Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Tämä juuri, että saadaan jengille myös näitä oikeutettuja "negatiivisia", ne on mut pari kertaa tulevista huijauksista varoitettu siellä, eli mun mielestä kaikki vois tehä kauppiaspalautteen miten osto/myynti meni, mutta harvemmin näitä nyt saa vaikka pyytäisi ja menisi hyvin :)
Mitä jos laittaa palautteen antamisen soveltuvalla aikajänteellä kaupan ehdoksi. Jos palautetta ei kuulu sovitusti, niin antaa itse neutraalin.
 
Kiitettävää toimintaa, mutta yleistä mielipidettä olisi kannattanut kysyä ennen tuotteen takaisinottoa. Kuten ostajilla, myös myyjillä on oikeuksia.

Lienee sanomattakin selvää, että siellä on ollut lähdössä (näyttiksessä) vikaa, johto on ollut viallinen tai sinua on höynäytetty rahapulassa. Kylmäjuotokset tms eivät varmasti ole postissa korjaantuneet.

Toinen osapuoli kannattaa aina tagata keskusteluun mukaan, eli oletettavasti @fLrz tässä tapauksessa.

Oma mielipiteeni on, että alkuperäinen ostaja ostaa näytön uudelleen takaisin ja korvaa kaikki myyjälle aiheutuneet lisäkustannukset mukisematta.

En keksi ainuttakaan syytä, miksei ostaja olisi itse voinut tehdä normaalia takuuvaihtoa.
Kiitos tagayksesta. Ei ole tosiaan vastaavaa vikaa ennen millään näytöllä tullut vastaan, kokeilin parillakin eri dp-johdolla(jotka tuli ystävällisesti myyjältä) mutta samaa vikaa antoi. Päädyin ostamaan toiselta käyttäjältä toisen DP-näytön, uudella kaapelilla eikä mitään ongelmaa ole. Ongelma ei siis pitäisi olla näyttikseni päässä, enkä myöskään kärsi rahaongelmista :D

Tässä vielä todistusaineistoa mitä lähetin myyjälle: Näyttöbugi1 Näyttöbugi2
Näyttöbugi3.jpgNäyttöbugi4.jpg
Ihan näin vaan ettei minusta jää "epärehellisen kaupankävijän" kuvaa.
 
Kiitos tagayksesta. Ei ole tosiaan vastaavaa vikaa ennen millään näytöllä tullut vastaan, kokeilin parillakin eri dp-johdolla(jotka tuli ystävällisesti myyjältä) mutta samaa vikaa antoi. Päädyin ostamaan toiselta käyttäjältä toisen DP-näytön, uudella kaapelilla eikä mitään ongelmaa ole. Ongelma ei siis pitäisi olla näyttikseni päässä, enkä myöskään kärsi rahaongelmista :D

Tässä vielä todistusaineistoa mitä lähetin myyjälle: Näyttöbugi1 Näyttöbugi2
Näyttöbugi3.jpgNäyttöbugi4.jpg
Ihan näin vaan ettei minusta jää "epärehellisen kaupankävijän" kuvaa.
Olisithan sinä voinut hoitaa sen takuun kautta kuntoon?
 
Olisithan sinä voinut hoitaa sen takuun kautta kuntoon?
Minusta se kuuluu myyjälle, varsinkin kun ostaja on hakenut näytön myyjän kodista ja palauttanutkin sen samaan paikkaan. Takuuasiat sujuvat myös aina sutjakkaammin kun alkuperäinen ostaja hoitaa ne. Tai ainakin itse toimisin myyjänä näin.
 
Minusta se kuuluu myyjälle, varsinkin kun ostaja on hakenut näytön myyjän kodista ja palauttanutkin sen samaan paikkaan. Takuuasiat sujuvat myös aina sutjakkaammin kun alkuperäinen ostaja hoitaa ne. Tai ainakin itse toimisin myyjänä näin.
Ei kuulu. Siinä vaiheessa kun kaupat on tehty, se on SINUN näyttösi. Ihan yksi lysti ostitko sen kaupasta vai joltain toiselta henkilöltä -> sinun ja itse hoidat.
 
Minusta se kuuluu myyjälle, varsinkin kun ostaja on hakenut näytön myyjän kodista ja palauttanutkin sen samaan paikkaan. Takuuasiat sujuvat myös aina sutjakkaammin kun alkuperäinen ostaja hoitaa ne. Tai ainakin itse toimisin myyjänä näin.
Jos sä olisit ostanut näytön viikko tai kaksi sitten, voisi ehkä jotenkin argumentoida että myyjä voisi hoitaa takuun ja kauppa puretaan, mutta kun on kulunut kaksi kuukautta, niin ei se kyllä enään millään kuulu myyjälle. Myyjältä voi toki kysyä vinkkejä mutta kyllä se takuuseen vienti on ostajan vastuulla.
 
Minusta se kuuluu myyjälle, varsinkin kun ostaja on hakenut näytön myyjän kodista ja palauttanutkin sen samaan paikkaan. Takuuasiat sujuvat myös aina sutjakkaammin kun alkuperäinen ostaja hoitaa ne. Tai ainakin itse toimisin myyjänä näin.
Miten perustelet takuuhuollon hoituvan helpommin alkuperäisen ostajan kautta?

Päinvastoin, sinun on helpompaa hoitaa se kun laite oli sinulla.

Kohtuullisessa ajassa olisin hoitanut virheen myyjänä, mutta 2kk jälkeen ehdottomasti ostajan huoli. Myyjä toiminut liian kiltisti tässä tilanteessa.
 
Minusta se kuuluu myyjälle, varsinkin kun ostaja on hakenut näytön myyjän kodista ja palauttanutkin sen samaan paikkaan. Takuuasiat sujuvat myös aina sutjakkaammin kun alkuperäinen ostaja hoitaa ne. Tai ainakin itse toimisin myyjänä näin.

Ei enää 2kk jälkeen kaupanteosta. Koska siinä oli takuu voimassa, se olisi ollut sun homma toimittaa se huoltoon vaikka jo seuraavalla viikolla.
 
Minusta se kuuluu myyjälle, varsinkin kun ostaja on hakenut näytön myyjän kodista ja palauttanutkin sen samaan paikkaan. Takuuasiat sujuvat myös aina sutjakkaammin kun alkuperäinen ostaja hoitaa ne. Tai ainakin itse toimisin myyjänä näin.
Kuten tässä moni muukin sanonut, ei tämä syy päde kyllä ollenkaan, millään tasolla. Ei välttämättä jäänyt epärehellisen kauppakumppanin kuvaa sinusta, mutta laiskan ja itsekkään, vastuun kantamista välttävän kauppakumppanin kuva jäi.
 
Hep, hätäsesti liikkeellä mutta niin pitääkin. tuli tämä tuote ostettua perjantaina --> Myydään - GeekVape L200 kitti + runsaasti litkuja (Turku) . no radio hiljaisuus alkoi saman tien kun raha vaihtoi omistajaa viime kuun scämmin jälkeen olen erittäin varpaillani elkää ostako kyseiseltä käyttäjältä mitään ennen tämän kaupan raukeutumista. eli siis rahojen liikkumisen jälkeen täysi hiljaisuus no kertoohan tämä jo jotain jos ei teksti viesteihin taikka foorumin viesteihin vastata. ja toki olisi ollu erittäin hyvä lukea ihan ajan kanssa kyseseisen kaverin palautteet tosin olisi luullut että niiden perusteella käyttäjä olisi jo soitellut kitaraa tovin jossain muualla. ( mutta täälä jo etukäteen johtuen radio hiljaisuudesta eli elkää muut painako rahaa mihinkään suuntaan kyseisen kaverin kanssa )

Edit: no tuli sieltä loppu viimein vanhaa kunnon tekstiviestiä armeejassa hän tällä hetkellä.
Juu eipä tuosta kaverista mitään ole tekaistun armeeja viestin jälkeen kuulunut ei liiemmin täälä mitään vastausta eikä enään tekstiviesteihin vastauksia rahojakin pyytelin jo takaisin päin. @Jaskall että jos tuon kanssa kauppoja haluaa hoidella noudolla kannattaa mennä suuri usko on että tämä on joku pikavippi ukkeli. ja tosiaan armeeja viesti tuli het sen jälkeen kun rikosilmoituksesta oli puhuttu. ei oikeestaan ikänään muron aikoina eikä tekissä näitä siima häntiä tullut vastaan mutta jotenkin ne on itsensä näihinkin löytänyt. ( torin kiertänyt kaukaa jo vuosia )


Edit: nyt on rahat saatu kaupoista takaisin. onneksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kertoo minkälaisella aikakaudella elämme.
Yksinkertainen syy oli se, et sä sait suoraa tunnuksen tehtyyn ja ostettuu kamaa täältä ku olit vahvistanut ja ostanu sen vähä alle kybän maksavan varmistuksen vai mikä olikaan

Broidi eilen mainitsi saunassa tuosta kun tuli puhetta foorumista.
 
Huomautus - asiaton käytös, jätä henkilökohtaisuudet pois keskustelusta, sinä olet nyt tässä se joka kaupat mokasi
Juu eipä tuosta kaverista mitään ole tekaistun armeeja viestin jälkeen kuulunut ei liiemmin täälä mitään vastausta eikä enään tekstiviesteihin vastauksia rahojakin pyytelin jo takaisin päin. @Jaskall että jos tuon kanssa kauppoja haluaa hoidella noudolla kannattaa mennä suuri usko on että tämä on joku pikavippi ukkeli. ja tosiaan armeeja viesti tuli het sen jälkeen kun rikosilmoituksesta oli puhuttu. ei oikeestaan ikänään muron aikoina eikä tekissä näitä siima häntiä tullut vastaan mutta jotenkin ne on itsensä näihinkin löytänyt. ( torin kiertänyt kaukaa jo vuosia )


Edit: nyt on rahat saatu kaupoista takaisin. onneksi.
Täällä taas joku elämäänsä kyllästynyt jeppe painelee tekstiä ihan vaan tylsyydestään? Tekaistu armeija? Varmasti jostain netistä löytyy infoa PaPu23 harjoituksesta Etelä-Pohjanmaan alueella johon osaksi kuulun. Ja palautteeseen painetaan tekstiä että mahdollisina tukipäivinä maksetaan rahat takaisin :)

Voin enemmän kuin mielelläni pistää nettipankista kuvan jos se helpottaa oloasi että mitään kelan tukia tässä ei ole odoteltu. Sovittujen kauppojen jälkeen lähti kotiin tieto että tuotteen voi postittaa ja teikäläisen tiedot. Itse en saanut kotopuolesta tietoa että kaikkia kaupassa luvattuja tavaroita ei muuton jäljiltä löytynyt niin ei ollut matkaan lähtenyt. Tämän johdosta koin sitten helpoimmaksi maksaa summan takaisin ja kaupata kun olen itse täältä ARMEIJASTA päässyt kotiin ja löytänyt kaiken oleellisen.
 
Täällä taas joku elämäänsä kyllästynyt jeppe painelee tekstiä ihan vaan tylsyydestään? Tekaistu armeija? Varmasti jostain netistä löytyy infoa PaPu23 harjoituksesta Etelä-Pohjanmaan alueella johon osaksi kuulun. Ja palautteeseen painetaan tekstiä että mahdollisina tukipäivinä maksetaan rahat takaisin :)

Voin enemmän kuin mielelläni pistää nettipankista kuvan jos se helpottaa oloasi että mitään kelan tukia tässä ei ole odoteltu. Sovittujen kauppojen jälkeen lähti kotiin tieto että tuotteen voi postittaa ja teikäläisen tiedot. Itse en saanut kotopuolesta tietoa että kaikkia kaupassa luvattuja tavaroita ei muuton jäljiltä löytynyt niin ei ollut matkaan lähtenyt. Tämän johdosta koin sitten helpoimmaksi maksaa summan takaisin ja kaupata kun olen itse täältä ARMEIJASTA päässyt kotiin ja löytänyt kaiken oleellisen.
Armeijassa tai ei, mutta varmaan kannattaisi etsiä ja laittaa ne tavarat valmiiksi ennen kuin ne laittaa myyntiin.
 
Armeijassa tai ei, mutta varmaan kannattaisi etsiä ja laittaa ne tavarat valmiiksi ennen kuin ne laittaa myyntiin.
Tämähän on ihan totta, enkä tullut edes ajatelleeksi. Mutta kunhan tulin antamaan myös omaa näkemystäni kun panin merkille että täällä ostaja vaan luo jotain tarinaa ja lisäilee omasta mielikuvituksestaan siihen omia ajatuksiaan.
 
Se kommunikaatio on kaiken a ja o. Jos tietää että on armeijassa ja välillä useamman päivän tavoittelemattomissa, niin voi miettiä myös että onko juuri nyt oikea aika käydä kauppaa. Se menee aina säätämiseksi jos joku muu kuin itse kauppamies on postittamassa tavarat.
 
Täällä taas joku elämäänsä kyllästynyt jeppe painelee tekstiä ihan vaan tylsyydestään? Tekaistu armeija? Varmasti jostain netistä löytyy infoa PaPu23 harjoituksesta Etelä-Pohjanmaan alueella johon osaksi kuulun. Ja palautteeseen painetaan tekstiä että mahdollisina tukipäivinä maksetaan rahat takaisin :)

Voin enemmän kuin mielelläni pistää nettipankista kuvan jos se helpottaa oloasi että mitään kelan tukia tässä ei ole odoteltu. Sovittujen kauppojen jälkeen lähti kotiin tieto että tuotteen voi postittaa ja teikäläisen tiedot. Itse en saanut kotopuolesta tietoa että kaikkia kaupassa luvattuja tavaroita ei muuton jäljiltä löytynyt niin ei ollut matkaan lähtenyt. Tämän johdosta koin sitten helpoimmaksi maksaa summan takaisin ja kaupata kun olen itse täältä ARMEIJASTA päässyt kotiin ja löytänyt kaiken oleellisen.
Höpö höpö juttuja kuten kuvista näkyy vaivauduit paikalle katsomaan foorumia heti rikosilmoitus viestin jälkeen. perjantaina pystyit kuitenkin kaappeja tonkimaan uusien koilien johdosta. eipä nyt leikitä elvistä sen enempään jos kaupat olisit halunnut oikein tehdä olisit aivan ensimmäiseksi ilmottanut että et ole kotona pakettia lähettämässä aikaan X mutta tosin nämä kuvat itessään kertoo jo tilanteen laadun ja jos nyt yksityis viestejä oikein seulottas oli myynti himotus ajan kohdat aina ennen 21.00 joka taasen kertoo ripiä kauppa nopia laukka kaljat kilkattaa vippi ukkoja sinä olet henkeen ja vereen. vape6.pngvape7.png
Johan tossakin ne koilit löytyivät kaapista mutta toki sinä et kotona ollut tuolloin.

vaivauduit vasta laittamaan mulle viestiä kun olin sulle tekstiviestillä laittanut sunnuntaina että sen verran on radio hiljaisuutta että keskiviikkona lähtee ylläpitoon ilmoitus ja rikosilmoitus.

kakun kruunaa myös että pyysin rahoja jo sunnuntaina takaisin, ympyrä sulkeutuu :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Huono kauppakokemus käyttäjän @TekkiDek kanssa. Ostettu 23.8.2023 yksityisviesillä tuote, tarkemmin MSI RTX 3070 gaming z trio -näytönohjain. Tavara ei ollut vielä 31.8.2023 löytänyt postiin asti. Kaupat saatiin kuitenkin peruttua onnistuneesti ja joka ikinen sentti löysi tiensä takaisin minulle viime torstaina 7.9.2023. Suosikaa noutokauppoja käyttäjän kanssa.
 
Huono kauppakokemus käyttäjän @TekkiDek kanssa. Ostettu 23.8.2023 yksityisviesillä tuote, tarkemmin MSI RTX 3070 gaming z trio -näytönohjain. Tavara ei ollut vielä 31.8.2023 löytänyt postiin asti. Kaupat saatiin kuitenkin peruttua onnistuneesti ja joka ikinen sentti löysi tiensä takaisin minulle viime torstaina 7.9.2023. Suosikaa noutokauppoja käyttäjän kanssa.
Hyvä kun jätit kauppiaspalautteen! Itse olisin herkästi tuommoisessa klikannut negatiivista, mutta tuo lisäselite tuolla on hyvin asiaa kertova.
 
Huono kauppakokemus käyttäjän @TekkiDek kanssa. Ostettu 23.8.2023 yksityisviesillä tuote, tarkemmin MSI RTX 3070 gaming z trio -näytönohjain. Tavara ei ollut vielä 31.8.2023 löytänyt postiin asti. Kaupat saatiin kuitenkin peruttua onnistuneesti ja joka ikinen sentti löysi tiensä takaisin minulle viime torstaina 7.9.2023. Suosikaa noutokauppoja käyttäjän kanssa.
Pikavippaajalle NEGAA eikä neutraalia ja ylläpidon puolesta samantein bannit!
 
Viimeksi muokattu:
Yksi asia mikä tuli mieleen on se että nykyisin täällä vallitsee (ehkä ihan oikeutetustikin) melkoinen lynkkaus mieliala.
Eli mitä tapahtuisi jos jollain oikeasti käy ihan rehellinen vahinko? Eli jos on vaikka myymässä näyttöä, kaupat lyödään lukkoon ja vahingossa tipauttaa sen näytön ja kertoo asiasta. Sekä lähettää ne rahat takaisin.

Tosin tuossa on varmaan se että rehellisen henkilön erottaa siitä että tämä lähettää ne rahat HETI takaisin, eikä pidä niitä useampaa viikkoa "pikavippinä". Eikä varsinkaan myy useammalle henkilölle sitä samaa näyttöä....

Mutta toinen mikä on pistänyt silmään on se että pahimmillaan jo viikonlopun aikana jos kaupat on tehty vaikka torstai-perjantai akselilla ollaan huutamassa täällä ja uhkailemassa poliisilla kun tuotetta ei ole vielä postin kautta saatu eikä myyjä vastaa viesteihin (viikonloppuna).

Sanoisin siis että jos ostaja tinkii ne halvimmat postitkin ja sitten ei voi odottaa paria viikkoa sitä (ehkä) saapuvaa kirjekuorta niin oma vikansa. Eli pari viikkoa ennen valitusta, mutta jos normaalista paketista on kyse pitäisi se seurantakoodi tulla kyllä samana päivänä kun paketti menee postiin eikä siinä kovin montaa arkipäivää pitäisi kulua.

Se on täysin ymmärrettävää että ennenkuin rahat näkyvät tilillä ei myyjä ala pakettia postittamaan ja monesti ne näkyvät siten ettei saman päivän aikana ehdi pakata ja viedä sitä pakettia postiin. Ei siinä silti useita arkipäiviä pitäisi kulua.
 
Yksi asia mikä tuli mieleen on se että nykyisin täällä vallitsee (ehkä ihan oikeutetustikin) melkoinen lynkkaus mieliala.
Eli mitä tapahtuisi jos jollain oikeasti käy ihan rehellinen vahinko? Eli jos on vaikka myymässä näyttöä, kaupat lyödään lukkoon ja vahingossa tipauttaa sen näytön ja kertoo asiasta. Sekä lähettää ne rahat takaisin.

Tosin tuossa on varmaan se että rehellisen henkilön erottaa siitä että tämä lähettää ne rahat HETI takaisin, eikä pidä niitä useampaa viikkoa "pikavippinä". Eikä varsinkaan myy useammalle henkilölle sitä samaa näyttöä....

Mutta toinen mikä on pistänyt silmään on se että pahimmillaan jo viikonlopun aikana jos kaupat on tehty vaikka torstai-perjantai akselilla ollaan huutamassa täällä ja uhkailemassa poliisilla kun tuotetta ei ole vielä postin kautta saatu eikä myyjä vastaa viesteihin (viikonloppuna).

Sanoisin siis että jos ostaja tinkii ne halvimmat postitkin ja sitten ei voi odottaa paria viikkoa sitä (ehkä) saapuvaa kirjekuorta niin oma vikansa. Eli pari viikkoa ennen valitusta, mutta jos normaalista paketista on kyse pitäisi se seurantakoodi tulla kyllä samana päivänä kun paketti menee postiin eikä siinä kovin montaa arkipäivää pitäisi kulua.

Se on täysin ymmärrettävää että ennenkuin rahat näkyvät tilillä ei myyjä ala pakettia postittamaan ja monesti ne näkyvät siten ettei saman päivän aikana ehdi pakata ja viedä sitä pakettia postiin. Ei siinä silti useita arkipäiviä pitäisi kulua.
No jaa, aika vähissä on kuitenkin nämä ostajat jotka hätäilevät viikonloppuna. Aika usein toisaalta myyjältä loppuu kiire samalla sekunnilla kun rahat tilillä. Ei siinä pitäisi mennä kuin maksimissaan 2 arkipäivää kunnes paketti postissa.

Se nyt on vaan niin, että näitä vippailijoita on niin vitusti nykyään ihan joka paikassa, että jos kommunikaatio loppuu kuin seinään heti kun rahat lähetetty, niin aika varmaa jo että mitä tapahtunut. Harvoin rehellinen myyjä katoaa kuin pieru saharaan heti kauppojen jälkeen.
 
Jaha, Jaskalli taas pahanteossa. Viimeisimmällä ostajalla näkyy olevan pilkulleen sama kokemus kuin itsellänikin vuodenvaihteen jälkeen kun oli toisella inttiviikollaan jo alikkina sotaharjoituksessa... :D Että Taneli- huolet pois, tässä on jo todistettavasti useamman kerran harjoitettu pikavippailua. Aikaa satuiluun löytyy vain kun myyjä ei ole tuotteen lähellä ja muulloin postitus "unohtuu" -- toistuvasti.

Toivottavasti tällä kertaa saa virkavallalta palautetta. T: edellinen
 
Viimeksi muokattu:
Se nyt on vaan niin, että näitä vippailijoita on niin vitusti nykyään ihan joka paikassa, että jos kommunikaatio loppuu kuin seinään heti kun rahat lähetetty, niin aika varmaa jo että mitä tapahtunut. Harvoin rehellinen myyjä katoaa kuin pieru saharaan heti kauppojen jälkeen.
Ja nimenomaan tämä KOMMUNIKAATIO. Joskus voi tulla oikeastikin esteitä, hidasteita yms. Esim. itsellä poksahti välilevy keväällä ja hyvä että pääsin edes sängystä vessanpöntölle ja takaisin. Pidin ostajan ajantasalla ja sain 4 arkipäivän kuluttua kaverin avustuksella paketin postiin. Tässäkin avainsanana oli juurikin kommunikaatio. Ei luulisi olevan kovin aikaa vievää lähettää viesti et nyt kävi näin, pieni viivästys.
 
Olenko palkkatöissä olevana liian pihalla ymmärtääkseni, mitä tuollaisella tilapäisellä pikavipillä saavutetaan? Jos siis joutuu sen rahan kuitenkin maksamaan? Täällä ihmiset olisi valmiita lynkkaamaan vaikka TekkiDekin tuosta, mutta mitä hän itse sai? Viikon etuajassa rahat tilille, jotka kuitenkin piti maksaa?

En minä vaan riskeeraisi jonkun hätähousun rikosilmoitusta ihan pienestä pikavipistä. Ja toki joku 500€ olisi iso lovi minunkin talouteen, mutta kun sen saa takaisin, olisin lähinnä helpponut, enkä vihainen. Jättäisin kuitenkin negatiivisen kauppiaspalautteen, mutta esim. mahdollinen rikosilmoitus jäisi tekemättä.
 
Olenko palkkatöissä olevana liian pihalla ymmärtääkseni, mitä tuollaisella tilapäisellä pikavipillä saavutetaan? Jos siis joutuu sen rahan kuitenkin maksamaan? Täällä ihmiset olisi valmiita lynkkaamaan vaikka TekkiDekin tuosta, mutta mitä hän itse sai? Viikon etuajassa rahat tilille, jotka kuitenkin piti maksaa?

En minä vaan riskeeraisi jonkun hätähousun rikosilmoitusta ihan pienestä pikavipistä. Ja toki joku 500€ olisi iso lovi minunkin talouteen, mutta kun sen saa takaisin, olisin lähinnä helpponut, enkä vihainen. Jättäisin kuitenkin negatiivisen kauppiaspalautteen, mutta esim. mahdollinen rikosilmoitus jäisi tekemättä.

Tili tyhjä, viinahammasta kolottaa, luottotiedot menneet niin ei saa pikavippiä muualta. Tai sitten esim. uhkapeliongelma, eikä rahaa saa mistään muualta.

Eli lyhyesti sillä pikavipillä saa nimenomaan sen pikavipin.
 
Käyttäjän @joonahei kanssa tehtiin perjantaina 15.9 kaupat ps5 konsolista. Jatkettiin juttelua whatsapin puolella missä laittoi sitten kuvankin konsolista nametagin kanssa ja siirsin hänelle rahat tilisiirrolla. Lupasi viedä postiin lauantaina 16.9, vielä silloin kävi lukemassa viestit mutta yön aikaan eivät viestit enään menneet perille ja numeroon soittaessa kuuluu vain että ”valitsemanne numero ei ole käytössä”.
Hätäilenkö vain vai kannattaako tästä jo tämän viikon jälkeen alkaa rikosilmoitusta näpyttelemään?:hmm:
 
Käyttäjän @joonahei kanssa tehtiin perjantaina 15.9 kaupat ps5 konsolista. Jatkettiin juttelua whatsapin puolella missä laittoi sitten kuvankin konsolista nametagin kanssa ja siirsin hänelle rahat tilisiirrolla. Lupasi viedä postiin lauantaina 16.9, vielä silloin kävi lukemassa viestit mutta yön aikaan eivät viestit enään menneet perille ja numeroon soittaessa kuuluu vain että ”valitsemanne numero ei ole käytössä”.
Hätäilenkö vain vai kannattaako tästä jo tämän viikon jälkeen alkaa rikosilmoitusta näpyttelemään?:hmm:
Haisee vahvasti palaneen käry, mutta itse odottelisin tämän viikon yrittäen tavoittaa muutaman päivän välein. Sunnuntaina/maanantaina rikosilmoitusta. Negan laittaisin huomenna tai ylihuomenna, jos vaikka ihme tapahuisi. @joonahei ei myöskään lauantain jälkeen ole käynyt foorumilla, joten siinä mielessä sillä palautteella ole välttämättä niin kiire. Jos taasen käy foorumilla, niin eikä vastaa, niin negaa vaan.
 
Toki vähän hätäistä vielä, mutta jos maksun jälkeen täydellinen radiohiljaisuus, niin ei hyvältä näytä. Tosin jos tilisiirrolla maksettu, niin voi olla että rahat ei ole viikonlopun aikana myyjällä vielä näkynyt tilillä.
 
Käyttäjän @joonahei kanssa tehtiin perjantaina 15.9 kaupat ps5 konsolista. Jatkettiin juttelua whatsapin puolella missä laittoi sitten kuvankin konsolista nametagin kanssa ja siirsin hänelle rahat tilisiirrolla. Lupasi viedä postiin lauantaina 16.9, vielä silloin kävi lukemassa viestit mutta yön aikaan eivät viestit enään menneet perille ja numeroon soittaessa kuuluu vain että ”valitsemanne numero ei ole käytössä”.
Hätäilenkö vain vai kannattaako tästä jo tämän viikon jälkeen alkaa rikosilmoitusta näpyttelemään?:hmm:
Whatsapp käyttää mielestäni numeroa vain tilin luomiseen. Numero on voinut olla kiinni jo aikapäiviä sitten. Esim luotu tili prepaid:llä joskus, mutta Whatsapp toimii, koska tarvii vain netin. Ei varmaa tietoa, mutta huomasin joskus korttia vaihtaessa.
 
Toki vähän hätäistä vielä, mutta jos maksun jälkeen täydellinen radiohiljaisuus, niin ei hyvältä näytä. Tosin jos tilisiirrolla maksettu, niin voi olla että rahat ei ole viikonlopun aikana myyjällä vielä näkynyt tilillä.
Ilmoitti kyllä kun maksu näkyi tilillä.
 
Käyttäjän @joonahei kanssa tehtiin perjantaina 15.9 kaupat ps5 konsolista. Jatkettiin juttelua whatsapin puolella missä laittoi sitten kuvankin konsolista nametagin kanssa ja siirsin hänelle rahat tilisiirrolla. Lupasi viedä postiin lauantaina 16.9, vielä silloin kävi lukemassa viestit mutta yön aikaan eivät viestit enään menneet perille ja numeroon soittaessa kuuluu vain että ”valitsemanne numero ei ole käytössä”.
Hätäilenkö vain vai kannattaako tästä jo tämän viikon jälkeen alkaa rikosilmoitusta näpyttelemään?:hmm:
Ihan samalta kuulostaa kuin itselläni 1,5 vuotta sitten, kun meni huijarille rahat. Kaveri ilmoitti kyllä vielä, kun rahat oli perillä ja sitten ei numero enää ollutkaan käytössä. Oli myös laittanut whatsappiin "katoavat viestit" -asetuksen päälle.
 
Edelleen täytyy vaan ääneen ihmetellä. Tästä ketjusta jäisi 9/10 huijausta toteutumatta, kun jätettäisiin ne nollapalautteisilta monien satojen eurojen ostamiset joissa maksetaan tuote etukäteen.
Vai meneekö se nyt tosiaan niin että jokaisen täytyy kerran tuohon itse langeta ennen kuin oppii?
 
Ja nimenomaan tämä KOMMUNIKAATIO. Joskus voi tulla oikeastikin esteitä, hidasteita yms. Esim. itsellä poksahti välilevy keväällä ja hyvä että pääsin edes sängystä vessanpöntölle ja takaisin. Pidin ostajan ajantasalla ja sain 4 arkipäivän kuluttua kaverin avustuksella paketin postiin. Tässäkin avainsanana oli juurikin kommunikaatio. Ei luulisi olevan kovin aikaa vievää lähettää viesti et nyt kävi näin, pieni viivästys.

Jep, kyllä lähes jokaisella meistä on puolisoa, veljeä, siskoa tai äitimuoria, jotka voivat kiikuttaa paketin postiin, jos on aitoa estettä liikkumiselle. Pitäisin myös erikoisena, jos omalla asuinalueella ei olisi sukulaisten lisäksi ystävän ystävääkään, tai hyvää naapuria tai työkaveria koka voisi paketin viedä postiin.

Itse sain kahden tuulettimen kaupan finaaliin, vaikka molemmin puolin olimme hitaita tässä kaupassa. Asia ei minua haitannut, koska jo MT887:n myyntipalautteissa luki se, että ei aivan joka päivä pyöri foorumeilla. Eli ymmärrän kyllä, jos töissäkäyvällä kestää, mutta kyllä edes viikonloppuna pitää olla sen verran potkua, että saa sen lupaamansa paketin postiin.

Parhaimmillaan postin SmartPost-automaatti on auki 24/7, jolloin paketin voi pistää menemään myöhäisillan tai yölenkin aikana, niin saa sen pois rasittamasta mieltä.

Eli kyllä tämä kaupanteko on monen muun asian ohella niitä tahdon asioita, ja osa meistä haluaa käyttää valtavasti energiaa selittelyyn ja välttelyyn kuin siihen, että vain tekisi sen postituksen.
 
Minulla ainakin on sellainen asenne, että jos jotain laitan myyntiin, niin maksun saatuani vien sen viimeistään seuraavana päivänä Postiin tai automaattiin. Samoin ihan turha on jotain laitetta panna myyntiin, jos on kuukauden lomalla Kreikassa, tai ainakin se pitää ilmoituksessa mainita. Tähän syyhyn itsellä yksi ostotapahtuma peruuntui.

Joillain tuntuu olevan sellainen laiskan asenne, että hommat hoidellaan joskus tulevaisuudessa. Kaikkea lykätään jonkun puolivillaisen syyn perusteella, kun hommat voisi ihan hyvin heti hoitaa - ja tämä sama asenne näkyy työelämässäkin.
 
Haisee vahvasti palaneen käry, mutta itse odottelisin tämän viikon yrittäen tavoittaa muutaman päivän välein. Sunnuntaina/maanantaina rikosilmoitusta. Negan laittaisin huomenna tai ylihuomenna, jos vaikka ihme tapahuisi. @joonahei ei myöskään lauantain jälkeen ole käynyt foorumilla, joten siinä mielessä sillä palautteella ole välttämättä niin kiire. Jos taasen käy foorumilla, niin eikä vastaa, niin negaa vaan.
Näyttäisi nyt eilen käyneen illasta foorumilla taas. Edelleenkin olen whatsapissa estettynä. Eikä vastaa täälläkään yksityisviesteihin.
 
Minulla ainakin on sellainen asenne, että jos jotain laitan myyntiin, niin maksun saatuani vien sen viimeistään seuraavana päivänä Postiin tai automaattiin.
Sama asenne täällä, yleensä vien samana päivänä postiin kun maksu näkyy. Toki asun 5min kävelymatkan päästä kauppakeskuksesta niin se helpottaa asiaa huomattavasti, mutta vaikka lähin posti olisi ajomatkan päässä niin ei ole mielestäni mitään syytä jättää postitus monen päivän hommaksi. Toki sairauksia sun muita esteitä sattuu ja tapahtuu, mutta niistä infotaan sitten hyvissä ajoin ja yritetään järjestää toimitus toisella tavalla (kaveri/tuttu/puoliso tms vie myyjän puolesta).
 
Edelleen täytyy vaan ääneen ihmetellä. Tästä ketjusta jäisi 9/10 huijausta toteutumatta, kun jätettäisiin ne nollapalautteisilta monien satojen eurojen ostamiset joissa maksetaan tuote etukäteen.
Vai meneekö se nyt tosiaan niin että jokaisen täytyy kerran tuohon itse langeta ennen kuin oppii?
Ja kyllä nykyään pitää kaivaa keneltä ne positiiviset palautteet on, jos kaikki palautteet lähiviikoilta suosittelen myös olevaan varovainen...
 
@Sampsa @Juha Kokkonen oiskohan syytä jo bannata tuo @joonahei kun ei näytä häntä kiinnostavan kuin rahojen saanti petoksella.
Ihan sama toimintatapa kuin yleensäkin, sitten kun asianomistaja @vilbe kokee aiheelliseksi niin rikosilmoitusta tekemään ja yhteydenotto ylläpitoon sitten kun se on tehty, niin lukitaan tunnus.
 
Juuri näin. 2kk kauppojen jälkeen se on ostajan asia hoitaa näyttö takuuseen.

Itsellä on seuraavanlainen filosofia myyjänä: kun ostaja kuitannut että tavara perillä ehjänä ja toimivana, niin jos tästä 4-5 päivään ei ole kuulunut valituksia, niin kuittaan asian hoidetuksi ja sen jälkeen pesen käteni jos ostaja rupeaa vinkumaan jotain. Koskaan ei kuitenkaan ostaja ole vinkunut mitään minulle. Kuitenkin tehnyt kauppaa netissä 20-30 kertaa.
Itellä käynyt pari kertaa että olen päässyt testaamaan ostetun tuotteen joko kiireen tai unohduksen takia vasta parin kolmen viikon kuluttua sen saapumisesta. Joskus tuote ei ole toiminut mutta pidä sitä omana mokanani etten ole sitä ajallaan testannut.....
 
Huono kauppakokemus käyttäjän @TekkiDek kanssa. Ostettu 23.8.2023 yksityisviesillä tuote, tarkemmin MSI RTX 3070 gaming z trio -näytönohjain. Tavara ei ollut vielä 31.8.2023 löytänyt postiin asti. Kaupat saatiin kuitenkin peruttua onnistuneesti ja joka ikinen sentti löysi tiensä takaisin minulle viime torstaina 7.9.2023. Suosikaa noutokauppoja käyttäjän kanssa.
Minulla sama ongelma @TekkiDek käyttäjän kanssa. Ostin kyseisen näytönohjaimen 8.09.2023 eikä paketti ole vieläkään postissa. Lupasi viedä paketin postiin jo viimeviikolla, mutta ei pakettia sitten vietykkään postiin.
 
Minulla sama ongelma @TekkiDek käyttäjän kanssa. Ostin kyseisen näytönohjaimen 8.09.2023 eikä paketti ole vieläkään postissa. Lupasi viedä paketin postiin jo viimeviikolla, mutta ei pakettia sitten vietykkään postiin.

Jälleen kerran, laittakaa sitä palautetta niistä kaupoista. Ei modet muuten tiedä miten moni kauppa on jollain myyjällä mennyt kusetuksen puolelle.
 
Sama kaava näyttäisi toistuvan jatkuvasti. Käyttäjä jolla hyvin vähän viestejä ja suurin osa viesteistä jos ei jopa kaikki ainoastaan kauppa-alueelle on joko huijari tai pikavippaaja suurella prosentilla. Näistähän voisi ottaa oppia jossain vaiheessa.
 
Sama kaava näyttäisi toistuvan jatkuvasti. Käyttäjä jolla hyvin vähän viestejä ja suurin osa viesteistä jos ei jopa kaikki ainoastaan kauppa-alueelle on joko huijari tai pikavippaaja suurella prosentilla. Näistähän voisi ottaa oppia jossain vaiheessa.
Olihan tyypillä 5 onnistunutta myyntitapahtumaa ennen kuin kjohannesh osti siltä rtx 3070 näytönohjaimen. Tämä on mielestäni ihan ok pohja. Menee vaikeaksi, jos tuo ei enään riitä.
 
Olihan tyypillä 5 onnistunutta myyntitapahtumaa ennen kuin kjohannesh osti siltä rtx 3070 näytönohjaimen. Tämä on mielestäni ihan ok pohja. Menee vaikeaksi, jos tuo ei enään riitä.
No itse olen aina skeptinen jos ei ole mihinkään muualle kuin kauppa-alueelle viestejä kertynyt.

Uudehko tunnus, kaikki viestit kauppa-alueelle ja muutama palaute. Jokaisen oma asia miten toimii, mutta itsellä soisi hälytyskellot.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 239
Viestejä
4 863 000
Jäsenet
78 631
Uusin jäsen
MkR88

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom