Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

@Vikke lä

Sovittiin koneesta kaupat noudolla.


Ei päässyt alkuviikosta noutamaan ja olin itse loppuviikosta tien päällä, joten sovimme noudon Perjantaiksi. Eilen 20:00 sovimme että tulee noutamaan koneen 18-19 välillä. Formatoin käytössä olevan koneen, siirsin siitä omat varastolevyt pois ja siirsin menojani, että olen paikalla, kun saapuu noutamaan.

Ei tullut. Täydellinen hiljaisuus. Huomasin sattumalta, että oli sopinut ja toteuttanut perjantai aamuna kaupat toisesta koneesta, mutta päätti sitten jättää tämän kertomatta ja vieläkään mitään ilmoittamatta tai viesteihin reagoimatta. Suosittelen käyttäjälle @Vikke lä siirtymistä takaisin toriin, jossa tällainen p*skamainen käytös on normaalimpaa. Kiitos.

Teki myös minulle oharit, kun oli sovittu kaupat näytöstä tänään klo 20-21 välille Treellä. Laittoi äsken viestin, että osti toisen näytön samalla matkalla, jolla teki sinulle oharit ja osti toisen koneen. Erittäin surkeata toimintaa ja jäi kyllä paska maku suuhun.
 
Tein isanttu nimisen kauppiaan kanssa kaupat 3060ti näytönohjaimesta. Ilmoitti vieneensä lähetyksen postiin, mutta postiin oltuani yhteydessä hän ei ole vienyt lähetystä, vaan luonut pelkän lähetystunnuksen. Rahat olen siirtänyt jo hänelle ja hän keksii tekosyitä, mutta mitään ei tapahdu. Voisitteko auttaa tilanteessa?
 
Tein isanttu nimisen kauppiaan kanssa kaupat 3060ti näytönohjaimesta. Ilmoitti vieneensä lähetyksen postiin, mutta postiin oltuani yhteydessä hän ei ole vienyt lähetystä, vaan luonut pelkän lähetystunnuksen. Rahat olen siirtänyt jo hänelle ja hän keksii tekosyitä, mutta mitään ei tapahdu. Voisitteko auttaa tilanteessa?
Onko kuinka pitkä aika kaupoista? Rikosilmoitus ja pistä kauppapalaute. Aika paljon negatiivista palautetta tuolla tuntuu jo ennestäänkin olevan. @isanttu
 
Tein isanttu nimisen kauppiaan kanssa kaupat 3060ti näytönohjaimesta. Ilmoitti vieneensä lähetyksen postiin, mutta postiin oltuani yhteydessä hän ei ole vienyt lähetystä, vaan luonut pelkän lähetystunnuksen. Rahat olen siirtänyt jo hänelle ja hän keksii tekosyitä, mutta mitään ei tapahdu. Voisitteko auttaa tilanteessa?

Kauan tätä on jatkunut ja mitä tekosyitä? Parin päivän viive jouluviikolla voi olla ihan oikeakin syy viivästelyyn, mutta täysi viikko on liikaa.

Kannattaa tagata käyttäjä tänne tai lainata teidän keskusteluita, niin hän näkee tulla selittelemään. Nimi ja osoitetietoja ei saa julkaista, mutta nimimerkit kyllä ja ei sitä seurantakoodiakaan kannata jakaa, jos vaikka paketti lähtee tulemaan. Ei ole hyvästä, että kukaan tietää arvokkaan lähetyksen koodin, voi supliikkimies puhua sen itselleen. Nämä kun poistat, niin mielestäni kaiken keskustelun saa julkaista.
 
Kauan tätä on jatkunut ja mitä tekosyitä? Parin päivän viive jouluviikolla voi olla ihan oikeakin syy viivästelyyn, mutta täysi viikko on liikaa.

Kannattaa tagata käyttäjä tänne tai lainata teidän keskusteluita, niin hän näkee tulla selittelemään. Nimi ja osoitetietoja ei saa julkaista, mutta nimimerkit kyllä ja ei sitä seurantakoodiakaan kannata jakaa, jos vaikka paketti lähtee tulemaan. Ei ole hyvästä, että kukaan tietää arvokkaan lähetyksen koodin, voi supliikkimies puhua sen itselleen. Nämä kun poistat, niin mielestäni kaiken keskustelun saa julkaista.
Soitin postiin, sinne ei ole pakettia viety.
 
Kaupoista on kulunut turhan pitkä aika.

Paljon on turhan pitkä aika? Nyt esim. olet maksanut perjantaina illalla, niin rahat voi näkyä tilillä vasta maanantaina. Sitten on pari päivää vaan mennyt tehokasta postitusaikaa..

edit: siistitty, myös YV käyty keskustelua ja pistin isantun puh.numeron omista kaupoista ½ vuotta sitten
 
Viimeksi muokattu:
Sen näkee ihan sillä koodillakin, kun laittaa postin seurantaan. Älä kuitenkaan laita koodia tänne.

Tämä on ihan helposti tehtävissä, eli ostaa vaan HELPOSTI-paketin ja maksaa sen verkossa. Sitten sieltä saa asiointikoodin ja seurantakoodin. Asiointikoodilla voi viedä postiin ja nyt on kai sitten jäänyt viemättä. Seurantakoodilla voi seurata lähetystä, ja siellä tod.näk. lukee "lähetys ei ole vielä saapunut Postille".



Paljon on turhan pitkä aika? Nyt esim. olet maksanut perjantaina illalla, niin rahat voi näkyä tilillä vasta maanantaina. Sitten on pari päivää vaan mennyt tehokasta postitusaikaa..

edit: en tunne isanttua, mutta kauppoja olen tehnyt hänen kanssaan puoli vuotta sitten, niin on ainakin hänen numeronsa jossain.. pistin YV @Crashie .

edit2: ja kyllä ilman myyminen on rikos, josta kannattaa rikosilmoitus tehdä. Suosittelen kuitenkin, että uhkailee ensin rikosilmoituksella, niin on pieni mahdollisuus saadakin se tavara.
Suosittelen myös, että rikosilmoitus tehdään, vaikka kyse olisi kympin tavarasta.
Tää on jo ihan selvä juttu. Kiitos silti.
 
Nii selviskö tämä koko keissi?
@isanttu vois tulla kertomaan tänne myös oman puolensa tarinasta, kun kumminkin näitä luet

Ei selvinnyt, hän vaan tietää, miten toimia.

Nyt kyseli YV:llä isantun osoitetietoja ja niitä minulla ei ole hänelle antaa (nimi ja numero löytyi). Olisiko jollain muulla täällä?

edit: tässä luulossa olin, viimeinen YV-viesti oli "Olisko sulla osoitetietoja?"
Nyt ei taida osoitetiedoille enää olla tarvetta.
 
Viimeksi muokattu:
noita isanttu kauppiaspalautteita kun katsoo, ni ehkä olisi parempi, jos häneltä poistaisi kauppa-alueen. Todella paljon negatiivista ja samasta aiheesta, äijä katoaa ku pieru saharaan, kun kaupat löyty lukkoon.

Oma kokemus on enemmänkin neutraali, niin se ei ollut täällä ja en kehdannut laittaa neutraalia palautetta, kun tuli kuitenkin hoidetuksi.

Minulla oli kauppojen yhteydessä tullut NH-D15 ja siihen hukkasin kiinnikkeet. Hänellä oli ja sovimme kympin hinnan postikuluineen. En ikinä saanut niitä.

Hän kyllä ihan vakuuttavasti sanoi lähettäneensä ne ja lähetti ruudunkaappauksia postin asiakaspalvelusta. Ei vaan tullut.

isanttu palautti rahat. Koetin vielä toiselta käyttäjältä ostaa, mutta hän teki ihan perinteiset oharit ja sitten otin Noctuaan suoraan yhteyden ja sain sieltä.

isanttu tästä tietämättä jostain hommasi toisen parin (tai hänelle palautui ensimmäinen) ja sitten yli kk jälkeen tuli yhtäkkiä seurattu kirje haettavaksi postissa. Siellä oli kiinnikkeet. Maksoin sitten ne isantulle ja myös postimaksurahaa, ja taisi maksaa 15€ kympin kiinnikkeet, jotka minulla oli jo Noctualta tulleet. Ei siinä mitään, on varaosia ja en ihan kaikkialle kommunikoinut, että Noctualta sain jo.

Ei tämä ollut suuresti negatiivinen kokemus, mutta ei se täysin hyvinkään mennyt ja vieläkin tuntuu siltä, että posti tässä hukkasi ekan lähetyksen.
 
Arvostus, että tulee tänne laittamaan viestin, mutta ilman mitään selitystä, että mitä on tapahtunut.
En lähtisi helposti tekemään kauppaa, joten suosittelen muitakin katsomaan palautteet läpi ennen kauppojen tekoa.
 
Ei kannata arvostaa, oli sen verran hankalaa saada rahat takaisin. Ei kauppoja hänen kanssaan enään. Rahat palautui vasta, kun myyjä varmistui minun olevani tosissani ja uskon, että joltain toiselta tietämättömältä varmasti veisi rahat.
 
Tämä ei todellakaan tule toistumaan, negatiiviset ovat tulleet ihan senkin takia kun on paljon keikka työtä niin en ole kerennyt hieromaan kauppoja loppuun, mutta otin opikseni enkä enää hiero kauppoja jos ei ole aikaa..
 
Tämä ei todellakaan tule toistumaan, negatiiviset ovat tulleet ihan senkin takia kun on paljon keikka työtä niin en ole kerennyt hieromaan kauppoja loppuun, mutta otin opikseni enkä enää hiero kauppoja jos ei ole aikaa..
Ja taas yks selitys lisää. Yleensä se millä selviää muuttuu käytännöksi ja en usko paskan vertaa sun oppineen mitään, kun pääset taas tälläsellä tästä. Ei muuta ku munat käteen ja töihin. Kysymys oli selkeä, miten sinua saa sanktioida, jos tälläinen jatkuu. Banaania seuraavasta?
 
Ja taas yks selitys lisää. Yleensä se millä selviää muuttuu käytännöksi ja en usko paskan vertaa sun oppineen mitään, kun pääset taas tälläsellä tästä. Ei muuta ku munat käteen ja töihin. Kysymys oli selkeä, miten sinua saa sanktioida, jos tälläinen jatkuu. Banaania seuraavasta?
Jos et mitään enää ko. käyttäjältä osta, jatko ei kuulu sinulle enää mitenkään, se on ylläpidon / muiden asianosaisten juttu.
 
Ongelmana oli jatkuvuus. Toivottavasti ylläpito hoitaa homman.
Just näin. os rikotaan foorumin sääntöjä = ylläpito sanktioi, jos rikotaan lakia = virkavalta sanktioi.
Kummankin tapauksen toteutumiseksi toki vaaditaan asianmukaiset raportoinnit tapahtuneesta, itsekseen ei tapahdu mitään.

Mutta suomessa ollaan syyttömiä kunnes toisin on todistettu. Eli vaikka isantulla on menneisyyttä noiden perseelleen menneiden tapausten kanssa, mikään ei silti todista, etteikö viimeinkin oltaisi otettu opiksi.
 
Itsekin olen parit oharit kokenut kyseisen käyttäjän kanssa. Ylläpito voisi ottaa vähän tiukempaa linjaa näissä tapauksissa, kun ei selkeästi kiinnosta tehdä kauppaa foorumin sääntöjen mukaan. 45 palautetta joista 14 negatiivisia ja pääosin samasta syystä eli myyjä lopettaa yhteydenpidon sen jälkeen kun kaupat on jo sovittu.
 
Itsekin olen parit oharit kokenut kyseisen käyttäjän kanssa. Ylläpito voisi ottaa vähän tiukempaa linjaa näissä tapauksissa, kun ei selkeästi kiinnosta tehdä kauppaa foorumin sääntöjen mukaan. 45 palautetta joista 14 negatiivisia ja pääosin samasta syystä eli myyjä lopettaa yhteydenpidon sen jälkeen kun kaupat on jo sovittu.

Täysin samaa mieltä tästä. Ei ole tästä käyttäjästä kyse, mutta ehkä pari vuotta sitten oli huono kauppakokemus erään käyttäjän kanssa. Sovittiin että tulee sunnuntaina hakemaan tavarat, sovittuna aikana ei mitään kuulunut eikä näkynyt. Kyselin että mikä homma, vastaus taisi olla jotain että unohtui. Kauppiaspalautteen perusteella näytti olevan sellainen hupihuutaja ja muilla myyjillä samoja kokemuksia. Ylläpito sitten vähän myöhemmin bannasi käyttäjän ja ihan aiheesta.

Yleisemmin kaupantekoon liittyen, ymmärrän ihan hyvin että käyttäjillä voi olla erilainen käsitys siitä mitä "maksan nopeasti" tai "lähetän nopeasti" tarkoittaa. Se voi olla ihan oikeasti heti tai (lähettäessä) parin päivän päästä kun tulee Postissa käytyä kauppareissulla, mutta tuollainen jatkuva ohareiden tekeminen ei ole mitenkään hyväksyttävää. Jos jostain tuotteesta tarjoat hinnan niin sitten ostat sen, etkä jää kyttäämään että saisiko ehkä jostain muulta halvemmalla.
 
Ei kauppaa kannata käyttäjän @Juuhnii578 kanssa. Sovittiin kaupat 512gb ssd:stä hintaan 35e posteineen ja sanoi vievänsä postiin, kunhan rahat näkyvät tilillä. 9.12 sanoi vievänsä huomenna postiin, mutta herrasta ei sen jälkeen ole kuulunut. Paikalla käynyt viimeksi tiistaina 20.12, mutta viesteihin ei vastannut. Kauppiaspalautteissa kuitenkin positiivinen palaute toiselta, jonka kanssa olen kauppaa käynyt aiemmin.

Näyttökuva 2022-12-22 150658.png
 
Kannattaa tässä joulun alla olla perinteisesti ei-noutokauppojen kanssa mielummin liian varovainen jos joku haiskahtaa liian hyvältä ollaakseen totta niin se todennäköisesti ei ole.
 
Yleisemmin kaupantekoon liittyen, ymmärrän ihan hyvin että käyttäjillä voi olla erilainen käsitys siitä mitä "maksan nopeasti" tai "lähetän nopeasti" tarkoittaa. Se voi olla ihan oikeasti heti tai (lähettäessä) parin päivän päästä kun tulee Postissa käytyä kauppareissulla, mutta tuollainen jatkuva ohareiden tekeminen ei ole mitenkään hyväksyttävää. Jos jostain tuotteesta tarjoat hinnan niin sitten ostat sen, etkä jää kyttäämään että saisiko ehkä jostain muulta halvemmalla.

Sama koskee myös myyjiä. Jos hyväksyy tarjouksen, niin se on hyväksytty. Siihen ei parempi tarjous - tai edes hintapyyntö - mene enää ohi.
Itse kyllä en merkkaa myydyksi, ennenkuin olen saanut rahat. Jatkuvien hupihuutajien takia. Mutta sillä rahalla saa, jolla kaupat sovittiin, enkä myy muille, jos ostaja sen maksaa/hakee ajallaan.

--

Ja älkää laittako "voisin ostaa", "olen kiinnostunut". Vaan ihan suoraan euromäärä tai hintapyyntö.
 
Terve. Tein kaupat käyttäjän Stem kanssa ja myin hänelle hyvin toimineen RTX 3070 ohjaimen (viattoman). Puolen viikon kuluttua hän otti yhteyttä ja kertoi ohjaimen olevan rikki hänen tekemien testien mukaan. Kerroin hänelle, että jos ohjaimessa on jotain vikaa, niin varmaan takuusta saisi uuden. Vaihtoehtoisesti hän voisi palauttaa minulle laitteen. Tästä tuohtuneena hän on jättänyt negatiivisen kauppiaspalautteen minulle, mutta ei halunnut palauttaa, vaan sai uuden laitteen takuusta. Minä en ole ollut tietoinen mistään viasta, jos sellainen on ollut, olisin hoitanut asian kuntoon ja minusta on epäasiallista jättää tällaisessa tilanteessa negatiivinen palaute, kun myyjä auttaa ja yrittää ja saadaan uusi laitekin. Stem käyttäjällä on aiemmasta vain yksi kauppiaspalaute ja sekin on negatiivinen. Mietin miksi minua nyt rankaistaan negatiivisella palautteella ihan vaan sen takia, että joku ei ymmärrä mikä on aiheellista. Mistä tiedän, että vika on edes totta, kun ei suostunut palauttamaan. Autoin siis häntä saamaan upouuden näytönohjaimen ja sain negatiivisen palautteen? Voisitteko auttaa asiassa?
 
Terve. Tein kaupat käyttäjän Stem kanssa ja myin hänelle hyvin toimineen RTX 3070 ohjaimen (viattoman). Päivän kuluttua hän otti yhteyttä ja kertoi ohjaimen olevan rikki hänen tekemien testien mukaan. Kerroin hänelle, että jos ohjaimessa on jotain vikaa, niin varmaan takuusta saisi uuden. Vaihtoehtoisesti hän voisi palauttaa minulle laitteen. Tästä tuohtuneena hän on jättänyt negatiivisen kauppiaspalautteen minulle, mutta ei halunnut palauttaa, vaan sai uuden laitteen takuusta. Minä en ole ollut tietoinen mistään viasta, jos sellainen on ollut, olisin hoitanut asian kuntoon ja minusta on epäasiallista jättää tällaisessa tilanteessa negatiivinen palaute, kun myyjä auttaa ja yrittää ja saadaan uusi laitekin. Stem käyttäjällä on aiemmasta vain yksi kauppiaspalaute ja sekin on negatiivinen. Mietin miksi minua nyt rankaistaan negatiivisella palautteella ihan vaan sen takia, että joku kakara ei ymmärrä mikä on aiheellista. Voisitteko auttaa asiassa?
Ylläpitoon yhteyttä tälläsissä asioissa
 
Terve. Tein kaupat käyttäjän Stem kanssa ja myin hänelle hyvin toimineen RTX 3070 ohjaimen (viattoman). Puolen viikon kuluttua hän otti yhteyttä ja kertoi ohjaimen olevan rikki hänen tekemien testien mukaan. Kerroin hänelle, että jos ohjaimessa on jotain vikaa, niin varmaan takuusta saisi uuden. Vaihtoehtoisesti hän voisi palauttaa minulle laitteen. Tästä tuohtuneena hän on jättänyt negatiivisen kauppiaspalautteen minulle, mutta ei halunnut palauttaa, vaan sai uuden laitteen takuusta. Minä en ole ollut tietoinen mistään viasta, jos sellainen on ollut, olisin hoitanut asian kuntoon ja minusta on epäasiallista jättää tällaisessa tilanteessa negatiivinen palaute, kun myyjä auttaa ja yrittää ja saadaan uusi laitekin. Stem käyttäjällä on aiemmasta vain yksi kauppiaspalaute ja sekin on negatiivinen. Mietin miksi minua nyt rankaistaan negatiivisella palautteella ihan vaan sen takia, että joku ei ymmärrä mikä on aiheellista. Mistä tiedän, että vika on edes totta, kun ei suostunut palauttamaan. Autoin siis häntä saamaan upouuden näytönohjaimen ja sain negatiivisen palautteen? Voisitteko auttaa asiassa?

Myös tagatkaa ne toiset käyttäjät (@Stem ) tänne.
 
Terve. Tein kaupat käyttäjän Stem kanssa ja myin hänelle hyvin toimineen RTX 3070 ohjaimen (viattoman). Puolen viikon kuluttua hän otti yhteyttä ja kertoi ohjaimen olevan rikki hänen tekemien testien mukaan. Kerroin hänelle, että jos ohjaimessa on jotain vikaa, niin varmaan takuusta saisi uuden. Vaihtoehtoisesti hän voisi palauttaa minulle laitteen. Tästä tuohtuneena hän on jättänyt negatiivisen kauppiaspalautteen minulle, mutta ei halunnut palauttaa, vaan sai uuden laitteen takuusta. Minä en ole ollut tietoinen mistään viasta, jos sellainen on ollut, olisin hoitanut asian kuntoon ja minusta on epäasiallista jättää tällaisessa tilanteessa negatiivinen palaute, kun myyjä auttaa ja yrittää ja saadaan uusi laitekin. Stem käyttäjällä on aiemmasta vain yksi kauppiaspalaute ja sekin on negatiivinen. Mietin miksi minua nyt rankaistaan negatiivisella palautteella ihan vaan sen takia, että joku ei ymmärrä mikä on aiheellista. Mistä tiedän, että vika on edes totta, kun ei suostunut palauttamaan. Autoin siis häntä saamaan upouuden näytönohjaimen ja sain negatiivisen palautteen? Voisitteko auttaa asiassa?

Jos et ole kortin rikkoutumisesta tiennyt, niin mielestäni ihan oikein toimittu. Eli palautus tai voi laittaa itse takuuseen. Eipä tuossa juuri muuta voi myyjän puolelta tehdä. Toki ymmärrän myös, että ostajaa harmittaa rikkinäisen kortin saaminen. Mikä vika tuossa kortissa oli?
 
Jos et ole kortin rikkoutumisesta tiennyt, niin mielestäni ihan oikein toimittu. Eli palautus tai voi laittaa itse takuuseen. Eipä tuossa juuri muuta voi myyjän puolelta tehdä. Toki ymmärrän myös, että ostajaa harmittaa rikkinäisen kortin saaminen. Mikä vika tuossa kortissa oli?
Ei ole ollut mitään vikaa minun omassa käytössä. Toiminut normaalisti. Tottakai harmittaa, jos saa rikkinäisen eikä ole takuuta (tämän takia ehdotin häntä palauttamaan tai hoitamaan takuusta n.300€ arvokkaamman saman mallin uutena. Tässä tapauksessa sai uuden myyjän avulla ja jätti siitä negatiivisen palautteen antamatta myyjälle mahdollisuutta. Vain hänen näkökulmansa ja minusta perätön negatiivinen palaute. En näin hoida kauppoja, että negatiivista pitäisi tulla ja siksi ihmettelin. Hänellä on vain yksi negatiivinen palaute palautteissa muilta, liekö tämä syy negatiivisen jättämiseen myös kun itseä harmittaa. Pitäisi antaa mahdollisuus kauppiaalle ja hänen hoitaessa asian kunnolla ei ole tarvetta jättää negatiivista palautetta.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole ollut mitään vikaa minun omassa käytössä. Toiminut normaalisti. Tottakai harmittaa, jos saa rikkinäisen. Tässä tapauksessa sai uuden myyjän avulla ja jätti siitä negatiivisen palautteen.

Mitä Stem kertoi viaksi?
 
Mitä Stem kertoi viaksi?
Hänen tehdyssä testissä jokin komponentti ilmeisesti lämpeni liikaa "kovassa rasituksessa". Ei vastannut enää viesteihin saatuaan tietää, että voisi saada takuusta uuden. Ei ole vastannut yrittäessäni selvittää, miksi jätti negatiivisen palautteen, eikä voinut palauttaa laitetta minulle, mutta laittoi sen kuitenkin takuuseen ja jätti negatiivisen palautteen.
 
Minä tiedän toimineeni oikein, kertoneen kaiken jonka tiedän, yrittäneeni hoitaa kaupan siististi loppuun ja olla vastuussa siitä, mitä myyn. Sampsalta lähes täysi ignore ottaessa yhteyttä. Toivottavasti ylläpito korjaisi tällaiset erheet.
 
Ei ole ollut mitään vikaa minun omassa käytössä. Toiminut normaalisti. Tottakai harmittaa, jos saa rikkinäisen eikä ole takuuta (tämän takia ehdotin häntä palauttamaan tai hoitamaan takuusta n.300€ arvokkaamman saman mallin uutena. Tässä tapauksessa sai uuden myyjän avulla ja jätti siitä negatiivisen palautteen antamatta myyjälle mahdollisuutta. Vain hänen näkökulmansa ja minusta perätön negatiivinen palaute. En näin hoida kauppoja, että negatiivista pitäisi tulla ja siksi ihmettelin. Hänellä on vain yksi negatiivinen palaute palautteissa muilta, liekö tämä syy negatiivisen jättämiseen myös kun itseä harmittaa. Pitäisi antaa mahdollisuus kauppiaalle ja hänen hoitaessa asian kunnolla ei ole tarvetta jättää negatiivista palautetta.
Olet toiminut oikein, ostaja perseillyt. Eiköhän ylläpito poista tuon "kostonegan".
 
Terve. Tein kaupat käyttäjän Stem kanssa ja myin hänelle hyvin toimineen RTX 3070 ohjaimen (viattoman). Puolen viikon kuluttua hän otti yhteyttä ja kertoi ohjaimen olevan rikki hänen tekemien testien mukaan. Kerroin hänelle, että jos ohjaimessa on jotain vikaa, niin varmaan takuusta saisi uuden. Vaihtoehtoisesti hän voisi palauttaa minulle laitteen. Tästä tuohtuneena hän on jättänyt negatiivisen kauppiaspalautteen minulle, mutta ei halunnut palauttaa, vaan sai uuden laitteen takuusta. Minä en ole ollut tietoinen mistään viasta, jos sellainen on ollut, olisin hoitanut asian kuntoon ja minusta on epäasiallista jättää tällaisessa tilanteessa negatiivinen palaute, kun myyjä auttaa ja yrittää ja saadaan uusi laitekin. Stem käyttäjällä on aiemmasta vain yksi kauppiaspalaute ja sekin on negatiivinen. Mietin miksi minua nyt rankaistaan negatiivisella palautteella ihan vaan sen takia, että joku ei ymmärrä mikä on aiheellista. Mistä tiedän, että vika on edes totta, kun ei suostunut palauttamaan. Autoin siis häntä saamaan upouuden näytönohjaimen ja sain negatiivisen palautteen? Voisitteko auttaa asiassa?
Erikoista kyllä että mainitsi palautteessa kuitenkin että ”sain takuusta uuden”. Mutta joo eihän tuosta sen kummempaa, myyjänä teit mitä pystyit hoitaaksesi kaupan kunnolla. Eiköhän ylläpito poista palautteen kunhan jouluruuat sulatettu :D
 
Tuosta turhasta negasta voisi antaa huomautuksen tai varoituksen. On se kumma jos takuullisen kortin hajotessa pitää jättää nega kun voi palauttaa kortin tai laittaa itse takuuseen.

@Stem Mitä mielestäsi @Crashie olisipitänyt tehdä? Maksaa palauttaa rahat samalla kun sä pelaat ilmaiseksi takuusta saamallasi kortilla?
 
Tuosta turhasta negasta voisi antaa huomautuksen tai varoituksen. On se kumma jos takuullisen kortin hajotessa pitää jättää nega kun voi palauttaa kortin tai laittaa itse takuuseen.

@Stem Mitä mielestäsi @Crashie olisipitänyt tehdä? Maksaa palauttaa rahat samalla kun sä pelaat ilmaiseksi takuusta saamallasi kortilla?
Kyllä me tiedetään vastaus tähän. Hän olisi voinut tuoda kortin minulle tai laittaa takuuseen. Positiivista olisi itselle, jos kauppias hoitaisi myynnin jälkeen kaupan loppuun kunnolla, puhumattakaan jos saisinkin upouuden laitteen myyjän neuvosta (Jos olisin tiennyt olevan rikki, olisin laittanut itsekin takuuseen). Toivon hänelle sanktiota minun ajan kuluttamisesta tähän asiaan. Vastaus on jo annettu. Hyvää joulua kaikille.
 
@Stem on ehkä käsittänyt, että myit hänelle rikkinäisen kortin tahallaan, ja hän on joutunut takuun kanssa asioimaan tämän takia ja siinä on mennyt hänen aikaansa. Takaisinkaan ei voi tuoda, kun sai kortin halvalla :)

Jos siis haluatte tietää, mitä pojan päässä on todennäköisesti liikkunut.

Ei tietenkään oikeuta negatiiviseen palautteeseen, mutta joidenkin maailma pyörii vaan oman navan ympärillä.
 
@Stem on ehkä käsittänyt, että myit hänelle rikkinäisen kortin tahallaan, ja hän on joutunut takuun kanssa asioimaan tämän takia ja siinä on mennyt hänen aikaansa.

Jos siis haluatte tietää, mitä pojan päässä on todennäköisesti liikkunut.

Ei tietenkään oikeuta negatiiviseen palautteeseen, mutta joidenkin maailma pyörii vaan oman navan ympärillä.
En näin ole tehnyt ja olen sen kertonut hänelle ja autoin. Minulla on vain positiivisia palautteita ja asioin tietämättömän varhaisen aikuisen kanssa, jolla on vielä aika paljon opittavaa elämästä ja näköjään tästä forumista.
 
En näin ole tehnyt ja olen sen kertonut hänelle ja autoin. Minulla on vain positiivisia palautteita ja asioin tietämättömän varhaisen aikuisen kanssa.

Tämäkin oli selvää alusta asti :)
Ja jos itse saisin takuusta uuden tilalle, olisin ikionnellinen - olisinhan ostanut uuden näytönohjaimen halvalla.

@Rantakemisti yleensä näitä palautteita korjailee, pyydetään hänet ketjuun.
 
@Crashie sulla kun oli toi 2080 Superi myynnissä, niin oot ottanut Torista toisen myyjän kuvan lainaan syystä että? Kyseisen torimyyjän kanssa keskustelin ja kysyin, että onko kyseessä sama kortti kuin täällä, niin totesi että olet ottanut hänen kuvansa omaan ilmoitukseesi. Ei itse omista techiin tunnareita ja pyysi ilmiantamaan. Enkä nyt itse syytä mistään epärehellisyydestä, mutta ei toisten myyntikuvien lainaaminen ilman lupaa ole välttämättä kovin asiallista.
 
@Crashie sulla kun oli toi 2080 Superi myynnissä, niin oot ottanut Torista toisen myyjän kuvan lainaan syystä että? Kyseisen torimyyjän kanssa keskustelin ja kysyin, että onko kyseessä sama kortti kuin täällä, niin totesi että olet ottanut hänen kuvansa omaan ilmoitukseesi. Ei itse omista techiin tunnareita ja pyysi ilmiantamaan. Enkä nyt itse syytä mistään epärehellisyydestä, mutta ei toisten myyntikuvien lainaaminen ilman lupaa ole välttämättä kovin asiallista.
Syynä se kun piti tuo ohjain ostaa ja tuli muutos kuvioihin niin olisi pitänyt myydä pois heti, sen jälkeen kun kaupat oli sovittu. En kuitenkaan ohjainta päässyt hakemaan, joten ei tarvinnut myydä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 751
Viestejä
4 564 609
Jäsenet
75 015
Uusin jäsen
Dani.kaipanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom