoitusta varten tarvi ko. tietoja. Poliisi selvittää, kunhan annat tietosi mitä itse tiedät; tilinumero/puhelinumero. Vai maksoitko jollain eksoottisemmalla tavalla?
Hänestä ei oikein ole mitään tietoja muuta kuin steam account mutta täällä hänellä oli lukuisia asiakaspalautteita, sieltä sen uskoakseni saisi selville. Mutta jos oikein ymmärrän että hänen asiakastietonsa on täältä poistettu niin niitä ei siis taida löytyä enää.

Edit, laitoin siis tavaran ensin koska hän vetosi siihen ettei minulla ole täälä sivustolla palautteita joten ei voinut luottaa siihen että en huijaa ...
Ja hänen palautteistaan oletin hänen olevan ihan ''legit''
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
657
Hänestä ei oikein ole mitään tietoja muuta kuin steam account mutta täällä hänellä oli lukuisia asiakaspalautteita, sieltä sen uskoakseni saisi selville. Mutta jos oikein ymmärrän että hänen asiakastietonsa on täältä poistettu niin niitä ei siis taida löytyä enää.
Miten maksoit hänelle ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 452
Voihan sitä rikosilmoituksen silti tehdä. Steam acco sinne tiedoiksi ja iotekki kauppapaikaksi. Voipi olla liian vaikeaa/työlästä poliisille alkaa selvittää ettei tule mitään, mutta silti tekisin ilmoituksen.
 
Liittynyt
13.01.2020
Viestejä
42
Voihan sitä rikosilmoituksen silti tehdä. Steam acco sinne tiedoiksi ja iotekki kauppapaikaksi. Voipi olla liian vaikeaa/työlästä poliisille alkaa selvittää ettei tule mitään, mutta silti tekisin ilmoituksen.
Kiitos, teen sen, odotan nyt josko saisin henkilöllisyyden selville hänen aikaisemmista palautteistaan, ihan muistin mukaan yhden henkilön muistin nii josko siltä irtoais jotakin infoa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 357
Valitettavasti mitään tietoja käyttäjistä ei ole mahdollista luovuttaa kuin Poliisille rikosilmoituksen kautta.
Voitko tätä sen verran avata, että olisiko teillä mahdollisuus antaa tietoja poliisille tästä poistetusta nimimerkistä ja esim. mahdollisista yhteystiedoista, joita vaikka yksityisviesteissään jakanut?
 
Liittynyt
13.01.2020
Viestejä
42
Voihan sitä rikosilmoituksen silti tehdä. Steam acco sinne tiedoiksi ja iotekki kauppapaikaksi. Voipi olla liian vaikeaa/työlästä poliisille alkaa selvittää ettei tule mitään, mutta silti tekisin ilmoituksen.
Ymmärränkö oikein että kyseinen tapahtuma menee petoksena vai varkautena?
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 596
Voitko tätä sen verran avata, että olisiko teillä mahdollisuus antaa tietoja poliisille tästä poistetusta nimimerkistä ja esim. mahdollisista yhteystiedoista, joita vaikka yksityisviesteissään jakanut?
Poistetusta tunnuksesta ei luonnollisesti ole mahdollisuus enää antaa tietoja sillä jos tunnus poistetaan niin meille ei jää enää mitään tietoja siihen liittyen.

Tässä tapauksessa nimimerkki Jani96 oli eilen pyytänyt tunnuksensa poistoa, eikä mitään epäilyttävää ollut tuossa vaiheessa ilmaantunut, niin meni poistoon kun muitakin tunnuksia satuttiin poistamaan samaan aikaan. Harmillinen ajoitus.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 389
PCamatööri95 koitti todennäköisesti huijata minua, nyttemmin jo bännätty epäilyttävän myynti-ilmoituksen vuoksi.

Itsellä siis Osto ilmoitus halvasta lga 1700 emosta ja hän sellaista tarjosi. Epäilin heti ukkelia, mutta helppohan se olisi harrastaa, kun vain kympeistä kyse. Tosiaan itseä ihmetyttää tämä, että lähdetään ryöstämään pienillä summilla. Pitää itsekin olla tarkempi nyt ja tulevaisuudessa, kun huijaukset siirtyneet jo jopa halpoihin tuotteisiin (40-100e).
Joo mulle tarjosi myös yvllä low profile näytönohjainta. En kyllä hetkeäkään epäillyt että kaverilla sellanen olisi myydä kun noi on kuitenkin vähän harvinaisempaa tavaraa ja uusi käyttäjä millä 0 viestiä kirjoitettuna. Halvallakin olisi myynyt. Kuitti ja kuvat kuulemma löytyi mutta ei niitä onnistunut toimittamaan.
 

MikeTzu

Per Ardua Ad Astra!
Tukijäsen
Liittynyt
07.03.2022
Viestejä
119
PCamatööri95 koitti todennäköisesti huijata minua, nyttemmin jo bännätty epäilyttävän myynti-ilmoituksen vuoksi.

Itsellä siis Osto ilmoitus halvasta lga 1700 emosta ja hän sellaista tarjosi. Epäilin heti ukkelia, mutta helppohan se olisi harrastaa, kun vain kympeistä kyse. Tosiaan itseä ihmetyttää tämä, että lähdetään ryöstämään pienillä summilla. Pitää itsekin olla tarkempi nyt ja tulevaisuudessa, kun huijaukset siirtyneet jo jopa halpoihin tuotteisiin (40-100e).
Sama kyseinen tyyppi yritti huijata myös minua pari päivää sitten Ryzen 5800x kaupoilla. Ekaksi kyseli että tarvitsenko vielä x570 emoa ja muisteja, joista olin jo tehnyt kaupat erään toisen kanssa. Kun puhe kääntyi prossun puuttumiseen, niin olis myynyt minulle sadalla eurolla 5800x:n. Pyysin kuvia prossusta, niin tyyppi hiljeni eikä palannut enää asiaan :)
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
344
Ymmärränkö oikein että kyseinen tapahtuma menee petoksena vai varkautena?
Petos ja muista tehdä Steam ilmoitus vaihtokaupasta- jonka hän huijasi, niin hänen Steam acco jäädytetään selvityksen ajaksi- muista myös ilmoittaa steam samalla että olet rikosksesta ilmoittanut poliisille, niin nopeuttavat steam acco jäädytystä selvityksen ajaksi- loppuu se pelailu accolla siihen:geek:
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
344
@kalsaripena - Kannattaa tosin tehdä se rikos ilmo- steam muistaakseni pyytää sitä todisteeksi. Jolloin acco joka sinua kusetti saa banaania sielläkin selvityksin ajaksi.

Tosin kaupat tehty steam ulkopuolella.
Korvausta et tuskin steam saa mutta steam menee tieto kusetuksesta ja he regoivat näihin yleensä raalla kädellä- kusetuksen suuruudesta riippuen tosin, omalla tavallansa.

Joten ilman muuta rikos ilmoitusta vaan sähkösenä eteenpäin, niin saadaan yksi kikkailija pois kikkailemasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2020
Viestejä
42
Eli käyttäjä joka on nyt poistanut tunnuksensa täältä huijasi minulta cs2 skinejä, joiden hinnaksi sovittiin 215 euroa. Ymmärränkö oikein että ylläpidolta ei voi saada apua hlötietojen selvittämiseen?
Valitettavasti mitään tietoja käyttäjistä ei ole mahdollista luovuttaa kuin Poliisille rikosilmoituksen kautta.
Et rikosilmoitusta varten tarvi ko. tietoja. Poliisi selvittää, kunhan annat tietosi mitä itse tiedät; tilinumero/puhelinumero. Vai maksoitko jollain eksoottisemmalla tavalla?

e: aa, ymmärsin väärin. Siis sinä olit myyjänä ja toimitit ennen maksua. Tee rikosilmoitus jossa mainitset mm. steam accountin ja nimimerkin täällä. Io-tech kyl poliisin kans tekee yhteistyötä, mutta ei muille voi alkaa jakeleen tietoja.
Miten maksoit hänelle ?
Voihan sitä rikosilmoituksen silti tehdä. Steam acco sinne tiedoiksi ja iotekki kauppapaikaksi. Voipi olla liian vaikeaa/työlästä poliisille alkaa selvittää ettei tule mitään, mutta silti tekisin ilmoituksen.
Petos ja muista tehdä Steam ilmoitus vaihtokaupasta- jonka hän huijasi, niin hänen Steam acco jäädytetään selvityksen ajaksi- muista myös ilmoittaa steam samalla että olet rikosksesta ilmoittanut poliisille, niin nopeuttavat steam acco jäädytystä selvityksen ajaksi- loppuu se pelailu accolla siihen:geek:
Kyseinen henkilö eilen lisäilikin takaisin kaveriksi, kovin oli pahoillaan ja maksoi velkansa pois.
 
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
20
Nimim. @Janzamo :n kanssa tehtiin kaupat PS5 ohjaimesta ja telakasta, mut hän ei saanut viikkoon pakettia liikenteeseen. Sovittiin että jos paketti ei lähde maanantaina (eilen), niin perutaan kaupat ja hän palauttaa rahat, mutta rahoja ei ole vieläkään kuulunut. On kuitenkin aktiivinen foorumilla ja vastailee viesteihin, joten ei tämän luulisi niin iso homma olevan. Ei jaksais tehdä noin pienistä summista rikosilmoitustakaan, mutta ihan periaatteesta sen teen jos rahoja ei ala kuulumaan.
Nähtävästi astuin itse samaan miinaan epähuomiossa. @Janzamo kauppasi YV:nä peliä kun oli Ostetaan-ilmo kauppaosiossa ja kaupat sovittiin, rahat mobilepayllä toimitettu heti samana päivänä 3.4., mutta peliä ei koskaan saapunut eikä pariin yhteydenottoon ole vastattu Io-techin YV:nä saati tekstiviestinä niiin nähtävästi samanlainen keissi kuin LeMuertella.

Rahoja pyydetty palauttamaan tähän päivään klo 16 mennessä ja sen jälkeen teen asiasta rikosilmoituksen. Ei ollut itselläkään kuin 25e kyse mutta nollatoleranssi minkäänlaiseen huijauksiin.

Toivottavasti saa näkyvyyttä jos joku muu on epähuomiossa saman henkilön kanssa kauppoja tekemässä. Negatiivinen palaute myös annettu.
 
Liittynyt
31.07.2021
Viestejä
293
Kyseinen henkilö eilen lisäilikin takaisin kaveriksi, kovin oli pahoillaan ja maksoi velkansa pois.
Mahtoiko sanoa miksi noin? Huomasi, että täällä kehotettiin tekemään rikosilmoitus ja siitä pelosta viisastui?

Koitti kuitenkin, niin en ihmettelisi vaikka koittaisi uudestaan uudella tunnuksella ja peittää jälkensä paremmin
 
Liittynyt
13.01.2020
Viestejä
42
Mahtoiko sanoa miksi noin? Huomasi, että täällä kehotettiin tekemään rikosilmoitus ja siitä pelosta viisastui?

Koitti kuitenkin, niin en ihmettelisi vaikka koittaisi uudestaan uudella tunnuksella ja peittää jälkensä paremmin
Etsin kaikki hänen kaverinsa steamissa ja lisäilin heidät sekä ilmoitin heidän profiileissa että olisi tärkeää asiaa, ehkä se vaikutti eniten. Aika hyvin henkilötiedotokin sai selville ja kaverini sai häneen yhteyden jossa ilmoitti asiasta että kohta tulee rikos-ilmoitus jos ei edisty tämä tapahtuma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 124
Etsin kaikki hänen kaverinsa steamissa ja lisäilin heidät sekä ilmoitin heidän profiileissa että olisi tärkeää asiaa, ehkä se vaikutti eniten. Aika hyvin henkilötiedotokin sai selville ja kaverini sai häneen yhteyden jossa ilmoitti asiasta että kohta tulee rikos-ilmoitus jos ei edisty tämä tapahtuma.
Joo, ei ehkä sinun pitäisi joutua näkemään näin paljon vaivaa. Voit vielä tehdä rikosilmoituksen, vaikka itse rikos jäi yritykseksi.

Ehkä tässä vaiheessa voisit laittaa kaverin steam-nimimerkin ja muut voivat sitten varoa kauppaa hänen kanssaan.
 
Liittynyt
13.01.2020
Viestejä
42
Joo, ei ehkä sinun pitäisi joutua näkemään näin paljon vaivaa. Voit vielä tehdä rikosilmoituksen, vaikka itse rikos jäi yritykseksi.

Ehkä tässä vaiheessa voisit laittaa kaverin steam-nimimerkin ja muut voivat sitten varoa kauppaa hänen kanssaan.
Vaivahan tuossa oli aivan valtava, sen kyllä myönnän :D Ehkä olen liian naiivi mutta todella vaikuttaa siltä siltä että hän oppi läksynsä eikä tule koskaan enää tällaista tekemään. Eli leikinpä nyt jeesusta enkä ala tekemään rikosilmoitusta.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
423
Nähtävästi astuin itse samaan miinaan epähuomiossa. @Janzamo kauppasi YV:nä peliä kun oli Ostetaan-ilmo kauppaosiossa ja kaupat sovittiin, rahat mobilepayllä toimitettu heti samana päivänä 3.4., mutta peliä ei koskaan saapunut eikä pariin yhteydenottoon ole vastattu Io-techin YV:nä saati tekstiviestinä niiin nähtävästi samanlainen keissi kuin LeMuertella.

Rahoja pyydetty palauttamaan tähän päivään klo 16 mennessä ja sen jälkeen teen asiasta rikosilmoituksen. Ei ollut itselläkään kuin 25e kyse mutta nollatoleranssi minkäänlaiseen huijauksiin.

Toivottavasti saa näkyvyyttä jos joku muu on epähuomiossa saman henkilön kanssa kauppoja tekemässä. Negatiivinen palaute myös annettu.
@Janzamo
Sama keissi. Tein nopeat kaupat pelistä ruokapöydästä käsin kiireessä ja jäin odottamaan pakettia. Tuossa vaiheessa ei vielä ollut muihin ostoilmoituksiin kommentoinut ja jostainhan se pitää aloittaa. Laitoin pari päivää sitten viestin, että palauttais rahat 15.4. mennessä (palkkapäivä), kysyin toki oliko pikavippi. Ei vastausta. Maanantaina sitten rikosilmoitus, jos rahat ei ole takaisin. Muistakaahan Mobilepayhin raportoida kyseinen käyttäjä, kun saatte rahat takaisin.

Itselleni ei rahasumma (30e) ole suuri, mutta harmittaa silti. Tilasin samaisen pelin tänään VPD:ltä, niin olisi aikaa säästynyt. Virheistä oppii, seuraavalla kerralla sit vähän tarkemmin syynään profiilin, eikä Mobilepayn tunnistautuminenkaan vaikuta mitenkään huijauksiin. Kerran oon aikaisemmin joutunut huijauksen kohteeksi ja ulosoton kautta sain rahat takaisin. Silloinkin oli 30e, "kohteena" Spider-Man PS4-peli.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
246
@Anddi2 Sovittu kaupat Myydään - Linksys LGS308P 8-porttinen kytkin (kmo) viikko takaperin. Rahat siirretty Mobilepaylla, ei vastaa viesteihin, puhelinnumeroon soittaessa "numero ei käytössä".

EDIT: Myyjä vastasi YV 4 minuuttia tämän viestin jälkeen. Päivittelen tähän kun/jos homma selviää.

EDIT: 10.4 klo 20.23 Seurantakoodi saatu, kuulemma huomenna lähtee paketti.
Paketti saapui perille, kaikki kunnossa. @Sampsa onko mahdollista käydä poistamassa jättämäni palaute, vaihdan kuvaavampaan?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 741
Viestejä
4 202 288
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
AkameRimuru

Hinta.fi

Ylös Bottom