Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
172
@mkoivisto :n kanssa hiukan kaupat tökkii. Tarjosin näytönohjaimesta YV:llä, sovittiin että lähettää näyttiksen kun rahat näkyy tilillä. Summa maksettu Danskebankiin 12.10 mutta näytönohjainta ei ole vielä kuulunut. 12.10 jälkeen en ole saanut yhteyttä kaveriin, olen soittanut, tekstannut ym. mutta ei vastaa.

Tunteeko joku kyseisen käyttäjän ? On kuitenkin tällä foorumilla ollut pitkään ja tehnyt kauppaa aiemminkin. Ja jos käyttää samaa nimimerkkiä murolla niin siellä myös paljon kauppaa tehnyt. Jos kukaan foorumilaisista ei saa viestiä tälle kaverille niin teen rikosilmoituksen loppuviikosta.
Sama tyyppi jätti multa prossut noutamatta. Odottelin monta tuntia herran saapumista, mutta ei viittiny edes ilmottaa ettei tule. Mulla on käyttäjän numero privaviesteissä, mikäli halut kokeilla soittaa. Fonectalla ei ainakaan tietoja löytynyt, joten saattaa olla siis prepaid.
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
126
Sama tyyppi jätti multa prossut noutamatta. Odottelin monta tuntia herran saapumista, mutta ei viittiny edes ilmottaa ettei tule. Mulla on käyttäjän numero privaviesteissä, mikäli halut kokeilla soittaa. Fonectalla ei ainakaan tietoja löytynyt, joten saattaa olla siis prepaid.
Minulla on puhelinnumero myös mutta ei vastaa. Juttelin @Makro16 kanssa asiasta ja hänellä on ollut myös "toimitusongelmia" kaverin kanssa, lopulta osat ovat löytäneet perille. Odottelen rauhassa koska @Makro16 oli ainakin luottavainen että saan näyttiksen.
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
126
@mkoivisto :n kanssa hiukan kaupat tökkii. Tarjosin näytönohjaimesta YV:llä, sovittiin että lähettää näyttiksen kun rahat näkyy tilillä. Summa maksettu Danskebankiin 12.10 mutta näytönohjainta ei ole vielä kuulunut. 12.10 jälkeen en ole saanut yhteyttä kaveriin, olen soittanut, tekstannut ym. mutta ei vastaa.

Tunteeko joku kyseisen käyttäjän ? On kuitenkin tällä foorumilla ollut pitkään ja tehnyt kauppaa aiemminkin. Ja jos käyttää samaa nimimerkkiä murolla niin siellä myös paljon kauppaa tehnyt. Jos kukaan foorumilaisista ei saa viestiä tälle kaverille niin teen rikosilmoituksen loppuviikosta.
Nyt olen ollut yhteydessä @mkoivisto :n ja homma näyttäisi olevan kunnossa.
 

Gl@c13r

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.07.2017
Viestejä
84
Täytyy varoittaa että tällä palstalla on siirrytty jopa huijaamaan itse tuotteen myyjää. Eli tuotteen ostaja olisi huijari.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 200
Jaa että siirrytty? Eikös yksi yleisimmistä oo ihan aina ollu tää "Joo maksoin jo tuotteen, laita vaan postiin" tyyppinen huijaus...
Itselleni (ei tosin tällä foorumilla vaan joskus jossain aiemmin) ostaja lähetti väärennetyn screenshotin maksusta ja oli sitten niin kova kiire saada tavara että heti piti postittaa. Tämän jälkeen en ole screenshottia hyväksynyt vaan haluan nähdä rahat tilillä ennen kuin laitan tikkua ristiin tavaran pakkaamiseksi saatika postittamiseksi.
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Itse teen yleensä aina kauppaa (alle satkun tuotteilla) screenshottien kanssa, jos ei samaa pankkia satu omistamaan. Tämäkin tietty riippuu käyttäjän aktiivisuudesta jnejne, mutta kertaakaan en ole VIELÄ näppejä polttanut.

Pari kertaa perunut kaupat, kun ei se screenshot kelpaa jossain 20e kikkareissa todisteena. Olen vain niitä ihmistyyppejä, että kaikki pitää saada hetijustnyt. Jos laitan rahat tänään, haluan paketin postiin myös tänään (Jos se siis myyjälle passaa). Sitten kun siirrytään vähänkin kalliimpiin värkkeihin tai käyttäjän nimi ei miellytä, katsellaan sen aikaa että fyrkat tilillä.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Itse näkisin, että tollassa slle 100e luokassa vielä screenshotit kelpaa, yli kun mennään niin ymmärrän täysin jos haluaa odottaa rahat tilille asti. Jos ei ostaja malta sitten odotella, niin kävelkööt kivijalkaan, sieltä saa heti.
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Itse näkisin, että tollassa slle 100e luokassa vielä screenshotit kelpaa, yli kun mennään niin ymmärrän täysin jos haluaa odottaa rahat tilille asti. Jos ei ostaja malta sitten odotella, niin kävelkööt kivijalkaan, sieltä saa heti.
Näinpä, siksi tuossa viestissäni onkin tuo viimeinen lause.

Mutta näissähän kokemuksen kautta sitten vaihtelee omia kauppatyylejään. Onneksi tähän mennessä kaikki kaupat toteutuneet kuten pitääkin, voi huoletta postilla ostella ja myydä.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Eipä noita hirveitä tarvii odotella. Käyttää pikasiirtoa tai ainakin nordealla siirtyy samanapäivänä rahat kaikille suomalaisille tileille :)

Itse en todellakaan minkään epämääräsen screenshotin perusteella lähettäs yhtään mitään mihinkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
Ymmärrän toki tuon, että joku osa polttelee kovasti, mutta tuo 20-50 euron hintahaarukka taitaa olla se, missä iso osa petoksista tapahtuu. Näitä tehtailevilla sankareilla on ilmoituksia eri nimimerkeillä useampi, joista kertyy sitten isompia summia. Yleensä luottavat siihen, että kukaan ei viitsi alkaa parinkympin takia metelöimään. Pienissä kaupoissa olen itsekin joskus katsonut sormien läpi näitä, mutta isommissa kyllä odottelen rahojen siirtymistä rauhassa (molempiin suuntiin). Kertaakaan ei onneksi ole vielä tarvinnut pettyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Jaa että siirrytty? Eikös yksi yleisimmistä oo ihan aina ollu tää "Joo maksoin jo tuotteen, laita vaan postiin" tyyppinen huijaus...
Ja tähänhän lankeaminen on sitten vain myyjän omaa typeryyttä. Ne maksut kun pitäisi aina ensin tarkistaa ennen lähettämistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Ja tähänhän lankeaminen on sitten vain myyjän omaa typeryyttä. Ne maksut kun pitäisi aina ensin tarkistaa ennen lähettämistä.
Kyllä. Ehdottomasti. Kyllä nyt yksi pankkipäivä pitää pystyä odottelemaan ostajankin.. Jos ei pysty, voi noutaa tai ostaa joltakin muulta.

Itse teen yleensä aina kauppaa (alle satkun tuotteilla) screenshottien kanssa, jos ei samaa pankkia satu omistamaan. Tämäkin tietty riippuu käyttäjän aktiivisuudesta jnejne, mutta kertaakaan en ole VIELÄ näppejä polttanut.

Pari kertaa perunut kaupat, kun ei se screenshot kelpaa jossain 20e kikkareissa todisteena. Olen vain niitä ihmistyyppejä, että kaikki pitää saada hetijustnyt. Jos laitan rahat tänään, haluan paketin postiin myös tänään (Jos se siis myyjälle passaa). Sitten kun siirrytään vähänkin kalliimpiin värkkeihin tai käyttäjän nimi ei miellytä, katsellaan sen aikaa että fyrkat tilillä.
Minulta tulisi heti negatiivinen palaute. Ei tarvitse tarjota, jos ei ole aikeita ostaa normaaleilla kauppatavoilla.

--

Ei välttämättä se raha, eikä se vaiva, mutta ärsyttää lähettää epärehelliselle tyypille yhtään mitään rahanarvoista. Vaikka olisi 20 € arvoinen digiboxi. Siltä välttyy, kun odottaa sen maksun.

--

Samana päivänä saa Mobilepayllä tai Paypalilla ja kumpaakin olen käyttänyt. Nyt kannattaa siirtyä näihin, koska varmasti joku muukin antaa kohta negatiivisen palautteen, kun perut kauppoja, jos screenshot ei kelpaa todisteeksi maksusta..
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Nyt kannattaa siirtyä näihin, koska varmasti joku muukin antaa kohta negatiivisen palautteen, kun perut kauppoja, jos screenshot ei kelpaa todisteeksi maksusta..
Ei ole ollut tarvetta täällä peruutella mitään, kiitos huolenpidosta :)

Se negatiivinen palaute toimii myös toiseenkin suuntaan. Tässä nyt ei kyse oli mistään "Maksan HP, laitan screenshotin, jos ei kelpaa niin unohda homma". Ihan normaalisti kyselyä "Onnistuuko kyseinen tapa? Jos ei, niin valitettavasti en osta tuotetta".

Normaaleilla kauppatavoilla? Jaa, normaaliin kauppatapaan siis kuuluu että tavaraa ei voi henk. koht. kädestä käteen antaa, vaan se pitää kikkailla jonkun lokeron kautta ":D"?

Noh, ei tästä sen enempää. Jokaisella on omat tapansa toimia, ja sitä varten keskustelu on. Siihen ei montaa minuuttia mene kun kysyy onnistuuko joku tapa kaupassa. Jos siitä joku loukkaantuu, on vika ihan loukkaantujassa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 672
Mikäli tuotteen hakee käy käteinen ja kiireen voi ymmärtää.
Kuten mainittu niin negatiivinen palaute siitä tulisi automaattisesti jos ensin väittää tehneensä tilisiirron (ehkä laittaa jopa ruudunkaappauksesta kuvaa) ja sitten peruu kauppoja koska toinen ei lähetä tuotetta ennenkuin rahat näkyvät tilillä.

Varmaan myös vänkäisi siitä että rahat takaisin, heti ja nyt. Sitten kun niitä lähetettyjä rahoja ei minun tililleni koskaan tulekaan ehkä siinä pankissa tai siirrossa oli virhettä mutta ei koskaan em. ostajassa (varsinkin kun siitä väärennetystä tilisiirrosta näkyy että tilinumeron pitäisi olla oikein, tosin jos pyytää rahoja takaisin niin kummasti eri tilinumeroon tai jopa pankkiin kuin mistä se summa olisi lähetetty...)

Mikäli henkilö (nimimerkki) on tuttu jo pidempään toki luottoa löytyy enempi ja uskallan esim. maksaa etukäteen jotain isompaa summaa. Mutta en lähtisi edes ostamaan ja maksamaan vaikka 600€ "Titan Xp, ei ehdi joulun aikoihin pelata, 2kk sitten ostettu takuuta löytyy" tyyppiselle 1 viestin henkilölle joka ~1kk sitten rekisteröitynyt. (Vai paljonko vaaditaan että voi tehdä myynti ilmoituksen)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Ei ole ollut tarvetta täällä peruutella mitään, kiitos huolenpidosta :)

Se negatiivinen palaute toimii myös toiseenkin suuntaan. Tässä nyt ei kyse oli mistään "Maksan HP, laitan screenshotin, jos ei kelpaa niin unohda homma". Ihan normaalisti kyselyä "Onnistuuko kyseinen tapa? Jos ei, niin valitettavasti en osta tuotetta".

Normaaleilla kauppatavoilla? Jaa, normaaliin kauppatapaan siis kuuluu että tavaraa ei voi henk. koht. kädestä käteen antaa, vaan se pitää kikkailla jonkun lokeron kautta ":D"?

Noh, ei tästä sen enempää. Jokaisella on omat tapansa toimia, ja sitä varten keskustelu on. Siihen ei montaa minuuttia mene kun kysyy onnistuuko joku tapa kaupassa. Jos siitä joku loukkaantuu, on vika ihan loukkaantujassa.
En ota hernettä nenään, jos kysytään kauppatavoista.

Minulla vaan on ollut parin kuukauden sisään aivan liian monta "ostajaa", jotka ovat milloin milläkin tekosyyllä yht'äkkiä peruneet tarjouksensa. Pahinpia ovat ihmiset, jotka pyytävät ajamaan jotain testejä, lähettämään 5+ kuvaa ja sitten tulee: "löysinkin jo muualta". Haluaisin vaan jotain vastuuta tarjouksiin..
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
En ota hernettä nenään, jos kysytään kauppatavoista.

Minulla vaan on ollut parin kuukauden sisään aivan liian monta "ostajaa", jotka ovat milloin milläkin tekosyyllä yht'äkkiä peruneet tarjouksensa. Pahinpia ovat ihmiset, jotka pyytävät ajamaan jotain testejä, lähettämään 5+ kuvaa ja sitten tulee: "löysinkin jo muualta". Haluaisin vaan jotain vastuuta tarjouksiin..
Niinkuin sanoin omassa viestissäni, kokemuksien perusteella sitä muuttaa varmasti omia tapojaan.

Itselläni ei ole vielä negatiivisia kokemuksia, joten ei ole ollut tarvetta. Toki jos tilanne olisi kuten sinulla, olisi skeptinen ja vituttaisi turhat kyselijät.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Niin siis tottakai asiasta kannattaa sopia etukäteen, jos on tarvis heti se osa saada postiin ja ei voi odotella. Itselle se ei ole koskaan ostajana ollut ongelma, silti tulee aina se screenshot laitettua mutta ei se mitään, jos myyjä haluaa odotella tilille asti rahat.

Yhden kerran on ollut täällä niin kiire, että heti tai lähen kivijalkaan ja tämän etukäteen ilmoitin, homma kelpasi myyjälle ja kaikki toimi ok.
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Joo tosiaan huono itsellä siis antaa näitä esimerkkejä, kun lähinnä ostellut / myynyt virtuaalituotteita tai pelikoodeja. Niissähän sitä aina haluaa yleensä heti tuotteen itselleen.

Mutta ei tästä enempää, menee jo OT.

TLDR; Kaikki aina neuvoteltavissa. Jos ei vaivaudu edes neuvottelemaan asioista asiallisesti, on häviö loukkaantujalla. Meitä on monta, kuten on myös tapoja toteuttaa kauppaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Itse teen yleensä aina kauppaa (alle satkun tuotteilla) screenshottien kanssa, jos ei samaa pankkia satu omistamaan. Tämäkin tietty riippuu käyttäjän aktiivisuudesta jnejne, mutta kertaakaan en ole VIELÄ näppejä polttanut.

Pari kertaa perunut kaupat, kun ei se screenshot kelpaa jossain 20e kikkareissa todisteena. Olen vain niitä ihmistyyppejä, että kaikki pitää saada hetijustnyt. Jos laitan rahat tänään, haluan paketin postiin myös tänään (Jos se siis myyjälle passaa). Sitten kun siirrytään vähänkin kalliimpiin värkkeihin tai käyttäjän nimi ei miellytä, katsellaan sen aikaa että fyrkat tilillä.
Itellä tullut aikojen saatossa pari tapausta vastaan missä "ostaja" väitti maksaneensa tuotteen tilille. Kummasti maksua ei sitten ikinä näiltä kavereilta tilille ilmestynyt, mutta tappiota siitä ei tullut kun mitään en postittanut vaikka kyseessä olikin molemmissa tapauksissa alle 100€ laitteet.

Jos ostaja haluaa tuotteen heti toimitukseen, on syytä käyttää MobilePaytä, niin myyjä saa heti kuittauksen rahojen siirrosta ja paketin postiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Ei tämä nyt ihan putkeen mennyt:
Vaihdetaan - Pelejä peleihin

22:46 Minä : "Vaihto käy"
22:55 fRONik: avain#1
22:57 Minä: kuva epäonnistuneesta autentikoinnista, 0xc004f050
22:59 fRONik: "Laitoin asian eteenpäi, palaan heti kun kaveri vastaa"
01:03 Minä: "Tuonne voi soittaa ja kysyä:"
https://partner.support.services.microsoft.com/fi-fi/contact/menu/software/windows/setup/
01:03 Minä: "Koetetaan kuitenkin tällä avaimella, älä hanki toista avainta ihan vielä."
01:05 fRONik: "Asia selvä "
01:07 fRONik: "Tässä olis toinen avain..."
01:58 fRONik: "Selaat foorumia muttet vastaile..?"
02:03 Minä: "Kyllä"
02:08 fRONik: "Asia selvä. Toivottavasti avaimet meni hyvään käyttöön, laitetaa palautetta. kiitos ja hei."

..ja sitten alkoikin spammaus ketjuun ja kauppiaspalautteeseen. Jos on ihan pakko tietää, katselin toiselta ruudulta Netflixistä Luciferia. Kone, johon päivitys oli tarkoitus tehdä, oli jo suljettu tältä illalta ja ajattelin mennä nukkumaan.

edit: poistin kohdan, jossa syytin fRONikia hätäilystä. Taisi olla minun vika, että hän hermostui.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 427
02:03 Minä: "Kyllä"
Kuulostaa vähän ylimielisen henkilön vastaukselta. Olisit todennäköisesti välttynyt suoraan tältäkin häsläykseltä vastaamalla tuohon ihan mitä tahansa muuta. En väitä ettei toisen kaverin toiminta ole "hitusen" hätäistä mutta omalla käytöksellä saa vain helposti eskaloitua nämä tilanteet.
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
01:58 fRONik: "Selaat foorumia muttet vastaile..?"
02:03 Minä: "Kyllä"
02:08 fRONik: "Asia selvä. Toivottavasti avaimet meni hyvään käyttöön, laitetaa palautetta. kiitos ja hei."
Juu olisihan tässä voinut fRONik vähän keskittyä ja lukea, jos sanotaan selvästi ettei tarvitse toista avainta vielä tyrkyttää.

Silti väitän, että "tilttauksen" laukaisi juurikin tuo ylimieliseltä vaikuttava asenne. Tuossakin olisi voinut sanoa vaikka tuon "Ei enää kyllä jaksa hieroa kauppaa, katsellaan huomenna uusiksi".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Kuulostaa vähän ylimielisen henkilön vastaukselta. Olisit todennäköisesti välttynyt suoraan tältäkin häsläykseltä vastaamalla tuohon ihan mitä tahansa muuta. En väitä ettei toisen kaverin toiminta ole "hitusen" hätäistä mutta omalla käytöksellä saa vain helposti eskaloitua nämä tilanteet.
Olin lähinnä väsynyt. Ja en kyllä kirjoitellut foorumeille yhtään mitään, katselin Netflixiä. Nyt aamulla (tosin vieläkin väsyneenä) näyttää siltä, että olisin voinut vastata paremmin.

Vikaa oli minussakin. Turha sitä on peitellä.

Juu olisihan tässä voinut fRONik vähän keskittyä ja lukea, jos sanotaan selvästi ettei tarvitse toista avainta vielä tyrkyttää.

Silti väitän, että "tilttauksen" laukaisi juurikin tuo ylimieliseltä vaikuttava asenne. Tuossakin olisi voinut sanoa vaikka tuon "Ei enää kyllä jaksa hieroa kauppaa, katsellaan huomenna uusiksi".
Nyt niinkuin halusin, että on aito ja toimiva avain, niin olisin soittanut (tai saanut tRONikin itse soittamaan) sinne tukilinjalle aamulla, kun se aukeaa tässä 5 min päästä. Se oli perimmäinen tarkoitukseni.

Nyt kun uusin silmin katson näitä viestejä, ei se nyt ihan putkeen mennyt minultakaan. Alkoholia ei ollut veressä, mutta väsynyt olin.

--

Nyt pitääkin sitten miettiä, miten edetään.. Onko kohtuullista, että soitan tuonne puhelinlinjoille tai koetan toista avainta? Minulla on vielä fRONikin yhteystiedot ja voin sinne koodia pistää, jos avaimet toimivat. Tosin töitä on päivällä, niin pääsen koettelemaan vasta illalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 427
Nyt pitääkin sitten miettiä, miten edetään.. Onko kohtuullista, että soitan tuonne puhelinlinjoille tai koetan toista avainta? Minulla on vielä fRONikin yhteystiedot ja voin sinne koodia pistää, jos avaimet toimivat. Tosin töitä on päivällä, niin pääsen koettelemaan vasta illalla.
Kysy asiaa fRONikilta. Jos kaverilla on järkeä päässä niin varmasti ymmärtää ettei sitä nyt voi vaatia henkilöä vastailemaan kahdelta aamuyöstä
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
88
Pahoittelen omalta osalta asiaa, "kyllä" vastaus oli niin kylmä että päätin vaa suoraa viheltää "pelin" poikki, mutta @hsalonen hoiti asian mallikkaasti maaliin asti ja asia hoidettu kunnialla loppuun :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Pistin anteeksipyynnön aamulla fRONikille, olin vähän töykeä ja kaduin sanomisiani. Hän ilmoitti omalla tyylillään, että toivoo asian eteenpäinviemistä.

Kun pääsin testaamaan fRONikin toisen koodin, se toimi. Pistin omat koodit YV:llä.

Kaupat on nyt tehty. Tässä oli pieniä kommunikaatiovaikeuksia ja niistä kelpaa negatiivinen palaute.

--

Ensimmäinen lisenssiavain on minun puolestani vielä käyttämättä ja sitä kannattaa selvitellä MS:n tuen kanssa, miksi se on lukossa. Ei se nyt ihan oikein ole, jos toinen avain toimii samassa koneessa..
 
Liittynyt
02.08.2017
Viestejä
31
Ostin muron puolelta tältä jätkältä @taiteilisti corsairin ddr4 muistia. Ei vastaa yhteydenottopyyntöihin eikä muisteja näy maksettuani ne tilille. Yritti myydä minulle vielä tämän foorumin puolella lisää samanlaista muistia jätettyäni osto-ilmoituksen.
 

rapukala

Official Ässrock advocate R♿T #46
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
567
Ostin muron puolelta tältä jätkältä @taiteilisti corsairin ddr4 muistia. Ei vastaa yhteydenottopyyntöihin eikä muisteja näy maksettuani ne tilille. Yritti myydä minulle vielä tämän foorumin puolella lisää samanlaista muistia jätettyäni osto-ilmoituksen.
Nimi kuulostikin tutulta. Tarjosin yhdestä näytönohjaimesta HP noudolla ja yllättäen ei kauheasti vastaillut enää viesteihin kun tarkoituksena taisi olla petoksen yrittäminen:rolleyes: Siellähän minun negatiivinen palaute löytyykin.

Rikosilmoitusta kehiin.

@Sampsa Liekkö aiheellista siivota taas käyttäjäkuntaa:rolleyes:
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 581
Ostin muron puolelta tältä jätkältä @taiteilisti corsairin ddr4 muistia. Ei vastaa yhteydenottopyyntöihin eikä muisteja näy maksettuani ne tilille. Yritti myydä minulle vielä tämän foorumin puolella lisää samanlaista muistia jätettyäni osto-ilmoituksen.
Nimi kuulostikin tutulta. Tarjosin yhdestä näytönohjaimesta HP noudolla ja yllättäen ei kauheasti vastaillut enää viesteihin kun tarkoituksena taisi olla petoksen yrittäminen:rolleyes: Siellähän minun negatiivinen palaute löytyykin.

Rikosilmoitusta kehiin.

@Sampsa Liekkö aiheellista siivota taas käyttäjäkuntaa:rolleyes:
Selvitellään.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
364
@mkoivisto :n kanssa hiukan kaupat tökkii. Tarjosin näytönohjaimesta YV:llä, sovittiin että lähettää näyttiksen kun rahat näkyy tilillä. Summa maksettu Danskebankiin 12.10 mutta näytönohjainta ei ole vielä kuulunut. 12.10 jälkeen en ole saanut yhteyttä kaveriin, olen soittanut, tekstannut ym. mutta ei vastaa.

Tunteeko joku kyseisen käyttäjän ? On kuitenkin tällä foorumilla ollut pitkään ja tehnyt kauppaa aiemminkin. Ja jos käyttää samaa nimimerkkiä murolla niin siellä myös paljon kauppaa tehnyt. Jos kukaan foorumilaisista ei saa viestiä tälle kaverille niin teen rikosilmoituksen loppuviikosta.
Mulla on kokemusta tämän jätkän kanssa kaupanteosta, laita yksäriä jos tahdot kuulla lisää.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 044
Pistä tänne vaan kaikkien nähtäväks. Jos vaikka saatais herran tunnus suljettua perseilyiden johdosta
Itselläni on myös kokemuksia tämän tyypin kaupan käynnistä ja on se suoraan sanottuna per...stä. Todella pitkää pinnaa vaatii etenkin jos meinaat häneltä jotain saada/ostaa :/

Mitäs te muut olette muuten saaneet vastaukseksi/syyksi miksi hänen kanssaan kaupan käynti on niin pirun hidasta? Hänhän ei ole huijari eli kyllä te kaikki saatte tuotteenne, jossain vaiheessa.. Mutta ei niitä kauppoja nyt näin voi hoitaa...
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 740
Negaa vaan tarpeeksi niin älyää muutkin olla ostamatta.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
74
Käyttäjä takis tekeytyi olevansa käyttäjä 0401365 jonka kanssa olin tehnyt kaupat 45€ arvoisesta mekaanisesta näppäimistöstä.

Lähetys osoitteen kerkesin jo kertoa mutta onneksi en kerennyt laittaa rahoja osuuspankin palvelukatkon takia.

0401365 kerkesi onneksi laittaa yksityisviestiä ennen maksua.

Bannia takikselle kiitos.
 
Viimeksi muokattu:

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 267
Käyttäjä takis tekeytyi olevansa käyttäjä 0401365 jonka kanssa olin tehnyt kaupat 45€ arvoisesta mekaanisesta näppäimistöstä.

Lähetys osoitteen kerkesin jo kertoa mutta onneksi en kerennyt laittaa rahoja osuuspankin palvelukatkon takia.

0401365 kerkesi onneksi laittaa yksityisviestiä ennen maksua.

Bannia takikselle kiitos.
Hetkinen hän väitti olevansa toinen käyttäjä vai yritti myydä vastaavaa tuotetta sinulle? @Takis tulepa kertomaan versiosi.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
74
Hetkinen hän väitti olevansa toinen käyttäjä vai yritti myydä vastaavaa tuotetta sinulle? @Takis tulepa kertomaan versiosi.
Ei yrittänyt myydä vastaavaa vaan laittoi yksityisviestillä oman tilin-numeronsa ja toivoi etten huomaisi.

Laiton yksityisviestillä takiksen viestit kun sisältävät henkilötietoja.
 
Viimeksi muokattu:

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 267
Vastasinkin sinulle jo suunnilleen samaa yksityisviestillä, mutta vastataan myös tännekin. Katsoin tuota lähettämääsi keskustelua tässä töiden lomassa ja en näe tässä mitään huijausyritystä. Käsittääkseni tässä ei ole tapahtunut mitään toiseksi käyttäjäksi tekeytymistä, vaan yksinkertaisesti tarjottu samaa tuotetta kun olet esittänyt myyntiketjussa kiinnostuksesi kyseistä mallia kohtaan.

Yksityisviesteissä tarjottiin selkeästi vastaavaa näppäimistöä ja joka on ostettu samoihin aikoihin. Yksityisviestissä myös ilmoitettiin noudon onnistuvan täysin eri paikasta kuin missä viestiketjun näppäimistö sijaitsee.

Tässä nyt on vain hyödynnetty toisen käyttäjän myyntiketjua ja yritetty myydä välistä.

Timestampien mukaan näyttää siltä, että sovit kaupat @Takisen kanssa joskus kolmen aikoihin yöllä ja @0401365 kuittali viestiketjuun kahdeksan aikoihin hyväksyvänsä tarjouksen?
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
74
Vastasinkin sinulle jo suunnilleen samaa yksityisviestillä, mutta vastataan myös tännekin. Katsoin tuota lähettämääsi keskustelua tässä töiden lomassa ja en näe tässä mitään huijausyritystä. Käsittääkseni tässä ei ole tapahtunut mitään toiseksi käyttäjäksi tekeytymistä, vaan yksinkertaisesti tarjottu samaa tuotetta kun olet esittänyt myyntiketjussa kiinnostuksesi kyseistä mallia kohtaan.

Yksityisviesteissä tarjottiin selkeästi vastaavaa näppäimistöä ja joka on ostettu samoihin aikoihin. Yksityisviestissä myös ilmoitettiin noudon onnistuvan täysin eri paikasta kuin missä viestiketjun näppäimistö sijaitsee.

Tässä nyt on vain hyödynnetty toisen käyttäjän myyntiketjua ja yritetty myydä välistä.

Timestampien mukaan näyttää siltä, että sovit kaupat @Takisen kanssa joskus kolmen aikoihin yöllä ja @0401365 kuittali viestiketjuun kahdeksan aikoihin hyväksyvänsä tarjouksen?
Niinhän se näyttää olevan. Menee unettomuuden piikkiin.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
364
Itselläni on myös kokemuksia tämän tyypin kaupan käynnistä ja on se suoraan sanottuna per...stä. Todella pitkää pinnaa vaatii etenkin jos meinaat häneltä jotain saada/ostaa :/

Mitäs te muut olette muuten saaneet vastaukseksi/syyksi miksi hänen kanssaan kaupan käynti on niin pirun hidasta? Hänhän ei ole huijari eli kyllä te kaikki saatte tuotteenne, jossain vaiheessa.. Mutta ei niitä kauppoja nyt näin voi hoitaa...
Komppaan Makroa. Täytyy olla tosi pitkät pinnat, jot tahtoo hänen kanssaan mitään säätää. Ei sitten millään vastaa yhteydenottoihin, kun rahat on siirretty...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
365
Niin siis näin tuon myynti ketjun näppäimistöstä. Lähetin tommikselle viestin:

Terve!

Voin myydä sinulla tuollaisen käyttämättömän näppäimistön tuohon 45e sis postit hintaan. Ostettu samoihin aikoihin webhallenista (siellä oli tarjous kyseisestä näppäimistöstä) ja en itse tuota tarvitse, ostin sen veljelle lahjaksi joka oli sitten itse käynyt ostamassa jonkun pelihirviön joten tämä ylimääräsenä.

Nouto ja toimituskin toki onnistuu jos asustelet lähellä Toijalaa

Sami

Ja yllämainittu pitää paikkansa. Minulla ei siis ole mitään tekemistä 0401365 käyttäjä tunnuksen kanssa. Pikkusen lähti pojilta taas hätäset johtopäätökset asioihin. Ja en siis yrittänyt myydä välistä vaan myyntiketjussa oli joku jo tarjonnut hpn 40e joten mainitsin että voin itse myydä tuolla 45e llä (posteineen n. sama hinta). Mutta niinkuin alkuperäiseen ketjuun on nyt lisätty, hänellä on näppäimistöjä enemmänkin joten kaikille riittää, sitä ei eilen vielä lukenut. Että joo, en ole sama henkilö enkä yrittänyt myydä välistä. Kunhan kerrankin yritin "olla mukava" kun satuin näkemään viestiketjun jossa halutaan tavaraa joka minulla lojuu ylimääräisenä. Mutta kiitos Rantakemisti, hyvin hoidettu ja oivallettu! Plussat sinne :p

edit. Mikäli tästä nyt jäi jollekkin vielä epäselvää niin tarkennan mielelläni. Ja pahoittelut, luulisin?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
74
Niin siis näin tuon myynti ketjun näppäimistöstä. Lähetin tommikselle viestin:

Terve!

Voin myydä sinulla tuollaisen käyttämättömän näppäimistön tuohon 45e sis postit hintaan. Ostettu samoihin aikoihin webhallenista (siellä oli tarjous kyseisestä näppäimistöstä) ja en itse tuota tarvitse, ostin sen veljelle lahjaksi joka oli sitten itse käynyt ostamassa jonkun pelihirviön joten tämä ylimääräsenä.

Nouto ja toimituskin toki onnistuu jos asustelet lähellä Toijalaa

Sami

Ja yllämainittu pitää paikkansa. Minulla ei siis ole mitään tekemistä 0401365 käyttäjä tunnuksen kanssa. Pikkusen lähti pojilta taas hätäset johtopäätökset asioihin. Ja en siis yrittänyt myydä välistä vaan myyntiketjussa oli joku jo tarjonnut hpn 40e joten mainitsin että voin itse myydä tuolla 45e llä (posteineen n. sama hinta). Mutta niinkuin alkuperäiseen ketjuun on nyt lisätty, hänellä on näppäimistöjä enemmänkin joten kaikille riittää, sitä ei eilen vielä lukenut. Että joo, en ole sama henkilö enkä yrittänyt myydä välistä. Kunhan kerrankin yritin "olla mukava" kun satuin näkemään viestiketjun jossa halutaan tavaraa joka minulla lojuu ylimääräisenä. Mutta kiitos Rantakemisti, hyvin hoidettu ja oivallettu! Plussat sinne :p

edit. Mikäli tästä nyt jäi jollekkin vielä epäselvää niin tarkennan mielelläni. Ja pahoittelut, luulisin?
Tosissaan unettomuuksissani kirjoittelin höpöhöpö juttuja. Anteeksi viellä näin julkisesti.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
82
Kannattaa myös miettiä missä kaupat tekee, Itse piti käydä ostamassa tietokone ja sovittiin tapaaminen kylpylän parkkipaikalla. Itse paikalla sovituun aikaan ja soitetaan myyjälle joka sanoo juuri tulevansa, odotetaan 45min ja soitettiin useaan kertaan viimeisellä kerralla lyö luurin kiinni ja tyypistä ei näy mitään. Kannattaa kaupat sopia suoraan noutona niin ei mene tunteja hukkaan ja sata kilometriä turhaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 200
Kannattaa myös miettiä missä kaupat tekee, Itse piti käydä ostamassa tietokone ja sovittiin tapaaminen kylpylän parkkipaikalla. Itse paikalla sovituun aikaan ja soitetaan myyjälle joka sanoo juuri tulevansa, odotetaan 45min ja soitettiin useaan kertaan viimeisellä kerralla lyö luurin kiinni ja tyypistä ei näy mitään. Kannattaa kaupat sopia suoraan noutona niin ei mene tunteja hukkaan ja sata kilometriä turhaan.
Oliko tämän foorumin kautta kaupat sovittu ja jos oli niin mikä nimimerkki?
 
Liittynyt
08.12.2017
Viestejä
35
Käyttäjä Nuhapumppu tuntuu myyvän mutta tuotteita ei tahdo saada postiin ei sitten millään, kannattaa välttää suosiolla tätä myyjää. Päivittelen tähän jos saan jotaki kautta joko rahat tai tuotteen.

Nyt siis useampi kauppa roikkumassa samanlailla hänellä.

EDIT:

Nuhapumppu kaikesta huolimati ihan legit myyjä, tuote tuli alkuperäisessä pakkauksessaan ja olettaisin olevan täysin mint-kuntoinen koska pakkausta ei ollut avattukkaan.

Tässä kaupankäynnissä tehtiin vain se virhe että kiireistä johtuen ei pidetty yhteyksiä ostajaan, meni monta päivää ennen kuin kuului yhtään mitään ja väljäämättä alkoi tuntumaan siltä että nyt kustiin linssin.

Kaikki kuitenkin bueno ja toivon mukaan myyjä oppii tästä kerrasta.
Ei taida olla hirveästi oppinut. En tiedä millaisista viiveistä oli tässä tapauksessa kyse, mutta itse maksoin hänelle tuotteen kuluvan viikon maanantaina ja kirjoitushetkeen mennessä ei paketille ole tapahtunut vielä mitään. Viimeksi kaverista on kuulunut mitään tiistaina. Kaupanteko kiinnostaa, mutta siihen taitaa kiinnostus loppua.
Tuli itsekin toki tehtyä hätäisenä virheitä, kun en toimitusajoista sopinut ennen maksua, mutta tästä opitaan. Joskus toki on kiireitä, mutta näistä voisi ostajaa infota, että osaa varautua. Useaksi päiväksi maailmankartalta häviäminen ei hirveästi naurata.

Tässä vaiheessa ottaisin jo mieluummin maksetut rahat takaisin, kuin tukisin tällaisen myyjän toimintaa, mutta päivitellään tuleeko tuotetta tai rahoja vai meninkö kusetukseen.

En todellakaan voi suositella asioimaan kyseisen henkilön kanssa.

Ja selvyyden vuoksi mainitaan vielä että käyttäjästä Nuhapumppu siis kyse.

Edit.
Vaikka tarina ei vielä ohi olekkaan on pakko päivittää tilanne.
Reilu viikko ”kaupoista” @Nuhapumppu vihdoin suvaitsi vastata viesteihini jotain ja ilmoitti palauttavansa maksamani rahat takaisin tililleni. Nyt vuorokausi tuosta ilmoituksesta, odottelen rahoja edelleen (tilit samassa pankissa) ja tästä ihmiskunnan toivosta ei ole kuulunut aamuisen ilmoituksen jälkeen sanaakaan.
Olen palaamassa pc pelaamisen pariin n.15 vuoden tauon jälkeen ja kone on nyt seisonut pöydällä näyttöä odottamassa 1,5 viikkoa tämän uskomattoman saamattoman $#%£¥#% vuoksi.
ÄLKÄÄ ASIOIKO käyttäjän @Nuhapumppu kanssa!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 375
Eipä noita hirveitä tarvii odotella. Käyttää pikasiirtoa tai ainakin nordealla siirtyy samanapäivänä rahat kaikille suomalaisille tileille :)

Itse en todellakaan minkään epämääräsen screenshotin perusteella lähettäs yhtään mitään mihinkään.
Itseasiassa jos joku jaksaa väännellä väärennöksen esim. 20 euron screenshotista ja ilmenee, että mitään rahaa ei ole koskaan lähetetty, niin siinä vaiheessa lievä petoksen yritys on pienin rike koko asiassa. Pankit ja Poliisi eivät kovin hyvällä katso virallisten dokumenttien muokkausta ja syytekohtia alkaa rapsahteleen ihan eri tavalla.

Täten pienien ostoksen kohdalla näkisin tuon screenshotin ihan validiksi dokumentiksi. Muistaa vaan tarkistaa, että maksu on vahvistettu. Ja jos väärennös osuu kohdalle, niin ainakin näpeillensä tekijä saa - ja lujaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 375
Vastasinkin sinulle jo suunnilleen samaa yksityisviestillä, mutta vastataan myös tännekin. Katsoin tuota lähettämääsi keskustelua tässä töiden lomassa ja en näe tässä mitään huijausyritystä...
Yksityisviesteissä tarjottiin selkeästi vastaavaa näppäimistöä ja joka on ostettu samoihin aikoihin. Yksityisviestissä myös ilmoitettiin noudon onnistuvan täysin eri paikasta kuin missä viestiketjun näppäimistö sijaitsee.
Hetkinen, pääsettekös lukemaan toisten yksityisviestejä? :eek:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 187 168
Jäsenet
70 775
Uusin jäsen
käyttäjänimi123

Hinta.fi

Ylös Bottom